Jumala varjelee ja johdattaa oikein

Olen vuosia lukenut näitä palstakirjoituksia. Olen huomannut kuinka Jeesuksen kertomat ihmisten erilaiset sydämet ovat totta tänäkin päivänä. Meitä on niin moneen junaan, kovin monta on matkustajaa. Usko ei tosiaankaan ole jokaisen miehen omaisuutta.

Mutta varsinaiseen asiaan......

Uskon että Jumala varjelee vilpittömät "hyvä maaperä" ihmiset eksytyksiltä. Mutta vilpilliset kovat "kallio" ihmiset, joiden sydän ei ole oikea Jumalaa kohtaan, jotka tahtovat "tulla uskoon" omista itsekkäistä motiiveista saadakseen Jumalan juoksupojakseen, voivat eksyä. On siis tärkeä että meillä on oikea asenne Jumalaa kohtaan ja rakkaus Häntä ja Jeesusta Kristusta kohtaan. Silloin Rakkaus, Jumala, varjelee.

Minulla itselläni on kokemusta Jumalan selvästä varjeluksesta niin että jälkeen päin olen ihmetellyt kuinka voimakkaasti Jumala puhui ja varjeli. Ennen uskoon tuloani herätyksessä ollessani jouduin tekemisiin kolmen eri eksytyksen kanssa. Nämä olivat ufot, Livets Ord ja Jehovan Todistajat. Nämä eksytykset vetivät minua puoleensa. Mutta, mutta ... Jumala puhui minulle ja varotti ja varjeli näistä eksytyksistä. Sen Hän teki puhumalla suoraan minun sisälläni. Ei siis kenenkään ihmisen kautta. Minä vain tiesin että tässä on eksytys kysymyksessä eikä minun pidä siihen mennä mukaan eikä uskoa. Kerron tapauksen.

Sain postilaatikkooni Elämän Sana liikkeeltä hengellistä tekstiä sisältävän vihkosen. Luin sen koska olin erittäin kiinnostunut hengellisistä asioista. Tämä tapahtui 1980 luvun lopussa. Vihkosen teksti tuntui ensi silmäyksellä niin raamatulliselta ja hyvältä että ajattelin sen olevan oikeaa Raamatun oppia. Mutta jokin tekstissä tuntui oudolta ja minä heitin vihkosen roskiin. Koin että se oli eksyttävää oppia vaikka siinä siteerattiin paljon Raamattua ja selitettiin Raamattua hyvin. Jumala on. Hän varjelee vilpittömät etsivät ihmiset.

Joh 10:4-5 "Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." "

Sitten kiinnostuin ufoista. Tässäkin tapauksessa Jumala puhui ja varjeli minut ihmeellisesti ja yliluonnollisesti niin että kiinnostukseni ufoihin loppui kerralla. Kerron tapauksen kotisivullani http://www.jaikal.se/48683125

Kolmas eksytys tuli Jehovan Todistajien muodossa. Jehovan Todistajat tulivat ovelle. Olin aikaisemmin rukoillut Jumalaa lähettämään luokseni uskovan joka johdattaa minut oikealle uskon tielle ja kertoo Jeesuksesta Kristuksesta. Nyt JT:t seisoivat oveni edessä ja tahtoivat tulla sisään puhumaan Jumalasta. Minä en ottanut heitä vastaan. Sanoin että en ole kiinnostunut ja vedin oven kiinni. Ajattelin nyt: "Mitä minä olenkaan tehnyt!" Muistin rukoukseni. Ajattelin huolestuneena että olenkohan ajanut Jumalan todistajat pois. Silloin Pyhä Henki sanoi selvästi: "Eivät nämä ihmiset ole minun palvelijoitani. Sinä teit oikein kun et ottanut heitä vastaan." Sain heti rauhan asian yli, jopa ilon. Tiesin että Jehovan Todistajat eivät olleet Jumalan asialla.

Myöhemmin Jumala johdatti työkaverikseni miehen joka kertoi oikeasta uskosta. Sitten Jumala johdatti minut helluntaiseurakuntaan. Tämä johdatus oli todella voimakas ja kerron siitä uskoon tulo todistuksessani kotisivullani. Näin Jumala varjeli minut eksytyksiltä ja johdatti oikeaan uskoon ja oikeaan seurakuntaan.

Me ihmiset voimme luulla että kanssamatkaajat eksyvät ehdottomasti väärälle tielle ellemme me varota heitä kaikista eksytyksistä. Mutta meidän tulee ottaa huomioon Jumala ja Hänen armonsa ja Sanansa. Meidän tulee jättää vähän varottamista Jumalallekin. Hän puhuu ja johdattaa tavalla tai toisella niin että herätyksessä oleva vilpitön ihminen tulee oikeaan uskoon ja oikeaan uskovien joukkoon. Pyhä Henki ei vie väärään.

Uskoon tulemisemme johtuu siitä että Pyhä Henki, Isä, vetää ihmistä Jeesuksen luokse ja antaa hänet Jeesukselle Kristukselle. Tämä tapahtuu heti kun ihminen itse tahtoo ja tulee Jeesuksen luokse. Niin Jumalan kutsussa ja johdatuksessa oleva ihminen tulee oikeaan osoitteeseen. Tähän saamme luottaa.

Matt:13:1-9 "Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle. Ja hänen tykönsä kokoontui paljon kansaa, jonka tähden hän astui venheeseen ja istuutui, ja kaikki kansa seisoi rannalla. Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään. Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne. Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata. Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat. Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne. Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää. Jolla on korvat, se kuulkoon."

66

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummikainuusta

      On hienoa, että olet näin säästynyt eksytykseltä, mutta me ihmiset olemme erilaisia ja kaikille ei käy noin. Monet ovat eksyneet ja kaikki eivät ole saaneet palata Jumalan vetämänä takaisin oikealle tielle. Sinun kohdalla on näin, mutta toisen kohdalla toisella tavalla. Turhaan Jeesus ei sanonut: "Varokaa, ettei kukaan eksytä teitä!" Hän sanoi sen ensimmäisille opetuslapsille varoitukseksi koko loppuelämän ajaksi. Ja sama varoitus kaikuu meillekin. Samoin Jeesus varoitti erilaisista asioista opetuslapsia, kuten fariseuksien hapatuksesta.
      Opetus on tässä avainasemassa. Ja opetukseen kuuluu myös varoitukset erilaisista harhaopeista ja niiden julistajista. Vaikka pääpainon tuleekin olla evankelimissa ja ristissä, koska niissä on Jumalan voima.

      • jaikaliii

        Kun sinä tahdot löytää oikeaan osoitteeseen, mitä sinä tarvitset tietää? Tarvitsetko tietää kaikki ne tiet jotka vievät sinut väärään osoitteeseen, ei kohteeseen jonne tahdot päätyä? Vai tarvitsetko tietää sen yhden oikean tien? Mikä Tieto vie sinut oikeaan?

        Eksytyksistä varottaminen on monesti hyvää mutta se ei saa olla uskovan pääasia.
        Meidän tulee ymmärtää että uskoon tulemiset ovat Jumalan vaikutusta ja työtä ja että Hän johdattaa etsivät vilpittömät ihmiset oikeaan. Miksi sitten monet eksyvät, sitä sietää pohtia ja siitä voidaan keskustella tässä ketjussa. Kerroin aloituksessa ehkä kaksi syytä eksymisiin. Ensimmäinen syy on mielestäni rakkauden puute Jumalaan ja toinen syy on sydämen väärä asenne Jumalaa kohtaan. Tästä Jeesus puhui kylväjävertauksessa. Mitkä ovat nämä eri maaperäihmiset? Mikä niistä sopii sinuun ja minuun, sillä joku niistä me olemme.


      • mummikainuusta
        jaikaliii kirjoitti:

        Kun sinä tahdot löytää oikeaan osoitteeseen, mitä sinä tarvitset tietää? Tarvitsetko tietää kaikki ne tiet jotka vievät sinut väärään osoitteeseen, ei kohteeseen jonne tahdot päätyä? Vai tarvitsetko tietää sen yhden oikean tien? Mikä Tieto vie sinut oikeaan?

        Eksytyksistä varottaminen on monesti hyvää mutta se ei saa olla uskovan pääasia.
        Meidän tulee ymmärtää että uskoon tulemiset ovat Jumalan vaikutusta ja työtä ja että Hän johdattaa etsivät vilpittömät ihmiset oikeaan. Miksi sitten monet eksyvät, sitä sietää pohtia ja siitä voidaan keskustella tässä ketjussa. Kerroin aloituksessa ehkä kaksi syytä eksymisiin. Ensimmäinen syy on mielestäni rakkauden puute Jumalaan ja toinen syy on sydämen väärä asenne Jumalaa kohtaan. Tästä Jeesus puhui kylväjävertauksessa. Mitkä ovat nämä eri maaperäihmiset? Mikä niistä sopii sinuun ja minuun, sillä joku niistä me olemme.

        Aivan niin, kaiken keskipiste on ristin evankeliumi. Ja se tulee pitää tärkeimpänä ja ensimmäisenä. Mutta koska nämä eksytykset ovat jo pesiytyneet srk:n on niiden esilletuominen myös tärkeää. Olen huomannut, että monelle uskovalle on todella vaikeaa myöntää, että opetus, jota hän omaksunut, ei olekaan Raamatun Sanan mukaista. Sellaiset ihmiset eivät ota tervettä opetusta vastaan, vaan pitävät niitä väärinä oppeina. Ja kuitenkaan he eivät jaksa tai viitsi itse tutkia ja perehtyä siihen, mitä Raamatussa asiasta on kerrottu. Toisaalta, koska he ovat saaneet opetusta, jossa Raamattua on tulkittu niin, että jakeita on irrotettu asiayhteydestä ja annettu niille ihan muu merkitys, he eivät löydä oikeaa tulkintaa lukiessaan sitä, vaan automaattisesti tulkitsevat kohdat opitun tulkinnan mukaan.
        Eksytyksistä varoittaminen on mielestäni tärkeää, mutta tässäkin on löydetttävä tasapaino. Keskittyminen pelkästään eksytyksistä varottamiseen johtaa varottajan eksyksiin, koska Jeesus jää kakkoseksi ja varottaminen nousee ensimmäiselle sijalle. Siksi tämä ketju on tärkeä, että löydämme sen tasapainon näihin asioihin.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Kun sinä tahdot löytää oikeaan osoitteeseen, mitä sinä tarvitset tietää? Tarvitsetko tietää kaikki ne tiet jotka vievät sinut väärään osoitteeseen, ei kohteeseen jonne tahdot päätyä? Vai tarvitsetko tietää sen yhden oikean tien? Mikä Tieto vie sinut oikeaan?

        Eksytyksistä varottaminen on monesti hyvää mutta se ei saa olla uskovan pääasia.
        Meidän tulee ymmärtää että uskoon tulemiset ovat Jumalan vaikutusta ja työtä ja että Hän johdattaa etsivät vilpittömät ihmiset oikeaan. Miksi sitten monet eksyvät, sitä sietää pohtia ja siitä voidaan keskustella tässä ketjussa. Kerroin aloituksessa ehkä kaksi syytä eksymisiin. Ensimmäinen syy on mielestäni rakkauden puute Jumalaan ja toinen syy on sydämen väärä asenne Jumalaa kohtaan. Tästä Jeesus puhui kylväjävertauksessa. Mitkä ovat nämä eri maaperäihmiset? Mikä niistä sopii sinuun ja minuun, sillä joku niistä me olemme.

        Kun kehuit säästyneesi eksytyksiltä ja että niihin eksymisen syynä Rakkauden puute Jumalaan ja sydämen väärä asenne, niin kumpi sinulla itselläsi siis on ?

        Olet niiltä hellareilta oppinut tuon "henkikaste opin", jonka kautta ja vuoksi sinä itse jaat uskovat kahteen kastiin, joista alempaa sinä itse halveksit, etkä ota heiltä opetusta vastaan, siis näin omien sanojesi mukaan toimit !

        Kerrotko vihdoin syyn omaan eksymiseesi ?


      • jaikaliii91
        mummikainuusta kirjoitti:

        Aivan niin, kaiken keskipiste on ristin evankeliumi. Ja se tulee pitää tärkeimpänä ja ensimmäisenä. Mutta koska nämä eksytykset ovat jo pesiytyneet srk:n on niiden esilletuominen myös tärkeää. Olen huomannut, että monelle uskovalle on todella vaikeaa myöntää, että opetus, jota hän omaksunut, ei olekaan Raamatun Sanan mukaista. Sellaiset ihmiset eivät ota tervettä opetusta vastaan, vaan pitävät niitä väärinä oppeina. Ja kuitenkaan he eivät jaksa tai viitsi itse tutkia ja perehtyä siihen, mitä Raamatussa asiasta on kerrottu. Toisaalta, koska he ovat saaneet opetusta, jossa Raamattua on tulkittu niin, että jakeita on irrotettu asiayhteydestä ja annettu niille ihan muu merkitys, he eivät löydä oikeaa tulkintaa lukiessaan sitä, vaan automaattisesti tulkitsevat kohdat opitun tulkinnan mukaan.
        Eksytyksistä varoittaminen on mielestäni tärkeää, mutta tässäkin on löydetttävä tasapaino. Keskittyminen pelkästään eksytyksistä varottamiseen johtaa varottajan eksyksiin, koska Jeesus jää kakkoseksi ja varottaminen nousee ensimmäiselle sijalle. Siksi tämä ketju on tärkeä, että löydämme sen tasapainon näihin asioihin.

        >>>Toisaalta, koska he ovat saaneet opetusta, jossa Raamattua on tulkittu niin, että jakeita on irrotettu asiayhteydestä ja annettu niille ihan muu merkitys, he eivät löydä oikeaa tulkintaa lukiessaan sitä, vaan automaattisesti tulkitsevat kohdat opitun tulkinnan mukaan.<<<

        Tässä kohtaa tullaan Pyhään Henkeen. Apostolit huolehtivat siitä että jokainen uusi uskova sai Pyhän Hengen. Pyhän Hengen saaminen ei ollut apostolisena aikana automaatio. Ja tämä voidaan lukea Raamatusta Apt 8. ja 19. luvun tapauksista.

        Pyhän Hengen vastaan ottaminen on ratkaisevan tärkeää jotta saisi opetusta itse Jumalalta ja varjeltuisi eksytyksiltä. Pyhä Henki kun on Opettaja nr, 1 ja Hän johdattaa myös kaikkeen totuuuteen.

        Puheet Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen täyteydestä eivät ole pelkkiä hengellisiä teorioita tai että se toimi vain apostolisena aikana, mutta ei enää. Me voimme ja meidän tulee täyttyä Hengellä jatkuvasti aina uudestaan ja uudestaan. Apostoleja täytettiin Pyhällä Hengellä jatkuvasti ja täyttäjä oli Herra Jeesus Kristus. Koska Jeesus on sama tänäkin päivänä ja Hänen tahtonsa ja Sanansa ei ole muuttunut, Hän tahtoo täyttää omiaan Pyhällä Hengellä tänäkin päivänä. Siksi meillä on mahdollisuus täyttyä Pyhällä Hengellä joka päivä.

        Tämä totuus ei saa joutua piirongin laatikkoon piiloon ja unohduksiin. Nostakaamme esille Pyhän Hengen merkitys yksilöuskovan ja seurakunnan elämässä. Rukoilkaamme itsellemme ja toisille uskoville Pyhän Hengen täyteyttä.

        Pyhällä Hengellä täyttynyt ihminen täyttyy myös Jumalan rakkaudella. Raamattu puhuu Pyhän Hengen täyteydestä myös Pyhän Hengen kasteena. Siinä Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhässä Hengessä. Johannes kastoi vedessä mutta Herra Jeesus Kristus kastaa Pyhässä Hengessä. Silloin kun se tapahtuu, uskova "ui" Pyhässä Hengessä. Siinä tilassa ei voi olla kova ja tuomitseva kanssamatkaajiaan kohtaan. Ei voi edes tehdä syntiä. http://www.jaikal.se/48683151


      • pelastatpalstan
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Kun kehuit säästyneesi eksytyksiltä ja että niihin eksymisen syynä Rakkauden puute Jumalaan ja sydämen väärä asenne, niin kumpi sinulla itselläsi siis on ?

        Olet niiltä hellareilta oppinut tuon "henkikaste opin", jonka kautta ja vuoksi sinä itse jaat uskovat kahteen kastiin, joista alempaa sinä itse halveksit, etkä ota heiltä opetusta vastaan, siis näin omien sanojesi mukaan toimit !

        Kerrotko vihdoin syyn omaan eksymiseesi ?

        No johan rakkikoira tuli haukkumaan, En tiedä mitä saat JOKA KETJUN PILAAMISESTA?

        Ja mummomkainuusta, menet varmaan seurakuntaan vain yksi asia mielessä,
        MITÄ EKSYTYSTÄ TÄÄLTÄ LÖYTYY ?
        Käyn harvoin tälläpalstalla, mutta eipä täällä mitään olekkaan kuin uskovien HAUKKUMISTA.
        Sen vielä ymmärrän, kun atet tai luopiot täällä herjaavat, muuta sitä en, että itseään "uskoviksi" sanovat haukkuvat niitä jotka julistavat EVANKELIUMIA!

        Onko "mummikainuusta" kautta kukaan tullut uskoon tai "luetaankosanaa" nikin ?

        Kiitos Jaikalille hyvästä opetuksesta.


      • mummikainuusta
        jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>Toisaalta, koska he ovat saaneet opetusta, jossa Raamattua on tulkittu niin, että jakeita on irrotettu asiayhteydestä ja annettu niille ihan muu merkitys, he eivät löydä oikeaa tulkintaa lukiessaan sitä, vaan automaattisesti tulkitsevat kohdat opitun tulkinnan mukaan.<<<

        Tässä kohtaa tullaan Pyhään Henkeen. Apostolit huolehtivat siitä että jokainen uusi uskova sai Pyhän Hengen. Pyhän Hengen saaminen ei ollut apostolisena aikana automaatio. Ja tämä voidaan lukea Raamatusta Apt 8. ja 19. luvun tapauksista.

        Pyhän Hengen vastaan ottaminen on ratkaisevan tärkeää jotta saisi opetusta itse Jumalalta ja varjeltuisi eksytyksiltä. Pyhä Henki kun on Opettaja nr, 1 ja Hän johdattaa myös kaikkeen totuuuteen.

        Puheet Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen täyteydestä eivät ole pelkkiä hengellisiä teorioita tai että se toimi vain apostolisena aikana, mutta ei enää. Me voimme ja meidän tulee täyttyä Hengellä jatkuvasti aina uudestaan ja uudestaan. Apostoleja täytettiin Pyhällä Hengellä jatkuvasti ja täyttäjä oli Herra Jeesus Kristus. Koska Jeesus on sama tänäkin päivänä ja Hänen tahtonsa ja Sanansa ei ole muuttunut, Hän tahtoo täyttää omiaan Pyhällä Hengellä tänäkin päivänä. Siksi meillä on mahdollisuus täyttyä Pyhällä Hengellä joka päivä.

        Tämä totuus ei saa joutua piirongin laatikkoon piiloon ja unohduksiin. Nostakaamme esille Pyhän Hengen merkitys yksilöuskovan ja seurakunnan elämässä. Rukoilkaamme itsellemme ja toisille uskoville Pyhän Hengen täyteyttä.

        Pyhällä Hengellä täyttynyt ihminen täyttyy myös Jumalan rakkaudella. Raamattu puhuu Pyhän Hengen täyteydestä myös Pyhän Hengen kasteena. Siinä Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhässä Hengessä. Johannes kastoi vedessä mutta Herra Jeesus Kristus kastaa Pyhässä Hengessä. Silloin kun se tapahtuu, uskova "ui" Pyhässä Hengessä. Siinä tilassa ei voi olla kova ja tuomitseva kanssamatkaajiaan kohtaan. Ei voi edes tehdä syntiä. http://www.jaikal.se/48683151

        Gal. 2:11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, minä vastustin häntä vasten kasvoja, koska hän oli antanut aihetta moitteeseen.
        12. Sillä ennen kuin Jaakobin luota tuli muutamia miehiä, hän oli aterioinut pakanoiden kanssa. Mutta heidän tultuaan hän vetäytyi syrjään ja pysytteli erossa peläten ympärileikattuja.
        13. Hänen kanssaan lankesivat tekopyhyyteen muutkin juutalaiset, ja heidän tekopyhyytensä tempasi mukaansa jopa Barnabaksen.
        14. Mutta kun minä näin, etteivät he kulkeneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, elät pakanoiden tavoin etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita elämään juutalaisten tavoin?"
        Eikö Pietarilla ja Barnabaksella ollutkaan Pyhää Henkeä, koska he lankesivat syntiin? Eli tekopyhyyteen. Opetuksesi mukaan, näin sen ymmärsin, ihmisestä tulee siis synnitön; koska hän saanut syntinsä anteeksi ja sitten ei voi enää tehdä syntiä. Käsitinkö oikein? Jos näin on, opetuksesi menee hyperarmon oppiin, joka on mielestäni halpaa armoa. Sinä et enää Jeesusta tarvitse.
        Pyhällä Hengellä on monta tehtävää. Yksi niistää on, että Hän on meidän Sinettimme. Kun uudestisyntyminen tapahtuu, meidät vanhurskautetaan ja saamme Sinetin ilmoittamaan, että meidät on Jeesuksen sovitustyön perusteella lunastettu Jumalan Valtakuntaan. Mutta myös opetttajana. Pyhä Henki käyttää tässä sekä suoraa opettamista että toisten ihmisten kautta opettamista. Siksi meillä on srk:ssa paimenet, opettajat ja profeetat.
        Mitä tarkoitat Pyhällä Hengellä täyttymisellä? Itse käsitän sen seuraavasti.
        Gal. 3:2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako te saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        Pyhä Henki saadaan kuulemalla Jumalan Sanaa uskossa. Tämän kuulemisen voidaan ajatella olevan myös kirjoitetun Sanan lukemista.
        Luuk. 11:13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat
        Pyhä henki voidaan saada rukoilemalla.
        Apt. t. 5:32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat
        Pyhä Henki saadaan olemalla kuuliaisia Jumalalle. Mitä tämä kuuliaisuus sitten tarkoittaa? Se on uskon kuuliaisuutta evankeliumille Room. 16:26. mutta joka nyt on ilmoitettu ja profeetallisten Kirjoitusten kautta tehty tiettäväksi iankaikkisen Jumalan käskystä kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi.
        Meidän elämässä myös evankeliumi vaikuttaa kuuliaisuutta. Kyseessä ei ole lain teot, vaan armossa eläminen. Ja armossa eläminen on valkeudessa elämistä, jolloin meidän tekemämme synnit ja laiminlyönnit tulevat esille ja saamme kääntyä Jeesusken puoleen. Kuuliaisuus on meidän sydämen asenne Jumalaa kohtaan ja halu elää Hänen tahtonsa mukaan pyrkien elämään pyhää ja puhdasta elämää. Ja vaikka me emme tähän pysty, niin meillä on Puolustaja Taivaassa, joka tietää meidän heikkoutemme ja kärsimyksemme. Hän rukoilee meidän puolestamme. Johannes kirjoittaa uskoville ja Pyhällä Hengellä täyttyneille ihmisille seuraavaa:
        1 Joh. 2:1 Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2. Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.


      • jaikalii91
        mummikainuusta kirjoitti:

        Gal. 2:11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, minä vastustin häntä vasten kasvoja, koska hän oli antanut aihetta moitteeseen.
        12. Sillä ennen kuin Jaakobin luota tuli muutamia miehiä, hän oli aterioinut pakanoiden kanssa. Mutta heidän tultuaan hän vetäytyi syrjään ja pysytteli erossa peläten ympärileikattuja.
        13. Hänen kanssaan lankesivat tekopyhyyteen muutkin juutalaiset, ja heidän tekopyhyytensä tempasi mukaansa jopa Barnabaksen.
        14. Mutta kun minä näin, etteivät he kulkeneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, elät pakanoiden tavoin etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita elämään juutalaisten tavoin?"
        Eikö Pietarilla ja Barnabaksella ollutkaan Pyhää Henkeä, koska he lankesivat syntiin? Eli tekopyhyyteen. Opetuksesi mukaan, näin sen ymmärsin, ihmisestä tulee siis synnitön; koska hän saanut syntinsä anteeksi ja sitten ei voi enää tehdä syntiä. Käsitinkö oikein? Jos näin on, opetuksesi menee hyperarmon oppiin, joka on mielestäni halpaa armoa. Sinä et enää Jeesusta tarvitse.
        Pyhällä Hengellä on monta tehtävää. Yksi niistää on, että Hän on meidän Sinettimme. Kun uudestisyntyminen tapahtuu, meidät vanhurskautetaan ja saamme Sinetin ilmoittamaan, että meidät on Jeesuksen sovitustyön perusteella lunastettu Jumalan Valtakuntaan. Mutta myös opetttajana. Pyhä Henki käyttää tässä sekä suoraa opettamista että toisten ihmisten kautta opettamista. Siksi meillä on srk:ssa paimenet, opettajat ja profeetat.
        Mitä tarkoitat Pyhällä Hengellä täyttymisellä? Itse käsitän sen seuraavasti.
        Gal. 3:2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako te saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        Pyhä Henki saadaan kuulemalla Jumalan Sanaa uskossa. Tämän kuulemisen voidaan ajatella olevan myös kirjoitetun Sanan lukemista.
        Luuk. 11:13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat
        Pyhä henki voidaan saada rukoilemalla.
        Apt. t. 5:32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat
        Pyhä Henki saadaan olemalla kuuliaisia Jumalalle. Mitä tämä kuuliaisuus sitten tarkoittaa? Se on uskon kuuliaisuutta evankeliumille Room. 16:26. mutta joka nyt on ilmoitettu ja profeetallisten Kirjoitusten kautta tehty tiettäväksi iankaikkisen Jumalan käskystä kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi.
        Meidän elämässä myös evankeliumi vaikuttaa kuuliaisuutta. Kyseessä ei ole lain teot, vaan armossa eläminen. Ja armossa eläminen on valkeudessa elämistä, jolloin meidän tekemämme synnit ja laiminlyönnit tulevat esille ja saamme kääntyä Jeesusken puoleen. Kuuliaisuus on meidän sydämen asenne Jumalaa kohtaan ja halu elää Hänen tahtonsa mukaan pyrkien elämään pyhää ja puhdasta elämää. Ja vaikka me emme tähän pysty, niin meillä on Puolustaja Taivaassa, joka tietää meidän heikkoutemme ja kärsimyksemme. Hän rukoilee meidän puolestamme. Johannes kirjoittaa uskoville ja Pyhällä Hengellä täyttyneille ihmisille seuraavaa:
        1 Joh. 2:1 Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2. Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.

        >>>Opetuksesi mukaan, näin sen ymmärsin, ihmisestä tulee siis synnitön; koska hän saanut syntinsä anteeksi ja sitten ei voi enää tehdä syntiä. Käsitinkö oikein? <<<

        Et käsittänyt oikein. Opetan aiheesta kotisivullani. Lue mikäli sinua kiinnostaa miten olen ymmärtänyt ja miten uskon syntien anteeksisaamisen ja vanhurskauttamisen

        http://www.jaikal.se/48683146
        http://www.jaikal.se/48683132


      • jaikaliii91
        mummikainuusta kirjoitti:

        Gal. 2:11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, minä vastustin häntä vasten kasvoja, koska hän oli antanut aihetta moitteeseen.
        12. Sillä ennen kuin Jaakobin luota tuli muutamia miehiä, hän oli aterioinut pakanoiden kanssa. Mutta heidän tultuaan hän vetäytyi syrjään ja pysytteli erossa peläten ympärileikattuja.
        13. Hänen kanssaan lankesivat tekopyhyyteen muutkin juutalaiset, ja heidän tekopyhyytensä tempasi mukaansa jopa Barnabaksen.
        14. Mutta kun minä näin, etteivät he kulkeneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, elät pakanoiden tavoin etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita elämään juutalaisten tavoin?"
        Eikö Pietarilla ja Barnabaksella ollutkaan Pyhää Henkeä, koska he lankesivat syntiin? Eli tekopyhyyteen. Opetuksesi mukaan, näin sen ymmärsin, ihmisestä tulee siis synnitön; koska hän saanut syntinsä anteeksi ja sitten ei voi enää tehdä syntiä. Käsitinkö oikein? Jos näin on, opetuksesi menee hyperarmon oppiin, joka on mielestäni halpaa armoa. Sinä et enää Jeesusta tarvitse.
        Pyhällä Hengellä on monta tehtävää. Yksi niistää on, että Hän on meidän Sinettimme. Kun uudestisyntyminen tapahtuu, meidät vanhurskautetaan ja saamme Sinetin ilmoittamaan, että meidät on Jeesuksen sovitustyön perusteella lunastettu Jumalan Valtakuntaan. Mutta myös opetttajana. Pyhä Henki käyttää tässä sekä suoraa opettamista että toisten ihmisten kautta opettamista. Siksi meillä on srk:ssa paimenet, opettajat ja profeetat.
        Mitä tarkoitat Pyhällä Hengellä täyttymisellä? Itse käsitän sen seuraavasti.
        Gal. 3:2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako te saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        Pyhä Henki saadaan kuulemalla Jumalan Sanaa uskossa. Tämän kuulemisen voidaan ajatella olevan myös kirjoitetun Sanan lukemista.
        Luuk. 11:13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat
        Pyhä henki voidaan saada rukoilemalla.
        Apt. t. 5:32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat
        Pyhä Henki saadaan olemalla kuuliaisia Jumalalle. Mitä tämä kuuliaisuus sitten tarkoittaa? Se on uskon kuuliaisuutta evankeliumille Room. 16:26. mutta joka nyt on ilmoitettu ja profeetallisten Kirjoitusten kautta tehty tiettäväksi iankaikkisen Jumalan käskystä kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi.
        Meidän elämässä myös evankeliumi vaikuttaa kuuliaisuutta. Kyseessä ei ole lain teot, vaan armossa eläminen. Ja armossa eläminen on valkeudessa elämistä, jolloin meidän tekemämme synnit ja laiminlyönnit tulevat esille ja saamme kääntyä Jeesusken puoleen. Kuuliaisuus on meidän sydämen asenne Jumalaa kohtaan ja halu elää Hänen tahtonsa mukaan pyrkien elämään pyhää ja puhdasta elämää. Ja vaikka me emme tähän pysty, niin meillä on Puolustaja Taivaassa, joka tietää meidän heikkoutemme ja kärsimyksemme. Hän rukoilee meidän puolestamme. Johannes kirjoittaa uskoville ja Pyhällä Hengellä täyttyneille ihmisille seuraavaa:
        1 Joh. 2:1 Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2. Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.

        Pyhää Henkeä ei saada aina automaationa uskoon tulossa. Joskus saadaan, mutta ei läheskään aina. Muuten Paavali olisi tehnyt tarpeettoman kysymyksen. Uskova voi siis elää vuosikausia, jopa koko elämänsä, ilman Pyhää Henkeä. Siksi tästä aiheesta on tarpeellista opettaa. Huomaa että Pyhän Hengen sinetti, joka saadaan aina heti uskoon tulossa, on eri asia kuin Pyhän Hengen lahja, henkikaste, ja Pyhällä Hengellä täyttyminen.

        Apostolien teot:
        19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. 19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        Apt 8:14 "Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen. 8:15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. 8:17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen."


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Pyhää Henkeä ei saada aina automaationa uskoon tulossa. Joskus saadaan, mutta ei läheskään aina. Muuten Paavali olisi tehnyt tarpeettoman kysymyksen. Uskova voi siis elää vuosikausia, jopa koko elämänsä, ilman Pyhää Henkeä. Siksi tästä aiheesta on tarpeellista opettaa. Huomaa että Pyhän Hengen sinetti, joka saadaan aina heti uskoon tulossa, on eri asia kuin Pyhän Hengen lahja, henkikaste, ja Pyhällä Hengellä täyttyminen.

        Apostolien teot:
        19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. 19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        Apt 8:14 "Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen. 8:15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. 8:17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen."

        Väärää opetusta !!!

        Ihminen ei ole uudestisyntynyt jos hän ei ole saanut Pyhää Henkeä !

        Jokaisella uudestisyntyyneellä ON Pyhä Henki, sillä jos ei ole, niin silloin ei ole syntynyt Hengestä eli tullut Hengellä kastetuksi kuten Sana sanoo:

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Jeesus siis kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !!!

        Siksi Sana sanoo:

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Siis tuo "kastetaan" tarkoittaa juuri tuota Jeesuksen Hengellä kastamista !

        Ilman sitä ei voi pelastua !

        Jaikali on tulkinnut Raamattua vain omalla järjellään, kun hän on vääntänyt tuon väärän opetuksen ja sen sanoman !

        Laitan siitä oman viestin !


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Pyhää Henkeä ei saada aina automaationa uskoon tulossa. Joskus saadaan, mutta ei läheskään aina. Muuten Paavali olisi tehnyt tarpeettoman kysymyksen. Uskova voi siis elää vuosikausia, jopa koko elämänsä, ilman Pyhää Henkeä. Siksi tästä aiheesta on tarpeellista opettaa. Huomaa että Pyhän Hengen sinetti, joka saadaan aina heti uskoon tulossa, on eri asia kuin Pyhän Hengen lahja, henkikaste, ja Pyhällä Hengellä täyttyminen.

        Apostolien teot:
        19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. 19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        Apt 8:14 "Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen. 8:15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. 8:17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen."

        Jaikali siis on oman "järkensä" kautta muodostanut tuon oppinsa väärin noiden Sanankohtien väärin tulkitsemisen vuoksi !

        Siis ennen Herramme ylösnousua ei Henkeä oltu vuodatettu kenenkään päälle vielä.

        Eli noiden juutalaisten, jotka olivat kastetut opetuslasten taholta Jeesuksen nimeen, ei ollut mahdollista edes saada uskoontullessaan vielä sitä Henkeä !

        Siksi Herra antoi lahjan apostoleille, että ne uskoon tulleet, jotka eivät vielä ennen Jeesuksen ylösnouseemusta olleet saaneet Henkeä, sen saisivat apostolien kätten päälle panemisen kautta !

        Siis ensimmäisessä kohtaa ne uskoon tulleet juutalaiset sanoivat juuri sen selvästi, että eivät olleet vielä kuulleet edes Hengen vuodatuksesta !!!

        Toisessa kohtaa sanotaan selvästi, että heidätkin oli siis ennen Jeesuksen ylösnouseemusta vain kastettu Jeesuksen nimessä, mutta silloin oli aivan mahdotonta vielä Henkeä saada, kun Henki vuodatettiin vasta ylösnouseemuksen jälkeen !

        Tässä meillä on nyt se "opettaja", jonka Jumala itse mukamas on asettanut opettajaksi, ja näin huteraa on hänen raamatun tuntemuksensa !!!

        On sula mahdottomuus se, että Jaikali olisi Jumalan asettama, eli samalla kasvattama ja kuoulttama ja opettama opettaja, kun nämä perus asiatkin ovat ihan sekaisin !!!


      • Mummikainuusta
        pelastatpalstan kirjoitti:

        No johan rakkikoira tuli haukkumaan, En tiedä mitä saat JOKA KETJUN PILAAMISESTA?

        Ja mummomkainuusta, menet varmaan seurakuntaan vain yksi asia mielessä,
        MITÄ EKSYTYSTÄ TÄÄLTÄ LÖYTYY ?
        Käyn harvoin tälläpalstalla, mutta eipä täällä mitään olekkaan kuin uskovien HAUKKUMISTA.
        Sen vielä ymmärrän, kun atet tai luopiot täällä herjaavat, muuta sitä en, että itseään "uskoviksi" sanovat haukkuvat niitä jotka julistavat EVANKELIUMIA!

        Onko "mummikainuusta" kautta kukaan tullut uskoon tai "luetaankosanaa" nikin ?

        Kiitos Jaikalille hyvästä opetuksesta.

        En mielelläni kehu siitä, mitä Jumala on kauttani tehnyt. Olen kuin Paavali ja kehun. Jumala kehotti rukoilemaan erään sairaan puolesta. Luulin sitä omiksi aatokseksi, mutta sitten olin sairaan luona ja kuulin sisimmässäni kehoituksen:Rukoile! Niin tein. Sairas oli uskova, mutta en puhunut mitään sairaalle. Hän parani ja lääkäri oli todennut hänet terveeksi. Kiitokset meni Jumalalle! Olen kokenut myös ilmestyksiä, mutta niistä en halua kehua.
        Kysyit onko kauttani tullut uskoon ketään? Voin sanoa, että on. Mutta minä en ketään ole saanut uskoon, vaan se on aina yksin Jumalan teko. Ei ihmisen. Ihminen, joka kehuu sellaisella, on ylpeä ja ottaa kunnian itselleen. Jumala ei anna kunniaansa ihmiselle.
        En etsi srk:sta eksytyksiä. Mutta jokaisen vierailijan tutkin etukäteen. Olen kerran ollut eksytetty ja toista kertaa en omaa sinisilmäisyyttäni aio olla. Raamattu opettaa: älkää jokaista henkeä uskoko!


    • SeurataanJeesusta

      Kiitos tästä kirjoituksesta. Mukavaa lukea täällä myös asiallista tekstiä.

      Mitä paremmin tuntee aidon, sitä paremmin erottaa väärän.

      Meidän tehtävä on oppia tuntemaan Jeesus ja elää Hänen lähellään.
      Hän kyllä pitää huolen ettemme eksy.

      Joh 10:27-28
      'Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.'

      • jaikaiii

        Tuli tuosta tekstistäsi mieleen taideasiantuntija (vai miksi häntä kutsutaan) joka tutkii tauluja ratkaistakseen ovatko ne aitoja vai väärennöksiä. Tämä taiteen tutkija, asiantuntija, tulee tietenkin tuntea erittäin tarkasti se aito taulu voidakseen arvioida edessään oleva taulu onko se aito vai väärennös. Jos hän ei tunne aitoa taulua, ei hän voi erottaa väärennöstä aidosta.


      • SeurataanJeesusta

        Näin tekevät myös koruasiantuntijat. Monista aidoista koruistahan teetetään kopiot, jotka ovat arvottomia helyjä, mutta niin aidonnäköisiä, että niitä voi helpolla luulla aidoksi. Se, joka tuntee aidon korun, ei erehdy sanomaan kopiota aidoksi.

        Myöskään hengellisessä kentässä eksytykset ja harhaopit eivät aina ole ihan helposti erotettavissa. Mutta ei meidän tarvitse lähtee opiskelemaan kaikkia harhaoppeja tunnistaaksemme ne, vaan meidän tulee keskittyä seuraamaan Jeesusta, pysymään Hänen lähellään ja oppia tuntemaan Hänet. Sillä Jeesus on ainoa Tie iankaikkiseen elämään. Hän on Tie, Totuus ja Elämä.

        Toivoisin että täällä S24 palstalla keskustelisimme enemmän Jeesuksesta ja kertoisimme Hänestä, joka meidät on pelastanut. Kertoisimme rukousvastauksista ja kaikesta siitä, mitä Jeesus on meidän elämässämme tehnyt, miten Hän on varjellut ja johdattanut, auttanut. Sellaisia tekstejä on ilo lukea, ja ne rohkaisevat, lohduttavat ja vahvistavat. Olemme vastuussa jokaisesta sanastamme, ei pelkästään puhutuista sanoista, vaan myös siitä mitä kirjoitamme. Olkoon se kaikki rakentavaa meille kaikille rohkaisuna jaksamaan elämässä eteenpäin! Siunausta!


      • Uudestisyntynyt
        jaikaiii kirjoitti:

        Tuli tuosta tekstistäsi mieleen taideasiantuntija (vai miksi häntä kutsutaan) joka tutkii tauluja ratkaistakseen ovatko ne aitoja vai väärennöksiä. Tämä taiteen tutkija, asiantuntija, tulee tietenkin tuntea erittäin tarkasti se aito taulu voidakseen arvioida edessään oleva taulu onko se aito vai väärennös. Jos hän ei tunne aitoa taulua, ei hän voi erottaa väärennöstä aidosta.

        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.-Apostolit


      • hyvävertaus
        jaikaiii kirjoitti:

        Tuli tuosta tekstistäsi mieleen taideasiantuntija (vai miksi häntä kutsutaan) joka tutkii tauluja ratkaistakseen ovatko ne aitoja vai väärennöksiä. Tämä taiteen tutkija, asiantuntija, tulee tietenkin tuntea erittäin tarkasti se aito taulu voidakseen arvioida edessään oleva taulu onko se aito vai väärennös. Jos hän ei tunne aitoa taulua, ei hän voi erottaa väärennöstä aidosta.

        Tuo taidevertaus on tosi hyvä. Jos ei tunne oikeaa, ei voi erottaa väärää.


      • Oikeantientunt
        SeurataanJeesusta kirjoitti:

        Näin tekevät myös koruasiantuntijat. Monista aidoista koruistahan teetetään kopiot, jotka ovat arvottomia helyjä, mutta niin aidonnäköisiä, että niitä voi helpolla luulla aidoksi. Se, joka tuntee aidon korun, ei erehdy sanomaan kopiota aidoksi.

        Myöskään hengellisessä kentässä eksytykset ja harhaopit eivät aina ole ihan helposti erotettavissa. Mutta ei meidän tarvitse lähtee opiskelemaan kaikkia harhaoppeja tunnistaaksemme ne, vaan meidän tulee keskittyä seuraamaan Jeesusta, pysymään Hänen lähellään ja oppia tuntemaan Hänet. Sillä Jeesus on ainoa Tie iankaikkiseen elämään. Hän on Tie, Totuus ja Elämä.

        Toivoisin että täällä S24 palstalla keskustelisimme enemmän Jeesuksesta ja kertoisimme Hänestä, joka meidät on pelastanut. Kertoisimme rukousvastauksista ja kaikesta siitä, mitä Jeesus on meidän elämässämme tehnyt, miten Hän on varjellut ja johdattanut, auttanut. Sellaisia tekstejä on ilo lukea, ja ne rohkaisevat, lohduttavat ja vahvistavat. Olemme vastuussa jokaisesta sanastamme, ei pelkästään puhutuista sanoista, vaan myös siitä mitä kirjoitamme. Olkoon se kaikki rakentavaa meille kaikille rohkaisuna jaksamaan elämässä eteenpäin! Siunausta!

        Taidevertaus on tosi hyvä ja se tieto, että meidän ei tarvitse tietää eksytyksistä, mutta meidän tulee tietää Jeesuksesta. Tietenkin ihminen on helposti eksyvä, jos ei tunne oikeaa tietä. Vaikka tuntisi satatuhatta väärää tietä, ei se tieto häntä mitenkän auttaisi. Ei tarvitse tietää kuin yksi oikea tie ja silloin on turvassa.


      • aamenaamen
        Oikeantientunt kirjoitti:

        Taidevertaus on tosi hyvä ja se tieto, että meidän ei tarvitse tietää eksytyksistä, mutta meidän tulee tietää Jeesuksesta. Tietenkin ihminen on helposti eksyvä, jos ei tunne oikeaa tietä. Vaikka tuntisi satatuhatta väärää tietä, ei se tieto häntä mitenkän auttaisi. Ei tarvitse tietää kuin yksi oikea tie ja silloin on turvassa.

        Jos tommosen määrän tuntisi vääriä teitä, niin oikealle tielle ei kyllä olisi mitään sijaa. Pää menisi täysin sekaisin ja suuntavaisto katoaisi. Parempi oppia tuntemaan yksi, oikea tie. Aamen.


      • woewoe
        Oikeantientunt kirjoitti:

        Taidevertaus on tosi hyvä ja se tieto, että meidän ei tarvitse tietää eksytyksistä, mutta meidän tulee tietää Jeesuksesta. Tietenkin ihminen on helposti eksyvä, jos ei tunne oikeaa tietä. Vaikka tuntisi satatuhatta väärää tietä, ei se tieto häntä mitenkän auttaisi. Ei tarvitse tietää kuin yksi oikea tie ja silloin on turvassa.

        Juuri noin. Meidän ei tarvitse tietää kaiken maailman eksytyksistä. Eikä meidän tarvitse pelätä muiden yhteisöjen kristittyjä. Riittää kun tunnemme Raamatun. Jumalan sanaa oppii tuntemaan vain lukemalla ja tutkimalla.

        Kaikki Jumalan sanasta ohi menevät kummallisuudet, tai ihmisten vaatimukset, voi jättää omaan arvoonsa. Vilpittömät kristitytkin toki tulkitsevat Raamattua eri tavoin. Siksi kannattaa pitää kiinni siitä minkä itse on Jumalan puhuttelussa oppinut. Koska Jumala opettaa lapsiaan yksilöllisen aikataulun mukaan. Ja siihen puuttuminen on Jumalan työhön puuttumista.

        Uskon ja myös omakohtaisesti tiedän, että jos kuljemme vilpittömällä sydämellä Jumalan edessä, niin Hän ei salli meidän mennä harhaan. Voimme luottaa siihen, että kuulemme takaa Hyvän Paimenen äänen, joka sanoo: tässä on tie, tätä käykää.


      • jaikaliii91
        hyvävertaus kirjoitti:

        Tuo taidevertaus on tosi hyvä. Jos ei tunne oikeaa, ei voi erottaa väärää.

        >>>Jos ei tunne oikeaa, ei voi erottaa väärää.<<<

        Niin, ja silloin voi alkaa luulemaan väärää oikeaksi aidoksi kun joku sitä esittää vakkuuttavasti aitona. Siksikin on tärkeintä tuntea se oikea. Silloin huomaa heti väärän kun se väärä tulee vastaan. Siinä ei tarvitse kysyä expertiltä.

        Sitä paitsi Jumalasta lähteneessä ja tulleessa Sanassa, sanomassa, asuu Pyhä Henki. Pyhä Henki tekee Sanan eläväksi. Oikea uskova, vilpitön ihminen, kokee mikäli Sanassa on Henki vai ei. Tässä tullaan Jumalan varjelukseen koska Jumala itse ilmoittaa onko Sana Hänestä vai ei. Ja Jumalan lapsi pakenee vierasta koska ei tunne hänen ääntään. Mutta Hyvää Paimenta, Jumalan Sanaa, vilpitön uskova seuraa koska tuntee ja kuulee Hänen, Pyhän Hengen, äänen Sanassa.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>Jos ei tunne oikeaa, ei voi erottaa väärää.<<<

        Niin, ja silloin voi alkaa luulemaan väärää oikeaksi aidoksi kun joku sitä esittää vakkuuttavasti aitona. Siksikin on tärkeintä tuntea se oikea. Silloin huomaa heti väärän kun se väärä tulee vastaan. Siinä ei tarvitse kysyä expertiltä.

        Sitä paitsi Jumalasta lähteneessä ja tulleessa Sanassa, sanomassa, asuu Pyhä Henki. Pyhä Henki tekee Sanan eläväksi. Oikea uskova, vilpitön ihminen, kokee mikäli Sanassa on Henki vai ei. Tässä tullaan Jumalan varjelukseen koska Jumala itse ilmoittaa onko Sana Hänestä vai ei. Ja Jumalan lapsi pakenee vierasta koska ei tunne hänen ääntään. Mutta Hyvää Paimenta, Jumalan Sanaa, vilpitön uskova seuraa koska tuntee ja kuulee Hänen, Pyhän Hengen, äänen Sanassa.

        Kun kehuit säästyneesi eksytyksiltä ja että niihin eksymisen syynä Rakkauden puute Jumalaan ja sydämen väärä asenne, niin kumpi sinulla itselläsi siis on ?

        Olet niiltä hellareilta oppinut tuon "henkikaste opin", jonka kautta ja vuoksi sinä itse jaat uskovat kahteen kastiin, joista alempaa sinä itse halveksit, etkä ota heiltä opetusta vastaan, siis näin omien sanojesi mukaan toimit !

        Kerrotko vihdoin syyn omaan eksymiseesi ?

        Miksi et paennut väärää opetusta ja valhetta ?

        Miksi et kokenutkaan sitä, että opetuksessa ei ollut Henki mukana ?

        Miksi ei Jumala sinulle ilmoittanutkaan, että tuo oppi on valhetta ?


      • luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Kun kehuit säästyneesi eksytyksiltä ja että niihin eksymisen syynä Rakkauden puute Jumalaan ja sydämen väärä asenne, niin kumpi sinulla itselläsi siis on ?

        Olet niiltä hellareilta oppinut tuon "henkikaste opin", jonka kautta ja vuoksi sinä itse jaat uskovat kahteen kastiin, joista alempaa sinä itse halveksit, etkä ota heiltä opetusta vastaan, siis näin omien sanojesi mukaan toimit !

        Kerrotko vihdoin syyn omaan eksymiseesi ?

        Miksi et paennut väärää opetusta ja valhetta ?

        Miksi et kokenutkaan sitä, että opetuksessa ei ollut Henki mukana ?

        Miksi ei Jumala sinulle ilmoittanutkaan, että tuo oppi on valhetta ?

        Ja mistä voi erottaa oikean väärästä?

        Onko väärin, jos jeesus sanoo muka näin:

        "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 8 Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. 9 Ei kai kukaan teistä anna pojalleen kiveä, kun hän pyytää leipää? 10 Tai käärmettä, kun hän pyytää kalaa? 11 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät."

        Nyt rukouksessa pyydät mukajeesusta palauttamaan raajat takaisin jumalan antaman diabeteksen takia amputoidulle uskovaiselle. Miten käy?

        Lopputulemasta ei ole epäselvyyttä: jeesusksesta kertovia satuja kirjoittaneet tai itse jeesus valehteli.


      • pelastatpalstan
        SeurataanJeesusta kirjoitti:

        Näin tekevät myös koruasiantuntijat. Monista aidoista koruistahan teetetään kopiot, jotka ovat arvottomia helyjä, mutta niin aidonnäköisiä, että niitä voi helpolla luulla aidoksi. Se, joka tuntee aidon korun, ei erehdy sanomaan kopiota aidoksi.

        Myöskään hengellisessä kentässä eksytykset ja harhaopit eivät aina ole ihan helposti erotettavissa. Mutta ei meidän tarvitse lähtee opiskelemaan kaikkia harhaoppeja tunnistaaksemme ne, vaan meidän tulee keskittyä seuraamaan Jeesusta, pysymään Hänen lähellään ja oppia tuntemaan Hänet. Sillä Jeesus on ainoa Tie iankaikkiseen elämään. Hän on Tie, Totuus ja Elämä.

        Toivoisin että täällä S24 palstalla keskustelisimme enemmän Jeesuksesta ja kertoisimme Hänestä, joka meidät on pelastanut. Kertoisimme rukousvastauksista ja kaikesta siitä, mitä Jeesus on meidän elämässämme tehnyt, miten Hän on varjellut ja johdattanut, auttanut. Sellaisia tekstejä on ilo lukea, ja ne rohkaisevat, lohduttavat ja vahvistavat. Olemme vastuussa jokaisesta sanastamme, ei pelkästään puhutuista sanoista, vaan myös siitä mitä kirjoitamme. Olkoon se kaikki rakentavaa meille kaikille rohkaisuna jaksamaan elämässä eteenpäin! Siunausta!

        "Toivoisin että täällä S24 palstalla keskustelisimme enemmän Jeesuksesta ja kertoisimme Hänestä, joka meidät on pelastanut. Kertoisimme rukousvastauksista ja kaikesta siitä, mitä Jeesus on meidän elämässämme tehnyt, miten Hän on varjellut ja johdattanut, auttanut. Sellaisia tekstejä on ilo lukea, ja ne rohkaisevat, lohduttavat ja vahvistavat. Olemme vastuussa jokaisesta sanastamme, ei pelkästään puhutuista sanoista, vaan myös siitä mitä kirjoitamme. Olkoon se kaikki rakentavaa meille kaikille rohkaisuna jaksamaan elämässä eteenpäin! Siunausta!"

        Aamen juuri niin ! Mutta sitähän saa tana ei hyväksy ja siksi täällä mesoaa nämä "luetaankosanaa" ja "mummikainuusta" sunmuut EKSYTYSTEN ETSIJÄT.

        En sano, ettei eksytystä olisi tänäpäivänä, mutta olen samaa mieltä kuin Jaikal, vilpittömän uskovan Jumala varjelee ja sitäkin varten Pyhä Henki meille annettiin, että HÄN JOHDATTAA MEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Jumala itse valitsee, ketä hän käyttää, ei miunmaunmukkaan. Ja näitä en tykkää tuosta mielipiteitä ei tarvitse tänne tuoda.
        Jumala näkee sydämen niin minun, kuin tuon toisen.
        Kirje roomalaisille 12 luku
        2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne..
        siunatkaa älkääkä kirotko .


      • jaikaliii91

        Joh 10:27-28 "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

        Kun Jeesus antaa ikuisen elämän Häneen uskovalle, KUKA SEN ESTÄÄ?
        Kun Jeesus pitää uskovaa kädellään, KUKA RYÖSTÄÄ hänet Jeesukselta?
        Jeesus itse sanoo että he eivät IKINÄ HUKU EIKÄ KUKAAN RYÖSTÄ!

        Mihin me panemme nämä Jeesuksen Sanat? Minä panen ne syvälle sydämeni sopukoihin ja pidän ne siellä. Aion pitää uskossa kiinni Jumalan Sanasta. MIKSI NIIN? No, siksi koska Jumalan Sana pelastaa uskon kautta Sanaan.

        Olen saanut kokea Jumalan Sanan pelastavan voiman kun jättäytymisen hetkessä en kokenut yhtään mitään. Saatana tuli rinnalleni ja puhui omaa saarnaansa. Tarvitseeko kertoa mitä hän puhui? Minä luulin että olen lopullisesti kadotettu koska MINUSTA TUNTUI SILTÄ että Jeesus ei ottanut minua vastaan. Mutta sitten vierelleni tuli Jumalan palvelija joka toi Jumalan Sanan: "Sitä, joka minun luokseni tulee, minä en koskaan heitä ulos." Tartuin hukkuvan tavoin kiinni tuosta Jeesuksen lupauksesta. Tämä Jeesuksen Sana nosti minut Saatanan valheen avannosta. Tämä USKON KAUTTA SANAAN!

        Jos tahdot lukea tämän kokemukseni ja mitä se edelsi ja mitä sitten, se löytyy todistukseni loppupuolelta http://www.jaikal.se/48683125

        Minun omat tuntemukset pelastuksestani eivät siis olleet totta. Ne olivat Saatanan valheita. Tuntemukseni itsestäni olivat ristiriidassa Jumalan Sanan ilmoituksen kanssa. Jumalan Sana oli ja on totta. Sana nostaa, kantaa ja pelastaa. Niin Sana on ennenkin tehnyt. Se nostaa, kantaa ja pelastaa tänäkin päivänä https://www.youtube.com/watch?v=9bxc9hbwkkw


      • luetaankosanaa2
        pelastatpalstan kirjoitti:

        "Toivoisin että täällä S24 palstalla keskustelisimme enemmän Jeesuksesta ja kertoisimme Hänestä, joka meidät on pelastanut. Kertoisimme rukousvastauksista ja kaikesta siitä, mitä Jeesus on meidän elämässämme tehnyt, miten Hän on varjellut ja johdattanut, auttanut. Sellaisia tekstejä on ilo lukea, ja ne rohkaisevat, lohduttavat ja vahvistavat. Olemme vastuussa jokaisesta sanastamme, ei pelkästään puhutuista sanoista, vaan myös siitä mitä kirjoitamme. Olkoon se kaikki rakentavaa meille kaikille rohkaisuna jaksamaan elämässä eteenpäin! Siunausta!"

        Aamen juuri niin ! Mutta sitähän saa tana ei hyväksy ja siksi täällä mesoaa nämä "luetaankosanaa" ja "mummikainuusta" sunmuut EKSYTYSTEN ETSIJÄT.

        En sano, ettei eksytystä olisi tänäpäivänä, mutta olen samaa mieltä kuin Jaikal, vilpittömän uskovan Jumala varjelee ja sitäkin varten Pyhä Henki meille annettiin, että HÄN JOHDATTAA MEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Jumala itse valitsee, ketä hän käyttää, ei miunmaunmukkaan. Ja näitä en tykkää tuosta mielipiteitä ei tarvitse tänne tuoda.
        Jumala näkee sydämen niin minun, kuin tuon toisen.
        Kirje roomalaisille 12 luku
        2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne..
        siunatkaa älkääkä kirotko .

        Ei ole kyse mistään kiroamisesta !

        Vaan nytkin Jaikali paasaa sellaista oppia, että uskova ei voi eksyä, ja kuitenkin hän itse on eksynyt Totuudesta !

        Jaikalin kohdalla on siis kyse uskovien tuudittamisesta väärään turvallisuuden tunteeseen ja sitä kautta valvomattomuuteen, jossa Jaikali siis itsekin elää, sydämensä paatumuksessa.

        Eli juuri valvomattomuutensa vuoksi Jaikali itse on eksynyt Totuudesta, mutta hän ei suostu niitä tutkimaan, vaan sydämensä kovuudessa hän vain kieltäytyy tutkimasta itseään.

        Jos Jaikali tutkisi kunnolla Sanalla itseään ja omia toimiaan ja oppejaan ja opetuksiaan, niin eihän silloin kenenkään tarvitsisi häntä varoittaa ja kehoittaa ja nuhdella !

        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.


      • pistesiihen
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään kiroamisesta !

        Vaan nytkin Jaikali paasaa sellaista oppia, että uskova ei voi eksyä, ja kuitenkin hän itse on eksynyt Totuudesta !

        Jaikalin kohdalla on siis kyse uskovien tuudittamisesta väärään turvallisuuden tunteeseen ja sitä kautta valvomattomuuteen, jossa Jaikali siis itsekin elää, sydämensä paatumuksessa.

        Eli juuri valvomattomuutensa vuoksi Jaikali itse on eksynyt Totuudesta, mutta hän ei suostu niitä tutkimaan, vaan sydämensä kovuudessa hän vain kieltäytyy tutkimasta itseään.

        Jos Jaikali tutkisi kunnolla Sanalla itseään ja omia toimiaan ja oppejaan ja opetuksiaan, niin eihän silloin kenenkään tarvitsisi häntä varoittaa ja kehoittaa ja nuhdella !

        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Älä jankuta roskaa.Ei sulta ole kukaan mitään kysynyt.Pidä huoli omista SYNNEISTÄSI.


      • luetaankosanaa2
        pistesiihen kirjoitti:

        Älä jankuta roskaa.Ei sulta ole kukaan mitään kysynyt.Pidä huoli omista SYNNEISTÄSI.

        Juuri se on sanomani, eli kunkin tulisi pitää huoli omasta puhtaudestaan !

        Mutta Jaikali siis kerskaa oikein sillä, kuinka hän ITSE on pysynyt puhtaana.

        Vaikka todellisuus on aivan toinen !

        Siis koko tuo aloitus on kerskaamista siitä, kuinka Jaikali on pysynyt puhtaana, vaikka toki hän Jumalan työn siinä mainitsee, eli se on itse itsensä korottamista pitkälti, vaikka se on naamioitu muuksi.

        Asian paljastaa osaltaan se, että Jaikali on lisäksi korottanut itse itsensä opettajaksi, ja valheensa takuumieheksi hän on valjastanut itsensä Jumalan !

        Siis Jaikali väittää vastoin Totuutta, että Jumala on hänet opettajaksi asettanut, vaikka se ei siis ole, eikä voi millään olla Totuus, sillä Jaikalin tietomäärä jopa itsensä opettajan tehtävästä oli ja on olematon.

        Kyllä Jumala on kouluttanut ja opettanut opettaja/paimenelle ainakin sen oman tehtävän, ja siihen liittyvät asiat, mutta Jaikalilla näitä tietoja ei ollut, kun häntä niistä tenttasin, ihan perustavaa laatua olevat opetukset oli oppimatta !

        Siis koko touhu on vain itsensä korottamista "opettajaksi" ja harhaopittomaksi eli eksyttämätömäksi, vaikka Totuus on ihan toinen !


      • aivantympiils2nen
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Juuri se on sanomani, eli kunkin tulisi pitää huoli omasta puhtaudestaan !

        Mutta Jaikali siis kerskaa oikein sillä, kuinka hän ITSE on pysynyt puhtaana.

        Vaikka todellisuus on aivan toinen !

        Siis koko tuo aloitus on kerskaamista siitä, kuinka Jaikali on pysynyt puhtaana, vaikka toki hän Jumalan työn siinä mainitsee, eli se on itse itsensä korottamista pitkälti, vaikka se on naamioitu muuksi.

        Asian paljastaa osaltaan se, että Jaikali on lisäksi korottanut itse itsensä opettajaksi, ja valheensa takuumieheksi hän on valjastanut itsensä Jumalan !

        Siis Jaikali väittää vastoin Totuutta, että Jumala on hänet opettajaksi asettanut, vaikka se ei siis ole, eikä voi millään olla Totuus, sillä Jaikalin tietomäärä jopa itsensä opettajan tehtävästä oli ja on olematon.

        Kyllä Jumala on kouluttanut ja opettanut opettaja/paimenelle ainakin sen oman tehtävän, ja siihen liittyvät asiat, mutta Jaikalilla näitä tietoja ei ollut, kun häntä niistä tenttasin, ihan perustavaa laatua olevat opetukset oli oppimatta !

        Siis koko touhu on vain itsensä korottamista "opettajaksi" ja harhaopittomaksi eli eksyttämätömäksi, vaikka Totuus on ihan toinen !

        Menepäs ls2 kirjoittelemaan kirjoituksiasi sinne, missä jokukaan on niistä kiinnostunut. Täältä ei kiinnostuneita löydä.


      • luetaankosanaa2
        aivantympiils2nen kirjoitti:

        Menepäs ls2 kirjoittelemaan kirjoituksiasi sinne, missä jokukaan on niistä kiinnostunut. Täältä ei kiinnostuneita löydä.

        Eikö aihe ollut Jumalan varjellus ja johdatus ?

        Olen kirjoittanut aiheesta, joten täällä jokainen voi kertoa oman näkemyksensä aiheeseen liittyen.

        Myös sinä saat sen tehdä vapaasti.

        Sovitaanko niin, että minä säilytän oman vapauteni kommentoida myös !

        Eli sinä siis et määrää sitä, kuka täällä kirjoittaa ja missä ketjussa.


      • tuplattu
        aivantympiils2nen kirjoitti:

        Menepäs ls2 kirjoittelemaan kirjoituksiasi sinne, missä jokukaan on niistä kiinnostunut. Täältä ei kiinnostuneita löydä.

        Tekis mieli sanoa, että menköön ls2 muinaismuseoon vaikka johtajaksi. Jos ei kerran uskosta mitään ymmärrä, niin ei ymmärrä. En kuitenkaan sano, sillä jos ei ymmärrä muinaismuseostakaan mitään, niin sekottaa senkin perin juurin.


      • Pohjois-Korean.tuplattu
        tuplattu kirjoitti:

        Tekis mieli sanoa, että menköön ls2 muinaismuseoon vaikka johtajaksi. Jos ei kerran uskosta mitään ymmärrä, niin ei ymmärrä. En kuitenkaan sano, sillä jos ei ymmärrä muinaismuseostakaan mitään, niin sekottaa senkin perin juurin.

        Sinussa olisi kenties aineksia Pohjois-Korean uskontoministeriön virkailijaksi. Panepa hakupapereita liikkeelle. Siellä pääset tosikoviin valvontahommiin.


      • luetaankosanaa2
        tuplattu kirjoitti:

        Tekis mieli sanoa, että menköön ls2 muinaismuseoon vaikka johtajaksi. Jos ei kerran uskosta mitään ymmärrä, niin ei ymmärrä. En kuitenkaan sano, sillä jos ei ymmärrä muinaismuseostakaan mitään, niin sekottaa senkin perin juurin.

        Vai en ymmärrä uskosta mitään.

        Mielenkiintoinen näkemys.

        Mutta olen silti sitä mieltä, että uskovia ei tule tuudittaa väärään turvallisuuden tunteeseen joka johtaa siis valvomattomuuteen.

        Ääripäänä tälläisestä väärästä luottamuksesta on ns. "Kerran pelastunut on aina pelastunut oppi" !

        Monella kohtaa Jaikalin opetus on hyvin saman kaltaista !

        En tiedä muuten sitä, että uskooko Jaikali tuohon oppiin ???

        Siis sehän kumoutuu jo yhden Sanankohdan kautta:

        1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Mutta kuitenkin tuohonkin oppiin moni uskoo ja siten tuudittautuu väärään turvallisuuden tunteeseen !

        Jaikali siis on samaan tyyliin tuudittautunut sellaiseen harhaluuloon, että uskova ei voi eksyä Totuudesta, sillä Jumala häntä varjelee ihan kaikelta.

        Mutta Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle vapaan tahdon, myös siis uskoville, ja siten uskova voi itse valita väärän ja valheen, eikä Jumala siis tee uskovalle väkivaltaa, vaan Hän pyrkii herättelemään uskovaa näkemään ne valheet ja sen kautta uskovan tulisi niistä ITSE irtisanoutua !

        Olen Jaikalia varoittanut ja kehoittanut hänen ITSENSÄ omaksumista harhaopeista, ja valheista siis, mutta hän on ITSE sulkenut korvansa kuulemasta ja silmänsä näkemästä omassa ylpeydessään ja paisuneisuudessaan, eikä hän siis edes tutki ja koettele kehoituksia kunnolla Herran edessä.

        Näin ollen vaikka Jaikalille on yritetty Totuutta kertoa, hän itse on valinnut pitäytyä valheessa ja vääryydessä sekä harhaopeissaan, ekä Jumala siis pakota uskovaakaan mihinkään, vaan uskovalla tulisi olla nöyryyttä itse tutkia asiat kunnolla.

        Mutta kun nöyryys puuttuu ja ylpeys on tilalla, niin ei uskova eikä siis Jaikali vapaudu noista harhaopeistaan ja valheistaan, eikä myöskään ylpeydesään, jotka aiheuttavat siis Jaikalissa väärää toimintaa !

        Näin jaikali siis jatkaa elämäänsä sydämensä paatumuksessa yhä vain, ikävä kyllä.

        Syynä siihen on pitkälti ylpeys, mutta myös nuo hänen omaksumansa väärät opit, joiden kautta hän siis elää väärässä turvallisuuden tunteessa, eli sanoma on tämä sama:

        Jer. 6:14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.

        Jer. 8:11 He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.

        Siis Raamattu kehoittaa valvomaan, mutta Jaikali itse nukkuu ja tuudittaa muitakin uneen !

        1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        Matt. 26:41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."


    • aarteenmetsästäj

      Kiitos paljon viestistäsi, halusin itsekin pukea saman viestin sanoiksi, mutta sinä olitkin jo sen tehnyt! Suosittelen kaikille englanninkielen taitoisille tutustumaan myös erään naisen Youtube-kanavaan, jossa hänellä on monia viestejä Jeesukselta. https://www.youtube.com/user/claredubois/videos

    • uskoma

      Trolli - jaikal


      Moro. Et sitten ole vielä uskomassa.?

      • jaikalii91

        >>>Trolli - jaikal

        Moro. Et sitten ole vielä uskomassa.?<<<

        Mikä saa sinut niin ajattelemaan minusta?


    • SeurataanJeesusta

      Aloitus on hyvä, enkä minä ainakaan siinä mitään aloittajan omaa kerskumista näe millään tavalla, kuten joku täällä kommentoi.

      Meidän uskovien on hyvä jakaa omia kokemuksiamme, varsinkin siitä mitä hyvää Herra on meille tehnyt! Kuinka Hän on varjellut ja johdattanut.
      Tällaiset aloitustekstit ovat rohkaisuna toisille uskoville ja kirkastavat Jeesusta uskosta osattomille eli suoraa evankeliumia. Ja juuri tällaista kirjoittamista tämä palsta tarvitsee!

      Psalmi 103:
      2. Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.

      • Jeesus oli Jumalan palvelija. Hän antoi itsensä Jumalalle ja Hänen tahtoonsa täysin sataprosenttisesti. Hän onnistui siinä täydellisesti. Tämän Hän teki rakkautensa kautta ihmisiin. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut että HÄN ANTOI....." Jumalan rakkaus ANTAA. Jumala aloitti suhteen rakentamisen ihmisen kanssa ANTAMALLA sen, mikä oli Hänelle arvokkain ja rakkain; oman Poikansa. Hän antoi Poikansa ihmisille ihmisten pelastuksen tähden. Tämä merkitsi Jeesukselle omasta asemastaan luopumista ja tavattoman suuria kärsimyksiä. Se merkitsi pilkkaa, häpäisyä ja aiheettomia syyttelyjä, kyseeenalaistamisia ja lopulta kuoleman Matt 20:25-28.

        Kun siis Jeesus palveli Jumalaa kokosydämisesti ja täysin antautuneena Hänen tahdolleen, Hän antoi itsensä Jumalalle. Silloin Hän palveli ihmisiä. Jumalan palveleminen on ihmisten palvelemista "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle (Matt 25:40).

        Jeesus oli nöyrä Jumalan ja ihmisten palvelija. Jumalan tahdon tekeminen oli Jeesukselle Hänen ruokansa. Hän sai ravintonsa ja voimansa ja ILON Jumalan tahdon tekemisestä. Mutta sitä edelsi kuoleminen omalle tahdolle ja omille suunnitelmille ja haluille. "Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!" Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä." Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?" Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa" (Joh 4:31-34).

        Jumalalle antautuminen Hänen tahtoonsa itsensä alistaminen ja suostuminen vie myös uskovan ihmisen, Jumalan palvelijan, aina palvelemaan toisia ihmisiä (Joh 13:12-17). Se merkitsee käytännössä itsensä antamista ensin Jumalalle ja sitten ihmisille. Siitä seuraa esimerkiksi se että kokemuksemme Jumalan kanssa, jotka ovat olleet meille itsellemme siunaukseksi, eivät välttämättä ole meidän yksityisomaisuutta. Ne ovat ehkä tarkoitettu myös vahvistukseksi ja siunaukseksi toisille ihmisille. Jumala voi antaa meille voimakkaita hengellisiä lahjoja ja kokemuksia mikäli me olemme valmiit jakamaan ne toisten ihmisten kanssa heille siunaukseksi. "Antakaa, niin teille annetaan" (Luuk 6:38, Matt 10:8, Joh 14:16, luuk 19:12-26).

        Siksi minä olen jo aivan alusta kokenut että mikäli tahdon olla Jumalan palvelija, minun tulee antaa itseni ihmisille siinä määrin kuin koen Jumalan johdatukseksi ja tahdoksi. Olen kokenut että Jumala on antanut minulle hengellisiä kokemuksia jotka voivat olla avuksi toisille ihmisille. Siksi minä kerron niistä. Kerron sillä uhallakin että kaikki uskovat eivät pidä siitä ja minulle sanotaan ettei saa heittää helmiä sioille. Minä en sellaisia huomautuksia ja kieltoja ota vastaan ihmisiltä. Minun teologiani mukaan siellä sikakaukaloilla voi olla yksi ja toinenkin tuhlaajapoika ja tuhlaajatyttö joka kaipaa puhtautta ja anteeksisaamista ja yhteyttä Jumalaan.

        Kirjoitin tämän todistukseni koska koin aikaisemmin päivällä että tästä aiheesta tulisi kirjoittaa. Nyt sinun tekstisi vahvisti tämän asian ja päätin kirjoittaa vaikka olen vähän epävarma kaikesta huolimatta. Toivon että uskovat ymmärtävät tekstini oikein.


      • sinaatuoletsinä
        Jaikal91 kirjoitti:

        Jeesus oli Jumalan palvelija. Hän antoi itsensä Jumalalle ja Hänen tahtoonsa täysin sataprosenttisesti. Hän onnistui siinä täydellisesti. Tämän Hän teki rakkautensa kautta ihmisiin. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut että HÄN ANTOI....." Jumalan rakkaus ANTAA. Jumala aloitti suhteen rakentamisen ihmisen kanssa ANTAMALLA sen, mikä oli Hänelle arvokkain ja rakkain; oman Poikansa. Hän antoi Poikansa ihmisille ihmisten pelastuksen tähden. Tämä merkitsi Jeesukselle omasta asemastaan luopumista ja tavattoman suuria kärsimyksiä. Se merkitsi pilkkaa, häpäisyä ja aiheettomia syyttelyjä, kyseeenalaistamisia ja lopulta kuoleman Matt 20:25-28.

        Kun siis Jeesus palveli Jumalaa kokosydämisesti ja täysin antautuneena Hänen tahdolleen, Hän antoi itsensä Jumalalle. Silloin Hän palveli ihmisiä. Jumalan palveleminen on ihmisten palvelemista "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle (Matt 25:40).

        Jeesus oli nöyrä Jumalan ja ihmisten palvelija. Jumalan tahdon tekeminen oli Jeesukselle Hänen ruokansa. Hän sai ravintonsa ja voimansa ja ILON Jumalan tahdon tekemisestä. Mutta sitä edelsi kuoleminen omalle tahdolle ja omille suunnitelmille ja haluille. "Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!" Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä." Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?" Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa" (Joh 4:31-34).

        Jumalalle antautuminen Hänen tahtoonsa itsensä alistaminen ja suostuminen vie myös uskovan ihmisen, Jumalan palvelijan, aina palvelemaan toisia ihmisiä (Joh 13:12-17). Se merkitsee käytännössä itsensä antamista ensin Jumalalle ja sitten ihmisille. Siitä seuraa esimerkiksi se että kokemuksemme Jumalan kanssa, jotka ovat olleet meille itsellemme siunaukseksi, eivät välttämättä ole meidän yksityisomaisuutta. Ne ovat ehkä tarkoitettu myös vahvistukseksi ja siunaukseksi toisille ihmisille. Jumala voi antaa meille voimakkaita hengellisiä lahjoja ja kokemuksia mikäli me olemme valmiit jakamaan ne toisten ihmisten kanssa heille siunaukseksi. "Antakaa, niin teille annetaan" (Luuk 6:38, Matt 10:8, Joh 14:16, luuk 19:12-26).

        Siksi minä olen jo aivan alusta kokenut että mikäli tahdon olla Jumalan palvelija, minun tulee antaa itseni ihmisille siinä määrin kuin koen Jumalan johdatukseksi ja tahdoksi. Olen kokenut että Jumala on antanut minulle hengellisiä kokemuksia jotka voivat olla avuksi toisille ihmisille. Siksi minä kerron niistä. Kerron sillä uhallakin että kaikki uskovat eivät pidä siitä ja minulle sanotaan ettei saa heittää helmiä sioille. Minä en sellaisia huomautuksia ja kieltoja ota vastaan ihmisiltä. Minun teologiani mukaan siellä sikakaukaloilla voi olla yksi ja toinenkin tuhlaajapoika ja tuhlaajatyttö joka kaipaa puhtautta ja anteeksisaamista ja yhteyttä Jumalaan.

        Kirjoitin tämän todistukseni koska koin aikaisemmin päivällä että tästä aiheesta tulisi kirjoittaa. Nyt sinun tekstisi vahvisti tämän asian ja päätin kirjoittaa vaikka olen vähän epävarma kaikesta huolimatta. Toivon että uskovat ymmärtävät tekstini oikein.

        Minä sain siunausta tästä kirjoituksestasi. Se tuli juuri sopivaan aikaan. Kiitos Jumalalle ja kiitos Jumalan palvelija jaikal91.


      • onnioikeneva
        Jaikal91 kirjoitti:

        Jeesus oli Jumalan palvelija. Hän antoi itsensä Jumalalle ja Hänen tahtoonsa täysin sataprosenttisesti. Hän onnistui siinä täydellisesti. Tämän Hän teki rakkautensa kautta ihmisiin. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut että HÄN ANTOI....." Jumalan rakkaus ANTAA. Jumala aloitti suhteen rakentamisen ihmisen kanssa ANTAMALLA sen, mikä oli Hänelle arvokkain ja rakkain; oman Poikansa. Hän antoi Poikansa ihmisille ihmisten pelastuksen tähden. Tämä merkitsi Jeesukselle omasta asemastaan luopumista ja tavattoman suuria kärsimyksiä. Se merkitsi pilkkaa, häpäisyä ja aiheettomia syyttelyjä, kyseeenalaistamisia ja lopulta kuoleman Matt 20:25-28.

        Kun siis Jeesus palveli Jumalaa kokosydämisesti ja täysin antautuneena Hänen tahdolleen, Hän antoi itsensä Jumalalle. Silloin Hän palveli ihmisiä. Jumalan palveleminen on ihmisten palvelemista "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle (Matt 25:40).

        Jeesus oli nöyrä Jumalan ja ihmisten palvelija. Jumalan tahdon tekeminen oli Jeesukselle Hänen ruokansa. Hän sai ravintonsa ja voimansa ja ILON Jumalan tahdon tekemisestä. Mutta sitä edelsi kuoleminen omalle tahdolle ja omille suunnitelmille ja haluille. "Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!" Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä." Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?" Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa" (Joh 4:31-34).

        Jumalalle antautuminen Hänen tahtoonsa itsensä alistaminen ja suostuminen vie myös uskovan ihmisen, Jumalan palvelijan, aina palvelemaan toisia ihmisiä (Joh 13:12-17). Se merkitsee käytännössä itsensä antamista ensin Jumalalle ja sitten ihmisille. Siitä seuraa esimerkiksi se että kokemuksemme Jumalan kanssa, jotka ovat olleet meille itsellemme siunaukseksi, eivät välttämättä ole meidän yksityisomaisuutta. Ne ovat ehkä tarkoitettu myös vahvistukseksi ja siunaukseksi toisille ihmisille. Jumala voi antaa meille voimakkaita hengellisiä lahjoja ja kokemuksia mikäli me olemme valmiit jakamaan ne toisten ihmisten kanssa heille siunaukseksi. "Antakaa, niin teille annetaan" (Luuk 6:38, Matt 10:8, Joh 14:16, luuk 19:12-26).

        Siksi minä olen jo aivan alusta kokenut että mikäli tahdon olla Jumalan palvelija, minun tulee antaa itseni ihmisille siinä määrin kuin koen Jumalan johdatukseksi ja tahdoksi. Olen kokenut että Jumala on antanut minulle hengellisiä kokemuksia jotka voivat olla avuksi toisille ihmisille. Siksi minä kerron niistä. Kerron sillä uhallakin että kaikki uskovat eivät pidä siitä ja minulle sanotaan ettei saa heittää helmiä sioille. Minä en sellaisia huomautuksia ja kieltoja ota vastaan ihmisiltä. Minun teologiani mukaan siellä sikakaukaloilla voi olla yksi ja toinenkin tuhlaajapoika ja tuhlaajatyttö joka kaipaa puhtautta ja anteeksisaamista ja yhteyttä Jumalaan.

        Kirjoitin tämän todistukseni koska koin aikaisemmin päivällä että tästä aiheesta tulisi kirjoittaa. Nyt sinun tekstisi vahvisti tämän asian ja päätin kirjoittaa vaikka olen vähän epävarma kaikesta huolimatta. Toivon että uskovat ymmärtävät tekstini oikein.

        Ajatella, että Jeesus oli Jumalan palvelija. Se on hieno huomio. Mikä Jeesus nyt on, kun on täältä poistunut?


      • jaikaliii91
        onnioikeneva kirjoitti:

        Ajatella, että Jeesus oli Jumalan palvelija. Se on hieno huomio. Mikä Jeesus nyt on, kun on täältä poistunut?

        >>>Mikä Jeesus nyt on, kun on täältä poistunut?<<<

        Hän on sama joka Hän oli ennen ihmiseksi tulemistaan. Hän on Jumala.

        Jumala on Henki ja Sana. Uskova on syntynyt Sanasta ja Hengestä uudestisyntymisessä. Siksi Raamattu todistaa uskovan syntyneen ylhäältä Jumalasta.

        Jeesus on Jumalan Sana; Jumala. Koska Jumala on Henki, Jumalan Sana on Henki, Silloin myös Jeesus on Henki, ilmoitettu lihassa.Tämä pitää yhtä Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa. Jeesus on siis Jumalan Sana ja Henki; Jumala.

        Sana Jeesus on Isässä, Pyhässä Hengessä.
        Isä asuu Sanassa, Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jeesus ja Isä on yksi, Sana ja Henki; Jumala.

        Lue ja tutki kolminaisuutta pääsiäisen pyhinä. Voi olla hyvin käytettyä aikaa. Pyydä Herraa Jeesusta Kristusta ilmoittamaan sinulle Isä. Pyydä Isää, Pyhää Henkeä, ilmoittamaan sinulle Poika Jeesus. http://www.jaikal.se/48683134


      • jaikaliii91
        sinaatuoletsinä kirjoitti:

        Minä sain siunausta tästä kirjoituksestasi. Se tuli juuri sopivaan aikaan. Kiitos Jumalalle ja kiitos Jumalan palvelija jaikal91.

        Huomioitavaa tässä on se että luterilaiset kutsuvat hengellisiä tilaisuuksiaan jumalanpalveluksiksi. Kirkkoon mennään Jumalan palvelukseen, siis palvelemaan Jumalaa. Vai mennäänkö sinne palvelemaan Jumalaa ja ihmisiä vai mitä varten sinne mennään?

        Mutta joka tapauksessa uskovien kokoontumiset ovat, ja niiden tulee olla, Jumalan palvelemista. Silloin kun uskova palvelee Jumalaa, hän on antamassa, ei ottamassa eikä varsinkaan vaatimassa itselle siunauksia ja tai profetioita.

        Uskovat ovat monta kertaa ymmärtäneet väärin hengellisten kokousten tarkoituksen. Kokoukseen mennään saamaan, ei antamaan. Uskova voi ajatella mielessään ennen kokousta että mitä minä sieltä saan. Jos hän uskoo saavansa jotakin, hän menee kokoukseen saamaan. Mutta Jeesus sanoi että autuaampi on antaa kuin ottaaa (Apt 20:35). Myös Paavali kirjoittaa että kun kokoonnutte yhteen, jokaisella ON JOTAKIN ANTAMISTA (1 Kor 14:26).

        Kun uskovan korkein tavoite ja tahto on antaa jotakin seurakunnalle, hänen tahtoaan hallitsee Jumalan Henki. Hänen tahtonsa on sama kuin Jumalan tahto. Hän tahtoo olla antajana. Silloin hän rukoilee Jumalaa ja pyytää Jumalalta antamista. Hän suorastaa huutaa Jumalan puoleen Jumalan lahjoja seurakunnalle. Hän ymmärtää että seurakunta ei tule miksikään hänen omasta sielustaan tai lihastaa lähtevästä. Lihasta ja sielusta ei lähde hyvää. Seurakunta tarvitsee Jumalaa ja Hänen lahjojaan, Jumalan siunauksia ja Jumalan antamisia, sitä mitä Jumala antaa ja vaikuttaa. Silloin uskova pyytää Jumalalta sanomaa seurakunnalle mikäli hän on julistustehtävässä. Silloin Jumala antaa hänelle sanaa.

        Mikäli uskova on "tavallinen riviuskova" joka tahtoo olla antajana, hän rukoilee Pyhän Hengen voitelua kaikille kokouksessa esillä oleville palvelijoille. Hän pyytää Jumalan läsnäoloa kokoukseen ja Hänen siunauksiaan seurakunnalle. Hän palvelee Jumalaa ja seurakuntaa

        Kun uskova antaa sitä mitä itse on saanut ja saa Jumalalta, Jumala pitää huolen siitä että antaja myös saa

        Luuk 6:38 "Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin.""

        2.Korinttolaiskirje:9:6-11 "Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää. Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää; niinkuin kirjoitettu on: "Hän sirottelee, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti." Ja hän, joka antaa siemenen kylväjälle ja leivän ruuaksi, on antava teillekin ja enentävä kylvönne ja kasvattava teidän vanhurskautenne hedelmät, niin että te kaikessa vaurastuen voitte vilpittömästi harjoittaa kaikkinaista anteliaisuutta, joka meidän kauttamme saa aikaan kiitosta Jumalalle."

        Uskova voi siis olla antamassa monenlaisissa eri asioissa. Arvokkain antaminen on mielestäni kuitenkin Jumalan siunauksien ja Jumalan Elävän Sanan välittäminen, antaminen, kanssamatkaajille. Se edellyttää kuitenkin sitä että uskova itse on ensin saanut Jumalalta armoa ja saa koko ajan. Tämä taas edellyttää Jumalan palvelijalta elämistä Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Antaminen ponnistaa Jumalan armosta ja armon kokemisesta omalle kohdalle. Uskovalla voi olla vaikea antaa mitään Jumalasta Jumalan vaikutuksesta mikäli Jumala on hänelle kova ja vaativa ja syyttävä julma Isä.

        2 Kor 8:1 "Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:"

        1 Kor 3:10 "Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. 15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani."

        Tästä syystä:

        Apostolien teot:13:43 "Kun synagoogasta hajaannuttiin, seurasivat monet juutalaiset ja jumalaapelkääväiset käännynnäiset Paavalia ja Barnabasta, jotka puhuivat heille ja kehoittivat heitä pysymään Jumalan armossa"

        Jumalan armo on uskovan olotila. Armon kokemisesta käsin palvellaan Jumalaa ja ihmisiä. Jumalan armo kasvattaa uskovaa ja juurruttaa häntä Kristukseen. Kun armo on saanut kasvattaa ja juurruttaa meitä Kristukseen, me palvelemme Herraa ja ihmisiä Jumalan tahdon mukaan armosta käsin. Silloin annamme kaiken kunnian Hänelle jolle kunnia kuluu. Meillä itsellämme ei ole mitään ansioita Jumalan lahjoihin. Kaikki on armoa armosta.

        1.Pietarin kirje:5:12 "Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo."


      • samanmielinen
        Jaikal91 kirjoitti:

        Jeesus oli Jumalan palvelija. Hän antoi itsensä Jumalalle ja Hänen tahtoonsa täysin sataprosenttisesti. Hän onnistui siinä täydellisesti. Tämän Hän teki rakkautensa kautta ihmisiin. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut että HÄN ANTOI....." Jumalan rakkaus ANTAA. Jumala aloitti suhteen rakentamisen ihmisen kanssa ANTAMALLA sen, mikä oli Hänelle arvokkain ja rakkain; oman Poikansa. Hän antoi Poikansa ihmisille ihmisten pelastuksen tähden. Tämä merkitsi Jeesukselle omasta asemastaan luopumista ja tavattoman suuria kärsimyksiä. Se merkitsi pilkkaa, häpäisyä ja aiheettomia syyttelyjä, kyseeenalaistamisia ja lopulta kuoleman Matt 20:25-28.

        Kun siis Jeesus palveli Jumalaa kokosydämisesti ja täysin antautuneena Hänen tahdolleen, Hän antoi itsensä Jumalalle. Silloin Hän palveli ihmisiä. Jumalan palveleminen on ihmisten palvelemista "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle (Matt 25:40).

        Jeesus oli nöyrä Jumalan ja ihmisten palvelija. Jumalan tahdon tekeminen oli Jeesukselle Hänen ruokansa. Hän sai ravintonsa ja voimansa ja ILON Jumalan tahdon tekemisestä. Mutta sitä edelsi kuoleminen omalle tahdolle ja omille suunnitelmille ja haluille. "Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!" Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä." Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?" Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa" (Joh 4:31-34).

        Jumalalle antautuminen Hänen tahtoonsa itsensä alistaminen ja suostuminen vie myös uskovan ihmisen, Jumalan palvelijan, aina palvelemaan toisia ihmisiä (Joh 13:12-17). Se merkitsee käytännössä itsensä antamista ensin Jumalalle ja sitten ihmisille. Siitä seuraa esimerkiksi se että kokemuksemme Jumalan kanssa, jotka ovat olleet meille itsellemme siunaukseksi, eivät välttämättä ole meidän yksityisomaisuutta. Ne ovat ehkä tarkoitettu myös vahvistukseksi ja siunaukseksi toisille ihmisille. Jumala voi antaa meille voimakkaita hengellisiä lahjoja ja kokemuksia mikäli me olemme valmiit jakamaan ne toisten ihmisten kanssa heille siunaukseksi. "Antakaa, niin teille annetaan" (Luuk 6:38, Matt 10:8, Joh 14:16, luuk 19:12-26).

        Siksi minä olen jo aivan alusta kokenut että mikäli tahdon olla Jumalan palvelija, minun tulee antaa itseni ihmisille siinä määrin kuin koen Jumalan johdatukseksi ja tahdoksi. Olen kokenut että Jumala on antanut minulle hengellisiä kokemuksia jotka voivat olla avuksi toisille ihmisille. Siksi minä kerron niistä. Kerron sillä uhallakin että kaikki uskovat eivät pidä siitä ja minulle sanotaan ettei saa heittää helmiä sioille. Minä en sellaisia huomautuksia ja kieltoja ota vastaan ihmisiltä. Minun teologiani mukaan siellä sikakaukaloilla voi olla yksi ja toinenkin tuhlaajapoika ja tuhlaajatyttö joka kaipaa puhtautta ja anteeksisaamista ja yhteyttä Jumalaan.

        Kirjoitin tämän todistukseni koska koin aikaisemmin päivällä että tästä aiheesta tulisi kirjoittaa. Nyt sinun tekstisi vahvisti tämän asian ja päätin kirjoittaa vaikka olen vähän epävarma kaikesta huolimatta. Toivon että uskovat ymmärtävät tekstini oikein.

        Jeesus oli Jumalan palvelija. Tuo tuntuu ensi lukemalla vähän kummalliselta, mutta kun tarkemmin miettii, niin se on.


      • samanmielinen kirjoitti:

        Jeesus oli Jumalan palvelija. Tuo tuntuu ensi lukemalla vähän kummalliselta, mutta kun tarkemmin miettii, niin se on.

        Jesaja:
        42:1 -4 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa." (Matt 12:16-21)

        52:13-15 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo - niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita."

        53:11 "Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa"

        Matt 20:25-28 "Mutta Jeesus kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Te tiedätte, että kansojen ruhtinaat herroina niitä hallitsevat, ja että mahtavat käyttävät valtaansa niitä kohtaan. Näin älköön olko teillä keskenänne, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."


      • aamennan
        Jaikal91 kirjoitti:

        Jesaja:
        42:1 -4 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa." (Matt 12:16-21)

        52:13-15 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo - niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita."

        53:11 "Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa"

        Matt 20:25-28 "Mutta Jeesus kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Te tiedätte, että kansojen ruhtinaat herroina niitä hallitsevat, ja että mahtavat käyttävät valtaansa niitä kohtaan. Näin älköön olko teillä keskenänne, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

        No tuohonpa ei ole muuta sanottaa kuin aamen, aamen.


      • haluaatietää
        Jaikal91 kirjoitti:

        Jesaja:
        42:1 -4 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa." (Matt 12:16-21)

        52:13-15 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo - niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita."

        53:11 "Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa"

        Matt 20:25-28 "Mutta Jeesus kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Te tiedätte, että kansojen ruhtinaat herroina niitä hallitsevat, ja että mahtavat käyttävät valtaansa niitä kohtaan. Näin älköön olko teillä keskenänne, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

        Kertoisit jaikal omin sanoin tuon Jeesuksen palvelijana toimimisen. Missä ja milloin Jeesus oli palvelija?


    • KiitosJaikal

      Aloitus oli oikeasti hyvä. Onneksi edes muutamat pysyvät aiheessa, eivätkä ala heti ensikuulemalta tuomitsemaan muita. Hyvä Jaikal! Sinun kirjoituksistasi huokuu tasapaino.

      • tasapainosta

        Uskovaisilla on tasapaino joka huokuu kaikesta heissä.


      • hedelmäpuu
        tasapainosta kirjoitti:

        Uskovaisilla on tasapaino joka huokuu kaikesta heissä.

        Sen näkee selvimmin siitä, että eivät ketään käy haukkumaan. Ei syytökisiä suustaan lähde. Kertovat uskostaan. Sellainen on sitä uskoa, jossa on oikean laatuiset hedelmät.


    • silmataukion

      Tämän ketjun loppu osa meni aivan hakoteille Raamatullisesti.
      Oppi siitä, että Pyhää Henkeä ei saada uudestisyntymisen yhteydessä, on täysin epäraamatullinen, ja perustuu Paavalin kysymykseen, joka on hieman hassusti käännetty.
      Myöskään käännös, "täyttykää Hengellä", ei tarkoita jotain erikseen "koettavaa" hengen vuodatusta tai kastetta.
      Se tarkoittaa pysymistä tilassa, jossa luetaan Jumalan Sanaa ja ollaan vilpittömiä Herralle koko sydämmestään.
      Pitkät viestit ja kaunis Raamatullinen kirjoitus ei aina ole oikein.
      Novum on edelleen erittäin käyttökelpoinen opus ihan tavallisellekin uskovalle, sieltä avautuu moni yleinen ongelma kohta, kuten nykyään muodissa olevat asiat uuskarismaattisuudesta:
      "Tuli kaste", "Voitelu", "Mukautuminen maailman ajan mukaan", "Pyhä Henki, milloin tulee ihmiseen".
      Olin mukana osittain tällaisessa eksytyksessä aikoinaan, ja kuulin niin vakuuttavan ja pitkän saarnan kerran, missä hyvin Raamatullisesti selitettiin tämä "Tulta", "Fire", huutaminen ja rukoilu.
      Silloin meni läpi kuin veitsi voihin, olin todella vakuuttunut siitä, että kyllä tällainen erillinen tuli kokemuskin pitää nyt saada.
      Ja sen todella sainkin, mutta antaja ei ollut Pyhä Henki, vaikka sen saarnan jälkeen niin luulin.
      Tilanteessa pelotti todella paljon, mutta minulle selitettiin, että se pelko tästä "tulesta, voimasta", johtuu vain siitä, että "en uskalla antaa itseäni tarpeeksi Jeesukselle".
      Ja kuinka ollakaan , juuri tuollaista olin usein miettinyt, että en antaudu tarpeeksi.
      Silloin sitten antauduin, ja ajauduin todella syvälle eksytykseen sisään.
      Kiitos Jumalalle että Hän pikkuhiljaa sitten avasi silmäni näille asioille, eikä kyseinen henkivalta ole enää läsnä.
      Katson nykyään todella tarkkaan ketä kuuntelen, ja kaiken kuuntelemani pyrin arvioimaan Raamatulla.
      Raamatun tunteminen on avain kaikkeen, ja rohkeus asettaa jo oppimansakin asiat kyseenalaisiksi.
      Siunausta kaikille ja muistakaa, ei tule mitään "uutta voitelua", ei ole mitään "tuli kasteita", ei tarvitse maanitella ja manipuloida Pyhää Henkeä kokouksiin.
      Kysy myös itseltäsi, mistä Raamatusta löydät mallin nykymuotoiseen ylistys musiikki toimintaan, mitä suurimmassa osissa seurakunnissa on.
      Ja jos vastauksesi on, "Paavali ja Silaskin ylistivät Jumalaa vankilassa", niin ok, mitä sitten? He ylistivät kyllä, mutta luuletko että Jumala ovet avasi ylistyksen takia, että Hän todella tarvitsi tämän ylistyksen siihen, että Hän toteutti mikä oli tapahtuva.
      Ovien aukeaminen ei ollut seuraus ylistämisestä.

      • Mummikainuusta

        Olen kanssasi samoilla linjoilla. Kiitos todistuksestasi. Jos emme saa Pyhää Henkeä, kun synnymme ylhäältä uudesti, me emme ole syntyneet laisinkaan. Meiltä puuttuu sinetti silloin ja se on merkki paholaiselle, että olemme Jumalan lunastamia!


      • Eimummikäsitä
        Mummikainuusta kirjoitti:

        Olen kanssasi samoilla linjoilla. Kiitos todistuksestasi. Jos emme saa Pyhää Henkeä, kun synnymme ylhäältä uudesti, me emme ole syntyneet laisinkaan. Meiltä puuttuu sinetti silloin ja se on merkki paholaiselle, että olemme Jumalan lunastamia!

        Minä olen käsittänyt sen, kun jotku kertoo siitä Pyhän Hengen kasteesta, jonka saavat parannuksen tehneet. Jos kaikki täällä kirjoittavat olisivat saaneet jo Pyhän Hengen kasteen ja syntyneet uusiksi, niin olisipa usko hirveää. Mietippä itsekki miten moni täällä vain puhuu rumia. Jos väitetään noiden syntyneen uudeksi, jotka väittävät olevansa uskossa ja silti puhuvat päivät pääskysten rumia, niin usko olisi kamalaa. Nuo jotka puhuvat rumia tekevät sitä aina jonku lähimmäisen halventamiseksi. Hui kauheaa, jos nuo ovat mielestäsi uudestisyntyneitä.


      • Mummikainuusta
        Eimummikäsitä kirjoitti:

        Minä olen käsittänyt sen, kun jotku kertoo siitä Pyhän Hengen kasteesta, jonka saavat parannuksen tehneet. Jos kaikki täällä kirjoittavat olisivat saaneet jo Pyhän Hengen kasteen ja syntyneet uusiksi, niin olisipa usko hirveää. Mietippä itsekki miten moni täällä vain puhuu rumia. Jos väitetään noiden syntyneen uudeksi, jotka väittävät olevansa uskossa ja silti puhuvat päivät pääskysten rumia, niin usko olisi kamalaa. Nuo jotka puhuvat rumia tekevät sitä aina jonku lähimmäisen halventamiseksi. Hui kauheaa, jos nuo ovat mielestäsi uudestisyntyneitä.

        Kysymys kuuluu: ovatko kaikki, jotka täällä kirjoittavat saaneet Pyhän Hengen? Vai onko heidän seuraama Jeesus erijeesus kuin Raamatussa kerrotaan?


    • PyhästäHengestä

      Mitä tarkoitat tällä lauseella?
      (Oppi siitä, että Pyhää Henkeä ei saada uudestisyntymisen yhteydessä, on täysin epäraamatullinen, ja perustuu Paavalin kysymykseen, joka on hieman hassusti käännetty.)

      Kasteessa Pyhä Henki tulee ihmisen ylle opettamaan, johdattamaan ja kasvattamaan Jeesuksen tuntemiseen. Kasteessa ei synnytä vielä uudeksi luomukseksi ja sitten kun Jumalan synnyttää ihmisen uudeksi ylhäältä saadussa kasteessa, niin vasta sitten Pyhä Henki tulee ihmisen sisälle, koska ennen uudestisyntymistä ihminen on vielä saastainen astia ja Pyhä Henki ei voi asua saastaisessa astiassa, vaan vain puhdistetussa.

      • harhaoppi.ala.lähettiläs

        Taas tätä samaa "lähettiläs" "sisinmaja" harhaoppia, jossa pitää ensin ihan ITSE pyhittyä, kelvatakseen Jumalalle.

        Farisealaisuutta eli ulkokultaisuutta, jossa ihminen itse pyhittelee itsensä Jumalalle kelpaavaksi tutkimalla ilman Pyhää Henkeä Raamattua.

        Tuo on Kainin tie, jolle te ohjaatte, ja miten Kainin kävi kun hänkin luotti omiin tekoihinsa, eikä Jumalan tekoon ja uhriin.

        1. Joh. 3:12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.

        Juud. 1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

        Siis omavanhurskauden tiellä ei voi tehdä Jumalan tekoja, vaan tehdään pahoja tekoja vain !


    • Epäluottamuslause

      Kun isis hyökkäsi irakissa ja syyriassa kristittyjen alueille, niin kristityt eivät luottaneet jumalaansa, vaan pötkivät pakoon.

      Miksiköhän, kun jumala olisi heitä kuitenkin varjellut. Olisivat menneet kirkkoihin!

    • Niin_en_minä_pelkää

      Mihin Suomi tarvitsee puolustusvoimia, kun meillä on lestadiolaiset ja helluntailaiset, sekä muutaman muun lahkon piruntorjuntajoukot?

    • helluntailainen

      Erittäin hieno aloitus. Voi kun tälle palstalle tulisi uusia vakaita uskovaisia. On totta, että ei näitä sepustuksia kaikki jaksa lukea ja se voi masentaa. Jos olisi asiallisia kirjoittajia paljon, niin palkkaajat eivät jaksaisi olla täällä.
      Jatkakaa samaan malliin. Näitä lukee satunnaisia ja uskosta kiinnostuneita ja heille pitäisi olla tarjolla asiaa.

      • surullinen.aloitus

        Jaikali itse kirjoitti että Jumala varjelee vilpittömät uskovat eksymiseltä, mutta eikä hän siis ole itse sellainen kun on ihan itse eksynyt ?

        Edempänä jo kirjoitettiin:

        " Kun kehuit säästyneesi eksytyksiltä ja että niihin eksymisen syynä Rakkauden puute Jumalaan ja sydämen väärä asenne, niin kumpi sinulla itselläsi siis on ?
        Olet niiltä hellareilta oppinut tuon "henkikaste opin", jonka kautta ja vuoksi sinä itse jaat uskovat kahteen kastiin, joista alempaa sinä itse halveksit, etkä ota heiltä opetusta vastaan, siis näin omien sanojesi mukaan toimit !
        Kerrotko vihdoin syyn omaan eksymiseesi ?
        Miksi et paennut väärää opetusta ja valhetta ?
        Miksi et kokenutkaan sitä, että opetuksessa ei ollut Henki mukana ?
        Miksi ei Jumala sinulle ilmoittanutkaan, että tuo oppi on valhetta ? "


      • Timelinna
        surullinen.aloitus kirjoitti:

        Jaikali itse kirjoitti että Jumala varjelee vilpittömät uskovat eksymiseltä, mutta eikä hän siis ole itse sellainen kun on ihan itse eksynyt ?

        Edempänä jo kirjoitettiin:

        " Kun kehuit säästyneesi eksytyksiltä ja että niihin eksymisen syynä Rakkauden puute Jumalaan ja sydämen väärä asenne, niin kumpi sinulla itselläsi siis on ?
        Olet niiltä hellareilta oppinut tuon "henkikaste opin", jonka kautta ja vuoksi sinä itse jaat uskovat kahteen kastiin, joista alempaa sinä itse halveksit, etkä ota heiltä opetusta vastaan, siis näin omien sanojesi mukaan toimit !
        Kerrotko vihdoin syyn omaan eksymiseesi ?
        Miksi et paennut väärää opetusta ja valhetta ?
        Miksi et kokenutkaan sitä, että opetuksessa ei ollut Henki mukana ?
        Miksi ei Jumala sinulle ilmoittanutkaan, että tuo oppi on valhetta ? "

        Meinaako tuon kirjoittja, että Pyhän Hengen kasteen saaneiden pitäisi palata ottamaan opetusta, niiltä, joilta Hengen kaste puuttuu? Mahdotonta.


      • surullinen.aloitus
        Timelinna kirjoitti:

        Meinaako tuon kirjoittja, että Pyhän Hengen kasteen saaneiden pitäisi palata ottamaan opetusta, niiltä, joilta Hengen kaste puuttuu? Mahdotonta.

        Sinulla on väärä lähtökohta päätelmällesi.

        Jokainen uudestisyntynyt omistaa Pyhän Hengen kasteen, sillä ilman sitä ei olla edes uudestisynnytty Raamatun mukaan.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Eli uudestisyntynyt on kastettu Pyhällä Hengellä Jeesuksen kastamana, eikä ilman sitä Hengellä kastamista siis olla uskossa eikä uudestisynnytty !


      • Lopetavalheet
        surullinen.aloitus kirjoitti:

        Sinulla on väärä lähtökohta päätelmällesi.

        Jokainen uudestisyntynyt omistaa Pyhän Hengen kasteen, sillä ilman sitä ei olla edes uudestisynnytty Raamatun mukaan.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Eli uudestisyntynyt on kastettu Pyhällä Hengellä Jeesuksen kastamana, eikä ilman sitä Hengellä kastamista siis olla uskossa eikä uudestisynnytty !

        Ovatko kaikki tämän palstan uskovaiset uudestisyntyneitä? Eivät totisesti ole. Lopeta eksyttämästä ihmisiä!!!!


      • surullinen.aloitus
        Lopetavalheet kirjoitti:

        Ovatko kaikki tämän palstan uskovaiset uudestisyntyneitä? Eivät totisesti ole. Lopeta eksyttämästä ihmisiä!!!!

        Mitä sekoilet ?

        Missä olen sanonut, että kaikki täällä kirjoittavat olisivat uudestisyntyneitä


    • Luotanmyös

      Minä myös luotan Jumalan varjelukseen ja johdattamiseen. En suostu ihmisten varjeltavaksi, kuten täällä moni suostuu. Jatkuva toisten kiusaaminen on mennyt tosi pahaksi, mutta ihana löytää aloitus, jossa ei ketään kiusata.

      • pelottavaa

        Kiusaajat vetävät tuomiota päälleen.


    • jokuvainjostakin

      no huhhu mitä settii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe