ennen jälkeen kuvat

epäluuloinen

Hei. Minulla meni vähän huonosti eräs toimenpide....aloin ihmetellä siinä sivulauseessa eikö ole ennen-jälkeen kuvia kyseisen ihmisen tekeleistä.. ei kuulemma ole-hän ei anna niitä salassapitovelvollisuuteen viitaten...miten on, luotatteko kirurgiin jonka tuloksisata ei ole kuvia nähtävissä????? Ei myöskään ole tietokoneohjelmaa joissa näkisi kasvot ennn ja jälkeen toimenpiteen...kuten ainakin hesassa jossain on....??

23

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä33

      Niin, kyllä noita ennen-jälkeen kuvia saa kuvatun suostumuksella näyttää, ja kaikki arvostetut yleensä mielellään näyttävät.

      Kaikki eivät kyllä edes ota kuvia, puhumattakaan että olisi se kasvomallinnusohjelma käytössä. Joskus kyllä miettii kuinka monta väärinkäsitystä/epärealistista odotusta olisi sellaisella 3d kasvo-ohjelmalla etukäteen ehkäistävissä.

      • Ei_luotettavia

        Yhtä hyvin 3D mallinnuksella saa epärealistisia odotuksia ja sitten kun ne eivät toteudukaan, ollaan valmiita vetämään plastiikkakirurgi hirteen. Mikään tietokoneohjelma ei pysty ennakkoon määrittelemään mikä on lopullinen todellinen tulos leikkauksesta. 3D mallinnus on vain ennuste miltä leikkauksen tulos saattaa näyttää. Joillekin se voi olla apuna, mutta siihen ei saa luottaa liikaa.
        Myöskään ennen-jälkeen kuvatkaan eivät ole täysin luotettavia. Jokainen leikkaus on yksilöllinen ja tulokset vaihtelee. Kuvat on vain suuntaa-antavia.


      • 3D-Mallinnus_Printtaus

        "Kaikki eivät kyllä edes ota kuvia, puhumattakaan että olisi se kasvomallinnusohjelma käytössä."

        Mielestäni 3D ohjelman tulisi olla aivan perusedellytys monissa toimenpiteissä, kuten vaikkapa nenän muodon korjauksissa jne.

        Nenien korjauksien kohdalla tulisi myös käyttää 3D-printteriä havainnolistamaan konkreettisesti se, että sekä kirurgin ja asiakkaan käyttämillä sanoilla ja ilmaisuilla on yheinen sisältö. Näin voidaan varmistua siitä, että _tavoiteltu_ lopputulos on sisäistetty samalla tavalla.

        Nenä on hyvin hienosyinen muotokieleltään jossa jo hyvin pieni kaarien muodon jyrkkyys, loivuus, pituus, syvyys jne. saa aikaan huomattavasti erisävyisen lopputuloksen.

        Luonnollisestikin kirurgit halavat olla mahdollisimman laajasti harmaalla alueella, joka heitä välttää sitoutumasta liian selkeästi määristeltyyn lopputulokseen.

        Rahat heille hyvin kelpavat, mutta asiakkaan loppuelämän tyytyväisyys ei paina vaa-assa yhtä paljoa kuin kultaa vuoleva busineksensä. Alalla vaikutta aivan liikaa vallitsevan perävalotakuu-mentaliteetti.

        Ihmettelenkin ihmisiä, jotka niinkin tärkeässä 'elementissä' kuin nenänsä uudelleen muokkausen suhteen tyytyvät pelkkään suurpiirteiseen verbaaliseen kuvaukseen sen suhteen mitä tavoitellaan.

        Lisäksi vastaanotolla käytetyillä sanoilla ja ilmaisuilla riskeeraa olla eri sävyinen sisältö kirurgin aivoissa ja potilaan aivoissa (kuten muidenkin henkilöiden kesken), eli aina tulisi varmistaa että asiat on sisäistetty ja mielletty samalla tavalla.

        Siksi 3D kuvannus ja printtaus ovat ehdoton apuväline sen varmistamisessa, jotta _tavoiteltu_ lopputulos (vaikka ei välttämättä aivan 100%:sti saavutettu) on mielletty samalla tavalla ja tarvittaessa mallinnukseen voi tehdä tarvittavia hienon hienojakin muutoksia.

        Ps. Hiljattain katsoin ulkolaiselta kanavalta ranskalaisen dokkarin jossa mm. eräs nuori nätti nainen halusi rasvaimuja, sekä kaventaa nenänsä ja suoristaa nenänsä kaaren, sekä muokata myös nenänpään.

        En edes harkitsisi moseen muutokseen lähtemistä sen keskustelun ja muutoksen verbaalisen kuvauksen perusteella jolla se dokkarin mukaan toteutettiin.

        Lopputulos oli kaikkea muuta kuin naisen alkuperäistä hyvin sharmanttia persoonaa parantava tai edes sen ylläpitämisestä puhumattakaan. Mielestäni se oli suorastaan esteettinen raiskaus. Nenän siluetti, liika kavennus, sekä nenänpää ja sieraimien muokkaus oli todella fiasko. Kuitenkin ko. kirurgi on yksi kuuluisista Pariisin palstiikkakirurgeista.

        Alunperin tuolla kauniilla nuorella naisella oli latinoille tyypillinen, mutta maltillisesti ja hyvin harmonisesti kaareva / kyömy nenä, joka sopi todella hyvin kasvoihinsa ja olemukseensa, persoonaansa.

        Tuota muutoin kaunista ja harmoonista, mutta _lievästi_ leveää nenäänsä olisi maksimissaan tullut vain kaventaa hyvin hienokseltaan, mutta olla muuttamatta sen muutoin kaunista kokonaisuutta.

        Nainen oli innokas ja paljon esillä dokumentissa toimenpiteiden valmisteluvaiheessa, mutta sittemmin nenänsä lopputulosta näytti vain muutaman sekunnin ja vähemmän vakuuttavan vähäsanaisesti ja vaisulla äänellä vakuutti olevansa siihen tyytyväinen. Innokkuus oli kadonnut.


      • 3D-Mallinnus_Printtaus
        Ei_luotettavia kirjoitti:

        Yhtä hyvin 3D mallinnuksella saa epärealistisia odotuksia ja sitten kun ne eivät toteudukaan, ollaan valmiita vetämään plastiikkakirurgi hirteen. Mikään tietokoneohjelma ei pysty ennakkoon määrittelemään mikä on lopullinen todellinen tulos leikkauksesta. 3D mallinnus on vain ennuste miltä leikkauksen tulos saattaa näyttää. Joillekin se voi olla apuna, mutta siihen ei saa luottaa liikaa.
        Myöskään ennen-jälkeen kuvatkaan eivät ole täysin luotettavia. Jokainen leikkaus on yksilöllinen ja tulokset vaihtelee. Kuvat on vain suuntaa-antavia.

        "Myöskään ennen-jälkeen kuvatkaan eivät ole täysin luotettavia. Jokainen leikkaus on yksilöllinen ja tulokset vaihtelee. Kuvat on vain suuntaa-antavia."

        Näkökulmasi on lievästikin ilmaisten ristiriitainen. Viittaan edelliseen viestiini.

        Miten voidaan edes kuvitella potentiaalia tyytyväisyyttä lopputulokseen jos edes sen lähtökohdat ja tavoitteet eivät ole tarkoin hahmotettu, ymmärretty ja sisäistetty samalla tavalla, sekä potilaan että kirurgin taholta?


    • 8plus1

      Tällä hetkellä suurin osa potilaista menee leikkaukseen enemmän tai vähemmän "sokkona" lopputuloksen suhteen. Kuvat otetaan (jos otetaan) vasta leikkauksen yhteydessä, ei etukäteen niin että niitä olisi mahdollisuus yhdessä miettiä ja suunnitella. 3D-mallinnuksella saataisiin etukäteen edes jotain osviittaa siitä mitä kannattaa odottaa.

    • idiootti123

      Teistä ei ilmeisesti kukaan ole oikeasti käynyt kirurgilla, joka leikkaa neniä?

      Suurimmalla osalla on 3D mallinnus nykyään. Kukaan normaali kirurgi ,puoskareilta lukuunottamatta, ei leikkaa yhtään mitään suunnittelematta toimenpidettä huolellisesti etukäteen. Suunnittelutyö vaatii aina kuvat nenän sisältä ja ulkoa, röntgentutkimuksia hampaista ym. Kyse on ensisijaisesti hengityksestä sekä aivoihin menevistä osista. Konsultaatioita on yleensä 2-3 ja ne voi tehdä ainoastaan kirurgi itse. Leikkaukseen mentäessä lekuri osaa toimenpiteen vaikka unissaan.

      Halpistoimijoilla hinta on edullisempi osin juuri siksi, että he eivät ole käyttäneet työtuntejaan yksilölliseen suunnitteluun yhtä paljon... Tai ollenkaan. Uskoakseni aikaisemmilla teksteillä viitataan juuri näihin... Kyllähän se näkyy sitten virheinä ja valituksina.

      -Ranskan kuuluisimmalla kirurgilla aivan varmasti on 3D mallinnus ym. välineet. Ohjelmassa on todennäköisesti esitetty jokin huu-haa tyyppi. Kannattaa myös huomioida, että oikein tehdyssä nenässä on huomattava ero 1-6kuukauden välillä. Jos nenä näyttää heti leikkauksen jälkeen "oikealta" se on yleensä 6kk kuluttua isompi kuin alkuperäinen.

      • 3D-Mallinnus_Printtaus

        Aluksi. Kommenttisi on voimakkaan tunnepitoinen ja aivantapreettoman hyökkäävä, sekä provosoivan vulgaari jo nikin valinnassa.

        "Teistä ei ilmeisesti kukaan ole oikeasti käynyt kirurgilla, joka leikkaa neniä?"

        Oletko itse käynyt ja jos kyllä, niin kerro missä ja miten prosessi kohdallasi eteni etappi etapilta.

        Itse olen julkisen tiedon, artikkeleiden, kauneuskirurgisten klinikoiden sivustojen, foorumien ja eri TV-dokumenttien tiedon varassa.

        "Suurimmalla osalla on 3D mallinnus nykyään. Kukaan normaali kirurgi ,puoskareilta lukuunottamatta, ei leikkaa yhtään mitään suunnittelematta toimenpidettä huolellisesti etukäteen."

        Olisiko sinulla antaa jotakin faktaa / tilastoa tuon (puhtaasti oman?) mutu-affirmaation tueksi, sillä ainakin oma mielikuvani alan toiminnasta ei vastaa tuota.

        Lisäksi kauneuskirurgia on globaalilla tasolla toimijoidensa taholta pohjimmiltaan melkoisen raadollista ja aivan erityisen kovan katteen businestä. Osa toimii eettisemin, osa vähemmän.

        "Ranskan kuuluisimmalla kirurgilla aivan varmasti on 3D mallinnus ym. välineet. Ohjelmassa on todennäköisesti esitetty jokin huu-haa tyyppi."

        Edelleen heittelet kevyesti pelkkiä valmisasenteellisia mutuja todellisen tiedon sijaan. Toisekseenne dedes maninnut ko. kirugin olevan 'kuuluisin' vaan _yksi_ kuuluisista Pariisin plastiikkakirurgeista (mm. aika ajoin esillä TV-dokumenteissä).

        Voit koettaa etsiä ko. dokumentin (alunperin vuodelta 2015) nähtäväksi oheisilla tiedoilla ellei IP:si estä sen näkemistä, mutta sen asianmukainen ymmärtäminen luonnollisestikin edellyttää ranskankielen taitoa ;-)

        "Etre jeune à tout prix" Société - France (2015)

        - http://www.programme-tv.net/programme/culture-infos/7458831-etre-jeune-a-tout-prix/

        Etre jeune a tout prix (lyhyt clippi): http://www.rtbf.be/auvio/detail_etre-jeune-a-tout-prix?id=2095959

        "Kannattaa myös huomioida, että oikein tehdyssä nenässä on huomattava ero 1-6kuukauden välillä."

        Eikös kaikki tuosta ole tietoisia, miksi siis aivan perusasiaa läksyjen antajan asenteella suurena infona esittää?

        Kaikki on osin myös yksilöllistä, sekä riippuu siitä mitä on tehty ja millä tekniikalla.

        "Jos nenä näyttää heti leikkauksen jälkeen "oikealta" se on yleensä 6kk kuluttua isompi kuin alkuperäinen."

        Kovin outo väittämä, sillä leikkausen jälkeen turvotus on edelleen laskeutumatta ja nenän lopullinen muoto ottaa aikansa, joskin jo heti leikkausen jälkeen suojuksien poiston jälkeen on jo havaittavissa josko leikkaus potentiaalisti tulee vastaamaan odotuksia.

        On myös hyvä olla unohtamatta, että nenäleikkausissa on riskinä tunto- ja hajuaistin eri asteinen menettäminen jopa lopullisesti. Monenko prosentin teoreettista riskiä se edustaa, siitä en ole tietoinen.


      • 3D-Mallinnus_Printtaus

        Dokumentissa esiintynyt oheinen, eräs toinen kirurgi puolestaan sai korjattua jo useaan kertaan pahoin leikatun nenän, jossa kartillagia ei enää juurikaan ollut ja joka oli toiminnallisesti katastrofaalisessa tilanteessa, jossa potilaan oli vaikea hengittää. Se oli potilaalle aivan viimeinen mahdollisuus, eikä kirurgi tilanteen tutkituaan ollut kovin toiveikas lopputuloksesta, vaan kertoi riskin olevan suuri. Haastava ja vaikea leikkaus lopulta toi toivotun lopputoloksen.

        Nenäleikkauksia harkitsevien kannataa todella huolella perehtyä kirurgin pätevyyteen ja maineeseen. Liialla kiireellä ja kevyesti nenäleikkauksiin ja toimenpiteen tekijän valintaan ei kannata lähteä.

        "Le Docteur Liwarek, rhinologiste de formation, a occupé les postes d'Interne des Hôpitaux de Paris puis de Chef de Clinique Assistant des Hôpitaux de Paris."

        "C'est au cours de son parcours universitaire que le dr Liwarek s'est passionné pour la chirurgie du nez. Il y a découvert une chirurgie complexe car nécessitant une maitrise tout autant esthétique que fonctionnelle du nez."

        - http://www.chirurgie-rhinoplastie.com/dr-liwarek-rhinoplasticien-a-paris-c57.html


      • idiootti123
        3D-Mallinnus_Printtaus kirjoitti:

        Aluksi. Kommenttisi on voimakkaan tunnepitoinen ja aivantapreettoman hyökkäävä, sekä provosoivan vulgaari jo nikin valinnassa.

        "Teistä ei ilmeisesti kukaan ole oikeasti käynyt kirurgilla, joka leikkaa neniä?"

        Oletko itse käynyt ja jos kyllä, niin kerro missä ja miten prosessi kohdallasi eteni etappi etapilta.

        Itse olen julkisen tiedon, artikkeleiden, kauneuskirurgisten klinikoiden sivustojen, foorumien ja eri TV-dokumenttien tiedon varassa.

        "Suurimmalla osalla on 3D mallinnus nykyään. Kukaan normaali kirurgi ,puoskareilta lukuunottamatta, ei leikkaa yhtään mitään suunnittelematta toimenpidettä huolellisesti etukäteen."

        Olisiko sinulla antaa jotakin faktaa / tilastoa tuon (puhtaasti oman?) mutu-affirmaation tueksi, sillä ainakin oma mielikuvani alan toiminnasta ei vastaa tuota.

        Lisäksi kauneuskirurgia on globaalilla tasolla toimijoidensa taholta pohjimmiltaan melkoisen raadollista ja aivan erityisen kovan katteen businestä. Osa toimii eettisemin, osa vähemmän.

        "Ranskan kuuluisimmalla kirurgilla aivan varmasti on 3D mallinnus ym. välineet. Ohjelmassa on todennäköisesti esitetty jokin huu-haa tyyppi."

        Edelleen heittelet kevyesti pelkkiä valmisasenteellisia mutuja todellisen tiedon sijaan. Toisekseenne dedes maninnut ko. kirugin olevan 'kuuluisin' vaan _yksi_ kuuluisista Pariisin plastiikkakirurgeista (mm. aika ajoin esillä TV-dokumenteissä).

        Voit koettaa etsiä ko. dokumentin (alunperin vuodelta 2015) nähtäväksi oheisilla tiedoilla ellei IP:si estä sen näkemistä, mutta sen asianmukainen ymmärtäminen luonnollisestikin edellyttää ranskankielen taitoa ;-)

        "Etre jeune à tout prix" Société - France (2015)

        - http://www.programme-tv.net/programme/culture-infos/7458831-etre-jeune-a-tout-prix/

        Etre jeune a tout prix (lyhyt clippi): http://www.rtbf.be/auvio/detail_etre-jeune-a-tout-prix?id=2095959

        "Kannattaa myös huomioida, että oikein tehdyssä nenässä on huomattava ero 1-6kuukauden välillä."

        Eikös kaikki tuosta ole tietoisia, miksi siis aivan perusasiaa läksyjen antajan asenteella suurena infona esittää?

        Kaikki on osin myös yksilöllistä, sekä riippuu siitä mitä on tehty ja millä tekniikalla.

        "Jos nenä näyttää heti leikkauksen jälkeen "oikealta" se on yleensä 6kk kuluttua isompi kuin alkuperäinen."

        Kovin outo väittämä, sillä leikkausen jälkeen turvotus on edelleen laskeutumatta ja nenän lopullinen muoto ottaa aikansa, joskin jo heti leikkausen jälkeen suojuksien poiston jälkeen on jo havaittavissa josko leikkaus potentiaalisti tulee vastaamaan odotuksia.

        On myös hyvä olla unohtamatta, että nenäleikkausissa on riskinä tunto- ja hajuaistin eri asteinen menettäminen jopa lopullisesti. Monenko prosentin teoreettista riskiä se edustaa, siitä en ole tietoinen.

        Nimimerkkille: 3D-Mallinnus_Printtaus
        Kerrot, että kommenttini on voimakkaan tunnepitoinen ja aivan tarpeettoman hyökkäävä. Ehkä olisi syytä lukea omat aloitus raapustuksesi läpi, johon olet kirjoittanut mm. seuraavaa:

        "Luonnollisestikin kirurgit halavat olla mahdollisimman laajasti harmaalla alueella, joka heitä välttää sitoutumasta liian selkeästi määristeltyyn lopputulokseen. Rahat heille hyvin kelpavat, mutta asiakkaan loppuelämän tyytyväisyys ei paina vaa-assa yhtä paljoa kuin kultaa vuoleva busineksensä."

        Myönnät onneksi, että perustat näkemyksesi julkisen tiedon, artikkeleiden, kauneuskirurgisten klinikoiden sivustojen, foorumien ja eri TV-dokumenttien varaan.

        Toki olen käynyt konsultaatioissa nenästäsi. En kai muuten osaisi kirjoittaa mitään. Minulla on myös pari ystävää, jotka kouluttavat plastiikkakirurgeja. Toinen on erikoistunut mm.nenään. Eivät asu Suomessa.

        Yleisestikin kyllä lääkärin arki on sen verran karua, ettei kukaan jaksaisi opiskella 15 vuotta putkeen lähinnä jotain kemiaa ja matikkaa vain sen takia, että voi ostaa Ferrarin. Noi Ex kommunisti lääkärit ja muut, ovat aivan oma kategoriansa, enkä edes lähtisi vertaamaan heidän sekalaisia toimiaan normaali koulutettuihin.

        Voit edelleen haukkua minua tyhmäksi, tai vaikka super tyhmäksi. En pahastu. Minulla on aika monta pakettia kirurgien tarjoamaa tietoa leikkauksista mukaanlukien HYKS. Uskon näiden tietojen olevan luotettavia. En voi kuitenkaan kirjoittaa niitä tänne, koska tiedot ovat henkilökohtaisia.

        Kuten kirjoitin, ne kuvat jotka minä olen nähnyt, 1 ja 6kk välillä oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Jollain toisella voi olla heti valmis.

        Esimerkiksi samaan flunssaan joku toinen voi kuolla kun toinen vetää samalla viruksella punttisalilla treeniä. Suurin riski nenäleikkauksessa on sen muuttuminen siniseksi, eli nenän meneminen kuolioon. Nenäleikkaukseen jälkeen ei myöskään koskaan saa käyttää huumeita tai olla addiktoitunut alkoholiin ! En tiedä kertoiko dokumentti sitä, oliko tämä tyttö sortunut johonkin näihin?
        -Tällaisessa tapauksessa maailman parhaimmankin kirurgin työ on tosiaan voinut epäonnistua!!!

        Voit kuitenkin itse varata konsultaation, tai ajan lääkärille, mikäli sinulla on aito tarve asialle.


      • idiootti123

        3_D_Mallinnus_Printtaus Ai niin. Osannet sitten varmasti itse kertoa mihin FAKTOIHIN perustat omat kirjoituksesi, joissa haukut kirurgit maanrakoon ja kerrot heidän pääasiallisen tavoitteensa olevan kullan kaivaminen.

        Tai tämän; "Ihmettelenkin ihmisiä, jotka niinkin tärkeässä 'elementissä' kuin nenänsä uudelleen muokkausen suhteen tyytyvät pelkkään suurpiirteiseen verbaaliseen kuvaukseen sen suhteen mitä tavoitellaan." Kerrot näitä juttuja ilman että olet itse käynyt yhdelläkään kunnon kirurgilla. Nenäleikkausiin on useita kategorioita täällä, joista voi lukea tarkempia kokemuksia. Tämän otsikko on 3D mallinnus.


      • idiootti123

        Mutta jos nyt haluat tietää, niin konsultaatiossa lähdetään aina siitä, että tutkitaan ensin kita -sekä nielurisat, korvat, nenä sisältä takaapäin, nenä edestä sisältäpäin, sinukset jne. Ihon tulee myös olla täysin puhdas ennen kuin lähdetään suunnittelemaan leikkausta. Usein ihon hoito-ohjelma on ensimmäinen mihin joutuu.

        Jos nenä on ulkoapäin epäsymmetrinen, lähes poikkeuksetta ainakin suomalaisilla nenän väliseinässä on silloin oikeasti vinoumaa. Tämä tieto tuli minulle yllätyksenä! Jos väliseinä on suora, on nenä suora myös ulkoapäin. En nyt tiedä varmaksi, mutta hyvin todennäköisesti tuo ensimmäinen Konsultaatio päätyy siihen, että jotakin oikeaa vikaa sieltä päänalueelta löytyy. Voi olla lievääkin, mutta ongelmaa kuitenkin. Itse ryntäsin näiden lisätietojen kanssa takaisin julkiselle tk lääkärille, josta pääsin myöhemmin tietokonekuvaukseen HYKS:n. Minulla oli siis useamman yksityisen kirurgin arviot. Olen myös käynyt ulkomailla plastiikkakirurgeilla.


      • 3D-Mallinnus_Printtaus
        idiootti123 kirjoitti:

        Mutta jos nyt haluat tietää, niin konsultaatiossa lähdetään aina siitä, että tutkitaan ensin kita -sekä nielurisat, korvat, nenä sisältä takaapäin, nenä edestä sisältäpäin, sinukset jne. Ihon tulee myös olla täysin puhdas ennen kuin lähdetään suunnittelemaan leikkausta. Usein ihon hoito-ohjelma on ensimmäinen mihin joutuu.

        Jos nenä on ulkoapäin epäsymmetrinen, lähes poikkeuksetta ainakin suomalaisilla nenän väliseinässä on silloin oikeasti vinoumaa. Tämä tieto tuli minulle yllätyksenä! Jos väliseinä on suora, on nenä suora myös ulkoapäin. En nyt tiedä varmaksi, mutta hyvin todennäköisesti tuo ensimmäinen Konsultaatio päätyy siihen, että jotakin oikeaa vikaa sieltä päänalueelta löytyy. Voi olla lievääkin, mutta ongelmaa kuitenkin. Itse ryntäsin näiden lisätietojen kanssa takaisin julkiselle tk lääkärille, josta pääsin myöhemmin tietokonekuvaukseen HYKS:n. Minulla oli siis useamman yksityisen kirurgin arviot. Olen myös käynyt ulkomailla plastiikkakirurgeilla.

        Aivan aluksi jatkona ensimmäiseen sinulle kohdistamaani viestiin. Sinulla on oudon ja poikkeuksellisen riidanhaasteellinen ja tempoileva käyttäytyminen. Mistä se mahtanee viestittää ...

        Sinulla on ilmeisesti kovin kiiltokuvamainen käsitys ns. kauneuskirurgiasta ja reaktiosi ovat lievästikin ilmaisten oudon extremistisiä joissa koetat älyllisenkin epärehellisesti jopa laittaa sellaisia sanoja ja extremstisiä yleistyksiä suuhuni joita siellä ei ole. Miksi koet tarvetta vääristellä kirjoittamaani?

        Kauneuskirurgia on yksi 'terveydenhoidon' tuottavin ja kultaa vuolevin alue, eikä tule kuvitella estetiikkakirurgien olevan pelkkiä laupiaita samarialaisia, kyllä he rahan arvon hyvin tuntevat ja sitä arvostavat.

        Eivät hammaslääkäreiksikään koulutauttautuvat sitä pelkästä hampaisiin hullaantumisesta tee, vaan tietävät hyvin edeltä miten tuolla alaueella on mahdollista luoda myös taloudellisesti hyvä ura ja tulevaisuus. Vaikkapa juurihoitoihin erikoistunut tuskin kokeen suurta kiihkoa rapautuneisiin hampaisiin, mutta vastapainona on varsin nautinnollisesti kasvava pankkitili.

        Monet muunkin kirurgian alan toimijat vaikkapa Suomessa kunnallisella puolella toimivat, vielä sen lisäksi tekevät pitkää extraa yksityisellä puolella josta rahan vuolevat. Sairaalamiljöö ei ole itselleni aivan vierasta.

        Logiikkaasi seuraten, oletko käynyt Länsi-Europpan kaikilla kauneuskirurgian klinikoilla ja tunnetko niiden maineen, etiikan ja toimintamallit ? Niilläkin toimitaan lain vaatimien lisenssien ja koulutuksen vaatiissa raameissa. Mikäli et, niin et oman suppean empiirisen kokemuksesi perusteella ole validi maalailemaan yli-idyllisiä kuvia ko. toimialasta.

        Tämä ei estä, että kauneuskirurgian alueella tehdään töitä myös eettisiä arvoja omaten ja potilaita auttaen ja tämä aivan erityisesti traumatologiaan liittyen.


      • Epäluotettavuutta

        Tämä idiootti123 on pyrkinyt esiintymään täällä plastiikkakirurgian erityisasiantuntijana. Aiemmin antoi hyvinkin jyrkkiä "asiantuntijalausuntoja" mm. silikonirintojen leikkauksista ja nyt onkin paljastunut että tuo "tietämys" perustuu oman nenänsä korjailuun.


      • idiootti123
        Epäluotettavuutta kirjoitti:

        Tämä idiootti123 on pyrkinyt esiintymään täällä plastiikkakirurgian erityisasiantuntijana. Aiemmin antoi hyvinkin jyrkkiä "asiantuntijalausuntoja" mm. silikonirintojen leikkauksista ja nyt onkin paljastunut että tuo "tietämys" perustuu oman nenänsä korjailuun.

        En ole asiantuntija. Asiantuntija voi ihan nimikesuojalla olla VAIN KIRURGI eli erikoislääkäri tai hoitaja jolla on AMK tutkinnon lisäksi erillinen koulutus plastiikkakirurgiaan (usein kaksivuotinen).

        Silikoneista tietoni perustuu ihan lääkäreihin, virallisiin terveysviranomaisten sivustoihin ja valmistajien julkisiin tutkimus dokumentteihin, joihin jokaisen EU lainsäädännön mukaan tulisi tutustua ennen leikkauspäätöstä.

        Myös aikaisempia käsittelyitä koskien kauneuskirurgiaa voi jokainen lukea mm. EU tuomioistuimien sivuilta.

        EIHÄN VIRALLISTA TIETOA OLE KENENKÄÄN PAKKO LUKEA. TAI USKOA. Onhan se toki aika tylsää... Paljon kivempi mennä sellaisille, joilla ei ole virallisia tutkintoja.


      • idiootti123

        Täällä kommenttini ovat perus faktaa. Esim. Muutamat väittivät, että silikoneja ei tarvitse koskaan vaihtaa. Tai muuta absurdia. Jo valmistajat itse kumoavat nykypäivänä tämän, mukaanlukien kaikkien länsimaiden terveysviranomaiset.

        Kannattaa katsoa vaikka Maikkarin Areenasta tuo Beverly Hillsin täydelliset naiset. Siinä yhdellä revittiin juuri irti silikonit, jotka olivat vuotaneet keuhkoista solisluuhun!!! Syy oli se, ettei silareita ollut vaihdettu ajoissa! Suosittelen jokaista katsomaan kyseiset kaksi jaksoa.


    • 4plus15

      Nenäleikkauksista en tiedä, mutta ainakaan rintakirurgiassa ja vartalonmuokkauksessa 3d mallinnusta ei juuri hyödynnetä.

    • nenukkio

      Tämä Turussa toimiva ei todellakaan ollut halukas leikkaamaan ....vähätteli ongelmaani ja oli muissa maailmoissa........Ei puhettakaan kuvista yms...höyläys oli vaan todella pieni toimenpide joka maksoi 3500 e...kymy on yhä minusta voimakas.....en mene enää hänelle, petyin kun menin isoin odotuksin....

    • tämäaskarruttanut

      Onko jostakusta palstalaisesta otettu ennen-jälkeen kuvat ja miten niissä on pyydetty lupa jatkokäyttöön?

      Itse olen ollut silmäluomioperaatiossa ja silloin kirurgi otti kyllä kuvia ennen leikkausta, mutta sen enempää en tiedä ko. kuvien käyttötarkoituksesta, olettaisin niitä käytetyn leikkauksen suunnitteluun. Jälkeen kuvia ei otettu, kun ei ollut mitään kontrollikäyntiä kirurgilla, mahdollisesti se lienee jäänyt epähuomiossa, mutta en kokenut tarpeelliseksi vaatiakaan.

      • Answer854

        Kuvat ovat potilastietojasi siinä missä potilaskertomuksesi. Niitä ei saa käyttää tai näyttää luvatta kenellekään. Kuvia käytetään leikkauksen aikana.


      • Lupa_annettu

        Minulla on otettu ennen-jälkeen kuvat ja olen antanut niiden käyttöön luvan. Netissä en ole niitä havainnut, mutta oletan että kuvani on ehkä ollut valokuvina esillä uusille asiakkaille (samanlaisia minäkin selasin vastaanotolla).


      • Anonyymi

        Minusta on otettu ennen- kuvat, kolmet jälkeen-kuvat sekä tehty kuvista suunnitelma. Olen antanut kirurgille luvan näyttää kaikkia kuvia muille potilailleen siten, että koko kasvot näkyy. Silloin on helpompi saada käsitys mittasuhteista. Minulle näytettiin 5-6 muun potilaan kuvia ennen leikkausta. Ne kaikki oli saman tyyppisestä operaatiosta kuin omani.

        Valinta avoimuudesta on omani. Haluan edistää todellisten leikkaustulosten ja toipumiskokemusten saatavuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe