Panimo Kittilään

Pantupohjoisessa

Moikka

Olen itse panimoalalla töissä Etelä-Suomessa ja kotoisin myös täältä, mutta haluaisin muuttaa Kittilään tai lähiseudulle. Minulla on muutaman vuoden ollut mökki Kiistalassa. Nyt on vaan tullut sellainen kaipuu sinne pohjoiseen, että haluaisin muuttaa sinne. Tehdä elämään ns. suuri muutos ja kokea vielä kerran jotain aivain uutta.
Eikä minulla nyt ole mitään ongelmia mikään suhteen, elämä on kohdallaan.
Ainut ongelma on tietenkin vielä näin nuorena (45v) työpaikka, siellä Lapissa.
Nyt haluaisin kysellä paikallisilta, olisko kiinnostusta laittaa oma panimo sinne Pohjoiseen? Minulla on yli 10v kokemus panimolaitteista ja sen toiminnasta.
Olisin valmis lähteemään sinne perustamaan, ehkä suomen pohjoisimman panimon.
Yksin siihen en kuitenkaan pysty, tarvitaan muutama samankaltainen tyyppi. Mielummin vielä panimoallalla ollut. Siis jos nyt olet samoilla ajatuksilla, niin olkaa hyvä keskustellaan tästä asiasta. Olen siis valmis myymään täällä etelässä kaikki ja tulemaan sinne tekemään joitain aivan mahtavaan sinne Kittilään/Leville.

24

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pantupoihjoosessa

      Enkä ole työtön, olen edelleen panimossa töissä. On vaan jotenkin sellainen olo, että JOITAIN UUTTA JA ERINLAISTA-> LAPISSA. Todelista tunturipurojen raikkautta ja kunnon OLUTTA.

    • Eitappeluakittilässsä

      Lähin panimoyritys Torniossa.

      • Pantupoohjoosessa

        Nii on Torniossa, mut Kittilässä ei ole


    • kiinnostunut.. 0405096020 T. Matti

      • Pantupohoosessa

        Hyvä että joku sentään on kiinnostunut, asiallahan ei mitään varsinaista kiirettä ole ja olen kyllä yhteydessä kun vähän tutkin mahdollisuuksi ensin.


    • fsdghgt

      Ideasi on vallan mielenkiintoinen. Miksei pienpanimo voisi menestyä Kittilässä siinä missä muuallakin? Onhan näitä nykyään. Sitä myöten kyllä kilpailuakin, mutta onhan jo yksin Levillä potentiaalisia asiakkaita paljon ja pohjoisuus voisi olla markkinavaltti muutenkin. Ajan myötä myös vaikka viskin valmistuksen mahdollisuutta voisi tutkailla siinä ohessa.

      Itse olen kotoisin sieltä. Asun tällä haavaa etelässä, mutta takaisin on palava haluni. Olut on suurenmoinen keksintö. Maistelen erilaisia mielelläni ja kotivalmistuksestakin on kokemusta, vaikka en ammattilainen olekaan. Se on hurjan mielenkiintoista hommaa ainakin pienessä "käsityöläis"- mittakaavassa. Itse asiassa juuri joku tuollainen ammatti on aina ollut haaveeni.

      No, ilmeisesti kuitenkin haet yhtiökumppania, jolla olisi myös pääomaa sijoitettavaksi? Itse olen sen verran persaukinen jätkä, että siinä en ainakaan isosti voi siinä auttaa. Mutta palkkatyöhön tulisin kyllä mielelläni.

    • kyläläine

      Hienoa että tuollaista toimintaa ajattelet,ja onnea yrityksellesi.Onko mökkisi tuossa lähellä jokea?

      • Pantupoohjoosessa

        Kyllä mökki on Loukkisen varrella


    • Kaivoskaatopaikka

      Kittilästä ei saa tarpeeksi puhdasta vettä panimotoimintaan.
      Ja mitä Mattiin tulee kannattaa googlailla.

    • vartinenkans

      No tulihan sieltä jo perättömiäkin puheita,niin kun arvata saattoi. vedet on kyllä puhtaita niin kun huomaat siinä kun jokivarressa mökkeilet.

      • Laitonkaatopaikka

        Kaivoksen jätevedet?


      • Pantupoohjoosessa

        Kaivoksen jätevedet Loukkiseen tulee käsittääkseni Leppäojasta. Mutta mitä Ounasjoen yläjuoksulla on? Ja mistä tulee Kittilä/Levin veet? Panimolle parasta on tietenkin pohjavesi, yleensä pintavesi joudutaan käsittelemään kloorilla ja se taas joutuu ennen käyttöä poistamaan.


      • Pantupoohjoosessa

        Leppäoja. Siis ne vedet mitä siitä voi tulla, varmaan aikas vähän.


    • visva.aslakki

      Peppuseksiä mainareiden -ja poromiesten kanssa. Pysy kaukana kittilästä, ellet pian halua kulkea vaipoissa.

      Ja kittilässä on tarpeeksi jo juoppoja ilman mitään kiljutehdasta!

    • eikittiläänpelsebuupia

      Uskovana en hyväksy viinanpoltehtimoa meille. Saatanan lapset se tuo tullessans. Jumalanterve.

      • Pantupoohjoosessa

        Jaa Leviltä sitä ei sitten saa vai? Mietoja alkohooleja ja limonaadeja ajattelin kylläkin... Ja on tämä on vielä täysin ajatuksena vielä! En ole vielä perustanut mitään, Jumala armahtaa varmaan vielä minut.


      • Älkääviitsikö

        Kittilässä kulutetaan viinaa Suomen 4.eniten. Heti norjalaisostajien mm. Enontekiön ja Ivalon jälkeen. Niin että jumalan ja luonnon rauhaa kaikille.
        Etelän pellet etsii varmaan sitä tykkylunta ja retriittiä Leviltä.


      • jätäviinapois
        Älkääviitsikö kirjoitti:

        Kittilässä kulutetaan viinaa Suomen 4.eniten. Heti norjalaisostajien mm. Enontekiön ja Ivalon jälkeen. Niin että jumalan ja luonnon rauhaa kaikille.
        Etelän pellet etsii varmaan sitä tykkylunta ja retriittiä Leviltä.

        Ja se viinako ei sitten riitä mitä jo juodaan muutenkin liikaa? Oluset ja siiterit ja sellaset on viinaa kaikki. Met emmä hyväksy mitään viinan panimoita. Turistit rypekööt mitä rypevät.


    • normaali-piereksijä

      Kittilässä gouldenia laittavat suoleensa, köntteinä. Paskaköntti kävisi varmaan mäskiksi? Meillä on täällä kovia paskantajia, päästäänkö homiin!?

    • Pantupoohjoosessa

      LAPIN KANSA KIRJOITTAA: "Lapin Panimo Oy perustaa käsityöläispanimon Rovaniemen Eteläkeskukseen. Panimon investoinnit ovat miljoona euroa. Yhtiöstä kerrotaan, että rahat ovat jo kasassa ja laitteet tilattu. Ensimmäinen oluterä tulee markkinoille syksyllä.
      Lapin Panimo on Latviasta Rovaniemelle muuttaneen Arturs Dutkan idea. Arturs itse toimii panimomestarina. Oluen panemisen hän on oppinut kuuluisassa 1883 perustetussa VLB Berlinissä, Saksan panimoteollisuuden tutkimus- ja opetuslaitoksessa, oluenpanijoiden Mekkassa.

      Artursin tukena oluita kehittää vanhempi panimomestari Wolfgang Trautner, jolla on lähes 40 vuoden kokemus panimomestarina. Panimotyöntekijäksi löytyi Rovaniemeltä kemiantekniikan AMK-insinööri Heidi Mikkonen. Heidi on työskennellyt aikaisemmin Sinebrychoffin laaduntarkkailussa"



      Onnea heille!

    • visva-niila

      Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat.

    • Hiivaapantu

      Ei taida ihan täyspäinen olla joka näillä palstoilla haaveilee panimon perustamisesta ja yhtiökumppaneiden löytämisestä.

      • poropaimen

        No ei todellakaan, kittilään olutpanimo? Ei jumalauta, ei tule onnistumaan ikinä!

        Kiljua ja pontikkaa täällä maistellaan, eikä mitään vitun kaljanlitkua.


    • eipanimoakittilään

      Niin paljon pistetään hanttiin ettei pääse alottamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe