naiset maistuisko

sinappia

jos mies tekisi uunimakkaraa kummallekkin ja istuisitte sohvalle syömään ja katselemaan illan elokuvaa

89

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vege-vege

      Olen kasvissyöjä

      • paistaa.tofua.sinulle

        no sitten mies tekee sinulle jotain hyvää salaattia sitten on makkara ja salaatti ilta tai tekee mistä pidät vaikka kunnon kala voikkuleivän


    • että.silleen

      Kai se makkarakin menettelee jos sitä mulle kylässä tarjotaan. Herkku se ei ole. Mieluummin salatti ja sen kera vaikka keitetty muna tai kalaa.
      Vaikka tonnikalaa öljyssä sen vihersalaatin kera,siinä olisi silloin jo se öljy kastikkeena.

      • naittii.elämästä

        kyllä nainen tarvii muutakin kuin pelkkää salaattia ja jokainen ihminen tarvii herkkuja


      • 12plus9

        Salaatti ja keitetty munako on herkkua häh?? Justhinsajuu!


      • m-i-e-s
        12plus9 kirjoitti:

        Salaatti ja keitetty munako on herkkua häh?? Justhinsajuu!

        Kyllähän monen naisen herkku on muna. (Kyllähän sen munan on oltava kova, mikäli ymmärrät mitä tarkoitan. =P)


      • että.silleen
        12plus9 kirjoitti:

        Salaatti ja keitetty munako on herkkua häh?? Justhinsajuu!

        On se minusta ainakin paremman makuista kuin makkara. Ja kyllä minä sen makkarankin syön, vaikka ei se mulle mikään herkku ole. Olen jo syönytkin kevään ensimmäisen hiiloksella paistetun makkaran, kohteliaisuudesta! Jos ei se nyt sitt ollut joku hiili, sille se nokikasa ainakin maistui.

        Perus salaattini: Jäävuorisalaattia, kotimaistakurkkua, tomattia ja omenaa.

        Ja vähän myös... jos sattuu olemaan jotain näistä lisäksi: purjoa, vihreit´ herneitä, tummia viinirypäleitä, melonia, kesäkurpitsaa, retiisejä.

        Proteiinina: keitettyä munaa, kalaa,myös säilyke kala käy, broileria,jotain juustoa,tai paistettua bekonia... keittokinkun siivua.

        Kastike: majoneesia, kermaviiliä, maustettua oliiviöljy.

        Enkä tarkoita ett kaikkia noita löytyy yhdestä salaatista, vaan jotain noista voi lisätä vielä perussalaattiin.

        Makkaran sijasta voi paahtaa juureksiakin, maistuvat ihan sellaisena öljyssä ja suolassa pyöriteltynä, ilman mitään lisukkeita... ketsuppiin dippaillen vaikka: palsternakkaa, perunaa, mukulaselleriä,porkkanaa, kukkakaalia, lanttua...
        Ihan perus ruokaa ja yhtä helppoa valmistaa kuin uunimakkara! Kokeile vaikka.


      • että.silleen
        m-i-e-s kirjoitti:

        Kyllähän monen naisen herkku on muna. (Kyllähän sen munan on oltava kova, mikäli ymmärrät mitä tarkoitan. =P)

        En ymmärrä, olen tampio! Sun kommenttisi ei ollut tässä, kun edellisen kommenttini aloitin... joten texteillämme ei ole ytälöllisyyksiä kuin sattumalta! X=D


      • tarvitset.lihaa

        että.silleen kai perunaa syöt tai riisiä ja kai lihaakin syöt esim perunamuusia ja silakkapihvejä makkaraa pihvejä yms


      • m-i-e-s
        että.silleen kirjoitti:

        En ymmärrä, olen tampio! Sun kommenttisi ei ollut tässä, kun edellisen kommenttini aloitin... joten texteillämme ei ole ytälöllisyyksiä kuin sattumalta! X=D

        Itseasiassa teillä oli vain enemmän sanomaa ja sisältöä, jolloin salakavalasti pääsin liittämään turhakkeeni jonon ohi, kun selaimesi odotti tilannepäivitystä ja sanoman lisäämistä keskusteluun.


      • että.silleen
        tarvitset.lihaa kirjoitti:

        että.silleen kai perunaa syöt tai riisiä ja kai lihaakin syöt esim perunamuusia ja silakkapihvejä makkaraa pihvejä yms

        Olen lähes kaikkiruokainen, mieleen tulee vain osterit jotka eivät vatsassa pysy; ilmeisesti ennakkoasenteeni vuoksi!
        Osteri irti kuorestaan ripaus suolaa tai sitruunan mehua-> kipataan suuhun ja niellään. Se osteri käy kääntymässä vatsanpohjassa ja haluaa hetimiten takaisin päivänvaloon. Yööök!
        En voi asialle mitään, se nilviäinen ei vaan ole luotu mun evääkseni.
        Täpläravut, hummerit, mustekalat ja kalat muut meren tai järven herkut menettelee.
        Minä ainoastaan valikoin ruokaani silleen ettei päivänmittaan tule liian tuhdisti syötyä. No toisinaan tulee ylensyötyä, mutt sen voi tasoittaa seuraavan päivän nestedietillä; eikä yhdessä päivässä kukaan nälkään kuole!

        Mulla nyt on ollut yks nestedietti päivä viikossa jo pidemmän aikaa, siihen tottuu ett 2 dl lihaliemell, 3 dl tuoremehulla ja 2-2½ l yrttiteellä elää vuorokauden.


      • että.silleen
        m-i-e-s kirjoitti:

        Itseasiassa teillä oli vain enemmän sanomaa ja sisältöä, jolloin salakavalasti pääsin liittämään turhakkeeni jonon ohi, kun selaimesi odotti tilannepäivitystä ja sanoman lisäämistä keskusteluun.

        Itseasiassa tuo "turhakkeesi" ja mun vastaukseni... sai tuhman puoleisen mielikuvan aikaiseksi siitä; ett pitäisin niistä "palleista" jopa enemmän..."mikäli ymmärrät mitä tarkoitan. =P)"
        X:D


      • suukonkin.tarvitset
        että.silleen kirjoitti:

        Olen lähes kaikkiruokainen, mieleen tulee vain osterit jotka eivät vatsassa pysy; ilmeisesti ennakkoasenteeni vuoksi!
        Osteri irti kuorestaan ripaus suolaa tai sitruunan mehua-> kipataan suuhun ja niellään. Se osteri käy kääntymässä vatsanpohjassa ja haluaa hetimiten takaisin päivänvaloon. Yööök!
        En voi asialle mitään, se nilviäinen ei vaan ole luotu mun evääkseni.
        Täpläravut, hummerit, mustekalat ja kalat muut meren tai järven herkut menettelee.
        Minä ainoastaan valikoin ruokaani silleen ettei päivänmittaan tule liian tuhdisti syötyä. No toisinaan tulee ylensyötyä, mutt sen voi tasoittaa seuraavan päivän nestedietillä; eikä yhdessä päivässä kukaan nälkään kuole!

        Mulla nyt on ollut yks nestedietti päivä viikossa jo pidemmän aikaa, siihen tottuu ett 2 dl lihaliemell, 3 dl tuoremehulla ja 2-2½ l yrttiteellä elää vuorokauden.

        hienoa että olet kaikki ruokainen en itsekkään pidä ostereista normi arki ruoka on hyvää ja kyllä vatsa täyteen täytyy tulla ikävää jos nälkä ja jos joskus syö ylensyöntiä niin ei maailma siihen kaadu jos olisit naiseni niin haluaisin ja toivoisin että syöt arki ruokaa en haluaisi että näet nälkää tai olisit dietillä tietysti jos välttämättä haluat olla niin sitten olet a tukisin sinua mutta toivoisin että söisit kanssani


      • että.silleen
        suukonkin.tarvitset kirjoitti:

        hienoa että olet kaikki ruokainen en itsekkään pidä ostereista normi arki ruoka on hyvää ja kyllä vatsa täyteen täytyy tulla ikävää jos nälkä ja jos joskus syö ylensyöntiä niin ei maailma siihen kaadu jos olisit naiseni niin haluaisin ja toivoisin että syöt arki ruokaa en haluaisi että näet nälkää tai olisit dietillä tietysti jos välttämättä haluat olla niin sitten olet a tukisin sinua mutta toivoisin että söisit kanssani

        Kiitos kommenteista, olet kohtelias. Joku oli huolissaan myös mun lihan syönnistä... ihan turha murhe, en syö paljon naudan tai sian lihaa,aika harvoin ostan sitä itselleni.
        Minä syön jänistä, rusakkoa, ja broilerikania, lammasta, hirveä ja peuraa.
        Linnuista: sorsaa, kyyhkystä,kanaa ja broileria, kalkkunaa, hanhea, ankkaa ja joskus hyvin harvoin myös fasaania.

        Jänistä, rusakkoa, hirveä ja peuraa...metsästää pääasiassa meillä suvun miehet, sekä... sorsia että kyyhkyjä linnustamme.
        Lammasta ja broilerikania saamme ostaa eräältä luomumaatilalta suoraan. Yksi sukulaisista kasvattaa siipikarjaa ja saa elantonsa siitä, niitä lintuja ostamme myös: kanaa ja broileria, kalkkunaa, hanhea ja ankkaa, suoraan tilalta.

        Kalaa saa pyydettyä itsekin tarpeensa mukaan merestä ja ammattikalastajalta voi ostaa jos omahankinta takkuaa...on n. viikon tuoreempaa mitä tukkujen kautta kierrätetyt kalat.

        Mun pitää lopettaa lörpöttely. Alkaa päivällisen tarjoilu kohta: merimieslaatikkoa.
        Mukavaa iltapäivää ja iltaa toivotan!


    • 2626

      Ei maistuisi, ja mikäli mies tarjoaa uunimakkaraa voi olettaa myös elokuvan olevan huono. Yllätyksiäkin voi toki aina sattua. En kuitenkaan sellainen justiina ole, että kieltäisin makkaran mieheltä, sellaisiakin kuulemma on.

      • m-i-e-s

        Paremmalta vaihtoehdolta varmaan kuulostaa, mikäli mies tarjoisikin valkoviiniä, brietä ja viinirypäleitä takkatulen loimutessa? =)


      • 2626
        m-i-e-s kirjoitti:

        Paremmalta vaihtoehdolta varmaan kuulostaa, mikäli mies tarjoisikin valkoviiniä, brietä ja viinirypäleitä takkatulen loimutessa? =)

        Totta mooses, tuli jo vesi kielelle :) Ja elokuvakin on kiva, kunhan on hyvä.


      • Ikis__M
        m-i-e-s kirjoitti:

        Paremmalta vaihtoehdolta varmaan kuulostaa, mikäli mies tarjoisikin valkoviiniä, brietä ja viinirypäleitä takkatulen loimutessa? =)

        Kummallista kun linjoistaan tarkat naiset ei kelpuuta uunimakkaraa vaikka se voisi ihan hyvin olla laadukasta (yli 90% lihaa) ja kasviksellinen:

        https://www.ideakeittio.fi/sites/default/files/styles/large/public/recipes/tuoremakarajakasvikset.jpg?itok=GqK5UHn7

        Kun taas liki 100%:sesti rasvainen juusto kyllä käy kaupaksi:

        http://foods.weneedfun.com/wp-content/uploads/2016/02/Brie-19.jpg

        Kun lisää sivuun niitä rypäleitä:

        http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/573933562c.jpg

        ja viinaa (viiniä):

        http://cdn.alko.fi/contentassets/5ee00532319e488ca9be4051b36a6d57/puolikuiva-valkoviini-690x347.jpg

        Niin onkohan se sitten tuo viina joka saa syttymään? en oikein muuta selitystä keksi.


      • 9plus3

        En ole palvelija joten tehkööt omat ruokansa. Itse tykkään siitä mistä tykkään enkä siihen muiden mielipiteitä tarvii. Sama joka ämmällä.


      • voi.ny.saatana
        m-i-e-s kirjoitti:

        Paremmalta vaihtoehdolta varmaan kuulostaa, mikäli mies tarjoisikin valkoviiniä, brietä ja viinirypäleitä takkatulen loimutessa? =)

        Voi vittu mitä tekotaiteellista televisiosta opittua paskaa !, älä nyt ämmä saatana jaksa jauhaa tuollaista väsynyttä sontaa. Siis ei helvetti että voi olla vajakki sakkia, EI JUMALAUTA VOI OLLA TODELLISTA ETTÄ TUOLLAISTA PORUKKAA ON OIKEASTI OLEMASSA !.

        Taluta ny ittes bio-jätteen keräys astiaan ja vedä luukku kiinni perästä, saatana !.


      • voi.ny.saatana
        voi.ny.saatana kirjoitti:

        Voi vittu mitä tekotaiteellista televisiosta opittua paskaa !, älä nyt ämmä saatana jaksa jauhaa tuollaista väsynyttä sontaa. Siis ei helvetti että voi olla vajakki sakkia, EI JUMALAUTA VOI OLLA TODELLISTA ETTÄ TUOLLAISTA PORUKKAA ON OIKEASTI OLEMASSA !.

        Taluta ny ittes bio-jätteen keräys astiaan ja vedä luukku kiinni perästä, saatana !.

        No jo se on perkele, kun meni tämäkin väärälle nimimerkille. Oli tarkoitettu tuolle 2626 -nimimerkillä kirjoittavalle kurahaaralle.


      • 2626
        Ikis__M kirjoitti:

        Kummallista kun linjoistaan tarkat naiset ei kelpuuta uunimakkaraa vaikka se voisi ihan hyvin olla laadukasta (yli 90% lihaa) ja kasviksellinen:

        https://www.ideakeittio.fi/sites/default/files/styles/large/public/recipes/tuoremakarajakasvikset.jpg?itok=GqK5UHn7

        Kun taas liki 100%:sesti rasvainen juusto kyllä käy kaupaksi:

        http://foods.weneedfun.com/wp-content/uploads/2016/02/Brie-19.jpg

        Kun lisää sivuun niitä rypäleitä:

        http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/573933562c.jpg

        ja viinaa (viiniä):

        http://cdn.alko.fi/contentassets/5ee00532319e488ca9be4051b36a6d57/puolikuiva-valkoviini-690x347.jpg

        Niin onkohan se sitten tuo viina joka saa syttymään? en oikein muuta selitystä keksi.

        En tiedä kehen viittaat, itse en ole koskaan vinkunut linjoistani.


      • m-i-e-s
        Ikis__M kirjoitti:

        Kummallista kun linjoistaan tarkat naiset ei kelpuuta uunimakkaraa vaikka se voisi ihan hyvin olla laadukasta (yli 90% lihaa) ja kasviksellinen:

        https://www.ideakeittio.fi/sites/default/files/styles/large/public/recipes/tuoremakarajakasvikset.jpg?itok=GqK5UHn7

        Kun taas liki 100%:sesti rasvainen juusto kyllä käy kaupaksi:

        http://foods.weneedfun.com/wp-content/uploads/2016/02/Brie-19.jpg

        Kun lisää sivuun niitä rypäleitä:

        http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/573933562c.jpg

        ja viinaa (viiniä):

        http://cdn.alko.fi/contentassets/5ee00532319e488ca9be4051b36a6d57/puolikuiva-valkoviini-690x347.jpg

        Niin onkohan se sitten tuo viina joka saa syttymään? en oikein muuta selitystä keksi.

        Uunimakkaraksi parhaiten soveltuu mahdollisimman iso ja jauhoinen "leivos" (direktiivien mukaan). Tuo lihaisa makkara taitaa parhaiten soveltua miesten iltaan, jossa pieni fetajuustosalaatti näyttelee sivuosaa, kun makkaran kaveriksi lautaselle pääsee öljyiset lohkoperunat, joihin makua on annettu pippureilla ja valkosipulilla. (Makkarat luonnollisesti lämpenee grillissä, mahdollisesti naudan, porsaan ja kanan kanssa. Saattaa myös olla näönvuoksi vartaita ja muita grillattavia kasviksia, ehkä jopa täytettyjä sieniä käärittynä pekoniin). Makuaistille lihaisa makkara voi olla liian voimakas, eikä välttämättä pääse oikeuksiinsa, ellei juuri kulje vahvan oluen (tai vaikka absintin kanssa).

        Luonnollisesti lihaisaan makkara-iltaan ei kuulu naisia, vain tumma/vahva olut, sauna, salmiakki ja koskenkorva, tietenkin se tärkein jääkiekko mm/olympialaiset (mielellään finaali). Juhlien jatkoksi tai karvaaksi pettymykseski se koko illan kohokohta olikin Electronic Artsin tuottama joka vuotinen floppi. =)

        Illan jälkeen normaalisti paljon on jäänyt yli, mutta silti jokaisen elopaino näyttelee 5kg. =)

        Tummat ja vihreät rypäleet kumminkin on verkkaasti naposteltavissa, keskustelun ohessa, kun takka lämmittää ja palava puu soittaa musiikkiaan. Vaikka Brie onkin maukkaan miedon makuinen, ei sitä koko juustoa (voi/tai) ole tarkoitus laittaa kokonaan suuhun. Viini rentouttaa ja pitää suun kosteana, jotta keskustelu voi jatkua.

        (Loppukevennyksenä takan tuottama miellyttävä lämpö saa turhimmat vaatteet vähenemään, eikä tietenkään sovi unohtaa viiniä, mikä vie loput. =D Mikäli hyvin käy, ulkoinen ja sisäinen lämpö saa kaiken vain tapahtumaan. )


      • 2626
        Ikis__M kirjoitti:

        Kummallista kun linjoistaan tarkat naiset ei kelpuuta uunimakkaraa vaikka se voisi ihan hyvin olla laadukasta (yli 90% lihaa) ja kasviksellinen:

        https://www.ideakeittio.fi/sites/default/files/styles/large/public/recipes/tuoremakarajakasvikset.jpg?itok=GqK5UHn7

        Kun taas liki 100%:sesti rasvainen juusto kyllä käy kaupaksi:

        http://foods.weneedfun.com/wp-content/uploads/2016/02/Brie-19.jpg

        Kun lisää sivuun niitä rypäleitä:

        http://www.rainbow.fi/typo3temp/pics/573933562c.jpg

        ja viinaa (viiniä):

        http://cdn.alko.fi/contentassets/5ee00532319e488ca9be4051b36a6d57/puolikuiva-valkoviini-690x347.jpg

        Niin onkohan se sitten tuo viina joka saa syttymään? en oikein muuta selitystä keksi.

        Brie on hyvää, rypäleet ovat hyviä, viini on hyvää, viina on hyvää, uunimakkara on pahaa. Mitä osaa et ymmärtänyt? Mitä tekemistä rasvaprosenteilla on asian kanssa?


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        Brie on hyvää, rypäleet ovat hyviä, viini on hyvää, viina on hyvää, uunimakkara on pahaa. Mitä osaa et ymmärtänyt? Mitä tekemistä rasvaprosenteilla on asian kanssa?

        Ok eli sulle oikeastaan riittää kunhan on viiniä & viinaa :D


      • Ikis__M
        m-i-e-s kirjoitti:

        Uunimakkaraksi parhaiten soveltuu mahdollisimman iso ja jauhoinen "leivos" (direktiivien mukaan). Tuo lihaisa makkara taitaa parhaiten soveltua miesten iltaan, jossa pieni fetajuustosalaatti näyttelee sivuosaa, kun makkaran kaveriksi lautaselle pääsee öljyiset lohkoperunat, joihin makua on annettu pippureilla ja valkosipulilla. (Makkarat luonnollisesti lämpenee grillissä, mahdollisesti naudan, porsaan ja kanan kanssa. Saattaa myös olla näönvuoksi vartaita ja muita grillattavia kasviksia, ehkä jopa täytettyjä sieniä käärittynä pekoniin). Makuaistille lihaisa makkara voi olla liian voimakas, eikä välttämättä pääse oikeuksiinsa, ellei juuri kulje vahvan oluen (tai vaikka absintin kanssa).

        Luonnollisesti lihaisaan makkara-iltaan ei kuulu naisia, vain tumma/vahva olut, sauna, salmiakki ja koskenkorva, tietenkin se tärkein jääkiekko mm/olympialaiset (mielellään finaali). Juhlien jatkoksi tai karvaaksi pettymykseski se koko illan kohokohta olikin Electronic Artsin tuottama joka vuotinen floppi. =)

        Illan jälkeen normaalisti paljon on jäänyt yli, mutta silti jokaisen elopaino näyttelee 5kg. =)

        Tummat ja vihreät rypäleet kumminkin on verkkaasti naposteltavissa, keskustelun ohessa, kun takka lämmittää ja palava puu soittaa musiikkiaan. Vaikka Brie onkin maukkaan miedon makuinen, ei sitä koko juustoa (voi/tai) ole tarkoitus laittaa kokonaan suuhun. Viini rentouttaa ja pitää suun kosteana, jotta keskustelu voi jatkua.

        (Loppukevennyksenä takan tuottama miellyttävä lämpö saa turhimmat vaatteet vähenemään, eikä tietenkään sovi unohtaa viiniä, mikä vie loput. =D Mikäli hyvin käy, ulkoinen ja sisäinen lämpö saa kaiken vain tapahtumaan. )

        Minusta tuo on hyvin rajoittunut ja stereotyyppinen näkemys siitä mitä missäkin voi tarjota.


      • 2626
        Ikis__M kirjoitti:

        Ok eli sulle oikeastaan riittää kunhan on viiniä & viinaa :D

        Ei oikeastaan, pitää syödä myös, tyhjään mahaan ei ole hyvä juoda. Mutta jos menu on pelkistetty uunimakkaraa & jallua, teen demokraattisen tasajaon, makkara sulle, jallu mulle.


      • m-i-e-s
        Ikis__M kirjoitti:

        Minusta tuo on hyvin rajoittunut ja stereotyyppinen näkemys siitä mitä missäkin voi tarjota.

        Saattaa olla, miljoona äijä- ja tyttöjeniltaa takana, niin aika stereotyyppisesti on tietynlainen tarjoilu ja ohjelma toistanut itseään. =) (Kutakuinkin 2/10 miehestä haluaa lihaisaa makkaraa ja loput jauhoista.)

        (Kutakuinkin 9/10 naisesta kelpuuttaa grillatun nakin, mutta se salaatti ja viini, ehkä myös patonki oli se koko illan kohokohta.)

        Karaokeilta ja viiniä miesten kesken, yksi tai useampi stereotyyppisesti tulee olemaan pariskunta tai lääppimään keskenään. =P (Heterosonnijuhlassa nyt on hyvin stereotyyppiset standardit, kuten ei palasaippuaa suihkuhuoneen puolella. Kukaan nyt ei vain pudota saippuaa ja pyllistä suorilta jaloilta sitä nostamaan.)

        Kyllä se texas hold'em ilta stereotyyppisesti menee pikkusuolaiset ja väkevät. (Pelikortteihin ja pelimerkkeihin ei haluta rasvaa tai muutakaan mähmää. Rommit, viskit väkevät)

        Elämä on stereotypioita täynnä, mansikat ja kermavaahto ei toimi miesten kesken, tai kuvittele itsesi takan ääreen, lihaisaa makkaraa, mansikoita, kermavaahtoa ja valkoviiniä. (Niin, aivan =P)


      • että.silleen
        m-i-e-s kirjoitti:

        Paremmalta vaihtoehdolta varmaan kuulostaa, mikäli mies tarjoisikin valkoviiniä, brietä ja viinirypäleitä takkatulen loimutessa? =)

        viikunoita, rusinoit ja siirappipipareita! Jee, sä kyllä näytät tietävän herkut!
        Kyllähän niitä tulee joulun ja uudenvuoden aikoihin aina maisteltua...
        Samoin kuin pääsiäisenä paschaa ja papapullaa tai mämmiä kermavaahdon kera.
        Niitä vaan ei syödä niin paljon kuin vatsaan mahtuu... siinä sen salaisuus.

        Alku peräinen kysymys oli makkarasta, yksinkertaisesti minä en tykkää siitä.

        Kaikkea voi syödä jos ei ole allerginen kyseiselle ruoka-aineelle, sitt on olemassa myös moni ongelmaiset kronkelit joille ei vain kelpaa mikään.
        Alkeellisiin kohteliaisuus sääntöihin jo kuuluu ottaa vastaan pieni määrä tarjottua ruokaa, vaikka ei siitä pitäisikään.

        Kyllä mulle kelpaa mieluusti myös vaikka pala porsaan niskaa paahdettuna grillissä!(gashlerpihvi) Ja grilliruoka maistuu taatusti mun suussani hyvälle, mutt sitäkin vain pieniä annoksia (kohtuudella), muuten rehevöidyn ja siinä on hammasten kiristelyn paikka pudottaa kiloja. Nauttia voi harkitenkin...aina silloin/tällöin...sopivasti.


      • PalstanRuminMies
        Ikis__M kirjoitti:

        Ok eli sulle oikeastaan riittää kunhan on viiniä & viinaa :D

        Tuolle on ihan sama mitä syö mutta kato on muodin mukaista olla ronkeli ns duunari evästä kohtaan. Nämä hienohelmat kyllä tykkäävät mutta se ei kuulu etiikkaan. Kuten esimerkiksi tää yksi valkoritari edellä mainitsi että mansikat ja kermavaahto ei kuulu miesten kesken iltaan. Itse en näe tässä ongelmaa ja jos mieleni tekee mansikoita ja kermavaahtoa niin syön niitä sentakia että ne on hyviä. Homoa se ei minusta tee vaikka naisettomana mua homona muuten pidetäänkin. Voin myös juoda neitimäisesti viiniäkin eikä sekään minusta homoa tee. Pidän vaan tuopissa pikkurillin alhaalla. Jokatapauksessa päihtymisen takia mä alkoholia juon en sen takia mitä puoluetta satun äänestämään.


      • 2626
        PalstanRuminMies kirjoitti:

        Tuolle on ihan sama mitä syö mutta kato on muodin mukaista olla ronkeli ns duunari evästä kohtaan. Nämä hienohelmat kyllä tykkäävät mutta se ei kuulu etiikkaan. Kuten esimerkiksi tää yksi valkoritari edellä mainitsi että mansikat ja kermavaahto ei kuulu miesten kesken iltaan. Itse en näe tässä ongelmaa ja jos mieleni tekee mansikoita ja kermavaahtoa niin syön niitä sentakia että ne on hyviä. Homoa se ei minusta tee vaikka naisettomana mua homona muuten pidetäänkin. Voin myös juoda neitimäisesti viiniäkin eikä sekään minusta homoa tee. Pidän vaan tuopissa pikkurillin alhaalla. Jokatapauksessa päihtymisen takia mä alkoholia juon en sen takia mitä puoluetta satun äänestämään.

        Kummallista, kaikki miesystäväni, seurustelukumppanini sekä aviomieheni pitivät kovasti viinistä. Mikäli olivat homoja salasivat sen todella hyvin. Lätyt, mansikat ja kermavaahto maistuivat myös...


      • 2626 kirjoitti:

        Kummallista, kaikki miesystäväni, seurustelukumppanini sekä aviomieheni pitivät kovasti viinistä. Mikäli olivat homoja salasivat sen todella hyvin. Lätyt, mansikat ja kermavaahto maistuivat myös...

        " kaikki miesystäväni, seurustelukumppanini sekä aviomieheni"

        Kuinkahan monesta on nyt kysymys?....;P....Eikäkö Siks vaan Kyselen, et Tietää hieman millainen otanta tässä tutkimuksessa on ollut... ;D

        ..ja onhan noi syötävät ihan hyviä...ei sen puoleen...


      • PalstanRuminMies
        2626 kirjoitti:

        Kummallista, kaikki miesystäväni, seurustelukumppanini sekä aviomieheni pitivät kovasti viinistä. Mikäli olivat homoja salasivat sen todella hyvin. Lätyt, mansikat ja kermavaahto maistuivat myös...

        En ymmärrä mitä kummallista makuasioissa voi olla. Itsekin ostan väliin aurajuustoa, suolakeksejä, viinirypäleitä ja kyykkyviiniä. Ja ihan vaan sentakia että se on hyvää yhdistettynä. Tosin oon niin happo et vedän viiniä kun rapakaljaa ja parissa tuntiahan tuo muutaman litran tonkka on tyhjä ja aamu kutsuu seuraavana päivänä mut enivei. Kukaan ei mun oloja kotini seinien sisällä kuvaa. Teen mitä tykkään runkkaamisesta aina homomaiseen viinin litkemiseen saakka.


      • 2626
        PalstanRuminMies kirjoitti:

        En ymmärrä mitä kummallista makuasioissa voi olla. Itsekin ostan väliin aurajuustoa, suolakeksejä, viinirypäleitä ja kyykkyviiniä. Ja ihan vaan sentakia että se on hyvää yhdistettynä. Tosin oon niin happo et vedän viiniä kun rapakaljaa ja parissa tuntiahan tuo muutaman litran tonkka on tyhjä ja aamu kutsuu seuraavana päivänä mut enivei. Kukaan ei mun oloja kotini seinien sisällä kuvaa. Teen mitä tykkään runkkaamisesta aina homomaiseen viinin litkemiseen saakka.

        Ihmetyttää vain, miten viinistäkin saadaan sukupuolikysymys. Hupaa on viini täälläkin, mutta kyllä kolmen litran tönkkä sentään puolitoista päivää kestää. Jos yksin juon.

        Nuuskamuikku, aviomies x1, seurustelukumppaneita, en nyt ihan tarkasti osaa sanoa, vakavampia muutamia, vähemmän vakavien juomisiin en ole kiinnittänyt huomiota, miespuolisia ystäviä, perhetuttuja, hyvänpäivän tuttuja, kapakassa kohdattuja juttelututtuja lukemattomia.

        Itse olen aika monipuolinen, fiiliksestä, säästä, seurasta, tilanteesta riippuen. Tärkeintä on, että siinä on alkoholia. Tai kuten tapasimme sanoa ollessani vielä työelämässä "ilmaista alkoholia, lempijuomaani".


      • Ikis__M
        PalstanRuminMies kirjoitti:

        Tuolle on ihan sama mitä syö mutta kato on muodin mukaista olla ronkeli ns duunari evästä kohtaan. Nämä hienohelmat kyllä tykkäävät mutta se ei kuulu etiikkaan. Kuten esimerkiksi tää yksi valkoritari edellä mainitsi että mansikat ja kermavaahto ei kuulu miesten kesken iltaan. Itse en näe tässä ongelmaa ja jos mieleni tekee mansikoita ja kermavaahtoa niin syön niitä sentakia että ne on hyviä. Homoa se ei minusta tee vaikka naisettomana mua homona muuten pidetäänkin. Voin myös juoda neitimäisesti viiniäkin eikä sekään minusta homoa tee. Pidän vaan tuopissa pikkurillin alhaalla. Jokatapauksessa päihtymisen takia mä alkoholia juon en sen takia mitä puoluetta satun äänestämään.

        Sitä minäkin tuossa ihmettelin kun pidin sterotyyppisen rajoittuneena noita valintoja, sitä kun mies tai nainen voi syödä/juoda mitä kulloinkin sattuu huvittamaan, itsekin tykkään viinistä ja kyllä varmaan miesporukallekin maistuu jos on mansikoita & kermavaahtoa tarjolla eikäse kenestäkään homoa tee.


      • m-i-e-s
        Ikis__M kirjoitti:

        Sitä minäkin tuossa ihmettelin kun pidin sterotyyppisen rajoittuneena noita valintoja, sitä kun mies tai nainen voi syödä/juoda mitä kulloinkin sattuu huvittamaan, itsekin tykkään viinistä ja kyllä varmaan miesporukallekin maistuu jos on mansikoita & kermavaahtoa tarjolla eikäse kenestäkään homoa tee.

        Kirjoitusasuista päätellen sosiaalisesti rajouttuneita ja yksinäisiä? Missään vaiheessa ei ollut yksilötasosta kyse, mutta kun se väkisin väännetään yksilötasoon, on sen oltava ainainen/pysyvä olotila.

        Homoseksuaalisuuteenkin joutuu erikseen ja vartavasten takertumaan, fobia tai kolahdus? Siellä se asian ydinkin kyllä on moniselitteisesti laitettu, mutta onhan sekin päivä kun äidinkieltään käyttäville se oma kieli on ydinfysiikkaa. (Rautalangasta voidaan luonnollisesti vääntää onko kyseessä putkinäkö, eli onko valinnat rajoittuneita vai niitä valintoja nauttivat rajoittuneita. Moniko nainen tässä palstalla halusi makkaraa? Onhan sulla kaveri, äitiä ei lasketa? Voit syödä mansikoita ja kermavaahtoa, mutta pyydä miespuolinen kaveri seuraksesi katsomaan Titanicia, punainen ruusu pöydälle, viiniä, mansikoita ja kermavaahtoa, ei muuta. =P Kummasti merkitys on eri, kun alkupalaksi tarjoat sitä uunimakkaraakin ja titanic vaihtuu formuloihin. Länsi - 1 - 0 Itä.


      • Ikis__M
        m-i-e-s kirjoitti:

        Kirjoitusasuista päätellen sosiaalisesti rajouttuneita ja yksinäisiä? Missään vaiheessa ei ollut yksilötasosta kyse, mutta kun se väkisin väännetään yksilötasoon, on sen oltava ainainen/pysyvä olotila.

        Homoseksuaalisuuteenkin joutuu erikseen ja vartavasten takertumaan, fobia tai kolahdus? Siellä se asian ydinkin kyllä on moniselitteisesti laitettu, mutta onhan sekin päivä kun äidinkieltään käyttäville se oma kieli on ydinfysiikkaa. (Rautalangasta voidaan luonnollisesti vääntää onko kyseessä putkinäkö, eli onko valinnat rajoittuneita vai niitä valintoja nauttivat rajoittuneita. Moniko nainen tässä palstalla halusi makkaraa? Onhan sulla kaveri, äitiä ei lasketa? Voit syödä mansikoita ja kermavaahtoa, mutta pyydä miespuolinen kaveri seuraksesi katsomaan Titanicia, punainen ruusu pöydälle, viiniä, mansikoita ja kermavaahtoa, ei muuta. =P Kummasti merkitys on eri, kun alkupalaksi tarjoat sitä uunimakkaraakin ja titanic vaihtuu formuloihin. Länsi - 1 - 0 Itä.

        Edelleenkin aika rajoittunutta, ei ole mikään pakko sitoa syömisiä tai seuraa siihen mitä katsoo ja laitteleeko ruusuja vai ei. Sitäpaitsi, en kyllä naisenkaan kanssa titanicia katsoisi kun se on niin kliseinen ja jo nähty, miettisin jotain tuoreempaa leffavalintaa.


      • että.silleen
        Ikis__M kirjoitti:

        Edelleenkin aika rajoittunutta, ei ole mikään pakko sitoa syömisiä tai seuraa siihen mitä katsoo ja laitteleeko ruusuja vai ei. Sitäpaitsi, en kyllä naisenkaan kanssa titanicia katsoisi kun se on niin kliseinen ja jo nähty, miettisin jotain tuoreempaa leffavalintaa.

        Leffaksi Mielensäpahoittaja...?


      • Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

        Leffaksi Mielensäpahoittaja...?

        Joo, mikä ettei koska se täyttää ainakin osittain hauskuusvaatimuksen :) Joo, eli illan menu siis salaattia jossa myös keitettyä munaa ja jotain kalaa siihen seuraksi (kun kerran ylempänä niitä kaipailit), mielensäpahoittaja leffaksi ja laseihin punaviiniä tai näin vapun kunniaksi kuoharia. Ei yhtään huono, vaikka itse tuon mielensäpahoittajan jo nähnyt niin sen voisi katsoa uudestaankin. Leffan kuluessa olisikin hyvä keskustella daamin kanssa siitä kuinka ennen on ollut kaikki paremmin :D


      • että.silleen
        Ikis__M kirjoitti:

        Joo, mikä ettei koska se täyttää ainakin osittain hauskuusvaatimuksen :) Joo, eli illan menu siis salaattia jossa myös keitettyä munaa ja jotain kalaa siihen seuraksi (kun kerran ylempänä niitä kaipailit), mielensäpahoittaja leffaksi ja laseihin punaviiniä tai näin vapun kunniaksi kuoharia. Ei yhtään huono, vaikka itse tuon mielensäpahoittajan jo nähnyt niin sen voisi katsoa uudestaankin. Leffan kuluessa olisikin hyvä keskustella daamin kanssa siitä kuinka ennen on ollut kaikki paremmin :D

        Valkoviiniä, kiitos jos valita saan. Jos punaviiniä juon silloin valittaa saan; mikreni iskee päälle.
        Mun nimittäin piti nähdä kyseinen leffa: mielensäpahoittaja mutt myöhästyttiin näytöksestä ja mentiin keilahalle sitten. Koskaan ei sitten tullut uutta tilaisuutta katsoa sitä, kun ei Paimioon sitä lähdetty katsomaan.

        Miten sä kuvittelet mun pystyvän keskusteleen jostain omakohtaisesta kokemuksesta, kuin vasta 2000-luvulta? Yhtenäisemmät muistot alkaa vasta 1995 jälkeen, kouluajoista... sitä ennen on joitain muistoja sieltä täältä ja kovin johonkin tapahtumaan liittyen...
        Faijan auton seinään ajamiseni ym.... starttimoottorin avustuksella tietenkin. Ei taida löytyä;...." kuinka ennen on ollut kaikki paremmin :D"

        Eiköhän olis aiheena vaikka nykypäivän suomalainen politiikka ja koska tämä maa on ryöstetty kokonaan ja konkursiin kypsä. Miinukselle mentyään... lopetettu!
        Niin mä olen sun ajatuksiasi lukenut...rivien välistä. Tai sitt olen tulkinnut sua väärin.


      • Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

        Valkoviiniä, kiitos jos valita saan. Jos punaviiniä juon silloin valittaa saan; mikreni iskee päälle.
        Mun nimittäin piti nähdä kyseinen leffa: mielensäpahoittaja mutt myöhästyttiin näytöksestä ja mentiin keilahalle sitten. Koskaan ei sitten tullut uutta tilaisuutta katsoa sitä, kun ei Paimioon sitä lähdetty katsomaan.

        Miten sä kuvittelet mun pystyvän keskusteleen jostain omakohtaisesta kokemuksesta, kuin vasta 2000-luvulta? Yhtenäisemmät muistot alkaa vasta 1995 jälkeen, kouluajoista... sitä ennen on joitain muistoja sieltä täältä ja kovin johonkin tapahtumaan liittyen...
        Faijan auton seinään ajamiseni ym.... starttimoottorin avustuksella tietenkin. Ei taida löytyä;...." kuinka ennen on ollut kaikki paremmin :D"

        Eiköhän olis aiheena vaikka nykypäivän suomalainen politiikka ja koska tämä maa on ryöstetty kokonaan ja konkursiin kypsä. Miinukselle mentyään... lopetettu!
        Niin mä olen sun ajatuksiasi lukenut...rivien välistä. Tai sitt olen tulkinnut sua väärin.

        Valkkari käy mutta punkuissakin on eroja kun toisissa tanniisisuus saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Varman tuon tiedätkin mutta sinun kannattanee joskus kokeilla jotain suhteellisen makehkoa viiniä, itsekin tykkään semmoisista. Yleensä katson hyllyn kyljestä että jos sokeria yli 5g/l niin pitäisi olla hyvää nekkailuviiniä. Tuolla näyttää olevan ihan hyviä vähätanniisia ehdotettu kinkun seuraksi ja varmaan nuo käy muunkin lihan tai kalan kanssa:

        http://ruoka.fi/juomat/hyva-kinkkuviini-alle-15-eurolla

        Noin yleensäkin australialaiset ja jenkkiläiset punkut on helppoja ja mehumaisia juotavia.

        Hyvä leffa se on, kannattaa katsoa jos tulee jossain eteen, muistaakseni ihan spontaanisti sai nauraa pyrskähtää ainakin pari kertaa.

        Ei toki tarvitse omakohtaista kokemusta olla, kyllä kai meillä kaikilla jonkinlainen mielikuva on menneistä ajoista ja tuo politiikka tuntuisi minusta aika raskaalta aiheelta kun aiheuttaisi vain turhaa voimattomuuden tunnetta kun ei voida kuitenkaan maailmaa mieleiseksemme muuttaa. Joidenkin kavereiden kanssa olen kieltäytynyt politiikkaa puhumasta kun ihmisillä on taipumus kiihtyä kun ne on väärässä ja sen osoittaa niille :D sinun kanssa tuskin isoa ongelmaa olisi kun oltaisiin varmaan aika monesta asiasta samaa mieltä mitä olen sinun kirjpituksista ymmärtänyt mutta kuitenkin politiikka ehkä vähän turhan raskas aihe.


    • atännä

      Ei.

    • Seksuaali

      Haluaisit vain nähdä kuinka se makkara sinne suihin uppoaa.

    • Maistuisiko itsellesi, jos nainen veisi sinut avantgardistiseen taidenäyttelyyn ja tarjoaisi lehtisalaattia kuivan valkoviinin kanssa?

      • Eikös silloin kuulu poistua taktisesti hyvän tekosyyn kera.....lähimpään PihviPaikkaan Nauttimaan Pihvistä & Kylmästä Oluesta, Sekä Hyvästä Seurasta?.....vai oliko se tää juttu?....voi olla, että muistin väärin... ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Eikös silloin kuulu poistua taktisesti hyvän tekosyyn kera.....lähimpään PihviPaikkaan Nauttimaan Pihvistä & Kylmästä Oluesta, Sekä Hyvästä Seurasta?.....vai oliko se tää juttu?....voi olla, että muistin väärin... ;P

        Riippuu siitä, panettaako vai onko nälkä.

        Kunhan jälleen ihmettelin, että miksi niin moni mies kuin nainenkin luulee hurmaavansa vastakkaisen sukupuolen edustajan niillä eväillä ja tavoilla, joista itse ilahtuisi.

        Aivan kuin siinä joitain vuosia tulleessa Parittomissa, jossa ne naiset tapailivat miehiä museoissa kun olisi pitäinyt tapailla pubeissa ja lätkämatseissa.


      • 2626

        Itse pitäisin kovasti hyvästä pihvistä lehtisalaatin kanssa, juomaksi punaviiniä. Ratikan veto on oikein hyvä suhteessa aloitukseen.


      • 2626 kirjoitti:

        Itse pitäisin kovasti hyvästä pihvistä lehtisalaatin kanssa, juomaksi punaviiniä. Ratikan veto on oikein hyvä suhteessa aloitukseen.

        Meillä on näköjään tismalleen samanlainen maku ruuan ja virvokkeiden suhteen. :-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Riippuu siitä, panettaako vai onko nälkä.

        Kunhan jälleen ihmettelin, että miksi niin moni mies kuin nainenkin luulee hurmaavansa vastakkaisen sukupuolen edustajan niillä eväillä ja tavoilla, joista itse ilahtuisi.

        Aivan kuin siinä joitain vuosia tulleessa Parittomissa, jossa ne naiset tapailivat miehiä museoissa kun olisi pitäinyt tapailla pubeissa ja lätkämatseissa.

        No pelästyin jo, että vastasin taas väärin...mutta onneksi vastasin oikein... ;P

        Kyllähän sitä kumppanin kanssa voi välillä kärvistellä, niin että toinen sen tietää.....eikä mitään imelää näyttelemistä....mut jos tarkoitit taas PanoMiesten juttuja, niin sitten ei.... ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        No pelästyin jo, että vastasin taas väärin...mutta onneksi vastasin oikein... ;P

        Kyllähän sitä kumppanin kanssa voi välillä kärvistellä, niin että toinen sen tietää.....eikä mitään imelää näyttelemistä....mut jos tarkoitit taas PanoMiesten juttuja, niin sitten ei.... ;P

        Eihän kyse ollut siitä, etteikö toiselle voi tehdä mieliksi. Mutta aloitteellisen osapuolen tuskin kannattaa moista kokeilla ensitreffeillä.


      • 2626
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Eihän kyse ollut siitä, etteikö toiselle voi tehdä mieliksi. Mutta aloitteellisen osapuolen tuskin kannattaa moista kokeilla ensitreffeillä.

        On eroa kutsutko jonkun ensi kertaa illalliselle, silloin on kohteliasta ja käytännöllistäkin kysyä toiveista, inhokeista ja rajoituksista. Mikäli on kestävästä seurustelusta kyse ja ruokamieltymykset poikkeavat voimakkaasti, ei liene ongelma hoitaa monenlaista sapuskaa pöytään, jos muuten synkkaa hyvin.


      • 2626 kirjoitti:

        On eroa kutsutko jonkun ensi kertaa illalliselle, silloin on kohteliasta ja käytännöllistäkin kysyä toiveista, inhokeista ja rajoituksista. Mikäli on kestävästä seurustelusta kyse ja ruokamieltymykset poikkeavat voimakkaasti, ei liene ongelma hoitaa monenlaista sapuskaa pöytään, jos muuten synkkaa hyvin.

        Noin minä ajattelen. Mutta olen ollut havaitsevinani vuosien saatossa, että ihmiset ovat hanakoita käännyttämään muita omille tavoilleen milloin terveellisyyteen, milloin eettisyyteen vedoten.


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        On eroa kutsutko jonkun ensi kertaa illalliselle, silloin on kohteliasta ja käytännöllistäkin kysyä toiveista, inhokeista ja rajoituksista. Mikäli on kestävästä seurustelusta kyse ja ruokamieltymykset poikkeavat voimakkaasti, ei liene ongelma hoitaa monenlaista sapuskaa pöytään, jos muuten synkkaa hyvin.

        Toki noin mutta tästä(kin) ketjusta ilmenee kuinka jos mies laittaa ja tarjoaa (eikä sovinistisesti vaadi naista laittamaan) uunimakkaraa niin se on heti "Hyi, yäk, en ota" kun taas jos nainen tarjoutuisi laittamaan mitä tahansa, siis ihan mitä tahansa niin se olisi useimmille miehille ihan fine, voihan tuota maistaa jos nainen sitä tykkää laittaa ja itse syödä.


      • 2626
        Ikis__M kirjoitti:

        Toki noin mutta tästä(kin) ketjusta ilmenee kuinka jos mies laittaa ja tarjoaa (eikä sovinistisesti vaadi naista laittamaan) uunimakkaraa niin se on heti "Hyi, yäk, en ota" kun taas jos nainen tarjoutuisi laittamaan mitä tahansa, siis ihan mitä tahansa niin se olisi useimmille miehille ihan fine, voihan tuota maistaa jos nainen sitä tykkää laittaa ja itse syödä.

        Kaikkea pitäisi maistaa. Olen maistanut HKn sinistä, en ota toista kertaa, olen polttanut kitalakeni Oranssilla Kuolemalla, eli valmismarinoidulla grillilihalla (tasokkaitakin marinadeja löytyy nykyisin, varminta tehdä kuitenkin itse), en ota toista kertaa, ja olin nuorena likkana kaupassa töissä, sen jälkeen en ole käyttänyt valmista jauhelihaa, tarvittaessa jauhan omalla myllyllä. Nirsoiluuni on perustellut ja pätevät syyt.

        Voisi vastavuoroisesti kysyä, oletteko miehet syöneet munuaisia, maksaa, kieltä, kateenkorvaa, sydäntä, aivoja, käärmettä, ostereita, jos ette, olisitteko valmiita maistamaan? Pidän niistä kaikista kovasti. Naudan sisälmyksistä en välittänyt, suutuntuma oli vastenmielinen.


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        Kaikkea pitäisi maistaa. Olen maistanut HKn sinistä, en ota toista kertaa, olen polttanut kitalakeni Oranssilla Kuolemalla, eli valmismarinoidulla grillilihalla (tasokkaitakin marinadeja löytyy nykyisin, varminta tehdä kuitenkin itse), en ota toista kertaa, ja olin nuorena likkana kaupassa töissä, sen jälkeen en ole käyttänyt valmista jauhelihaa, tarvittaessa jauhan omalla myllyllä. Nirsoiluuni on perustellut ja pätevät syyt.

        Voisi vastavuoroisesti kysyä, oletteko miehet syöneet munuaisia, maksaa, kieltä, kateenkorvaa, sydäntä, aivoja, käärmettä, ostereita, jos ette, olisitteko valmiita maistamaan? Pidän niistä kaikista kovasti. Naudan sisälmyksistä en välittänyt, suutuntuma oli vastenmielinen.

        Varmasti mitä enemmän itse tekee sen parempaa saa, se varmaan kyllä ihan totta. Joitain noista olen syönyt, joitain en edes maistanut. Kieli jäisi syömättä (olen maistanut) ja aivot maistamatta mutta jos niitä nyt välttämättä nainen tahtoisi tehdä olisi se ihan ok vaikka toki varoittaisin että minulla ne jää lautaselle ettei turhaan tekisi, jos silti tekee niin sehän on oma asiansa, voin tehdä sitten vaikka voileipää itselle :)


      • peruna.ja.kastike
        2626 kirjoitti:

        Kaikkea pitäisi maistaa. Olen maistanut HKn sinistä, en ota toista kertaa, olen polttanut kitalakeni Oranssilla Kuolemalla, eli valmismarinoidulla grillilihalla (tasokkaitakin marinadeja löytyy nykyisin, varminta tehdä kuitenkin itse), en ota toista kertaa, ja olin nuorena likkana kaupassa töissä, sen jälkeen en ole käyttänyt valmista jauhelihaa, tarvittaessa jauhan omalla myllyllä. Nirsoiluuni on perustellut ja pätevät syyt.

        Voisi vastavuoroisesti kysyä, oletteko miehet syöneet munuaisia, maksaa, kieltä, kateenkorvaa, sydäntä, aivoja, käärmettä, ostereita, jos ette, olisitteko valmiita maistamaan? Pidän niistä kaikista kovasti. Naudan sisälmyksistä en välittänyt, suutuntuma oli vastenmielinen.

        eli menet kauppaan lihatiskille ja vaadit anakondanlihaa 500g ja 300g tiikerin kieltä ja lisukkeeksi orangin mahalaukun kalvoa no syö sinä tyttö sitä aika poikkeava nainen ja ihminen olet


      • 2626 kirjoitti:

        Kaikkea pitäisi maistaa. Olen maistanut HKn sinistä, en ota toista kertaa, olen polttanut kitalakeni Oranssilla Kuolemalla, eli valmismarinoidulla grillilihalla (tasokkaitakin marinadeja löytyy nykyisin, varminta tehdä kuitenkin itse), en ota toista kertaa, ja olin nuorena likkana kaupassa töissä, sen jälkeen en ole käyttänyt valmista jauhelihaa, tarvittaessa jauhan omalla myllyllä. Nirsoiluuni on perustellut ja pätevät syyt.

        Voisi vastavuoroisesti kysyä, oletteko miehet syöneet munuaisia, maksaa, kieltä, kateenkorvaa, sydäntä, aivoja, käärmettä, ostereita, jos ette, olisitteko valmiita maistamaan? Pidän niistä kaikista kovasti. Naudan sisälmyksistä en välittänyt, suutuntuma oli vastenmielinen.

        Onks Hannibal Lecter ollu sun Poikkis joskus?....;P ...kuha taas vaan kysyin... ;D


      • 2626
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Onks Hannibal Lecter ollu sun Poikkis joskus?....;P ...kuha taas vaan kysyin... ;D

        Ihailin kovasti Lecteriä, hänen tyyliään ja ehdottomuuttaan lentokoneannosten suhteen. Itse olen tyytynyt vasikanaivoihin. Bechamel-kastikkeella.


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        Ihailin kovasti Lecteriä, hänen tyyliään ja ehdottomuuttaan lentokoneannosten suhteen. Itse olen tyytynyt vasikanaivoihin. Bechamel-kastikkeella.

        Jos nainen sypö treffeillä vasikan aivoja on turha odottaa suukkoa illan päätteeksi.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Jos nainen sypö treffeillä vasikan aivoja on turha odottaa suukkoa illan päätteeksi.

        Kumma juttu. Ihailemallasi 50-luvulla eläimistä käytettiin kaikki hyödyksi. Että kun vastaan tulee vihdoin vanhat ja korkeamoraaliset arvot omaava nuori ja kaunis neitsyt, homma kaatuu vasikan aivojen syöntiin.


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kumma juttu. Ihailemallasi 50-luvulla eläimistä käytettiin kaikki hyödyksi. Että kun vastaan tulee vihdoin vanhat ja korkeamoraaliset arvot omaava nuori ja kaunis neitsyt, homma kaatuu vasikan aivojen syöntiin.

        Kuten tässä ketjussa jo olen todennut että hirveän rajoittuneita ja stereotyyppisiä ihmiset tuntuu olevan käsityksineen. Tietenkään ei tarvitse 50-luvusta poimia kaikkea ja se mikä on silloin ollut pakko ruuan suhteen ei nykyään ole tarpeellista.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Kuten tässä ketjussa jo olen todennut että hirveän rajoittuneita ja stereotyyppisiä ihmiset tuntuu olevan käsityksineen. Tietenkään ei tarvitse 50-luvusta poimia kaikkea ja se mikä on silloin ollut pakko ruuan suhteen ei nykyään ole tarpeellista.

        Joo kyllä elämässä pärjää paljon paremmin kun poimii vaan rusinat pullasta. :-)


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Joo kyllä elämässä pärjää paljon paremmin kun poimii vaan rusinat pullasta. :-)

        Minä luulen että on se ainakin helpompaa kuin saada lihatiskiltä vasikan aivoja tavismarketista.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Minä luulen että on se ainakin helpompaa kuin saada lihatiskiltä vasikan aivoja tavismarketista.

        Mistä sitä ikinä tietää, mitä näihin nykyajankin makkaroihin on pistetty joukkoon. :-)


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Mistä sitä ikinä tietää, mitä näihin nykyajankin makkaroihin on pistetty joukkoon. :-)

        Siksi en syökään kuin lihapitoisia makkaroita ja sellaisia joissa ei ole koneellisesti erotettuja osasia mukana. Vaikkei tuokaan kai takaa mitään niin antaa se kuitenkin kuvitella että mahdollisuus saada aivonpalasia on pienempi.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Siksi en syökään kuin lihapitoisia makkaroita ja sellaisia joissa ei ole koneellisesti erotettuja osasia mukana. Vaikkei tuokaan kai takaa mitään niin antaa se kuitenkin kuvitella että mahdollisuus saada aivonpalasia on pienempi.

        Samaa minä yritän uskotella itselleni, vaikka välillä usko onkin koetuksella, vaikka olisi mitä Wotkinsia.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Siksi en syökään kuin lihapitoisia makkaroita ja sellaisia joissa ei ole koneellisesti erotettuja osasia mukana. Vaikkei tuokaan kai takaa mitään niin antaa se kuitenkin kuvitella että mahdollisuus saada aivonpalasia on pienempi.

        Netistä selvitin pikaisesti tuotantoeläinten materiaalivirtaa. Näyttäisi että jokainen parhaita lihapaloja preferoiva tekee samalla arvovalinnan myös turkistarhauksen puolesta, koska sinne menee suurin osa "teurasjätteestä". Pienempi osuus sitten energiaksi, lannoitteeksi, rehuksi, ihmisravinnoksi ja lemmikkieläimille. Sitä en selvittänyt mitä minkinraadoista ja ketunpaskaska tehdään, mutta toivottavasti palstalla on kettutyttöjä, jotka tietävät senkin.


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Samaa minä yritän uskotella itselleni, vaikka välillä usko onkin koetuksella, vaikka olisi mitä Wotkinsia.

        Aina kun epäilys hiipii mieleen pitää pyyhkäistä reilusti sinappia makkaran päälle ja ottaa olutryyppy niin kyllä se siitä alas menee.


      • scrg kirjoitti:

        Netistä selvitin pikaisesti tuotantoeläinten materiaalivirtaa. Näyttäisi että jokainen parhaita lihapaloja preferoiva tekee samalla arvovalinnan myös turkistarhauksen puolesta, koska sinne menee suurin osa "teurasjätteestä". Pienempi osuus sitten energiaksi, lannoitteeksi, rehuksi, ihmisravinnoksi ja lemmikkieläimille. Sitä en selvittänyt mitä minkinraadoista ja ketunpaskaska tehdään, mutta toivottavasti palstalla on kettutyttöjä, jotka tietävät senkin.

        No hyvä. Ei ihme, että joululahjaksi saamani supilakki niin kiiltääkin! :-)


      • Ikis__M kirjoitti:

        Aina kun epäilys hiipii mieleen pitää pyyhkäistä reilusti sinappia makkaran päälle ja ottaa olutryyppy niin kyllä se siitä alas menee.

        Tuo toimii aina.


      • 2626
        Ikis__M kirjoitti:

        Minä luulen että on se ainakin helpompaa kuin saada lihatiskiltä vasikan aivoja tavismarketista.

        En usko Suomesta saatavan aivoja. Ystäväni joutui aikoinaan turvautumaan teurastamoyhteyksiinsä saadakseen aivoja ja mahalaukkua Suomessa. Itse kävin lähibasaarissa, muistaakseni torstai oli teurastamon vasikkapäivä. Aivot säilytettiin luonnonmukaisessa pakkauksessa, kallossa. Teurastaja sanoi joka kerta "rouva on hyvä eikä katso" nostaessaan kirveensä halkaistakseen kallon. Takuulla tuoretta. Basaarissa oli omat kojut possuille, linnuille ja nautaeläimille. Lintukojusta sai kanaa, kalkkunaa, ankkaa ja hanhea. Kokonaisina ja paloina, sekä niiden maksaa. Käärmettä ei lähibasaarissa ollut, sitä söin Kiinassa.

        Suomalaiset mielellään valittavat ruoan hinnasta. Onhan se kallista, mutta ruokalaskua voi pienentää ennakkoluulottomilla valinnoilla. Esimerkiksi sydän on hyvää ja terveellistä lihaa, paistia edullisempaa. Lihakeitossa, -padassa tai -kastikkeessa ei erota, onko paistia vai sydäntä - eikä kannata kertoakaan, moni suomalainen jättäisi syömättä tyhmyyttään. Kotiapulaisemme teki myös mainioita piirasia vasikansydämestä.


      • 2626 kirjoitti:

        En usko Suomesta saatavan aivoja. Ystäväni joutui aikoinaan turvautumaan teurastamoyhteyksiinsä saadakseen aivoja ja mahalaukkua Suomessa. Itse kävin lähibasaarissa, muistaakseni torstai oli teurastamon vasikkapäivä. Aivot säilytettiin luonnonmukaisessa pakkauksessa, kallossa. Teurastaja sanoi joka kerta "rouva on hyvä eikä katso" nostaessaan kirveensä halkaistakseen kallon. Takuulla tuoretta. Basaarissa oli omat kojut possuille, linnuille ja nautaeläimille. Lintukojusta sai kanaa, kalkkunaa, ankkaa ja hanhea. Kokonaisina ja paloina, sekä niiden maksaa. Käärmettä ei lähibasaarissa ollut, sitä söin Kiinassa.

        Suomalaiset mielellään valittavat ruoan hinnasta. Onhan se kallista, mutta ruokalaskua voi pienentää ennakkoluulottomilla valinnoilla. Esimerkiksi sydän on hyvää ja terveellistä lihaa, paistia edullisempaa. Lihakeitossa, -padassa tai -kastikkeessa ei erota, onko paistia vai sydäntä - eikä kannata kertoakaan, moni suomalainen jättäisi syömättä tyhmyyttään. Kotiapulaisemme teki myös mainioita piirasia vasikansydämestä.

        Minulla on mielestäni aika huono makuaisti, mutta kyllä minä mummojeni sydämillä ja munuaisilla höystettyä karjalanpaistia olen niin paljon lapsena syönyt, että osasin jättää ne syömättä. Rakenne on kuitenkin sen verran erilainen.


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        En usko Suomesta saatavan aivoja. Ystäväni joutui aikoinaan turvautumaan teurastamoyhteyksiinsä saadakseen aivoja ja mahalaukkua Suomessa. Itse kävin lähibasaarissa, muistaakseni torstai oli teurastamon vasikkapäivä. Aivot säilytettiin luonnonmukaisessa pakkauksessa, kallossa. Teurastaja sanoi joka kerta "rouva on hyvä eikä katso" nostaessaan kirveensä halkaistakseen kallon. Takuulla tuoretta. Basaarissa oli omat kojut possuille, linnuille ja nautaeläimille. Lintukojusta sai kanaa, kalkkunaa, ankkaa ja hanhea. Kokonaisina ja paloina, sekä niiden maksaa. Käärmettä ei lähibasaarissa ollut, sitä söin Kiinassa.

        Suomalaiset mielellään valittavat ruoan hinnasta. Onhan se kallista, mutta ruokalaskua voi pienentää ennakkoluulottomilla valinnoilla. Esimerkiksi sydän on hyvää ja terveellistä lihaa, paistia edullisempaa. Lihakeitossa, -padassa tai -kastikkeessa ei erota, onko paistia vai sydäntä - eikä kannata kertoakaan, moni suomalainen jättäisi syömättä tyhmyyttään. Kotiapulaisemme teki myös mainioita piirasia vasikansydämestä.

        Sinulla kun on tuota asumiskokemusta kansainvälisemmin se varmaan on tehnyt ennakkoluulottomammaksi noiden eri osasten suhteen, itse olen ihan mielelläni ennakkoluuloinen kun voin vedota sitten kulttuuriin jos ei jokin maistu.


      • että.silleen
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No hyvä. Ei ihme, että joululahjaksi saamani supilakki niin kiiltääkin! :-)

        Supi on villikoira ja Turun puolessa niitä näkee raatoina moottoritiellä, joka viikko. Siis hetken aikaa näkyy... yleensä "puhtaanapitolaitos" näkee ne ilmasta käsin nopeasti ja korjaavat raadot parempiin suihinsa.
        Sieltä tieltä rupeat vaan korjaamaan turkitset talteen. Nyljetyn raadon voisi ehkä jättää pientareelle, muutamassa tunnissa se on sieltä kadonnut.


      • että.silleen kirjoitti:

        Supi on villikoira ja Turun puolessa niitä näkee raatoina moottoritiellä, joka viikko. Siis hetken aikaa näkyy... yleensä "puhtaanapitolaitos" näkee ne ilmasta käsin nopeasti ja korjaavat raadot parempiin suihinsa.
        Sieltä tieltä rupeat vaan korjaamaan turkitset talteen. Nyljetyn raadon voisi ehkä jättää pientareelle, muutamassa tunnissa se on sieltä kadonnut.

        Olisipa hienoa ajatella, että lakki olisi metsästetystä eikä tarhatuista eläimestä tehty. Tuskin kuitenkaan, onpa kyseessä sitten supi tai pesukarhu.


      • että.silleen
        2626 kirjoitti:

        En usko Suomesta saatavan aivoja. Ystäväni joutui aikoinaan turvautumaan teurastamoyhteyksiinsä saadakseen aivoja ja mahalaukkua Suomessa. Itse kävin lähibasaarissa, muistaakseni torstai oli teurastamon vasikkapäivä. Aivot säilytettiin luonnonmukaisessa pakkauksessa, kallossa. Teurastaja sanoi joka kerta "rouva on hyvä eikä katso" nostaessaan kirveensä halkaistakseen kallon. Takuulla tuoretta. Basaarissa oli omat kojut possuille, linnuille ja nautaeläimille. Lintukojusta sai kanaa, kalkkunaa, ankkaa ja hanhea. Kokonaisina ja paloina, sekä niiden maksaa. Käärmettä ei lähibasaarissa ollut, sitä söin Kiinassa.

        Suomalaiset mielellään valittavat ruoan hinnasta. Onhan se kallista, mutta ruokalaskua voi pienentää ennakkoluulottomilla valinnoilla. Esimerkiksi sydän on hyvää ja terveellistä lihaa, paistia edullisempaa. Lihakeitossa, -padassa tai -kastikkeessa ei erota, onko paistia vai sydäntä - eikä kannata kertoakaan, moni suomalainen jättäisi syömättä tyhmyyttään. Kotiapulaisemme teki myös mainioita piirasia vasikansydämestä.

        Erkki-täti vai? Sydän on hyvää, mutt kiinteämpää lihaa mitä naudanpaisti on.
        Peuranpaistiin sitä ennemmin voi verrata ja tällä kertaa olen asiasta varma, käytän molempia itse.
        Sydän vaan pitää avata ja puhditaa hyvin, lihakaupasta ostetussa sydämessäkin on hyytynyttä verta usein runsaasti ja kaikki isot valtimosuonet tallella. ( sitkeitä ) Siellä mä seison kiinalaisten ja thainaisten kanssa ostamassa pari sydäntä, tai munuaisia...mieluummin naudan.

        Kyllä lihakaupasta verkkomahaa saa jos tilaat sitä sinne ja käyt myös hakemassa tilauksesi. Tiedän yhden britin, joka tilaa sitä... samasta lihakaupasta jota minä käytän.
        Suomalaiset ovat vaan yleensä nykyään hyvin ennakkoluuloisia sisäelimiä kohtaan, koska nuoret eivät enää osaa käyttää niitä.
        Kyljykset, paistit, sisä- ja ulkofileet ostetaan... muuhun ei kosketa.
        Lihakeitto tehdään paistista ja ostavat ydinluunpalan erillisenä mukaan, tyhmää.

        Mulle opetti fammu ja Emo näitä vanhoja reseptejä... hyvin maistuvat yleensä porukoille... en kerro mitä ne syövat. Nellille en anna mitään missä on maksaa, koska hän maistaa sen heti, eikä pidä siitä, mutt syö kuitenkin munuaisia ja peuranlihaa.
        Sydän/munuaispiiras...ai,ai se on hyväää.... kyllä se maistuis sullekin Ikis, jos ett tietäis mitä syöt!


      • että.silleen
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Olisipa hienoa ajatella, että lakki olisi metsästetystä eikä tarhatuista eläimestä tehty. Tuskin kuitenkaan, onpa kyseessä sitten supi tai pesukarhu.

        Ihan sama miksi sä sitä tuhoeläintä kutsut, sama elukka se aina on!
        Olen minäkin muutaman sellaisen mansikkavarkaan ampunut mansikkamaallemme ilta hämärissä. Eikä sen turkki niin ihmeellinen ole, kuin kauempaa katsottuna ja silloinkin elävän elukan päällä.
        En minä tykkää syödä samalta mansikka maalta suoraan mansikoita suuhuni, kun rovojoukkiokin on juuri tutkinut pehkot käpälöiden niitä ja arvioiden minkä nyt suuhunsa laittaisi.
        Totuus on ett jos mukulat ovat mökillä, ammun ylös ilmaan pelotellen ne pois. Ne vaan palaavat silloin...tunnin parin kuluttua. Ei alle kouluikäisten muksujen pidä nähdä sentään ihan kaikkea, kyllä ne ehtivät vielä myöhemminkin nähdä totuuden.


      • 2626
        Ikis__M kirjoitti:

        Sinulla kun on tuota asumiskokemusta kansainvälisemmin se varmaan on tehnyt ennakkoluulottomammaksi noiden eri osasten suhteen, itse olen ihan mielelläni ennakkoluuloinen kun voin vedota sitten kulttuuriin jos ei jokin maistu.

        Äitini alupitäen opetti syömään ja laittamaan ruokaa, hän taas toi ruokapöytäämme paljon argentiinalaista taustaansa.


    • En laittaisi naiselle makkara aterioita. Makkara ei ole terveellistä eikä siinä ole lihaakaan.. Kalaa tai lihapullia tekisin ja salaattia. Ostin kalaa tänään itseasiassa ja paistoin. Viime aikoina ruokaan on mennyt aika paljon rahaa kun olen ostanut kaikenlaista pihviä, varmaan 400 euroa mennyt ruokaan tässä kuussa.

      • 2626

        Suomalainen makkara on noussut alennustilastaan. Yllätyin positiivisesti bongatessani laadukkaitakin tuotteita, vaikkakin perusmoska lienee yhä myydyintä.


    • kylläkiitossinapilla

      Kyllä kelpaisi. Miehet jotka edes jotain ruokaa laittaa, on ihania. Ja pitäiskö sitä salaattia ja tervellisyyttä tunkea joka paikkaan? Jokainen tekee sellaista ruokaa mitä osaa ja mistä itsekkin tykkää.
      Mulle paljon sinappia makkaran kanssa, kiitos.

      • ätminki

        noin puhuu läski nainen


      • 2626
        ätminki kirjoitti:

        noin puhuu läski nainen

        Jollei ätmillä ole mitään sanottavaa mutta sormia kihelmöi, voi aina jankuttaa naisen läskeistä. Todellisista ja kuvitelluista. Ätmeillä ei taida olla kokovartalopeilejä itsellään.


      • kurpparaivohälytys
        2626 kirjoitti:

        Jollei ätmillä ole mitään sanottavaa mutta sormia kihelmöi, voi aina jankuttaa naisen läskeistä. Todellisista ja kuvitelluista. Ätmeillä ei taida olla kokovartalopeilejä itsellään.

        Osui ja upposi? :D


    • Citikkakuski

      Minkä pituinen uunimakkara on naisten mieleen? ;-)

    • Mullapa.onkin

      Hirmuinen hirvimakkara! Kaapissa!

    • Maistuisiko naisille kulli, 15 cm pitkä ja 5cm paksu kulli?

    • molo-90

      Taitaa olla naisilla useimmiten toinen "makkara" mielessä enemmän kuin tuollaiset miehiset uuniruoat, täälläkin olisi "makkaraa" tarjolla naisille, pussien kanssa, mitkään muoviset kassit eivät ole, saatte nesteet mukana myös, kun varressa tai päästä puristatte, katsotaan sitten tarvitseeko työntää vielä johonkin luukkuun käristymään, kun on jo "pannu kuumana" muutenkin, eli naitu kiihkeästi.

    • Mites se makkarakastike?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe