nelitahtisuuden mielenterveydelliset aspektit

nelistäjientutkija

Meidän täytyy lähteä pohtimaan alkujuurilta tätä halua tehdä asiat, esineet tai ajatuksenjuoksu "vaikeamman kautta" pohtimalla mikä sen saa aikaan. Jos meillä veneilyfoorumin alaviitteenä on käsillä käsite veneily, ja vene jonka eteenpäin viemiseksi on olemassa johdonmukaisia; kaksitahtisia , ja vähemmän johdonmukaisia ratkaisuja. Vähemmän johdonmukaista on olla käyttämättä jokaista kiertokangen liikettä ja alkaa "nysväämään ja hienostelemaan" enteroimalla jonkun vxtun venttiilikoneiston hoitamaan ilmeistä palotilan hoitoa. tätä voisi verrata vaikkapa siihen että nelinkontin-uskonnon ihminen olisi kumppanin kanssa ostoksilla lvi-kaupassa. Tultiin ostamaan vessanpyttyä. vaimo on jo sanonut että tuo malli tuossa. EI-huudahtaa nelitahtimies, ja sojottaa vaimoa kolmen vartin kupariyhdeviritelmällä, reikäsahalla ja 65 litran ämpärillä käytävän päässä. me emme osta pyttyä. me teemme systeemin joka vastaa pyttyä erilailla. ostamme veneosastolta kohokammiokytkimen, putkiston, hanamekanismin ja teemme erillismekanismin, joka ulkoa käsin hoitaa saman asian. nelinkontin-ihminen ei hyväksy ilmeistä, vaan haastaa järkevän. Nelinkontin mies nelistää satamassa, ja on ilmeinen "tapaus".
Onko selitys lapsuudessa ? ei tehdä tästä liian vaikeaa, todetaan vain että on. Mielenterveydelliset traumat voivat kuitenkin ilmetä poikkeuksellisena veneilykäyttäytymisenä. Voimme ajatella, että kun EU-lobbarit ovat avanneet nelitahtisia valmistavien pandoran laatikon epa2006 normilla, olemme joutuneet "sokean miehen bluffimaailmaan". vain nelareita saa kaupasta, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Jos muut merkit olisi kyenneet kehittämään epa-2006 madneeesin kestävän moottorin, olisi "EU-viher-hullunruuvia" ruuvattu lisää koska kilpailua nelarit eivät olisi enää kuluttajamarkkinoilla kestäneet.

26

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykiatriaa

      Alkaa olla nuo ETEC hörhön jutut jo ihan säälittävällä tasolla,kirjoitus tyylistä ym tunnistaa että esiintyy vaikka kuinka monen sivupersoonan kanssa tällä palstalla.Hehkuttamasi kone on ns marginaali merkki markkinoilla ja ei muuksi muutu vaikka kuinka hehkutat ja äkkäilet.Hanki oikeaa apua noihin harhoisi ja käy meloon sillä sup lautallasi jos vaikka järkiintyisit tai ainakin rauhoittuisit.

      • akipsytriaa

        alkaa olla noi psykiatriaa-hörhön jutut aivan pöljällälevelillä, tunnistamme hänet kirjoitustyylistä vaikka esiintyykin herraties minä nimimerkillä.

        Hehkuttamasi kaksitahtiraivo on seurausta alemmuuskomplekseista sen suhteen, että et ole saanut omaa röpöpätkijääsi plaaniin. Hanki psykiatrista apua vääristyneisiin ajatusmalleihisi muusta maailmasta, tai rauhoitu edes. Ja opeta psykiatriaa nimimerkkisi toistelu, et muutu sellaiseksi vaikka kuinka yrittäisit. olet väärällä puolella kuvittelemaasi työpöytää.


      • booriiiing
        akipsytriaa kirjoitti:

        alkaa olla noi psykiatriaa-hörhön jutut aivan pöljällälevelillä, tunnistamme hänet kirjoitustyylistä vaikka esiintyykin herraties minä nimimerkillä.

        Hehkuttamasi kaksitahtiraivo on seurausta alemmuuskomplekseista sen suhteen, että et ole saanut omaa röpöpätkijääsi plaaniin. Hanki psykiatrista apua vääristyneisiin ajatusmalleihisi muusta maailmasta, tai rauhoitu edes. Ja opeta psykiatriaa nimimerkkisi toistelu, et muutu sellaiseksi vaikka kuinka yrittäisit. olet väärällä puolella kuvittelemaasi työpöytää.

        Booriiiing


      • esrtyguhijo876
        booriiiing kirjoitti:

        Booriiiing

        you^ve got it, weesle


      • Psykiatriaa

        vaihda ajatuksia tuollaisten hörhöjen kanssa.Olis mukava keskustella vaikka: Laihaseos moottoreiden eroista,potkurin noususta,lapakulmasta,koneen asennus korkeudesta,perälaudan kallistus kulmasta ja tarviiko laittaa ns kiilapala väliin kasvattaan kulmaa.Plottereista kaiusta ym elektroniikasta ym veneiliälle hyödyllisistä aiheista mutta eihän se täällä Suoli 24 onnistu mitenkään kun tällä vaan tapellaan tahdeista ja tuo ETEC HÖRHÖ ja muut 4t vastustajat jauhaa tuota samaa mantraa kokoajan kokoajan. . .Itsellä ainakin hyvä yhdistelmä plotteri navigointiin mutta kunnon 2t HÖRHÖYTEEN kuuluu vissiin vanhan paperikartan ja luotinarun käyttö.Edistys on kauheata ja hirveätä ei sovi mitenkään hörhöille pirtaan.Ei edistykselle ja ehdottomasti ei 4T koneille,haluamme takaisin vahaan savuiseen surkeaan 2t aikaan ja haluamme ehdottomasti vain paperikartta navigointiin ja muija tai kaveri mittaa syvyydet luotinarulla,oi noita ihania aikoja. .


      • olenpeilisimuttavahvempi
        Psykiatriaa kirjoitti:

        vaihda ajatuksia tuollaisten hörhöjen kanssa.Olis mukava keskustella vaikka: Laihaseos moottoreiden eroista,potkurin noususta,lapakulmasta,koneen asennus korkeudesta,perälaudan kallistus kulmasta ja tarviiko laittaa ns kiilapala väliin kasvattaan kulmaa.Plottereista kaiusta ym elektroniikasta ym veneiliälle hyödyllisistä aiheista mutta eihän se täällä Suoli 24 onnistu mitenkään kun tällä vaan tapellaan tahdeista ja tuo ETEC HÖRHÖ ja muut 4t vastustajat jauhaa tuota samaa mantraa kokoajan kokoajan. . .Itsellä ainakin hyvä yhdistelmä plotteri navigointiin mutta kunnon 2t HÖRHÖYTEEN kuuluu vissiin vanhan paperikartan ja luotinarun käyttö.Edistys on kauheata ja hirveätä ei sovi mitenkään hörhöille pirtaan.Ei edistykselle ja ehdottomasti ei 4T koneille,haluamme takaisin vahaan savuiseen surkeaan 2t aikaan ja haluamme ehdottomasti vain paperikartta navigointiin ja muija tai kaveri mittaa syvyydet luotinarulla,oi noita ihania aikoja. .

        sitä ollaan niin marttyyria, niin jaloa, niin hyväaikeista että....
        sitten muina miehinä seuraavana päivänä haistatellaan kaksitahtisten moottorien käyttäjille heidän aloittamalla asiallisella viestiketjulla satunnaisella nimimerkillä, taas jälleen. tuollaiset toopet ei opi koskaan miten maailma ympärillä toimii. Olet pelkkä provokaattori ja saat sen mukaisia vastauksia minulta ja muilta kaksitahtisten puollustajilta, jatkossakin, huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa, ensi vuonna...muuta käytöstäsi niin muiden käytös sinua kohtaan muuttuu. otherwise, jatketaan huomenna...


      • mitätarkoittaa
        esrtyguhijo876 kirjoitti:

        you^ve got it, weesle

        weesle???


    • AntiMarkkinointia

      Katselin Kippari-lehden käytettyjen palstalta mielenkiintoista venettä, mutta sitten huomasin että siinä olikin E-tec-moottori. Totesin että tuota venettä en ainakaan tule ostamaan etten samastu tällä palstalla riehuviin E-tec-hörhöihin. E-tec-moottoreita kauppaavat voivat kiittää näitä hörhöjä siitä että heidän koneensa eivät mene enää kaupaksi millään hinnalla!

    • KyselenVaan

      Miksi muuten Evinrudekin tekee pienemmät moottorinsa 4-tahtisina? Onko E-tec sittenkin liian kallista ja monimutkaista tekniikkaa?

      • Ykä2

        Lyhyt vastaus KyselenVaan nimimerkille. ON.

        Etec ei tarjoa riittävästi etuja pienissä koneissa ja lyhyiden valmistussarjojen vuoksi hinta nousee liian korkeaksi verrattuna vastaavan kokoisiin nelareihin, joiden valmistusarjat merkittävästi pitempiä, esm mercuryn, evarin ja tohatsun pikkukoneet on kaikki valmistettu tohatsun tehtailla. Pystyvät käyttämään huomattavissa määrin massatuotanto-osia. Loput omaa valmistetta ja sarjat pitkiä verrattuna yhden pienen perämoottoritehtaa erikoisella rakenteella tuotetuilla tuotteilla.

        Itse ihmettelen sitä, ettei pikkukoneisiin ole syntynyt kunnollisia nelareita, jotka hengittäisivät kampikammion kautta ja voiteluöljy sotkettaisiin bensaan. Tällaisia laitteita on käytössä mm lehtipuhaltimissa. Selva yritti tällaista perämoottoriakin, mutta laatu oli heikko ja menestys sen mukainen.
        Rakenne poistaisi nelarien kiusallisen tavan vuotaa öljyä auton konttiin kun tuli kallistettua vääripäin. Samoin päästäisiin eroon monessa pikkukoneessa hankalasta öljynvaihdosta ja öljyn pinnan seurannasta. Kokeilkaapa itse esm Honda 2 - 2,3 koneiden huoltoa, tai koneen vanhetessa ja väljentyessä öljyn pinnan saamista oikealle tasolle kun vene tuppaa aina olemaan kallellaan johonkin suuntaan. Ainoa tapa on nostaa kone pois pukille ja tehdä tarkastus ja lisäys siinä.
        Jos laitteella ei ajeta, niin ei tilanne tule eteen, mutta silloin koko laite on turha hankinta.


      • eiongelmaa
        Ykä2 kirjoitti:

        Lyhyt vastaus KyselenVaan nimimerkille. ON.

        Etec ei tarjoa riittävästi etuja pienissä koneissa ja lyhyiden valmistussarjojen vuoksi hinta nousee liian korkeaksi verrattuna vastaavan kokoisiin nelareihin, joiden valmistusarjat merkittävästi pitempiä, esm mercuryn, evarin ja tohatsun pikkukoneet on kaikki valmistettu tohatsun tehtailla. Pystyvät käyttämään huomattavissa määrin massatuotanto-osia. Loput omaa valmistetta ja sarjat pitkiä verrattuna yhden pienen perämoottoritehtaa erikoisella rakenteella tuotetuilla tuotteilla.

        Itse ihmettelen sitä, ettei pikkukoneisiin ole syntynyt kunnollisia nelareita, jotka hengittäisivät kampikammion kautta ja voiteluöljy sotkettaisiin bensaan. Tällaisia laitteita on käytössä mm lehtipuhaltimissa. Selva yritti tällaista perämoottoriakin, mutta laatu oli heikko ja menestys sen mukainen.
        Rakenne poistaisi nelarien kiusallisen tavan vuotaa öljyä auton konttiin kun tuli kallistettua vääripäin. Samoin päästäisiin eroon monessa pikkukoneessa hankalasta öljynvaihdosta ja öljyn pinnan seurannasta. Kokeilkaapa itse esm Honda 2 - 2,3 koneiden huoltoa, tai koneen vanhetessa ja väljentyessä öljyn pinnan saamista oikealle tasolle kun vene tuppaa aina olemaan kallellaan johonkin suuntaan. Ainoa tapa on nostaa kone pois pukille ja tehdä tarkastus ja lisäys siinä.
        Jos laitteella ei ajeta, niin ei tilanne tule eteen, mutta silloin koko laite on turha hankinta.

        Mä vaihdan ko. Hondan öljyt ihan vaan kaatamalla ne pois siitä. Manuaalista löytyy tarkka dl määrä paljonko sinne laitetaan öljyä. Ei ne syö öljyä niin että vaihtovälillä tarvii lisätä.


    • tohatsuaenhuolis

      ei mulla ole mitään öljyjä valunut suzukin nelitahtikoneessa, kunhan säilyttää kahvapuolella kenollaan.

    • kyllätämätästä

      Miten muuten, valuuko nelarin plaaninesteet ostovaiheessa ? ihmettelin kun nelarit kuulemma plaanaa mainoksissa oikein hyvin, mutta sitten satamassa mennään sellattis perä upoksissa aallonmuodostuskyltin sääntöä rikkoen ja äyskäröidään suurimpia vesiä takapenkin kulmasta kädet kohmeessa ? pitäääkö sinne moottorikopan alle kaataa jotain matkan aikanakin että plaaniin päästään ? kaloritonta vadelmasiideriä, jasmin-vettä, green teetä, järjenjuoksua tms ? Vai oliko se niin että tokmannista ostetaan porakone, 8 mm teriä , moska, pistepuikko ja survaistaan neljä holea kavitaatiolevyyn ja kiinnitetään Matchboxin plastiikkinen trimmisetti ? tuleeko siinä vaiheessa laittaa jotain liimaa ? Pääsenkö varmasti plaaniin trimmilevyillä ? Ja jos en, pääsenkö plaaniin suklaalevyllä ? minulla oli nyt kovasti vaikeita kysymyksiä mutta ystävällisenä jään odottamaan kohteliaita neuvoja ystävät!

      • YstävänNeuvo

        Neuvoni on että hakeudut ongelmiesi kanssa asianmukaiseen hoitoon!


    • Akateeminen300hv

      Nelari ei haise eikä pärise.

      • ahvenenkilohinta

        aika mielenkiintoinen detalji muuten, kun kakstahtiaikoina kaikkea yli 70 moottoria päiväretkiveneissä pidettiin melko kookkaina moottoreina. Nyt vastaan voi tulla joku yksin ajava onkimies 6 metrisellä ht-veneen ja daycruiserin hybridillä, joka tarvitsee nelinkertaisen tehomäärän saadakseen sen 350 gramman ahvenen illaksi kotiin. Jään vedonlyöntijännityksessä odottamaan, kummaksi tämä ensin tulkitaan tämän palstan hoidokkien joukossa, taloudelliseksi kateudeksi moottorin hankinnasta vai lumearvolliseksi nopeuskateudeksi.


    • wert65

      veikkaan tulkintaa taloudellisesta kateudesta. Varmastikin nelarin omistaja on inhoittavan tietoinen ettei se vene kulje kun sen 5-10 solmua lujempaa, nelinkertaisella teholla.

    • sevenupman7

      Onko nelistäjille olemassa jokin hauska laulu ?

      • eurotahtilaulaulu

        Hengaillaan - laulu 80-luvulta

        räps ja raks, kun kuului vaan, niin aikamme me ihmeteltiin, kop avattiin. neljä taht ei auttanu, vaan airot pohjalt asennettiin. ...Jakohihna vaihdetaan ja pätkitään, ei mennä plaaniinkaan....kaikki meitä ohittaa ja keikuttaa, kun hinaajaa odotetaan...


      • KaksitahtiUskovaiset
        eurotahtilaulaulu kirjoitti:

        Hengaillaan - laulu 80-luvulta

        räps ja raks, kun kuului vaan, niin aikamme me ihmeteltiin, kop avattiin. neljä taht ei auttanu, vaan airot pohjalt asennettiin. ...Jakohihna vaihdetaan ja pätkitään, ei mennä plaaniinkaan....kaikki meitä ohittaa ja keikuttaa, kun hinaajaa odotetaan...

        Väsynyttä...


      • Tsorma50
        KaksitahtiUskovaiset kirjoitti:

        Väsynyttä...

        4tahti lyö, hiljaa tahti lyö..nopeusmittarin seisahtuvan nään, en kai plaaniin koskaan mee..tahdon vaihtaa tämän uuden siihen nopeempaan...


    • blindmandbluffteoria001

      niille nelitahtisten puollustajille, jotka ei tiedä sanontaa "sokean miehen bluffi", väännetään rautalangasta mistä kana pissii ja miten maailma makaa. kyse ei todellakaan ole mistään pakokaasun hajuista komissaarin huvilan edustalla, eikä sokeasta miehestä joka sammuttaa valot ja sanoo että nyt leikitään hippaa.

      vaan jostain suuremmasta joka ei liity edes sokeisiin saatikka sitten edes päästöihin.

      2- ja 4- tahti asioihin se tarjoittaa sitä, että;
      on olemassa taho x (EU), jonka kautta määritellään säädökset minkälainen moottori on laillinen markkina-alueella x (EU).
      Moottorityyppi 1. (2-tahtiset) on markkina-alueen x markkinajohtaja. Moottorityyppi 2. (4-tahtiset) halutaan markkinavaltiaaksi koska markkina-alue x ja markkina-alue z (kiina, japani, thaimaa, italia) haluavat lisätä keskinäistä kaupankäyntiä. Säädetään asetus Q1, jonka tuloksena markkina-alueen Å (USA) perinteiset tuotteet eivät läpäise asetettuja vaatimuksia. Mailla, jotka valmistavat moottorityyppiä 1, tai maat joissa noudatetaan määräyksiä joita taho x määrää, eivät voi sallia moottorityypin 2. myyntiä.

      summa summarium;
      Meillä on asetelma, jossa taho 1 (eu)haluaa estää tahon 2 (kuluttajat) ja 3 (usa:n moottorivalmistajat) keskeisen kaupankäynnin, jotta heidän olisi pakko ostaa tahon 4 (parsun/tohatsu/seaking jne) tuotteita (viis siitä että ovat surkeaa niin laadullisesti kuin teknisesti)

      oksettavaa kommunismi/stalinismi/euroismia, hyi olkoon euro-sossut

      • FoliohattuPäähän

        Foliohatun salaliittoteoria...


    • varmaankinperämies

      Aulis merenkulkija(wikström) tullut näemmä taas esiin kaapistaan, aloitus juuri sitä samaa slabaa jota purkanut itsestään vuosia ja vuosia, sääliksi käy

      • jorppå121

        eikös Wikström ole joku nelitahtinen röpötin 60-luvulta ?


    • doktoryes

      Aina aktiivinen aihe, nelitahtisten kannattajien henkilöprofiili

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe