Ihan asiallinen kysymys skodistille?

Miksiskoda

Miksi oikeesti ajat skodalla? Onko se vaan niin että töistä on auto pakolla käytössä ja se on skoda? Kun mä olen ostellut paljon autoja eikä tulisi mieleenkään ostaa skodaa omilla tai pankin osarilla kuten 95% uuden auton ostajista tekee tutun automyyjäni mukaan. En pystyisi laittamaan rahojani skodaan, daciaan, suzukiin, seattiin, hyundaihin tms. Rihkamamerkkeihin. Toyota on aika perus auto mutta esim sellaiseen voisin laittaa mutta ostan siis mielummin volvoja ja pidän niistä. On mulla ollu uusi mersu, bmw jne myös ja ymmärrän hyvin niiden ostajia myös ovathan nuo laatuautoja joita saa ajaa tyytyväisenä ilman häpeää. Ajan volvolla ihan koska se on hyvä ja siinä saa rahalle vastinetta kivasti verrattuna kalliisiin mersuihin yms. Mutta skoda..siis skoda jota itäautoksi kutsutaan useasti niin miksi laittaa rahaa sellaiseen? Kun ne ei ole edes mitään halpoja sinänsä ja puhun vain nyt uusista autoista vanhat ei kiinnosta enkä aja vanhalla koskaan lukuunottamatta porsche harratepelejä jollainen hetki sitten mulla oli mutta myin kun saa korjata koko ajan eikä jaksa. Mutta skoda? Siis skoda? Miksi ihmeessä?

56

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikustuminenVaiheessa

      Kirjoitustaidoton pelle joka satsaa kaikki panokset autoon, kyselee miksi jotkut toimivat järkevästi? Hienoa poika!

    • siksi

      Volvot ovat olleet viime 3vuotta tosi vanhahtavia malleiltaan. V70 on vuodella x. suunittelua. Sen huomaa mm takapenkillä kuten myös tavaratilan puolella.

      V60 sitten on hieman uudempi, mutta siiinä Volvolla meni tilankäyttö ihan pieleen ns muotoilun takia. Muotoilu on kuitenkin sellainen asia että sitä pitäisi päivittää ja kun sitä ei tehdä riittävän tiheään niin siitä on sitten tullut sekä ahdas että vanhahtava muotoilu.

      XC60 on nyt ainoa jota voisi harkita. Tosin sekin on jo aika vanha.

      Ja Volvollahan oli kauan onnettomat automaatit, ne olivat ja vanhan ajan mallisia. Asia on nyt korjaantunut, mutta sai kyllä varmasti aika monet kattomaan muita vaihtoehtoja koeajon jälkeen.

      Nytten on tilanne hieman valoisampi kun uusia malleja on tulossa. Ovat tosin hieman hintavia verrattuna esim Skodaan, joka sitten pankkipuolella aiheuttaa isompaa arvonalennusta. Arvo kun autossa kuin autossa on likimain samantasoinen 15käyttövuoden jälkeen. Siinä voi sitten laskea vuosittaisen arvonalennuksen.

      • vihdoinkin

        Noniin kerrankin jotain faktaa


    • läplässyläpälälpä

      Jotenkin minusta tuntuu, että aloittajan jutut on taas pelkkää valehtelua.
      "Kun mä olen ostellut paljon autoja". Neppariautoja? Scalextric pienoismalleja?

    • KysyEnVastaa

      Huhtikuun rekisteröintitilastot ovat taas pienen tuumaustauon jälkeen saaneet "yön sankarit" perimmäisten kysymysten äärelle. On länsiautoa ja harrasteautoa, mutta ei Skodaa. Toki näin. Ja rahasta ei ole puutetta. Toki näinkin.

    • Ladadacia

      Uusia uuden ajan volvoja ovat S90,V90 ja XC90. Näissä on jo ihan eri meininki ja ovat paljon saksalaisia edellä monissa tutkimuksissa. Sekä ulkonäössä ja tekniikassa. Skodaa ei näihin tietty vertsilla koska skodan kilpakumppanit ovat lada ja dacia.

    • Kolvari

      Kai ihan samasta syystä kun sinä ajat Volvolla Mersun sijaan: enemmän autoa rahalla kuin vaikkapa Audissa.

    • empiirinen_tutkija

      Vinkki aloittajalle:
      käy koeajamassa Skoda, niin tiedät miksi se on niin suosittu.

      • Ostaakentykkää

        Koska kylkiäisiksi saa pussillisen rintamerkkejä. Itse en perusta.


      • empiirinen_tutkija
        Ostaakentykkää kirjoitti:

        Koska kylkiäisiksi saa pussillisen rintamerkkejä. Itse en perusta.

        Niin, jos joku suostuu ajamaan Tojolla, hän on todellakin ansainnut renikat rintaan.


      • JuoKaljaaJaNuku
        empiirinen_tutkija kirjoitti:

        Niin, jos joku suostuu ajamaan Tojolla, hän on todellakin ansainnut renikat rintaan.

        häh?


    • opelisti

      ite automaatil ainoostaa ajava, ja opel iha tyynesti toimii..

    • Sitäsevaanon

      Olen ajanut skoda bensa RS 220hv dsg farkkua. Ihan hyvä auto. Innostus loppui siihen kun ensin soitin vaimolle kehuakseni makeita saundeja jotka tulee kun laittaa sporttimoodin näytöstä. Vaimo sano todella topakasti "ei meille skodaa tule". Sitten näytin isälleni auton firman pihassa ja pyysin että koita niin yllätyt..vastaus "minä en skodaan niinku istu siihen vedetään raja". No arvaa kiinnostiko skoda enää? Skoda on autona hyvä mutta kyllä mua harmittaa jos siitä ajatellaa niinkun kaikki muutkun skoda kuskit ajattelee. =itäauto/lada

      • runo_sen_kertoo

        Vilkas mielikuvitus on yksinäisen lapsen huvitus


    • Rosvosektoriin

      Milloin olet lakannut hakkaamasta vaimoasi?

      Miksi ajat surkealla itäblokin itäauto Skodalla?

      Milloin aloit kirjoittaa älyttömiä provoja Skoda-palstalle?

      Vastatkaa.

    • kaksikakksi

      Ihan asiallinen vastaus Skoda Octavian ostaneelta!

      Perehdyin moniin tosiasioihin, automerkkien vikatilastoinhin, autojen myynttilastoihin eri autojen ajettavuuten, äänettomyyteen, vaihtoarvoihin koeajonäyttöihin ja -tuloksiin auton ostoa päättäessä.
      Ensimmäiseksi kehoittaiisin katsomaan Nelosen Startin koeajon.
      Vertaileppa eri koeajejen tukoksia niin huomaat miten hyvät ne ovat Skoda Octavialla verrattuna muihin koeajoihin. A-Katsastuksen vikatilaston hylkäysprosentit vuodelta 2015 mm. näyttävät seuraavia lukuja: sijoittuminen tilastossa:

      20. Skoda Octavia 1.43 %
      84 Volvo V60 6,91 %
      87 Volvo S60 7,86 %
      91 Volvo V90 20,79 %

      Katso myös myyntililastoja:

      En mollaaa mitään automerkkejä, niin kuin tällä palstalla mollataan. Minulla on elämänaikana ollut noin 20 eri autoa, Monen merkkisiä, nuorena oli käytettyjä ja iäkkäämpä uusia autoja,
      Kaikissa merkeissa on ollut jotain vikoja, isompia ja pienennnnnmpiä. On ollut mm. Volvoja eri malleja mm, 343, 360. 240 ja 740 ja kaikissa näissäkin oli pienempiä ja isompia vikoja.. Missä mitäkin.
      Tämä palsta näyttää olevan vain Skodan mollajien ja provosoivien palsta,
      Puoluekannaltani olen jotain muuta kuin komunisti joia mainitsette kaikkien Skodan ostajen olevan.
      Kukin ostaa sen merkkisen auton minkäkatsoo parhaaksi ja sen on auton ostjan oma asia!

    • Autoäijä

      Itse en omista Skodaa mutta voisin sellaisen ostaakin. Tuttavilla ja työkavereilla on pelkästään positiivisia kokemuksia. Testeissähän Skodat voittavat mennen tullen kalliimmatkin merkit. Skodalta puuttuvat tehokkaat mallit ja siksi varmaan jäävät meikäläisen kohdalta ostamattakin.

      Auomerkkejä joita en voisi kuvitella ostavani ovat KIA, Hyundai, Toyota ja Fiat ainakin. Yleensäkin aasialaiset. Periaatteessa Volvokin kuuluu tuohon joukkoon vaikka en sitä niin huonona pidä kuin edellä mainittuja. Pistää vähän enemmän rahaa niin saa saksalaisen premiumin, Audin Bemarin tai Mersu. Ne ovat kaikki huikeasti Volvoa parempia kuten testit kertovat. Ja tökkii tuokin, että Volvo on kiinalaismerkki ja muotoilu on aasialaistyylistä.

      • nohuhuhhuhhuh

        Vai puuttuu Skodalta tehokkaammat mallit. Skodahan on perheauto, eikä mikään raaseri, ja joka paikassa suuntaus on pienempiin moottorikokoihin, mutta kyllähän esim. RS-mallien tehot ovat täysin riittävät suomalaiseen liikenteeseen. Minusta ainakin 230 hevosvoiman kone, joka saa auton kiihtymään paikaltaan 100 km:n tuntinopeuteen vain 6,7 sekunnissa, on riittävä. Liikenteessähän ei ole tarkoitus kisailla keskenään, vaan päästä kulkemaan juohevasti pisteestä Pee pisteeseen See.


      • Autoäijä
        nohuhuhhuhhuh kirjoitti:

        Vai puuttuu Skodalta tehokkaammat mallit. Skodahan on perheauto, eikä mikään raaseri, ja joka paikassa suuntaus on pienempiin moottorikokoihin, mutta kyllähän esim. RS-mallien tehot ovat täysin riittävät suomalaiseen liikenteeseen. Minusta ainakin 230 hevosvoiman kone, joka saa auton kiihtymään paikaltaan 100 km:n tuntinopeuteen vain 6,7 sekunnissa, on riittävä. Liikenteessähän ei ole tarkoitus kisailla keskenään, vaan päästä kulkemaan juohevasti pisteestä Pee pisteeseen See.

        En kisaile liikenteessä. Tehokas auto mahdollistaa turvalliset ohitukset. Vedän 1.200 kg asuntovaunua, 1.700 kg venetraileripakettia 2-6 kertaa vuoteen, 700 kg venepakettia n. 10 kertaa vuodessa. Mökki on mäen alla josta märällä kelillä kaksivetoinen auto ei nouse yksinään saati peräkärryn kanssa, jossa talvella kelkka. Vuotuinen ajomäärä on 50.000 km. Noista seurauksena auton pitää olla tehokas nelivetodiesel. Vääntöä 500 Nm (rajoitettu siihen). Tuo vääntö takaa kytkimen riittävyyden veneen nostossa rampilta. Automaattia en ota noihin ajoihin.

        Perheen toinen auto on etuvetoinen bensa-automaatti. Tähän kertyy mittariin vuodessa alle 10.000 km. Tämän voisin hyvin vaihtaa Skodaan mutta mittarissa on vasta 200 tkm ja tarkoitus ajaa vielä 50 tkm. Eli viisi vuotta. Ikäähän sillä on jo 13 vuotta, käytettynä ostin. Arvoa ei ole enää paljon. Sen kun vaihtaa aikanaan esim. 50-100 tkm ajettuun Skodaan niin sillä ajelee maailman tappiin melkein. Tilaa riittää ja sitä meillä tarvitaan mm. kahden koiran takia. Skoda kiinnostaa mutta vaihtoon on aikaa.


      • TSI2012
        nohuhuhhuhhuh kirjoitti:

        Vai puuttuu Skodalta tehokkaammat mallit. Skodahan on perheauto, eikä mikään raaseri, ja joka paikassa suuntaus on pienempiin moottorikokoihin, mutta kyllähän esim. RS-mallien tehot ovat täysin riittävät suomalaiseen liikenteeseen. Minusta ainakin 230 hevosvoiman kone, joka saa auton kiihtymään paikaltaan 100 km:n tuntinopeuteen vain 6,7 sekunnissa, on riittävä. Liikenteessähän ei ole tarkoitus kisailla keskenään, vaan päästä kulkemaan juohevasti pisteestä Pee pisteeseen See.

        Monikohan on oikeasti ajanut ja todennut Rs-Skodan riittämättömyyden?

        Ja kuinka moni on oikeasti ajanut 1.2 TSI Octavialla, eikä pärjää sillä normi liikenteessä? Tai huonommin kuin Kialla, Tojolla sun muilla perheautoilla, joissa on 1.4 - 1.6 litran vaparit, ellei jopa jo vastaava pikkuturbo.


      • luoknmlhpdåöfkti
        TSI2012 kirjoitti:

        Monikohan on oikeasti ajanut ja todennut Rs-Skodan riittämättömyyden?

        Ja kuinka moni on oikeasti ajanut 1.2 TSI Octavialla, eikä pärjää sillä normi liikenteessä? Tai huonommin kuin Kialla, Tojolla sun muilla perheautoilla, joissa on 1.4 - 1.6 litran vaparit, ellei jopa jo vastaava pikkuturbo.

        Octavian 1.2 TSI on tehokkaampi kuin 1.6 litran vapari, jos et ole sitä tiennyt. On kuskin taitamattomuutta jos ei sillä pärjää.


      • TSI2012
        luoknmlhpdåöfkti kirjoitti:

        Octavian 1.2 TSI on tehokkaampi kuin 1.6 litran vapari, jos et ole sitä tiennyt. On kuskin taitamattomuutta jos ei sillä pärjää.

        Kai minä sen tiedän, kun vaihdoin 1.6 Primeran 1.2 Octaviaan. 175 Nm vääntö kuljettaa mukavasti. Täällä jauhetaan paskaa satojen Newtonmetrien väännöstä, vaikka sellaisella ei ole mitään merkitystä. Kuha provoilevat, kun maailmasta nyt sattuu löytymään Skodaa tehokkaampia autoja.


    • dfgtyyt

      Kysyin asiaa tuulipukua käyttävältä naapurin äijältä joka omistaa uuden skeidan, se vastasi että ei ole varaa kalliimpaan kun osamaksut nousee liian korkeiksi, siksi oli pakko tyytyä halpaan skeidaan.

      • kaksikaksi

        Ei olla mitään tuulipuvun käyttäjiä ja Skoda on ostettu käteisellä. Olisi varaa kalliimpiinkin, mutta ei ole näyttä misen tarvetta, Ajattelen taloudellisesti asioista,
        Mielestäni nämä joilla on velaksi hankittu hyvin kallis auto ovat juppi kansaa, jotkta eivät ajattele aioista taloudellisesti vaan elävät velkarahalla, kädestä suuhun.


      • saahanTrolliltaKysyä

        No minäkin kysyn: mihinkä Sinun osarisi menevät ja millaisessa naapurustossa Sinä näitä tuulipukuja näet? Kaupungin vuokratalojen pihoissa uudet Skodat ovat harvinaisia, Tojot ja uitto-saksalaiset sitäkin yleisempiä. Kädestä suuhun, että silleesti?

        Velaton asunto ja auto. Kellä on kellä ei.


    • onko_vaikea_ymmärtää

      Ihmetyttää tuo jatkuva narina. Jokainenhan ostaa auton tarpeen mukaan, ei kai nyt sentään naapuria ajatellen. Minä tarvitsen tilavan ja luotettavan auton, joka on hyvä ajaa jne. Juuri siksi olen ostanut Skodan.
      Vertailin ja testasin muitakin automerkkejä, mutta sopivampaa ei löytynyt.

      • Hhoihohojo

        Ai mikään muu ei ollut tilava, luotettava ja hyvä ajaa? Unohdit mainita sen proletaarin tärkeimmän syyn, eli hinnan...


      • joopajootaaskerran
        Hhoihohojo kirjoitti:

        Ai mikään muu ei ollut tilava, luotettava ja hyvä ajaa? Unohdit mainita sen proletaarin tärkeimmän syyn, eli hinnan...

        On vaan tyhmää maksaa liikaa.


    • toveriauto

      Skoda on selvästi kommarien valinta, venäjälle ja muihinkin itäblokinmaihin skoda on tarkoitettukin.

    • Niimpäniinffd

      Pitää olla aika tyhmä jos ostaa auton käteisellä:))) tänä päivänä ei idioottikaan sijoita rahojaan autoon. Osta osamaksulla ja laita raha poikimaan. Ai niin kun osamaksulla et saa ostettua kun ei ole maksukykyä.

      • arvonalennus

        Taidat olla aika idiootti itse, kun auton osto ei koskaan, siis ei koskaan ole kannattavaa kauppaa. Merkki saa olla mikä tahansa, mutta arvo tuppaa autoissa tulla yhteen suunttaan aika rivakasta tahtia. Ei ole huonompaa sijoitusta ja silloin on kyllä aika tyhmä vihje että osta osamaksulla ja laita raha poikimaan. Parempi olisi olla ostamatta.


      • kaksikakksi

        Muutamia totuuksia Skoda Octavian ostanneelta. Skoda Octavia on ihan kunnolla kiihtyvä auto se ei jää minkään normaalien autojen jalkoihin, Minulla on automaativaihteinen Skoda Octavia enkä ole tosiaan jäänyt liikenteessä jalkoihin.
        Skoda Octavian kiihtyvyys 1,2 litraisella 0-100 km/h 10,2 sek. ja1,4 litraisella 0-100 km/h 8,2 sekuntia.
        Älkää jupit nimitelkö meitä Skodan ostaneita kammareiksi, meistä hyvin monet ovat joitain muita puoluekannaltaan,
        Teidän juppien pitäisi ajatella jotain muuta kuin Skodan mollammista velkataakkojenne takaa.


      • pörssihaitari

        "Pitää olla aika tyhmä jos ostaa auton käteisellä".
        Ei se osamaksukaan ilmainen ole. Siihen on laskettu sisään korkokulut ja rahoituksen riskit. Aika hyvään rahastoon täytyy sijoittaa jos aikoo sillä keinoin rikastua, sillä sijoittaminenkaan ei ole maksutonta.


      • TSI2012
        kaksikakksi kirjoitti:

        Muutamia totuuksia Skoda Octavian ostanneelta. Skoda Octavia on ihan kunnolla kiihtyvä auto se ei jää minkään normaalien autojen jalkoihin, Minulla on automaativaihteinen Skoda Octavia enkä ole tosiaan jäänyt liikenteessä jalkoihin.
        Skoda Octavian kiihtyvyys 1,2 litraisella 0-100 km/h 10,2 sek. ja1,4 litraisella 0-100 km/h 8,2 sekuntia.
        Älkää jupit nimitelkö meitä Skodan ostaneita kammareiksi, meistä hyvin monet ovat joitain muita puoluekannaltaan,
        Teidän juppien pitäisi ajatella jotain muuta kuin Skodan mollammista velkataakkojenne takaa.

        Älä nyt ylennä provo-trolleja. Kunhan rölöttävät, eivät tiedä edes mikä kommari on. Ne tuntee paremmin peräkammarin', kuin kommarin. Paitsi Kyykman on , jos ei kommari, niin ainakin Venäjän hommissa.

        Hyvin pärjäilee myös vanhemmalla II Oculla 1.2 koneella. En todellakaan vedä venettä ja suksiboksia ei tarvita ilmanvastusta ja painoa lisäämään. Tilaa riittää muutenkin.


      • eihyvääpäiväätaas

        Ei todellakaan kiinnosta maksaa edes jotain 0,9 % korkoa kuluja. 0- korolla voisin lähteä kokeilemaan auton " turhaa" päivitystä, jos kulut rivät ole merkittävät. Auto on sijoituksena varma menoerä ja riski. Sen kaveriksi en kaipaa muita riskisijoituksia, kun auto on maksamatta.


      • Rollinpaljastaja
        arvonalennus kirjoitti:

        Taidat olla aika idiootti itse, kun auton osto ei koskaan, siis ei koskaan ole kannattavaa kauppaa. Merkki saa olla mikä tahansa, mutta arvo tuppaa autoissa tulla yhteen suunttaan aika rivakasta tahtia. Ei ole huonompaa sijoitusta ja silloin on kyllä aika tyhmä vihje että osta osamaksulla ja laita raha poikimaan. Parempi olisi olla ostamatta.

        Olet trolli, koska puhut höpöjä Skodan arvon muka alenevan.
        Skodan arvo EI alene.


    • toverienvalita

      Kommarin tuntee nykyään skodasta, oikeat fiksut ihmiset eivät skodaan koske.

      • KommariTojo

        Kommarit ajavat muuten Toyotalla. Kokoomuslaiset diplomi-insinöörit Skodalla.


    • tänäpäivänä

      Ammattiyhdistyskommarit ajavat ainakin skodilla.

      • Khdsa

        "Suomalainen diplomi-insinööri luottaa saksalaiseen auto-osaamiseen. Tekniikka&Talous-lehden selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."


      • kuinitäblokissa
        Khdsa kirjoitti:

        "Suomalainen diplomi-insinööri luottaa saksalaiseen auto-osaamiseen. Tekniikka&Talous-lehden selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."

        Tuo kertoo kaiken suomalaisen insinööritason kyvyttömyydestä ja uusavuttomuudesta.


      • no.heh
        kuinitäblokissa kirjoitti:

        Tuo kertoo kaiken suomalaisen insinööritason kyvyttömyydestä ja uusavuttomuudesta.

        Sinullako on kompetenssia sitä arvioida? Pahainen trollinretales ei taida tietää mitään suomalaisesta insinööritasosta.


      • Dippa
        Khdsa kirjoitti:

        "Suomalainen diplomi-insinööri luottaa saksalaiseen auto-osaamiseen. Tekniikka&Talous-lehden selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."

        Työsuhdeauto puolella ei tarvitse laadusta miettiä mitään, vain käyttömukavuudesta.


    • Skoodaonpaskin

      Mainitsit tuossa monta laatumerkkiä (siis skodaan verrattuna). Ymmärrän hyvin itse miksi joku hankkii Dacian, Kian, Hyundain tai Daewoon mutta Skoodaa en ymmärrä kyllä yhtään.

      • VoittajaMerkki

        Lue vertailutestejä. Skoda on ylivoimainen.

        Dacia on auto verrattuna, Kiaan, Tojotaan, Daewoohon tai Hyundaihin.


    • Nuoriautoilija

      Prosentin korolla kun saa niin ostan osamaksulla todellakin. Kun tienaa kivasti niin ei mitään väliä eikä kiinnostusta laskeskella jotain kymppejen menoeriä kuussa tai bensankulutuksia, aivan se ja sama. Mulla menee parin auton osamaksuihin jo kuussa se 1500e...kaikki kiinteet kulut itellä n.3 tonnin luokkaa kuussa...sen jälkeen jää vielä useita tonneja käyttörahaa..säästöön en pistä kun täältä ei mitään mukaan saa...jos hyvin menee elän tästä eteenpäin sen 30-40 vuotta kun olen nyt 30v niin miksi ihmetellä jotain arvon säilymisiä kun täällä vaan hetki tallustellaan. Pääasia että on kivaa:)

    • Superbii

      Itse ostin superB koska minun mielestäni siinä on ominaisuudet kohdallaan,. Skoda on parasta mihin minulla on varaa. Tiedän itsekkin että eihän tuo mikään luxus auto ole mutta kuitenkin hyvä perus auto.

      • Hiihaajii

        Katos vaan 1 rehellinen skodisti.. Parasta mihin on varaa ;)


    • lumiallamennään

      Useimmat varmaan siitä samasta syystä josta käyttävät lumia-puhelimia. Firman hankintaosasto on saanut niistä työsuhdepuhelimiksi ihan veret seisauttavan tarjouksen kun niitä ei enää juurikaan kukaan omilla rahoillaan osta, ja muistuttavathan ne joiltain osin älypuhelimia. Sama skootan kanssa.

      • ettäsemmostahöpötystä

        Ei nyt kuulu tälle palstalle mitenkään, mutta Lumia on nimenomaan YRITYSKÄYTÖSSÄ järkevin puhelin, siihen saa synkronoitua työsähköpostit ja muut appsit paremmin kuin mihinkään androideihin, omenakännyköistä puhumattakaan. Pöytäkoneessa Windows, puhelimessa Windows.
        Sama jako toimii muuten autoissakin, Skoda on selkeä ostos täysi-ikäiselle toimihenkilölle, vanha bimmerinräiskäle juuri kortin saaneelle pennulle.


    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      Kriteerit olivat: kuskin paikal pitää olla riittävästi tilaa ja hyvä ergonomia maantieajossa, taakke pitää sopia kolme kakaraa, farkku jotta penkit kaadettuna sisään sopii freestylekajakki, pienet käyttökulut, vetokoukku, ilmastointi, hintaluokka alle 25.000.
      Niin, fabia valikoitui.
      Toki näin jälkikäteen olisi pitänyt lisätä listaan myös automaattilaatikko.

    • RapidElegance

      Luen paljon autolehtiä, ja seuraan muutenkin teknistä kehitystä.

    • minäkinihmettelen

      Niin, on se ihmeellistä, että kun muutakin olisi tarjolla. Miksi skoda?? Ei sitä voi ymmärtää. Ehkä se on se vasemmistolaisuus mikä velvoittaa itäkärryn naurettavuuksiin.

      • asiaLinja

        Aloittaja esitti jo "asillisen kysymyksen", onko se nyt n i i n vaikeaa olla hiljaa ja antaa vastata. Taidat olla aloittaja itse? Kun et saa haluamisi vastauksia, kirjoitat ne itse.


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI

        Muutakin oli tarjolla, toki. Vaan kuten tuolla aiemmin kerroin fabia valikoitui toimivan kokonaisuuden vuoksi. On täyttänyt paikkansa mainiosti, ainoa miinuspuoli liittyy todella suuriin vaihteiden väleihin. Tuommoinen ykskakkonen kolmemukinen diesel kylläkin vääntää aivan riittävästi maantieajossa mutta jos mennään ahtoalueen alle kone menee polvilleen. Automaatti olisi hyvä lisä, seuraavassa tulee olemaan.


      • Rinnakkaistodellisuus
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Muutakin oli tarjolla, toki. Vaan kuten tuolla aiemmin kerroin fabia valikoitui toimivan kokonaisuuden vuoksi. On täyttänyt paikkansa mainiosti, ainoa miinuspuoli liittyy todella suuriin vaihteiden väleihin. Tuommoinen ykskakkonen kolmemukinen diesel kylläkin vääntää aivan riittävästi maantieajossa mutta jos mennään ahtoalueen alle kone menee polvilleen. Automaatti olisi hyvä lisä, seuraavassa tulee olemaan.

        Toista se on kuvitteellinen, ihan tavallinen käteisellä ostettu länsimainen perhefarkku, jossa vääntöä 600 Nm. Ei mene polvilleen, kuten kommari-Jorma rukoukseen Moskovaa kohti.

        Automiehet nauravat Skodalle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe