Minkälainen tunne

Hyödytön

Mitä itsemurhaa ajattelevan ja sen lopullisen toteutuksen päätöksessä, ajatuksissa tapahtuu. Siis miten ajatusmaailma muuttuu. Olen suunnitellut lähtöä jo pitkään ja nyt uniin on alkanut tulla kummallisia, kuin kannustavia unia toteutukseen. Olen miettinyt omaa työttömyyttä ja häpeällisiä potkuja, siitä johtuvaa köyhyyttä jonkinmoisena polkuna lähtöön tästä maailmasta.Pelkään köyhyyttä ja taloudellisia vaikeuksia kuin ruttoa koska olen elänyt lapsuuteni äärimäisessä köyhyydessä ja olen aina maksanut laskuni ajoissa ja yrittänyt auttaa "toisia"myös rahallisesti.Ihan kuin joku olisi suunnitellut oman kohtaloni. Nuo potkutkin olivat niin kummalliset. Tein työni hyvin tunnolliseti ajatellen aina firman etua ja työpaikkoja. Osastomme teki hyvää tulosta ja olin samassa firmassa yli 20 vuotta mutta yhtä äkkiä minulle ja eräälle ylemälle toimihenkilölle ilmoitettiin irtisanomisesta. Tavallaan ymmärrän tuon ylemmän potkut koska oli joutunut kahnauksiin uuden TJ:n kanssa. Itse tein huomaamattomasti työtä vailla mitään meuhkaamista.Töitähän on mahdoton enää tämän ikäisenä saada, yritetty on tosissaan ja sanoisinko mahdoton tehtävä. TE-keskus on alkanut taas painostaa ja sekin jo vie yöunet. Ainut huolenaihe on kuinka eukon käy tai miten järjestän asiat ennen lähtöä ettei hän joudu isompiin vaikeuksiin. Olen jo tehnyt jotain järjestelyjä ettei joudu aivan hunnigolle ja lähtöni teen niin ettei mikään viittaa oman käden tekoon ettei hän joudu tämän takia häpeämään. Olen hyödytön muutaman kk:n päästä koska en pysty auttamaan enää muita saatika itesäni. Yritän ottaa vielä kaikki irti tästä kesästä koska tykkään luonnosta ja sen eläimistä mutta syksyn jälkeen kaikki vaikuttaa, ikään kuin tyhjältä. Tämäkin sopii tuohon kohtaloon joka kummitelee kummasti mielessä.Luulen että jokaisella on oma polkunsa tässä maailmassa ja minun polkuni alkaa lähestyä loppua.Niin, vaatekaapit pitää kesän aikan siivota ja viedä kirppikselle, saapahan joku köyhä edes hyviä vaatteita.

8

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siunaustaelämääsi

      Olen köyhä ihminen ja sain sinniteltyä työelämässä niin, että pääsin liiton lisäpäiville täytettyäni tarvittavan määrän vuosia. Ei päiväraha suuri ole, mutta tulen toimeen. Mitä häpeää köyhyydessä siten muka on jos saa leivän ja katto on pään päällä.
      Tuo outo imu ja kuolemaan houkutteleva on sielunvihollinen, saatana. Se kyllä osaa viekoitella uhriaan ansaan.
      Olet ilmeisesti ateisti kun et ajattele asiaan iankaikkisuusnäkökulmasta. Ja eikö ole itsekästä päättää päivään vain köyhyyden takia. Planeetalla suurin osa ihmiskuntaa kituuttelee toimeentulon äärirajoilla ja näkee jopa nälkää.
      Ota uusi tilanne, työttömyys uutena mahdollisuutena jos niitä töitä ei järjesty. Kyllä sinulle tarkoitus ja tehtäviä on jatkossakin.
      Kun työ loppuu, niin onhan se iso muutos ja sokki, jos on toistanut vuosikymmeniä samaa. Vie aikansa kun sopeutuu ja tulee sinuksi uuden vaiheen kanssa ja saa uuden rytmin arkeen ja orientoituu uuteen.
      Ihan vakavissani kirjotan sinulle. Emme tule tänne ollaksemme hetken ja sitten vain häviämme pois. Et voi lopettaa olemassaoloasi kuolemassa.
      Ja häätö moiselle itsemurhahengelle, joka on pettää sinua.
      Raamatun mukaan sielunvihollinen tulee varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta Jeesus on tullut, että uskovalla olisi elämä ja yltäkylläisyys.

    • onkoelämääenää

      Älä tapa itseäsi. Minulla kanssa usein itsariajatuksia, mutta päivä kerallaan menty eteenpäin. Minullakin uniin tulee kuolema. Yritän unissa tehdä itsria, mutta aina joku on estämässä. Olet masentunut, niinkuin minäkin. Jokainen aikuinen tekee ratkaisunsa itse, mutta toivon sulle elämää vielä ja monta kesää.

      • Hyödytön

        En ole masentunut vaan kyllästynyt nykyiseen maailman menoon. Itsekkyys ja ahneus oksettaa. Kaikki vuosikymmenien aikan hankittu häviää hetkessä. Muutama vuosi sitten ajattelin kun olin töissä että nyt helpotti kun lainat oli suurin piirtein maksettu mutta sitten tuli täys tyrmäys, tosin kerkisin nauttia helpommasta elämästä hetken aikaa, oli jopa oma auto. En tiedä oleko järjissäni :) mutta helpotusta tuo ja tulee paremalle mielelle kun ajattelee ettei tätä kurjuutta kauan kestä vaikka eläisi normaalin loppuelämän. Voi olla että yksin kun näitä pyörittelee ajatukset menee hieman synkiksi. Ainut joka pitää elämässä kiinni on tuo luonto ja siellä kuljeskelu, tosin sekin voi loppua kun ei ole varaa liikkua missään missä rahaa tarvitsee. Pelottaa vaan tuo täysi rahattomuus joka on edessä. Luonne kun on sellainen etten kestä että voisi joutua toisten armoille.


      • onkoelämääenää

        Et ole hyödytön, älä aliarvioi itseäsi. Kerroit, että olet auttanut toisia, hienoa ja nyt toisten on aika auttaa sinua. Eikö niin :) Ei sinun tarvitse hävetä potkuja, ihan turhaan. Itsestä tietenkin tuntuu tosi pahalta ja häpeälliseltä, mutta yritä päästä sen yli. Itse olen köyhä ja aina ollutkin. Lisäksi terveys reistailee, niin fyysinen kuin psyykkinenkin, mutta silti täällä vielä olen. Itse nautin myös luonnosta, se rauhoittaa ja antaa voimaa taas seuraavaan päivään. Ymmärrän kyllä tuon sinun itsari ajatuksen, koska itsellä ajoittain tulee ja viime aikoina päivittäin mieleen. Siitä saa jotain ihmeellistä voimaa , kun ajattelee, ettei täällä ole pakko olla, mutta, iso mutta...tiedän myöskin sen, että sellaiset ajatukset menee ohi, kun elämä näyttää valoisammalta ja silloin järkyttyy,että on edes miettinyt itsaria. Uskon, kun aikaa kuluu ja annat itsellesi luvan olla mm köyhä taloudellisesti ja että tarvitset muiden apua, niin olosi helpottuu, etkä halua tappaa itseäsi. Ja muista, sinua jäisi varmaan paljon rakkaita kaipaamaan, ethän sitä haluaisi oikeasti heille. Minun lähipiiristäni on kuollut liian monta ja vieläkin iso ikävä heitä. Koitahan nukkua, huomenna päivä näyttää toivottavasti paremmalta. :)


    • siunaustaelämääsi

      Älä ajattele liikaa tätä maailman menoa. Ei meistä kukaan tiedä tulevaisuutta ja ei tarvitsekaan. Elettävänä on tämä hetki ja eikös se riitä sillä hetkellä. Kyllä luonnossa sielu lepää ja onhan se Luojan suuri temppeli. Ja meillä on neljä erilaista vuodenaikaa, jokainen mahtava ja kätkee rikkautensa.
      Ei luonnossa oleminen ja samoilu paljoa maksa.
      Ihan turhaan sinä ihminen hättäilet.

    • Auttavakäsi

      Minun mielestä sinun pitäisi yrittää sinnitellä olet saanu ainutlaatuisen lahjan päästä tänne!itse olen masentunut ja kuolemaa mietin usein ja vaikka mitä ongelmii ollu mutta aina on selvitty niistäkin,rakas ihminen yrittäisit edes. nauttisit elämästä kyllä sinä töitä löydät, se ei vaan tapahdu sormea napsauttamalla, toivon että et tekisi mitään itsellesi rakas pysy vahvana!

    • elelenihanvaan

      Minulla on kokemus. Yritin itsemurhaa 1967 se perutui. Köyhä olen ollut aina ja kaiken on sanellut rahan puute. Nytkin elän 640 €/kk jossa on jo asumiskulutkin.
      Hassuinta on että köyhyyden takia olen lasteni ja lastenlastenikin mielestä hylkytavaraa, en vain kykene ostamaan heitä. Miniä onkin nyt kieltänyt lastenlasten tapaamiset.

      Nyt on niin että sanon sinulle: elä elämäsi kykyjesi mukaan, kuolema ei sinua unohda, tulee ajallaan. Kukaan ei tiedä kuoleman jälkeen onko mitään?

      Jos pitäisi olla nyt elävien kanssa ei asiat siitä parane, olin jo omien vanhempieni hyljeksimä. Ainakin katson elämän siihen asti kun itse pystyn itsestni huolehtimaan on vain huomattava kun fyysisesti kykenee tehdä tästä sitten loppu...

      • koensitä45vuotta

        Kyllä kuoleman jälkeen on iankaikkinen elämä. Olen siitä täysin vakuuttunut. Kun ihminen uudestisyntyy Jeesuksen Kristuksen kautta ja pääsee yhteyteen Jumalan kanssa, niin Pyhä Henki todistaa sisimmässä, että ei koskaan kuole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe