Kuolemantapaukset

iccu

Yhteistä niille kaikille lienee se, että ovat tulleet äkkkiä. Miksi sanassa sanotaan, että varjele meitä äkkikuolemalta. Onko niin, että valmiskin kristitty ei sitten kuitenkaan olekkaan ehkä valmis.

Mitä mieltä olette.

48

2609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkaavalmiit

      Kristukseen uskova on valmis kuolemaan,tuli sitten kuolema äkkiä tai varoittaen.Ehkä tässä on jälkeenjääville tarkoitettu,ettei ero olisi niin äkkinäinen,ajattelisin.

    • kirkissme

      Onko nämä esikkoisuudessa tulleet tapaukset ns.kirkollisille vai ns.separatisteille. Osaako kukaan kertoa.

    • joshua22

      Mistä kuolemantapauksista puhut?

    • Tähänontultu

      Kyllä on todella huonon kotikasvatuksen saanut tuo hitaastihyvväätulis.
      Osaatko edes hävetä.

    • LikaisetKädet

      Rukouksessa sanotaan, että "varjele pahalta äkkikuolemalta".
      Äkkikuolema sinänsä ei ole paha tai hyvä, vaan se, uskooko ihminen itsensä armosta autuaaksi - koko ajan. Jos usko perustuu siihen, että täytyy kilvoitella hyvän omantunnon rauhaassa ennenkuin voi uskoa, niin tällöin äkkikuolema voi olla paha. Siis jos ei usko, koska tuntee syntinsä - jos siis ei usko, että armo vuotaa koko ajan, kynnyksen ali. Kristitty on koko ajan syntinen - ja pyhä Kristuksen armon tähden.

      Jos kukaan täällä leimaa kenet tahansa armoitetuksi tai armottomaksi sillä perusteella, että on "kirkkis" tai "separatisti", niin tällöin hän tuomitsee itsensä kadotukseen. Kenelläkään meistä ei ole annettu karsimakirvestä - se on vain ja ainoastaan Kristuksella. Sinä et tiedä toisen uskoa - voit vain itse joko uskoa tai olla uskomatta.

      Usko siis itsesi koko ajan armosta autuaaksi, niin pahaa äkkikuolemaa ei tule. Jos tunnet, että et jaksa uskoa, niin usko sittenkin - muuta mahdollisuutta pelastukseen ei ole. Synnin pois paneminen ei tuo uskoa, mutta se voi auttaa uskossa kilvoittelemisessa.

      • Vaikeaksimenee

        No on kyllä vaikeaa saada ihmisiä tekemään parannusta jos ei voi tietää onko toinen uskomassa vai ei. Mieti nyt jos joku väittää olevansa suruton ja hänelle täytyy vain vastata: "minulle ei ole annettu karsimakirvestä, en voi ikävä kyllä tilaasi tietää"


      • LapsiMaan

        "LikaisetKädet" Usko ja tee syntiä, usko ja varasta ,usko ja tee pahaa ,usko ja hajoita elävä seurakuntaa. Niinkö? Onneksi meillä ei ole karsimakirvestä. Mutta Jumala on laupias, niille jotka Häntä seuraavat opissa ja esikuvassa, mutta myös vanhurskas vihassaan ,niille jotka häntä vastustavat.


      • EiNiinVaikeaa
        Vaikeaksimenee kirjoitti:

        No on kyllä vaikeaa saada ihmisiä tekemään parannusta jos ei voi tietää onko toinen uskomassa vai ei. Mieti nyt jos joku väittää olevansa suruton ja hänelle täytyy vain vastata: "minulle ei ole annettu karsimakirvestä, en voi ikävä kyllä tilaasi tietää"

        Tekstisi kertoo, että et ole koskaan kohdannut tilannetta, jossa olisit oikeasti huolissasi jonkun kuolemattomasta sielusta. Kukaan ihminen ei tule toiselle kertomaan "Olen suruton".

        Jos joku jotain todellista ilmaisua käyttäen kertoisi olevansa pelastuksen tarpeessa, ilman Jeesusta, ilman uskoa, hänen kohdallaan ei kuulu karsimakirveitä käyttää, vaan hän on jo Jeesuksen oma. Jeesus jo hänen kohdallaan vahvasti tekee työtään ja karsimakirvein ei sellaista henkilöä pidä mennä kenenkään Hänen luotaan karsimaan.

        Sinun tehtäväsi ei ole "saada ihmisiä tekemään parannusta, vaan sinun tehtäväsi on julistaa evankeliumia!


      • hedelmätnäkyy
        EiNiinVaikeaa kirjoitti:

        Tekstisi kertoo, että et ole koskaan kohdannut tilannetta, jossa olisit oikeasti huolissasi jonkun kuolemattomasta sielusta. Kukaan ihminen ei tule toiselle kertomaan "Olen suruton".

        Jos joku jotain todellista ilmaisua käyttäen kertoisi olevansa pelastuksen tarpeessa, ilman Jeesusta, ilman uskoa, hänen kohdallaan ei kuulu karsimakirveitä käyttää, vaan hän on jo Jeesuksen oma. Jeesus jo hänen kohdallaan vahvasti tekee työtään ja karsimakirvein ei sellaista henkilöä pidä mennä kenenkään Hänen luotaan karsimaan.

        Sinun tehtäväsi ei ole "saada ihmisiä tekemään parannusta, vaan sinun tehtäväsi on julistaa evankeliumia!

        Minusta tuntuu,että karsimakirveen teroitus on töistä suurin tällä hetkellä näillä "oikean parannuksen" itse tehneillä.Tuomitseminen ja toisten haukkuminen päätehtävä.


      • 642790
        EiNiinVaikeaa kirjoitti:

        Tekstisi kertoo, että et ole koskaan kohdannut tilannetta, jossa olisit oikeasti huolissasi jonkun kuolemattomasta sielusta. Kukaan ihminen ei tule toiselle kertomaan "Olen suruton".

        Jos joku jotain todellista ilmaisua käyttäen kertoisi olevansa pelastuksen tarpeessa, ilman Jeesusta, ilman uskoa, hänen kohdallaan ei kuulu karsimakirveitä käyttää, vaan hän on jo Jeesuksen oma. Jeesus jo hänen kohdallaan vahvasti tekee työtään ja karsimakirvein ei sellaista henkilöä pidä mennä kenenkään Hänen luotaan karsimaan.

        Sinun tehtäväsi ei ole "saada ihmisiä tekemään parannusta, vaan sinun tehtäväsi on julistaa evankeliumia!

        Ei pelkällä evankeliumin julistuksella pitkälle pötkitä
        Saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksi saamisesta
        lakia herätykseksi


      • LikaisetKädet
        LapsiMaan kirjoitti:

        "LikaisetKädet" Usko ja tee syntiä, usko ja varasta ,usko ja tee pahaa ,usko ja hajoita elävä seurakuntaa. Niinkö? Onneksi meillä ei ole karsimakirvestä. Mutta Jumala on laupias, niille jotka Häntä seuraavat opissa ja esikuvassa, mutta myös vanhurskas vihassaan ,niille jotka häntä vastustavat.

        Yrittäkääpä nyt ymmärtää konteksti. Kirjoitan kristitystä, uskovasta ihmisestä.

        Minun täytyy ainakin todeta, että vaikka joudun joka päivä syntiin, niin vain ja ainoastaan usko Kristukseen pitää minut taivastiellä. Siis joudun syntiin ja uskon - näin päin. Minua ei pelasta se, että teen parannusta vioistani, vaan se että uskon viat anteeksi sovintoveren tähden. Kristus on tehnyt kaiken.

        Totta kai sellaiselle, joka ei usko, tulee saarnata vanhurskas laki, jotta se herättää: evankeliumi Kristuksesta, joka on sovittanut synnit. Jos kuulija tuntee olevansa tuomittu, niin hänelle kuuluu armo.


      • Vaikeaksimenee
        642790 kirjoitti:

        Ei pelkällä evankeliumin julistuksella pitkälle pötkitä
        Saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksi saamisesta
        lakia herätykseksi

        Mitenkäs pitkälle olet pötkinyt? Mihinkään et pötki ilman evankeliumia!

        On aika kumma juttu, miten mustasukkaisia tuntuvat monet tämän palstan kirjoittajat olevan evankeliumin julistuksesta. "Jumala tykkää vain minusta (ja ehkä kaltaisistani), kun mulla on oikeanlainen vaellus, oppi ja usko..." tuntuu olevan se, mitä täällä julistetaan. Kristuksesta julistamisesta ja evankeliumista ei tietokaan!

        Sinulle saattaa olla tuntematon asia, että evankeliumi, jota Jeesus käskee levittää kaikkeen maailmaan, sisältää kokonaisen pelastavan sanoman.


      • niinoli
        EiNiinVaikeaa kirjoitti:

        Tekstisi kertoo, että et ole koskaan kohdannut tilannetta, jossa olisit oikeasti huolissasi jonkun kuolemattomasta sielusta. Kukaan ihminen ei tule toiselle kertomaan "Olen suruton".

        Jos joku jotain todellista ilmaisua käyttäen kertoisi olevansa pelastuksen tarpeessa, ilman Jeesusta, ilman uskoa, hänen kohdallaan ei kuulu karsimakirveitä käyttää, vaan hän on jo Jeesuksen oma. Jeesus jo hänen kohdallaan vahvasti tekee työtään ja karsimakirvein ei sellaista henkilöä pidä mennä kenenkään Hänen luotaan karsimaan.

        Sinun tehtäväsi ei ole "saada ihmisiä tekemään parannusta, vaan sinun tehtäväsi on julistaa evankeliumia!

        "Vaikeaksimenee" Tiedätkö ,että evankeliumissa on kaksi osaa. ? Se on kaksiteräinen. Parannus saarna pois langenneille, paatuneille sekä suruttomille. Katuville ,itsensä tunteville , murheellisille. Heille kuuluu Jumalan armo. Ei sellaisille, jotka nukkuvat synnin unta ja ovat armonvarkaita.


      • Vaikeaksimenee
        niinoli kirjoitti:

        "Vaikeaksimenee" Tiedätkö ,että evankeliumissa on kaksi osaa. ? Se on kaksiteräinen. Parannus saarna pois langenneille, paatuneille sekä suruttomille. Katuville ,itsensä tunteville , murheellisille. Heille kuuluu Jumalan armo. Ei sellaisille, jotka nukkuvat synnin unta ja ovat armonvarkaita.

        Enköhän juuri sinulle tuossa yllä kertonut, että evankeliumi on kokonainen Jumalan sana?

        Evankeliumia pitää julistaa kokonaisena, eikä jonain karsimakirvesversiona!


      • KaidanTienKulkija
        LikaisetKädet kirjoitti:

        Yrittäkääpä nyt ymmärtää konteksti. Kirjoitan kristitystä, uskovasta ihmisestä.

        Minun täytyy ainakin todeta, että vaikka joudun joka päivä syntiin, niin vain ja ainoastaan usko Kristukseen pitää minut taivastiellä. Siis joudun syntiin ja uskon - näin päin. Minua ei pelasta se, että teen parannusta vioistani, vaan se että uskon viat anteeksi sovintoveren tähden. Kristus on tehnyt kaiken.

        Totta kai sellaiselle, joka ei usko, tulee saarnata vanhurskas laki, jotta se herättää: evankeliumi Kristuksesta, joka on sovittanut synnit. Jos kuulija tuntee olevansa tuomittu, niin hänelle kuuluu armo.

        Kyllä se näin on. Ja kyllä se niin on että nyt ei ole hyvä lähteä jakamaan armoa sen mukaan, onko oman ehtoollisen puolesta vai vastaan. Se ei ole autuuden asia.
        Mutta taitaisi olla parempi, että rakkaus säilyisi. Neuvoa vastaan ei myöskään tarvitse taistella, ja etsiä saman henkisiä tueksi, vaikka olisi eri mieltä neuvosta. Sillä se ei ole autuuden asia, missä ehtoollisensa nauttii!
        Kiihkoilee puolesta, tai vastaan, niin kyllä siinä varmasti rikkoo rakkautta kristittyjen välillä.

        Me voimme tuomita syntiä, synnissä elämistä, pilkkaa, rakastamattomuutta, ja kaikkea mitä raamattukin tuomitsee, ja huomauttaa siitäyös toisillemme, sillä se on rakkautta toistamme kohtaan. Mutta jätetäänhän me toisemme tuomitsematta. Kun ihminen kuolee, niin meidän ei tarvitse vahvistaa, hänen pelastustaan jollemme voi niin tehdä. Mutta missään tapauksessa, meidän ei pidä tuomitakkaan!!!


      • Pönttinen

        No kirves eli kuolema on laitettu puiden juurelle. Sitä kirvestä on Jumala jo nytkin näitä eriseuran rakentajia kohtaan käyttänyt.


      • uuhhuh
        Pönttinen kirjoitti:

        No kirves eli kuolema on laitettu puiden juurelle. Sitä kirvestä on Jumala jo nytkin näitä eriseuran rakentajia kohtaan käyttänyt.

        Erikoinen uskonkappale sinulla: "oikeassa oleva ei kuole".


      • LikaisetKädet
        KaidanTienKulkija kirjoitti:

        Kyllä se näin on. Ja kyllä se niin on että nyt ei ole hyvä lähteä jakamaan armoa sen mukaan, onko oman ehtoollisen puolesta vai vastaan. Se ei ole autuuden asia.
        Mutta taitaisi olla parempi, että rakkaus säilyisi. Neuvoa vastaan ei myöskään tarvitse taistella, ja etsiä saman henkisiä tueksi, vaikka olisi eri mieltä neuvosta. Sillä se ei ole autuuden asia, missä ehtoollisensa nauttii!
        Kiihkoilee puolesta, tai vastaan, niin kyllä siinä varmasti rikkoo rakkautta kristittyjen välillä.

        Me voimme tuomita syntiä, synnissä elämistä, pilkkaa, rakastamattomuutta, ja kaikkea mitä raamattukin tuomitsee, ja huomauttaa siitäyös toisillemme, sillä se on rakkautta toistamme kohtaan. Mutta jätetäänhän me toisemme tuomitsematta. Kun ihminen kuolee, niin meidän ei tarvitse vahvistaa, hänen pelastustaan jollemme voi niin tehdä. Mutta missään tapauksessa, meidän ei pidä tuomitakkaan!!!

        Juurikin näin.
        Jos jokin asia tulee omantunon asiaksi, niin on vaikeaa alkaa toimia sitä vastaan. Nyt omatuntoni ei salli minun mennä separatistiehtoolliselle. Siksi menen samanmielisten kristittyjen ystävieni kanssa yhdessä ehtoolliselle kirkkoon. Ehtoollinen on myös yhteyden ateria.


      • nklkkj
        Pönttinen kirjoitti:

        No kirves eli kuolema on laitettu puiden juurelle. Sitä kirvestä on Jumala jo nytkin näitä eriseuran rakentajia kohtaan käyttänyt.

        kirves ei ole kuolema, vaan kirves on Jumalan sana joka erottaa elämän puusta oksat jota eivät tuota hedelmää. Nytkin on nähty miten eriseura erottaa itsensä
        elämän puusta.


      • Pönttinen1
        nklkkj kirjoitti:

        kirves ei ole kuolema, vaan kirves on Jumalan sana joka erottaa elämän puusta oksat jota eivät tuota hedelmää. Nytkin on nähty miten eriseura erottaa itsensä
        elämän puusta.

        Mihin raamatun paikkaan viittaat? Minun viittaamassani paikassa ei puhuta oksista sanaakaan: "Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen." (Matt 3)


      • Johannes_Kastaja_

        Eikö tuo tarkoittanut juuri sellaisia uskontoja, jotka tuottavat kelpaamattomia kristittyjä, että ne hakataan poikki kirveellä ja heitetään tuleen eli tuhotaan. Jos muistaa oikein, niin senhän Johannes Kastaja puhui kirjanoppineille ja fariseuksille, jotka tulivat kyseenalaistamaan Johannesta Messiaan airueena, joka kehotti luopiokansaa parannuksen mielentilaan, voidakseen ottaa vastaan Kristuksen, oikealla uskon sydämellä.


      • Puitaonmonia
        Johannes_Kastaja_ kirjoitti:

        Eikö tuo tarkoittanut juuri sellaisia uskontoja, jotka tuottavat kelpaamattomia kristittyjä, että ne hakataan poikki kirveellä ja heitetään tuleen eli tuhotaan. Jos muistaa oikein, niin senhän Johannes Kastaja puhui kirjanoppineille ja fariseuksille, jotka tulivat kyseenalaistamaan Johannesta Messiaan airueena, joka kehotti luopiokansaa parannuksen mielentilaan, voidakseen ottaa vastaan Kristuksen, oikealla uskon sydämellä.

        Minä ajattelen, että puut ovat ihmisiä. Kyllähän puut usein tarkoittavat myös kansaa raamatun kuvakielessä. Muistelinkin että Taavetilla on myös jotain sanottavaa tästä:
        "35. Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen, rehevänä kuin viheriöivä puu, juurtunut paikoilleen.
        36. Mutta kun ohi kuljettiin, katso, ei häntä enää ollut; minä etsin häntä, vaan häntä ei löytynyt.
        37. Ota nuhteettomasta vaari, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus,
        38. mutta luopuneet hukkuvat kaikki, ja jumalattomain tulevaisuus leikataan pois."


      • Puukukko

        Tuossa vielä toinen paikka:
        "1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy."


      • VariksetaJaHarakat
        LikaisetKädet kirjoitti:

        Yrittäkääpä nyt ymmärtää konteksti. Kirjoitan kristitystä, uskovasta ihmisestä.

        Minun täytyy ainakin todeta, että vaikka joudun joka päivä syntiin, niin vain ja ainoastaan usko Kristukseen pitää minut taivastiellä. Siis joudun syntiin ja uskon - näin päin. Minua ei pelasta se, että teen parannusta vioistani, vaan se että uskon viat anteeksi sovintoveren tähden. Kristus on tehnyt kaiken.

        Totta kai sellaiselle, joka ei usko, tulee saarnata vanhurskas laki, jotta se herättää: evankeliumi Kristuksesta, joka on sovittanut synnit. Jos kuulija tuntee olevansa tuomittu, niin hänelle kuuluu armo.

        Ilman pyhitystä ette näe Herraa, tämä on raamatun tekstiä.
        Peskää toinen toistenne jalkoja. Ellen minä saa pestä jalkojasi ei sinulla ole osaa minussa, näin siis Jeesus Pietarille.
        Autuaat ovat rauhan tekijät, sillä he saavat nähdä herran.


      • Johannes_Kastaja_

        Johannes joka tapauksessa tähdensi sitä, miten tärkeää on tosi vanhurskauden hedelmän tuottaminen (Matteus 3:10; 7:15–20). Jeesuskin käytti tuossa edellä mainituissa jakeissa puita samassa merkityksessä.
        Puut kuvasivat usein myös yksilöitä, hallitsijoita ja valtakuntia, kuten profetiassa, jossa faraon ja hänen joukkonsa kukistumista verrataan korkean setrin kaatamiseen (Hesekiel 31), sekä Danielin profetiassa mahtavasta puusta, joka edusti ”ihmisten valtakunnan” herruutta (Daniel 4:10–26). Vanhurskasta miestä verrataan vesivirtojen varrelle istutettuun puuhun (Psalmi 1:3), jonka lehvistö on rehevä ja joka tuottaa hedelmää jopa kuivuuden aikana (Jeremia 17:8).


      • Oksaveikko
        Johannes_Kastaja_ kirjoitti:

        Johannes joka tapauksessa tähdensi sitä, miten tärkeää on tosi vanhurskauden hedelmän tuottaminen (Matteus 3:10; 7:15–20). Jeesuskin käytti tuossa edellä mainituissa jakeissa puita samassa merkityksessä.
        Puut kuvasivat usein myös yksilöitä, hallitsijoita ja valtakuntia, kuten profetiassa, jossa faraon ja hänen joukkonsa kukistumista verrataan korkean setrin kaatamiseen (Hesekiel 31), sekä Danielin profetiassa mahtavasta puusta, joka edusti ”ihmisten valtakunnan” herruutta (Daniel 4:10–26). Vanhurskasta miestä verrataan vesivirtojen varrelle istutettuun puuhun (Psalmi 1:3), jonka lehvistö on rehevä ja joka tuottaa hedelmää jopa kuivuuden aikana (Jeremia 17:8).

        Ja kirves eli kuolema on näiden puiden juurelle laitettu. Jos ei hyvää hedelmää tule, niin se ylimmäinen peltomies joutuu kirvestä heiluttelemaan saadakseen seurakunnan hajoittajat pois.


      • Eriseurahuokaa
        Oksaveikko kirjoitti:

        Ja kirves eli kuolema on näiden puiden juurelle laitettu. Jos ei hyvää hedelmää tule, niin se ylimmäinen peltomies joutuu kirvestä heiluttelemaan saadakseen seurakunnan hajoittajat pois.

        Hämeenlinnasta pitäis vetää vähän isommalla viikateella...


      • saarielma
        KaidanTienKulkija kirjoitti:

        Kyllä se näin on. Ja kyllä se niin on että nyt ei ole hyvä lähteä jakamaan armoa sen mukaan, onko oman ehtoollisen puolesta vai vastaan. Se ei ole autuuden asia.
        Mutta taitaisi olla parempi, että rakkaus säilyisi. Neuvoa vastaan ei myöskään tarvitse taistella, ja etsiä saman henkisiä tueksi, vaikka olisi eri mieltä neuvosta. Sillä se ei ole autuuden asia, missä ehtoollisensa nauttii!
        Kiihkoilee puolesta, tai vastaan, niin kyllä siinä varmasti rikkoo rakkautta kristittyjen välillä.

        Me voimme tuomita syntiä, synnissä elämistä, pilkkaa, rakastamattomuutta, ja kaikkea mitä raamattukin tuomitsee, ja huomauttaa siitäyös toisillemme, sillä se on rakkautta toistamme kohtaan. Mutta jätetäänhän me toisemme tuomitsematta. Kun ihminen kuolee, niin meidän ei tarvitse vahvistaa, hänen pelastustaan jollemme voi niin tehdä. Mutta missään tapauksessa, meidän ei pidä tuomitakkaan!!!

        Sinä voisit aloittaa itsestäsi, paljon on tullut tuomioita sinunkin "kynästäsi". Tuntuu aika kornilta tuo viestisi, nukkuuko omatuntosi?


      • saarielma
        VariksetaJaHarakat kirjoitti:

        Ilman pyhitystä ette näe Herraa, tämä on raamatun tekstiä.
        Peskää toinen toistenne jalkoja. Ellen minä saa pestä jalkojasi ei sinulla ole osaa minussa, näin siis Jeesus Pietarille.
        Autuaat ovat rauhan tekijät, sillä he saavat nähdä herran.

        Tiedätkös, ettet voi itse pyhittää itseäsi millään tavalla? Et pönttökävelyin, et synnintekoja välttelemällä, et eristäytymällä puhdaskätisten joukkoon jne..

        Pyhä Henki on Pyhittäjä.

        Se on, asuuko Herra Jeesus sinussa Henkensä kautta, tunteeko Hän sinut ja tunnetko sinä Hänet?

        Onko sinulla rakkaussuhde Jeesuksen kanssa? Jos ei, niin muista, ettei yksikään ihminen tai kristillisyys, ei esikoiset ry ym...pelasta, vaan Jeesus yksin. Ei vanhimmat, ei Suomen saarnaajat, ei ystäväjoukko, sillä on vain yksi nimi, jossa on pelastus, sen kertoo meille Raamattu, Hän on Jeesus Kristus. Mitään lisäsiivekkeitä ei ole, eikä tule. Hän riittää.


    • Nimimerkillä

      Jeesus oli homo

      • Eriseurahuokaa

        Pomo hyvä mies, pomo. Olet ymmärtänyt väärin. Toiseksi Jeesus ei vain ollut, vaan on. Hän nousi kuolleista ja elää edelleen!


    • kokemusOn

      Omaisille ja läheisille on helpompaa jos saa valmistautua tuntemansa henkilön poislähtöön.

    • Separisti2

      Säälittävä kysymys säälittävä ja hävettävä aihe ruveta täällä kyselemään kirkkiksistä tai separatisteista, tää sakramentti kysymys ei vaikuta vanhurskauttamiseen. Eikö sen aiheen kannata jo muutenkin antaa olla, voimia kaikille läheisensä menettäneille.
      Meillä ei todellakaan ole tuomiovaltaa ja uskon ettei edes halua tuomita kanssa ihmisiämme.

      • Pois_välittömästi

        Ehdottomasti koko avaus pois. Jumalattoman härskiä toimintaa tällainen edesmenneitä loukkaava Jumalana esiintyminen!!


    • udhwcg

      Ei, kyllä nämä tapauset herättävät ajatuksia, Miten on, jos kuoleman eneli tulee noutamaan? Miten minun laitani on, Pääsisikö perille ? Jos olen tehnyt Jumalan seurakunnassa hajottavaa työtä. Kyllä nämä kuolemantapauset herättävät ajatuksia, että pääsiköhön tuo taivaaseen. Ne kahdeksan elävän uskon tuntomerkkiä. Ja se, että
      minkälainen tuon ihmisen lähtö oli. Jäikö siitä lähdöstä todistusta läheisille, että perille
      on päässyt.

      Kyllä ne pakostakin herättävät ajatuksia, ja olisikohan vielä niinkin, että se läheisen äkkilähtö on saattanut herättää unesta jonkun omaisen.

      • Saattojoukko

        saattaakin olla huutosakkia.


      • Essulessu

        Mikä ihmeen arvuuttelu on meneillään? Ne jotka ovat uskoneet vapauteen ja rakkauteen saakka, eivät ole enää minkään lain eikä vaatijan sauvan alla. Heistä löytyi hengen hedelmiä jo vaeltaessaan.


      • Yljänääni

        Se on hyväkin että yljänääni heräättää kysymyksiä millä tavalla olen valmis ottamaan kuolemanhuudon vastaan, olenko valmis lähtemään.
        Kymmenen neitseen vertauksesta voi ja pitääkin ottaa oppia mitä minun uskooni tulee kestääkö se viimeisen vihollisen kuoleman kutsuhuudon.
        JOS SODIN KRISTILLISYYTTÄ VASTAAN OLENKO SILLOINKIN VALMIS.


      • miekkailijako
        Yljänääni kirjoitti:

        Se on hyväkin että yljänääni heräättää kysymyksiä millä tavalla olen valmis ottamaan kuolemanhuudon vastaan, olenko valmis lähtemään.
        Kymmenen neitseen vertauksesta voi ja pitääkin ottaa oppia mitä minun uskooni tulee kestääkö se viimeisen vihollisen kuoleman kutsuhuudon.
        JOS SODIN KRISTILLISYYTTÄ VASTAAN OLENKO SILLOINKIN VALMIS.

        Kerro missä kohden Raamatussa sanotaan "sotia kristillisyyttä vastaan"? Mikä on kristillisyys?


      • Yljänääni
        miekkailijako kirjoitti:

        Kerro missä kohden Raamatussa sanotaan "sotia kristillisyyttä vastaan"? Mikä on kristillisyys?

        Sinä Saulus et tiedä sitä.


    • miekkailijako

      "Jäikö siitä lähdöstä todistusta läheisille, että perille
      on päässyt."

      Jos et ole läheinen, miksi tänne kirjoittelet ja asiaa arvuuttelet! Huutokaupastako nyt on kysymys? Kyllä perheenjäsenet tietävät ja tuntevat läheisensä.

      Tuomitseminen ei sitäpaitsi kuulu kenellekään ihmiselle. Kummallisia kovapäitä täällä kirjoittelee!

      • i3chrusfc

        Sinun tulisi lukea Jumalan sanaa ja uskoa se, eikä uskoa ihmisiin.

        Joo kirjoittelen koska tuo herätti ajatuksia vaikka en olekaan läheinen.
        Huutokaupassakin olen joskus käynyt, mutta se on ihan eri juttu, eikä siis kuului tänne. Emme toki halua tuomita, mutta jotkut nielaisevat tuomion jo keskusteltaessakin. Ehkä se jo kertoo jotain.

        Olisi hyvä jos usko kestäisi myös kuolemassa, eikä vaan täällä.... huulilla.


      • teuta01
        i3chrusfc kirjoitti:

        Sinun tulisi lukea Jumalan sanaa ja uskoa se, eikä uskoa ihmisiin.

        Joo kirjoittelen koska tuo herätti ajatuksia vaikka en olekaan läheinen.
        Huutokaupassakin olen joskus käynyt, mutta se on ihan eri juttu, eikä siis kuului tänne. Emme toki halua tuomita, mutta jotkut nielaisevat tuomion jo keskusteltaessakin. Ehkä se jo kertoo jotain.

        Olisi hyvä jos usko kestäisi myös kuolemassa, eikä vaan täällä.... huulilla.

        Niin todella pitäisi muistaa , että HERRA ei tee sirppihallaaa , NS. Hän on
        ottamassa ,minun pois silloin kun minä olen otollinen, siksi Äkki kuolemia
        jotka ovat HÄNEN päätettävissä. Mehän emme voi päättää sellaisista asioista.
        .
        Ja siksi me emme tajua kaikkia , Mitä HÄN tekee koska Ne on Hänen aivoituksia
        Me todella emme voi puuttua sellaisiin asioihin . Mutta voimme vain kiittää että
        HÄN on tehnyt kaiken ,ja hyvin , me emme voi murista emmekä halua. .


    • ihmettelenvaan

      Raamatussa ei mielestäni puhuta pahasta äkkikuolemasta, vaan siitä puhutaan lähinnä eri kirkkojen litanioissa ja rukouksissa. Johtuneeko ihmisen ahdistuksesta ja vajavaisesta armon käsityksestä.

    • suru2016

      Kuolemat ovat kuitenkin aina vähän erilaisia ja erilaisia syitä, että mistähän on kysymys?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe