Millä aktivoida asiaa puhuva mies?

Vihreä.vähän.oranssi

Tunnen työkuvioiden kautta päällisin puolen miehen, johon haluaisin tutustua lähemmin. Jostain syystä hän on useimmiten seurassani asiakeskeinen, vaikka isommissa tilaisuuksissa hänestä tulee esiin myös huumori, mistä syystä häneen olenkin kiinnittänyt huomiota.

En ole mikään Marilyn Monroe enkä muutoinkaan miehennielijä, joskin olen ihan ok naisena, mutta en tuolla kuvaamallani tavalla automaattisesti mieheen kuin mieheen vetoava.

Yritykseni olla itse rennompi ovat saaneet ehkä hieman vastakaikua ja vapautumista, mutta en tiedä, onko korostettu asiakeskeisyys miehen ominaisuus kenen tahansa seurassa vai johtuuko se minusta henkilökohtaisesti. Mihinkään pinnistettyyn yliaktiivisuuteen en rupea, se vain pelästyttää kenet tahansa.

Hyviä neuvoja? Huonotkin neuvot luetaan!

19

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkoinaurattaa

      Mitä tarkoittaa "joskin olen ihan ok naisena" :D

    • Alkoinaurattaa

      no,...osoita kiinnostusta?

      Esimerkiksi yksi asia mikä naisissa on täysin perseestä on se että he kuvittelevat että pelkällä vitun hymyilyllä ja katseilla mies ymmärtää kiinnostuksen.

      Puhu jostain muusta kuin työasioista. Osoita siis että olet kiinnostunut hänestä muutenkin kuin työkeskeisistä.

      Kysy vaikka mitä hänelle kuuluu tai mitä hänen elämäänsä liittyy.

      En ymmärrä tätä naisten läppää miten sosiaalisia ja tunneälyisiä he itse ovat ja miehet ovat niin paskoja kaikessa, mutta naiset eivät osaa edes kaikkein yksinkertaisempia keinoja tehdä tuttavuutta.

      Puhu sille, osoita että olet kiinnostunut juuri hänestä. Sitten katsot miten hän reagoi.

      • en.tykkää.tuosta

        Tuo kaikki johtuu siitä, että nainen ei millään halua tehdä suoraa aloitetta että ei menettäisi kasvojansa.
        Nainen aina haluaa pitää takaportin auki että voi vedota siihen että "en minä ole tehnyt mitään aloitetta" jos muuttaakin mielensä.

        Juuri tuo, että nainen vain hymyilee ja mies joutuu sitten lopulta tekemään sen itse aloitteen että "lähtisitkö kahville" niin miehellä on lopulta kaikki vastuu ja itsetunto pelissä kun nainen välttelee vastuuta.


      • Vihreä.vähän.oranssi
        en.tykkää.tuosta kirjoitti:

        Tuo kaikki johtuu siitä, että nainen ei millään halua tehdä suoraa aloitetta että ei menettäisi kasvojansa.
        Nainen aina haluaa pitää takaportin auki että voi vedota siihen että "en minä ole tehnyt mitään aloitetta" jos muuttaakin mielensä.

        Juuri tuo, että nainen vain hymyilee ja mies joutuu sitten lopulta tekemään sen itse aloitteen että "lähtisitkö kahville" niin miehellä on lopulta kaikki vastuu ja itsetunto pelissä kun nainen välttelee vastuuta.

        Mielestäni tässä tapauksessa ei ole kyse perinteisestä kasvojen menettämisen pelosta, tuollainen mietintä on muutoinkin mielestäni kokolailla toisarvoista. Jos mies olisi muualla kuin työkuvioissa ja emme sen jälkeen enää tapaisi ainakaan aikoihin, olisin tietenkin ollut aktiivisempi.

        Joudun tapaamaan häntä toistuvasti ja jos olisin suoraan yrittänyt iskeä ja hän olisi torjunut, se olisi vähintäänkin hänestä kiusallista, koska hän on niin asiakeskeinen. Itse luultavasti harmittelisin jonkin aikaa, sitten ajattelisin että no, enpähän kelvannut, tulipahan selväksi. Lisäksi en ole varma, onko mies varattu. No, varattuna olohan ei aina ole este, vaan hidaste, vaihtuvuutta tapahtuu. Joistakuista näkee ja tietää aivan varmasti, ovatko he varattuja, puhuvat yksityisasioistaan ja tyyli on sellainen, että sen näkee. Se onko miehellä sormusta vai ei, ei taas välttämättä kerro mitään. Vakiparit eivät välttämättä käytä sormusta ja sormukselliset juoksevat vieraissa. Tarkoitus ei tietenkään ole iskeä ihan aidosti varattua.


    • vihreä.vähän.oranssi

      Olen osoittanut kiinnostusta, muullakin tavoin kuin hymyilemällä ja katsomalla nätisti. Kyllä minuakin alkoi naurattaa, kun olen hiljattain tehnyt juuri tuon mitä neuvottiin: kysynyt mitä sulle kuuluu? Mies alkoi puhua työasioista. Tein aiemminkin tuontyyppisen yrityksen hieman toisilla sanoilla ja muistaakseni kolmannenkin...

      Miehet eivät mielestäni ole ollenkaan paskoja, en tietääkseni ole sanonut mitään sen suuntaista. Useimmat miehet ovat ihan ok omalla heille tyypillisellä tavallaan.

      En käsittääkseni ole ihan vailla tunneälyä ja olen päätellyt, että mies saattaisi olla minusta hieman kiinnostunut. En kuitenkaan halua rynniä päälle liian aktiivisesti, ettei hän pelästy. Mutta tuosta asiakeskeisyydestä en osaa päätellä, onko se hänelle tyypillinen tapa olla kenen tahansa seurassa vai haluaako hän kuitenkin viime kädessä pitää suhteemme työasiatasolla.

      • valkoisestamustaan

        Samankaltaisessa tilanteessa painiskelen :) Ja tuotakin pohtinut, etten ole liian päällekäyvä. Mutta jos yhtään vastakaikua ei ala tulla mieheltä, niin annan asian olla. Itse olen kuitenkin aika suorapuheinen enkä turhia jaksa kursailla.


    • 1713

      Miehiä on kolmea sorttia: tissi, peppu ja jalkamiehiä. Ensi kerralla kun olette kahden kesken niin kysy "Pidätkö naisissa rinnoista, pepusta vai jaloista?" Tarkoitus on häämentää kysymyksellä sillä kun ihminen hämmentyy niin välittömästi seuraavaan kysymyksen hän vastaa rehellisesti. Eli, älä välttämättä odota että hän edes vastaa vaan heitä heti perään jatkokysymyksenä esim. "Pidätkö minusta" tai "Onko minulla niitä ominaisuuksia" tai jotain muuta. Tarkoitus on saada "horjutettua" henkilöä entistä enemmän. Eikä tässä vaiheessa ole vielä sanottu mitään sellaista josta voisi menettää kasvonsa. Mutta jos kaveri ei vieläkään ymmärrä niin sitten täytyy pitää jo taktiikkapalaveri.

      Ei muuta kuin kysymään. Saatat jopa saada vastauksen siinä välissä kun kahvi menee väärään kurkkuun.

    • vihreä.vähän.oranssi

      Kyseinen mies onkin homo. Hieman välillä epäilin, mutta sitten en oikein uskonut, vaan syytin itseäni, etten sytytä...

      Tieto on varma.

      Miten ihmeessä voi tunnistaa homon jo ihan päältäpäin, ettei tämmöistä tapahdu? Tämä mies on ihan miehen näköinen ja oloinen, ei mitään ns. homomaisia tuntomerkkejä.

      • Jos_mies

        on liian kiltti niin nainen kyllästyy ja hakee jännitystä muualta. Jos mies on Mies niin hän on automaattisesti kusipää ja luultavasti pettäjä. Jos mies flirttailee työpaikan naisille, hän on iljettävä ahdistelija. Jos mies ei lähde työkavereiden flirttiin mukaan ja pysyy asialinjalla, hän on luultavasti homo. Jos mies antaa naiselle pakit, hän 100% varmuudella homo.


      • vihreä.vähän.oranssi

        Epäilin siitä, ettei hän lähtenyt flirttiin mukaan. Yleensä miehet, vaikka eivät olisi naisesta kiinnostuneitakaan, ovat imarreltuja saamastaan huomiosta. Tämä pysyi asialinjalla ja vetäytyi.

        Kurja juttu kuitenkin. Tuskin toivun tästä.


      • OnnekasMies
        vihreä.vähän.oranssi kirjoitti:

        Epäilin siitä, ettei hän lähtenyt flirttiin mukaan. Yleensä miehet, vaikka eivät olisi naisesta kiinnostuneitakaan, ovat imarreltuja saamastaan huomiosta. Tämä pysyi asialinjalla ja vetäytyi.

        Kurja juttu kuitenkin. Tuskin toivun tästä.

        Osalla meistä on varaa valita.


      • vihreä.vähän.oranssi
        OnnekasMies kirjoitti:

        Osalla meistä on varaa valita.

        Minullakin oli varaa valita ja minä olisin valinnut hänet.

        Kovasti sinun repliikkisi tuki lähimmäistä. En tosin odota suomi24:stä laatukeskustelua, vaikka sitäkin täällä ajoittain on. Mutta mielestäni repliikit, joilla ei ole toiselle mitään annettavaa, voi jättää sanomatta. Joillakuilla on tilannetajua, valitettavasti kaikilla ei sitä ole.


      • hukka_peri
        vihreä.vähän.oranssi kirjoitti:

        Minullakin oli varaa valita ja minä olisin valinnut hänet.

        Kovasti sinun repliikkisi tuki lähimmäistä. En tosin odota suomi24:stä laatukeskustelua, vaikka sitäkin täällä ajoittain on. Mutta mielestäni repliikit, joilla ei ole toiselle mitään annettavaa, voi jättää sanomatta. Joillakuilla on tilannetajua, valitettavasti kaikilla ei sitä ole.

        Jos nimimerkki on OnnekasMies, ei hänelle kannata lainkaan vastata. Itsetehostaja.

        Homotunnistus on monesti vaikeaa. Homo voi olla sympaattinen ja mukava. Yhä useammat miehet ovat tänä päivänä homoja. Siinä menee moni hyvä mies hukkaan!


      • UmpiHoo
        hukka_peri kirjoitti:

        Jos nimimerkki on OnnekasMies, ei hänelle kannata lainkaan vastata. Itsetehostaja.

        Homotunnistus on monesti vaikeaa. Homo voi olla sympaattinen ja mukava. Yhä useammat miehet ovat tänä päivänä homoja. Siinä menee moni hyvä mies hukkaan!

        Ei siinä mene yksikään mies hukkaan, jos elää itselleen rehellisenä. Siinä se mies vasta hukkaan menee (ja samalla se toinenkin puolisko), jos leikkii heteroa.


      • hukka_peri
        UmpiHoo kirjoitti:

        Ei siinä mene yksikään mies hukkaan, jos elää itselleen rehellisenä. Siinä se mies vasta hukkaan menee (ja samalla se toinenkin puolisko), jos leikkii heteroa.

        Älä ota ihan kirjaimellisesti mitä sanoin. En tarkoittanut heteron leikkimistä.

        Vaan että yhä vähempi on miehiä meille naisille, joten siinä mielessä mies "menee hukkaan", on poissa markkinoilta. Aiemmin piti ottaa selvää, että mies ei ole varattu. Nyt on eka asia, mikä pitää selvittää, että mies ei ole homo.

        Tutkimusten mukaan yhä useampi nainen löytää lesbon itsestään. Minä olen umpihetero enkä henkilökohtaisesti voi sitä tajuta, mutta tässäkin pätee varmaan se, ettei miehiä riitä kaikille, joten naisten on pariteltava keskenään.


      • OnnekasMies
        vihreä.vähän.oranssi kirjoitti:

        Minullakin oli varaa valita ja minä olisin valinnut hänet.

        Kovasti sinun repliikkisi tuki lähimmäistä. En tosin odota suomi24:stä laatukeskustelua, vaikka sitäkin täällä ajoittain on. Mutta mielestäni repliikit, joilla ei ole toiselle mitään annettavaa, voi jättää sanomatta. Joillakuilla on tilannetajua, valitettavasti kaikilla ei sitä ole.

        Joo anteeksi. En ajatellut että oot oikeasti kiinnostunut. Ajattelin että olet 'saan kaiken mitä haluan nainen'

        Tätä ei pitäis varmaan paljastaa, mutta ota katsekontakti aina kun saat, puhu, hymyile, ole iloinen ja mahdollisesti luontevan hauska älä kuitenkaan yritä esittää mitään. Ihastuu jossain vaiheessa sinuun vaikka olisi varattu. Jos ei, maailma on miehiä pullollaan. Väittäisin että normaalin näköinen nainen saa hurmattua 80% miehistä em neuvoilla.


      • Realismia_kehiin

        No tuskinpa sentään homoa.

        Eikä miehet muutoinkaan ole mitään automaatteja. Kovin kranttuja ovat. Eivät pelkästään ulkonäöstä, itse asiassa ulkonäön puolesta kutakuinkin jokainen normaalipainoinen nainen menettelee miehille.


    • Jhhuiks

      Kuka teitä suomalaisia marttoja haluaa, papempi pysyä asialinjalla.

    • Hgjjtmkk

      Työpaikalla on syytä käyttäytyä asiallisesti,vaikka toinen kiinnostaisikin.nykyään tiedä minkä syytteen saa jos asialinjalta lipsuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe