Vanharouva tukkii tykö

nirskisnarskis

Eli eräs vanhempi naishenkilö on jo jonkin aikaa suunnitellut muuttavansa naapuritaloon ja ilmeisesti olettaa että kovinkin haluan olla tuttava hänen kanssaan. En voi sietää kyseistä ämmää koska hän oli osallisena koiransa kuolemaan (jäi hissin ovien väliin) ja nyt saamassa uuden, jo aikuisen koiran, jolle antamassa vanhan koiransa nimen vaikka koiralla jo pari vuotta ikää ja oma nimi. Voi että miten vihaan tuota ihmisraakiletta ja toivon mukaan pysyy poissa ja kaukana minusta... Ja tämä esimerkki oli vain jäävuoren huippu ja ehkä hän jo ymmärsi ettei kaivata ennenkuin tulee sanottua... Asialliset välit ok, moikata voin mutten muuta. Olisin voinut laittaa vuodatukseni myös narsismi-palstalle mutta lähinnä iski ahdistus.

9

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärräthän

      Eihän tapaturmalle voi mitään. Tuskin tämä iäkäs nainen tahallaan koiransa noin tappoi. No eihän ole pakko olla kanssakäymisissä naapureiden kanssa ja se hyvänpäivän toivotus riittää. Et sinä voi alkaa määräilemään ketä korttelissasi asuu. Taitaa olla ongelma sinussa, kun tuppaat noin paljon miettimään toisten elämää.

      • nirskisnarskis

        Kyllä muuten voi. Ei lapsiakaan pidä tehdä jollei niitä osaa hoitaa ja suojella. Sama eläinten kanssa. Ärsyttää kyseisessä ihmisessä se ettei hänellä oikein ajatus kulje ja nyt ottaa uuden koiran vanhaa paikkaamaan. No, jos merkit pitää paikkansa niin kohta on hoivakodissa dementoitumassa ja hyvä niin. En vaan voi sietää tiettyjä asioita... Ja hänellä oli mahdollisuus pelastaa koiransa, olisi vain käyttänyt sen. Koen tapauksen todella rasittavaksi, kuten moni muukin. Hänellä on tilava asunto mutta haluaa tulla lähemmäs tuttujaan ja kutsua itsensä kahville, IIIIKKKSS:( Oikeastikin asunnottomia ihmisiä jotka eivät häiritse ketään on pilvin pimein. Miksi tuolle pitäisi antaa asunto ja vieläpä liian läheltä meikäläistä? En vain kestä, ja miksi pitäisikään? Koko hänen ystäväpiirinsä haisee ja sitten niitäkin joutuisi näkemään, VOI YÖK! Asiat olivat aamulla vielä niin mallillaan...

        Kivaa kesää, kaikille yhtälailla.


    • meneitseesi

      Myös aloittaja tulet joskus iäkkääksi ja voit dementoitua. En ala antamaan sinulle halpaa "sympatiaa". Sinun on aika itse alkaa kasvaa ihmisenä ja muuttaa asenteitaan, mm. iki-ihmisiä kohtaan.

      • nirskisnarskis

        Riippuu ihmisestä millainen asenne:) Kaikenikäisistä löytyy kaikenlaisia. Pointtini olen jo selväksi tehnyt, sympatiaa tai empatiaa en kaipaillutkaan. Kunnioitus ihmissuhteissa ANSAITAAN ja moni ilkeä ja minäminä-asioihinsekaantuja-ikäihminen jääkin yksin. Ja onko sanottua että elän vanhaksi? Ehkä ajokunnoton ikäihminen ajaa huomenna ylitseni?Jos nyt vanhaksi elänkin niin jossain vaiheessa ennenkuin pimahdan LOPULLISESTI ymmärrän hypätä kajakkiin ja meloa pois ihmisiä rasittamasta.

        Ei tarvitse edes hautapaikkaa hommata:)


      • Tsemiäsulle
        nirskisnarskis kirjoitti:

        Riippuu ihmisestä millainen asenne:) Kaikenikäisistä löytyy kaikenlaisia. Pointtini olen jo selväksi tehnyt, sympatiaa tai empatiaa en kaipaillutkaan. Kunnioitus ihmissuhteissa ANSAITAAN ja moni ilkeä ja minäminä-asioihinsekaantuja-ikäihminen jääkin yksin. Ja onko sanottua että elän vanhaksi? Ehkä ajokunnoton ikäihminen ajaa huomenna ylitseni?Jos nyt vanhaksi elänkin niin jossain vaiheessa ennenkuin pimahdan LOPULLISESTI ymmärrän hypätä kajakkiin ja meloa pois ihmisiä rasittamasta.

        Ei tarvitse edes hautapaikkaa hommata:)

        Minä taas ymmärrän oikein hyvin ahdistustasi, kyllä sen vaistoaa jos toinen on sellainen ettei ole ns normaalia rajaa toiseen ja se saa ahdistaakin, se toimii hälytysmerkkinä alkaa miettiä miten tuosta selvitä itse mahd vahin vaurioin! Hyvä kuuntele juuri näin tunteitasi ja kunnioita niitä! Ne eivät turhaan suinkaan hälytä! Kirjoita strategia paperulle ja etene viisaasti kanssaan, good luck! Ja tarkoitan sitä todella!


      • naapuritnaapureina
        nirskisnarskis kirjoitti:

        Riippuu ihmisestä millainen asenne:) Kaikenikäisistä löytyy kaikenlaisia. Pointtini olen jo selväksi tehnyt, sympatiaa tai empatiaa en kaipaillutkaan. Kunnioitus ihmissuhteissa ANSAITAAN ja moni ilkeä ja minäminä-asioihinsekaantuja-ikäihminen jääkin yksin. Ja onko sanottua että elän vanhaksi? Ehkä ajokunnoton ikäihminen ajaa huomenna ylitseni?Jos nyt vanhaksi elänkin niin jossain vaiheessa ennenkuin pimahdan LOPULLISESTI ymmärrän hypätä kajakkiin ja meloa pois ihmisiä rasittamasta.

        Ei tarvitse edes hautapaikkaa hommata:)

        Jos asut kerrostalossa on takuuvarmaa,että kaikki ei ole mukavia,mutta sun on tultava toimeen heidän kanssaan.


    • vaikkasappeshalkeaisi

      Niinpä niin. Emme kyllä voi mitään jos tuo täti muuttaa naapuruksesi. Emme voi auttaa sinua itsesäälissä ja katkeruudessasi.

    • kokla

      Olen aloittajan puolella,aistin itsekin vastenmieliset ihmiset , tuo täti vaikuttaa jyrältä.Kovaääninen ja mahtipontinen tunkeilija tankki! Ole etäinen ,itse en ala mitenkään tuollasten kanssa,olen viileä ja saatan moikata mutta en päästä kotiini,elämääni.Elä vaan ihan omassa rauhassa,tämä täti lienee sotkee ihmisten välejäkin ,tiedän tuollasia ,ahdistaa vähemmästäkin.Jakselemisia!

      • nirskisnarskis

        Kiitos ja mukavaa että jotkut jakoivat näkemykseni ja kiitos heillekin jotka olivat ns. eri mieltä :) Nyt kun pöly on laskeutunut ja ajatus taas kulkee olen kuitenkin tyytyväinen että meitä on moneksi koska näinhän oppii, ja oma koti kullan kallis jonne voi kutsua juuri ne ihmiset jotka haluaakin kutsua...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe