Housujen lököttäminen

Lököpoika

Moro,

oon 17v poika. Mun tyyli on sellanen et ostan ihan perus H&M tai JackJones farkkuja tai chinos housui mut mielellään 1 tai 2 numeroo isompia ku mun koko olis. Ja tykkään pitää niit kohtuu alhaalla, puolvälissä persettä tai melkeen perseen alla. Kuitenki tuntuu et tällanen tyyli vähenee koko ajan ainaki tääl päin. Eli mites on muut, lökötätteks teiän housui (enää) ja miks ootte luopunu siit?

112

7607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petteripoutakuono

      Taitaa olla vähän ikäkysymys? Mul on ikää 22 ja meiän porukassa on kaikilla housut kyllä semilököttävästi. Jotain tota puolperseluokkaa ehkä. Mut kun kattoo nykypäivän yläasteikäisiä nii niillä on superkireitä farkkuja ylös asti nostettuna. Ihan eri tyyli ku joskus 7-8 vuotta sitte.

    • amischillailija

      kyl housut roikkuu, nehän on iha törkeen epämukavat jos niit rupee pitään jossain korkeella. puoles persees, ehkä vähän alempan välil. oon ite 16 ja kyl meiänki koulussa on erikseen ne pillihousujonnet mut ei sellaseen pidä sortuu!

    • freeballerboy

      Mä tykkään kans käyttää vähän väljempiä farkkuja tai chinoita. Ei mitään hoppari tyyliä vaan jos nyt vertaa miten kireitä monet käyttää niin ite käytän pikkasen väljempiä ja sillei vähän alempana niin et osa persraosta näkyis jos ei paita sitä peittäs.

    • aerti

      Ite tykkän sellasist suht kireistä farkuist jotka roikkuu vähä alempana

    • HUF

      Housut roikkuu kyl viel vaik ikä on 21

      • ysiseiskaemopoika

        mul on ikää 19 ja housut on alempana ku koskaan ^^^^^^^vaik on nää kyl kans tosi kireet. pidäks HUF housui ite? kui alhaalla niitä voi roikuttaa?


    • beyourselfnowandtomorrow

      Okei, kaikki saavat pukeutua aivan miten haluavat mutta eikö olisi kuitenkin jo aika siirtyä tästä aikakaudesta ? En ole koskaan arvostanut tätä tyyliä ja miespuoliset henkilöt varmaan yllättyisivät, kun saisivat kuulla naisten näkökulmaa tähän muotivillitykseen. Pukeutuminen, joka viestii hyvästä hygeniasta on naisten mieleen. Siisti pukeutuminen, eikä sellainen että melkein voi jo kakkareiän bongata.

      • Perusjäbä-

        Herää! Ku housut lököttää jonku verran nii se on rennomman tuntusta ja paremman näköstä. Ja bokserit on keksitty jos et tienny. Tykkään pitää collegehousuja chinoja ja farkkuja kaikkia ns matalalla mut en mitenkää överialhaalla. Jossain puolvälissä persettä suunnilleen. Ja kyl bokserien pitää vähän näkyä ;)


      • t.tyttö

        ei, ei todellakaan ole paremman näköstä. ja ei, sun boksereiden ei pidä näkyä. pidä löysiä housuja, jos mukavuudesta kyse. mut älköön pliis roikottako niitä farkkuja, hyi.


      • Tttyttömmmyös
        t.tyttö kirjoitti:

        ei, ei todellakaan ole paremman näköstä. ja ei, sun boksereiden ei pidä näkyä. pidä löysiä housuja, jos mukavuudesta kyse. mut älköön pliis roikottako niitä farkkuja, hyi.

        Tietyissä tapauksissa se on kyllä joka ihan hieno näköistä, kun pojalla housu puolessa perseessä...


      • Tyttötäällävaan

        Ei oo, se on niin noloo ja rumaa ku olla voi!!!


    • jätkänollakaks

      kyl toi johtuu iäst, mä oon 14 ja mun broidi 22. se lökötää ja sen frendeist kaikki lököttää ku taas ite en tykkää sellasest tyylist ollenkaa eikä meiä koulussakaa oo ku ihan pari jotka lököttää niide housui. yks jätkä kyl pitää niit nii alhaal et sil on paidan ja housujen välist melkee aina bokserei näkyvis ja se saa kyl kuulla siit, ei o mun tyyli sellanne!

    • lölshakdnso

      Mun koulus on kaikil pojil housut puolitangos aina ja ei siin mitää, mun mielest kiva tyyli lököttää niit

    • putkimiespate

      mul alko housut roikkuu vast ku menin amiksee. aluks toi puol perse ja sit pikku hiljaa laski alemmas nii et aloin pitää iha jossai persee alla ja vyö menee edest heti kassie alta. ei kuitenkaa mitää yli isoi housui vaa perus jack jones farkkui tai jotai carlingsin chinoi jotka on sopivaa kokoo (ehk 1 koko liia isoi) ja pidän vaa alempana. siit tuli meil putkilinjal vähä sellane juttu sillo amikse alus ja nyt en osais ees kuvitella et nostais housui. ikää o 21 täs vaihees

      • Tv-kanava

        Mitä sä ny selität että housut on kassien alla? Ei niitä voi kukaan pitää niin. Miten ne muka pysyy ylhäällä ja miten sä pystyt kävelee? Pelleilyä tollane


      • putkimiespate

        tottakai voi pitää ja ihan helposti. vyö vaa sopivan kireelle. ei siin o mitään ongelmii. en mä nyt o ainoo joka tälleen pitää, sä et vaa oo kiinnittäny siihen huomioo koska paidat o vähä pidemmät eikä nää housut oo mitenkää hirveen isot tai löysät. turhaa mussutat siel


      • amisjäbä123

        joo kyl mul housut lököttää ja vähä sama et amikses alko tää tyyli. oon ekal nyt tai eka just loppu ja kyl meiä luokal käytännös kaikki lököttää ainaki vähän ja osa enemmänki, esim ite annan takaa mennä helpost alle perseen mut edest en yhtä alas. on mei koulus joitai joil o edestäki alle munien. carlingsist ja jc:st monet ostaa farkkui ja sit noi chinot on tavallisii kans. paidat sit sellaset et bokserit näkyy jos istuu tai kumartuu


      • put-kari

        iteki putkel ja aika sama homma meil. ekalla keksittii että plumbers crack se olla pitää ja sen mukaa mennään vielki. alkaa kolmone syksyl ;) mut meil päin toi ainaki siis toteutetaa sillee et bokserit pistetää nii matalalle et se putkarin rako loistaa :D :D en ite kehtaa ku jotai vajaa 5 cm näyttää. mist päi sä pate oot? ite jkl


      • wrkgherk

        hä? sulla on viis senttiä persvakoa paljaana ja sanot että et kehtaa näyttää enempää? mitä ne muut sit tekee?


      • veteraanijo
        put-kari kirjoitti:

        iteki putkel ja aika sama homma meil. ekalla keksittii että plumbers crack se olla pitää ja sen mukaa mennään vielki. alkaa kolmone syksyl ;) mut meil päin toi ainaki siis toteutetaa sillee et bokserit pistetää nii matalalle et se putkarin rako loistaa :D :D en ite kehtaa ku jotai vajaa 5 cm näyttää. mist päi sä pate oot? ite jkl

        no tossa alkaa olla sit jo asennetta jos jätkät pitää housui nii että persvako vilkkuu haha kaikkeen tää muoti menee.. mut rispectit siit että pidätte omaa tyylii joka tapaukses, se on tärkeet. kui alhaal jätkä antaa housujen olla sit?


      • put-kari

        no nii joo mul se ehk jää siihe 5 cm mut oha tos noit jotka antaa vilkkuu enemmänki emmä osaa sanoo kui paljo. 10 cm? 12 cm? iha sillee reilust ny kuitenki et ei voi erehtyy siit et ei se ny vahinkokaa oo. yhel jätkäl kerra näky melkee koko perse paljaana mut se oli kyl vähä vahinko ku sen housut valu et se kyl nosti ne johki puolväliin persvakoo siit ku tajus sen. tää o meiän tyyli ja ekal tää oli vaa kolmen jätkän juttu mut tokan kevääl yli puol luokkaa piti jo tällee :D


      • Lököpoika

        Ootko sä put-kari minkä ikäne? Ja mikä järki tos on et tahallaa antaa persee vilkkuu? Ei se must kuulu lökötyksee kyl mul bokserit o normaalist


      • put-kari

        oon 18. ja ei kai siin sinäns mitn järkee ookaan, se lähti iha läpäst sillo amiksen alus että me ollaa putkimiehii nii tietenki putkimiehil näkyy ain perse nii meilläki sit :D :D kirjota vaik googlee plumbers crack nii siel näkyy et se o yleine läppä. emmä tiä mitä muis amiksis jengi tekee mut meil tää ny vaa on tällane läppä :D


      • Anonyymi
        putkimiespate kirjoitti:

        tottakai voi pitää ja ihan helposti. vyö vaa sopivan kireelle. ei siin o mitään ongelmii. en mä nyt o ainoo joka tälleen pitää, sä et vaa oo kiinnittäny siihen huomioo koska paidat o vähä pidemmät eikä nää housut oo mitenkää hirveen isot tai löysät. turhaa mussutat siel

        Jätkähän istuu boxereilla siellä penkillä. Ok oon 11 vuotta meiän koulus kukaa ei lökötä mut en tiiä esim amiksesta joten ei millään pahalla ku en oo käyny kattoo siel lököttäjiä


    • freeballerboy

      Pidän farkkuja tai chinoita sillei rennosti, sopivasti vähän alempana mut en ihan niinku aiemmat vastaajat koska mä en käytä ollenkaan boksereita tai mitään muunkaanlaisia alkkareita. Jos pari senttiä on persvaosta housujen ulkopuolella niin huppari tai paita ylettyy sen peittää paitsi istuessa saattaa hieman persettä näkyä :D Eli siis rennosti mut ei todella alhaalla koska ei alkkareita alla.

      • put-kari

        mikset käytä bokserei? kyl mä käytän vaik pidänki niit aika matalal eli mul näkyy plumbers cracki saman verran tai enemmän ku sulla mut en mä silti bokserei kokonaa pois jätä?!


      • freeballerboy
        put-kari kirjoitti:

        mikset käytä bokserei? kyl mä käytän vaik pidänki niit aika matalal eli mul näkyy plumbers cracki saman verran tai enemmän ku sulla mut en mä silti bokserei kokonaa pois jätä?!

        Oon tottunu pitää ilman, myös talvella. Tuntuu rennolta ja vapaalta kun ei oo boksereita farkkujen tai chino housujen alla.


    • fgesrg

      Mulla lököttää vain kalsarit polvista, se on hyvä tyyli, sopii yksinäiselle yksinpuhujalle

    • 4928479287

      Mä en kyl ymmärrä tota lököttämistä ollenkaan. Tänäänki tuli vastaan tollanen ehkä 17-vuotias elämän sankari, jolla oli ihan normaalit farkut ja normaali paita MUTTA farkut niin alhaalla että paidan ja farkkujen välistä näkyi kalsareita varmaan kymmenen senttiä. Ihan kiva kuviohan niissä oli mutta olisin pärjännyt ilman sitäkin tietoa. Ja kun se istui odottamaan bussia, niin ne kalsarit vilkkui joka suunnasta vielä pahemmin. Eikö se ole epämukavaakin istua sen vyön päällä?

    • wfrafa
    • ksldkf

      kyl mä lökötän housui mut en nii alhaalla ku joskus pari vuot sitte viel... sillon oli kokonaa pakaroiden alapuolel mut nyt jossain ehkä puol välis. paidat ei mul oo kauheen pitkii nykysin eli bokserit näkyy aina välil. oon 17

    • tyttö88888

      jos housut on puoles persees menee viel, joillaki oikeesti iha hyvä näköset mut älkää jumalauta pitäkö niitä sitä alempana, esim. just pakaroiden alla.. hirveen näköstä! ei siin mitää jos boxerit näkyy, varsinki se raja :D mut joku järki kuitenki joillaki, eihä siin pysty ees normaalin näkösesti kävelee jos ne housut on nilkoissa...

    • veteraanijo

      housut roikkuu. on roikkunu jo kauan ja tulee roikkumaan. mua ei kauheen paljo kiinnosta se mitä joku tääl avautuu että näyttää siltä ja näyttää tältä ja lässyn lässyn. mun mielestä tää näyttää hyvältä ja oon nii tottunu omaan tyylin et en mä ees osaa näitä kiskoo mihkää ns normaalitasolle enää.ja voin sanoo et varsinki nykypäivän mittapuulla niin nää todella roikkuu alhaalla. mul menee vyö tossa reiden yläosassa, muutama sentti boolssien ja pakaran alareunan alapuolella. vilkkuu bokseritki välillä mut paidoissaki on pituutta. ehkä tätä tyylii ei jossain punavuoren hipsterimestois enää nää mut on tää lähiössä voimissaan, ja mä nyt pidän mun vaatteit niinku ite haluun vaikka oisin ainoo joka nii tekee! älkää ikin nostako housui!!

    • housutylös

      Ihan tällee tytön/naisen näkökulmasta sanon suoraan: näyttää ihan kauheelta. Housut ylemmäs!!🙀🙀

      • veteraanijo

        joo oon mä ton aika monen muijan suust kuullu jotka on yrittäny mun tyylii muuttaa mut eipä oo onnistunu. jos en tällasen kelpaa ku mitä ite oon nii sit ne saa ettii itellee jonku paremman. nii se vaa menee!


    • housutroikkuu

      Mua naurattaa lukea täältä miten joku "lököttää" housuja jopa puolvälissä persettä ja kun joku sanoo että ne on just just alle munien niin seuraava ihmettelee että eihän sellanen oo edes mahdollista mitenkään. Antakaas kun setä kertoo miten housuja roikotettiin 2000 luvun alkuvuosina. Eikä mitään lökötystä vaan se on roikottamista!

      Meil nimittäin oli housut polvissa. Enkä liiottele ollenkaan. Kasiluokalla oltiin ja vitun kovia jätkiä rööki huulessa ja kalja kädessä. Ja housujen vyö pistettiin vitun kireelle ja tohon sentti-kaks polvitaipeitten yläpuolelle. Kävely sellasta köpöttelyä lyhyillä askelilla ja joo, se oli vaikeeta ja epämukavaa! Mut se oli coolia ja se oli gangstaa ja sillä pelillä mentiin. Vyö oli kireellä ettei ne tippunu ja ne housut oli valtavan kokoset muutenkin, mulla oli Bronxit joiden takataskut oli jumalattoman isot ja ne alkoi aika alhaalta jo muutenkin. No, kun housut oli taipeissa niin kun me sillon sanottiin (roikottaaks se kans taipeissa, saatto joku kysyä) niin se takataskun alareunan BRONX teksti meni osittain kengän päälle. Ja haarat ei ollu kaukana maasta. Mä olin 14 vuotiaana 165 cm pitkä ja mun Bronxit oli 40 tuumaa. Go figure.

      Mut sen verran pitää jatkaa että kun joku sanoi tossa ettei halua nähdä muiden boksereita niin ei meillä bokserit pahemmin vilkkunu, paidat nimittäin oli sellasia telttoja että ne tuli polviin saakka helposti ja jos ei paita riittänyt niin ylipitkä megaiso korispaita viimeistään tuli jo yläsääreen. Päässä durag ja monivärinen suoralippa. Ekat New Era lätsät tais sillon tulla just Suomeen.

      Tää tyyli pysyi meil vuoskaudet, ite vielä inttiaikoina roikotin tähän malliin (lomilla). Joillain se pysyi sen jälkeenkin vuosia. Nyt ei sentään enää näy vaikka rennostihan tässä vieläkin elellään. Oi niitä aikoja!

      • put-kari

        lököttää tai roikottaa mut ei kyl ton alemmas enää housut voi mennä! tohon varmaa kyl tarvii jotku vitu isot housut et toi toimii, ei tavallisii farkkui voi laittaa polven kohalle. mut jos sä voitat erän tos housuje roikottamises ni tää putkimies voittaa sit erän siin et mitä vilkkuu koska mul vilkkuu bokserit ja aito plumbers crack komeesti! :D :D


      • asdasdasdass

        vyö polvissa, oikeesti? ei tollasta nää missään! miten toi ees toimii vaik portaissa tai jotai? eikö ne tipu koko ajan? eikä mitkää bokserit riitä polviin saakka. ei kuulosta kauheen kätevältä mut jos se sit oli joku gansgtan määritelmä sillon back in the day... xD


      • housutroikkuu

        put-kari, voi ne mennä alemmaskin vaikka se oli sitten jo senkin ajan mittapuun mukaan harvinaista. Kahdella jätkällä meidän koulussa oli farkut polvien alapuolella. Onnistui niin, että niillä oli vyön lisäksi henkselit, joita ne oli jatkaneet kengännaruilla niin että housut sai ihan mille korkeudelle vaan. Ne piti housujaan niin että vyötärö oli säären yläosassa heti polvien alla. Ne henkselit itse asiassa helpotti kävelyä niin että paremmin ne pärjäsivät kuin me jotka pidettiin taipeissa. Ja oli se hienon näköstä meidän mielestä mutta mun kaveriporukassa ei kukaan siihen siirtynyt kuitenkaan. Noi oli kymppiluokalla siinä vaiheessa, toinen täytti kevään aikana jo 18 ja tuli välillä autolla kouluun. Sain joskus kyydin siltä ja olihan se hienoa päästä koulusta autolla himaan ja vielä sellasen ultracoolin jätkän kyydissä, heh. Kyllä sitä silloin ihailtiin.

        Ja mitä noihin boksereihin tulee niin erävoitto taitaa tulla mulle siinäkin. Tai päätä itse. Mut ihan niinkuin toi toinen kommentoija sanoo, niin ei bokserit tule polviin saakka vaikka nekin oli paljon isompia, löysempiä ja pidempiä kuin tän päivän kireet bokserit. Kun ne bokserit kuitenkin piti sinne asti saada riittämään, niin ne pistettiin sitten sen verran alemmas, että riittivät eli jos joku olisi paitaa nostanut niin sieltä olis näkynyt aika paljon enemmän kuin joku putkimiehen vako. Onneksi meni paidatkin sinne polviin, niin pysyi paikat piilossa.

        Tohon viimiseen kommenttin vielä niin jos housut menee taipeissa, portaat alkaa olla jo mahdottomia. Hissiä odottaa ihan mielellään. Pahimmassa tapauksessa korkea jalkakäytävän reunakin on vähän hankala nousta, mutta ei se sillon paljon painanut. Jos laittoi jalat yhtäkkiä yhteen, niin housut oli samantien nilkoissa. Mutta kun piti niitä vähän levällään, niin ei ne housut vahingossa tippuneet. Ei se kätevää ollut eikä erityisen mukavan tuntuista, mutta hyvältä se meidän mielestä silloin näytti ja niinkun sanoin, se tyyli säilyi vuosikausien ajan, päälle 20v ikään saakka monilla.

        En oo koskaan miettinyt että mikä meidät sai laittamaan ne housut niin alas, mutta eiköhän se ollut sitä että piti erottua massasta ja olla tosiaan se kova gangsta. Tohon aikaan alkoi ihan peruskiltit nörtitkin ainakin meillä päin pitämään housuja jossain perseen alla ja kaikilla oli isot Bronx/Karl Kani/Akademiks ym tyyliset farkut. Niin eihän siinä olis erottunut ollenkaan ellei olis vetänyt sitä ihan överiksi: isointa kokoa ja alempana kuin kellään muulla. Aina kai nuoriso on halunnut erottautua?

        Oikeastaan tämä vanhojen muistelu on aika kivaa, alkaa miettiä mitä kaikille vanhoille kavereille mahtaa kuulua.


      • trollolo

        jep jep joo hyvä trolli toi, housut henkseleil laskettuna polviin nii et ois muka paskalla kokoajan. mistä sä keksit näitä??????????????


      • put-kari
        housutroikkuu kirjoitti:

        put-kari, voi ne mennä alemmaskin vaikka se oli sitten jo senkin ajan mittapuun mukaan harvinaista. Kahdella jätkällä meidän koulussa oli farkut polvien alapuolella. Onnistui niin, että niillä oli vyön lisäksi henkselit, joita ne oli jatkaneet kengännaruilla niin että housut sai ihan mille korkeudelle vaan. Ne piti housujaan niin että vyötärö oli säären yläosassa heti polvien alla. Ne henkselit itse asiassa helpotti kävelyä niin että paremmin ne pärjäsivät kuin me jotka pidettiin taipeissa. Ja oli se hienon näköstä meidän mielestä mutta mun kaveriporukassa ei kukaan siihen siirtynyt kuitenkaan. Noi oli kymppiluokalla siinä vaiheessa, toinen täytti kevään aikana jo 18 ja tuli välillä autolla kouluun. Sain joskus kyydin siltä ja olihan se hienoa päästä koulusta autolla himaan ja vielä sellasen ultracoolin jätkän kyydissä, heh. Kyllä sitä silloin ihailtiin.

        Ja mitä noihin boksereihin tulee niin erävoitto taitaa tulla mulle siinäkin. Tai päätä itse. Mut ihan niinkuin toi toinen kommentoija sanoo, niin ei bokserit tule polviin saakka vaikka nekin oli paljon isompia, löysempiä ja pidempiä kuin tän päivän kireet bokserit. Kun ne bokserit kuitenkin piti sinne asti saada riittämään, niin ne pistettiin sitten sen verran alemmas, että riittivät eli jos joku olisi paitaa nostanut niin sieltä olis näkynyt aika paljon enemmän kuin joku putkimiehen vako. Onneksi meni paidatkin sinne polviin, niin pysyi paikat piilossa.

        Tohon viimiseen kommenttin vielä niin jos housut menee taipeissa, portaat alkaa olla jo mahdottomia. Hissiä odottaa ihan mielellään. Pahimmassa tapauksessa korkea jalkakäytävän reunakin on vähän hankala nousta, mutta ei se sillon paljon painanut. Jos laittoi jalat yhtäkkiä yhteen, niin housut oli samantien nilkoissa. Mutta kun piti niitä vähän levällään, niin ei ne housut vahingossa tippuneet. Ei se kätevää ollut eikä erityisen mukavan tuntuista, mutta hyvältä se meidän mielestä silloin näytti ja niinkun sanoin, se tyyli säilyi vuosikausien ajan, päälle 20v ikään saakka monilla.

        En oo koskaan miettinyt että mikä meidät sai laittamaan ne housut niin alas, mutta eiköhän se ollut sitä että piti erottua massasta ja olla tosiaan se kova gangsta. Tohon aikaan alkoi ihan peruskiltit nörtitkin ainakin meillä päin pitämään housuja jossain perseen alla ja kaikilla oli isot Bronx/Karl Kani/Akademiks ym tyyliset farkut. Niin eihän siinä olis erottunut ollenkaan ellei olis vetänyt sitä ihan överiksi: isointa kokoa ja alempana kuin kellään muulla. Aina kai nuoriso on halunnut erottautua?

        Oikeastaan tämä vanhojen muistelu on aika kivaa, alkaa miettiä mitä kaikille vanhoille kavereille mahtaa kuulua.

        jaa miten nii erävoitto? siis mis kohalla ne sun bokserit sit oli? mut ainakaa et oo (kai) putkimies :D :D minkä ikänen sä muuten oot?


      • housutroikkuu

        Eipä todellakaan ole trolli. Vaikka ei se mitenkään tavallista ollut, tiedän kolme vaan jotka silleen piti. Nämä kaksi meidän koulusta, ja loppujen lopuksi niiden housut ei kovin paljon alempana olleet kuin meillä muilla, mutta henkseleiden takia niiden ei tarvinnut kiristää vyötä kireelle siihen taipeiden/polvilumpioiden kohdalle, joten muutaman sentin alempana ne roikkui eli siinä taipeiden alla heti. Näiden lisäksi oli yksi jätkä, joka oli toisen näistä kaveri. Se oli jo 20 silloin eli mua viitisen vuotta vanhempi. Oltiin Prismassa tämän 18 vuotiaan kanssa ja mä näin matkan päästä tuon toisen. Se näytti siltä kuin sen housut olisivat kokonaan tippuneet, takataskut oli vaan mytyssä tossa pohkeen alaosassa ja sillä oli niin pitkä korispaita että se tuli sääreen saakka. Se ei ollut mikään pitkä jätkä. Durag päässä (KVG) ja sen päällä vielä lätsä ja valtava kaulaketju. Ei se kyllä tämän päivän katukuvaan enää istuisi… Mä sanoin tolle jonka kanssa olin siellä kaupassa että kato miten alhaalla toi roikottaa niin tää mun kaveri vastasi että sehän on T…… (en nyt laita nimeä tähän) ja selvisi että se siis tuntee tämän. Ne siinä jotain jutteli ja mä vaan katoin silmät pyöreinä sen tyyliä, ne farkut oli ensinnäkin todella valtavan kokoiset ja toiseksi se vyötärö oli jo säärissä, varmaan 10 cm alle polvitaipeitten. Sen alempana en oo kenelläkään koskaan nähnyt mutta hyvin se sillä toimi.

        Eikä se vahinkokaan ollut, että ne housut oli sillä niin alhaalla, koska sillä oli ne samalla tavalla seuraavalla kerrallakin kun näin sen. Me nimittäin kerran käytiin sen kämpillä, se asui yksin jo ja sehän teki tietenki vaikutuksen muhun, olisinkohan ollut 15 silloin eikä mun kavereista kenelläkään ollut tietenkään omaa kämppää. Oltiin muutama tunti siellä ja koko sen ajan sillä oli ne housut ihan yhtä alhaalla, ilman kenkiä kun oli niin sen takataskut osui maahan saakka.

        Mutta se oli kyllä jännää miten iso merkitys sillä tosiaan oli että kuinka alhaalla ne housut oli. Me nyt tietysti ihailtiin noita vanhempia jätkiä joilla oli rohkeempi tyyli kuin meillä, mut ne vanhemmat jätkätkin tuli meille juttelemaan just sen tyylin takia alunperin. Ei ne koulun pihalla muuten olis kiinnittäneet huomiota 2-3 vuotta nuorempiin, sehän on sinä iässä iso ikäero, mutta meillä esim seiskaluokkalaisista eikä yseistäkään kukaan ei pitänyt housuja taipeissa saakka silloin. Me aloitettiin se meidän koulussa. Nämä kaksi jotka tuli kympille tuli jostain toisesta koulusta. Sitä en tiedä mikä siellä niiden vanhassa koulussa sitten oli ollut tyyli mut varmaan siellä oli enempi noita taipeissa roikottajia. Toi kuitenkin levisi meillä niin että sitten kun oltiin ysillä niin nuoremmista osa piti jo samalla tavalla.


      • veteraanijo

        jätkä on kyl pitäny hullun alhaalla noit housui, rispectit siit! itel on ikää 24 ja housut o reisis edellee, mä en niit nosta!mitä sä bokserien kans teit sillo? sen meikäki haluu tietää koska nytki jos niide lahkeet on lyhyet nii hankalaks menee ja niit o pakko laskee alemmas. mut jos housut menee polvii saakka nii..?

        miks nostit housut ja millee sä niit nyt pidät ja paljo sul o ikää?


      • put-kari

        ai se jätkä piti housui 10 centtii POLVIE ALAPUOLEL? eihä tos ny sit enää oo mitää järkee vai oliko se sust hienon näköst housutroikkuu? miks se nii alhaal piti, ei toi kuulosta ny enää mitenkää järkevält eikä se voi mitenkää kyetä kävelee eikä mitää. varmaa muijatkaa arvostanu tollast :D :D


      • housutroikkuu

        Täällä taitaa suurin osa olla aika junioreita, kun niin moni ihmettelee sitä miten voi olla housut polvitaipeissa asti. No, jos ei muista 2000-luvun alkua niin eihän sille mitään voi. Putkarille ja Veteraanille tiedoksi että vuonna 2002 olin kasiluokalla ja olen -88 eli nyt 28 vuotta. Enpä osaa arvioida enää että milloin roikottaminen oli kaikkein extremeintä. Ehkä joskus 2004-06? Kyllä niitä taipeissa roikottajia näkyi. Ei tietenkään kaikki pitäneet niin alhaalla. Perseen alareunan kohdilla oli ehkä tavallisin ja noina vuosina ihan peruskiltit jätkätkin antoi housujen olla siinä. Eri meno silloin.

        Putkarille vielä että en ole putkimies, heh heh. Mutta kyllä ne bokserit oli alhaalla myös. Mietipä että jos lasket housut niin alas että vyö menee siinä taipeiden kohdalla niin bokserien lahkeet, vaikka olisi isotkin ja pitkälahkeiset niin kuin ne silloin oli, ei millään riitä sinne housuihin asti. Me laskettiin boksereita alaspäin niin paljon että riitti. Eikä siinä muutama sentti auttanut vaan kyllä ne bokserit oli vähän jätkästä riippuen ehkä puolen perseen kohdalla tai alempanakin. Jos oli pitkä, oli pakko laskea niitä alemmas. Talvella oli kylmä kyllä, kun bokserien reuna kulki jossain perseen alareunan kohdalla jopa. Onneksi t-paidat, pelipaidat ja hupparit tulivat polviin saakka sentään. Mutta kun sitä voittoa kyselet niin pidätkö itse boksereita perseen alareunan kohdalla? Tuskin, heh.

        Veteraanijo, pidän nykyään suht normifarkkuja. Ei mitään skinny fit tietenkään mutta perusfarkkuja, sellasia lahkeesta vähän löysiä. Ei missään vyötäröllä mutta lanteiden kohdalla. Olin jotain noin 20 kun nostin ne pois sieltä polvista, useamman vuoden olivat kuitenkin jossain perseen alla ja sitten nostin korkeammalle. Ei sitä halua koko ikäänsä pukeutua niin kuin 14-vuotiaana kuitenkaan.

        Lököpoika, pidä sä housut niin kuin parhaaksi näet. Jos niitä vähän roikotat, ei siinä mitään pahaa ole. Vaikka ei kaverisi niin pitäisikään. Siinä olet oikeessa ettei nykyään kukaan enää pidä housujaan polvissa ja taitaa olla ihan hyvä ettei...


      • housutroikkuu
        put-kari kirjoitti:

        ai se jätkä piti housui 10 centtii POLVIE ALAPUOLEL? eihä tos ny sit enää oo mitää järkee vai oliko se sust hienon näköst housutroikkuu? miks se nii alhaal piti, ei toi kuulosta ny enää mitenkää järkevält eikä se voi mitenkää kyetä kävelee eikä mitää. varmaa muijatkaa arvostanu tollast :D :D

        Niin, ei siinä munkaan mielestä ole järkeä. Mutta silloin se näytti hienolta ja oli tällaisen wannabe pikkugangstan mielestä mahtava tyyli. Kyllä mä sen tyyliä ihailin ja kerroin frendeille miten alhaalla se roikotti ja ne oli sitä mieltä, että pitäis kokeilla.

        Kun en tuntenut sitä niin en osaa sanoa miksi se oli päättänyt roikottaa niin yliylialhaalla. Ehkä se vaan halusi olla kovempi kuin kaikki muut? Kaksi kertaa sen näin ja toisella kerralla tosiaan oltiin sen luona tuon mun 18v kaverin ja parin munikäisen frendin kanssa. Pelailtiin ja otettiin vähän kaljaa ym. Olisin mennyt uudestaankin ihan varmasti jos olisi päässyt.

        Kyllä se kävelemään pystyi siinä missä me muutkin. Jos luit tuolta ylempää niin sillä oli henkselit jotka piti housut ylhäällä siinä kohdassa missä halusi (tai ”ylhäällä” pikemminkin). Eli ideana se, että housut on vyötäröstä valmiiksi valtavat, sitten vyö sen verran kireelle ettei se housunkaulus repsota ihan miten sattuu. Ja sitten henkselit, joita on kengännauhoilla jatkettu sen verran että ne housut saa juuri siihen korkeuteen mihin haluaa. Sillä oli farkkujen yläreuna suunnilleen 10 cm polvitaipeen alapuolella eli siinä säären yläosassa ja paita tuli juuri niin alas että sen vyö jäi piiloon. Istuessa vyö kyllä näkyi ja vyölenkeistä lähtevien kengännauhojen päät. Housujen haarus oli ihan maassa asti ja takataskut samoin. En tiedä kuinka kauan se niin alhaalla roikotti enkä tiedä mitä sille nyt kuuluu tai mikä sen tyyli on. Eiköhän se ihan tavallinen ole. Oli vaan extremegangsteri silloin nuorena.


      • ölkölkölk

        missä sä vietit nuoruutes, p-hki? tuon sun kaverin nimi joka alkoi t:llä loppui o:hon?


      • housutroikkuu
        ölkölkölk kirjoitti:

        missä sä vietit nuoruutes, p-hki? tuon sun kaverin nimi joka alkoi t:llä loppui o:hon?

        Tota noin... Molempiin vastaus kyllä ja kyllä. Mutta mikäs stalkkeri sä oot? Vähän epätodellista kyl?!


      • ölkölkölk

        niinno, ite tapulista kotosin nii kyllähän siellä kaikki tinon tunsi ja kun ton kuvauksen annoit nii tuli heti se mieleen, et melkeen pakko sen on olla se vaikka olihan tää vähän long shot kyllä, oisithan sä voinu olla jostain turusta tai kemistä tai mistä vaa...

        noi tinon superroikotukset alko sillä sellasesta murrosiän kapinasta. en tiiä tiesiks että oli romaniperheestä ja ne olis halunneet että se pitää niitä perusvaatteita mitä kaikki romanit pitää mut sehän ei tinolle sopinu. se muutenki tappeli sen vanhempii vastaan kaikessa ja kotona sil oli tosi tiukka kuri mut eihän siit mitään tullu, se asu meilläki muutaman viikon joskus kun oltiin jotain 14. mutsi pelkäs että sieltä tulee kohta mustalaiset oven läpi hakemaan sitä mut eipä kyllä koskaan kukaan tullu :) tohon aikaan se roikotti viel aika kohtuudella, tää oli kuitenkin ysärin loppua niin housut oli perseen alla eikä paidatkaan ollu vielä mitään valtavan pitkiä ym.

        ne yritti tinoo lastariinki mut se otti aina heti hatkat, ihan sama mihin se vietiin nii se oli alle 24 tuntia ja sit se häipy. loppujen lopuks sossu tai lastensuojelu järkkäs sille oman kämpän minne se sai muuttaa jo 16-vuotiaana, kai vähän ennenku se täytti 17. siin vaihees sil meni sit jo aika lujaa, peruskoulun jälkeen se ei koului käyny ja siin vaihees sil oli piri ollu jo jonku aikaa aika vahvasti kuviois. ja ku se sai sen oman kämpän nii samalla sil sit vaatetyyli meni siihen superroikotuksen suuntaan kun ei se ollu enää missään tekemisissä sen perheen kanssa. sen on täytyny olla jotain 2000 tai 2001 ja sillon sil oli kyllä housut jo ihan polvitaipeessa mut ei sillä aluks kyllä niit henkseleitä ollu, se tuli vasta myöhemmin. tohon asti mullakin oli ollu aika sama tyyli ku tinolla mut sitte siitä eteenpäin mä en kyllä enää laskenu alemmas ku taas se jatko vaan rajumpaan suuntaan. sen mä muistan ku se valitti ettei isompia farkkuja löydy ku 42 (ennenku se sitte jossain vaihees tilas netistä viel isompia). mut tyylillä se kyllä veti, aina katto että kaikki vaatteet mätsäs ja koskaan sil ei vahingossa tippunu housut vaik ne polvissa oliki. kävelyki meni ihan ok, olihan se saanu harjotusta.

        tino oli -83 eli jos se on 20 ollu sillon ku sä siihen tutustuit nii se on ollu n. 2003 sitte varmaan. sillon sillä oli kyllä jo ihan överiks menny se touhu. sil laski housut tasaseen tahtiin kunnes se keksi että farkkujen takataskun alareunan pitää olla maan tasalla sillon kun sillä on kengät jalassa. sen mukaan se sitte laski niit housuja henkseleiden avulla eli kai se vähän farkuist riippu ja siitäkin mitä kokoa ne oli. 48 tuuman farkut se oli kerran tilannu jenkeistä saakka, ne oli muistaakseni roca wearit. ja jossain säären yläosassa ne housut sitte oli ja korissortsit housujen alla. niissähän on pitkät lahkeet, se käytti niitä boksereiden sijaan mut piti niitäki tosi alhaalla. ja yleensähän farkut kuluu siit lahkeen kohdalta ku aina astuu siihen päälle mut muistan yhet farkut jotka sillä oli kulunu niin että ne takataskut oli hajonnu alareunasta koska ne laahas maata koko ajan ulkonaki. niihin taskuihin ei siis voinu laittaa mitään koska ne oli alhaalta auki :) kylhän se melkeen näytti siltä ku ne housut olis tippunu ku se tuolla meni, keräs katseita ihan hyvin :)

        ite en siihen tyyliin menny mukaan mut sillä oli siin vaiheessa suurin osa kavereista aika paljon nuorempia ku se ite ja niitä se kyllä sai mukaan tohon. joskus mietinki että ihan vapaaehtosestiko ne niit housujaan nii alas laitto. tinolle se tuntu olevan tosi tärkeetä että housut on niin alhaalla ku mahdollista.

        viimeisen kerran näin tinon 2009 keväällä vaan pari viikkoa ennenkun se kuoli auto-onnettomuudessa. siin vaiheessa ei enää hirveesti pidetty yhteyttä, mä olin muuttanu muijan kanssa yhteen ja ruvettiin jo perhettä perustaan, mut se eli ihan samaa elämää ja hengas itteään päälle 10 vuotta nuorempien seurassa nii ei siinä kauheen paljon yhteistä ollu enää sitte. snägärillä me nähtiin joskus yöllä sillon ja kyllä sillä sillonki oli housut siel polven alapuolella ja niin oli sen kaverillaki. no mut rip tino, oli se hieno äijä vaik elämä vei sen aika sivuraiteelle.


      • put-kari
        housutroikkuu kirjoitti:

        Täällä taitaa suurin osa olla aika junioreita, kun niin moni ihmettelee sitä miten voi olla housut polvitaipeissa asti. No, jos ei muista 2000-luvun alkua niin eihän sille mitään voi. Putkarille ja Veteraanille tiedoksi että vuonna 2002 olin kasiluokalla ja olen -88 eli nyt 28 vuotta. Enpä osaa arvioida enää että milloin roikottaminen oli kaikkein extremeintä. Ehkä joskus 2004-06? Kyllä niitä taipeissa roikottajia näkyi. Ei tietenkään kaikki pitäneet niin alhaalla. Perseen alareunan kohdilla oli ehkä tavallisin ja noina vuosina ihan peruskiltit jätkätkin antoi housujen olla siinä. Eri meno silloin.

        Putkarille vielä että en ole putkimies, heh heh. Mutta kyllä ne bokserit oli alhaalla myös. Mietipä että jos lasket housut niin alas että vyö menee siinä taipeiden kohdalla niin bokserien lahkeet, vaikka olisi isotkin ja pitkälahkeiset niin kuin ne silloin oli, ei millään riitä sinne housuihin asti. Me laskettiin boksereita alaspäin niin paljon että riitti. Eikä siinä muutama sentti auttanut vaan kyllä ne bokserit oli vähän jätkästä riippuen ehkä puolen perseen kohdalla tai alempanakin. Jos oli pitkä, oli pakko laskea niitä alemmas. Talvella oli kylmä kyllä, kun bokserien reuna kulki jossain perseen alareunan kohdalla jopa. Onneksi t-paidat, pelipaidat ja hupparit tulivat polviin saakka sentään. Mutta kun sitä voittoa kyselet niin pidätkö itse boksereita perseen alareunan kohdalla? Tuskin, heh.

        Veteraanijo, pidän nykyään suht normifarkkuja. Ei mitään skinny fit tietenkään mutta perusfarkkuja, sellasia lahkeesta vähän löysiä. Ei missään vyötäröllä mutta lanteiden kohdalla. Olin jotain noin 20 kun nostin ne pois sieltä polvista, useamman vuoden olivat kuitenkin jossain perseen alla ja sitten nostin korkeammalle. Ei sitä halua koko ikäänsä pukeutua niin kuin 14-vuotiaana kuitenkaan.

        Lököpoika, pidä sä housut niin kuin parhaaksi näet. Jos niitä vähän roikotat, ei siinä mitään pahaa ole. Vaikka ei kaverisi niin pitäisikään. Siinä olet oikeessa ettei nykyään kukaan enää pidä housujaan polvissa ja taitaa olla ihan hyvä ettei...

        joo no en kyl pidä missää persee alla boksereit sentää :D :D :D mu paidatki o sellasii et jos pitäisin nii sais varmaa sakot :D :D näkykö sulla sitte perse koskaan? kai jätkä sit voitti tän erän, pakko myöntää!


      • put-kari
        ölkölkölk kirjoitti:

        niinno, ite tapulista kotosin nii kyllähän siellä kaikki tinon tunsi ja kun ton kuvauksen annoit nii tuli heti se mieleen, et melkeen pakko sen on olla se vaikka olihan tää vähän long shot kyllä, oisithan sä voinu olla jostain turusta tai kemistä tai mistä vaa...

        noi tinon superroikotukset alko sillä sellasesta murrosiän kapinasta. en tiiä tiesiks että oli romaniperheestä ja ne olis halunneet että se pitää niitä perusvaatteita mitä kaikki romanit pitää mut sehän ei tinolle sopinu. se muutenki tappeli sen vanhempii vastaan kaikessa ja kotona sil oli tosi tiukka kuri mut eihän siit mitään tullu, se asu meilläki muutaman viikon joskus kun oltiin jotain 14. mutsi pelkäs että sieltä tulee kohta mustalaiset oven läpi hakemaan sitä mut eipä kyllä koskaan kukaan tullu :) tohon aikaan se roikotti viel aika kohtuudella, tää oli kuitenkin ysärin loppua niin housut oli perseen alla eikä paidatkaan ollu vielä mitään valtavan pitkiä ym.

        ne yritti tinoo lastariinki mut se otti aina heti hatkat, ihan sama mihin se vietiin nii se oli alle 24 tuntia ja sit se häipy. loppujen lopuks sossu tai lastensuojelu järkkäs sille oman kämpän minne se sai muuttaa jo 16-vuotiaana, kai vähän ennenku se täytti 17. siin vaihees sil meni sit jo aika lujaa, peruskoulun jälkeen se ei koului käyny ja siin vaihees sil oli piri ollu jo jonku aikaa aika vahvasti kuviois. ja ku se sai sen oman kämpän nii samalla sil sit vaatetyyli meni siihen superroikotuksen suuntaan kun ei se ollu enää missään tekemisissä sen perheen kanssa. sen on täytyny olla jotain 2000 tai 2001 ja sillon sil oli kyllä housut jo ihan polvitaipeessa mut ei sillä aluks kyllä niit henkseleitä ollu, se tuli vasta myöhemmin. tohon asti mullakin oli ollu aika sama tyyli ku tinolla mut sitte siitä eteenpäin mä en kyllä enää laskenu alemmas ku taas se jatko vaan rajumpaan suuntaan. sen mä muistan ku se valitti ettei isompia farkkuja löydy ku 42 (ennenku se sitte jossain vaihees tilas netistä viel isompia). mut tyylillä se kyllä veti, aina katto että kaikki vaatteet mätsäs ja koskaan sil ei vahingossa tippunu housut vaik ne polvissa oliki. kävelyki meni ihan ok, olihan se saanu harjotusta.

        tino oli -83 eli jos se on 20 ollu sillon ku sä siihen tutustuit nii se on ollu n. 2003 sitte varmaan. sillon sillä oli kyllä jo ihan överiks menny se touhu. sil laski housut tasaseen tahtiin kunnes se keksi että farkkujen takataskun alareunan pitää olla maan tasalla sillon kun sillä on kengät jalassa. sen mukaan se sitte laski niit housuja henkseleiden avulla eli kai se vähän farkuist riippu ja siitäkin mitä kokoa ne oli. 48 tuuman farkut se oli kerran tilannu jenkeistä saakka, ne oli muistaakseni roca wearit. ja jossain säären yläosassa ne housut sitte oli ja korissortsit housujen alla. niissähän on pitkät lahkeet, se käytti niitä boksereiden sijaan mut piti niitäki tosi alhaalla. ja yleensähän farkut kuluu siit lahkeen kohdalta ku aina astuu siihen päälle mut muistan yhet farkut jotka sillä oli kulunu niin että ne takataskut oli hajonnu alareunasta koska ne laahas maata koko ajan ulkonaki. niihin taskuihin ei siis voinu laittaa mitään koska ne oli alhaalta auki :) kylhän se melkeen näytti siltä ku ne housut olis tippunu ku se tuolla meni, keräs katseita ihan hyvin :)

        ite en siihen tyyliin menny mukaan mut sillä oli siin vaiheessa suurin osa kavereista aika paljon nuorempia ku se ite ja niitä se kyllä sai mukaan tohon. joskus mietinki että ihan vapaaehtosestiko ne niit housujaan nii alas laitto. tinolle se tuntu olevan tosi tärkeetä että housut on niin alhaalla ku mahdollista.

        viimeisen kerran näin tinon 2009 keväällä vaan pari viikkoa ennenkun se kuoli auto-onnettomuudessa. siin vaiheessa ei enää hirveesti pidetty yhteyttä, mä olin muuttanu muijan kanssa yhteen ja ruvettiin jo perhettä perustaan, mut se eli ihan samaa elämää ja hengas itteään päälle 10 vuotta nuorempien seurassa nii ei siinä kauheen paljon yhteistä ollu enää sitte. snägärillä me nähtiin joskus yöllä sillon ja kyllä sillä sillonki oli housut siel polven alapuolella ja niin oli sen kaverillaki. no mut rip tino, oli se hieno äijä vaik elämä vei sen aika sivuraiteelle.

        mä en kyl vielkään tajuu mitä järkee tos "tyylis" on et housut on iha maassa. mitä sä niiku aattelit sillo tost tyylist ku et ite kuitenkaa pitäny tollee mut sun frendi piti? tai mitä ylipäätää jengi kelas? jos siihe aikaa kuitenki housut o ollu tosi monel tosi alhaal mut sit joku vetää sen noin yli nii oliks se niiku tosi hienoo tai rohkeeta vai oliks se vaa pellee? ja mitä noi sen frendit, jos se yllytti neki laskee housut johonki superroikotustyyliin nii pitiks ne sitte yhtä alhaal? ja noillaki oli sit bokserit jossai persee alareunassa vai? toi tino sit piti tol tyyli niiku 26-vuotiaaks saakka vai? seki aika ihme, aikune mies jo. mitä se muuten teki jos piti portais kävellä? :D :D


      • veteraanijo
        put-kari kirjoitti:

        joo no en kyl pidä missää persee alla boksereit sentää :D :D :D mu paidatki o sellasii et jos pitäisin nii sais varmaa sakot :D :D näkykö sulla sitte perse koskaan? kai jätkä sit voitti tän erän, pakko myöntää!

        joo kyl aika alas o noi bokserit laitettu tosiaa... kyl meikäki joutuu bokserei laskee alemmas mut emmä alle puolen perseen kyl mee bokserien kans. jos ne on persee alla nii riittääks paita peittään? on kyl varmaa vähä kylmä istuu jossai ainaki talvella haha... kuin tavallist toi sit oli teiä posses et bokserit menee noin alas saakka?


      • housutroikkuu

        Jaa, aikamoinen sattuma. Mutta joo, Tinohan se. En tiennyt että Tino on kuollut. Mä en sitä tosiaan sen kummemmin tuntenut, noi pari kertaa nähtiin vaan enkä mä muista siitä oikein muuta kuin ton vaatetyylin, kun se oli silloin tärkeä juttu niin on jäänyt mieleen. Me lähinnä polteltiin, juotiin ja pelattiin pleikkaa silloin kun sen luona sen yhden kerran kävin.

        Mutta 48 tuumaa kuulostaa jo todella valtavalta! 44 taisi olla suurin mitä mä Tetuanista joskus ostin. Sitä mä ihmettelin että miksi se piti röökejä farkkujen taskussa, kun niiden kaivaminen sieltä oli aikamoisen hankalaa kun ne taskut oli ihan maassa. Mulla oli yleensä hupparin taskussa tärkeimmät tavarat just sen takia että sieltä housuntaskusta oli liian hankala ottaa mitään. Mikäs Tinolla oli sit kaikkein alin taso missä se piti housuja?

        Niin ja miks ajattelisit että noi sen kaverit ei olisi vapaaehtoisesti roikottaneet housujaan? Olihan roikottaminen sillon kuitenkin niin cool että ei kai ketään ole siihen pitänyt sentään pakottaa. Ainakin mä ja mun kaverit katsoi lähinnä kadehtien Tinon tyyliä ja sitä että sen housut oli alempana kuin käytännössä kellään muulla.

        Ja put-kari, se on sitten 1-0, heh. Kyllä mulla paidat oli niin pitkiä, että paljas perse pysyi piilossa. Bokserit saattoi näkyä jos kovasti kurotteli tai kumarteli, mutta en muista että olisi paljasta pintaa näkynyt kuin korkeintaan jossain tappelun tai painin yhteydessä.

        Veteraani, paidat riitti kyllä mutta olihan se talvella silti aika vilpoista menoa. En osaa sanoa kuinka moni piti boksereita ihan perseen alareunassa saakka. Eihän sitä nähnyt kuin korkeintaan jossain liikkatunnilla kun vaihdettiin liikkakamat päälle. Ja se riippuukin niin monesta asiasta. Kuinka pitkät lahkeet niissä on, kuinka isoa kokoa ne on ja kuinka pitkällä jätkällä ne on jalassa. Munkaan ei tarvinnut kaikkia boksereita pitää niin alhaalla. Kyllä me kavereiden kanssa XL kokoa ostettiin, vaikka S tai korkeintaan M olisi ollut sopiva. Kokeilin joskus XXL mutta ne oli niin löysät, että valuivat jo sen takia ihan liian alas, XL pysyi vielä jotenkuten jalassa ja piti perhekalleudet piilossa.


      • ölkölkölk
        put-kari kirjoitti:

        mä en kyl vielkään tajuu mitä järkee tos "tyylis" on et housut on iha maassa. mitä sä niiku aattelit sillo tost tyylist ku et ite kuitenkaa pitäny tollee mut sun frendi piti? tai mitä ylipäätää jengi kelas? jos siihe aikaa kuitenki housut o ollu tosi monel tosi alhaal mut sit joku vetää sen noin yli nii oliks se niiku tosi hienoo tai rohkeeta vai oliks se vaa pellee? ja mitä noi sen frendit, jos se yllytti neki laskee housut johonki superroikotustyyliin nii pitiks ne sitte yhtä alhaal? ja noillaki oli sit bokserit jossai persee alareunassa vai? toi tino sit piti tol tyyli niiku 26-vuotiaaks saakka vai? seki aika ihme, aikune mies jo. mitä se muuten teki jos piti portais kävellä? :D :D

        mitähän mä ny olisin siit aatellu, olihan se tavallaa rennon näköstä ja rohkeeta mut toisaalt se meni jo aika yli sit, en ite lähteny pitään niin alhaalla ku tino kuitenkaan. en mä sitä silti kauheen paljo kelaillu, se oli sen tyyli eikä sillä ollu mulle niin väliä.

        tino piti ton tyylinsä kyl loppuun asti, sil ei missään vaiheessa ainakaan mun tietääkseni noussu housut ja sillon ku mä sen viimesen kerran näin nii siel polvien alapuolel ne oli sillonki. kyl se silti ihan ok käveli, ei nyt mitään maratonvauhtii mut ei se ollu muutenkaa luonteeltaan mikään nopee, hitaasti tallusteli ja otti rennosti.


      • ölkölkölk
        housutroikkuu kirjoitti:

        Jaa, aikamoinen sattuma. Mutta joo, Tinohan se. En tiennyt että Tino on kuollut. Mä en sitä tosiaan sen kummemmin tuntenut, noi pari kertaa nähtiin vaan enkä mä muista siitä oikein muuta kuin ton vaatetyylin, kun se oli silloin tärkeä juttu niin on jäänyt mieleen. Me lähinnä polteltiin, juotiin ja pelattiin pleikkaa silloin kun sen luona sen yhden kerran kävin.

        Mutta 48 tuumaa kuulostaa jo todella valtavalta! 44 taisi olla suurin mitä mä Tetuanista joskus ostin. Sitä mä ihmettelin että miksi se piti röökejä farkkujen taskussa, kun niiden kaivaminen sieltä oli aikamoisen hankalaa kun ne taskut oli ihan maassa. Mulla oli yleensä hupparin taskussa tärkeimmät tavarat just sen takia että sieltä housuntaskusta oli liian hankala ottaa mitään. Mikäs Tinolla oli sit kaikkein alin taso missä se piti housuja?

        Niin ja miks ajattelisit että noi sen kaverit ei olisi vapaaehtoisesti roikottaneet housujaan? Olihan roikottaminen sillon kuitenkin niin cool että ei kai ketään ole siihen pitänyt sentään pakottaa. Ainakin mä ja mun kaverit katsoi lähinnä kadehtien Tinon tyyliä ja sitä että sen housut oli alempana kuin käytännössä kellään muulla.

        Ja put-kari, se on sitten 1-0, heh. Kyllä mulla paidat oli niin pitkiä, että paljas perse pysyi piilossa. Bokserit saattoi näkyä jos kovasti kurotteli tai kumarteli, mutta en muista että olisi paljasta pintaa näkynyt kuin korkeintaan jossain tappelun tai painin yhteydessä.

        Veteraani, paidat riitti kyllä mutta olihan se talvella silti aika vilpoista menoa. En osaa sanoa kuinka moni piti boksereita ihan perseen alareunassa saakka. Eihän sitä nähnyt kuin korkeintaan jossain liikkatunnilla kun vaihdettiin liikkakamat päälle. Ja se riippuukin niin monesta asiasta. Kuinka pitkät lahkeet niissä on, kuinka isoa kokoa ne on ja kuinka pitkällä jätkällä ne on jalassa. Munkaan ei tarvinnut kaikkia boksereita pitää niin alhaalla. Kyllä me kavereiden kanssa XL kokoa ostettiin, vaikka S tai korkeintaan M olisi ollut sopiva. Kokeilin joskus XXL mutta ne oli niin löysät, että valuivat jo sen takia ihan liian alas, XL pysyi vielä jotenkuten jalassa ja piti perhekalleudet piilossa.

        voin sanoa että ne 48 tuuman farkut oli kyl aika teltan kokoset! ne oli löysät jo muutenki ja ku ne sitte oli tarkotettu jolleki tosi läskille nii ne lahkeethan oli todella leveet. ja niiden haaraosa tai se lahkeiden yläpuolinen osa oli aika korkee niin että ku tino piti niit polvien alla nii niis oli haarus maassa saakka ihan valehtelematta. niissä oli etutaskut niin syvät että se kaivo jostain nilkan kohalta niit röökei ja muit kamoi aina haha.. emmä tiiä miks se niit siel piti mut mis muualkaan sit jos oli vaa t paita pääl? joutuhan se siin kumarteleen mut nii jouduin kyl iteki, ei siin ny hirveen isoo eroo ollu. et sä sit pitäny mitää farkkujen taskuis ite?

        emmä oikeen osaa sanoo mikä sil olis ollu kaikkein alin missä ne housut ois ollu. sil oli pitkät henkselit ja kengännauhat kiinni niis henkseleis ja sit farkkujen vyölenkeis ja niit kengännauhoi se sääti sit sillee sopivan mittasiks et housut oli sopivas kohas. selkeesti alle polvilumpion kuitenki, oiskohan nii että housut alko sitte jotain 10-12 senttii polvilumpion alapuolelt eli tost säären puolelt selkeesti. nii alhaalta ku paita vaa riitti.

        mut toi ku kysyit et miks tulee sellane tunne et ne sen frendit ei ois vapaaehtosesti roikottanu nii paljo. kerron kaks esimerkkii. ensinnäki kerran ku menin tinon kämpille nii siel oli sen jotai 13-14 vuotiait frendei. oltii ite sillon päälle 20 jo eli noi oli selkeest nuorempii, iha looseis ja kännis. siin sohvalla sit istu jätkä jol oli isot housut jotka oli jossai polvien kohalla ja bokserit jossai kokonaa pakaroide alapuolella. sil oli paita tietenki pääl mut se paita ei ollu mitenkää superpitkä ja kai se oli jotenki sii istues menny vähä ruttuun tai jotai. eli täl jätkäl näky sivusta niiku paljaat pakarat ku se istu siin. ja sit ku se nous ylös siit sohvalt nii sil näky koko perse paljaana siin ku se nous ja ennenku paita sit yletty peittää ku se oli jo pystys. ei kai kukaan ton ikänen rupee esitteleen sen paljasta persettä tolleen vaik se ny ihan sekasi oliki sillon. eikä kukaa sanonu sille mitää. oon sitä mielt että jos se aina olis pitäny sen housui ja bokserei tolleen nii ois sil ollu sit pidempi paitaki pääl.

        toinen mist mietin sillo et mitä vittua oli ku olin kans tinon kämpil, sinne tuli sit yks sen frendi. ton keissin muistan hyvin koska se meni jotenki nii totaalisen överiks. no se jätkä oli jotai 16 vuotias ja kai siin vaihees jo aika kokenu nistiki ja sil oli farkut samaan tyyliin ku tinol eli polvien alta meni. ku se tulee sisään nii tino sanoo mulle et kato miten rento tyyli sil jäbäl on ja sit tino sanoo sille et ota sun paita pois ja näytä kui alhaal sul o housut. se jätkä vastaa sellasel hitaal ja nariseval äänel että ei se viitti paitaa ottaa pois mut ku tino uudestaa sanoo nii sit se ottaa. ja mä huomaan tuijottavani sen jätkän paljaita munia siin vaihees. sil oli housut henkseli-kengännauha systeemeil polvien alapuolel, sit sil oli korissortsit housujen alla mut se roikotti niit sortsei nii alhaalla et sil oli edestä säkit kokonaan paljaana ja takaa tietenki pakarat esil kokonaan myös. tino siin odotti et sanon jotai kehuu sen jätkän tyylist ja mä en sii vaihees keksiny kyl mitää järkevää sanottavaa, sit heitin vaa että miks et pidä boksereit. tää jätkä vastaa siihen et oha mul sortsit. sit ku sanoin siihe et nii mut sul o munat paljaana nii se sanoo vaa et nii mut mul o pitkät paidat. mitä siihen voi sit enää sanoo? se hetti sit paidan takas päälle eikä todellakaan nostanu niit sen sortsei. mut tuskin toikaa ny ihan ite oli tollast tyylii keksiny


      • hchiphop

        Ei toi mitään todista että noit jätkiä olis jotenki pakotettu tai mitään. Ite olin pentuna ihan samalaine, vanhemmist jätkistä katottiin mallii ja yritettii tehä niinku ne teki. Mä 14-vuotiaana liikuin sellasten parikymppisten aika hardcore hopparijätkien kanssa, siin oppi pilvenpoltot ja kioskiryöstöt ja kaikki muut hienoudet. Samalla oppi kyllä roikottaan housujaki sitte. Ja se oli 42" hankittava vaikka olin päätä lyhyempi noita vanhempia sällejä, mut meitä oli kolme mun ikästä jätkää ja pakko oli olla yhtä kovia kun noi esikuvat. Vyö jossain reisien alaosassa mentiin ja ei ollu yks eikä kaks kertaa ku ne housut tippu kokonaan. Mut siitä vaan ei kuulunu välittää. Boksereitaki alettiin pitämään alhaalla kun jätkät vähän yllytti, se kuulu siihen aikaan asiaan ja tietysti me nuoret seurattiin isojen poikien perässä. Laita nyt ainaki puoleen perseeseen sano mulle yks noista vanhemmista jätkistä ja siitä se lähti niiden bokserien kanssa. Jos paita riitti polviin saakka nii bokseritki oli sitte alempana. Joskus saatto perse vilkkua paljaana mut kyllähän se yleensä paidan peittämä oli


      • ölkölkölk

        no jaa, meneehän se nii et mitä isot edel, sitä pienet peräs. on se silti must vähä häröö kattoo jotai seiskaluokkalaist poikaa joka istuu perse paljaana. mut eipä kai se sitä haitannu. sun mielest tos ei oo sit mitää outoo?

        ootsä siitäki sitä mielt että iha jees ku toi toine jäbä piti niitä sen sortseiki säkkien alla? myönnä nyt et ei siin oo enää mitää järkee.

        mut sä oot sit ite ilmeisest pitäny kans boksereit iha vitu alhaal joskus vai? ei kuitenkaa henkselisäätöi?


      • hchiphop

        Nii no siis toi jätkä joka piti niitä sortseja munien alapuolella veti kyllä ihan yli. Samaa mieltä. Mut siin toisessa ei mun mielestä oo mitään outoa, ihan samalla tyylillä me mentiin. Toi vois ihan hyvin olla vaikka yks mun sen aikasista frendeistä.

        Siin meiän possessa oli yks vanhempi jätkä, se oli 28 sillon ku mä olin 14 ja se oli vähän niiku porukan pomo. Muut oli jotain 20-24 ja sitte mä ja mun kaks frendiä oltiin 14-15. Toi vanhin jätkä käytti Sean Johnin ja Akademiksin farkkui yleensä ja piti vyötä melkeen polvissa, ihan vähän ylempänä. Sillä oli isot bokserit ja se piti niitä aina niin että se bokserien kangas laskostui siihen vyön päälle, farkkujen ja hupparin/t-paidan väliin. Ja se onnistu vaan jos laski niitä boksereita kohtuullisen alas. Mitä enemmän se bokserien kangas pussiintui siihen vyön päälle, sitä parempi. Toinen noista mun frendeistä halus pitää sillä samalla tyylillä noin että ne bokserit pussiintuis ja se laski niitä sen takia tosi alhaalle just johonki perseen alareunaan tai alemmas. Tietenki sillä oli pitkät paidat eikä sen ollu tarkotus mitään paljasta pintaa esitellä mut jos se paljon kyyristeli niin näkyhän sillä perse. Tos possessa se ei ketään haitannu kun kaikilla oli enemmän tai vähemmän sama tyyli. Se pomo ja toi mun frendi varmaan piti alempana boksereita ku muut mutta oli ne kaikilla aika alhaalla. Ei se näkyny paitsi jos jotain riehu tai jos vaihtoi vaatteita ym. Eli se mitä sä selitit tost sohvalla istujasta nii mun mielestä se oli siihen aikaan ihan normaalia enkä olis kiinnittäny siihen mitään huomioo. Monel saatto näkyy tolleen jos paita oli jotenki huonosti mitä esim kännis just saatto olla ku ei muistanu olla tarkkana.

        Mä kokeilin tota kanssa mut en kauheen kauan pitäny ihan noin alhaalla. Mulle oli hyvä sellanen et farkut oli jossain puol välissä reisiä tai vähän alempana mut ei ihan polvissa saakka. Ja bokserit vähän puolen perseen alapuolella. Olin niin lyhyt että 42” farkkuja oli vaikeeta pitää alempana. Kokeilin kyllä ja yhen kesän menin silleen että farkut piti kiristää vyöllä tosi kireelle heti polvilumpion yläpuolelle ja bokserit oli niin alhaalla että sain edestä hädin tuskin suurimman osan peitettyy kun taas takaa bokserit oli enemmän reisien puolella ku perseen. Siinä autto kun oli niin lyhyt eli paidat oli tarpeeksi pitkiä vaikka noushan se paita välillä. Mut ei mulle kukaan mitään pahaa sanonu vaik vähän nostin sekä housui että boksereita sit jonkun 1-2 kuukauden jälkeen. Ihan vapaata se oli et jokainen teki miten ite tykkäs.

        Joskus jos oli pakko ottaa matsia jonkun kanssa niin sillon se perse kyllä loisti jos ei ehtiny tai muistanu nostaa boksereita siin vaiheessa. Sitä mulleki kävi mut toisaalta kun sitä kävi kaikille niin ei sekään nii haitannu loppujen lopuks.


      • ölkölkölk

        uskotaan uskotaan, kai se sit on ihan ookoo. kyl mäki housui roikotin mut en vaan ihan noin rajusti, ainakaan boksereita. ku sanot että enemmän reisien puolella nii kuin vitun alhaalla sul on ne sit oikeen menny? toi kuulostaa jo silt että et sä kaukana oo siitä että ois säkit paljaana. se jätkä mistä mä selitin nii sillä tuli kerran vahingossaki ne munat näkyviin, tai ainaki kerran. emmä sitä tuntenu koskaan eli muutaman kerran vaan näin. mut sil oli sillon t-paita ja korispaita ja se rupes ottaa sitä korispaitaa pois ja laittamaan hupparii sen tilalle nii ku se sitä korispaitaa riisu nii samalla sen t-paita nous vähäsen ja sil tuli sitte munat hetkeks näkyviin siinä vahingossa. onneks sentään vaa kämpillä ettei missään julkisesti. alkais oleen kytillä jo asiaa siin vaihees. must se vaan menee mauttomaks varsinki jollain iha juniorilla. ja muutenki.

        mut ei kai siinä toises jätkässä sitte mitään jos se on ollu sunki tyyli sillon. eikä haitannu? luulis että joku ny huomauttaa jos pakarat loistaa paljaana. toi ei kai sit teilläkään ollu kaikkein tavallisinta eli jos oikeen käsitän nii harvat nii alhaalla piti ja suurin osa korkeemmalla?

        oliko sulle tuttu toi henkselien käyttö?

        sul on ollu aika vanhoi frendei, tuplasti sun ikäsii jos olit 14 ja toi toinen 28. ei varmaan kauheen tavallist eikä välttämättä kauheen hyvä asia.


      • hchiphop

        Ei se kaukana ollukaan! Sen kesän mitä nyt pidin niitä tosi alhaalla nii takaa meni bokserien resori varmaan jotain sentin pakaroiden alapuolelta eli periaatteessa reiden ihan yläpäässä. Bokserit vinossa niin et edestä sain sitte kassit piiloon mut olisko siinä nyt vähän näkyny kullia kuitenki. Mut ei mun paidat etupuolelta noussu silleen että olis tullu mitään näkyviin kuitenkaan. Se mitä selitit tost jätkästä jolla munat paisto niin juu, mulla nyt ei ainakaan tollasta käyny! Yli menee. Meinaaks että se Tino oli yllyttäny sitä siihen ja pitiks se samal tavalla vai?

        Ja ei toi tyyli mun frendejä haitannu. Mä nostin boksereita jonku verran kun ne oli musta paremmat silleen mutta just noi pari frendiä mistä selitin niin piti tolla tyylillä vaik kuin pitkään. Ei niiden kulli ulos boksereista tullu mut ei siit paljo puuttunukaan! Olisko alin ollu pari senttiä alempana ku mitä mä alimmillaan pidin. Toisaalt sit monil oli vaan siin puolen perseen kohallaki eli ei mitenkään kauheen alhaalla.

        Noist henkseleist en tiiä mitään, ei mun frendeistä kukaan sellasii käyttäny enkä oo koskaan nähny että olis housut polvien alapuolella. En mä usko että se vois toimia. Sanotaan 0-10 senttiä polvitaipeiden yläpuolella vyö, se oli aika perus meillä.

        Mut mikäs sun tyyli on ollu, säki kuitenki oot aika alhaalla roikottanu vai?


      • housutroikkuu

        hchiphop, sulla on näköjään ollut aika sama tyyli kun mullakin. Housut taipeissa ja bokserit missä sattuu, heh. Kovia jätkiä oltiin ja kylmä oli istua jossain metallipenkillä... Missä päin pyörit noihin aikoihin joskus 10-15 vuotta sitten?

        ölkölkölk, mä olen hc:n kanssa samaa mieltä siitä ettei noissa kahdessa jätkässä joista kerroit ole mitään outoa. Tai onhan toi tän päivän mittapuun mukaan outoa, mutta ei se sillon ollut. Paljaalla perseellä mäkin siinä sohvalla olisin istunut jos paita olis ollut huonosti. Bokserit säännöllisesti jossain perseen alareunassa saakka. Mut mä kyllä yleensä pidin huolen siitä että paita riitti ja peitti. Tolla toisella jätkällä on ollut jo aika extremeroikotukset kyllä. Pitikö Tino sitten niitä korissortsejaan samalla tavalla kun toi jätkä? Voisin kuvitella että piti, kun niillä oli housujen suhteen sama tyyli. Senhän kyllä näki että Tinolla oli farkkujen alla ne sortsit, mutta sitä miten alhaalla ne oli mä en tiedä, sillä kuitenkin oli niin megaisot paidat.

        Tää on aika kaukana alkuperäisen aloittajan kysymyksestä, mutta nää vanhojen aikojen muistelut on kyllä ihan nostalgista.


      • mäkinolinhoppari
        ölkölkölk kirjoitti:

        voin sanoa että ne 48 tuuman farkut oli kyl aika teltan kokoset! ne oli löysät jo muutenki ja ku ne sitte oli tarkotettu jolleki tosi läskille nii ne lahkeethan oli todella leveet. ja niiden haaraosa tai se lahkeiden yläpuolinen osa oli aika korkee niin että ku tino piti niit polvien alla nii niis oli haarus maassa saakka ihan valehtelematta. niissä oli etutaskut niin syvät että se kaivo jostain nilkan kohalta niit röökei ja muit kamoi aina haha.. emmä tiiä miks se niit siel piti mut mis muualkaan sit jos oli vaa t paita pääl? joutuhan se siin kumarteleen mut nii jouduin kyl iteki, ei siin ny hirveen isoo eroo ollu. et sä sit pitäny mitää farkkujen taskuis ite?

        emmä oikeen osaa sanoo mikä sil olis ollu kaikkein alin missä ne housut ois ollu. sil oli pitkät henkselit ja kengännauhat kiinni niis henkseleis ja sit farkkujen vyölenkeis ja niit kengännauhoi se sääti sit sillee sopivan mittasiks et housut oli sopivas kohas. selkeesti alle polvilumpion kuitenki, oiskohan nii että housut alko sitte jotain 10-12 senttii polvilumpion alapuolelt eli tost säären puolelt selkeesti. nii alhaalta ku paita vaa riitti.

        mut toi ku kysyit et miks tulee sellane tunne et ne sen frendit ei ois vapaaehtosesti roikottanu nii paljo. kerron kaks esimerkkii. ensinnäki kerran ku menin tinon kämpille nii siel oli sen jotai 13-14 vuotiait frendei. oltii ite sillon päälle 20 jo eli noi oli selkeest nuorempii, iha looseis ja kännis. siin sohvalla sit istu jätkä jol oli isot housut jotka oli jossai polvien kohalla ja bokserit jossai kokonaa pakaroide alapuolella. sil oli paita tietenki pääl mut se paita ei ollu mitenkää superpitkä ja kai se oli jotenki sii istues menny vähä ruttuun tai jotai. eli täl jätkäl näky sivusta niiku paljaat pakarat ku se istu siin. ja sit ku se nous ylös siit sohvalt nii sil näky koko perse paljaana siin ku se nous ja ennenku paita sit yletty peittää ku se oli jo pystys. ei kai kukaan ton ikänen rupee esitteleen sen paljasta persettä tolleen vaik se ny ihan sekasi oliki sillon. eikä kukaa sanonu sille mitää. oon sitä mielt että jos se aina olis pitäny sen housui ja bokserei tolleen nii ois sil ollu sit pidempi paitaki pääl.

        toinen mist mietin sillo et mitä vittua oli ku olin kans tinon kämpil, sinne tuli sit yks sen frendi. ton keissin muistan hyvin koska se meni jotenki nii totaalisen överiks. no se jätkä oli jotai 16 vuotias ja kai siin vaihees jo aika kokenu nistiki ja sil oli farkut samaan tyyliin ku tinol eli polvien alta meni. ku se tulee sisään nii tino sanoo mulle et kato miten rento tyyli sil jäbäl on ja sit tino sanoo sille et ota sun paita pois ja näytä kui alhaal sul o housut. se jätkä vastaa sellasel hitaal ja nariseval äänel että ei se viitti paitaa ottaa pois mut ku tino uudestaa sanoo nii sit se ottaa. ja mä huomaan tuijottavani sen jätkän paljaita munia siin vaihees. sil oli housut henkseli-kengännauha systeemeil polvien alapuolel, sit sil oli korissortsit housujen alla mut se roikotti niit sortsei nii alhaalla et sil oli edestä säkit kokonaan paljaana ja takaa tietenki pakarat esil kokonaan myös. tino siin odotti et sanon jotai kehuu sen jätkän tyylist ja mä en sii vaihees keksiny kyl mitää järkevää sanottavaa, sit heitin vaa että miks et pidä boksereit. tää jätkä vastaa siihen et oha mul sortsit. sit ku sanoin siihe et nii mut sul o munat paljaana nii se sanoo vaa et nii mut mul o pitkät paidat. mitä siihen voi sit enää sanoo? se hetti sit paidan takas päälle eikä todellakaan nostanu niit sen sortsei. mut tuskin toikaa ny ihan ite oli tollast tyylii keksiny

        Kyllähän tota sattui. Että perse vilkkui. Varsinkin kun oli kännissä eikä siitä jaksanut välittää niin sitä itekin tajusi että esim istuu paljaalla perseellä ja pitäis paitaa korjata mutta ei jaksa välittää. Kun sitä sattui kuitenkin enemmän tai vähemmän jokaiselle niin ei siitä pahemmin stressiä otettu, mitä nyt joskus joku heitti että hyvä perse ja porukka nauroi. Siinä on vähän sekin että boksereita ei oikein saa pysymään tietyllä tasolla (ellei niitä pidä ihan ylhäällä), vaan ne valuu alemmas aina istuessa. Jos esim laittaa bokserit johonkin pakaran alareunan tienoille, niin kun istut alas, ne on satavarmasti kokonaan pakaran alapuolella. Kännissä sitä ei jaksa stressata. Mutta sitä mä en oikein ymmärrä että munat vilkkuu, eikö se nyt mene vähän yli jo? Ei kai sentään kovin yleinen tyyli varmaan teilläkään päin?


      • ölkölkölk

        katos, täällä vaan keskustelu jatkuu! joo mun tyyli oli aika lailla housut polviin-tyyli. eli yläasteen lopulla housut laski sille tasolle ja pysy siinä useemman vuoden. tino laski omiaan aina vaan alemmas siitäki vielä, mut ite jäin siihen polvien kohalle, ei musta ollu sen enempään, seki oli jo hankalaa mut tyyli tietty ennen kaikkea!

        se että korissortsit tai bokserit (tai mitä siel housujen alla onkaan) menee säkkien alt,a niin se ei kyl todellakaan ollu tavallista sillon ja tuski ny millonkaan missään? mä en tiiä muita ku tinon ja ton toisen jätkän jolla olis tolleen ollu. täl toisella ne korissortsit oli siis jossain reiden yläosassa suunnilleen, eli ihan vähän säkkien alla ja vähän pakaroiden alapuolella sen kerran ku se sitä esitteli. tino yleensä piti korissortseja ja sillä oli ne kyl vielä alempana, varsinki siinä vaiheessa ku sillä alko farkut olla ihan säären kohalla saakka. vaikka sen farkut oli isoimpia mitä löyty niin ne korissortsit oli vyötäröstä pienempiä, että se sai ne pysymään. oliskohan ne ollu lähinnä jossain suunnilleen puolessa välissä reittä tai vähän ylempänä. ihan reippaasti alempana kun tolla toisella nyt kuitenki. mä itse asiassa joskus sanoin tinolle että miksei se laittais boksereita niiden korissortsien alle mut vastaus oli jotain 'mitä välii ja tää on hyvä näin’-tyyliä.

        tinolla ei housut tippunu ikinä, koska henkselit piti ne paikoillaan. mut sen sijaan sillä joskus tippui noi korissortsit. paidat oli niin pitkiä ettei sitä muuten edes huomannut, mut joskus kun se istu tai loju jossain sohvalla ja paita nousi niin saatto näkyä, että ne korissortsit oli tippunu periatteessa housuihin saakka. se nosti niitä, jos nosti, ja mitä enemmän pireissä se oli, sitä vähemmän se välitti.

        ku sanoit tossa, että kolme jätkää piti henkseleitä, nii oli niitä enemmän, vaik ei se ny kovin tavallista ollu. mut tinon frendeistä aika monet kyl piti ja varmaan tino ja sen kannustukset oli siihen yks syy. sen luona ku vietti aikaa nii kyl siitä aina välil puhuttiin että miten alhaalla vois roikottaa ja kannattaisko kokeilla henkseleitä ja kuka on testannu ja kuka ei, mistä saa pisimpiä paitoja jne. se paidan pituus aika pitkälti määräs, koska sääntö oli se että henkselien ja kengännauhojen ei pitäis näkyä. eli mitä pidempi paita, sitä alempana housut. jos oli lyhyt jätkä, pystyi roikottamaan alempana. mut vuosiin en oo henkselityyliä nähny enää. mul on duunikaveri joka oli noita tinon nuorempii frendejä aikanaan, en sillon sitä tuntenu mutta nyt on tullu puheeks ku ollaan samoilla seuduilla kasvettu. täytyyki näyttää tätä sille ja kysyy siltä mitä tyyliä se edusti joskus 00-luvulla!


      • mäkinolinhoppari

        On kyllä vieny toi Tino roikotukset ihan nextille levelille. Sekä farkkujen että bokserien suhteen. Vaikka jos paidat riitti niin eihän siinä sitte mitään. Kyseliks tolta sun duunikaverilta tosta?


      • ölkölkölk

        toi next level on kyllä ihan hyvin sanottu joo! kyllä mä sen kanssa puhuin tosta aika pitkäänki. en jaksa kirjottaa nyt kovin pitkästi, lupas äijä itse tulla kertomaan mutta sen sanon että kyl tosta tinon possesta kuulemma aika monet näköjään piti housui samaan tyyliin ku tino ja bokserit tai korissortsit kanssa jossain kassien alla. en olis ihan heti uskonu että sellanen tyyli voi levitä mut niin toi sano. mä yritän muistutella duunifrendii että tulis kertomaan tosta enemmän


      • 00750

        Joo, mä tutustuin Tinoon kun olin 14. Olin hatkoilla laitoksesta ja kun näin Tinon Malmilla niin kieltämättä kiinnitin ekana huomiota siihen että sen housut oli niin jäätävän alhaalla. Se teki vaikutuksen, koska olin itse alkanut roikottamaan housuja oikein kunnolla joskus yläasteen alussa ja mulla oli ne silloin jo jossain reisien alaosissa mutta niin alhaalla kuin Tinolla en ollut kenekään koskaan nähnyt roikottavan. Ne oli polvien alapuolella, ja reilusti! Mä päätin että tolle mä meen juttelemaan ja meninkin. Se oli silloin ehkä jotain 22-23 vuotias mun käsittääkseni, paljon mua vanhempi ja siitä tuli nopeesti mulle vähän sellanen esikuva.

        Kun tutustuttiin paremmin niin vietin aika paljon aikaa Tinon luona, hatkareissuilla saatoin asua siellä pari viikkoa putkeen. Siinä tuli vedettyä sitten mitä milloinkin, ei siellä kukaan ollut selvin päin. Ja kylhän se niin oli, että jokainen joka Tinon luona ja kanssa hengas roikotti housuja aika helvetin alhaalla. Vois ehkä sanoa et mitä enemmän jätkä oli sekasin, sitä alempana sillä oli housut. Mullakin laski vyö polvien kohdalle aika nopeasti, ja jossain vaiheessa sitten jo alemmaskin ja henkseleiden kanssa.

        Henkseliviritykset ei olleet mitenkään epätavallisia. Stadissa oli sellanen kauppa Mr Big joka oli tarkotettu tosi pitkille tai lihaville miehille. Sieltä sai henkseleitä jotka oli paljon normaalia pidemmät ja jos ei sekään riittänyt niin niihin henkseleiden klipsuihin sidottiin kengännauhat, jotka sidottiin toisesta päästä farkkujen lenksuihin. Tino sai jossain vaiheessa hommattua 5XLT kokoa olevan korispaidan (siis ei XL vaan XLT eli tall eli pitkä eli aivan jumalattoman pitkä) ja sen kanssa se sai farkut niin alas että ne oli varmaan 15 senttiä polvitaipeiden alapuolella. Täytyy sanoa että sillä oli kävely jo aika hankalaa vaikka olikin ne henkselit. Mulla housut oli just polvien alapuolella ja se toimi henkseleiden kanssa ihan hyvin. Vyö tietty myös, se piti ihan liian isot housut kurissa ettei se vyötäröosa repsottanut liikaa. Kävelykin toimi ihan hyvin kun en sen alemmas laskenut niitä.

        Kaikilla ei kuitenkaan ollut henkseleitä vaikka housut olikin todella alhaalla. Kaks jätkää, ”veljeksiksi” niitä aina sanottiin koska ne liikkui aina yhdessä mutta ei ne kai oikeesti veljeksiä olleet, piti farkut polvissa niin että vyö oli lumpioiden päällä eli just yläpuolella. Ja ne vyöt oli suht löysällä, molemmat vaappui kuin pingviinit eteenpäin jalat leveellä koska muuten housut olisi tippuneet! Ja kyllä ne välillä tippuikin, sitten ne vaan nosti ne takasin siihen polven päälle ja jatkoi matkaa. Ei se ollut iso juttu. Niiden tyylissä kuitenkin erikoisinta oli se, että bokserit oli niin alhaalla. Ne piti niitä 10 tai 15 senttiä farkkujen yläpuolella eli kun farkut oli polvissa niin ne bokserit jäi johonkin reiden alaosaan. En tiedä minkä takia ne niitä niin alhaalla piti, mutta se oli niiden tyyli. Ja vähintään kolme pitkää t-paitaa päällekkäin aina, huivi ja lippis. Joskus noilla näkyi paljaat reidet esim autossa tai muutenkin sohvalla jos paita vähän nousi kun istui. Siitä näki hyvin miten alhaalla bokserit meni.

        Tino piti oikeestaan vaan korissortseja, sellaisia kiiltäviä, boksereiden sijaan. Sillä oli ne jossain reiden yläosassa yleensä mutta mitä enemmän kujalla se sattui olemaan, sitä vähemmän sitä kiinnosti missä ne sortsit oli eli oli ne välillä alempanakin. Mulla oli aluksi boksereita mutta sain Tinolta jossain vaiheessa jotkut sen sortsit joita aloin käyttää. Se on jäänyt mieleen kun Tino kaivoi ne jostain kaapista ja sanoi että laita johki reisien kohalle vaan nää nii on hyvä. Eli kyllä se tavallaan ohjeisti siihen että kannattaa vaan pitää todella alhaalla niitä mutta ei se koskaan painostanut, toisaalta ei mua kyllä tarvinnutkaan. Alussa se tuntui vähän oudolta että oli vaan kassit esillä paidan alla mutta siihen tottui ja oli helppo tottua kun muilla oli samalla tavalla. En mä oikein osaa sanoa kuinka moni piti boksereita/sortseja alle kassien mutta oli meitä kuitenkin useampi. Kaikki ei kuitenkaan.

        Mulla on nykyään aika erilainen elämä eikä noita vuosia hirveesti tule mietittyä enää. Mutta olihan ne aikoja, tottakai!


      • mäkinolinhoppari

        On kyl rentoo ollu toi teiän meininki. Teil sit vissii liitty tohon roikotukseen kans aika reipas kuosaaminen? Tai että teidän posses vedettiin aika paljo kaikkee? Kuin alhaalla teil oli noi sortsit edestä sitte? Aika hurjalta toi kuulostaa mut kai kaikkeen tottuu. Noil veljeksilläki oli sit ilmeisesti munat paljaana jos bokserit meni nii alhaalla? Käviks kellekään sitte sellasta että olis munat tai perse loistanu paljaana?


      • 00750

        En mä tiedä voiko sanoo että kuosaaminen ja roikottaminen liittyis toisiinsa jotenkin. Siis sillä lailla joo, että jos oli ihan pelti kii nii ne housut oli usein alempana kuin muuten. Mut kyllä tossa possessa kaikki roikotti koko ajan ja todella alhaalla. Ja kyl kans vedettiin melkeen kaikkee mahdollista. Eniten nyt ehkä 420 meiningeillä ja vauhdilla mutta muutakin välillä.

        Niikun sanoin niin Tino piti niitä sortseja jossain reiden yläosassa yleensä. Ehkä muutama sentti perseen alareunan alta ne alkoi tai joskus vähän alempaa. Välillä ne oli vielä alempana ja joskus sillä saattoi valahtaa ne kokonaan alas eli ne oli sitten jossain polvissa tai alempana, housujen kanssa samassa, mutta yleensä lähinnä kämpillä vaan. Mutta paitahan sillä silti peitti. Mä pidin aika samassa tasossa. Olin muistaakseni 15 siinä vaiheessa kun housut laski alle polvien ja henkselit tuli kuvioihin. Vähän siitä eteenpäin aloin pitää sortseja boksereiden tilalla ja siitä saakka ku mul oli sortsit nii pidin aina niitä reisissä eli kassien alla. Kun siihen tottui niin laskin jossain vaiheessa alemmaskin niitä, ne meni jossain puolivälissä reittä mulla ja silloin saattoi käydä niin että jos joutui kurottamaan tai nostamaan käsiä paljon niin tuli reidet näkyviin, mutta paidat oli silti niin pitkiä että kaikki arkaluontonen pysyi aika hyvin piilossa. Mä luulen että sortsien käyttäjistä mulla oli ne alimpana. Tinoki joskus sanoi siitä että mähän pidän sortseja alempana ku se..

        ”Veljesten" kanssa liikuin kanssa tosi paljon. Ne oli mua vaan 2-3 vuotta vanhempia. Toinen niistä sai jossain vaiheessa aika uudesta kerrostalosta kämpän missä oli sauna ja siel kämpillä tuli aika paljon oltua sitte. Niillä molemmilla oli tosiaan bokserit niin alhaalla että kun housut/vyö menee ihan siinä polven päällä niin bokserit oli siitä reilun 10 senttiä ylempänä. Eli tottakai oli munien alla ne bokserit. Ihan reiden alaosassa ne meni, paljon alempana kuin mun sortsit. Sen takia niillä näkyi kanssa tosi usein reidet. Jos seisoskeli tai käveli niin ei näkyny mutta melkeen aina jos ne istui jossain tai jos vähän nosti käsiä tai kumartui. Ja niillä saattoi näkyä persekin joskus mutta ei usein. Yleensä jos paita oli jotenkin huonosti. Yhden kerran vaan muistan että jollain olis näkyny vahingossa munatkin eli toinen noista veljeksistä kömpi kerran auton alle hakemaan kaljatölkkiä joka oli vierinyt sinne ja siinä sillä tuli kyllä vähän kaikki näkyviin kun se siellä ryömi eikä nostanut housuja tai boksereita.. Ei muuten koskaan.

        Joillain kyllä saattoi näkyä persvakoa jos esim oli vähän lyhyempi paita päällä ja piti paljon kyykistyä, laittaa vaikka jotain kenkiä jalkaan jne. Yhdellä frendillä esim. oli tapana olla usein vaan vaimari päällä kämpillä eli se laittoi pitkän t paidan tai pelipaidan tai hupparin jos se meni ulos mutta sisällä sillä oli usein vaan vaimari. Sekin oli kyllä pitkä mutta ei niin pitkä eli kun bokserit meni sillä perseen alareunan kohdalla niin sillä aika usein näkyi kyllä perse ainakin vähän, kun se vaikka istui jossain. Edestä sillä oli bokserit vähän korkeemmalla eli munat piilossa.

        Mites teidän porukassa, teillä vissiin oli bokserit korkeammalla? Pysyikö kaikki piilossa, paidat riitti?


      • 00750
        ölkölkölk kirjoitti:

        voin sanoa että ne 48 tuuman farkut oli kyl aika teltan kokoset! ne oli löysät jo muutenki ja ku ne sitte oli tarkotettu jolleki tosi läskille nii ne lahkeethan oli todella leveet. ja niiden haaraosa tai se lahkeiden yläpuolinen osa oli aika korkee niin että ku tino piti niit polvien alla nii niis oli haarus maassa saakka ihan valehtelematta. niissä oli etutaskut niin syvät että se kaivo jostain nilkan kohalta niit röökei ja muit kamoi aina haha.. emmä tiiä miks se niit siel piti mut mis muualkaan sit jos oli vaa t paita pääl? joutuhan se siin kumarteleen mut nii jouduin kyl iteki, ei siin ny hirveen isoo eroo ollu. et sä sit pitäny mitää farkkujen taskuis ite?

        emmä oikeen osaa sanoo mikä sil olis ollu kaikkein alin missä ne housut ois ollu. sil oli pitkät henkselit ja kengännauhat kiinni niis henkseleis ja sit farkkujen vyölenkeis ja niit kengännauhoi se sääti sit sillee sopivan mittasiks et housut oli sopivas kohas. selkeesti alle polvilumpion kuitenki, oiskohan nii että housut alko sitte jotain 10-12 senttii polvilumpion alapuolelt eli tost säären puolelt selkeesti. nii alhaalta ku paita vaa riitti.

        mut toi ku kysyit et miks tulee sellane tunne et ne sen frendit ei ois vapaaehtosesti roikottanu nii paljo. kerron kaks esimerkkii. ensinnäki kerran ku menin tinon kämpille nii siel oli sen jotai 13-14 vuotiait frendei. oltii ite sillon päälle 20 jo eli noi oli selkeest nuorempii, iha looseis ja kännis. siin sohvalla sit istu jätkä jol oli isot housut jotka oli jossai polvien kohalla ja bokserit jossai kokonaa pakaroide alapuolella. sil oli paita tietenki pääl mut se paita ei ollu mitenkää superpitkä ja kai se oli jotenki sii istues menny vähä ruttuun tai jotai. eli täl jätkäl näky sivusta niiku paljaat pakarat ku se istu siin. ja sit ku se nous ylös siit sohvalt nii sil näky koko perse paljaana siin ku se nous ja ennenku paita sit yletty peittää ku se oli jo pystys. ei kai kukaan ton ikänen rupee esitteleen sen paljasta persettä tolleen vaik se ny ihan sekasi oliki sillon. eikä kukaa sanonu sille mitää. oon sitä mielt että jos se aina olis pitäny sen housui ja bokserei tolleen nii ois sil ollu sit pidempi paitaki pääl.

        toinen mist mietin sillo et mitä vittua oli ku olin kans tinon kämpil, sinne tuli sit yks sen frendi. ton keissin muistan hyvin koska se meni jotenki nii totaalisen överiks. no se jätkä oli jotai 16 vuotias ja kai siin vaihees jo aika kokenu nistiki ja sil oli farkut samaan tyyliin ku tinol eli polvien alta meni. ku se tulee sisään nii tino sanoo mulle et kato miten rento tyyli sil jäbäl on ja sit tino sanoo sille et ota sun paita pois ja näytä kui alhaal sul o housut. se jätkä vastaa sellasel hitaal ja nariseval äänel että ei se viitti paitaa ottaa pois mut ku tino uudestaa sanoo nii sit se ottaa. ja mä huomaan tuijottavani sen jätkän paljaita munia siin vaihees. sil oli housut henkseli-kengännauha systeemeil polvien alapuolel, sit sil oli korissortsit housujen alla mut se roikotti niit sortsei nii alhaalla et sil oli edestä säkit kokonaan paljaana ja takaa tietenki pakarat esil kokonaan myös. tino siin odotti et sanon jotai kehuu sen jätkän tyylist ja mä en sii vaihees keksiny kyl mitää järkevää sanottavaa, sit heitin vaa että miks et pidä boksereit. tää jätkä vastaa siihen et oha mul sortsit. sit ku sanoin siihe et nii mut sul o munat paljaana nii se sanoo vaa et nii mut mul o pitkät paidat. mitä siihen voi sit enää sanoo? se hetti sit paidan takas päälle eikä todellakaan nostanu niit sen sortsei. mut tuskin toikaa ny ihan ite oli tollast tyylii keksiny

        Mun täytyy sulle kommentoida tähän vielä että ei noi kummatkaan mitenkään ihmeellisiä juttuja ollu tuolla Tinon kämpillä.

        Toi ylempi keissi vois ihan hyvin olla vaikka mä tai melkeen kuka vaan frendeistä. Jos paita ei oo ihan niin superpitkä ja vaikka oliskin niin siinä käy aika helposti niin että jos menee sohvalle ja lojuu siinä sellasessa puol-istuvassa asennossa niin jossain vaiheessa kun vaihtaa asentoa jne niin paita nousee jostain kohtaa. Ja kun roikottaa housuja ja boksereita tolla tyylillä niin siinä käy sitten noin että tulee reittä tai persettä näkyviin, mutta siitä vaan ei jaksanu sillon stressaa toisaalta siks että oli niin sekasin eikä se kiinnostanu ja toisaalta senkin takia että melkeen kaikille kävi sitä samaa eikä kukaan siitä välittänyt. Vaikka se nyt ei niin tavallista ollut että persvako näkyy, niin kyllä just tollasta että nouset ylös sohvalta tai jostain tai meet vaikka laittaan pleikkaan uuden pelin ja oot siin kyyryssä niin kyllähän siinä saatto olla pakarat paljaana hetken. Mutta ei se mitään esittelyä oo siinä mielessä että sitä olis siinä porukassa hävennyt.

        Ja toi toinen keissi nyt on just sitä tyyliä mitä niillä jätkillä oli, jotka piti henkseleitä. Niillä/meillä oli oikeestaan kaikilla nimenomaan korissortseja ja niitä pidettiin alle munien ihan niin kuin mäkin pidin. Mä en tosin koskaan nostellut paitaa tolla tavalla.. Mutta ei noissa vastauksissa mitään kummallista ollut, perusmenoa tossa possessa noihin aikoihin.


    • Tyttöö16

      Mun mielestä housujen lököttäminen näyttää tosi rumalt..

    • Lököpoika

      Tänne onki tullu tosi paljo vastauksia. Oon iha unohtanu tän! Mut aika monel on näköjää sama mitä mä oon miettiny et 20 ikäset lököttää ja nuoremmat ei välttämättä kauheest. No mä en silti aio mun housui nostaa :)

      housutroikkuu, noi sun kokemukset kuulostaa kyl tosi oudoilt ku aattelee mitä tyylii ihmisil nykyää on. Ei kukaa pidä noin isoi housui eikä pidä noin alhaal ainakaa v 2016!

      • roikottaja

        "Ei kukaa pidä noin isoi housui eikä pidä noin alhaal ainakaa v 2016!"

        Täällä hep. Isoimmat housut on kokoa 48, yleensä pidän semmosia 42 tai 44 koon baggyfarkkuja. Housut nyt ei ihan polvissa oo mutta aika usein silleen reisien alareunassa kuitenki. Ei kyllä kauheen montaa ihmistä tiiä ku tällä tyylillä vielä vetää mut ite en oo kyllä vaihtamas. Tota boksereiden roikotusta perseen alla en kyllä ymmärrä, ite pistän aina jotkut korisshortsit siihen boksereiden päälle nii riittää helposti polviin asti eikä näy paljas iho, paidatki kyl menee sinne polviin asti


      • oikeemeno

        Oho! Näköjää löytyy Suomest viel muitaki. Just tos kaks viikkoo sit ostin farkut kokoo 46 :D Saatan mä joskus pitää pienempiiki, jotai 36, mut yleensä nelosel alkaa. Oikee koko olis jotain 34.

        Ja sen verran alhaal roikkuu et munat ei oo kyl housuissa koskaan. Mut 10 vuotta sit joka toisel oli tällanen tyyli, nykyään ei oikee kellää enää. Mist päi oot? Ite pks.


      • 6484123186
        roikottaja kirjoitti:

        "Ei kukaa pidä noin isoi housui eikä pidä noin alhaal ainakaa v 2016!"

        Täällä hep. Isoimmat housut on kokoa 48, yleensä pidän semmosia 42 tai 44 koon baggyfarkkuja. Housut nyt ei ihan polvissa oo mutta aika usein silleen reisien alareunassa kuitenki. Ei kyllä kauheen montaa ihmistä tiiä ku tällä tyylillä vielä vetää mut ite en oo kyllä vaihtamas. Tota boksereiden roikotusta perseen alla en kyllä ymmärrä, ite pistän aina jotkut korisshortsit siihen boksereiden päälle nii riittää helposti polviin asti eikä näy paljas iho, paidatki kyl menee sinne polviin asti

        minkä ikänen oot ja mist? veikkaan et toi voi olla iha siitä kii et se on ollu joskus tavallist ainaki pk seudul mut ei oo enää. ite asuin itä vantaal 10 vuotta sitte ja kyl me boksereitaki roikotettiin. ei nyt perseen alla mut jossain ehkä puolvälissä persettä ne oli mul ja mun kavereil


      • roikottaja

        Turusta oon ja 23v että joo kyl täälläki sillon kun ite olin yläasteella (millon itekkin aloin tälleen pukeutuu) niin oli suht normaalii. Nykyään jengi kattelee aika pitkään ku tuolla kaduilla painan menee.


      • oikeemeno

        Niihän se menee! Toisaalt just eilen näin jonku ehkä 15v jäbän jolla oli kunnon räppityyli, isto farkut, roikku jossain reiden yläosassa, pitkä huppari ja karvahupputakki. Ei me ihan sukupuuttoon olla kuolemassa :D Onks Turus kellään muulla samaa tyylii ku sulla? Sun frendeil?


      • roikottaja

        No enpä oo kyl pitkään aikaan nähny ketään muuta ku vielä samalla tyylillä vetää mut hyvä kuulla että jossain vielä osataan :D


      • mäkinolinhoppari

        roikottaja, mikäs siel Turussa oli tyyli joskus 10 vuotta sitten? Oliko kellään ihan polvien kohdalla housut? Jos pidit itse niin alhaalla niin miten se toimi sulla? Et henkseleitä kokeillut?


      • roikottaja
        mäkinolinhoppari kirjoitti:

        roikottaja, mikäs siel Turussa oli tyyli joskus 10 vuotta sitten? Oliko kellään ihan polvien kohdalla housut? Jos pidit itse niin alhaalla niin miten se toimi sulla? Et henkseleitä kokeillut?

        No eipä kyllä polvissa asti oikeestaan kenelläkään ollu, puolessa välissä reittä oli muutamalla frendillä. Itellä oli oikeestaan vähän sama ja silleen vieläki pidän että sellaset isot baggyfarkut muutama sentti polven yläpuolelle silleen että vyö jää vähän löysälle niin ettei kävelystä tuu ihan sipsutusta ja bokserit korisshortsit siihen alle peittämään paljas iho. Ylipitkä t-paita sitten tietysti peittämään vähintään se vyö. Tällä tyylillä mennään tosiaan edelleen ja rentoohan se on


      • roikottaja

        Niin ja kokeilin kyllä kans joskus pistää housut ihan sinne polviin ja vyötä vaan kireemmälle ettei housut tipahda mut kävi kävely ja varsinkin ne portaat vähän turhan hankalaks (ei sillä etteikö se vieläkin hieman tuskaa tuottais) niin totesin että tää sopii mulle tarpeeks hyvin. En oo tota henkselisysteemiä koskaan käyttäny.


    • 18vpoiq

      Itse olen 18 v ja käytän normaalikokoisia farkkuja (yleensä merkkiä J&J) vyötärön korkeudella.

      Ps. Housujen roikottaminen näyttää todella typerältä :D... lopettakaa.

      • Sitähän määki. Hölömön näkööstä


    • Streetboy

      Wadap mitä vika täs on housut roikkuu 24/7 hiphop tyyli on kyl aikaa lailla hävinnyt meikää menee tääl tyylillä loppuu asti mitä sitten mä käytän isoi farkui ja vaatteita koska mä oo oma itsensä ei kiinnosta mitä muut on mieltä täst gangsta shit vuodesta toiseen matafaka määän!

      • TheHipHopVeteran

        No jep! Ite 29 ja ei oo housut noussu. Eikä taida koskaan nousta saatana täl mennää hautaan asti! Yli puolet elämäst jo roikottanu housui. Paljo sul o ikää äijä?


      • TheHipHopVeteran kirjoitti:

        No jep! Ite 29 ja ei oo housut noussu. Eikä taida koskaan nousta saatana täl mennää hautaan asti! Yli puolet elämäst jo roikottanu housui. Paljo sul o ikää äijä?

        On yhtä aikaa sekä huvittavaa että surullista, kun aikuisen ikäinen ihminen on jämähtänyt teinin tasolle.

        Niin, enkä nyt tarkoita tässä pelkkää pukeutumistasi...


      • ölkölkölk
        TheHipHopVeteran kirjoitti:

        No jep! Ite 29 ja ei oo housut noussu. Eikä taida koskaan nousta saatana täl mennää hautaan asti! Yli puolet elämäst jo roikottanu housui. Paljo sul o ikää äijä?

        kuinka alhaalla pidät niitä nykyään?


    • 25nainen

      Jos miehellä on hyvä perse, ei tartte roikottaa housuja. Sitäpaitsi et sä nää kunnon bulgea jos housut on puolitangos. Lököpöksyt on pikkulapsille.. t. Nainen25v

    • mäkinolinhoppari

      Onhan toi henkselien käyttö tuttua joo, tai me ei oikeestaan käytetty oikeita henkseleitä vaan sellasesta vähän paksummasta narusta kikkailtiin vähän niinkun henkselien tapaiset eli solmittiin vyölenksuihin edestä, sitten naru olkapään yli ja solmittiin vyölenksuihin taakse. Meitä oli viisi jätkää jotka tän narusysteemin keksi kun housut alko olla ihan polvien kohalla ja kävely meni niin hitaaks ja vyö alkoi hiertää ihoa siitä polvitaipeen kohdalta. Housuthan laski pikku hiljaa, joskus seiskalla vyö oli vielä reisien kohdalla mutta ysillä oltiin jo siellä polvissa, vyö niinkuin lepäsi polvilumpioiden varassa. Sitten kun ruvettiin tuota narusysteemiä käyttämään niin housut laski vielä muutaman sentin alemmaksi, kun ei tarvinnut polvilla saada housuja pidettyä jalassa. Parasta narusysteemissä oli se, että housut ei enää tippuneet ja että bussiin pääsi aika vaivattomasti verrattuna aikaisempaan...

      Eikä me roikotettu pelkästään farkkuja vaan boksereita myös. Alunperin sen takia että niiden lahkeet jäi liian lyhyiksi ja reidet tahtoi tulla esiin farkkujen ja bokserien välistä. Mutta kyllä siitäkin tuli sitten loppujen lopuksi vähän sellanen kovan jätkän merkki ja statusta haettiin. Ne bokserit oli aika lailla pakaran alareunassa eli melkein koko perse esillä, edestä vähän vähemmän. Huonoa siinä oli se, ettei ne oikein tahtoneet pysyä siinä vaan esim istuessa ne laskivat aina vähän alemmas ja sitten piti muistaa nostella niitä kun nousi seisomaan. Näyttää muuten aika hassulta kun yrittää paidan läpi nostella boksereita korkeemmalle. Koulussa pukkarissa liikkatuntia ennen tai jälkeen oikeestaan näki aika hyvin miten porukka niitä boksereita piti. Kyllä jokaisella vähän lökäpöksymmällä jätkällä oli bokserit kohtuullisen alhaalla, jollain enemmän ja jollain vähemmän mutta vakoa oli esillä joka jätkällä. Joskus harvoin siitä puhuttiinkin, lähinnä joku ihmetteli että voiko niitä noinkin alhaalla pitää jne.

      • ölkölkölk

        eipä toi henkselihomma sitte tapulin ja p-helsingin erikoisuus ollut. vaikka miks oliskaan, kylhän toi kunnon lökätyyli oli koko maassa muotia joskus. mist päin sä oot ja mitä vuosia ne oli kun tolla tyylillä edustit?

        sitä mä en ihan ymmärrä että jos käyttää pelkkää narua, eikö se hierrä ihoa rikki olkapään kohdalta?

        boksereista aika lailla samat havainnot. on se varmaan ollu koko maassa. ei kyllä nykypäivän nilkat paljaana swag jonnet pysty käsittään mitä me tehtiin sillon maailman aikaan!


      • mäkinolinhoppari

        Joo, kyllä se naru hies olkapäästä aika ilkeesti. Mut keksittiin me siihenki keino eli jeesusteippiä olkapäähän siihen kohtaan mistä ne narut kulki. Se teippi pysy siinä monta päivää eikä lähteny suihkussakaan pois, aina välillä vaihdettiin kuitenki. Näin jälkikäteen aika huvittavaa mitä kaikkea sitä on tehnyt tyylin eteen!

        Ja oon syvältä Espoon getoista! Reilu 10 vuotta sitten.


      • ölkölkölk

        ai jesaria olkapäihin? on teillä keinot ollu, ei voi muuta sanoo!


      • amisjäbä99

        housut polvissa? bokserit perseen alla? housut naruilla olkapäiden yli kiskottuna ettei tipu? siis mitä vittua :D miks? milt toi ees näyttää? mite pystyy kävelee? mitä jos pitää esim ottaa myllyy jonku kans? ei pysty käsittään


    • amisjäbä99

      ite oon amikses ja meil on sellanen tyyli et pidetää 1-2 kokoo liian isoi työhousui ja annetaa niiden roikkuu jossain puol perseessä. bokserit korkeemmalla ku housut mut kuitenki sillee et amisviiva o vähä näkyvis. aika monet pitää työhousui kans iha vapaa ajalla. sit joku esim snickersin musta huppari ja cappi pääs.

    • adelia0

      Mikäs ero sit on tässä, kun näin muutamankin kerran pojan, jolla oli selkeesti muutamaa numeroo liian pienet farkut, eli se vyötärön kohta oli yläreidessä, muttei mennyt sen ylemmäs, ja siis siksi lökötti persauksesta kans. Kundi käveli vähän vaikeen näkösesti, kun ne farkut kiristi niin. Tässä on puhuttu ihan sikaisoista farkuista, mut mitäs tää sit on?

    • aSCfewffffffffff

      näyttää vitun tyhmältä

    • Boyah

      Itel jack&jonesin sellaset harmaat gollarit jokka kapenee alaspäi nii ite ainaki pidän aik alhaalla niitä ja oon 19 v jätkä

      • collegeboy

        Mis kohalla siis suunnillee sit? Collarit paljo rennommat ku pitää niit alempan ja sillee et bokserit o melkee samas kohas niide kans ettei liikaa ylempän


    • minnemuutinhuhheijaa

      Terveisiä Rovaniemeltä, täällä housut roikkuu aivan liikaa! Ihan vähän aikaa sitten muutettiin ja kyllä mie ihmettelen tätä Ounasrinteen nuorten miesten tyyliä. Oltiin Hessuntorissa (K-kauppa) eilen ja siellä oli kaksi sellaista narkkarinoloista jätkää ja molemmilla valtavat lökäfarkut jalassa. Toisella ne valui koko ajan alemmas ja se nyki niitä jatkuvasti ylemmäs mutta silti sillä vyö oli lähempänä polvia kuin pakaroita. Siis järkyttävän alhaalla! Toisen ei tarvinnut nykiä omiaan ja ne oli ylempänä mutta silti jossain reisissä ja sillä ei paita ja takkikaan peittänyt että bokserit vilkkui koko ajan. Ja kun se kumartui ottamaan kaljalavaansa niin sillä näkyi takapuolestakin puolet paljaana että bokseritkaan ei olleet ylhäällä. Eikä olleet mitään kakaroita vaan parikymppisiä jätkiä, parransänget ja kaikki. Miten ihmeessä? Eikö tämä tyyli ollut joskus 15 vuotta sitten. Karl Kani luki toisella isolla takataskussa, varmaan pitänyt samoja farkkuja sen 15 vuotta. Aivan järkyttävää.

      • roikottaja

        Toihan on just asiaa! Hyvä että jossain vielä edustetaan. Tuntuu nykyään että oon ainoo jolla housut on reisissä.


    • chinoboi

      Iteki lökötän vähä, sillee chinoi jossai puolperseen kohalla tai vähä ylempänä. Voisin pitää alempanaki mut en oikeen tiiä et meneeks se sit liian alas jo. Mitä mieltä ootte? Nii ja oon jätkä 16v.

      • skaterdude

        Toihan on just sopivasti. Mä pidän kans chino housuja tollai samalla tavalla. Ei liian alhaalla vaan sillei mukavan rennosti.


      • chinoboi

        No mut oisko sust liia alhaal jos laskis vähä alemmas? Ei ehk iha persee alareunaa mut sillee melkee? Oon kelannu kans jos ostais yht kokoo isommat ku nyt o ns oikeet kokoo nää. Minkä ikäne sä oot?


    • WestOofkings

      Kyl ne housut Vähä roikkuu vieläkii ja tulee aina olemaan niih .My Life matafaka!

      • chinoboi

        No nii se onki et su elämä ja ei kuulu muille mitä sil teeke! Ooks kui kaua sit jo lököttäny? Ja mitä mielt oot tost et jos pidän ite sillee n. puolperseen kohalla nii oisko ok pitää vähä alempan siit viel?


      • Hoodboy89

        Hey yo jäbä jos haluat pitää housut alhaalla pitää olla pitkä paita siis 09 tääl tyylillään oo menny ja vieläkii niin


      • dickiesking
        chinoboi kirjoitti:

        No nii se onki et su elämä ja ei kuulu muille mitä sil teeke! Ooks kui kaua sit jo lököttäny? Ja mitä mielt oot tost et jos pidän ite sillee n. puolperseen kohalla nii oisko ok pitää vähä alempan siit viel?

        Hyvält se näyttää jos pistät alemmas, sillee perseen/pakaroiden alle just. Paita sillee ettei bokserit ny ihan koko ajan näy vaik saahan ne vilkkuu ku istuu jne. Aika lail täl tyylillä pidän ja chinoi tai dickiesei kans, ei mitään valtavii hehtaarihousui vaan sillee suht oikeen kokosii mut matalalla.


    • Nolispoika

      Kiinnosti paljon, senkin noliss!

    • Anonyymi

      Sellaiset siniset lökö farkut ovat rumat = liian old school baggy kamaa 03 itel oo hienot homeboy farkut en lökötä niitä

    • Anonyymi

      Uninalle vaippa😄

    • Anonyymi

      Pitää housuja nostaa, selän taakse Pyhäsalmeen Tenhunen järjestää Malilan, housuja pitää nostaa matkat Rovaniemi.
      Luomu tuet , ym tuet Malila.
      peltolohko paalit. Naiset jotain toteaa.
      Luomu tuet miten lähellä viljaasti liikennöidä. Pellon läheltä saa rehua yn korjata eläinten ja ihmisten ruuaksi.

    • Anonyymi

      joo aina

    • Anonyymi

      Lökäpöksyt ei saa ikinä naista.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe