Peliriippuvuus velat ja parisuhde

Piipii-76

Hei olisin halukas lukemaan muiden kokemuksia siitä kuinka olette kertoneet puolisolle peliriippuvuudesta ja siitä aiheutuneista veloista.Ja kuinka puoliso on tähän suhtautunut,tuliko ero?
Itse riippuvainen ja saanut aikaan suuret velat joista mahdotonta selviytyä.Nyt pitäisi asia tunnustaa puolisolle mutta en tiedä miten sen teen ja kuinka hän tähän kaikkeen suhtautuu.

14

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VäsynytVaimoke

      Moikka. Itse olen peliriippuvaisen puoliso. Kerro kumppanillesi asiasta, ei varmasti helppoa mutta kerro. Meillä suhde koetuksella valheiden vuoksi,ei sen että mieheni on peliriippuvainen. Mutta kaiketi valehtelu on osa sairautta,mutta..Lisäksi suosittelen sinua hakemaan apua ongelmaasi. Apua tarvitset siihen,jotta pystyt elämään riippuvuutesi kanssa ilman että se pilaa koko elämäsi. Riippuvuuksien takana on usein joku syy miksi esim. alkanut pelaamaan. Mutta niin,ole kumppanillesi rehellinen. Hän saa sitten itse valita jatkaako kanssasi. Jos jatkaa,niin voitte yhdessä tukea toinen toisianne. Mutta älä valehtele. Se pilaa aivan kaiken.

    • Piipii-76

      Olen jo hakenut apua ja käyn A-neuvolassa.Ja aion kyllä kertoa puolisolleni,olen jo monta kertaa meinannut mutta vaikeaa on.Ehkä parempi kirjoittaa hänelle niin saan siinä sanottua kaiken haluamani.Vaikeaa vaan se on tehdä kun pelkään että menetän kaiken.

    • samassajamassa

      Hei! Olen itse kokenut saman tilanteen ja ainoa mitä suosittelen on asian auki puhuminen silläkin uhalla että suhteesi päättyisi. Pelkäsin itse hurjasti asian esille ottoa mutta salailu ja taakka alkoivat painaa niin paljon että muuta mahdollisuutta ei kertakaikkiaan enää mielestäni ollut kuin puhua asia niin kuin se on. Miesystävä kyllä toki koki monenlaisia tunteita tuossa kun paljastui että olen valehdellut velkatilannettani ja salannut peliongelmani mutta mikä hienointa;hän ei jättänyt minua vaan sanoi että kyse on onneksi vain rahasta eikä kenenkään hengestä tms. Tämän salailun loputtua olen itse valtavan helpottunut siitä ettei enää tarvitse puhua muunneltua totuutta ja siitä että olen päässyt asioideni hoidossa eteenpäin. Olen alkanut hoitamaan itseäni kuntoon ja siinä samassa olen myös raha-asioihin etsinyt ratkaisuja, joita ihme kyllä oikeasti on. Vaikean kautta mennään eli ulosoton, mutta sekin on ulospääsy jonain päivänä/vuonna. Kirjoittamalla minäkin avasin asian jonka jälkeen pääsimme puhumaan asiasta paljon helpommin. Itsesi vuoksi suosittelen lämpimästi avoimuutta ja rehellisyyttä kaikessa nyt;huomaat että ratkaisuja oikeasti löytyy! Voimia sinulle <3

    • nm1

      Ok.

    • Hei sinä samassajamassa,olisi kiva kuulla enemmän sinun peliriippuvuudesta,veloista ym.Jos haluat vaihtaa ajatuksia niin laita postia [email protected]

      • samassajamassa

        En mielelläni laita spostia kun siitä tunnistaa minut mutta kysele täällä niin koitan vastata :)


    • Ok.Onko sinulla paljon velkaa ja onko vakituinen työ?Paljonko palkastasi otetaan kuukaudessa?Entä onko teillä vuokra vai omistus asunto?Meillä omistus asunto ja siksi pelottaa jos ulosottoon joutuu.

      • Samassajamassa

        Velkaa on kertynyt todella paljon. Se ei kaikki toki jouhdu pelaamisesta mutta sitä on yli 100 000 euroa. Vielä ei ole ulosotto alkanut mutta velkaneuvojan ohje oli päästää kaikki tuonne autolainaa lukuunottamatta ja sitten n vuoden-kahden kuluttua haetaan velkajärjestelyä tuohon joka on kuulemma ihan mahdollinen. Nyt tehtäväni on hoitaa itseäni kuntoon, olla pelaamatta ja kerätä voimia tulevaan. Palkasta tulee menemään tuo 1/3 osa uo;toon. Kamalinta mikä nyt on on se ajatus että olematta peliriippuvainen olisin voinut välttää tämän suon kokonaan! Muistutuslaskuja tulee ovista ja ikkunoista kokoajan ja omalle luonteellleni tämä on todella rankkaa aikaa. Tuo asuminen taitaa olla selllainen alue mistä vouti ei vie kaikketi mikäli asuntolainaa on vielä. Sitten kyllä ottaa omansa jos esim sinun osuus on täysin velaton.
        En ikinä olisi uskonut olevani tällaisessä jamassa kuin nyt olen. Kumppanini tuki tässä on ollut korvaamaton! En uskalla edes miettiä missä olisin ilman häntä. Huonoina päivinä hän valaa uskoa tulevaan ja tsemppaa eteenpäin, rakkaus kantaa tämän yli on hänen motivointilausahduksensa. Kerroppa omasta tilanteestasi lisää...


    • Samaahan minäkin olen ajatellut että kunpa ei olisi ollut riippuvainen kaikki olisi toisin.Minulla velkaa on n.45000,mutta siitä 15000e pankkilainaa pienellä korolla ja se on hoidossa.Mutta nämä 30000e,niistä en taida selvitä.Asuntolainaakin on vielä 11v jäljellä maksettavaa ja maksettu on 7v.Voimia sulle ja ihanaa kun puolisosi tukee sinua kaikella.Minäkin kyllä kerron pian asiasta,saas nähdä kuinka käy...

    • Olen käynyt myös velkaneuvojalla mutta ei oikein neuvonnut millään lailla.Takuusäätiön takaukseen ei riitä maksuvara,minulla on monta huollettavaa;joten tulot pitäis nousta että olis mahdollinen.

      • Samassajamassa

        Ompa kurja ettei velkaneuvojalta saanut apuja asiaan. Mitäpä jos varaat ajan jollekulle toiselle neuvojalle koska heissäkin on valitettavan paljon eroa miten työtään hoitavat. Onko tuo asunto teillä yhteisomistuksessa? Kuvittelisin ettei vouti sitä vie koska teillä huollettavia ja lainaakin jäljellä vielä siitä. Kerro ihmeessä tuo taakka pois puolisolle koska sen kantaminen tämän muun myterin keskellä vie loputkin voimasi. Toivon todella että puolisolta riittää ymmärrystä tilanteeseen ja että tukee sinua jatkossakin. Vain olemalla kaikesta rehellinen tulevaisuudessa tästä pääsee vielä yli! Voimia sinulle!


    • Joo yhteisomistuksessa on asunto.Soitin kyllä itse takuusäätiöön ja puhelimessa puhuttiin jotain tuloista ja menoista ja siellä se meinasi että voisi olla mahdollisuus takaukseen,mutta käski laittaa hakemuksen.Velkaneuvoja kyllä laski ettei maksuvaraa jää ja sanoi että jos jään työttömäksi niin sitten voisi ajatella velkajärjestelyä mutta se on sitten muutaman vuoden juttu.

    • Onko teillä omistus vai vuokra asunto?Kuinkas kauan sulla on aikaa pelaamisesta ja kauanko pelasit?Minä oon pelaillut 2,5v.Ja nyt on kuukausi ollut pelaamatta.

    • raysucks

      Suosittelen kyllä myös kertomaan vain suoraan. Meillä kanssa vastaava tilanne. Mies on pelannut kymmeniä tuhansia. Muutin omilleni koska en kestänyt jatkuvaa salailua ja valehtelua. Tuntuu ettei mihinkään hänen sanaansa voi luottaa. En usko, että jaksan palata suhteeseen enää takaisin, koska koko ajan pitää miettiä mihin luottaa ja mikä on valetta. Pikkuasioistakaan ei voi puhua totta, joten luottamus on mennyt täysin.
      Itse olen aivan rikki tilanteesta, mutta on pakko alkaa rakentamaan omaa elämääni.
      Toivottavasti saat kerrottua asian puolisollesi ja te päädytte toiseen ratkaisuun. Itse en pysty tällä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe