Skodan liikevoitto harppasi +30%

MeMenestyjät

Ja Volkswagenillakin pyyhkii hyvin.
"Skoda-merkin osalta liikevoitto nousi peräti 30 prosenttia."
Huomenna tiedetään taas Skodan murskarekisteröintiluvut Suomenkin osalta.

Mites näin, onkos palstan vakiopäivystäjällä kommentteja?

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenilta-jymy-yllatys-liikevoitto-kasvoi/r9qxXYGd

86

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovaa.kirjanpitoa

      Kun huijataan päästöissä ja maksellaan verottajan ohi palkkoja bensana, niin tuskinpa se kustannuslaskentakaan voi olla muuta kuin "luovaa". Näin saadaan vuorotellen aina tietty tuote kannattamaan muita paremmin vaikka kokonaistulos sakkaisi.

    • Ihmettelenvaan

      Mikä on skodan myynti mailmalla verrattuna volkkariin?

      • TOTUUDEN.TOTUUS

        Kärpäsen paska.

        Ja kuten VW:n oma arvio menee... "In the Passenger Cars Business Area we expect a sharp decrease in sales revenue, "


    • Hillomies

      Markkinat eivät tunnu olevan tuon pilipalianalyysisi kanssa samaa mieltä.

      Päivän tilanne Xetrasta:

      TOYOTA MOTOR CORP. 1,37 %
      VOLKSWAGEN AG VZO O.N. -3,10 %

      • TSI-DSGvsHYBRIDI

        Pitkällä aikavälillä nämä firmat ovat menneet aika erisuuntiin:
        6kk aikana Toyota on pudonnut 60 --> 42 euroon. Kymmenessä vuodessa tojo on päässyt muutaman mutkan kautta ei minnekään eli säilynyt 40€ kieppeillä.

        Viimeinen puoli vuotta Volkkarille 127 --> 137 ja kymmenen vuotta VW 37 --> 137€

        Eli jos osti kymmenen vuotta sitten 100.000€:lla kummankin osakkeita niin Tojon osakkeet ovat edelleen saman 100k arvoisia. Sen sijaan Volkkarin osakkeiden arvo on 370.000€.

        Ei liene epäselvää kumpi on tehnyt oikeita asioita ja parempia autoja.


      • sijoittaja
        TSI-DSGvsHYBRIDI kirjoitti:

        Pitkällä aikavälillä nämä firmat ovat menneet aika erisuuntiin:
        6kk aikana Toyota on pudonnut 60 --> 42 euroon. Kymmenessä vuodessa tojo on päässyt muutaman mutkan kautta ei minnekään eli säilynyt 40€ kieppeillä.

        Viimeinen puoli vuotta Volkkarille 127 --> 137 ja kymmenen vuotta VW 37 --> 137€

        Eli jos osti kymmenen vuotta sitten 100.000€:lla kummankin osakkeita niin Tojon osakkeet ovat edelleen saman 100k arvoisia. Sen sijaan Volkkarin osakkeiden arvo on 370.000€.

        Ei liene epäselvää kumpi on tehnyt oikeita asioita ja parempia autoja.

        VW:n osake on jätepaperia. Arvioitu osinko per osake oli vuodelle 2016 0,13% kurssista ja nyt kävi ilmi ettei voittoa jaeta ollenkaan. Eli osake on muuttunut pelkäksi Talvivaaraksi jolla ei ole muuta arvoa kuin se minkä Jullit uskossaan siitä maksavat.

        Ammattisijoittajat siirtynevät koko roskasta hiljakseen eroon ja tuulipukujullit ostavat.

        Sitä vastoin Toyotan tämän vuoden osingosta lasketun P/E -luvun perusteella osake on maksanut itsensä takaisin hieman yli 8 vuodessa. VW:n tapauksessa P/E:tä ei edes ilmoiteta koska se on käytännössä ääretön -> ei tuota mitään.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-saattaa-jattaa-osakkeenomistajat-nuolemaan-nappejaan/v2JEVac3


      • pikkumeklarinitkua
        sijoittaja kirjoitti:

        VW:n osake on jätepaperia. Arvioitu osinko per osake oli vuodelle 2016 0,13% kurssista ja nyt kävi ilmi ettei voittoa jaeta ollenkaan. Eli osake on muuttunut pelkäksi Talvivaaraksi jolla ei ole muuta arvoa kuin se minkä Jullit uskossaan siitä maksavat.

        Ammattisijoittajat siirtynevät koko roskasta hiljakseen eroon ja tuulipukujullit ostavat.

        Sitä vastoin Toyotan tämän vuoden osingosta lasketun P/E -luvun perusteella osake on maksanut itsensä takaisin hieman yli 8 vuodessa. VW:n tapauksessa P/E:tä ei edes ilmoiteta koska se on käytännössä ääretön -> ei tuota mitään.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-saattaa-jattaa-osakkeenomistajat-nuolemaan-nappejaan/v2JEVac3

        toyota on paikalleen jähmettynyt dinosaurus ja VW kasvava tiikeri. Yhden vuoden osinkojen katsomisella voi pyyhkäistä persettään, varsinkin tänävuonna.
        Money talks, bulshit walks.


      • Totuuskirjoittaja
        pikkumeklarinitkua kirjoitti:

        toyota on paikalleen jähmettynyt dinosaurus ja VW kasvava tiikeri. Yhden vuoden osinkojen katsomisella voi pyyhkäistä persettään, varsinkin tänävuonna.
        Money talks, bulshit walks.

        Ja samoin 2017, 2018 jne... Kuten sanoin: Jätepaperia.


      • Ammattisjoittaja
        sijoittaja kirjoitti:

        VW:n osake on jätepaperia. Arvioitu osinko per osake oli vuodelle 2016 0,13% kurssista ja nyt kävi ilmi ettei voittoa jaeta ollenkaan. Eli osake on muuttunut pelkäksi Talvivaaraksi jolla ei ole muuta arvoa kuin se minkä Jullit uskossaan siitä maksavat.

        Ammattisijoittajat siirtynevät koko roskasta hiljakseen eroon ja tuulipukujullit ostavat.

        Sitä vastoin Toyotan tämän vuoden osingosta lasketun P/E -luvun perusteella osake on maksanut itsensä takaisin hieman yli 8 vuodessa. VW:n tapauksessa P/E:tä ei edes ilmoiteta koska se on käytännössä ääretön -> ei tuota mitään.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-saattaa-jattaa-osakkeenomistajat-nuolemaan-nappejaan/v2JEVac3

        Ammattisjoittaja? Volkkarin P/E oli noin 10 kun kurssi oli 225. Kun tästä vuodesta on päästy yli niin P/E -luku tulee olemaan taas varsin hyvä ottaen huomioon vielä edullisen osakearvon.
        Ei ammattisjoittaja vertaa yhden vuoden aikana ilmoitettua P/E:tä vaan sijoitushorisontti on ainakin 10 vuotta ja silloin nyt ostetut WV:n osakkeet on arvossaan - ja tuottaneet itsensä ainakin 1...2 kertaa osinkoina takaisin.


      • futismanageri

        Tyypillistä wannabe-sijoittajille jotka pelaavat mielessään, ei oikeasti omilla rahoillaan. Kaivellaan pari lukua ja mietitään lyhyen aikavälin kauppaa. Peliaddikteja usein. Huvittavia pellejä rahantekomielessä joka tapauksessa, sellaisia pleikkari-futismanagereja.


      • TrolliEiOsaaLukea
        Ammattisjoittaja kirjoitti:

        Ammattisjoittaja? Volkkarin P/E oli noin 10 kun kurssi oli 225. Kun tästä vuodesta on päästy yli niin P/E -luku tulee olemaan taas varsin hyvä ottaen huomioon vielä edullisen osakearvon.
        Ei ammattisjoittaja vertaa yhden vuoden aikana ilmoitettua P/E:tä vaan sijoitushorisontti on ainakin 10 vuotta ja silloin nyt ostetut WV:n osakkeet on arvossaan - ja tuottaneet itsensä ainakin 1...2 kertaa osinkoina takaisin.

        Volkswagenin viime vuoden liiketulos painui 4,1 miljardia euroa tappiolle. Yhtiö aikoo salata sisäisen tutkintansa tulokset.

        Osakkeenomistajia kuritetaan. Volkswagenin osinko viime vuodelta laskee peräti 97 prosenttia 0,17 euroon.

        http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2016/04/VW_FYP.html

        Historiallinen osinko tai kurssi EI VAIKUTA TULEVAAN. Tuolla osingolla JONKA VW AINAKIN LUPASI kestää tämän päivän kurssilla (joka on yhä laskussa) vaatimattomat 782 VUOTTA saada osakkeen hinta takaisin.

        Tuulipuvut ostaa Talvivaaraa ja Volkkaria, niinhän se menee.


      • HAHAHAAHAAAA

        He he hee, oliko tällä "Ammattisjoittajalla" palon Benefonin / Geocentricin osakkeita - ne olivat myös korkealla mm. vuonna 2000 ;==D


      • arvottajille

        Ei ole oikeaa tai väärää tapaa arvostaa osaketta. On vain markkinat. Katsotaan miten kurssit kehittyvät. Vain sillä on merkitystä.
        Jos olette noin varmoja VW:n syöksystä niin nyt nopeasti shorttaamaan VW:tä. Mitäs vielä odottelette?


      • Truthman
        arvottajille kirjoitti:

        Ei ole oikeaa tai väärää tapaa arvostaa osaketta. On vain markkinat. Katsotaan miten kurssit kehittyvät. Vain sillä on merkitystä.
        Jos olette noin varmoja VW:n syöksystä niin nyt nopeasti shorttaamaan VW:tä. Mitäs vielä odottelette?

        Ei auta kun markkinat tietää sen jo.


      • on.se.tollo
        Truthman kirjoitti:

        Ei auta kun markkinat tietää sen jo.

        Tyhjäpäisimmän postauksen kuukauden palkinto on jaettu tälle herrasmiehelle.


    • ei.kuuluisi.maksaa

      Tymät idiootit maksaa viallisen tuoteen korjaukset.öljyt yms.

      Myös Kilpailu- ja kuluttajavirasto seuraa kiinnostuneena VW-konsernin ongelmista tiedottamista. Kuluttajaviranomaisia kiinnostaa erityisesti, miten jälleenmyyjien virhevastuu toteutuu ongelmatapauksissa. KKV:n mukaan autojen omistajien ei kuuluisi maksaa kalliita korjauksia tapauksissa, jotka kuuluisivat virhevastuun piiriin.

      Kilpailu- ja kuluttajavirasto muistuttaa, että sillä oikeus saada maahantuojilta tietoa. Toistaiseksi KKV odottaa kuitenkin ensin, millaisia mahdollisia toimenpiteitä Trafi tekee.

      KKV:n lakiosasto aikoo kuitenkin varmuuden vuoksi tutustua kuluttaja-asiamiehen TSI-moottoriongelmista saamiin yhteydenottoihin. Tilanne saa jatkoa, jos paljastuu, että moottoriongelmaisia asiakkaita on laskutettu korjauksista, joita heidän ei kuuluisi maksaa.

    • SkodaRules

      Nyt muuten palstalla pyöriviä työttömiä kommaritrolleja vituttaa!

      AAAH HAH HAH HAH HAH HAAAA!

    • j.orma

      Selitykset on venäläisillä ja suomalaisilla trolleilla valmiina jo ennestään: Palstan perus-"fakta" on, että Skoda on kallis halppis. Kun myydään paskaa kalliilla, saa paljon tuottoa eli liikevoittoa. Näin on trolli selittänyt jo aiemmin, miksi Skodaa ei ole lopetettu luokattoman ja tappiollisen toiminnan tuloksena. Koska tyhmä Jorma ostaa, siksi.

      Huomenna taas tutkaillaan, miten toukokuussa Tojota on tehnyt uusia ennätyksiä uusien autojan rekisteröintien määrässä ja Dacia on pessyt & kuivannut sekä silittänyt ja taputellut romahtaneen Skodan, Ladan tuloa odottellessa.

      • ToyotanYlivoimaa

        Se kallis ja halpis tulee siitä että se on kallis omistajalleen sekä valmistajalleen (heikko laatu, kehittymättömät itäblokin valmistusmenetelmät). Halpis taas kuvaa sen todellista käyttöarvoa sekä yleensä jälleenmyyntiarvoa joka tulee rytinällä alas.


      • HalppisTojo
        ToyotanYlivoimaa kirjoitti:

        Se kallis ja halpis tulee siitä että se on kallis omistajalleen sekä valmistajalleen (heikko laatu, kehittymättömät itäblokin valmistusmenetelmät). Halpis taas kuvaa sen todellista käyttöarvoa sekä yleensä jälleenmyyntiarvoa joka tulee rytinällä alas.

        Halppi Tojon osake ei ole noussut kymmeneen vuoteen. Käyttöarvoakaan Tojolla ei ole koska ei kestä kilometrejä.


      • jorman.tuulipuku
        HalppisTojo kirjoitti:

        Halppi Tojon osake ei ole noussut kymmeneen vuoteen. Käyttöarvoakaan Tojolla ei ole koska ei kestä kilometrejä.

        Eilen näytti taas olevan nousussa, toisin kuin eräs toinen?

        Jos perustan firman jonka osake on 100 eur ja lupaan etten maksa osaketta mutta "se on tosi hyvä firma" niin kai ostat?


    • halppisliisinki

      Skoda-synonyymi häpeälle murheille ja vettä vuotavalle itäkipalle.

    • Jullinjuntti

      Kyllä nyt harmittaa. Jälleen meni vuoden trollaus hukkaan 18 tuntia päivässä 365 päivää vuodessa. Skodan myynti vain kasvaa.

    • Jullinjuntti

      Vittu muutan takasi Lotinanpeltoon

      • Kyykmanne

        Minä asun siellä jo.


    • HuomennaKesäkuu

      Kylläpä tuli taas hätä käteen kommentoijalla!
      Hyvin nähdään, miten positiivinen uutinen yritetään hukuttaa satunnaissanageneraatorin tuotoksilla eli tekstin määrällä - laadusta ja tosiasioista välittämättä.
      Ei provoilijalla toki muuta mahdollisuutta olekaan. Oma määrätietoinen myyräntyönsä vaatii vähintään sata ns "kommenttia" yhtä asiauutista kohden. Kyllä tuo kokopäivätyöstä jo käykin vaikka copy/pastea paljolti onkin!
      Huomiseen kannattaa valmistautua tämän kerran nukkumalla kunnolla! Rekisteröintitilastot voivat olla näkyvillä jo ennen puolta päivää ja sitten kyygelmiehen nääppäimistö taas laulaa ...

      • SkodaJuhlii

        Ei trolli ymmärrä liiketalouden tunnusluvuista enempää kuin sika hopealusikasta.


      • Kiva.ajella
        SkodaJuhlii kirjoitti:

        Ei trolli ymmärrä liiketalouden tunnusluvuista enempää kuin sika hopealusikasta.

        Itse en jaksa juurikaan innostua noista Volkkarin tulosluvuista. Sen sijaan mieltä lämmittää kun saa ajaa todella hyvällä ja luotettavalla autolla. Eipä löydy konsernin ulkopuolelta vastaavaa settiä.


      • Totuuskirjoittaja

        Osakeyhtiön on tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen.

        Jos VW on tenhyt noin reippaasti voittoa, pitäisi 140-150 euron hintaisesta osakkeesta saada kymppi pari osinkoa.

        Jos osinkoa ei tule, paperi on täysin arvoton.


      • Viisasmies.hän

        Juuri sen takia VWn osakkeen arvo on nelinkertaistunut kymmenessä vuodessa ja Toyotan osakeen arvo ei ole kasvanut yhtään. Olet ehdottomasti oikeassa. Juuri näin osakkeen arvo muodostuu.


      • Co-rollaattori

        Ja juuri sitä että Toyota jakaa osinkoja arvostetaan markkinoilla aivan sikana. Kurssin putoaminen kuudestakympistä reiluun neljäänkymppiin puolessa vuodessa johtuu vain sijoittajien ymmärtämättömyydestä ja ei oikeastaan ole edes totta vaan lahjottujen eurolehtien levittämää valhetta.

        Te terot olette kyllä huvittavia. Selvä vedätyshän tämä kaveri on.


      • vw.talvivaara

      • lotto.ja.veikkaus
        Co-rollaattori kirjoitti:

        Ja juuri sitä että Toyota jakaa osinkoja arvostetaan markkinoilla aivan sikana. Kurssin putoaminen kuudestakympistä reiluun neljäänkymppiin puolessa vuodessa johtuu vain sijoittajien ymmärtämättömyydestä ja ei oikeastaan ole edes totta vaan lahjottujen eurolehtien levittämää valhetta.

        Te terot olette kyllä huvittavia. Selvä vedätyshän tämä kaveri on.

        Montako Talvivaaran osaketta omistat?


    • HyväSkoda

      Skodalla menee hyvin.

      • TOTUUS.KIPU

        Saksalaisen Volkswagenin laatu on romahtanut viime vuonna päämerkkien häntäpäähän, paljastuu tuoreen Auto Bild -lehden laajasta laaturaportista.

        ”Meidän ei pidä korjata vain autojamme vaan myös uskottavuutemme”, pääjohtaja Matthias Müller sanoi.

        http://www.hs.fi/talous/a1452479458064


    • Odotetaan.röllejä

      Ei muuta kuin röllit selittelemään miksi näin kävi.

    • OleUskossasiVahva

      Jaahas poijjaat, tänään julkistetaan Helkaman konkurssi, kun Skeidan myynti on vuosia sakannut ja viimein romahtanut täysin Ladan tullessa markkinoille: Kaikki kommari-Jormat odottaa jo omaa Laadokkaansa, kuin vappu-paraatia. Ei kelpaa tsekkiläinen kopio, kun aitoa asiaa saa venäjältä.

      Helkama ja Talvivaara, surullisia esimerkkejä suomalaisesta "yrittämisestä".

      • Belarussianussia

        Mites polkupyörät, myydäänkö Jopot jatkossa Ladan nimellä?


      • translitteraa

        Niiden nimi on tietysti Йoпo, eli kykkänän kielellä Nopo.


      • transural
        translitteraa kirjoitti:

        Niiden nimi on tietysti Йoпo, eli kykkänän kielellä Nopo.

        Eikös se ole tämä Kyykkänen Vemix, joka tuota translitteroitua munamankelia jatkossa myy?


      • suunnitelmatalous

        Mitä sitä Helkamaa kannattaa pitää pystyssä, täällähän on kerrottu että ei osinkoja tarvitse maksaa?

        Vai onko se sittenkin kolhoosi?


      • FAKTOITTAJA

        Otetaas vähän faktaa välillä:

        "we estimate that 2016 sales revenue for the Volkswagen Group may be down by as much as 5 percent"


    • selittäkää.selittäkää

      % YLIN ALIN
      1 v -39,02 222,85 86,36

      Ja tänään kurssi laskussa, kuten eilenkin.

      Eihän sen näin pitänyt mennä?

      Minulle sanottiin että VW kurssi nousee ikuisesti?

      En ymmärrä? Eikö sijoittajat tiedä että heidän pitäisi myydä ja ostaa tuota paperia paljon kalliimmalla?

    • tirehtöörix

      Aika hauska seurata kun apinat googlettavat ja yrittävät puhua pörssikursseista. Heittäkää tikalla vaan jatkossakin. Se sujuu teiltä paremmin.

      • TyhmyysOnTyhmyyttä

        Onhan se hauskaa seurata muutenkin tällä palstalla, kun perseestä revittyjä "faktoja" yritetään perustella.


      • tikka.taulu

        Joko sait Wincapitasta ja Talvivaarasta omasi takaisin?


      • kuha.kysyn

        Onko pörssitiedotteetkin "perseestä revittyjä faktoja" ?


      • alijäämähyvitys
        tikka.taulu kirjoitti:

        Joko sait Wincapitasta ja Talvivaarasta omasi takaisin?

        Ostin Vemixiä ja Kamuxia oli tarkoitus hommata myös Wincapitan ja Talvivaaran voittorahoilla. Jos Kamux ei listaannu lähiaikoina, ostan Lukoilia, siis Teboilia.

        Kannataako Helkaman osakekirjoja säilyttää, vai vienkö mökille sytykkeeksi?


      • tirehtöörix

        Nyt nää apinat eivät enää tiedä kuka vittuilee ja kenelle. On ne vekkuleita.


    • Autoalan_tiedotuskeskus

      Ja rekisteröintiluvut jatkavat kasvuaan! Suomen uusimman tioaston mukaan tammi-toukokuussa kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan on 15,2%. Markkinaosuus on samaan aikaan kasvanut 0,2%-yksikköä. Nykymenolla on vain ajan kysymys milloin Skoda ajaa Suomessakin Toyotan ohi rekisteröintimäärissä.
      Octavia oli viime toukokuun ylivoimaisesti myydyin automalli. Sitä on rekisteröity yhtä paljon kuin Toyota Avensista ja Aurista yhteensä!
      http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1385/Toukokuu_2016.xlsx

      • saisko.faktaakin

        Miten markkinaosuus voi olla 9,7 % jos 5 miljoonasta autosta vain 100 tuhatta on skodia?


      • ei.kelpaa.usaan

        Eikö skodaa myydä muualle maailmaa vai miksi nuo tilastot tuntuvat liittyvän vain suomeen?


      • Rinnakkaistotuus
        saisko.faktaakin kirjoitti:

        Miten markkinaosuus voi olla 9,7 % jos 5 miljoonasta autosta vain 100 tuhatta on skodia?

        Faktahan on Helkaman konkurssi-hakemus. Velkajärjestelystä tehtyä säälittävää venäjäksi kirjoitettua anomusta ei otettu edes käsittelyyn, koska edellytyksiä jatkaa liiketoimintaa Skodan maahantuonnilla ei ole. Ei ole. Ei ole mitään Skodaa, ei mitään markkinaosuutta, ei y h t ä ä n mitään.

        Kyykman jatkaa Vemixin kautta toistaiseksi Jopo-polkupyörien varaosakauppaa ( ovat aina pajalla ja artisti maksaa isse kalliit korjaukset).

        Kuusakoski antaa tulosvaroituksen, koska Skodan hävittyä maailmasta paaliin, ei tuhottavaa autokalustoa ole.


      • faktaa_et_ymmärrä
        saisko.faktaakin kirjoitti:

        Miten markkinaosuus voi olla 9,7 % jos 5 miljoonasta autosta vain 100 tuhatta on skodia?

        Esitetty tilasto olisi auennut sinullekin jos olisit oppinut auttavasti peruskoulun matematiikan ja luetun ymmärryksesi olisi edes ala-asteen viimeisen luokan edellyttämällä tasolla.


    • HienoaAllerJaKyykkis

      Ihanaa, kun rekisteröitynyt Kyykman peukuttaa omia viestejään.

      On se hyvä, että vain vastuulliset rekisteröityneet kirjoittajat pääsevät kommentoimaan.

      Jatkossa Skoda-Jorman ja Larvannon selittelyt saavatkin arvoisensa kohtelun, mutta Jullinjuntin arvostus nousee... :)

    • lujaa.meneepi

      No jopas menee Skodalla lujaa.

    • salesmanni

      Ja myynti senkun nousee.

    • pörssihaitari

      Hyvin iloisesti tässä keskusteluketjussa sekoitetaan osakkeen arvo ja myyntivoitto. Mutta eihän tämän palstan kirjoittajista kukaan edes osakekauppoja harrasta.

      • kjhggfd

        Eipä palstan trollipojut ymmärrä mistään mitään.


    • Entistä.parempi

      Onpahan vara kehittää Skodaa entistä paremmaksi.

      • Paras.auto

        Todella hyvä se on nytkin.


      • good.better.best
        Paras.auto kirjoitti:

        Todella hyvä se on nytkin.

        Ja ei kun paranee koko ajan.


    • harppaaja

      Ihan gyvä harppaus.

    • KohtiÄäretöntäJaYli
      • teollisuusmies

        Niin, skeidan tehtailla tehdään kaikki muttereista alkaen käsin survimalla


    • ekonomistipellet

      Todellisuudessa nämä osakeporukat uskovat olevansa osaavia. Ei kertaakaan kuitenkaan romahdusta olla osattu ennustaa. Ekonomistit esittävät viisaita ja keksivät erilaisia mittareita. Todellisuuden kanssa näillä on harvoin mitään tekemistä. Maailma olisi parempi ilman näitä ekonomisteja, silloin markkinat olisivat toimivia eikä pilattuja.

      Nämä ekonomistit eivät kuitenkaan ymmärrä että eivät ymmärrä vaikka heille kertoisi suoraankin. Näiden kehnosti syntyneiden pelimerkkien takia on koko ajan oltava ns kasvua koska muuten järjestelmä kaatuu. Todellisuudessa tyhjää täynnä oleva järjestelmä kaatuu yhtä varmasti kuin windows aina silloin tällöin. Ihan samalla tavalla arvaamattomasti.

      Pankit ja ekonomistit kehittelvät koko ajan uusia entistä spekulatiivisempia työkaluja ja viisastelevat niillä. On aika huvittavaa katsoa kun nämä itsekin uskovat ymmärtävänsä niitä. Valitettavaa on että näille on annettu liian paljon valtaa, sopisivat tosiaan paremmin jonkin tietokonepelin ääressä sen sijaan että tuhoaisivat maailmaa.


      Ja miten nyt sitten on volkarin ja toyotan tilanne? Volkkari kärsi pahasti kun kusettivat, ja tämä on iso asia jenkeissä. Euroopassa ja erityisesti suomessa asiasta ei noussut yhtä isoa asiaa. Tämä valhe on kohta taitettu, ja volkkari (skoda mukaanlukien) taitaa sen miten tehdä autosta haluttavan ja hyvin ajettavan keskiverokansalaiselle jossa markinnat ovat kaikkein isoimmat. Autot ovat myös keskinmäärin riittävän luotettavia.

      Toytotan kohtalo on aika erilainen, siellä muotoilu ja ajettavuus ei ole ajan tasalla eikä oikeastaan koskaan ole ollutkaan. Sillä ei myydä. Toyota on myynyt laadulla. Mutta toyotan laatu lähti alamäkeen vuonna 2003 (Toyotan johtaja vahvistanut). Vanhalla maineella eletään vielä jonkin aikaa, mutta todellisuus on se että laatu ei enää ole kilpailijoitaan parempi, vaan ovat volkkarin kanssa kategoriassa riittävän luotettavia.

    • Totuuskirjoittaja

      TALOUSKATSAUS VW - SKODA:

      Päästöhuijaus - tuotanto seis:
      http://www.wsj.com/articles/volkswagen-widens-suspensions-in-emissions-scandal-1445791586

      Skoda ei pärjää markkinoilla, kohupomolle taas potkut:
      https://forums.finalgear.com/automotive-news/skoda-boss-fired-because-skoda-is-falling-out-of-line-in-the-vag-concern-42817/

      Skoda VW:n häirikköyksikkö, edessä radikaali uudelleenjärjestely ja merkin lopettaminen?
      http://www.spiegel.de/international/business/czech-headache-skoda-spells-trouble-for-parent-company-volkswagen-a-682530.html

      • TuhnuTohjo

        "Tässä on Toyotan ongelmien todellinen syy - koskee 2,17 miljoonaa"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/109634-tassa-on-toyotan-ongelmien-todellinen-syy-koskee-217-miljoonaa

        "”Tässä kesti liian kauan” - Toyota myöntää vihdoin"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/85877-”tassa-kesti-liian-kauan”-toyota-myontaa-vihdoin

        "Tappoiko Toyotan kiihtyminen 34 ihmistä?"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/85203-tappoiko-toyotan-kiihtyminen-34-ihmista

        "Toyota Priusten jarrut uusiksi USA:ssa ja Japanissa"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/84387-toyota-priusten-jarrut-uusiksi-usassa-ja-japanissa

        "Möläytys säikäytti: ”Älkää ajako, Toyota-kuskit”"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/84131-molaytys-saikaytti-”alkaa-ajako-toyota-kuskit”

        "Uusi vika Toyotassa - Nyt prakaavat jarrut"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83995-uusi-vika-toyotassa-nyt-prakaavat-jarrut

        "Ei näin: Varoittava esimerkki Toyota-kuskeille"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille

        "Uusi Toyota-pommi voi osua Suomeen"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83022-uusi-toyota-pommi-voi-osua-suomeen

        "Toyota-pommi USA:ssa: kaasupolkimia jumiutunut pohjaan"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/72750-toytota-pommi-usassa-kaasupolkimia-jumiutunut-pohjaan

        "Toyota maksaa salailusta lähes miljardi euroa
        Yhtiö myöntää väittäneensä vastoin parempaa tietoaan, ettei sen autoissa ollut vakavaa turvallisuuspuutetta. Vian takia autojen vauhti saattoi kiihtyä odottamatta. Kymmeniä ihmisiä kuoli sen vuoksi."

        http://yle.fi/uutiset/toyota_maksaa_salailusta_lahes_miljardi_euroa/7145937


      • palstapoliisi
        TuhnuTohjo kirjoitti:

        "Tässä on Toyotan ongelmien todellinen syy - koskee 2,17 miljoonaa"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/109634-tassa-on-toyotan-ongelmien-todellinen-syy-koskee-217-miljoonaa

        "”Tässä kesti liian kauan” - Toyota myöntää vihdoin"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/85877-”tassa-kesti-liian-kauan”-toyota-myontaa-vihdoin

        "Tappoiko Toyotan kiihtyminen 34 ihmistä?"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/85203-tappoiko-toyotan-kiihtyminen-34-ihmista

        "Toyota Priusten jarrut uusiksi USA:ssa ja Japanissa"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/84387-toyota-priusten-jarrut-uusiksi-usassa-ja-japanissa

        "Möläytys säikäytti: ”Älkää ajako, Toyota-kuskit”"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/84131-molaytys-saikaytti-”alkaa-ajako-toyota-kuskit”

        "Uusi vika Toyotassa - Nyt prakaavat jarrut"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83995-uusi-vika-toyotassa-nyt-prakaavat-jarrut

        "Ei näin: Varoittava esimerkki Toyota-kuskeille"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille

        "Uusi Toyota-pommi voi osua Suomeen"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83022-uusi-toyota-pommi-voi-osua-suomeen

        "Toyota-pommi USA:ssa: kaasupolkimia jumiutunut pohjaan"
        http://www.uusisuomi.fi/raha/72750-toytota-pommi-usassa-kaasupolkimia-jumiutunut-pohjaan

        "Toyota maksaa salailusta lähes miljardi euroa
        Yhtiö myöntää väittäneensä vastoin parempaa tietoaan, ettei sen autoissa ollut vakavaa turvallisuuspuutetta. Vian takia autojen vauhti saattoi kiihtyä odottamatta. Kymmeniä ihmisiä kuoli sen vuoksi."

        http://yle.fi/uutiset/toyota_maksaa_salailusta_lahes_miljardi_euroa/7145937

        Ei liity Skodaan joten ilmiannoin höpinäsi.


      • total.quality.mgmt

    • masentavakippa
    • Huikeata

      Myynti näyttää vain lisääntyvän.

      • markkinat.määrää

      • onsenäinkin

        Volkkari ohitti Tojon autojen kappalemäärissä, siis valmistuvien kappalemäärissä.


      • realiteettejä.jormille
        onsenäinkin kirjoitti:

        Volkkari ohitti Tojon autojen kappalemäärissä, siis valmistuvien kappalemäärissä.

        Toyota on valmistanut historiallisesti enemmän autoja kuin vw. Lisäksi pelkkä kappalemäärä ei tarkoita menestystä, kyllähän niitä menee kun painetaan hintoja ja laitetaan nöyrät tuulipuvut kyttäämään toisiaan "en mie kehtoo mitää hyvää ostaa ku oon tämmöne rassukka".

        Kyllä se on liikevoitto joka jyllää, ja markkinat ovat pitkään uskoneet Toyotaan enemmän.


      • entä_sitten
        realiteettejä.jormille kirjoitti:

        Toyota on valmistanut historiallisesti enemmän autoja kuin vw. Lisäksi pelkkä kappalemäärä ei tarkoita menestystä, kyllähän niitä menee kun painetaan hintoja ja laitetaan nöyrät tuulipuvut kyttäämään toisiaan "en mie kehtoo mitää hyvää ostaa ku oon tämmöne rassukka".

        Kyllä se on liikevoitto joka jyllää, ja markkinat ovat pitkään uskoneet Toyotaan enemmän.

        Nii onkii. Tojo vaan on joutunut syöksykierteeseen siinäkin. Volkkari taas antanut positiivisen tulosvaroituksen.


      • Konserni.huijaa
        realiteettejä.jormille kirjoitti:

        Toyota on valmistanut historiallisesti enemmän autoja kuin vw. Lisäksi pelkkä kappalemäärä ei tarkoita menestystä, kyllähän niitä menee kun painetaan hintoja ja laitetaan nöyrät tuulipuvut kyttäämään toisiaan "en mie kehtoo mitää hyvää ostaa ku oon tämmöne rassukka".

        Kyllä se on liikevoitto joka jyllää, ja markkinat ovat pitkään uskoneet Toyotaan enemmän.

        "Kyllä se on liikevoitto joka jyllää, ja markkinat ovat pitkään uskoneet Toyotaan enemmän."

        Brändinäkin Toyota on valovuoden edellä Vikavaagenia, laadusta ja luotettavuudesta puhumattakaan.


    • Kyykman_on_totta

      Skoda on kelpo auto. Hintaisekseen, jopa erinomainen.
      Trollin on turha muuta väittää!

      • SkodaOnHyvä

        Ja sekös urpoa harmittaa. Vaihtaisivat itsekin Skodaan, loppuis se junkutus.


      • näin_se_vaan_menee
        SkodaOnHyvä kirjoitti:

        Ja sekös urpoa harmittaa. Vaihtaisivat itsekin Skodaan, loppuis se junkutus.

        Ei se onnistu. Pennitön uneksia ei voi ostaa Skodaa. Mannelavein saa jollain huume- tai muulla keikalla. Siitten se onneton reppana kuvittelee ajavansa premium vehkeellä.


    • päivitettyä.tietoa
      • hölynpölyää

        Tuskin oli yllätys, kun tuo ei näkynyt mitenkään osakekurssissa.


      • lopeta_höpötys
        hölynpölyää kirjoitti:

        Tuskin oli yllätys, kun tuo ei näkynyt mitenkään osakekurssissa.

        Älä viitsi. Et näemmä ymmärrä yritysmaailmasta mitään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe