Se on viritelty niin, että mittarinäyttämä on 75km/h -80km/h, kun ajaa kaasu pohjassa.
Ilmanputsarin ilmanottoletkun päässä on supistusholkki. Jos sen ottaa pois, meno sen kuin yltyy. Ja nyt olisi tarkoitus saada mahdollisimman helposti laite laillisille nopeuksille. Laitoin tuon ilmanottoletkun supistusholkin lisäksi letkun päähän ohuen harson ja mopotti tuntui toimivan siedettävällä tavalla, mutta nopeus edelleen liian kova, noin 65km/h. Vaikka nopeus siis laskikin.
Kysymys kuuluu, jos rajoitan nopeutta lähelle lain sallimaa rajoittamalla ilmansaantia sen verran minkä voi, mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa? Jos laitan hieman vahvemman harson ja saan nopeuden siedettäväksi ja mopo toimii muutenkin moitteetta, onko asia sillä OK? Tuntui olevan aika tarkkaa säätöä sen ilmanoton rajoittamisen kanssa. Jos tukki liikaa, ei käynyt edes tyhjäkäynnillä.
Kyselen, kun en itse ole sitä virittänyt enkä tiedä, mitä sille on tehty, että se on saatu kulkemaan noin lujaa. Helppoa ratkaisua siis kaivataan hillitsemään nopeutta.
Liikaa kulkeva moposkootteri, kaksitahtinen
18
206
Vastaukset
- Kunnonvirityksetvaa
Kunnon tehoputki siihen niin et kulkee satasta. Kyllä nuorena on kivaa ajella kovaa skootterilla. Mullakin oli MBK aikanaan ja sillä ajeltiin kellokoskella kovaa pohjoisväylää. Kyllä 45kmh on naurettava nopeus ja sen pitäs kulkee oikeesti satasta jotta vauhti riittää.
- kaksitahtinen
Siinä on kunnon viritykset, se kulkee sataa, ilman sitä supistusholkkia.
Mutta ei sinulla olisi vastausta avauksessa esittämääni kysymykseen?
Jos täytyy päästä sataa, niin menen autolla, laillisesti sitä vauhtia. - Oiskotäs
Mites semmonen prikka sinne putkeen? Eikös niitä aina porailla pois. Jos sellasen laittas niin eikös ilma kulje heikommin?...tai sitte hukkaputki hitsattava putkeen sivuun kiinni ettei ilma kulje suoraan?
- kaksitahtinen
Oiskotäs kirjoitti:
Mites semmonen prikka sinne putkeen? Eikös niitä aina porailla pois. Jos sellasen laittas niin eikös ilma kulje heikommin?...tai sitte hukkaputki hitsattava putkeen sivuun kiinni ettei ilma kulje suoraan?
Kysymys kuuluu, jos rajoitan nopeutta lähelle lain sallimaa rajoittamalla ilmansaantia sen verran minkä voi, mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa? Jos laitan hieman vahvemman harson ja saan nopeuden siedettäväksi ja mopo toimii muutenkin moitteetta, onko asia sillä OK?
Siis kyseessä olisi rajoittaa ilmankulkua sieltä toisesta päästä.
Tuo oli se kysymys, kun hain helpointa tapaa hillitä nopeutta. - kaksitahtinen
Oiskotäs kirjoitti:
Mites semmonen prikka sinne putkeen? Eikös niitä aina porailla pois. Jos sellasen laittas niin eikös ilma kulje heikommin?...tai sitte hukkaputki hitsattava putkeen sivuun kiinni ettei ilma kulje suoraan?
Se olisi näppärä konsti, kun laittaisi kierteitetyn putken sinne ilmanottoletkun päähän. Putkessa reikiä vieri vieressä ja kierrettävä korkki, jonka asento määräisi ilmansaannin määrän.
Itse kyllä luulen, että pelkkä ilmanoton supistaminen lisää ainakin pakoputken karstoittumista. - ryypyllä
kaksitahtinen kirjoitti:
Kysymys kuuluu, jos rajoitan nopeutta lähelle lain sallimaa rajoittamalla ilmansaantia sen verran minkä voi, mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa? Jos laitan hieman vahvemman harson ja saan nopeuden siedettäväksi ja mopo toimii muutenkin moitteetta, onko asia sillä OK?
Siis kyseessä olisi rajoittaa ilmankulkua sieltä toisesta päästä.
Tuo oli se kysymys, kun hain helpointa tapaa hillitä nopeutta.Voihan sitä imuilmaa rajoittaa kovasti. Sama kun ajaisi "ryyppy" päällä ja kulutus nousee.
Sehän siitä seuraa. Eli rajoitukset on tehtävä tasapuolisesti kaikkeen. - pakariasiaa
ryypyllä kirjoitti:
Voihan sitä imuilmaa rajoittaa kovasti. Sama kun ajaisi "ryyppy" päällä ja kulutus nousee.
Sehän siitä seuraa. Eli rajoitukset on tehtävä tasapuolisesti kaikkeen.Selitäpä ns. hukkaputken toiminta?
- tuhnu12
ryypyllä kirjoitti:
Voihan sitä imuilmaa rajoittaa kovasti. Sama kun ajaisi "ryyppy" päällä ja kulutus nousee.
Sehän siitä seuraa. Eli rajoitukset on tehtävä tasapuolisesti kaikkeen.Ei kulutus siitä nouse, röpöttää vaan.
- motoristiman
mitä vittua, säädä kaasuvaijeri löysään, ei kierroksia, ei vauhtia, eikä maksa mitään.
- haittapuoli
Eikä käy tyhjäkäyntiä.
- motoristiman
Tottakai käy, tyhjäkäntisuutin on ihan eri asia, kuin pääsuutin, jonka kautta bensiini kulkee, kun luisti kaasua väännettäessä avautuu.. kaasuvaijerilla EI säädetä mopon tyhjäkäyntiä!
- kaksitahtinen
motoristiman kirjoitti:
Tottakai käy, tyhjäkäntisuutin on ihan eri asia, kuin pääsuutin, jonka kautta bensiini kulkee, kun luisti kaasua väännettäessä avautuu.. kaasuvaijerilla EI säädetä mopon tyhjäkäyntiä!
http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/2654/47502/C7/0-4019-1-m419-m2826-m13199-m2654-s22790-d47502/Carburetor.html
Toivottavasti linkki ohjaa tarkoittamalleni sivulle.
Mikä tuo letkun pätkä ja se mutikka on tuossa kuvassa? Numerot 3 ja 4? - motoristiman
mahtaa olla bensaletku, ja sen klemmari, 10.5mm.
- kaksitahtinen
motoristiman kirjoitti:
mahtaa olla bensaletku, ja sen klemmari, 10.5mm.
Niin tietysti. Olipa taas fiksu kysymys:(
- kaksitahtinen
motoristiman kirjoitti:
mahtaa olla bensaletku, ja sen klemmari, 10.5mm.
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-peugeot-ludix-ilmanputsari-peugeot-force-ludix-p-61038.html
http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/2654/47502/C7/0-4019-1-m419-m2826-m13199-m2654-s22790-d47502/Carburetor.html
Entäs mikä pilli tuossa kopan kannessa on tuo ohuempi putki? Se näkyy letkun 27 takana ja toisen linkin kuvassa vielä selvemmin. - kaksitahtinen
kaksitahtinen kirjoitti:
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-peugeot-ludix-ilmanputsari-peugeot-force-ludix-p-61038.html
http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/2654/47502/C7/0-4019-1-m419-m2826-m13199-m2654-s22790-d47502/Carburetor.html
Entäs mikä pilli tuossa kopan kannessa on tuo ohuempi putki? Se näkyy letkun 27 takana ja toisen linkin kuvassa vielä selvemmin.Minulla menee bensiiniletku suoraan kaasuttimeen eikä ilmanputsarikopassa ole tuota ohutta pilliä. Minkälainenhan se on tuo koppuran sisältö, paperisuodatin vai mikä sieltä löytynee? Ei viitsisi avata, jos siinä joku tiiviste on ja se hajoaa kuitenkin.
- 14556y78
motoristiman kirjoitti:
mahtaa olla bensaletku, ja sen klemmari, 10.5mm.
Ei ole bensaletku, vaan letku, joka menee tuon putsarin ohuempaan pilliin. Sinänsä tarpeeton.
- motoristiman
tähän voisi tulla pakoputken suunnalta letku, rajoitinsydeemi, jolla johdetaan pakokaasua ilmanputsariin, hillitsemään palamista. puhdas arvaus, ja varmaankin tarpeeton viritelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381620Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61341Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11285- 91279
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421267Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,41253Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01234Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11210Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21170Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11146