Pitääkö uutena ostettua Volsua vaihtaa 1/2 vuoden vai vuoden välein, jotta korjaamo seisokit pysyvät kohtuullisena?
Auton vaihto tiheys
31
307
Vastaukset
- VWasentaja
25000km ja vaihtoon. Noilla kilsoilla ei pitäisi vielä olla mitään isompaa häikkää.
- eiKaiNytSentään
Menaat siis, että VW pitää vaihtaa samaan tahtiin ja kilsamärään kuin Toyota perinteisesti kierrätetään?
- eiei_vaan
eiKaiNytSentään kirjoitti:
Menaat siis, että VW pitää vaihtaa samaan tahtiin ja kilsamärään kuin Toyota perinteisesti kierrätetään?
Siinä missä Toyota lähtee vielä Afrikkaan jatkamaan kilsoja. VW on jo paaliin valmis.
- näin-se-menee
Suosittelen 4kk:n välein. Silloin selviä kahdella (2) käynnillä, joista tosin joutuu puolet maksamaan VW käytännön mukaisesti, vaikka takuu ainakin nimellisesti pitäisi olla voimassa.
- JosOnRahaa
Auto kannattaa vaihtaa aina ennen ensimmäistä huoltoa. Näin minä ole tehnyt jo monta vuotta, auto vaihtuu 1-2 kertaa vuodessa.
- Leikki.sikseen
Ja kuitenkin Suomen maanteillä liikkuu melkein 4000 yli puolenmiljoonan Volsua ja vain reilut 2000 Tojoa. Muuta ei tarvitse kestävyydestä tietää.
- tossahan
oli yks volsu myynnissä, jossa takuuaika justiin umpeutunut ja ajettu vähän päälle satatuhatta. Vaikka oli manuaali ja TDI kone, että vedä siitä itse johtopäätöksesi. Tein itse sen jo. Näköjään kannattaa vaihtaa.
- tossahan
Vielä kävi selväksi se, että kuinka moni auton ensimmäinen sama omistaja ajaa puoltamiljoonaa tai enemmän uudesta asti samalla autolla? Kun kehutaan, et miten paljon volsulla ajetaan ja miten paljon sillä voi ajaa. No miks ei sitten ajeta mutta kun vaan puhutaan. Toki eri omistajien voimin.
- YksittäisTapauksia
"Vielä kävi selväksi se, että kuinka moni auton ensimmäinen sama omistaja ajaa puoltamiljoonaa tai enemmän uudesta asti samalla autolla?"
VWFanaatikot ajavat päiväunissaan tuon puolimiljoonaa kilometriä samalla autolla, mutta ei muut......
- osta_vaan
Sama kuin hommaisit ruohonleikkurin 2v takuulla ilman käyttörajaa olevan auton. Muthei sen jälkeen siitä voikin tehdä kompostin.
- Itse_jumalatkin
Yks? Kas vaan!
- yhdyssanat
Yhdys sanoja eikannata harjoitella.
- paraneeonly
Kyllä auton pitää kestää 20 vuotta, kevyessä käytössä!
- vuosikin-liikaa
Se on utopia kansanautosta kyseen ollen paitsi jos rakentaa kerran vuodessa uudestaan.
- Seataudivwskodasama
No kialla huoletta 7v,hynyllä 5v.
Takuu antaa turvan koneelle ja laatikolle noilla merkeillä.
Jätämmä vw tuotteen kauppaan niin kauan kuin saa kia takuun. - Perustietämys.kuntoon
Voi teitä pässinpäitä ettei tämäkään sataan kertaan asia mene kaaliin. Virhevastuu kattaa moottorin ja voimansiirron peruskomponentit eikä siinä ole aikarajaa. Tojo vaihtelee D4-D koneita takuuajan jälkeen ilmaiseksi ja samoin tekee volkkari vanhojen jakotejukoneiden kanssa. Ei siihen takuuta tarvitse.
- OletHassuTapaus
"Tojo vaihtelee D4-D koneita takuuajan jälkeen ilmaiseksi ja samoin tekee volkkari vanhojen jakotejukoneiden kanssa. Ei siihen takuuta tarvitse"
HAHHAHHAHHAAAAA!!!! Olet kyllä melkoinen pässinpää!!! - pässinbäääääää
OletHassuTapaus kirjoitti:
"Tojo vaihtelee D4-D koneita takuuajan jälkeen ilmaiseksi ja samoin tekee volkkari vanhojen jakotejukoneiden kanssa. Ei siihen takuuta tarvitse"
HAHHAHHAHHAAAAA!!!! Olet kyllä melkoinen pässinpää!!!Mikä tuossa muka niin hassua on? Tiedän asian kokemuksesta. Sinulla tämä on näköjään edelleen uutine, vaikka asiaa on kerrottu sataan kertaan.
Yritäpä ottaa tietoa vastaan kun sitä sinulle lautasella tarjotaan. - OletHassuTapaus
Kokemuksesi rajoittuu selvästi hiekkalaatikolla leikittyihin leikkiauto leikkeihin, jossa annetaan ilmaiseksi oma leikkiauto leikkikaverille, että leikit jatkuisivat....
- Pässinbääääää
Sanopa miten autonvalmistajat voisivat toimia vastoin lakia? Virhevastuu on laissa määritelty ja siitä ei voi kukaan valmistaja luistaa. Miksi kuvittelet noin?
Mua oikeasti kiinnostaa miksi haluat kuvitella asian olevan noin ja mistä olet sen saanut päähäsi.
- kansanautoilija
Vedäppä aloittaja provoines v ttu päähän ja syvälle! Itse erehtyin hetkeksi vaihtamaan VAGista Fordiin ja löin kyllä niin käteni paskaan, että piti palata VAG-rivistöön takas 5kk harharetken jälkeen. Viimeisen 250 000tkm ajon aikana VAG-konsernin pirssi ei ole jättänyt välille kertaakaan! :P
- romu-allergiggo
Paalaamista vaille olevat ikäloput autot pitäisi olla eri osiossa. Vaikka tuolla peltoauto tai joku muu vastaava.
- Mutkuiskäopetti
Volsusta Foorttiin.On siinä melkoiset autovalinnat.Eikö tule muuta mieleen,vaikka japanin/korean suunnasta.Ei tarvitsisi toistuvasti pettyä ja elää jatkuvassa jännityksessä, koska porsii mikänkin.
- TerveisinJuntti
Älähän nyt....Itse olen ajanut Ladoilla koko ikäni, eikä parempaa autoa maailmassa ole......
- uusipoloilija
Mutkuiskäopetti kirjoitti:
Volsusta Foorttiin.On siinä melkoiset autovalinnat.Eikö tule muuta mieleen,vaikka japanin/korean suunnasta.Ei tarvitsisi toistuvasti pettyä ja elää jatkuvassa jännityksessä, koska porsii mikänkin.
On tässä juuri koeajettu uusinta parhautta, mitä Korean suunnalta tulee. Kummassakin konsernin merkissä rengasmelu huusi korvissa siihen malliin, että kaupat jäivät tekemättä. Rion myyjä tarjosi ratkaisuksi alustan massausta 550 e, mutta sittenpä hintakilpailukyky oli muisto vain.
Japanilaista vain yksi myyjä edes kehtasi tarjota, kun kuuli asiakkaan ajavan paljon. Mazda 2:n kokeilu osoitti senkin ehdotuksen turhaksi. Yarikseen ei saa edelleenkään kunnollista ajoasentoa. Corsa hinnoiteltiin korkealle taivaisiin, vaikka oli jäänyt viimevuotisen TM-vertailun viimeiseksi. Clioon on tulossa facelift, mutta vanhaa mallia ei kaupattu riittävän edullisesti. Erittäin kiinnostava Fabia hävisi myös kärkikaksikolle liiallisella hinnalla.
Fordia sitten minäkin tosissani harkitsin, mutta VW-myyjältä tuli niin hyvä tarjous, ettei ollut kannattavaa vaihtaa merkkiä. Polon ajo-ominaisuudet, hiljaisuus, mukavuus, luotettavuus, bensapiheys, suomenkieliset valikot, pitkät huoltovälit ja kura-Suomessa tarpeelliset ajovalopesurit tulivat vakiona, ja siihen päälle 60 tkm:n huolenpitosopimus veloituksetta. Se oli siinä. Taas. Ajajan valinta. - Onsepitkäpenni550ehuhhuh
uusipoloilija kirjoitti:
On tässä juuri koeajettu uusinta parhautta, mitä Korean suunnalta tulee. Kummassakin konsernin merkissä rengasmelu huusi korvissa siihen malliin, että kaupat jäivät tekemättä. Rion myyjä tarjosi ratkaisuksi alustan massausta 550 e, mutta sittenpä hintakilpailukyky oli muisto vain.
Japanilaista vain yksi myyjä edes kehtasi tarjota, kun kuuli asiakkaan ajavan paljon. Mazda 2:n kokeilu osoitti senkin ehdotuksen turhaksi. Yarikseen ei saa edelleenkään kunnollista ajoasentoa. Corsa hinnoiteltiin korkealle taivaisiin, vaikka oli jäänyt viimevuotisen TM-vertailun viimeiseksi. Clioon on tulossa facelift, mutta vanhaa mallia ei kaupattu riittävän edullisesti. Erittäin kiinnostava Fabia hävisi myös kärkikaksikolle liiallisella hinnalla.
Fordia sitten minäkin tosissani harkitsin, mutta VW-myyjältä tuli niin hyvä tarjous, ettei ollut kannattavaa vaihtaa merkkiä. Polon ajo-ominaisuudet, hiljaisuus, mukavuus, luotettavuus, bensapiheys, suomenkieliset valikot, pitkät huoltovälit ja kura-Suomessa tarpeelliset ajovalopesurit tulivat vakiona, ja siihen päälle 60 tkm:n huolenpitosopimus veloituksetta. Se oli siinä. Taas. Ajajan valinta.Itse en käytettyä suojaamatonta autoa huolisi.Jokainen uusi auto pitäisi ruostesuojauttaa, oli sitten rengasmelua tai ei.Toki merkit joiden tekniikka ei kestä 100tkm,voi jättää suojaamatta.
- TaasSeNähtiin
Kuten tämä merkki....Turha suojautella, kun sata tonnia on moottorin kestoikä.....
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001202639.html - uusipoloilija
Onsepitkäpenni550ehuhhuh kirjoitti:
Itse en käytettyä suojaamatonta autoa huolisi.Jokainen uusi auto pitäisi ruostesuojauttaa, oli sitten rengasmelua tai ei.Toki merkit joiden tekniikka ei kestä 100tkm,voi jättää suojaamatta.
Se 550 euroa nosti hinnan niin korkealle, ettei ollut enää syytä odottaa Kian myyjältä kilpailukykyistä tarjousta. Ilman tuota ylimääräistä kustannusta se oli hinnaltaan kolmantena. Kia on matkustamoltaan jonkin verran tilavampi, jolla voi yrittää perustella korkeampaa hintaa, mutta itselleni siitä ei olisi hyötyä.
Kahdella 1,2-litraisella 51 kW:n bensa-Pololla olen nyt ajanut yhteensä 277 tkm. Lähinnä moottorin totutusajolta vaikuttaa tuo 100 tkm, kun koko ajan kone hoitaa työnsä nöyrästi, öljynlisäyksiä ei tarvita missään vaiheessa ja outoja ääniä ei kuulu.
- ValintaaniTyytyväinen
Jos joutuu valitsemaan Fordin, ja VW:n väliltä, ei arkipäivän asiat VOI olla kovin kummoisessa kuosissa.....Itse en edes HARKINNUT moisia autojen irvikuvia, Vaan valitsin jo viisitoista vuotta moitteetta palvelleen merkin jälleen uutena omaksi. Ja se EI ole Europpalainen, eikä Korealainen.....Ja maksoi minun haluamillani kilkkeillä 43000€, ja ON...ON...Vielä nelivetokin kaupan päälle....
- alle.vuorokausi
Tojolle maksimi vaihtoväli on 23h 54 min.
http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-2000001203994.html - JoOnn
Volkkarin DSG, TSI ja TFSI:t on jo vuosia tiedetty olevan vikapesiä. Tuohon vielä ruosteongelmat yms. ja maahantuojan nuiva suhtautuminen kaikkiin takuu/virhevastuuasioihin, niin onko tuo nyt ihme, jos Vikawagenilla ajo hävettää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p632003Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,541725- 581629
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51557Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61525Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61455Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81326Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121291Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41183Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41158