Miehellä salainen tytär

loukkaantunut

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä lähes 20 v. Olemme noin 50 kymppisiä ja meillä on kaksi poikaa 15 v. ja 16 v. Miehelläni on entisestä suhteesta liki 30 v poika, joka elää jo omaa elämäänsä. Juhannuksena vietimme iltaa veljeni perheen kanssa. Kuin salama kirkkaalta taivaalta mieheni kertoo, että hänellä on 20 v tytär venäjällä!!!!
Olin aivan ällikällä lyöty. Miksi hän ei ole kertonut sitä aiemmin. Suhde oli kuulemma ennen meidän alkanutta suhdetta. Nyt en tiedä mitä tehdä? Olisiko parempi erota vai kuinka pystyn tämän asian kanssa elämään. Mieheni ei ole kuulemma missään tekemisissä tämän tyttären eikä äidin kanssa. Mutta on kylläkin 3 v sitten viimeksi tavannut tyttären. Mä en jaksa enää elää. Meillä kuitenkin ihanat pojat, johon satsaamme täysillä enkä haluaisi rikkoa perhettäni, mut toisaalta taas tuntuu että ero on edessä. Mitä mun kannattaa tehdä?

29

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villitystätässäiässä

      Ei kannata erota noin vanhan asian takia. Höpsistä tokihan se loukkaa kun mies ei kerro kaikkea mutta Toisaalta ei kaikkea tarvitse tietääkään. Anna asian olla ja osoita miehelle tukea. Ei se lapsi tai aikuinenhan se on jo ole uhka varmaan millään tavalla teille. Näin viidenkympin tienoilla miehillä yleensä kriisi joten ei tämä paha ole kun kertoo itse asiasta. Nykyään noilla viiskymppisillä on muita murheita kuten salasuhteista ym. Niiden asioiden kanssa sinulla olisi ehkä eron miettimistä mutta ei tuollaisen vanhan asian kanssa . Keskustele miehesi kanssa se helpottaa.

      • loukkaantunut

        Kiitos tuesta!!


    • Toivein

      Ei todellakaan kannata rikkoa perhettä miehesi kertoman tyttären vuoksi. Tyttären olemassaolo on varmasti askarruttanut miehesi mieltä,että milloin hän sen asian sinulle kertoisi.Poikiesi vuoksi pidä perhe ehjänä,että pojilla on molemmat vahemmat.Jos yhteiselo oli sujuvaa ja ongelmatonta muutenkin ennen tuota "paljastusta",niin jatkakaa aivan normaalia perhe-elämää kuten tähänkin saakka.Poikia kannattaa ajatella ,ja heidän tuntemuksiaan,mitä joutuvat kokemaan,jos päätät kuitenkin että et jaksa miehesi kanssa.Kannattaa keskustella syvällisesti asioista,uskopois ,se helpottaa teitä molempia.

      • Loukkaantunut

        Kiitos viestistä ja positiivisesta suhtautumisesta. Noin minäkin asian haluan ajatella. Ei se tytär ole aiemminkaan meidän elämässä ollut eikä tule jatkossakaan olemaan. Mut on tää sellainen järkytys et vie aikaa ennen kuin tämän asian kanssa pystyy elämään. Tunteet vaihtelee vihan ja raukkauden välillä ja itkettää😢😢. Ihanaa kun on ihmisiä jotka lohduttaa. En voi kertoa tätä asiaa kenelläkään kaverille.


    • kyyninenk

      Mitähän muuta sieltä vielä paljastuu...

      • kannustaisitennemmin

        Häpeä.


    • elämäonsellaista

      On hyvä, että hän vihdoin kertoi sinulle. Rehellinen mies. Kun se on tapahtunut ennen teidän suhdetta niin asiassa ei mitään väärää. On varmaan ollut kertomatta sinulle koska ei ole sinua halunnut menettää ajattelehan näin asiaa. Ota rauhallisesti tunteidesi kanssa. Toivon sinun jopa rohkeana voivan joskus tavata hänet ja ottaa aen rikkautena elämäänne. Kaikkea hyvää sinulle.

      • Loukkaantunut

        Kiitos ihanista sanoista. Toivottavasti mä opin tämän asian kanssa elämään. Nyt on vaan niin rikkinäinen olo.


    • jäävuorenhuippu

      Eikö ole pahempi että : " Mieheni ei ole kuulemma missään tekemisissä tämän tyttären eikä äidin kanssa." mies EI ole tekemisissä lapsen kanssa. Kertoo paljon hänen välinpitämättömyydestään lasta kohtaan. Olen itse äiti, jonka lapsen isä ei pidä mitään yhteyttä lapseen. Vastuuton lurjus, ei se että miehelläni on lapsi, vaan se, ettei hän huolehdi lapsesta! venäjä seikkailut taas kertovat omaa kieltään. (tuskin ainut "seikkailu") salata miehesi osaa asioita.

      • Loukkaantunut

        Mieheni oli ennen kuin me tapasimme töissä venäjällä jolloin oli tämän naisen kanssa ollut ja siitä lapsi tullut. Hän olisi tuolloin halunnut olla heidän elämässään mutta hänen ei annettu rakastaa heitä. Äiti ei antanut tavata lasta. Mieheni on kaksi kertaa tavannut tytärtään. . Mutta kaikella on tarkoituksensa. Meidän perhe on vahvempi kuin koskaan ja tämä vain on lähentänyt meitä. Me kestämme yhdessä mitä vaan. Mikään ei voi meidän perhettä rikkoa.


    • miltähänestätuntuu

      Miehesi on tainnut salata monta monta venäjä seikkailuaan sinulta. :/ Lapsi on seikkailusta näkyvä todiste, joten miehen oli pakko se kertoa. Yleensä valehtelun takana on lisää ja paljon lisää valehtelua ja salattuja asioita. Kummallista että kukaan palstalla ei näytä huolestuvan siitä hylätystä viattomasta lapsesta. seikkailusta kertoo sekin että nähnyt salaa kolme vuotta sitten...

    • seelena

      Ole onnellinen, että miehesi itse kertoi, ettei tullut ilmi jollain muulla tavalla. Oma mieheni jäi kiinni uskottomuudesta, mutta ei kerro minulle mitään, vaikka kuinka pyydän, kieltää ja vähättelee kaikkea. Jos tietäisin mitä kaikkea on tapahtunut, osaisin suhtautua asioihin. Nyt asia vaivaa jatkuvasti mieltäni, enkä pääse asian yli.

      • Loukkaantunut

        Kiitos viestistä.
        Olen tässä itsekin tunteiden vuoristoradassa. Välillä tulee niin ahdistunut olo ettei tahdo jaksaa. Mieheni rakkauden ansiosta jaksan.Ei tämä helppoa ole...Helpompi olisi olla jos ei tietäisi mitään. Mut kaikella on tarkoituksensa. Meilläkin oli ennen tätä kauheaa tragediaa ennen hyvin etäiset välit pitkään ja ajattelin onko meillä enää mitään tulevaisuutta.
        Olisi hyvä jos voisitte asiasta jutella. Ehkä miehesi ei vielä pysty asiasta puhumaan. Pitää antaa aikaa että molemmat voitte ajatuksia ja tunteita selventää. Kyl se aika vielä tulee jolloin voitte asiallisesti asiasta vielä keskustella kunhan pääsette alku järkytyksestä yli. Mitään äkkinäisiä päätöksiä ei pidä tehdä. Mullakin on vielä sellainen vaihe että en halua kuulla asiasta vielä mitään enempää vaikka kysymyksiä olisi vaikka miten paljon. Jos suhde teidän välillä on vahva se kestää mitä vaan. Veljelläni oli suhde toiseen naiseen ja kun suhde tuli ilmi oli ero lähellä . Nyt heillä välit mitä parhaimmat ja ovat löytäneet toisensa uudelleen. Mieti onko teidän suhteessa ollut jotain minkä vuoksi miehesi on ollut uskoton vai oliko miehesi teko vain hetken flirtti. Jos toista oikein paljon rakastaa niin suhde kestää virheetkin. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Elämä on yllätyksiä täynnä. Sanonta mikä ei tapa se vahvistaa pitää ainakin minun kohdallani paikkansa. Toivon sinulle voimia että jaksat. Jos te ootte tarkoitettu toisillenne te pääsette tästä yli.


      • seelena
        Loukkaantunut kirjoitti:

        Kiitos viestistä.
        Olen tässä itsekin tunteiden vuoristoradassa. Välillä tulee niin ahdistunut olo ettei tahdo jaksaa. Mieheni rakkauden ansiosta jaksan.Ei tämä helppoa ole...Helpompi olisi olla jos ei tietäisi mitään. Mut kaikella on tarkoituksensa. Meilläkin oli ennen tätä kauheaa tragediaa ennen hyvin etäiset välit pitkään ja ajattelin onko meillä enää mitään tulevaisuutta.
        Olisi hyvä jos voisitte asiasta jutella. Ehkä miehesi ei vielä pysty asiasta puhumaan. Pitää antaa aikaa että molemmat voitte ajatuksia ja tunteita selventää. Kyl se aika vielä tulee jolloin voitte asiallisesti asiasta vielä keskustella kunhan pääsette alku järkytyksestä yli. Mitään äkkinäisiä päätöksiä ei pidä tehdä. Mullakin on vielä sellainen vaihe että en halua kuulla asiasta vielä mitään enempää vaikka kysymyksiä olisi vaikka miten paljon. Jos suhde teidän välillä on vahva se kestää mitä vaan. Veljelläni oli suhde toiseen naiseen ja kun suhde tuli ilmi oli ero lähellä . Nyt heillä välit mitä parhaimmat ja ovat löytäneet toisensa uudelleen. Mieti onko teidän suhteessa ollut jotain minkä vuoksi miehesi on ollut uskoton vai oliko miehesi teko vain hetken flirtti. Jos toista oikein paljon rakastaa niin suhde kestää virheetkin. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Elämä on yllätyksiä täynnä. Sanonta mikä ei tapa se vahvistaa pitää ainakin minun kohdallani paikkansa. Toivon sinulle voimia että jaksat. Jos te ootte tarkoitettu toisillenne te pääsette tästä yli.

        Kiitos! Katsotaan miten tässä käy. Välillä asia tuntuu olevan hallinnassa, sitten taas tulee aikoja, jolloin tuntuu niin pahalta, että sydän on pelkkä möykky rinnassa. Ikää on minullakin hiukan yli 50 lapsia kolme.


      • loukkaantunut

        Minä uskon että teille käy hyvin. Pitää antaa vain ajan kulua. Jos te rakastatte toisianne, se kestää!!!


    • ykseksveks

      Eikö sen oma järki jo sano,että ehkä saattoi kumppanilla olla muitakin rakkauksia ennen minua.. Omalla miehellä on lapsi (venäjälläpä hyvinkin,reissuhommien seurauksena),eikä ole tekemisissä. Sain tietää muualta,en mieheltä itseltään. Elän asian kanssa,sillä meillä on myös yhteinen lapsi,vaikkakin ymmärrän sen,että aloittajan pasmat ovat vähän sekaisin,kun itse saman käynyt läpi. On minullakin lapsi edellisestä liitostani,eikä siitä ole koskaan mitään numeroa tarvinnut tehdä. Luottamuspula jos tuon takia alkoi vaivata,niin perheterapiaan,marsmars? Maailmassa tapahtuu kuule paljon kummempiakin.

      • loukkaantunut

        Kiitti viestistä. Kyllä mä jaksan, mut tunteet täytyy käydä läpi. Ehkä mulla on enemmän pelko siitä, että tää tytär tulee jotenkin meidän perheeseen... Mut täytyy uskoo, jos ei tähänkään asti ole tullut nii ei se ole uhka myöhemminkään. Nyt mä nautin elämästä ja lopetan tän asian murehtimisen.
        Kiitos kaikille, jotka olette tsempanneet mua!!!


    • UNOHDAkokojuttu

      "Miksi ei ole kertonut, sitä aiemmin?" Hän ei tiennyt. Tytöllä varmaan on sisaruksia ja oma "isä"

      • tytön.kohtalotoveri

        Voi mahdoton teidän juttuja. Ajatelkaa että silläkin tytöllä on oikeus omiin vanhempiinsa. Tytöllä on oikeus tavata isäänsä ja isällä on vastuu lapsestaan, niin entisistä kuin nykyisistä.
        Jos minä olisin aloittaja niin hakisin itse tuon tytön esille ja esittelisin hänelle veljensä.
        Jos olisin aloittaja niin ymmärtäisin että ei ole lapsen syy että tämä on olemassa, ymmärtäisin myös että lasta ei pidä rangaista aikuisten tyhmyyksistä.
        Jos olisin aloittaja niin ymmärtäisin myös kuinka tuo tyttö olisi rikkaus omillekin lapsille, heillä on sisko.
        Jos olisin aloittaja tekisin kaiken tuon niin että tuon lapsen ei sitten isänsä nukuttua pois tarvi alkaa hakeen sukujuuriaan vaan hän tietäisi oikeasti mihin hän kuuluu. Laittaisin lapsen edun edell.
        Jos avioliittonne on hyvä ja olette rehellisisä toisillenne niin teette niin.
        Antakaa sille lapselle se mikä hältä puuttuu. Se ei ole teiltä eikä yhteisiltä lapsiltanne poissa.


      • montaihmeellisiäasiaa

        mutta tytön äiti on aina mustasukkainen, kävit, katsoit
        teini halua nähdä vain kerran, tytölle hän on vieras

        semmosia siskoja maailmassa on paljon


    • Aarreko

      Miehesi olisi ehkä voinut kertoa asiasta suhteenne alussa, jostain syystä ei saanut kerrottua (ehkä pelkäsi sinun hylkäävän hänet, kun oli jo toinenkin lapsi) ja vasta nyt sai sydämeltään tämän asian kerrottua sinulle ( ja veljellesi). Hänelle on ollut varmasti kaikkein tärkeintä juuri sinä ja poikanne. Jos yhteisen taipaleenne aikana on ollut uskollinen, niin enpä jättäisi tuota miestä. Lähinnä mietin tytärtä, hänellä on siis myös oma tytär, eikö se ole loppujen lopuksi ihana asia...? Voisiko häntä tavata, isä ja tytär saada vihdoinkin toisensa ennenkuinmon liian myöhäistä...? Se tyttö, jo nuori nainen, ilman isää voisit olla sinä tai minä...tai jonkun toisen perheen elämästä poissa ollut tyttö voisikin olla äidin, puolison kieltäytyessään aiemman suhteen lapsen osallistumisesta perheen elämään... Pojat voisivat saada oman siskon.. . Tietenkin tulevaisuuden perinnönjakoasiat voivat mietityttää, mutta.... Tuskin tytär on rahanhimoinen hirviö vaan enemminkin isättömyydeestä ja isän kaipuusta kärsivä aikuistuva nuori nainen... Eikö rakkaus lasten ja vanhempien ja sisarusten välillä ole kuitenkin rahaa tärkeämpää...❤️ Se tyttö on miehesi ikioma, osa häntä ja ties vaikka hän sydämestään toivoisi voivansa antaa tytölle isänrakkautta, jota pojat saavat ja joka ei pojilta mihinkään vähenisi...Jutelkaa ja yritä olla avarakatseinen, käy vaikka psykologilla selventämässä ajatuksiasi, puhuminen auttaa yllättävässä tilanteessa takuuvarmasti.

      • Fräs.yksinäinen

        Aarrekko, olipa ihana kirjoitus. Muistan itseni uhmakkaana isättömänä nuorena. Luulen että jos isäni olisi ollut elämässäni niin olisin ehkä toiminut monessa asiassa eritavalla. Vanhempien pitäisi ajatella minkälaisen perinnön jättävät lapsilleen.


      • Eräs.yksinäinen
        Fräs.yksinäinen kirjoitti:

        Aarrekko, olipa ihana kirjoitus. Muistan itseni uhmakkaana isättömänä nuorena. Luulen että jos isäni olisi ollut elämässäni niin olisin ehkä toiminut monessa asiassa eritavalla. Vanhempien pitäisi ajatella minkälaisen perinnön jättävät lapsilleen.

        Itse en ole vailla mitäänmuuta kuin hyväksynnän että olen samaa lihaa ja verta. Sitä ei rahalla saa.


      • hmm___

        DNA- isyystestti auttaa määrittämään, onko mies lapsen biologinen isä

        miksi hänelle ei annettu rakastaa heitä, ? äiti ei antanut tavata lasta ?


      • eräs.yksinäinen
        hmm___ kirjoitti:

        DNA- isyystestti auttaa määrittämään, onko mies lapsen biologinen isä

        miksi hänelle ei annettu rakastaa heitä, ? äiti ei antanut tavata lasta ?

        Noinhan se useasti on että loukkaantuneena/jätettynä äiti kieltää lapselta oikeudet tämän isään.


      • loukkaantunut

        Kiitos todella viisaista ajatuksista. Pistää kyllä miettimään ... En ole mikään kylmä, tunteeton ihminen. Nyt kun olen saanut asiaa rauhassa miettiä, hyväksyn sen tytön ja annan mieheni tavata tytärtä jos se hänelle suodaan. Ei se rakkaus meiltä minnekään katoa. Mutta tilanne on se, että tytön äiti ei anna tavata tytärtään ainakaan tällä hetkellä. Syytä siihen en osaa sanoa. Sen voin miehestäni sanoa, että hän on todella lapsirakas ja rakastaa poikia yli kaiken . Uskon että tuntee tytärtään kohtaan ihan yhtä suurta rakkautta. Kun kerroimme pojille että siskopuoli on olemassa, he eivät asiasta olleet yhtään pahoillaan. Päinvastoin ilahtuivat, että heillä on sisko. Toivon että joku päivä saisimme kaikki tavata tämän tytön.
        Olen todella kiitollinen kaikista näistä viesteistä. Olen saanut niin paljon tukea ja eri kantilta käsitellä tätä alkuun niin vaikeaa asiaa. Nyt uskon, että tuli elämässä ihan mitä vaan vastaan,asiat aina järjestyvät jollain tapaa.


      • emmehäiritse

        yhden yön juttu n.200km
        meilläkin on aikuinen lapsi, joka on töissä amerikassa.
        yksinäinen nainen synnytti itselleen, hän on mustasukkainen, ylpeä ja katkera

        Jokasella on oma elämänpolkunsa


    • yksinkertainenDNAtesti

      Saattaa hyvinkin olla ettei miehesi ole tuon tyton biologinen siittäjä. Yksinkertainen DNA testi selvittää sen. Helppo tehdä ja on halpa, antaen varmuuden asiasta.

      Toiseksi, miehesi tapasi tuon naiesen ENNEN sinua joten sinulla ei ole syytä huoleen. Lähes jokaisella on omat historiansa ennen ikiomaa aviopuolisoa. Tärkeintä on se mitä tapahtuu ja on tapahtunut AVIOILIITON aikana.

      Vuosien mittaan jokainen asianomainen on rakentanut elämänsä omalla tavallaan, muista riippumatta. Minä en turhaan miettisi miehesi tekemiä menneitä - ne ovat jo kaukaista historiaa.

    • fhs

      Mietin tuota omalle kohdalleni, miten suhtautuisin. Suuttuisin, loukkaantuisin, ihan niin kuin sinäkin. Mutta antaisin lopulta olla. Tytär ei ole ollut mukana elämässä, eikä ole tulossakaan mukaan elämään.

      Aikaahan tuo tottakai vie, että onnistut katsomaan itseäsi peiliin ja sanomaan, että tunteilla ei ole mitään valtaa. Anna itsellesi ja tunteillesi aikaa, mutta älä ala eroa vielä miettimään. Jouluna varmasti asia on jo unohtunut ja mietit, miksi edes otit asian niin raskaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe