Kokemuksia sportage 1.7 vm2011 alk

Amakki_

Mulla on kiinnostuksen kohteena otsikon mukainen kia ja olisin kiitollinen asiallisista kokemukseen perustuvista huonoista ja hyvistä puolista sekä kaikesta tiedosta kyseisestä autosta. Tuo 1.7 diesel riittää tehonsa puolestä hyvin minulle ja hankinnassa olisi alle 100 tuhatta ajettu yksilö manuaali vaihteilla ja EX varustelulla.

23

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sportaaaagg

      Vuonna 2013 uutena ostettu kyseinen menopeli alla ex varustelulla ja kilometrejä nyt 88 tuhatta. Auto pelannut erittäin hyvin ja ainoatakaan vikaa ei ole ollu. Huollot olen teettänyt 30 tuhannen välein. Kulutus kokoajalta 5.4 l/100km. Kesärenkaat menee kohta uusiksi, talvirenkailla ajaa vielä yhden talven. Tehoja ainakin minulle riittämiin ja alavääntö on hyvä, automaattilaatikko olisi poikaa, sillä kuusivaihteista manuaalia saa hämmentää tiuhaan. Ulkomittoihin nähden sisätilat ovat luultua pienemmät, mutta tuokin asia selviää kunnon koeajon aikana. Suosittelen ja mulla seuraava auto myös Sportage, josko nelivetoisenakin.

    • Spo_kuski
    • Rahatkaivoon

      Persoonaton ja muovinen, huonot penkit, naurettavaa ajoa manuaalilla.

      • makuasioita

        Kyllä Kia on kaikkea muuta kuin persoonaton, verrattuna samasta muotista tehtyihin vw/skoda, Audi ja bmw ei ole vuosiin muuttunut, sulautuvat jo massaan. Kyllä Kia erottuu edukseen liikenteessä.
        Sisusta on tyylikkäästi muotoiltu, muhkea. Häiritsevästä muovisuudesta voisi mainita esimerkkinä vuoden autoksi valitun...kiiltävää mustaa muovia.
        Ehkä nuista muotoilu ja ulkonäköasioista jokainen muodostaa oman mielipiteensä.

        Itse olen omistanut Sportagen reilun puoli vuotta, en oikein vielä keksi paljoa moitittavaa, keskikyynärnoja ei valitettavasti liiku eteenpäin että saisi itselle sopivaksi. Toinen miinus että takalasissa ei ole pesusuutinta mutta toisaalta ikkuna on niin korkealla että ei siihen paljo rapa lennäkään.
        Tuntuu että tällä palstalla joidenkin mielestä sais vaan haukkua, kehuminen on kielletty niin en viitsi erikseen listata hyviä puolia (niitäkin siis on..).
        Omani on 1.6 bensa, omaan ajoon riittävä eikä bensan kulutus mene mahdottomaksi, joku muu voi kaivata isompaa moottoria. Tällä hetkellä keskikulutus ajotietokoneessa taisi olla 7,3l. Vikoja ei autossa ole ollut, syksyllä ensimmänen määräaikaishuolto joten selviää tarkemmin huoltokustannuksetkin.


      • Trueee

        Kyllä Bmw/Audi on ihan eri planeetalta, kun Kia. Korealaiset autot ei ole koskaan ollut hyviä. Saatte toki Kia kuskit toitotella itsellenne, että on hyvä kärry. Autojen päälle ymmärtätävät ei aja Kialla.


      • Rtueee

        Jokin ihme sinuakin kuitenkin Kiassa kiinnostaa, kun vierailet tällä palstalla ja jopa kommentoit. Ettei vaan mielesi tekisi Kiaa, mutta rahoitusyhtiö on eri mieltä asiasta:=)


      • totuuskirpasee

        Ai luaja. Rahotusyhtiö? Salli mun nauraa. Ostatteko Kiia viä rahoituksella. Jos joku Kiia unelmoi, ni sellanen joka ei todella tajua autoista mittään.


      • makuasioita

        Nyt puhuttiin auton ulkonäöstä. Audi/bmw onki sitten ihan eri hintaluokassa jos uusista autoista puhutaan.
        Onko sulla kokemusta korealaisista autoista vai mihin perustat väitteen ettei ne oo koskaan ollu hyviä? Kyselyt ja vertailut kertoo muuta.
        En hauku mitään tiettyä merkkiä huonommaksi kuin toinen. Makunsa kullakin. Jotenki vaan tuntuu että joitakin ottaa päähän jos sattuu olemaan tyytyväinen omaan autoonsa ja merkki sattuu olemaan eri kuin mitä ite ihannoi. Tunnen henkilöitä jotka ei ikipäivänä ajais muutaku mersulla tai volvolla mutta se on heidän valintansa.
        Täällä taitaa olla mahdoton käydä asiallista keskustelua.


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeee

        Muutamalla tutulla ollut Kia, ei meinannut millään päästä eroon, kiros alimpaan helv koko automerkin. Kia on vähän sama, kun Skoda tuli puskista uudelleen niin ei sellaseen autoon kovin kova luotto ole. Mut kukin taplaa tyylillään.


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeee

        Mulla tosin olisi Kiaan luottoa, mutta kun en saa rahoitusyhtiöltä luottoa, niin se siintä.


      • alkuperäneaaaaaaeee

        Feikkaa vaan, kolahti näköjään mun sanat.


      • älä_selitä

        Hyvinhän nuo Kiat näyttää kaupaksi menevän. Jos sun tuttu ei oo saanu autoaan myytyä nii ei se välttämättä oo merkin vika. Jälleenmyyntiin vaikuttaa myös se miten hyvin on autoa pitäny ja huoltanu.


      • totuuss

        Kiassa ei säily arvo niin hyvin, kun muissa merkeissä vaikka kui huoltais ja pitää hyvänä.


      • älä_selitä

        Ootko seurannu hintoja viimeaikoina, ihan hyvissä hinnoissa näyttää käytetytki olevan. Tuoki on taas tuommonen olettamus jota toitotetaan vaikkei tiietä todellisuutta.

        Lueppa siitä. Ei oo Kia häntäpäässä.

        http://www.hs.fi/m/autot/a1390000846231


      • totuuss

        Oli miten oli mutta Kiassa ei arvo pysy niin hyvin, kun muissa. Ei tarvi lukee, kun tietää.


      • totuuss

        Kun saan luottotiedot joskus kuntoon, niin tulee sellanen Kia tohon lähiön parkkiin, että.....


    • Diipadaapaaa

      Muhkea?

      • makuasioita

        muhkea=komea, upea, uhkea, mahtava, kookas, iso, paksu, rehevä, runsas
        Valitse nuista sopivin synonyymi.


      • Kiitosriitti

        Ankea, muovinen , kova, kivistävä, halvan oloinen, köyhän oloinen. Valitse noista sopivin sen jälkeen kun joudut istuman kyseisillä jakkaroilla muutaman sata kilometriä.


      • makuasioita

        Istuttu on jo monta tuhatta kilometriä ja hyvältä tuntuu vieläki.


      • Kiitosriitti

        Voi kun saisin rahoituksen kuntoon jotenkin, niin pääsisin istumaan Kian penkille. Sportagea mieli tekee kyllä kovasti.....


    • autotytteli

      Veikkaan että ykskään Kiaa haukkuva ei ole koskaan edes kokeillut ko. autoa ;)

      Mutta mulla on vm2014 Sportage (esittelyauto) EX-varusteilla ja kyllä tuosta kiesistä takalasin pesuri löytyy.. Tyytyväinen oon ollu, vaikka vähän toiseen merkkiin olenkin ollut kallellaan. Hinta/laatusuhde kuitenkin pelaa!

      • makuasioita

        Löytyihän se pesuri kun jaksoi kaivaa ohjekirjan esille. Kai sitä luuli että se toimii samalla lailla kun entisessä autossa nii aattelin ettei sitä oo ollenkaan. Hyvä kun vinkkasit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe