Kiittäisin puhujia.

kiitollinen.joka.kävi

Kävin ensinmäistä kertaa kuuntelemassa kirkossanne viime sunnuntaina.

Puhujien sanat ja läsnäolonne jäi mieleeni varmaan loppuelämäkseni. Haluaisin vain sanoa että kiitos kun sain mahdollisuuden käydä kuuntelemassa. En saa sanoiksi oikein muuta tällähetkellä mutta sananne jäivät asumaan sisimpääni.

Kosketitta ja kuulin puheenne. Toivon teille kaikkea hyvää elämässänne jotka ovat kokeneet kovia. Tiedän että oletta kunnollisia ja luotettavia ihmisiä vaikka nämä ajat ovat vaikeita. Saastaa tulee joka tuutista ja saan olla koko sydämestäni kiitollinen että on olemassa yhteisöjä joissa on arvot kohdillaan.

Kunnioitan suuresti että sain olla läsnä.

23

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeyttä

      Kirkossamme ei ole palkattuja pappeja ja puhujia. Puhujat kutsutaan tavallisten jäsenten parista. Puheiden taso vaihtelee. Tärkeintä on, että puhuu siitä minkä tuntee todeksi. Silloin Henki tavoittaa kuulijat ja kaikki rakentuvat. Muodolliset puutteellisuudet eivät häiritse, kun tunnistaa puhujan aitouden.
      Olen ollut jäsen 56 vuotta.

      • kiitollinen.joka.kävi

        Kiitos kun korjasit ja selkeytit tekstini.


      • Selkeyttä
        kiitollinen.joka.kävi kirjoitti:

        Kiitos kun korjasit ja selkeytit tekstini.

        Tekstissäsi ei ollut mitään korjattavaa. Halusin vain informoida lukijoita toiminnastamme.


    • Ygrad

      Jatkosta kannattaa olla varovainen. Olet varmaan antanut yhteystietosi lähetyssaarnaajille. He ottavat sinuun yhteyttä aivan varmasti ja pyytävät saada tavata sinut. Parin tapaamisen jälkeen he pyytävät sinua menemään kasteelle. Sen jälkeen pääsetkin jo itse parin kuukauden kuluttua puhumaan seurakunnalle. Harkitse tarkkaan mitä teet, MAP-kirkko vetoaa niihin joilla on vaikeuksia elämässä. MAP-kirkossa vaikeudet eivät lopu, itse asiassa niitä tulee vain lisää.

    • kiitollinen.joka.kävi

      Kävin myös viime sunnuntaina. Olen kiitollinen että sain käydä. En usko että tulen kuitenkaan huomenna kun olen kuulunut elämäni ev. lut. seurakuntaan. Taidan käydä siellä ensikerralla jos koen tarvetta.

      Kunnioitan ja arvostan hyviä arvojanne. Itsekin pyrin hyvään, tehdä enemmän hyvää kuin pahaa.

      Toivon että minullakin on arvoa ja annetaan tilaa elää elämääni.

      Olen avulias ja talkoohenkinen yhteisöänne kohtaan.

      Rakastetaan lähimmäistä.

      Toivottavasti en loukkaa mitenkään.

    • Ev.lut

      Voimmeolla iloisia että yksi on taas pelastunut mormonismiin hurahtamisesta.

    • kiitollinen.joka.kävi

      Kovempaakin kovemmat vuodet sai minut ev.lut. kirkkoon viime sunnuntaina. Olen ollut ev.lut. koko elämäni ja lähes 40 vuotias mies. Kuulun sinne luultavasti loppuelämäni. Vaikka välillä kävinkin mormonien kirkossa, kiitos kun sain käydä.

      Olen nykyisin sinut menneisyyteni syntieni kanssa koska olen tehnyt paljon hyvää. Elänyt kunnollista elämää. Täysraitis yli vuoden ja palkkatyöllä maksanut velkojani. Korjannut syntejäni. Mielen lujuutta päihteitä vastaan kuten tupakka joka ei pysty koukuttamaan enään. Välillä teen pahaa ja syntiä mutta silti pyrin hyvään.

      Kun en saa elämääni rauhaa niin minun on kysyttävä mistä se johtuu?

      Edelleen pyydän siis tilaa etten litisty ja kuihdu.

      Uskontoja tai uskovia en pilkkaa vaan pyrin olemaan aina hyödyksi jos voin lähimmäistäni auttaa. Tämän kirjoitan ettei jää epäselväksi. Myös mormonit ovat minun elämässäni lähellä sydäntä ja hyviä ihmisiä.

      Ovatko mormonit ev.lut. vastaan?

      Lopetan kirjoittelun tänne jos se loukkaa. Kertokaa jos näin on?

      Voisinpa jättää syntisen menneisyyteni joka on jo mielestäni hyvitetty. Kärsitty. On vain tunne että n.10v kärsimystä on tuomittu väärin perustein.

      Jumalan näkee ja tietää kaiken. Totuus on myös puolellani. Pääsisimpä vihdoin tuomiolle. Olisin valmis.

      • Ei kirjoituksesi ketään loukkaa. MAP kirkon vastustajat vain ovat erityisen kovaäänisiä jonkun muun, kuin motmonin sanoessa joatakin positiivista MAP kirkosta. Sitä kutsutaan myös trollitteluksi. Ei heistä kannata välittää, he vaan yrittävät poistaa järkeviä ihmisiä sivustolta.
        Minusta on hienoa että kävit MAP kirkon kokouksessa ja että sait siitä hyvän muiston. Itse olin aikoinaan aktiivinen ev. lut. pyhäkoulun opettaja sekä nuorten kirkkoneuvoston jäsen. KIrkon vaihtaminen ei minua mietityttänyt, sillä MAP kirkko on Jeesuksen Kristuksen kirkko.
        Hienoa kun käyntisi on avannut uskonnolliset silmäsi.
        Mormonit eivät ole ketään vastaan. Uskomme kuitenkin että MAP-kirkon omaama tieto on tarkempaa kuin muiden kirkkokuntien omaama tieto. Se haluaako ihminen tutkia tai omaksua oppimme on jokaisen ihmisen oma asia. Kuitenkin se voi olla helpompaa joidenkin kanssa jotka tietävät, kuten lähetyssaarnaajat tai jäsenet.
        Täällä ei pahemmin kannata yrittää keskustella mistään kiitos trollien, mutta jos haluaa voi kirjoittaa nimimerkkini mailiosoitteeseen, niin saa totuudenmukaiset vastaukset.


      • Höpölöpsis

        Menneisyys ok, jos kerran olet korjannut. Mutta miksi sanot tekeväsi edelleen sellaista minkä koet pahaksi synniksi?


      • Selkeyttä

        Yritin olla aikoinani aktiivinen luterilainen. Sellaiseksi olin kastettu ja rippikoulun käynyt. Veljeni luki papiksi. Keskustelimme paljon ja olin kriittinen psykologiselta, filosofiselta ja sosiologiselta kannalta, joita opiskelin. Käytännöllisen filosofian etiikan peruskurssilta sain virikkeen hyvän tahdon osoittamiseen. Niinpä aloin tehdä myönnytyksiä veljeni ajatuksille. Olin jonkun kerran mukana jopa katulähetystyössä, jota veljeni harrasti. - Myönteisyyteni merkitsi kuitenkin selkeästä ajattelusta luopumista opillisissa asioissa. Seurasi vaikea kriisi, kunnes palasin "normaaliin" tilaan. Selkeyden opillisesti toi minulle lopulta tutustuminen palautettuun evankeliumin. Olen ollut nyt jäsen 56 vuotta ja edelleen iloitsen selkeydestä.

        Olen sitä mieltä, ettet sinäkään saa rauhaa ja selkeyttä ilman, että tunnet ja huomaat löytäneesi uskonnollisen totuuden.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe