adhd nainen

adhdnainen

mitä mieltä ootte naisista joilla adhd (sellainen että näkyy selvästi käytännössä ja jo lyhyenkin tuntemisen jälkeen, ei siis mikään lievä)?

5

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsrgb

      Toivottavasti kaikilla on persoonallinen tapa aadeehoodata, että ois niitäki jokka ossaa tehä sen mukavasti ja luontevasti. Se on kyllä aika epämääränen taudinkuva enkä yhtää tiiä onko joku kemiallinen tai sielullinen vaurio vai synnynnäinen, periytyvä ominaisuus. Ja missä menee adhd:n raja

    • ärsyttävää

      Rasittavaa, oli miehellä tai naisella.

    • monimutkaisiajuttuja

      Niin no olen lukenut aiheesta nyt jonkun verran siis muutamia sivuja, en vielä kirjaa. Tunnen yhden ADHD naisen 2000 luvulla tutustuttiin ja onhan tavallaan mukava. Nykyaikana sellaista nopeutta suositaan joten tavallaan ADHDt sopii katukuvaan ja yhteiskuntaan aika hyvin. Mutta kun siksi nyt just aiheesta olen lukenut että kun mulla voi olla sen vastakohta Add ja siitäpä on vaikea saada mitään tietoa kun isketään samaan syssyyn tuon adhd n kanssa vaikka on tavallaan sen vastakohta joten koska ne vaan kiskastaan ärsyttävästi samaan otsikkoon niin en aio tuota Add diagnoosia hankkia kun pystyn muutenkin ne sen hankaluudet välttämään halutessani. Mutta koska olen tavallaan just sellainen äärikeskittyjä niin tuollaisen adhd naisen kanssa kun on jutuissa niin jollei kerro sekunneissa sen hänen kysymänsä asian vastausta niin ei reagoi ja muista enää sitä edes kysymäänsä asiaa niin onhan se silloin väsyttävää kun itse haluaisi jostain keskustella esim. pitempään ja syvempään mutta sitten toinen on jo ihan eri asiassa kin esim jo sitten. Mutta ei tätä nyt ihan voi yleistää että noinkin menee koska on hänellä ihania kin piirteitä, että kyllä ihmisen luonne kuitenkin mielestäni ratkaisee eniten siinä milloin tulee toimeen jonkun kanssa että harvoin se adhd varmaan kenelläkään on se ainoa vallitseva piirre joka siitä ihmisestä tulee mieleen että voihan sillä ihmisellä olla jotain muuta tasapainottavaa luonteessaan joka saa unohtamaan sitä adhd:tä sitten. Itse olen nyt huolestunut kun kukaan ei koskaan ole puhunut tuosta add sta että se ehkä minulla aiheuttaa jotakin hankaluutta elämässä(ja on varmaan oikeastaan aiheuttanutkin) mutta kun luin siitä niin sen kanssa pitää sitten ottaa huomioon se että sellainen epätasaisuus tuo huomattavan
      luovuuden ja kekseliäisyyden elämään ja on paljon asioita jotka eivät kuulukaan kiinnostaa. Mutta vielä sanoisin tuohon Add :en liittyen että voihan siitäkin olla sellaista sekamuotoista muotoa(varmasn ainakin minulla)etteivät ne kaikki oireet siitä ole yhtäaikaa voimissaan että minun korvissani kuulostaa enemmän luonteenpiirteiltä joita
      kaikilla on joskus. Onpa aikamoinen dilemma tuo että kannattaako hakea diagnoosi add varsinkaan kun en ole valmis (enkä lääkeallergian takia mahd. pystyisikään syömään mitään lääkettä)syömään lääkettä. Mutta työelämässä on ollut ulkopuolisia minusta riippumattomia häiriötekijöitä jotka ovat vaikeuttaneet kummasti työssä oloa, nekin sitten siirrettäisiin vielä enemmän aina minusta johtuviksi. Väärä suunta siis siinä asiassa tavallaan. Mutta adhd:sta sanoisin ettei se sairaus nyt ihan suoraan kuitenkaan ihmisestä kerro(minun mielestä siis), kyllä joku on ehkä pystynyt meditoimisella ja paljolla lukemisella varmaan muokkaamaan kanssa luonnettaan ja "nopeuttaan" ja ikä kin vaikuttaa siihen kokonaiskäyttäytymiseen kanssa. Tuon ihan viimeisen kohdan(ikähomma) luin jostain
      englannin kielisestä
      tiedekirjoituksesta siis. Jos olet armelias kanssaihmistäsi kohtaan voi hän sinut yllättää mukavan kivasti jonkun kanssakäymisen yhteydessä, näin sanoisin adhd naisestakin eli voit yllättyä myös positiivisesti sanoisin ainakin liittyen tähän minun tuttuuni, ystävääni. Sosiaalisesti on jossain mielessä hyvin lahjakas esim..

    • Blahah

      Ensimmäinen ajatus: Helvetin rasittava/energiaavievä tyyppi.

      Eli ei kiitos. Joku tarhatäti sanoo että kiitos, ottaa tuollainen sekasikiö huollettavaksi.

    • Omayritysonjopystyssä

      haluan oma duracelpupun!

      Oletko pomppiva, hyppivä adhd-nainen? Tanssit ja laulat?

      Auuuuu-auuuuu-aaa-aaa-aaa-a-auuuuu auuu auuu auuu ayyyyyyyyyh??!!!

      Hypit,pompit,tanssit,laulat,hypit hyppynarua, siteeraat Shakespearea, luettelet Suomen historian tärkeimmät päivämäärät ulkoa, puhut viittä eri kieltä, voit virkata, katsoa tv ja puhua politiikka ja hoitaa vauva/vaipan vaihto ja soittaa sihteerille kysyä puhelut ja hakea postista paketti kaikki samaan aikaan?

      Oletko salamannopea kuin Nicolas Sarkozy? Elohopeamainen transformaatio ja nopaliikkeinen liikenainen?

      Onko sinulle muut sanoneet etteivät jaksa kanssasi?

      Jos pystyt niin olet unelmanaiseni! Sinä olet puuttuva palseni ja ikävöin sinua jo nyt?

      Kuinka notkea olet? Pystytkö seisomaan käsilläsi? Jos pystyt ota yht nro.

      TJ, farmaseutti, logistiikka

      Timo Ahonen-Rantakallio

      050 9987664321



      Olet kenties se, ketä haen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe