Pihi, muttei tossukka

Ripirälli

Škoda Octavia 1.0 rantautuu Suomeen elokuussa. Moottorissa on potkua 115 hevosvoimaa (85 kW) ja vääntöä arkiajoon riittävät 200 newtonmetriä mukavan laajalla kierrosalueella 2 000–3 500 r/min.

95

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykkymäki

      Koskahan ne lakkaa noiden ruohonleikkurinmoottoreiden käyttämisen "autoissa".

    • huojahteleva.kanootti

      Hehe, ai jopa 1500 rpm verran vääntöä. Harvinaisen surkea vääntökäyrä tämän vuosikymmenen autoksi....

      • dwsadas

        Et osaa sitten lukea tai ymmärrä lukemaasi?

        Kaikenlaisia apukoululaisia täällä kommentoi.


      • Erkkiman

        Joo nyt ei Erkkikään osaa auttaa tätä tilannetta


    • pikku-pampulat_hiiteen

      Tehoja pitää olla vähintään 200 hv, ja vääntöä bensassa yli 350, dieselissä yli 450 Nm. Nämä siis ehdottomat minimit.

      • Pampulapa_hyvinkin

        Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisten käytössä olevista kieseistä ei yllä edes tuohon 200 newtonmetriin. Vielä pari vuotta sitten ajelin 2-litraisella vapari-bensapirssillä, jonka voimakone jaksoi väännältää 180 Nm. Silti sillä edettiin riittävän rivakasti.

        Nykyisessä 1,6-litraisessa turbo-bensavehkeessäni arvo on 250 Nm @ 1 200 – 4 000 rpm enkä todellakaan tunne jääväni jalkoihin. Jos ja kun joku ohittaa, saa minun puolestani mennä rauhassa menojaan – yleiset tiet eivät ole mikään kilparata, ainakaan minulle. Ajelen omaan tahtiini, jota moni voisi luonnehtia joutuisaksikin. Kiireverolappuja ainakin on kertynyt vuosien mittaan ihan kiitettävä, yhteensä useamman kuukauden ansiot niellyt määrä.


      • Kyykynmaa
        Pampulapa_hyvinkin kirjoitti:

        Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisten käytössä olevista kieseistä ei yllä edes tuohon 200 newtonmetriin. Vielä pari vuotta sitten ajelin 2-litraisella vapari-bensapirssillä, jonka voimakone jaksoi väännältää 180 Nm. Silti sillä edettiin riittävän rivakasti.

        Nykyisessä 1,6-litraisessa turbo-bensavehkeessäni arvo on 250 Nm @ 1 200 – 4 000 rpm enkä todellakaan tunne jääväni jalkoihin. Jos ja kun joku ohittaa, saa minun puolestani mennä rauhassa menojaan – yleiset tiet eivät ole mikään kilparata, ainakaan minulle. Ajelen omaan tahtiini, jota moni voisi luonnehtia joutuisaksikin. Kiireverolappuja ainakin on kertynyt vuosien mittaan ihan kiitettävä, yhteensä useamman kuukauden ansiot niellyt määrä.

        Silti jäät, kun tehokkaammat kyykyttävät sinut ja hassun kippasi.


      • Pampulapa_hyvinkin
        Kyykynmaa kirjoitti:

        Silti jäät, kun tehokkaammat kyykyttävät sinut ja hassun kippasi.

        Et sitten lukenut viestiäni. ”Jos ja kun joku ohittaa, saa minun puolestani mennä rauhassa menojaan – yleiset tiet eivät ole mikään kilparata, ainakaan minulle.”

        Onko todellakin niin, että ohittaessasi leppoisammin omaan tahtiinsa etenevän kanssa-autoilijan liikenteessä koet ”kyykyttäneesi” hänet? Eriskummallista, ei mahdu minun ajatusmaailmaani. Panee epäilemään järjenjuoksuasi.

        ”Hassu kippani” maksoi pitkälti kuudettakymmentä tonnia ja tunnen saaneeni sopivasti vastinetta rahoilleni. Nautin ajamisesta, takavedossa on taikaa! Muiden mielipiteillä autostani ei ole minulle merkitystä.


      • Kyykkyläisen_kyykky
        Pampulapa_hyvinkin kirjoitti:

        Et sitten lukenut viestiäni. ”Jos ja kun joku ohittaa, saa minun puolestani mennä rauhassa menojaan – yleiset tiet eivät ole mikään kilparata, ainakaan minulle.”

        Onko todellakin niin, että ohittaessasi leppoisammin omaan tahtiinsa etenevän kanssa-autoilijan liikenteessä koet ”kyykyttäneesi” hänet? Eriskummallista, ei mahdu minun ajatusmaailmaani. Panee epäilemään järjenjuoksuasi.

        ”Hassu kippani” maksoi pitkälti kuudettakymmentä tonnia ja tunnen saaneeni sopivasti vastinetta rahoilleni. Nautin ajamisesta, takavedossa on taikaa! Muiden mielipiteillä autostani ei ole minulle merkitystä.

        Ja silti kulutat aikasi ylistämällä netissä jotain itäblokin mopoautoa


      • Pampulapa_hyvinkin
        Kyykkyläisen_kyykky kirjoitti:

        Ja silti kulutat aikasi ylistämällä netissä jotain itäblokin mopoautoa

        Ja missähän kohdassa olen ylistänyt jotakin autoa? Olinpahan vain toteavinani, että 200 Nm on ihan kelpo lukema tavallisen, keskikokoisen perheauton vääntömomenttiarvoksi. Useimmat tulevat sellaisella mainiosti toimeen.

        Enemmän haluavat maksavat sitten mielihaluistaan enemmän.

        Jokaiselle halujensa ja kukkaronsa mukaan. Helppoa ja yksinkertaista.

        Se ”itäblokki” muuten on hajonnut omaan mahdottomuuteensa jo neljännesvuosisata sitten, jos et ole sattunut huomaamaan. Sitä ei enää ole.


    • perus_opetus

      Huojantelevan kanootin mukaan:
      "Hehe, ai jopa 1500 rpm verran vääntöä. Harvinaisen surkea vääntökäyrä tämän vuosikymmenen autoksi.... "
      Olisit jättänyt kommentoimatta, kun et näkemä ymmärrä fysiikasta mitään. Vääntö ilmoitetaan Nm (Newtonmetriä) ja kierrosta/min ilmaistaan lyhenteellä rpm.
      Ne on kaksi eri asiaa.
      Tästä näkee kyykkypaskan todellisen "asiantuntevuuden".

      • Nimim_erkkl

      • skodaonskeida

        Ei noi skodatoopet tajua mitään ja viisastelevat vähä-älyisyydessään. Älä välitä. Skoda on skeida ja sillä siistä. Pelkkä hikinen skooooda :D


    • EkoEinari

      Miksiköhän tuota 1.0 konetta ei saa Superbiin? Ostaisin heti jos saisi ja farmarina luonnollisestikin. Mahtuu hyvin koko viisihenkinen perhe kyytiin tavaroineen. Iso auto ja pieni kulutus. Tuommoisia kun saataisiin lisää liikenteeseen niin ilmastonmuutos pysähtyy ja maailma pelastuu. Ai että kun tekee gutaa ajatus raikkaammasta huomisesta.

      • Qyyqqendahl

        Ite laittaisin sellaisen lasten lennokin kuminauhamoottorin superbiin. Kyllä riittää vääntö!


      • nwoo

        Ilmastonmuutos on salaliittoteoria, sitä ei oikeasti ole.


      • hyi-skoda

        Mutta onhan näitä isoja autoja pienellä kulutuksella ollut mb:llä ja volvolla jo kymmeniä vuosia. Skoda typerykset eivät tiedä siitä mitään vaan haaveilevat sikakiikusta, joka olisi iso ja pienellä moottorilla.
        En ole koskaan pitänyt skeidisteista enkä tule pitämään.


      • EkoEinari

        Hyi-diesel! Onhan noita ollut joo ja suht. pienellä kulutuksella menevät varmasti, mutta ongelmana on käyttövoima. Moiset nokivasarat ovat ja tulevan aina olemaan haisevia saastepommeja mustine savupilvineen. Mutta pienellä bensamoottorilla ei ole tätä ongelmaa, kun voi suorastaan kuulla linnunlaulua ja haistella kukkien tuoksua pakoputkesta. Ja 115 hevosvoimaa ja 200 Nm riittävät oikein hyvin Suomen tienopeuksille. Nyt ajelen 1.2 TSI Touranilla ja siinäkin on aivan liikaa ylimääräistä tehoa. Yleinen tie ei ole kilparata ja perille pääsee aina, vaikka osan matkasta joutuisikin nopeusrajoitusta hitaammin ajelemaan. Teho ei ratkaise asioita liikenteessä, asenne ratkaisee. Rauhaa ja rakkautta kaikille kanssa-autoilijoille!


      • skodaonskeida
        EkoEinari kirjoitti:

        Hyi-diesel! Onhan noita ollut joo ja suht. pienellä kulutuksella menevät varmasti, mutta ongelmana on käyttövoima. Moiset nokivasarat ovat ja tulevan aina olemaan haisevia saastepommeja mustine savupilvineen. Mutta pienellä bensamoottorilla ei ole tätä ongelmaa, kun voi suorastaan kuulla linnunlaulua ja haistella kukkien tuoksua pakoputkesta. Ja 115 hevosvoimaa ja 200 Nm riittävät oikein hyvin Suomen tienopeuksille. Nyt ajelen 1.2 TSI Touranilla ja siinäkin on aivan liikaa ylimääräistä tehoa. Yleinen tie ei ole kilparata ja perille pääsee aina, vaikka osan matkasta joutuisikin nopeusrajoitusta hitaammin ajelemaan. Teho ei ratkaise asioita liikenteessä, asenne ratkaisee. Rauhaa ja rakkautta kaikille kanssa-autoilijoille!

        Hyi ekoeinari. Diesel moottorit alkavat olemaan niin puhtaita nykyään, että sinun skodahaaveesi on pelkkää jätettä. Valmistuksesta lähtien, pieneen elin ikään, sekä kuluttavat että saastuttavat niin paljon, että muut eivät taida pystyä samaan. Tulee mieleen, että miksi niitä edes valmistetaan, kun siinä ei ole mitään järkeä noiden perusteluidesi alueelta. Ei muutenkaan multakaan alueilta.


      • Niin_oli
        nwoo kirjoitti:

        Ilmastonmuutos on salaliittoteoria, sitä ei oikeasti ole.

        öljykriisikin salaliittoa.


    • höynäytettyjäriittää

      Kestoikä noilla sikakiikun 1.0litraisissa pompularimpula moottoreissa onkin sitten jo aivan toista ei tuommoiset lelumoottorit tule kestämään. Nii joo mutta täällähän porukka vaihtaa aina parin vuoden välein kippansa uuteen. Tuleehan se halvemmaksi vaihtaa se homekippa uuteen homekippaan kuin uusia siihen samaan homekippaan moottori.

    • Qyyqqendahl

      Jos kerta 1.0 mopomoottori on riittävä niin miksi Helkama tuo maahan "täydellistä urheiluautoa" eli skooda RS:ää?

    • jormazzzperheenisä

      Tämä "keskustelu" todistaa täydellisen aukottomasti, ettei "Skoda-kriittisyydellä ja -kriitikoilla ole MITÄÄN kosketusta tai yhtymäkohtaa valliitsevaan todellisuuteen tämän palstan ulkopuolella

      Kyykman, tuo RS-raivo on ihan parasta!

    • paskamiäs

      Kun joku röllipoika kärsisi ensin 1.2 TSIn suorituskyvystä verrattuna vapari 1.6 "isolohkoon", niin katsotaan sitten tuon 1.0 tsin surkeutta.

      Mutta, "ei autoja, ei tapoja" sanotaan nykynuorisosta.

      Kyykkis on varmaan testannut länsiauto Ford Mondeon 1.0-moottorilla. Länsivääntö rulettaa.... ;)

      • AutoiIija

        Jos ei pääse autolla paikasta toiseen ilman turboa niin vika on kuljettajassa


      • järjetöntäkehitystä

        Mitä järkeä on tehdä pieni ja poksahtava saastepesä? Jo valmistuksessa saastutetaan hirvittävät määrät, sitten oletettu toimi-ikä on 100t ja se siitä. Luultavasti ei mene sitäkään. Litranen pötpötin on tehty vain siksi, että turhapäiset ja ymmärtämättömät luulevat tekevänsä jotain hyvää rahoittaessaan tuota järjettömyyttä.


    • tsiihiipokss

      Ocuun 1.0litrainen "eko"kone? Eikös tuo ole aika painava korimallinen tuommoiselle ruohonleikkurin moottorille? 200nw vääntöä revitty pikkukoneesta irti ei tule olemaan mikään kestävä johan näitä vokkelin taidonnäyte eko-autoja on jo nähty ennenkin. Koville joutuu tuommoiset pikkukoneet painavissa autoissa.

      • Insinöörisetäx

        Tyyppillinen kommentti mekaniikan perusasioita ymmärtämättömältä. Iskutilavuus ei korreloi mitenkään väännönkeston kanssa. Jos laakeroinnit ja komponenttien ainepaksuudet ovat kohdillaan niin tuollainen kone kestää helposti saman kuin vapari. Itse turbo on se kuluvin osa, ei perusko .


      • paskamiäs
        Insinöörisetäx kirjoitti:

        Tyyppillinen kommentti mekaniikan perusasioita ymmärtämättömältä. Iskutilavuus ei korreloi mitenkään väännönkeston kanssa. Jos laakeroinnit ja komponenttien ainepaksuudet ovat kohdillaan niin tuollainen kone kestää helposti saman kuin vapari. Itse turbo on se kuluvin osa, ei perusko .

        Juuri näin. Turbo muuttaa kuitenkin "saman lohkon" aivan eri moottoriksi. Uskoisin, että laakeroinnit sun muut oleelliset rasituksen kohteet mitoitetaan erikseen.

        Volkkarilla on tarjolla myös vapari litran kolmi-pyttyinen. 75 hv ja vääntö alle 100 mm, turbokonetta korkeammilla kierroksilla.

        Tuolloinen uusi "vapari" Polo yllätti pahasti vuokra-autona Espanjassa. Yleensä Polot ovat olleet TSI-moottorilla ja kulkeneet mukavasti, mutta tämä turbo-vapaa oli jopa vaarallisen tossukka.

        Tuo vapari-litrainen muistutti, millaisia moottoreita nämä "Skoda-kriitikot" tarkoittavat höpötellessään ruohonleikkurin moottoreista...


      • Kyykmaster
        paskamiäs kirjoitti:

        Juuri näin. Turbo muuttaa kuitenkin "saman lohkon" aivan eri moottoriksi. Uskoisin, että laakeroinnit sun muut oleelliset rasituksen kohteet mitoitetaan erikseen.

        Volkkarilla on tarjolla myös vapari litran kolmi-pyttyinen. 75 hv ja vääntö alle 100 mm, turbokonetta korkeammilla kierroksilla.

        Tuolloinen uusi "vapari" Polo yllätti pahasti vuokra-autona Espanjassa. Yleensä Polot ovat olleet TSI-moottorilla ja kulkeneet mukavasti, mutta tämä turbo-vapaa oli jopa vaarallisen tossukka.

        Tuo vapari-litrainen muistutti, millaisia moottoreita nämä "Skoda-kriitikot" tarkoittavat höpötellessään ruohonleikkurin moottoreista...

        Kannattaa mennä autokouluun jos ei osaa ajaa ilman turboa


      • mekaniikka-kestää

        Tuosta litran moottorista on esitelty tuplasti tehokkaampikin versio, joten eiköhän kestävyys 85kW:n versiona liene aivan riittävä. Moottori kuulu EA211-perheeseen, jossa suurimmat ovat 1,4-litraisia. Niissä mekaniikan mitoitus on järeämpää kuin esim. Toyotan 1,8-litraisissa. Esim. Skodan 90kW:n TSI:n kiertokangen alalaakereissa on sama halkaisija kuin Toyota Avensiksen 1,8l Valvematicin runkolaakereissa ja runkolaakereissa noin sama halkaisija kuin Toyotan 2,4-litraisissa.


      • janssonin.janssoni
        mekaniikka-kestää kirjoitti:

        Tuosta litran moottorista on esitelty tuplasti tehokkaampikin versio, joten eiköhän kestävyys 85kW:n versiona liene aivan riittävä. Moottori kuulu EA211-perheeseen, jossa suurimmat ovat 1,4-litraisia. Niissä mekaniikan mitoitus on järeämpää kuin esim. Toyotan 1,8-litraisissa. Esim. Skodan 90kW:n TSI:n kiertokangen alalaakereissa on sama halkaisija kuin Toyota Avensiksen 1,8l Valvematicin runkolaakereissa ja runkolaakereissa noin sama halkaisija kuin Toyotan 2,4-litraisissa.

        Hirveätä katsoa tuo Toyota-kateus ja itsepetoksessa rypeminen


      • kateus-kortti
        janssonin.janssoni kirjoitti:

        Hirveätä katsoa tuo Toyota-kateus ja itsepetoksessa rypeminen

        Eiköhän asia ole tasan päinvastoin! VW-konsernin moottoreista ollaan Toyota-leirissä aidosti kateellisia, eikä syyttä.


    • Tojoforevertero

      Jopa tojokin on joutunut tunnustamaan trendin, jossa moottoriksi asennetaan pikkuturbo.
      Muutenhan naurispurtilo ei ruumisarkkuolemuksineen ole mistään suunnasta moderni
      Kernipäällysteinen sisustus oli viimeinen niitti!

    • vain_pakki_puuttuu

      Helkamallahan on pitkät perinteet polkupyöristä. Käyttääkö tuo 1.0 purnukka käyttövoimanaan kuljettajan polkimien painamisia?

    • The-best-or-nothing

      Miten kehtaat ajaa Sokotalla?Kyllähän tuo naapuri nauraisi jos Sokatalla ajaisin.
      Nyt naapurin äijää ahistaa pahasti kun ajan tällä 500 AMG Mersulla.
      -The best or nothing-

      • Tojoforevertero

        Ali Mittainen Gulli ?


      • Skodistimuuvi

        Allanin Mägi Gelkka ?


    • HOBORO-man

      Tuleeko seuraavaksi sitten polku- tai mäkiskooda?

    • skouda1

      1 litran moottori turbolla kestää testipenkissä, mutta ajossa ei todellisissa olosuhteissa.

    • Autoinsinööri

      Jos litraiset turbot on kestäviä niin miksi panssarivaunuissa käytetään paljon teho/litra suhteeltaan "heikompia" koneita?

    • skodajulli88

      Kiihdyttelen ja itseäni viihdyttelen, joten olen aika turhamainen. Kuitenkin uudehkolla Ocu 1.8 TSI:llä (132 kW) on joskus mukava lähteä liikennevaloista todella ripeästi..haha..

    • skeidistitpuhuupussiin

      Tyypillinen skeidisti ei tajua autoista yhtään mitään ostetaan siis 1.0litrainen eko"teho"mylly maailman "pelastaja" koska se kiihtyy paremmin kuin joku 90luvun vapari? Samalla kyseenalaistaa länsiautojen tehot pili pystyssä (mitä hyötyä niistä kiihdytyksistä on jne.?) ja itse polkee sitä räsääkin räkäposkella kuin viimeistä päivää helkkarinmoisella esityksen tarpeella.

      • Tojoforevertero

        Tojo luopuu jo henkilöautoissaan dieseleistä. Seuraavaksi lienee bensakoneiden vuoro.
        Voisivat lopettaa kokonaan autojen valmistuksen, kun eivät pärjää kilpailussa.
        Naurispurnukka on tästä karkein todiste.
        Eipä noita juuri liikenteessä näe päiväsaikaan. Ilmeisesti vasta pimeällä kehtaavat moisella ruumisvankkurilla kuljeskella. Luojan kiitos! Hirveä siankaukalo!!!
        https://www.toyota.fi/#/publish/carconfig_load/


      • hellasbellas

        Kyykman on pudonnut täysin pulkasta. Kaikki, mikä on uuden auton ostajalle realiteetti, on Kyykkysille "tyypillistä skodismia". Outo tapa vittuilla.

        No, onhan Vw ja Skoda näissä asioissa edelläkävijä, joten tulkaa muut perässä.


      • käykääpolkeesräsää

        En ymmärrä miten te yhdistätte aina jonkun "Kyykmannin" näihin juttuihin kyllä täytyy olla yksinkertainen eihän Tojotismissakaan voi olla kuin yksi ja ainoa erimieltä oleva "Töjötero" samankaltaisia lahkoja nämä siis? Lisäksi sivuuttatte kommenttini täysin skeidisteja homelootan omistajia kun olette ette enää kykene muuhun kuin asiattomuuteen.


    • Sitten

      itketään kun kone levis alle 100tkm.

    • tääonniintätä

      Kyl mää vielä muistan miten formula ykkösissäkin kesti jo 80-luvulla 1,5 litrainen 1200hv kone melkein 300km. Olishan se nyt ihme jos ei nykyteknologialla saatais aikaan samankokoista sataviiskytheppaista mottia joka kestää ainaskin 150 tkm.

      • Sää_oot_niin_aivoton

        Vedä kätees nimimerkki tääonniintätä!


      • Seontyhmä

        Ja vittu niit ä joutuu huoltamaan kokoajan ja se on kallista saatana!


    • perus_opetus

      Nimim_erkki:
      "Tässä RS-amispojulle hyvä vääntökäyrä. Lähes kaikki vääntö on saatavissa välillä 2000-7000 rpm. Skeidan pikkuruisessa harrastelijamotissa se on vain 2000-3500 välillä, eli n. 1500 rpm alueen verran."
      Et siis edelleenkään ymmärrä asioita. Vääntö ilmoitetaan Nm (eli Newtonmetri) ja kierrosta per minutti on rpm.
      Se, kuinka suuri vääntö , Nm, on 1500 rpm kierroksilla näet sieltä taulukosta/käyrästä. Mitä suurempi Nm, sen suurempi vääntö. Vääntö on siis se luku, jonka perässä on laatu Nm.

      Joko ymmärsit? Jos et, ei voi mitään.

      • skoda_paras_valinta

        Satutiko katsomaan sen jullin linkin? Niin arvelinkin. Se oli vaan joku kuva, mistä lie. Ei ainakaan Skodan arvoja.


      • Totuuskirjoittaja

        Et sinä amispojuli tajua, tavaile vaan sitä apukoulun autotekniikkaa siellä rauhassa mutta älä häiritse täällä palstalla keskustelevia aikaihmisiä.


      • perus_opetus
        Totuuskirjoittaja kirjoitti:

        Et sinä amispojuli tajua, tavaile vaan sitä apukoulun autotekniikkaa siellä rauhassa mutta älä häiritse täällä palstalla keskustelevia aikaihmisiä.

        Lyödäänkö vetoa, kumpi tietää fysiikasta enemmän?
        Niin arvelinkin, sinä olet tyhmä ja sinulla ei ole raha, joten vedonlyönti on sinun osalta mahdoton.
        Mutta, jos luulet tietäväsi fysiikasta enemmän kuin minä, kerro ihan omin sanoin mitä tuo rpm tarkoittaa.


    • Raino-Reino

      Pienimmissä TSI koneissa on lähes joka yksilössä sulaneita mäntiä ja puolia. Eikö se jo ole perseestä?

      • poksahtelevatskodat

        Skeidajulli on tottunut siihen että joka päivä sataa vaikka paistoi. Ei se niitä häiritse "mitä väliä" asenteella.


    • väitelkäävain

      Mitä alempana se vääntö tulee, niin sitä vähemmällä aineella kulkee, jos osaa ajaa oikein ja taloudellisesti. Jos ei osaa tai ei välitä siitä, ei vääntökäyrällä ole paskankaan väliä. Sama pätee teholukemaan mutta päinvastaisesti. Huipputehoa tarvitaan ainoastaan huippunopeudessa, ei tavallisessa ajossa, eikä sitä ole edes mahdollista saada kuin huippukierroksilla. 100 hp on riittävä perheajoon, mielellään hyvän väännön kanssa, ja turbo tai muu ahdin on se väline, jolla vääntöä saadaan pieneenkin moottoriin.

    • historiatoistaa

      Skoda tekee paluuta juurilleen itäblokiin.
      Laitetaan kinneriin alimitoitettu moottori jota sitten mäessä työnnetään ylös.
      Tuttua vanhoista skodista.

      • kokemuksen_kertomaa

        Amispoju ei oo nähnyt vanhaa Skodaa kuin kuvissa. Minä ole sitä vastoin ajanutkin 120 L Skodalla. Sillä oli hyvä ohitella ylämäessä Fordeja ym. "hienoja länsiautoja".


      • powerbyford
        kokemuksen_kertomaa kirjoitti:

        Amispoju ei oo nähnyt vanhaa Skodaa kuin kuvissa. Minä ole sitä vastoin ajanutkin 120 L Skodalla. Sillä oli hyvä ohitella ylämäessä Fordeja ym. "hienoja länsiautoja".

        Tämä on oikean maksetun skodatoverin puhetta.
        Hän kirjoittaa tänne vain työaikana.


      • Tojoforevertero
        powerbyford kirjoitti:

        Tämä on oikean maksetun skodatoverin puhetta.
        Hän kirjoittaa tänne vain työaikana.

        Paino vetävien päällä. Talvella ohitteli komiasti paikallaan sutivia Galaxieta


      • kokemuksen_kertomaa
        powerbyford kirjoitti:

        Tämä on oikean maksetun skodatoverin puhetta.
        Hän kirjoittaa tänne vain työaikana.

        Heinäkuu on lomakuukausi. Loma on sellainen aika vuodesta, joka saavutetaan tekemällä työtä. Työ on taas sellainen, joka suoritetaan omassa firmassa tai ns. vieraalle ja siitä saadaan maksu. Se ei ole esim. yhdyskuntapalvelu, vaikka siinä joudutaankin tekemään työsuorituksia.


      • turha_toive
        kokemuksen_kertomaa kirjoitti:

        Heinäkuu on lomakuukausi. Loma on sellainen aika vuodesta, joka saavutetaan tekemällä työtä. Työ on taas sellainen, joka suoritetaan omassa firmassa tai ns. vieraalle ja siitä saadaan maksu. Se ei ole esim. yhdyskuntapalvelu, vaikka siinä joudutaankin tekemään työsuorituksia.

        Heh heh. Turhaa selität kykkelikakalle mitä työ ja loma on.


    • KÄRSIMYS

      NÄIDEN KIRJOITTAJIEN ISÄ KUN OLISI KÄYTTÄNYT KUMIA MULKUSSA NIIN OLISI JÄÄNYT NUO TURHUUDET KIRJOITETTUA...

    • Wälläri

      Ostaisinko mielummin Toiotan vai skodan.

    • kävelyvauhti

      Skoda mopon moottorilla, mitä sellaisella tekee pääkaupunkiseudun nopeatempoisessa liikenteessä.
      Yhä enemmän tulee olemaan skodia tientukkoina.

      • on_se_näinkin

        Vain tehoja löytyy, olkoon vaikka minkä kokoinen moottori. Litranen Skodan moottori hakka menne tullen tuhnujen ja riisikuppien kakslitraset.


      • eikestäkäyttöävwskodaudi
        on_se_näinkin kirjoitti:

        Vain tehoja löytyy, olkoon vaikka minkä kokoinen moottori. Litranen Skodan moottori hakka menne tullen tuhnujen ja riisikuppien kakslitraset.

        Ja käytössä taas maksellaan kalliita jakopääremontteja kun vw tuote ei kestä edes pölyä?

        Tojot ja hynykiat ja muut vaan tekee kestäviä ketjukoneita ja toimii vuodesta toiseen.sekä pitkät takuut uusille.


      • kokemuksen_kertomaa
        eikestäkäyttöävwskodaudi kirjoitti:

        Ja käytössä taas maksellaan kalliita jakopääremontteja kun vw tuote ei kestä edes pölyä?

        Tojot ja hynykiat ja muut vaan tekee kestäviä ketjukoneita ja toimii vuodesta toiseen.sekä pitkät takuut uusille.

        Vanha vitsi tuo jakopäävitsi, ei tehoa enää. Itse asiassa ei ole tehonnut koskaan.


      • Koekaniinitmaksumiehiksi
        on_se_näinkin kirjoitti:

        Vain tehoja löytyy, olkoon vaikka minkä kokoinen moottori. Litranen Skodan moottori hakka menne tullen tuhnujen ja riisikuppien kakslitraset.

        Sovitaanko niin, että ajetaan nyt se 100tkm ja katellaan sitten kuka nauraa ja kelle.Ei ole vaikea veikata, kuinka tässä käy.


      • kuis_olis
        Koekaniinitmaksumiehiksi kirjoitti:

        Sovitaanko niin, että ajetaan nyt se 100tkm ja katellaan sitten kuka nauraa ja kelle.Ei ole vaikea veikata, kuinka tässä käy.

        Eikö minu Skoda Octavian hieman yli 200 000 km kelpaa tähän hymyilykilpailuun?


      • Eikovinmairittelevaa
        kuis_olis kirjoitti:

        Eikö minu Skoda Octavian hieman yli 200 000 km kelpaa tähän hymyilykilpailuun?

        On jo kokemusta 1.8tsi:tä.Öljyä meni niin pirusti ja itse maksoin rempan.Rempassa uusittiin myös jakopäänketju, joka sitten meni poikki 700km ajon jälkeen, jonka seurauksena venttiilit solmuun.No, se meni sentäs takuuseen.


      • kohan_lässytät
        Eikovinmairittelevaa kirjoitti:

        On jo kokemusta 1.8tsi:tä.Öljyä meni niin pirusti ja itse maksoin rempan.Rempassa uusittiin myös jakopäänketju, joka sitten meni poikki 700km ajon jälkeen, jonka seurauksena venttiilit solmuun.No, se meni sentäs takuuseen.

        Mutta eihän sinulla ole Skodaa!!!!!
        Ei ole kosaan ollutkaan!!!!!!!!!


    • Nössökaksikko

      Sandaalikesämiehen ykköshankinta.

    • VWSeataudiskoda

      Niin, Skoda sai tuon moottorin VAG-autoista viimeisenä, kuten aina kaikesssa, koska Skeida on peruskulkine.

      • oliko_vielä_muuta

        Ja mikä oli pointtisi?


      • Lanttuaapo

        Eikös naurispurnukkaankin jo saa pikkuturbon?
        Lienee sekin eurooppalaista alkuperää, ellei peräti Volkswagenin valmistama.
        Taitaa Tojo kohta päätyä Volkswagen Groupin hallintaan, kun niin huonosti Tojoja menee kaupaksi.


    • savuttaa_sinistäjamustaa

      Volkkarin paskamoottorit hajoaa 40000km välein. Noissa tsi paskamoottoreissa yleistä on tuo puolenmillin välys männillä jolloin hienosti ruikkii palotilaan öljyä. Purettiin tuollainen moottori kun savutus oli ihan kauhea ja siinä oli sama vika 40000km ajojen jälkeen. Välyksen huomasi selkeästi kun mäntiä liikuttaa sylinteripesissä. Marmoritiskilläkin kysyttyä nuo uudet männät jos ei ole poksahtanut sitten lopullisesti. Ja näitä romuja ihmiset sitten ostaa.

      • Tojoforevertero

        Sinä et ole purkanut kuin mielipahaasi tojokotterosi surkeudesta. Ja ikäväkyllä tälle palstalle.


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        Tojoforevertero kirjoitti:

        Sinä et ole purkanut kuin mielipahaasi tojokotterosi surkeudesta. Ja ikäväkyllä tälle palstalle.

        Älä ny ruikuta vaikka kyllähän se varmasti on tuskaa kun pitää valehdella jopa itselle Volkkarin "laadusta". Kyllä se vaan noin on kuin kirjoitin.


      • oliko_vielä_muuta

        En tiä kuka valehtelee ja mitä, mutta meidän TSI:llä on ajeltu jo 280 000 km ilman remppaa.


      • Tojoforevertero
        savuttaa_sinistäjamustaa kirjoitti:

        Älä ny ruikuta vaikka kyllähän se varmasti on tuskaa kun pitää valehdella jopa itselle Volkkarin "laadusta". Kyllä se vaan noin on kuin kirjoitin.

        Soijaa pukkaa, vaikka vakavalla sävyllä.
        Käytetäänkö tojossa muovia pellin vahvikkeena, vai riittääkö pelkkä maali?


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        Tojoforevertero kirjoitti:

        Soijaa pukkaa, vaikka vakavalla sävyllä.
        Käytetäänkö tojossa muovia pellin vahvikkeena, vai riittääkö pelkkä maali?

        Onko sulla lääkitystä? Varmaan samoja materiaaleja käytetään kuin öljypoltin Vokkelossakin. En tiedä kun en omista kumpaakaan romukonsernin merkkiä mutta on ne kyllä halvannäköisiä kiikkuja molemmat.


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        oliko_vielä_muuta kirjoitti:

        En tiä kuka valehtelee ja mitä, mutta meidän TSI:llä on ajeltu jo 280 000 km ilman remppaa.

        Se on hyvä jos noin on tsiiihiilläsi. Minullehan tuo "tojofoverertero" rupesi ensiksi vittuilemaan kun kerroin kokemukseni Volkkarin paskalaadusta ei ole ensimmäinen kone joka on jouduttu avaamaan pajalla kun kilsoja on kertynyt vaan 40-60000km. Paskoja nuo järjestäänsä on kuitenkin.


      • valehteleminen_on_rumaa
        savuttaa_sinistäjamustaa kirjoitti:

        Se on hyvä jos noin on tsiiihiilläsi. Minullehan tuo "tojofoverertero" rupesi ensiksi vittuilemaan kun kerroin kokemukseni Volkkarin paskalaadusta ei ole ensimmäinen kone joka on jouduttu avaamaan pajalla kun kilsoja on kertynyt vaan 40-60000km. Paskoja nuo järjestäänsä on kuitenkin.

        Ei sulla ole ikinä ollu Volkkaria


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        valehteleminen_on_rumaa kirjoitti:

        Ei sulla ole ikinä ollu Volkkaria

        Ei olekkaan mitä sitten? Mulle riittää että niitä purettu ja yritetty korjata ihan tarpeeksi. Ostakoot muut noita Volkkarin paskoja.


      • eikäsavuhälvene
        savuttaa_sinistäjamustaa kirjoitti:

        Ei olekkaan mitä sitten? Mulle riittää että niitä purettu ja yritetty korjata ihan tarpeeksi. Ostakoot muut noita Volkkarin paskoja.

        Sinä oletkin aikamoinen seppä-mestari Ilmarinen takomaan pajalla Volkkareita paskaksi. Veijarilla ei ole sanojensa mukaan kokemusta mistään, paitsi 40 tkm ajettuja moottoreita on purettu pajalla, mutta väität muita valehtelijoiksi.

        Et tainnut olla kuitenkaan marmorilla palkattomassa työharjoittelussa. Villi arvaus, että Arskan pajalla pääsit katsomaan, kun 40 tkm "melkein" täydellisen konerempan jälkeen pajalle takaisin päätynyt "ei nyt muistu mieleen mikä paska volkaari" avattiin. Väliäkö sillä moottori-tyypillä. Paskoja ovat. Toki.

        Voit väittää minuakin vapaasti valehtelijaksi. Se lienee ainoa tarkoituksesi tällä palstalla, kun aiheena on uusi moottorityyppi Skodaan.


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        eikäsavuhälvene kirjoitti:

        Sinä oletkin aikamoinen seppä-mestari Ilmarinen takomaan pajalla Volkkareita paskaksi. Veijarilla ei ole sanojensa mukaan kokemusta mistään, paitsi 40 tkm ajettuja moottoreita on purettu pajalla, mutta väität muita valehtelijoiksi.

        Et tainnut olla kuitenkaan marmorilla palkattomassa työharjoittelussa. Villi arvaus, että Arskan pajalla pääsit katsomaan, kun 40 tkm "melkein" täydellisen konerempan jälkeen pajalle takaisin päätynyt "ei nyt muistu mieleen mikä paska volkaari" avattiin. Väliäkö sillä moottori-tyypillä. Paskoja ovat. Toki.

        Voit väittää minuakin vapaasti valehtelijaksi. Se lienee ainoa tarkoituksesi tällä palstalla, kun aiheena on uusi moottorityyppi Skodaan.

        Minuahan täällä on väitetty valehtelijaksi että mitäköhän sinä hourailet? Volkkariuskovaisille kun ei saa kertoa mitään negatiivisiä faktoja vetävät heti herneen nenuun taitaa olla tuo tosiasia mikä teitä ottaa kupoliin tiedätte itsekin mutta myöntää ei pysty? Kyllä noita tsi öljypolttimia on pajalla purattu ja kasattu ihan sama mitä täällä väitetään. Monessa moottorissa esim. kunnon hankauskohdat mäntien kyljissä josta sitten päästää sitä öljyä sellaisiin paikkoihin mihin sitä ei saisi mennä oikein vakio vika vai ominaisuus toisissa taas väljyys. Siinä on ihan käypä syy suureen öljynkulutukseenkin. Kilsat noilla poksvaageneilla mitä on tullut remppaan pyörinyt siinä 40-60000km että mitä sinä et ymmärtänyt tässä? Kokemusta karttuu jo siinä että näkee kuinka ihmisiä kusetetaan "laadussa". Mäntiä ja öljyä ei normaalisti moottoreissa mene kuin sukkia mutta ilmeisesti siitä ollaan valmiita maksamaan melkein joka vuosi monta tonttua turhaan.


      • eikäsavuhälvene
        savuttaa_sinistäjamustaa kirjoitti:

        Minuahan täällä on väitetty valehtelijaksi että mitäköhän sinä hourailet? Volkkariuskovaisille kun ei saa kertoa mitään negatiivisiä faktoja vetävät heti herneen nenuun taitaa olla tuo tosiasia mikä teitä ottaa kupoliin tiedätte itsekin mutta myöntää ei pysty? Kyllä noita tsi öljypolttimia on pajalla purattu ja kasattu ihan sama mitä täällä väitetään. Monessa moottorissa esim. kunnon hankauskohdat mäntien kyljissä josta sitten päästää sitä öljyä sellaisiin paikkoihin mihin sitä ei saisi mennä oikein vakio vika vai ominaisuus toisissa taas väljyys. Siinä on ihan käypä syy suureen öljynkulutukseenkin. Kilsat noilla poksvaageneilla mitä on tullut remppaan pyörinyt siinä 40-60000km että mitä sinä et ymmärtänyt tässä? Kokemusta karttuu jo siinä että näkee kuinka ihmisiä kusetetaan "laadussa". Mäntiä ja öljyä ei normaalisti moottoreissa mene kuin sukkia mutta ilmeisesti siitä ollaan valmiita maksamaan melkein joka vuosi monta tonttua turhaan.

        Voi Voi. Näin kirjoitit, vaikka et ehkä itse ymmärrä omaa viestiäsi:

        "Älä ny ruikuta vaikka kyllähän se varmasti on tuskaa kun pitää valehdella jopa itselle Volkkarin "laadusta". Kyllä se vaan noin on kuin kirjoitin."

        Ja seuraavaksi kyselet lääkikyksestä...

        Pajalla joo. Ja mitähän moottori-tyyppejä olet purkanut? Nyrkki-pajoilla ei pureta 0 - 40 tkm ajettuja moottoreita, ellei auton omsitaja ole täysi idiootti.

        Jälleen kerran: Jos osassa määrättyjä automalleja on esim. selvä tyyppivika öljynkulutuksen suhteen, se EI tarkoita että kaikki saman merkkiset ja eri tyyppiset auto & moottorit olisivat aina rikki ja "pajalla". 1.8 TSI kuluttaa hyvin usein öljyä , samoin isot TDI:t. Tässä ei ole mitään salattavaa tai tarvetta olla "volkkari-uskovainen". Muut moottorityypit erikseen. TSI 1.2 ei oman kokemuksen ukaan kuluta öljyä, eikä ole pajalla 58 tkm ajettuna.

        Yleistäminen ja valehtelu ovat lähes sama asia tällä palstalla.

        Kerro omista kokemukseistasi, JOS sinulla niitä on.


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        eikäsavuhälvene kirjoitti:

        Voi Voi. Näin kirjoitit, vaikka et ehkä itse ymmärrä omaa viestiäsi:

        "Älä ny ruikuta vaikka kyllähän se varmasti on tuskaa kun pitää valehdella jopa itselle Volkkarin "laadusta". Kyllä se vaan noin on kuin kirjoitin."

        Ja seuraavaksi kyselet lääkikyksestä...

        Pajalla joo. Ja mitähän moottori-tyyppejä olet purkanut? Nyrkki-pajoilla ei pureta 0 - 40 tkm ajettuja moottoreita, ellei auton omsitaja ole täysi idiootti.

        Jälleen kerran: Jos osassa määrättyjä automalleja on esim. selvä tyyppivika öljynkulutuksen suhteen, se EI tarkoita että kaikki saman merkkiset ja eri tyyppiset auto & moottorit olisivat aina rikki ja "pajalla". 1.8 TSI kuluttaa hyvin usein öljyä , samoin isot TDI:t. Tässä ei ole mitään salattavaa tai tarvetta olla "volkkari-uskovainen". Muut moottorityypit erikseen. TSI 1.2 ei oman kokemuksen ukaan kuluta öljyä, eikä ole pajalla 58 tkm ajettuna.

        Yleistäminen ja valehtelu ovat lähes sama asia tällä palstalla.

        Kerro omista kokemukseistasi, JOS sinulla niitä on.

        Niin siis sama tyyppi olet eri nimimerkeillä? Ihmeen tunteisiin sulla ainakin menee nämä kommenttini? Eihän siellä kehä1 sisäpuolella varmaan mitään nyrkkipajoja edes ole. Miksei nyrkkipajoilla voisi purkaa 0-40000km ajettuja autoja? Tyhmät ihmiset juuri vie johonkin kalliimpaan merkkihuoltoon. Mun puolesta saat uskoa mitä haluat ei se muuta omaa kokemusta/näkemystäni Volkkarin paskakoneista pääasia että itse tiedän olla sortumatta noihin. Jos autolla ajettu vain 40000km ja männät sanoo sopimuksen irti niin en minä ainakaan semmoista riesaa katselisi? Kyllä se kertoo jo jotain koko merkistä väkisinkin jos vain samalla konsernilla tuollaisia ominaisuuksia monissa yksilöissä. Millään muulla automerkillä ei vastaavia ongelmia ole.


      • sesamataas
        savuttaa_sinistäjamustaa kirjoitti:

        Niin siis sama tyyppi olet eri nimimerkeillä? Ihmeen tunteisiin sulla ainakin menee nämä kommenttini? Eihän siellä kehä1 sisäpuolella varmaan mitään nyrkkipajoja edes ole. Miksei nyrkkipajoilla voisi purkaa 0-40000km ajettuja autoja? Tyhmät ihmiset juuri vie johonkin kalliimpaan merkkihuoltoon. Mun puolesta saat uskoa mitä haluat ei se muuta omaa kokemusta/näkemystäni Volkkarin paskakoneista pääasia että itse tiedän olla sortumatta noihin. Jos autolla ajettu vain 40000km ja männät sanoo sopimuksen irti niin en minä ainakaan semmoista riesaa katselisi? Kyllä se kertoo jo jotain koko merkistä väkisinkin jos vain samalla konsernilla tuollaisia ominaisuuksia monissa yksilöissä. Millään muulla automerkillä ei vastaavia ongelmia ole.

        Olen lukenut Sinun sepustuksiasi, en kirjoittanut niitä väittämiäsi Volkkariuskovaisten juttuja.

        40 tkm ajettu auto viedään merkkiliikkeeseen, jotta hoitavat sen kuntoon virhevastuun puitteissa.


      • savuttaa_sinistäjamustaa
        sesamataas kirjoitti:

        Olen lukenut Sinun sepustuksiasi, en kirjoittanut niitä väittämiäsi Volkkariuskovaisten juttuja.

        40 tkm ajettu auto viedään merkkiliikkeeseen, jotta hoitavat sen kuntoon virhevastuun puitteissa.

        Aivan sama mitä väität mutta kyllä niitä ihan kuule pajoillakin korjataan. Sieltä kehä1 olisi hyvä tulla joskus poiskin näkisi muutakin elämää eikä vaan takertuisi siihen miten siellä kehä1 sisäpuolella kaikki aina menettelee hehheh?


      • sitäsaamitätilallaon
        savuttaa_sinistäjamustaa kirjoitti:

        Aivan sama mitä väität mutta kyllä niitä ihan kuule pajoillakin korjataan. Sieltä kehä1 olisi hyvä tulla joskus poiskin näkisi muutakin elämää eikä vaan takertuisi siihen miten siellä kehä1 sisäpuolella kaikki aina menettelee hehheh?

        Sinähän tässä väität, että 40 tkm ajettuja autoja korjataan maakunnassa omaan piikkiin. Olkoon niin. Tyhmää hommaa, mutta tietysti pakollista, jos vähäiset huollotkin on laiminlyöty. Muuta selitystä "pajalle" viemiseen tyhmyyden lisäksi en keksi. Säästöä ei voi syntyä, jos maksaa itse myyjälle\valmistajalle kuuluvia remppoja.

        Kun sanottava loppuu, alkaa kehä1-huumorin tarjoilu. Meitä erottaa se, että sinun maakuntaperäinen maalaisjärkesi välittyy 100% varmasti. Meikäläisen lähtökohdista ja kokemuksesta et Sinä tiedä mitään.

        Maaseudulla arvostettiin ennen hyviä käytöstapoja. Ilmeisesti teillä päin tapoja ei ole koskaan ollutkaan? Vaan mitäpä tuosta. Jatka sinä pajalla uusien Volkkareiden hajottamista. Toivottavasti tuntityönä. On niin kallista hommaa, että merkkihuolto vaihtaa nopsasti puolimoottorin.


    • Skodallamennään

      Onkos paikalla muita jotka ovat ajaneet vain ja aina Skodalla?

    • tsi_kestää

      En tijä. Ei vaan ole yksikään TSI kone lauennut eikä korjattu millään tapaa ja kilmotrejä tulee, että mittari vaan rullaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe