Vaikea ja onnellinen suhde

Soulisblue

Olen todella syvästi rakastunut naiseen, joka on kaikkea sitä, mitä olen aina toivonut. Nyt minua on alkanut ahdistaa ja surettaa se, että saan koko ajan kuulla, missä kaikissa asioissa minulla olisi parantamisen varaa, mm. käytöksessäni, reaktioissani, yleensä olemisessani läsnä hänen seurassaan jne. Hän tarkoittaa hyvää ja tiedän hänen olevan oikeassa. Pyrin noudattamaan hänen neuvojaan ja haluan tulla omaksi itsekseni, olla hyvä ihminen, myös itselleni. Ongelmanani on, että olen muutaman kerran menettänyt hermoni, kun en ole vain jaksanut mielestäni liian tiheää huomauttelemista asioista, joissa minun on muututtava. Hän sanoo kyllä aivan asiasta, mutta välillä en jaksa sitä, että en kelpaa tälläisenä kuin olen, vaikka haluankin muuttua. Olemme ajautuneet etäämmälle, enkä tiedä, miten käytännössä jatkamme yhdessä. Rakastamme toisiamme ja haluamme jatkaa yhdessä, mutta en tiedä miten, koska elämässäni on selvittämättömiä tunne-elämän ja käytännön asioita. En halua menettää häntä. Etäisyys on minunkin mielestäni hyväksi, mutta se tekee kipeää. Miten voi seurustella, kun asiat ovat kesken?

16

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämänkirjo

      Etäisyydenotto on varmaan hyväksikin ja yrittäkää sitten keskustella asioista ja tilanteista rauhallisesti ja rakentavasti. Kerrot sinulla olevan selvittämättömiä tunne-elämän ja käytännön asioita, ehkä hän tunnistaa ne ja haluaa aidosti auttaa. Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa vuosia sitten ja hakenut ulkopuolista apua. Tärkeää on se, että rakkautta on, selviätte varmasti.

    • dhhdisisisi

      Minusta naisesi kuulostaa aivan kamalalta ihmiseltä. Ihminen, joka haluaa toiselle hyvää, ei huomauttele tai arvostele. Ei hän koskaan tule olemaan sinuun tyytyväinen, jos ei kerran ole nyt. Älä hukkaa elämääsi miellyttämisyrityksiin. Kuulostaa siltä, että hän on jo nujertanut sinut ja saanut sinut uskomaan, ettet ole hyvä sellaisena kuin olet.

      • Narsistilta.kuulostaa

        Olen täysin samaa mieltä. Itse -jos olisin tuossa tilanteessa- jättäisin.


    • Tiedänvain

      Muista, että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Jos tarvitset apua tunne-elämän asioihin, sinun pitää itse toimia parhaaksi katsomallasi tavalla. Ei antaa toisen määritellä sinua ja millainen sinun tulisi hänelle olla. Tosirakkaus odottaa.

    • typerys

      Minäkään en kelvannut. Vikaa oli kaikessa mitä tein ja melkein kaikessa mitä ajattelin. Hän oli minua huomattavasti älykkäämpi ja koulutetumpi. Usein hän oli jo valmiiksi minulle vihainen kun tuli.

      Aluksi yritin tehdä asiat kuten hän toivoi. Pitää suun kiinni tyhmistä ajatuksistani. Sitten ajattelin että olen kyllä epäsopivaa seuraa hänelle, jos melkein aina pitää olla vihainen. Ja ei se nyt niin mukavaa ollut olla aina haukuttavana.

      Kaikesta huolimatta pidin hänestä. Olen surullinen kun kävi noin. Mutta ihailen häntä edelleen ja toivon hänelle parasta mahdollista älykästä ja fiksua seuraa.

      • Matkajatkuuuu

        Olin parisuhteessa jossa toinen väisteli erimielisyyksiä ja suunnitteli omaa tulevaisuuttaan jotka olivat vain hänen omiaan enkä kuulunut niihin suunnitelmiin. Olkaa rehellisiä toisillenne ja puhukaa aina kun joku asia hiertää. Älkää pelätkö riitoja vaan riidelkää ja selvittäkää ne. Rakkaus kestää kyllä, mutta vaikeneminen ajaa suhteen tuhoon. Ainoastaan itse voi muuttaa itseään ei koskaan toista. Minäkin opin tästä suhteesta vaikka jääräpää olenkin :)


      • puhuenparas

        Samaa mieltä, asioista pitää puhua, muuten toinen joutuu koko ajan arvuuttelemaan mitä sinun päässäsi liikkuu.

        Pahinta on puhumattomuus, vain omassa päässä asioiden vatvominen, sekä se että toinen tai molemmat pelkää erimielisyyksien käsittelemistä niin että avautuu sitten täällä tai jollekin ystävälleen. Kuvailemasi asiat ovat vain parisuhteen osapuolten yhdessä ratkottavissa.

        Avaudu, uskalla puhua tunnoistasi hänelle itselleen.


      • Suutauki

        Just näin! Ajatuksia ei voi lukea. Toisen reaktiota on turha pelätä jos haluaa oikeasti olla suhteessa häneen.


    • Juuuasu

      Puhukaa asiasta. Oletko sanonut, että hän huomauttele kaikesta? Millaisista asioista hän huomauttelee? On kamalaa olla ihmisen kanssa, joka löytää toisesta koko ajan vikoja ja haukkuu.

      Kuitenkin asiat vouvat muuttua parempaan ja jokaisessa suhteessa on jotain huolia. Minusta kannattaa jutella oikein kunnolla, koska toinen tuskin tarkoittaa pahaa jos rakastaa oikeasti. Saatat heittää ihanan helmen hukkaan, jos et anna tilaisuutta.

      Tietysti voi seurustella, vaikka asiat ovat kesken! Parisuhde on matka, jota kuljetaan yhdessä. Ikinä ei ole valmista suhdetta eikä valmiita ihmisiä. :) Vääryyttäja huonoa kohtelua sen sijaan ei tarvitse kenenkään sietä

    • Xaricher

      Antaako hän sinulle koskaan hyvää palautetta? Saatko tuntea olevasi rakastettu? Minusta seurustelukumppanin tehtävä ei ole muuttaa toista ihmisenä, mutta jokaisessa parisuhteessa pitää opetella kompromisseja ja myös oman käytöksen on jossain määrin muututtava, mutta sen on oltava molemminpuolista. Toisen omaa minuutta sen sijaan ei saa eikä voi muuttaa. Myös tyttöystäväsi voi oppia, että liika huomauttelu on inhottavaa. Olethan sanonut, että et pidä siitä?

      Älä nyt hyvänen aika heti eroa! Kuka meistä ikinä löytää itselleen sopivan rakastavan naisen? Tosi harva! Siitä kannattaa pitää todella kiinni ja tehdä töitä toimivan suhteen eteen. Suhde on AINA, SIIS AINA, töitä ja töitä ja töitä. Palkinto on ihana. :) En kannusta kestämään haukkua tai sitä että toinen halventaa sinua, mutta huomauttelu voi olla opittua ja tapa, josta voi oppia pois. Tsempit <3

    • neuvontapalvelu

      Suurin ongelmanne lienee erilaiset tavat kommunikoida.
      Hän sanoo sinulle suoraan, sinä kerrot tällä palstalla suhteestanne.

      Kaikki arvostelevat, joko rakentavasti ja kannustavasti, tai niin että toinen hermostuu ja kokee että häneltä vaaditaan liikaa, jaksamisen rajoja hipoen. Arvostelulta ja neuvomiselta ei kukaan välty, eikä pidäkään, kasvun ja kehityksen kannalta se on olennaista.

      Rakkaalleen voi, pitää ja saa puhua mistä vain.
      Silloin suhde on terve ja molemmat voivat olla juuri sellaisia kuin ovat.

      • kdkdkdklssp

        Kaikki ihmiset todellakaan eivät arvostele ja neuvo läheisiään. Itse olen lempannut sellaiset ihmiset ulos elämästäni ja uskon sen olevan onnellinen ratkaisu.


      • neuvontapalvelu

        Olet kuin Havis Amanda.
        Hänkään ei sano mitään, vaikka syytä olisi.
        Ei edes takanapäin.

        Luottamus suhteessa on tärkeää. Silloin uskaltaa avata sisintään ja omaa persoonallisuuttaan kaikkinensa, eikä koita piilottaa mitään suojatakseen itseään.
        Rakasta ja luota siihen ettei hän katoa elämästäsi vaikka sanot ajatuksesi ja
        kerrot tunteesi hänelle ääneen.


    • nimimerkitönolento

      Toi on oikeasti aika vaikea yhtälö. Joillakin on (ärsyttävä) tapa arvostella, vaikka tarkoitus olisi hyvä. Hänhän saattaa oikeasti ajatella, että pystyt parempaan jayrittää tavallaan - omalla tavallaan - tsempata sua olemaan paras mahdollinen versio itsestäsi.
      Sulla on ihan oikeus menettää malttisi. Anna kuulua suoraan, mitä olet mieltä hänen käytöksestään ja mitä tunteita se sussa herättää.
      Kaikilla on parantamisen varaa joka suhteessa. Mun mielestä paras parisuhde/ihmissuhdeneuvo on: toinen toisenne kunniottamisessa kilvoitelkaa!

    • 445654577

      Ottakaa lomaa toisistanne

    • Sateenkaarenalla

      Jos toinen jatkuvasti huomauttelee toisen vioista, niin ei se ole kivaa. Suhteessa molempien on hyvä saada olla omia itsejään ja tuntea, että on hyvä olla. Jos ei näin ole, on asioista voitava puhua. Kuitenkin, jos suhteessa kaikesta huolimatta on edes jonkin verran rakkautta, on parempi ensin yrittää pelastaa suhde. Kuinka moni meistä löytäisi itselleen uuden naisen, kun jo sen ensimmäisenkin löytäminen voi olla vaikeaa? Jos heteronaisen on hankalaa löytää kumppani, niin meille lesboille se voi olla vielä hankalampaa(tosin jos joihinkin viimeaikaisiin tutkimuksiin on uskominen, niin monet naiset ovat kykeneviä olemaan toisen naisen kanssa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe