"Euroopan päästövaatimukset liikaa - Toyota luopuu dieseleiden kehittämisestä"
"Euro-vaatimusten kiristyessä tulevaisuudessa nykyiset hiukkassuodattimet ja urealiuokset eivät enää riitä uusien sallittujen rajojen saavuttamiseksi."
"Dieselin päästövaatimukset kiristyvät EU-alueella jälleen ensi vuonna."
"Entistä puhtaampien dieselmoottoreiden valmistaminen käy autovalmistajille kalliiksi."
"Liian kallista puuhaa, viestittää Toyotan varapääjohtaja Karl Schlicht. Toyota ei jatkossa suunnittele dieselmoottorisia tavanomaisia perheautoja."
- http://www.iltalehti.fi/autot/2016072521957447_au.shtml
Kiinnostava nähdä miten muut autovalmistajat tulevat reagoimaan yhä tiukempiin päästönormeihin.
Toyota luopuu dieseleistä !
20
175
Vastaukset
- RMB
Viisas ratkaisu! Toinen viisas ratkaisu tehdä yhteistyötä PSA:n kanssa. Peugeot on kuitenkin diesel-moottoreiden edeltä kävijä. Toyota on ennenkin tehnyt Peugeotin diesel-moottoreilla henkilöautoja. On siis helppo palata takaisin leijonan pesään. Moni Toyota-kuljettaja saa siis kuulla jatkossa Leijonan ärinää autonsa keulasta.
Moni toyota-trolli älähtää tästä, mutta tosiasialle ei voi mitään. Sitä elämä on.- vwexitskodavwudi
Johan tojossa on bmw tiisseli keulalla.
Vw ongelma taas ratkeaa lyömällä lohkoon reikä kuten usassa... - mbmann
Peugeot tuli dieseleissä hyvänä kakkosena, Mersussa dieseli oli keulilla jo 1936.
Peugeot teki muuten ensimmäisen moottorinsa mersun myöntämällä lisenssillä. - RMB
mbmann kirjoitti:
Peugeot tuli dieseleissä hyvänä kakkosena, Mersussa dieseli oli keulilla jo 1936.
Peugeot teki muuten ensimmäisen moottorinsa mersun myöntämällä lisenssillä.Olet oikeassa, mutta Peugeot ja Toyota ovat tehneet jo jonkin aikaa tavara-autopuolella yhteistyötä. Peugeotin tekniikalla varustettuja tavara-autoja on jo markkinoilla. Logo ja muutama muovisälä vaihdettu ja näin autoja syntyy Toyotaksi, Peugeotiksi ja Citroeniksi.
- pösömersu
RMB kirjoitti:
Olet oikeassa, mutta Peugeot ja Toyota ovat tehneet jo jonkin aikaa tavara-autopuolella yhteistyötä. Peugeotin tekniikalla varustettuja tavara-autoja on jo markkinoilla. Logo ja muutama muovisälä vaihdettu ja näin autoja syntyy Toyotaksi, Peugeotiksi ja Citroeniksi.
Hyrräähän mersussakin pösön koneita.tämä 1,5 tiisseli mersun jossain pikkupakuissa ja olikomyös näissä etuveto henkilöautoissa.
- ErikII
RMB kirjoitti:
Olet oikeassa, mutta Peugeot ja Toyota ovat tehneet jo jonkin aikaa tavara-autopuolella yhteistyötä. Peugeotin tekniikalla varustettuja tavara-autoja on jo markkinoilla. Logo ja muutama muovisälä vaihdettu ja näin autoja syntyy Toyotaksi, Peugeotiksi ja Citroeniksi.
ProAce on kylläkin Rellu omaa sukuaan...
- ErikII
pösömersu kirjoitti:
Hyrräähän mersussakin pösön koneita.tämä 1,5 tiisseli mersun jossain pikkupakuissa ja olikomyös näissä etuveto henkilöautoissa.
Rellun kone se on.
- toyotaeiainoa
Jos uutiset pitävät paikkansa niin Volvo harkitsee Dieselistä luopumista henkilöautoissaan ainakin amerikan seudulla. Jos tämä toteutuu niin silloin Volvo rupeaa valmistamaan bensahybridi autoja.
- 1020304050
Amerikassa dieselit on henkilöautoissa muutenkin aivan olematon asia. Ei niitä ole suurimmalla osalla valmistajista ollenkaan siellä tarjolla. Ihmettelen jos volvollakaan on yhtään diesel mallia siellä tarjolla nytkään.
- näisevaamenee
hybridien hintojen tultava dieseleiden tasolle, ennen ku niit aletaa ostaa tosissaa!
- aumebe
Ja audii, mersuu, bemarii....
- paskahiase
Onk tojota kehittänyt diiseliä???EKse lähinnä matkinut niin vanhaa teknolokiaa että, mutta kestää ja kestää ja kuluttaa ja on kamala kaikille , ajaa varsinki ja omistaa mutta teroille ihana.
- seataudiskodavwsama
1999 jo alkoi vw saastehuijaus.kohta euroopakin kieltää vw tiisselit ja sota loppuu ennenkuin alkoi.
Eihän vw ole kuin 20v jäljessä nykytekniikkaa sanoi asiantuntija uutisissa.
Kenen panostus kannatti?
- 6plus3
Eipä taida olla ensimmäinen kerta, kun joku autovalmistaja luopuu jostain mitä ei ole kyennyt saamaan kannattavaksi. Osaamisestahan siinä on kyse ja ennenkaikkea osaamisesta tehdä asioita taloudellisesti kannattavasti. Ja jos se ei onnistu, niin on viisastakin lopettaa koko homma.
Ei tässä sen kummallisemmasta ole kyse.- huijauskuplaskoda
Vw kannattavuus alamaissa vaikka huijannu liki 20v..
Usa palutti maailmanvalloittajat saasteeseen - AutoPelle
Osaamista saa panostamalla R&D-osastoon. Kyse vaan on siitä että mikä on oletettavissa oleva myynti Dieselien suhteen. Tojo on Euroopan myynnisä muutenkin pieni tekijä ja muu maailma pelaa bensalla.
Miksikös muuten VOlkkarikonserni (mukaan lukien Audi) on ilmoittanut että jatkossa satsataan sähköön ja hybridiin dieselin sijaan.... osaamisen puutetta vai?
Myös BMW on ilmoittanut massiivisista satsaamisista sähköön ja hybridiin. Onko sekin osaamattomuutta? - EiPelleAutoilija
AutoPelle kirjoitti:
Osaamista saa panostamalla R&D-osastoon. Kyse vaan on siitä että mikä on oletettavissa oleva myynti Dieselien suhteen. Tojo on Euroopan myynnisä muutenkin pieni tekijä ja muu maailma pelaa bensalla.
Miksikös muuten VOlkkarikonserni (mukaan lukien Audi) on ilmoittanut että jatkossa satsataan sähköön ja hybridiin dieselin sijaan.... osaamisen puutetta vai?
Myös BMW on ilmoittanut massiivisista satsaamisista sähköön ja hybridiin. Onko sekin osaamattomuutta?Hybridi ja sähkö näyttää tällä hetkellä olevan kova sana tulevaisuudessa. Jokainen vakavasti otettava autovalmistaja panostaa ainakin jossain määrin näihin. Ne korvaavat ensisijaisesti bensa-autoja, mutta toki dieseleitäkin henkilöautopuolella.
Osaamattomuutta olisi kai lähinnä se, jos vaihtoehtoisiin moottoreihin ei satsattaisi.
Maailman hyötyliikenne liikkuu dieseleillä vielä pitkään. Vakavasti otettavaa vaihtoehtoa ei vielä ole. Sitä en epäile, etreikkö sekin joskus tule. Bensamoottorit eivät kykene dieseleitä korvaamaan jo ihan päästöjensä ja kestävyytensä vuoksikaan saati suurien ajokilometrimäärien vuoksi.
Vapaa-ajan autoilussa, jossa ajokilometreja ei nyt niin hirveästi synny, bensa voi olla hyvä vaihtoehto dieselille, mutta juuri näihin ajoihinhan nuo hybridit ja erityisesti sähkö tuo vahvan vaihtoehdon ja niissä on varmasti bensojen päästöjä vähäisemmät päästöt. Vaikka koko elinkaarikin huomioitaisiin. - AutoPelle
EiPelleAutoilija kirjoitti:
Hybridi ja sähkö näyttää tällä hetkellä olevan kova sana tulevaisuudessa. Jokainen vakavasti otettava autovalmistaja panostaa ainakin jossain määrin näihin. Ne korvaavat ensisijaisesti bensa-autoja, mutta toki dieseleitäkin henkilöautopuolella.
Osaamattomuutta olisi kai lähinnä se, jos vaihtoehtoisiin moottoreihin ei satsattaisi.
Maailman hyötyliikenne liikkuu dieseleillä vielä pitkään. Vakavasti otettavaa vaihtoehtoa ei vielä ole. Sitä en epäile, etreikkö sekin joskus tule. Bensamoottorit eivät kykene dieseleitä korvaamaan jo ihan päästöjensä ja kestävyytensä vuoksikaan saati suurien ajokilometrimäärien vuoksi.
Vapaa-ajan autoilussa, jossa ajokilometreja ei nyt niin hirveästi synny, bensa voi olla hyvä vaihtoehto dieselille, mutta juuri näihin ajoihinhan nuo hybridit ja erityisesti sähkö tuo vahvan vaihtoehdon ja niissä on varmasti bensojen päästöjä vähäisemmät päästöt. Vaikka koko elinkaarikin huomioitaisiin.Dieselin kilometrien kesto ei johdu polttoaineesta vaan hitaata pyörimisnopeudesta. Nyt on jo Audin uusi bensaturbo samoilla liki väännöillä ja tehoilla kuin diesel ja kuinka ollakaan suurin tehokin on neljän tonnin tuntumassa ja vääntö hyvin alhaalla.
Nyky dieseleitä ja bensoja ajetaa aika samoilla kierroksilla joten kestokin kulumismielessä aika sama. Bensakone on toki turbon suhteen vähän vaikeampi korkeamman pakokaasulämpötilan suhteen mutta sekin on vain turbon valinta eli kustannuskysymys.
En usko että noilla pikkudieseleillä 1.6L päästään sen surempiin kilometreihin kuin samankokoisilla bensoilla.
Näköjään bensa on kovasti korvaamassa dieseleitä juuri päästöjen vuoksi. Diesel tuottaa typpioksidia mikä muuttuu hapoksi keuhkoissa. Amerikassa tätät pidetään kansanterveyden vuoksi pahana asiana . Euroopassa tämä asia ei sairastuta ihmisiä ollenkaan. Liekö Eurooppalaiset autotehtaan geenimaipuloineet eurooppalaisia ihmisiä vai olisiko kyseessä korruption muoto nimeltä lobbaus/lahjonta.
- 102030405060
Tuleehan noita pienhiukkasia puun poltostakin, että ehkä myös se kannattaa sitten EU:n toimesta kieltää samalla tavalla.
Puukiukaisiin ja saunoihin samat suodattimet? - ErikII
Niin, Mannelavetissa on kylläkin Renaultin diesel... Ja aikoinaan Pösön dieselit oli Indenoreja... Ja Rellun ja Pösön diesel kaksi eri konetta.
Eihän ToiOta ikinä ole osannut tehdä dieseliä, savuttavia pikipatoja tai kestoltaan heikkoja kötöstyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän331425Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61301Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21214- 41212
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,01196Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01194Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411188Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21164Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21150Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11136