Suomalaista ruokaa

Eetvarttina

Kävin prismassa ja huomasin että ihmiset ostivat sieltä Suomalaista TUETTUA ruokaa!

Siis mitä ihmettä?

Kelpaako se sittenkin Suomalaisille?

38

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lypsykoneläävä

      Tottakai ostetaan, suomalainen ruoka on parasta.

      • tgjgöoyöi

        Tuottajahinta takaisin ja tuet pois ja nykyisen syöntituen voisi hakea sitten sossusta eikä sälyttää viljelijän selkänahasta.Kommarithan aikoinaan elähti kun osa oli "herrojen" ruokaa ja siksi verovaroin tuettu keinotekoinen hinnan lasku.


    • ruotsinruoka

      Ostan aina ulkomaista. Edullisempaa ja maistuvampaa.

      • nousualkaa

        Palkkaan aina virolaisen duunarin ja kannatan verojen poistoa.


      • lypsykoneläävä

        En ole huomannut että ulkomainen ruoka olisi täällä Suomessa mitenkään edullisempaa. Eikä maistuvampaa.

        Taisi olla tyhmä provo?


    • Niiiimpäniiin

      "Hintavertailu nimittäin
      kertoo, että viedystä vehnäkilosta hinta rajalla on 16,5 senttiä/ kilo,
      Kun taas tuodun vehnä arvo on 40 senttiä/kilo. Ero on järkyttävän
      suuri ja kertoo alastoman totuuden.."
      Jopa-vain
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14397493/viljan-ja-lihan-hinta-ero



      Jopa kirjoittaa että suomalainen ostaa vehnää 40c kilo kun suomalaisen viljelijän saman laatuisesta vehnästä tarvitsee maksaa ainoastasn 13c kilo.

      Jopa kirjoittaa myös miten suomalaisen tuottajan kombetenssi ei riitä tuotteitensa hinnoittelemiseen vaa myy liian halvalla.

      Ei jopan kirjoutusten mukaan suomalainen ruoka voi silloin olla kallinoaa.

      • antijopa

        Jopaan on uskominen, jopa tietää ja kertoo


      • iihahaamähirnuuuuun

        Olen jopa ja olen aina oikeassa!


      • jopa2hirnuu
        iihahaamähirnuuuuun kirjoitti:

        Olen jopa ja olen aina oikeassa!

        Minäkin olen jopa ja minäkin olen aina oikeassa!


      • ihahaamähirnuuuuun

        Kuinka monta jopaa täällä oikein on?


      • NooooTotuuksia
        ihahaamähirnuuuuun kirjoitti:

        Kuinka monta jopaa täällä oikein on?

        Minä olen parempi jopa kuin jopa itse.Jopa sinuakin parempi potenssiin3


      • noyestotuuksia

        Miksi täällä jokaisen nimi on jopa? Se aiheuttaa dilluutioilmiön eli jopan puheet ei enää vaikuta ollenkaan. Tosin en tiedä tämän naisen aikaisemmista kirjoituksista. Terveisin jopa....


      • yesnototuuksia
        noyestotuuksia kirjoitti:

        Miksi täällä jokaisen nimi on jopa? Se aiheuttaa dilluutioilmiön eli jopan puheet ei enää vaikuta ollenkaan. Tosin en tiedä tämän naisen aikaisemmista kirjoituksista. Terveisin jopa....

        Olihan Kaurismäellä elokuva jossa kaikkien nimi oli Frank...


    • ihahaamähirnuuuuun

      Mä kävin kansa kaupassa ja oli vaikeeta löytää ei suomalaista ruokaa. Kui helkkarissa täällä ilkutaan viljelijätuista kun kaikki ostaa kaupasta suomalaista ruokaa? Suomalaista ruokaa suorastaan vaaditaan!

      • moussakkagood

        niin vaaditaan, mutta ei sitä ulkomaan sapuskaa oikein löydy edes. Yritin löytää moussakkaa mutta ei löydy mistään tätä kreikkalaista herkkua.


      • YleensäVainKotimaista

        Johtuisiko siitä, että moussakaa ei kukaan viljele, siellä ulkomaillakaan. Munakoisoa voi kyllä sitä moussakaa varten saada ostettua, ja sitä olen ainakin itse löytänyt sen muutaman kerran, kun olen moista ruokaa tehdäkseni halunnut.


    • eurokonsultti

      Euro todistaa vastaansanomattomasti, että selkeästi alhaisinta tuottajahintaa edustava ulkolainen ruoka ei vain voi olla samanaikaisesti ylivertainen laadultaan. Ei riitä, että melskataan "myö tehhään luatuu". Pitäisi myös tehdä. Mutta miten teet, kun ei riitä kompetenssi muuhun kuin tukiaisjoikuun.

      Jopaa lainatakseni, "että euro on pätevä ja tarkka konsultti."

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14384169/euro-todistaa-tukijussin-kompetenssivajeen!

    • PitäkääMietteenne

      No jopa joo.

      Suomalainen maajussi on EUn talutusnuorassa, ja systeemi on sama muissakin maissa.

      Minä tuen mieluummin suomalaista maanviljelyä ja työtä kuin esim. ranskalaista.

      Mutta ihan sama.

      • mielipuolikas

        Samaa mieltä, mieluummin suomalaista kuin puolalaista tai romanialaista.

        Mutta ihan sama mullekin, en ala tästä vaahtoamaan kuten eräät mieleltään sairaat!


    • peltopellet

      Olen valmis maksamaan ulkomaisesta ruuasta vaikka enemmän jos se auttaa lopettamaan suomalaisia loisivia sosiaaliavustuksilla eläviä maatiloja,nyt suomalaiset joutuvat maksamaan ruokansa kahteenkertaan ensin sosiaaliavustuksina tukiaisten laiskistuttamille maanvijelijöille ja toiseen kertaan kaupalle.ei oikein tunnu reilulle ylituotantotilanteessa!

      • höpönassuli

        Ylituotantotilanne?? häh? Maailmassa on miljardi ihmistä nälkää näkemässä. Mikäs dorka sinä olet?

        Sä mitään ulkomaista ruokaa osta, sä ostat kotimaista!

        Hirveetä puppupuhetta.


      • werttia
        höpönassuli kirjoitti:

        Ylituotantotilanne?? häh? Maailmassa on miljardi ihmistä nälkää näkemässä. Mikäs dorka sinä olet?

        Sä mitään ulkomaista ruokaa osta, sä ostat kotimaista!

        Hirveetä puppupuhetta.

        totta!


    • Pupupuhe

      Tuo pointti on totta. Kuinka tääl muka on ylituotantoa ku maailmassa nähdään nälkää.

      Puhe ylituotannosta on puppua.

    • Samaakieltä

      Samaa mieltä!

      • ruokaatarvitaan

        Hirveet ruokajonot mm täällä myllypurossa ja vielä jotkut dorkat väittää että suomessa ei ruokaa tarvita ja "on ylituotantoa"

        Paskanmarjat!

        Suomalaista ruokaa pitää tukea niin per..leesti että sitä kaupassa riittää myös meille myllypurossa ja muissa jakelupisteissä myös.


      • sossossos
        ruokaatarvitaan kirjoitti:

        Hirveet ruokajonot mm täällä myllypurossa ja vielä jotkut dorkat väittää että suomessa ei ruokaa tarvita ja "on ylituotantoa"

        Paskanmarjat!

        Suomalaista ruokaa pitää tukea niin per..leesti että sitä kaupassa riittää myös meille myllypurossa ja muissa jakelupisteissä myös.

        tästä olen täysin samaa mieltä!


      • leikoski
        sossossos kirjoitti:

        tästä olen täysin samaa mieltä!

        Tietenkin suomalaista ruokaa tarvitaan! Onko joku väittänyt muuta?


      • madeinpoland
        leikoski kirjoitti:

        Tietenkin suomalaista ruokaa tarvitaan! Onko joku väittänyt muuta?

        totta kai...mutta mikä pakko se täällä on tuottaa kun sen voi tuottaa vaikka tanskassakin, näin toimitaan jo monessa tuotteessa.


      • Hönökuhönö
        madeinpoland kirjoitti:

        totta kai...mutta mikä pakko se täällä on tuottaa kun sen voi tuottaa vaikka tanskassakin, näin toimitaan jo monessa tuotteessa.

        Täh?

        Suomalainen ruoka tuotetaan Tanskassa? Onkos hölmömpää kuultu???

        Sähän olet kuin Paavo Suuri Lipponen...."kaikki eu:n alueella tuotettu on nyt kotimaista..."

        Voi jeesus perkele!


      • rolliarakettia

        Pahus vieköön ei taida Tanskalaisia kinkkuja oikein löytyä Suomen kaupoista...


      • lypsykoneläävä
        rolliarakettia kirjoitti:

        Pahus vieköön ei taida Tanskalaisia kinkkuja oikein löytyä Suomen kaupoista...

        "Viime vuonna myynnissä oli jonkin verran tanskalaista kinkkua. Tänä vuonna maahantuojat eivät sitä edes tarjonneet, koska hinta on suunnilleen sama kuin suomalaisella. Jos hintaero taas kasvaa, meidän pitää tietysti myydä ulkomaistakin, jos asiakkaat sitä haluavat",
        "Tanskalaisten kinkkujen myynnin osuus on noin neljä, viisi prosenttia kokonaismäärästä.


      • hahhohaahii
        lypsykoneläävä kirjoitti:

        "Viime vuonna myynnissä oli jonkin verran tanskalaista kinkkua. Tänä vuonna maahantuojat eivät sitä edes tarjonneet, koska hinta on suunnilleen sama kuin suomalaisella. Jos hintaero taas kasvaa, meidän pitää tietysti myydä ulkomaistakin, jos asiakkaat sitä haluavat",
        "Tanskalaisten kinkkujen myynnin osuus on noin neljä, viisi prosenttia kokonaismäärästä.

        "Osuus 4-5%..."

        Suomennan: 4-5kpl sadasta kinkusta on Tanskalaisia


    • messiaskompleksi

      Ostavat tanskalaista kinkkuu rismast.

    • hinta-ratkaisee

      "Tanskalaisten kinkkujen myynnin osuus on noin neljä, viisi prosenttia kokonaismäärästä. Osalle kuluttajista tärkeintä on hinta, ja tarjoamme vaihtoehdon myös heille", sanoo S-ryhmän tuoretuotteiden valikoimajohtaja Antti Oksa."

      • niin-ratkaisee

        "Viime vuonna myynnissä oli jonkin verran tanskalaista kinkkua. Tänä vuonna maahantuojat eivät sitä edes tarjonneet, koska hinta on suunnilleen sama kuin suomalaisella."


      • kylläjussiosaa
        niin-ratkaisee kirjoitti:

        "Viime vuonna myynnissä oli jonkin verran tanskalaista kinkkua. Tänä vuonna maahantuojat eivät sitä edes tarjonneet, koska hinta on suunnilleen sama kuin suomalaisella."

        Tanskalaisia kinkkuja myydään kotimaisina ihan kuin myydään häränlihaakin....!!!!!


      • vaillaälyä
        kylläjussiosaa kirjoitti:

        Tanskalaisia kinkkuja myydään kotimaisina ihan kuin myydään häränlihaakin....!!!!!

        Kommentti on tyhmyydessään vailla vertaa!


    • turhayrittää

      Suomalaiset kinkut menevät hyvin kaupaksi. Ulkomaan kinkut ei menneet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe