VW huijaukset

VolkkariKUSETTAA

Laajenee jatkuvasti isommaksi kusetukseksi jossa mukana on jo saksan viranomaiset.

VW pelaa aikaa toimittamalla korjauksia jotka eivät tee mitään. Huijausohjelman poisto on täysin turhaa koska eihän se tieliikenteessä ole edes päällä! Saksan viranomaiset hyväksyvät näitä "korjauksia" ja EU lakaisee koko asian maton alle.

Helvetin törkeää touhua ja ihmisten aliarvioimista. Miten kukaan voi ostaa VW-konsernin tuotoksen hyvällä omallatunnolla? Kysynpä vaan.

42

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nääs

      alamäki antaa mennä vain.

      • alasajoVW

        asialinja


    • täys-huijari

      Harvinaisen härski pulju. Minä en tule ikimaailmassa ostamaan tuomoisen sikamaisen firman tuotteita.

    • Auto.ratkaisee

      Eipä kii nosta huijaukset pätkääkään. Ostan sen auton joka on paras mun budjetin hintaluokassa.

      • Vokkelo

        No sillä uuden vokkelon hinnalla saat hyvä käytetyn ja luotettavan japanilaisen auton, miksi ostat vikarysän?


      • psykologinen.testi
        Vokkelo kirjoitti:

        No sillä uuden vokkelon hinnalla saat hyvä käytetyn ja luotettavan japanilaisen auton, miksi ostat vikarysän?

        Mä puhuin vain parhaasta hintaluokassaan, sä nimesit Volsun. Tämä kertoo aika paljon siitä mitä pidetään parhaana.


    • Klaipparin_kaveri

      Ei pärjää www - huijauksille.

    • aumebe

      Ja audii, mersuu, bemarii....

    • Neskaliini

      Volkkarilla taitaa olla tulossa kassakriisi, kaikki merkit viittaa vahvasti siihen

    • tuleeeitule

      No sitä kassakriisiä on tässä trollien toimesta odoteltu jo kohta vuosi.

    • Neskaliini

      Arvioiden mukaan autojen valmistusmäärien leikkaaminen maksaa Volkswagenille sata miljoonaa euroa viikossa.

    • rahaatililleheti

      Ja se konkka tulee? Tähän se päivämäärä nyt heti_____________
      Arviot ei nyt auta, tietoa pitää saada, kun kerran kaiken niin vitun hyvin tiedätte.
      Tässä on meikäläisellä isot rahat kyseessä, eikä kaikentietävistä trolleista, joihin luotin jo ennusteessa, että viime vuoden vaihteessa se konkka tulee, eikä tullut, niin menetin paljon rahaa. Kuka sen korvaa, kun se oli niin varmaa tietoa?
      Kai tästä voi trolleilta korvausta hakea, kun olen tullut niin pahasti huijatuksi, koska hakeehan sijoittajatkin korvausta vw:ltä, koska kokevat tulleensa huijatuiksi!

    • vwkonkkaanjuu

      Volkkari on Saksan valtion- ja paikallishallinnon erityissuojeluksessa, mistä johtuen ei ole vielä mennyt konkurssiin, mutta eiköhän se sieltä vielä tule.

      • Euroopan.veturi

        Totta kai kun Ala-Saksi on VW:n suurimpia omistajia ja samoin ammattiitolla on vahva edustus yhtiön johtoryhmässä.
        VW:llä on Euroopan suurimpana työnantajana sellainen taustatuki että oksat pois.
        Tosin firman tuloskunto on niin vahva ettei se tule tarvitsemaan mitään erityiskohtelua. Päinvastoin VW tuo vaurautta sadoilletuhansille omistajille, työntekijöille, verottajalle ja kolmansille osapuolille. Suomessakin VW:n tehdas tarjoaa suoraan työpaikan yli sadalle työntekijälle ja lisäksi suurelle määrälle alihankkijoita.
        Näin jatkossakin.


      • Tosikupla
        Euroopan.veturi kirjoitti:

        Totta kai kun Ala-Saksi on VW:n suurimpia omistajia ja samoin ammattiitolla on vahva edustus yhtiön johtoryhmässä.
        VW:llä on Euroopan suurimpana työnantajana sellainen taustatuki että oksat pois.
        Tosin firman tuloskunto on niin vahva ettei se tule tarvitsemaan mitään erityiskohtelua. Päinvastoin VW tuo vaurautta sadoilletuhansille omistajille, työntekijöille, verottajalle ja kolmansille osapuolille. Suomessakin VW:n tehdas tarjoaa suoraan työpaikan yli sadalle työntekijälle ja lisäksi suurelle määrälle alihankkijoita.
        Näin jatkossakin.

        "Päinvastoin VW tuo vaurautta sadoilletuhansille omistajille, työntekijöille, verottajalle ja kolmansille osapuolille. Suomessakin VW:n tehdas tarjoaa suoraan työpaikan yli sadalle työntekijälle ja lisäksi suurelle määrälle alihankkijoita.
        Näin jatkossakin."

        Muut autotehtaat tuovat yhteensä työtä ja toimeentuloa paljon enemmän kuin huijaava VW ja vielä rehellisesti.


    • eihyvältänäytä

      Laskut maksamatta alihankkijoille ja osien tulot jäissä, jonka seurauksena tehtaat seisoo.

      • sitä.odotellessa

        Kyllä kohtapuolin eeuusta tullee volkkarille tukipaketti kun on joutunut "kohusta" kärsimään. Päästään mekin maksamaan niinkuin Kreikankin velkoja konsanaan.


    • kuplavw

      minnuki huijattiin oli 65 kupla kylmä auto

    • perusporvari

      Vihervassarit kyykkyyn. Päästöissä pitääkin kusettaa niin kuin kaikki automerkit tekevät, vw ei oo mikään poikkeus.

    • Tuliko_selväksi

      Edelleen muistutuksena, MILLÄÄN MUULLA AUTOMERKILLÄ EI OLE AUTOSSAAN HUIJAUSOHJELMAA KUTEN VW:llä. VW on tehnyt moottoreihinsa huijausohjelman, jolla se on kiertänyt Saksankin ajamia tiukoja saastepäästöjä autoilussa. VW:n moottoreita ei olisi saanut myydä markkinoille ollenkaan koska ne ei täytä saastenormeja. Huijausohjelmalla VW on saavuttanut markkinaetua, koska sen valmistamien saastuttavien moottoreiden valmistaminen on ollut halvempaa, lisäksi näistä saastuttavista moottoreista on otettu tehoa enemmän irti kuin samanlaisista saastuttamattomista moottoreista.
      Edellä mainituista syistä USA on määrännyt tuhottaviksi yli 400000 VW autoa, koska niillä ei koskaan olisikaan saanut ajaa liikenteessä niiden saastuttavuuden vuoksi.

      • Seataudivwskodasama

        Näin mediat kertoo yksiselitteisesti.


    • tahallistaunohtamista

      Kyllähän jenkit itsekin käytti samaa ohjelmaa. Miksi tuokin aina unohtuu.

      • Odotan_mielenkiinnolla

        Laitatko lähteen jenkkiautoissa löydetystä ohjelmasta. VW:n ohjelma on nimenomaan Boschin toimesta räätälöity VW konsernille.


      • Bosch_varoitti
        Odotan_mielenkiinnolla kirjoitti:

        Laitatko lähteen jenkkiautoissa löydetystä ohjelmasta. VW:n ohjelma on nimenomaan Boschin toimesta räätälöity VW konsernille.

        ohjelmasta Vw:tä mutta Vw ei uskonut. Tulokset ovat kaikkien nähtävissä. Kuvitteliko Vw tosiaan niin että kokonsa turvin voi röhveltää miten haluaa. Ehei se niin onnistu ja tällekin hevoselle tuli taluttaja Usa:n muodossa.


      • eikestäkäyttöävwskodaudi
        Bosch_varoitti kirjoitti:

        ohjelmasta Vw:tä mutta Vw ei uskonut. Tulokset ovat kaikkien nähtävissä. Kuvitteliko Vw tosiaan niin että kokonsa turvin voi röhveltää miten haluaa. Ehei se niin onnistu ja tällekin hevoselle tuli taluttaja Usa:n muodossa.

        Asialinja.
        Vw alamäki on pitkä.huijauskin alkoi jo 1999.
        Tulos on jo mennyt liki nollaan.miinus alkaa syksyn kuluessa.


    • Pahoittelen

      VW on huijannut kaikilla rintamilla. ADAC-huijaus on tuoreessa muistissa, takuuehtoja ei noudateta, tehtaan takuukorjauksen valehdellaan maksajaksi myyjäliike, viallisten osien toimittaminen väitetään lopetetun, mutta uudet varaosat ovat edelleen viallisia. Kampanjakorjauksessa vaihdetut osat palaavat kohun laskeuduttua varaosamyyntiin täydellä hinnalla. Osien laatu on alle kiinalaisen rihkaman. TV:ssa Volkkaria mainostetaan taloudelliseksi. Yleensä mainostamisessa on niin että mielikuvia pyritään kääntämään 180 astetta. Tilava on oikeasti ahdas ja taloudellinen on helevetin kallis.

      Pitää olla vahva uskossansa jos kaikkien paljastuneiden kusetusten ja laatupuutteiden jälkeen ostaa omilla rahoillaan VAGgineen. PS. Uusista volkkareista rikkoutuu moottoreita 30 tkm kilometreillä yhä edelleen. Niin että koko moottori vaihdetaan jso osaa vaatia. Tehdas katsoo että auton arvo nousee moottorin vaihdossa. Jälkimarkkinat ovat eri mieltä.

      • pahoittelenminäkin

        Ei ole osunut moottori-rikkoa omalle kohdalle, vaikka TSi:llä on menty kohta 60 tkm.

        Kovin suurta remppaa ei nykyisillä tunti-taksoilla kannata tehdä. Siksi puolimoottorin vaihto. Saahan se arvo nousta, jos ei asiakkaan tarvitse maksaa virhevastuun puitteissa tehdystä rempasta. 30 tkm ei ole kuin murto osa moottorin käyttöiästä, joten ei siinä arviokaan nouse. Toinen juttu jos autolla on ajettu 130 tkm ja 8 vuotta.


    • amerikanköhijät

      Tässä epäilijöille tietoa jenkkien itse harrastamasta köhköhistä.
      Mukana on volkkari ja paljon muitakin. Näin se historia unohtuu, tai unohdetaan tahallaan.
      Alkuun pieni poiminta koko uutisesta:
      Vuonna 1998 Yhdysvaltain ympäristöviranomainen EPA kertoi raskaan liikenteen moottorinvalmistajille määrätystä 1,5 miljoonan dollarin maksusta, koska niillä oli moottoreissaan samankaltainen ohjelmisto kuin Volkswagenia nyt ravistelee.

      Sakko oli noin pieni, koska oli omat pojat asialla.
      Tässä koko linkki.

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/24/nain-autonvalmistajat-huijaavat-testeissa-voiteita-teippeja-irrotettuja-penkkeja/201512410/304

      • das.kusetus

        Toisilla ole enimmillään kahdeksankertainen päästö kun vikavaagenilla se oli pöyristyttävä 40-kertainen ja hiuijaus jatkunut jo ties kuinka kauan. Siitähän se kymmenien miljardien sanktio johtuu ihan ansaitusti ja oikeutetusti. Toyotalla on todella puhtaat jauhot pussissa.


    • faktaaeikäpaskaa

      Tottakai se ero kasvaa, kun päästömääräykset tiukkenevat, Kyllä sieltä pakoputkesta tulee ihan samallalailla puhdistamattomana paskaa kuten ennenkin. Kyllä taas trolli on tyhmä. Tuossa uutisessa olevat autot saastuttivat silloin yhtä paljon kuin volkkari tänään ilman puhdistusta. Jos esim.tulisi euro 7 ja päästöarvot tiukkenisi, niin puhdistamattomien ero kasvaisi esim. 60-80 kertaisiksi sallittuihin verrattuna. Hullu saa olla, muttei tyhmä. Toyota ei ole uskaltanut edes tuoda omia moottoreitaan nykymarkkinoille, vaan liisaa koneet dieselautoihinsa muilta. Nillä omilla ne ajaa vaan jossain afrikassa tai eteläamerikassa. Sitäpaitsi Vtt:n testien mukaan VW autot saastuttaa juuri yhtäpaljon kuin muutkin. Trolli kulkee kohun eika todellisuuden mukana. Huijaus on tapahtunut, muttei välttämättä saastutus, paitsi jenkeissä.
      http://www.talouselama.fi/uutiset/vtt-kaytti-volkswagen-golfia-biodiesel-testeissa-huijausohjelmistolla-ei-vaikutusta-tuloksiin-6001652

      • Das.vilppi

        " Huijaus on tapahtunut, muttei välttämättä saastutus, paitsi jenkeissä."

        "Hullu saa olla, mut ei tyhmä". Kuinka se saastuttaminen on vain jenkeissä saastuttamista? Samat typen oksidit tulevat putkesta kaikkialla. Ainoastaan VW:sta 40-kertaisena. Päästöhuijausohjelmalla huijasi asiakkaat ja viranomaiset saksalaisella perusteellisuudella. Tuli kiinni petoksesta. Ei mitään puolustettavaa.
        Siitä pääsee maksamaan ansionsa mukaan ansaitusti kymmeniä miljardeja euroja
        sakkoja ja korvauksia ja joutuu ostamaan vielä romunsa takaisin. Ainutlaatuista kusetusta autoilun historiassa, johon vain röyhkein ja vastuuttomin pystyy. Onneksi kärähti ja ihmiskunta voi terveemmin. Toyotalla on puhtaat jauhot pussissa. Ei "uskaltanut" kusettaa niinkuin VW. Eikä koneita "liisata", kyllä ne pitää ostaa tai itse valmistaa. Vikavaagenikin olisi säästänyt miljardaja, jos olisi ostanut koneensa joltain osaajalta, eikä itse yrittänyt huijaamalla.


    • Hävetkää_perkeleet

      Volkswagen on tässäkin vain halpa kopioija kuten ihan kaikessa muussakin. Se siis kopioi jonkun kuorma-auton huijausohjelman kuten on kopioinut ihan kaiken muunkin mitä autoissaan käyttää. Jopa kupla Volkkari oli laiton kopio Tsekkien Tatrasta.

    • kuvakopiosta

      Lähetäppä kuva siitä autosta, joka on kopioitu. Katsellaan porukalla.

    • Hävetkää_perkeleet

      "Kuitenkin merkittävimmäksi hyödyksi koitui tuttavuus tässä vaiheessa jo Tatralle pääsuunnittelijaksi siirtyneen Ledwinkan kanssa. Porsche myönsikin jälkeenpäin 'kurkkineensa Tatran uusia suunnitelmia Ledwinkan olan ylitse'.[2][3] Ledwinkan pojan, Erich Ledwinkan mukaan Hans olisi hahmotellut pikkuauton perusrakenteen yhdessä Porschen kanssa erään myöhäiseen yöhön venyneen tapaamisen aikana.[4]"
      "Patenttikiista[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
      1930-luvun lopulla KdF-Wagenin lopullisten prototyyppien valmistuessa Tatralla huomattiin Porschen hyödyntäneen heidän kehittämiään ratkaisuja. Yhtäläisyyttä havaittiin erityisesti Tatra T97:n ja hieman vanhemman V 570:n kanssa. Selkeitä patenttirikkomuksia havaittiin yksitoista,[5] ja Tatra alkoi perätä hyvitystä oikeusteitse. Porsche pyrki sopimaan asiaa Tatran kanssa neuvottelemalla, mutta Hitler ilmoitti ratkaisevansa ongelman itse. Näin kävikin vuonna 1938 Saksan miehitettyä Tšekkoslovakian Sudeettialueet, mukaan lukien Tatran tehtaat Kopřivnicessa. Vuoden 1939 Berliinin autonäyttelyssä Saksan määräysvalta konkretisoitui, kun Tatra T97 poistettiin näyttelystä ennen avajaisia. Vaikka se ei suoranaisesti ollutkaan samaa koko- ja hintaluokkaa KdF-Wagenin kanssa, autojen tekniset ja muotoilulliset yhtäläisyydet olivat saksalaisille kiusallisen ilmeisiä. Samana vuonna T97:n valmistus määrättiin lopetettavaksi.

      Toisen maailmansodan jälkeen vanha patenttikiista nostettiin jälleen esille. Oikeuden päätös saatiin lopulta vuonna 1961, jolloin Volkswagen tuomittiin maksamaan hyvityksenä patenttirikkomuksesta kolme miljoonaa Saksan markkaa. Summaa voi pitää pienenä, kun sitä vertaa Kuplan 21 miljoonan kappaleen valmistusmäärää"

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Kupla

      Tuossa ROISTO VW historiaa.

    • Hävetkää_perkeleet
    • saahävetätätäkin

      Tässä se trollien viisaus piileekin. Skoda oli samallalailla tsekkiauto, kuten Tatrakin, mutta nut se jostain syystä on kommarien itäauto. Hävetkää perkele.

    • Hävetkää_perkeleet

      Siis nythän ei ollut kysymys itä-autosta, vaan VW toimintatavoista kautta aikojen. Varastetaan toisten ideoimia ja patentoimia systeemejä ja valehdellaan ostajille.
      Niikuin tuo Wikin juttu osoittaa, asettaa se Porschen osaamisen aivan uuteen valoon.
      VW mielellään hehkuttaa nerokkaista keksinnöistä jo 1930 luvulla, mutta todellisuudessa ne nerokkaat keksinnöt ovat varastettu toisilta.
      Samaa VW teke tänä päivänäkin, se oli kehittelemässä sähköautoa yhdessä Jenkkien kanssa, mutta irtaantui yhteistyöstä ja loukkasi Jenkkien kehittämiä patentteja ja tästä syystä VW valmistamia sähköautoja ei voi viedä Jenkkilään ennenkuin patenttikiista on ratkaistu.
      Sama juttu oli dieseleiden kehityksessä, VW yhdessä Mersun kanssa kehitti puhdasta dieselteknologiaa. Mutta kun moottoriosa oli ratkaistu VW irtaantui kehitystyöstä ja ilmoitti suunnittelevansa puhtaan dieselin itse. Omassa ratkaisussaan VW käytti sitä osaamista, jonka se sai "varastettua" Mersulta ja loput päästöistä johon Mersu teki urearuiskutuksen VW korvasi huijausohjelmalla.
      Totuuden puhuminen ei ole trollaamista, mutta sokea uskominen toistuviin valheisiin osoittaa hurmoshenkisyyttä, jota VW:n omistamiseen näyttää liittyvän samalla lailla kuin Hitlerin palvontaan 1930 ja 1940 luvulla.

      PS. näytin muuten sen Tatran jota kopioitiin???

      • Konserni.huijaa

        "PS. näytin muuten sen Tatran jota kopioitiin???" Näin huijaaminen aloitettiin kansanautovalmistamossa heti alusta asti ja "pääsuunnittelija" ilmoitti ratkaisevansa asian itse! Ei röyhkeydellä mitään rajaa.


    • hävetkääsilti

      Tuo Tatran juttu on ihan asiaa, ja kiitos kuvasta. Kopioituja autojahan on pitkin maailmaa, mutta jos tää on se aihe, niin niistä ei sen enempää.

    • huijareitariittää

      Maailman sivu on ollut samanlaisia juttuja suunnittelijoista, jotka ovat aluksi kimpassa, ja joku niistä varastaa idean muilta ja rikastuu. Tämä koskee kaikkia aloja.

      • kaatuukoVWskoda

        VW aamut on kivoja.

        Automaailman kaärkeä sotkuineen.


      • eienääVWtuotettaskoda
        kaatuukoVWskoda kirjoitti:

        VW aamut on kivoja.

        Automaailman kaärkeä sotkuineen.

        VW tietous on säästön alku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe