Kaksi leiriä

Hyvää sunnuntai-iltapäivää.

Olen tässä muutaman tunnin käyttänyt tämän palstan lukemiseen ja huomannut että tutkimuskohteeni uskovaiset lukeutuu kahteen leiriin:

1. Armoa korostavat uskovat jotka myöntävät syntisyytensä
2.parannusta korostavat uskovat jotka pitävät itseään eri syistä synnittömänä.

Esm.jaikal on kakkonen..

On myös uskovia jotka saarnaavat parannusta ja puhuvat tehneensä parannuksen täysin. Pitävät itsejään synnittöminä uusina luomuksina.

Heidän hyväkseen sanoisin sen että on totta että Raamattu kehoittaa parannukseen...

Ei kai niin olisi jos parannuksen teko on mahdotonta ja jäät syntisyyteesi.

Kumpaan ryhmään sinä kuulut?

Testaa itsesi(jaikal on tästä sanonut ettei kukaan pysty)sillä raamatun kohdalla josta Raamattu sanoo: joka katsoo miestä tai naista on jo sydämessään tehnyt huorin...

Jaikal sanookin että hänet pyhittääkin usko Jeesukseen.

Syvällä sisimmässään hänkin tunnustaa syntinsä, mutta pitää sitä oikeutettuna koska kaikki muutkin.

Sitten hän tekee parannusta sokerin syömisestä... silmäin viettelyksistä ei niin väliä...

40

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesiytyneet

      Olen huomannut itsekin sen, että tänne on nyt pesiytynyt muutama "täydellinen" ja "synnitön" ja "lankeamaton", taas kerran.

      Eli he väittävät tulleensa jo täydellisiksi, ja siihen liittyy samalla se, että he sanovat itse luopuneensa synneistään, eivätkä siten lankea synteihin, kuten toiset huonommat uskovat.

      He vain eivät käsitä sitä edes, että eivät he ole oppeineen Jumalan asialla, vaan päinvastoin, eli syyttäjän eli sielunvihollisen asialla.

      Siis kun he sanovat selvästi itse, huom itse luopuneensa synneistään, niin he siis julistavat pyhittäneensä itse itsensä !

      Kyse siis on vain omavanhurskauden tiestä, eli itse itsensä vanhurskauttamisesta eli pyhittämisestä.

      Raamattu ei sellaiseen kehoita, eikä Pyhä Henki siihen opeta, sillä Kristus on pyhityksemme ja pyhittäjämme, ihminen ei millään pysty itse itseään pyhittämään.

      Mutta selvästi näiden muutaman kirjoituksista voimme lukea sen, että he ovat pahasti paisuneet ja ylpistyneet, eli he korottavat itse itseään ja halveksuvat muita ja varsinkin niitä jotka tunnustavat syntinsä eli lankeamisensa rehdisti Herran edessä.

      Tälläisen omavanhurskauden tien kulkijan tunnistaa siis syvästä ylpistelystä ja muiden halveksumisesta, eli heidän sanansa ja sanomasna ovat tätä samaa, josta Jeesus jo opetti ja varoitti:

      9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      Mutta yhtä sokea, kuin oli tuo fariseus omalle tilalleen ja väärälle sydämensä asenteelleen, yhtä sokeita ovat nämäkin "täydelliset" ja "synnittömät" ja "lankeamattomat" !

      Mutta hedelmistään heidät tunnistamme, eli ylpeys, muiden halveksunta, itsensä korottaminen ja muiden jalkoihinsa polkeminen...

      Sen sijaan se uskova, joka elää Pyhän Hengen pyhityksessä, se vain nöyrtyy nöyrtymistään, sillä Henki paljastaa yhä lisää sen uskovan sydäntä, ja siten uskova puhdistuu ja pyhittyy Sanan kautta, ja siten se jo nöyrä uskova pysyy nöyränä ja hänen sydämen asenteensa on oikea, niin Jumalaa kohtaan, kuin lähimmäisiäänkin kohtaan.

      Tutkikaa siis hedelmiä, ylpeys, raakuus ja laupeudettomuuus kertovat ihmisestä paljon.

      Hoos. 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

      16 Sillä se mies ei ajatellutkaan tehdä laupeutta, vaan vainosi kurjaa ja köyhää ja sydämen tuskassa olevaa, tappaaksensa hänet.
      17 Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas.
      18 Hän puki kirouksen yllensä niinkuin vaatteensa, ja se meni hänen sisuksiinsa niinkuin vesi ja hänen luihinsa niinkuin öljy.

      • palve.luksessanne

        Minä olen synnitön. Voinko auttaa sinua, syntisäkkiä?


      • Joo, näin on .

        Hauska yhteensattuma: kirjoitin erään jaripekan viestiin että vaikka tunnustan että hän on oikeassa kun tuomitsee herätystä rukoilevat ihmiset niin itse muistan heidät tuomitessani oman syntisyyteni toisin kuin jaripekka.

        Sitten luin sinun tekstisi ja kun kirjoitit raamatunlauseen, jossa syntinen pyytää anteeksi syntisyyttä niin tunsin Jumalan läsnäolon. Tai se tuntui enemän kuin sattumalta.

        Ei ole tällä palstalla muodikasta vastata minun viesteihin...tiesit kai sen?

        Tosin viime ketjuni keräsi yli sata vastausta joten en ole varma...

        Uskovaiset inhoavat minua tällä palstalla koska olen aika tiukkatäti.

        Juuri ne itseään synnittömänä pitävät ihmiset.


      • pesiytyneet
        palve.luksessanne kirjoitti:

        Minä olen synnitön. Voinko auttaa sinua, syntisäkkiä?

        Kuvitteletko siis oikeasti olevasi synnitön ?

        Kuvitteletko myös, että ihminen voi vapauttaa synneistä ?

        Jumala vain voi antaa anteeksi syntejä ja vapauttaa synneistä, joten Jumalaksi tuolla tavalla jo itsesi korotit.

        Tajuatko sen edes ?


      • palve.luksessanne kirjoitti:

        Minä olen synnitön. Voinko auttaa sinua, syntisäkkiä?

        Fundis tai typerä ateisti, kumpi olet, kiusaaja?


      • pesiytyneet
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo, näin on .

        Hauska yhteensattuma: kirjoitin erään jaripekan viestiin että vaikka tunnustan että hän on oikeassa kun tuomitsee herätystä rukoilevat ihmiset niin itse muistan heidät tuomitessani oman syntisyyteni toisin kuin jaripekka.

        Sitten luin sinun tekstisi ja kun kirjoitit raamatunlauseen, jossa syntinen pyytää anteeksi syntisyyttä niin tunsin Jumalan läsnäolon. Tai se tuntui enemän kuin sattumalta.

        Ei ole tällä palstalla muodikasta vastata minun viesteihin...tiesit kai sen?

        Tosin viime ketjuni keräsi yli sata vastausta joten en ole varma...

        Uskovaiset inhoavat minua tällä palstalla koska olen aika tiukkatäti.

        Juuri ne itseään synnittömänä pitävät ihmiset.

        Minä en välitä muiden arvioista, vaan muodostan oman näkemykseni ihmisistä.

        Siten en itse valikoi sitä mihin kommentoin kenenkään ihmisen ja tämän toiminnankaan mukaan.

        Kirjoitit, että olet "tiukkatäti".

        Keräät ehkäpä turhaan vastustusta liian agressiivisella tavalla vastailla, eli estät itse oman sanomasi läpimenemisen tuolla tyylilläsi, ikävä kyllä.

        Siis samat asiat voi tuoda monella tapaa, ja jos haluaa saada viestin läpi, niin ei kannata itse aiheuttaa turhaan vastustusta omalla toimintatavallaan.

        Huomaa myös, että opillisesti eksytnyt "täydellinen" tai "synnitön" tai "lankeematon", on eksyksissä ja tarvitsee apua löytääkseen takaisin Totuuteen, eikä häntä auta vihamielinen suhtautuminen.

        Älä pidä siis eksyneitä ja väärin toimivia vihollisinasi, vaikka he itse siten sinua kohtaan toimisivat, vaan pyri auttamaan heitä, jos vain mahdollista.

        Siis kaikki nuo ovat avuntarvitsijoita, eivät vihollisiamme.

        Ja vaikka uskovallakin on vihollisia, kuten minullakin kun kerron totuuden heistä ja toiminnastaan, niin minulla ei ole vihaa heitä kohtaan, enkä minä ole heidän vihollisensa vaikka he vihaisivatkin omalta puoleltaan minua.

        Mieti tätä asiaa, voit sen kautta välttää turhaa vastustusta itseäsi kohtaan, ja siten voit saada sanomasi paremmin perille muille.

        Tiedät varmaan itsestäsi saman jonka minä itsestäni, että kaltoinkohtelu saa aikaan vihaa ja katkeruutta ja sen kautta voimme toimia syyttömiäkin kohtaan väärin itse.

        Ihan samoin voi se meitä vihaava vihollisemme olla rikottu pahoin, ja hän voi luulla meidän olevan samanlaisia kuin ne väärin toimineet.

        Siis väärin toimivakin, kuten pahasti eksynytkin, ovat avuntarvitsijoita, ei vihollisia meille tai Herrallemme.


      • capiche
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo, näin on .

        Hauska yhteensattuma: kirjoitin erään jaripekan viestiin että vaikka tunnustan että hän on oikeassa kun tuomitsee herätystä rukoilevat ihmiset niin itse muistan heidät tuomitessani oman syntisyyteni toisin kuin jaripekka.

        Sitten luin sinun tekstisi ja kun kirjoitit raamatunlauseen, jossa syntinen pyytää anteeksi syntisyyttä niin tunsin Jumalan läsnäolon. Tai se tuntui enemän kuin sattumalta.

        Ei ole tällä palstalla muodikasta vastata minun viesteihin...tiesit kai sen?

        Tosin viime ketjuni keräsi yli sata vastausta joten en ole varma...

        Uskovaiset inhoavat minua tällä palstalla koska olen aika tiukkatäti.

        Juuri ne itseään synnittömänä pitävät ihmiset.

        Höh. En tiennytkään, että viesteihisi ei pitäisi vastata. Minä reagoin aina nimenomaan ko. viestiin, en niinkään ihmiseen. Eihän täällä voi tietää millainen ihminen nikin takana edes on. Kommentit antavat vain pieniä pilkahduksia jonkun sielunelämään. Eivät kerro koko totuutta. Minusta ab puhuu usein ihan järkeviä. En henkilökohtaisesti pahastu siitä, jos asia esitetään kärjekkäästi, niin kauan kun se on totta.


      • Buplikaani

        En ole fariseus, sillä en maksele kymmenyksiä, enkä myöskään kirkollisveroja.


    • Jumalan.puhdistamia

      Jonka Jumala on puhdistanut, niin puhdistunut sanoo, en olekaan puhdas, olen niin syntinen ja teen syntiä. Okei.

      Olisiko siinä epäuskoa Jumalan pelastavaan työhön. Ehkäpä ja siksi menette jumalanpalvelukseen, siis te palvelette sitä näköistänne jumalaa ja mittaatte toisianne.

      Pietarillakin oli jotain oppia, kun sai opetella käsittelemään ihmistä, jonka Jumala puhdisti.
      Oikein piti liinavaate laskea alas, kaikenlaisten saastaisten eläimet siinä oli. "Teurasta ja syö" oli Jumalan käsky Pietarille.

      Herra, enhän minä - en ole syönyt mitään saastaista.
      Siis ihminen nimitti saastaiseksi, jota nyt sanassa opetetaan.

      Kysehän oli pakana- uskovaisista, jotka Jumala oli puhdistanut. Kun Jumalan kansan pääluku laajeni pakanoihin, piti opettaa se, että Jumalan puhdistama -ei enää ole saastainen- eikä häntä siten ole lupa kutsuakaan.

      Tässä on oppimista nykyaikanakin, että Jumala puhdistaa, niin häntä ei pidä saastaiseksi kutsua ja hän saa kutsua uskon kautta Uuden Aadamin jälkeläiseksi, sen Sanan siemen kautta ja hän on puhdas.
      On syntiä syyttää Jumalan puhdistamaa saastaiseksi. Kun perille ei pääse mitään epäpyhää ja kauhistuksen tekijää, niin tuon opetuksen mukaan on Kristuksen työ täydellinen. Jumalan puhdistama on puhdas, älkää tekään häntä saastaiseksi lukeko.

      Mene ja älä enää syntiä tee - oli Jeesuksen opetus langenneelle naiselle.

      Meidän on ymmärrettävä se, että meidän on vaellettava Hengessä ja Henki kirkastaa Kristuksen, ja siinä Hengessä voitamme Saatanan.
      Joka ei seuraa - on edelleen saastainen ja hän itse vaeltaa omassa hengessä - siis voi pakana olla lakihenkinen tavalla tahi toisella.

      Perinneoppi - minä aina saastainen - lihallinen - enkä voi vaeltaa puhtaana - so. rienaajan tapa kääntää katse omiin lihalliseen voimaan.
      Ja myös katse pois VoittoVoimasta - Pyhästä Hengestä, joka vie meitä Kristusvoitossa eteenpäin.
      Perisyntioppi - joka luterilaisuudessa harhauttaa katsomaan ihmiseen, on väärä. Lapset eivät kanna isien syntejä, eikä päinvastoin, kun Herra on ihmisen puhdistanut.
      Savea ihminen on, mutta savi voi olla Savenvalajan kädessä.
      Pelastus on Jumalan työ ... Siinä Jumala palvelee meitä, hoitaa, parantaa, vie meitä eteenpäin, tukien ja auttaen.
      Suitsevainen sydämenkin Hän pitää elämässä. Siksi meidän katseemme on oltava Herran kasvoja katselemassa, joka näemme Kristuksessa. Hän kirkastaa Isän rakkauden sydämeemme ja Jumalan kansa käy seuraten Kristusta. Ei kirkkoisiä, vaan Kristusta.
      Hän on ainut välimies - Isän ja meidän välissämme.
      Näin ei tarvitse kävellä paljainjaloin elämäntietä, vaan pukeutua Jumalan sota-asuun, voittaen näin Perkeleen kavalat juonet.

      • pakanoiden.puhdistus

        Apt 11:4 Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:
        Apt 11:5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
        Apt 11:6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        Apt 11:7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
        Apt 11:8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
        Apt 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.


      • selitätkö.tämän

        Selitätkö tämän Sanankohdan itsellesi ja minulle:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • Right.Way1
        selitätkö.tämän kirjoitti:

        Selitätkö tämän Sanankohdan itsellesi ja minulle:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Samassa kirjeessään Johannes kirjoittaa näin, selitä sinä se nm.selitätkö.tämän, puhuuko Johannes ristiinrastiin mielestäsi?

        "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
        1. Johanneksen kirje 3


      • selitätkö.tämän
        Right.Way1 kirjoitti:

        Samassa kirjeessään Johannes kirjoittaa näin, selitä sinä se nm.selitätkö.tämän, puhuuko Johannes ristiinrastiin mielestäsi?

        "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
        1. Johanneksen kirje 3

        Rajasit kai ihan tahallasi seuraavan ydinasia jakeen pois !

        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        Mitä siinä sanotaankaan ?

        Sitä juuri mitä olen aiemminkin kirjoittanut, eli uudestisyntymätön ei pysty EI YHTEENKÄÄN vanhurskaaseen tekoon.

        Joten edellä puhuttiin siis uskosta osattomasta, joka ei pysty yhteenkään vanhurskaaseen tekoon ja siten hän ELÄÄ SYNNISSÄ.

        Siis nuo jakeet puhuvat JATKUVASTA SYNNISSÄ ELÄMISESTÄ, eikä siis lankeamisesta !

        Et voi ottaa ja irroittaa vain muutamaa jaetta ja tehdä niiden kautta oppia, sinun tulee hyväksyä myös nuo lainaamani jakeet mukaan ja sen kokonaisuuden kautta vasta löytyy Totuus !

        Siis tämä on siis Totuus, jota et voi ohittaa:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Etkä voi ohittaa Jeesuksen sanoja, kun Hän puhuu uskovalle, eli Pietarille miten kohdata toisen uskovan lankeaminen syntiin yhä uudestaan:

        21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Nuo sanat on sanottu uskoville, ei uskosta osattomille !

        Siinä on ihan sama sanoma, kuin lainaamassani jakeissa:

        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Milloin te alatte lukea Raamattua kunnolla ja laajasti, ja lopetatte parin jakeen kautta oppien rakentamisen ?

        Sananl. 24:16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

        2. Kor. 11:29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?

        Siis lankeavalle ja katuvalle on Armo, mutta näille "täydellisille" ei Armoa ole, koska he eivät tunnusta mitään syntejään joihin kaiken aikaa lankeavat ja joissa jopa elävät syvässä sydämen paatumuksessa.

        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        -
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • Mahdollisuusmuuttua

        Aivan ! Jos Hän puhdistaa meidät kaikesta synnístä ja synneistä niin ei kait meillä ole siiloin mitään vääryyttä jäljellä?? Vääryys= synti ! Minä ainakin haluan tunnustaa minun synti ja syntiä!


      • selitätkö.tämän
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Aivan ! Jos Hän puhdistaa meidät kaikesta synnístä ja synneistä niin ei kait meillä ole siiloin mitään vääryyttä jäljellä?? Vääryys= synti ! Minä ainakin haluan tunnustaa minun synti ja syntiä!

        Sinussa siis ei enää ole vääryyttä eli syntiä ?

        Olet vaahdonnut tuota oppia jo yli 10 vuotta, etkä ole itse vielä varmastikkaan tullut synnittömäksi !

        Miksi sinulla siis yhä on syntiä eli vääryyttä itselläsi ???

        Oppisi ei ole selvästikkään ihan kunnossa, kuten et sinäkään !


      • Mahdollisuusmuuttua

        Katso minä uskon että Jumalalla on Voima muuttaa minua niin että voin sanoa niin kuin apostolit että Ennen olin synnissä ..


      • näytätkö.sanasta
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Katso minä uskon että Jumalalla on Voima muuttaa minua niin että voin sanoa niin kuin apostolit että Ennen olin synnissä ..

        Näytätkö sanasta, että missä noin sanotaan ?


      • saviseutulainen
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Katso minä uskon että Jumalalla on Voima muuttaa minua niin että voin sanoa niin kuin apostolit että Ennen olin synnissä ..

        Nm.Mahdollisuusmuuttua,

        "Ennen olin synnissä, ennen elimme synnissä" tarkoittaa ihmisen suruttomuuden, uskosta osattomuuden aikaa.
        Aikaa ennenkuin ihminen on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin.

        Uskova ihminen on edelleen syntinen ihminen.
        Mutta hän on ARMAHDETTU SYNTINEN.
        Uskosta osaton ihminen on KADOTETTU SYNTINEN.
        ( ennenkuin hänkin on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen )
        Uskova ihminen vihaa syntiä, mutta siitä huolimatta ei kykene sitä tämän elämän aikana välttämään; ei teoissa ei ajatuksissa.

        Uskosta osaton ei vihaa syntiä, ei hän oikein edes usko siihen.
        Hän ei miellä "tekevänsä" syntiä. Moraali ja etiikka ovat sitten asia erikseen.

        YHTÄ KAIKKI, IHMISELLÄ EI OLE, KERTAKAIKKIAAN EI VOI OLLA, JUMALAN KAIKKIVALTIAAN ETEEN MUUTA TUOTAVANAAN KUIN SYNTINSÄ!

        "Mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi"!
        ( Herra Jeesus )


    • capiche

      Kyllä se on fakta, että uskova ihminen on epätäydellinen ja taipuvainen syntiin, niin kauan kuin hän elää täällä maan päälle. Jokaisella on omat heikkoutensa, joiden kanssa on elettävä aralla tunnolla. Jumalan armoa tarvitsemme jokainen.

      Se on sitten eri asia, että Jumala näkee vanhurskautettuina ne, jotka turvaavat Jeesuksen syntiensä sovittajana. Siitä ei ole mitään epäilystä. Mutta näitä kahta asiaa ei pidä sekoittaa toisiinsa.

      Epätäydellisyys ja syntisyys ei ole tietenkään syy lepsuilla. Uskova haluaa miellyttää Jumalaa noudattamalla hänen käskyjään. Ja sekin on totta, että usko ilman mitään tekoja on kuollut. Mutta teot eivät ketään pelasta. Ne ovat seurausta siitä, että tajuaa Jumalan suuren rakkauden.

    • Mahdollisuusmuuttua

      Niin onhan se oikein että me emme voi kieltä sen että jos me teemme syntiä ettei me olisimme tehneet syntiä mutta eihän siinä lue että meidän tulis jatkaa tai pyrkiä tekemään jatkuvasti syntiä niin kuin monet viittaavat tekstissä mitä kirjoittavat täss kettjuss. Kumminkin Sana sanoo että Hän puhdistaa ne jotka haluavat puhdistuksen ja kuka on sanomassa ettei se ole täydellinen puhdistus tai 100% ? Sanan Teksti Sanoo meille ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Tiedettään että Vääryys=synti . Elikä sama asia. Ja kaikkeesta on kaikkeesta eikä siinä lue minkänlaisen ajan miten kauan kestää ? Sekuntti vai tunti ???

      • voi.savis

        Yhä vain jatkat näissä harhaopeissasi.

        Olisit tutkinut vihdoin laajemmin Sanaa, niin et takkuaisi yhä tässä samassa kohdassa, edistymättä yhtään.

        Apostoli Paavali sanoi suoraan maallisen elämänsä ehtoopuolella. kun jo tiesi loppunsa tulevan, että hänestäkään ei ollut tullut täydellistä.

        Hän iloitsi vain siitä, että oli uskonsa onnistunut Herran avulla säilyttämään !

        Fil. 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Sitäkään Savis et vielä ymmärrä, että kyetäksesi synnittömyyteen, sinun tulisi olla itse Jumala, muuten se ei ole millään käytännön tasolla mahdollista !

        Siis toimit monessa kohtaa Jumalan tahdon vastaisesti yhä, kun et tiedä millään joka hetkessä ja tilanteessa Jumalan tahtoa, ja jokainen Jumalan tahdon vastainen tekosi on syntiä !

        Milloin heräätte näistä "täydellisyys" ja "synnittömyys" ja "lankeamattomuus" harhoistanne ?


      • Mahdollisuusmuuttua

        Ja minä taas sanon että voi sinua kun et anna Jumalalle mahdollisuus muuttaa sinua vaan suljet hänet ulos omalla päätelmällä. Lue nyt tarkkoin Raamattu niin saat nähdä miten Jumala peräänkkuuluttaa sinun sisältää että Hän löytäis Täydellisyys , Synnittömyys , Pyhyys Vanhurskaus ja Lankeamattomuus niin kuin Raamattu sen monesti ilmaisee ja jopa käskee sinun olla !! Eihän minä vaikka olisin tullut sisäisesti Täydelliseksi niin täydellinen että minä voisin ruokkia koko suomen kansa ja vaatetta ja antaa asuntoja heille. Täydellisyys on niin monenlaista mitä tulee ilmi FIL. 3:12 Mutta jokainen saa tietysti uskoa mitä huvittaa mun puolesta ja olla armossa synnissä ja iljettävä lihassa vaikka Jumala on tehnyt ulospääsyn siitä Ristillä !!


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Ja minä taas sanon että voi sinua kun et anna Jumalalle mahdollisuus muuttaa sinua vaan suljet hänet ulos omalla päätelmällä. Lue nyt tarkkoin Raamattu niin saat nähdä miten Jumala peräänkkuuluttaa sinun sisältää että Hän löytäis Täydellisyys , Synnittömyys , Pyhyys Vanhurskaus ja Lankeamattomuus niin kuin Raamattu sen monesti ilmaisee ja jopa käskee sinun olla !! Eihän minä vaikka olisin tullut sisäisesti Täydelliseksi niin täydellinen että minä voisin ruokkia koko suomen kansa ja vaatetta ja antaa asuntoja heille. Täydellisyys on niin monenlaista mitä tulee ilmi FIL. 3:12 Mutta jokainen saa tietysti uskoa mitä huvittaa mun puolesta ja olla armossa synnissä ja iljettävä lihassa vaikka Jumala on tehnyt ulospääsyn siitä Ristillä !!

        Jumala tekee kyllä uskovassa pyhitystyötään, sitä en ole koskaan kieltänyt.

        Mutta ihan kuten jopa Apostoli Paavalin kohdalla kävi, siis hänen omien sanojensa mukaan, hänestä ei täydellistä tullut, eli ei tule meistäkään, sillä muuten meidän pitäisi muuttua itseksi Jumalaksi.

        Mutta Herra pyhittää ja pesee kyllä meitä, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, mutta täydellisiä tai synnittömiä tai lankeamattomia meistä ei kuitenkaan tule !

        Sinun kohdallasi Savis näyttää huonolta tässä suhteessa !

        Siis kun Pyhä Henki pyhittää ja pesee uskovaa Sanalla ja Sanan kautta, niin samalla uskova oppii opillisia asioita, eli uskovan kasvu ja oppiminen menee käsi kädessä eikä niitä voi erottaa toisistaan.

        Sinä Savis olet takunnut tämän asian kanssa jo varmasti yli 10 vuotta, ja mitä se siis kertoo sinun pyhittymisestäsi slloin ?

        Eli kun et opi, niin et myöskään kasva etkä pyhity.

        Mutta kuitenkin sinä vaahtoat itse tästä pyhittymisestä ja täydelliseksi tulemisesta !

        Et siis ole uskottava millään tasolla, kun oppimattomuutesi näkyy ymmärtäväisille selvästi.

        Oma toimintasi paljastaa siis oppisi vääräksi, ja tekosi ja toimesi ovat ristiriidassa sen kanssa mitä itse opetat.

        Surullista tämä on todeta vierestä vuodesta toiseen.

        Vaikutat siis tämänkaltaiselta jo tätä nykyä, eli kun et edisty mihinkään, niin mitä se siis kertoo sinusta ?

        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.


    • Tosi__On

      Synnitön, pyhä ja täydellinen = Jumala. Ja joka Jumalaksi itsensä asettaa on tosiasiassa jumalaton eli saatanasta.

      • sanotaahansanassanäin

        2. Moos. 7:1

        Herra sanoi Moosekselle: "Minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljestäsi Aaronista tulee sinun profeettasi.

        ------------

        Psalmit 82

        1 Asafin psalmi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa. Hän on Tuomari jumalien keskellä:

        2 "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte väärintekijöiden puolta?

        3 auttakaa köyhiä ja orpoja heidän oikeuteensa, toimittakaa oikeus kurjalle ja puutetta kärsivälle.

        4 vapauttakaa heikot ja vähäväkiset, pelastakaa heidät sortajien käsistä.

        5 heillä ei ole älyä ei ymärrystä he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.

        6 Minä sanon Te olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia,

        7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin kuten kuka ruhtinas tahansa

        8 Nouse, Jumala, saata maan päällä oikeus kunniaan! Sinun ovat kaikki kansat.

        ---------------

        Joh. 10:35

        Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin.


      • Tosi__On

        Jos lukee kuin piru Raamattua. ;)


      • Tosi__On

        BTW Jeesus oli samaan aikaan 100% Jumala ja 100% ihminen. Ja teki ihmeet Jumalana, sori vaan; sua on huijattu. Ihminen on edelleenkin 200% ihminen. Vaikka Paavi muuta väittäis.


      • sanotaahansanassanäin
        Tosi__On kirjoitti:

        BTW Jeesus oli samaan aikaan 100% Jumala ja 100% ihminen. Ja teki ihmeet Jumalana, sori vaan; sua on huijattu. Ihminen on edelleenkin 200% ihminen. Vaikka Paavi muuta väittäis.

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 1:7-9

        7. Sinä asetit hänet vähäksi aikaa enkeleitä alemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja alistettuasi kaiken hänen jalkojensa alle.

        8. Alistaessaan kaiken hänen valtaansa hän ei jättänyt mitään siihen alistamatta.
        Nyt emme kuitenkaan näe vielä kaikkea Hänen vallassaan olevaksi.

        9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Hepr. 5:7

        ihmiselämänsä päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia Hänelle, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.


      • sanotaahansanassanäin

        Joh. 12:44

        Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Jaak. 2:19

        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        ------------------

        oletteko vielä lapsia??? ;)

        1. Tess. 5:21

        mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        1. Kor. 14:20

        Veljet, älkää olko lapsia ajattelussanne, vaan pahuudessa olkaa kehittymättömiä mutta ajattelussa olkaa aikuisia.

        ----------------

        pitäiskö teidän mennä sinne kotiin kasvamaan ja juomaan sitä maitoa??? ;)

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 5:11-14

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;

        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.


      • sanotaahansanassanäin

        Ap. t. 7:55

        Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella

        Ap. t. 7:56

        ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".


    • Mahdollisuusmuuttua

      Aivan kun Tosi on pelkkäisi tulla Pyhäksi ja nuhteeton ? Tarjoat opin jossa ihminen tulis hyväksyä lihan ja synnin lihassa joka vie hänet helvettiin. Siis ,, mitä voin sille jos Jumala on päättänyt tehdä minut synnitön ? Kerro,, pitäisikö mun sanoa ei kiitos Jumalalle ???

    • heitäherratahtoo

      Missä ovat parannusta ja itsensä kasvatusta rakkauden hengessä korostavat, jotka armahtavat muita ja pysyvät totuudellisuudessa?

      • Mahdollisuusmuuttua

        Siis mun pitäisi armahtaa synnin ? Sekö on tehdä parannusta ?


      • sekavia.taas
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Siis mun pitäisi armahtaa synnin ? Sekö on tehdä parannusta ?

        Kirjoitat ihan sekavia taas Savis !

        Yritä nyt edes kirjoittaa siten, että muutkin ymmärtävät, että mitä haluat sanoa !


      • Mahdollisuusmuuttua

        NO Eihän tuo henki mitä kuljettaa sua voi edes yksinkertaisia juttuja selittää sulle.


      • arvasinhan.jo.edeltä
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        NO Eihän tuo henki mitä kuljettaa sua voi edes yksinkertaisia juttuja selittää sulle.

        Tiesin jo edeltä tämän, mitä vastaat !

        Eli et mene itseesi ja pyri selventämään viestejäsi !

        Sen sijaan alat syyttää muita siitä, että sinä itse kirjoitat erittäin puutteellisesti ja epäselvästi.

        Kirjoitit Savis siis seuraavaa:

        "Siis mun pitäisi armahtaa synnin ? "

        "Sekö on tehdä parannusta ? "

        Tuossa on kaksi asiaa, joilla ei ole suoraan mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Näitä asioita ei voi suoraan yhdistää millään, jos ei selitä kunnolla yhteyttä !

        Sitten tuohon "henki" asiaan !

        On törkeää alkaa demonisoida toista kirjoittajaa vain siksi, että tämä pyytää sinua kirjoittamaan selvemmin asiat !

        Lisäksi sinä "synnitön" nyt tuon kautta lankesit taas kerran samaan syntiin, johon olet aiemminkin langennut, eli olet ennenkin väittänyt muiden uudestisyntyneiden uskovien olevan pahan hengen vietävänä, vaikka heillä on Pyhä Henki !

        Syyllistyit siis tähän samaan, mihin fariseukset Jeesuksen kohdalla:

        48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.

        Tajuatko sinä raukka edes mitä juuri teit ?

        Sinä väitit Pyhää Henkeä joka minussa on, pahaksi hengeksi !

        Olisiko tuo jo sitä Pyhän Hengen pilkkaamista, josta Sana ja Herrani Jeesus varoittaa vakavasti ?

        Tajuatko itse ollenkaan, kuinka vakavilla asioilla pelaat Savis ?


      • Mahdollisuusmuuttua

        Kyllä minä tiedän tarkoin millä pelataan ja millä hengellä mutta et sinä saa minut peloteltu hiljaan. Sillä auforismi boreelis anteksi vain aurora joka rakastan mutta laitoit hyvän aloitteen ja kyllä kaksi leiriä on olemassa. Toinen menee helvettiin ja toinen taivaaseen. Ja kun Jumala sanoo että meidän tulis tulla täydellisiä ja puhtaita armollisia kauniita sisäidesti . pyhiä puhtaitta ja säväisyydessä kulkijoita . Rakastavia ja kunnioittaa toisia . Jumalan kirkkaus täynnä niin että nuhteettomuus loistaa meissä ja kaikki jumalattomat ihailee meitä ja kertoo että tuollainen minäkin haluan tulla. Nyt tuntuu että ollaan iljettäviä pahoja ja poistyöntäviä, vaikka me suomessa kuljemme uskon-nimikkeellä uuskarismaattisen mantelin kantaen . Jotain on täysin pahaasti vialla ja ei menee Raamatun mukaisesti tä pyhien elämä vaíkka mainostaa niin että kaikki on kunnossa. Omassa elämässä vaikka minua on leimattu synnittömäksi niin voin vain sanoa että USKON että saan uskoni mukaan muuttua Jumalan kaltaiseksi jo tässä ajassa.. Huom en ole synnitön ja täydellinen vielä vaikka niin odotan Toivossa niin tapahtuvan pian.. Ja älkää surketelko .. Monet saivat odottaa Herätystä ja ovat saaneet odottaa oikea Herätystä pitkiä aikoja joka muuttaa ihminen suuressa synninpalossa missä on kirvelevä synnintunto kunnes ihminen antautuu..


    • arvasinhan.jo.edeltä

      Nukkuisit yöllä Savis !

      Sinä yhä siis jatkat valitsemallasi tiellä.

      Tajuatko sinä itse, että tuo oppi on yksi menestysteologian eli äärikarismaattisten ja sukonsana liikkeiden pääoppeja ja opin kulmakiviä ?

      Eli sinä Savis yhä uskot, että Jumala tekee sinusta Jumalan !

      Siis oikeasti tuohon sinä nyt ilmoitit uskovasi !

      Mutta tuskin ymmärrät tätäkään asiaa, jonka juuri sinulle kirjoitin.

      Säälin sinua, ja totean enää, että Herra sinua auttakoon ja armahtakoon ja avatkoon silmäsi näkemään Totuuden elämästäsi ja omista touhuistasi.

      • arvasinhan.jo.edeltä

        Siis uskonsana, piti kirjoittamani.

        Niin ja Savis en minä mitään uhkaillut, vaan kerroin vain sen, mitä Raamattu tuon kaltaisesta toiminnastasi on mieltä, kun väität Pyhän Hengen olevan mukamas pahan hengen.

        Ei sinulla ainakaan Jumalan pelkoa ole, lue mitä tuo asenteesi voi saada aikaan, kun herjaat jopa Pyhää Henkeä:

        8 Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
        9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
        10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
        11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
        12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.


      • arvasinhan.jo.edeltä kirjoitti:

        Siis uskonsana, piti kirjoittamani.

        Niin ja Savis en minä mitään uhkaillut, vaan kerroin vain sen, mitä Raamattu tuon kaltaisesta toiminnastasi on mieltä, kun väität Pyhän Hengen olevan mukamas pahan hengen.

        Ei sinulla ainakaan Jumalan pelkoa ole, lue mitä tuo asenteesi voi saada aikaan, kun herjaat jopa Pyhää Henkeä:

        8 Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
        9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
        10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
        11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
        12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

        On todella törkeää keneltä vain sanoa että olet pahan hengen vallassa. Sellainen tuomitsija ei tiedä mitä tekee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe