Kuin oma lapsi

tollo89

Olin viime lukuvuoden töissä alakoululla, jossa eräs nyt 9v tyttö ihastui minuun korviaan välittömästi lukuvuoden alettua. Tyttö oli melkoinen ilopilleri, ja hymy vain leveni aina minut nähdessään. Toisinaan hän myös punastui, kun hieman kiusoittelin. Sosiaalisilta taidoiltaan taitavana hän ehkäisi riitatilanteita hankalampienkin oppilaiden kanssa ja kaikki pitivät hänestä. Häntä opettanut naisopettaja kehui häntä vieläpä nätiksi, mitä hän on minunkin mielestäni. Korostan, että minua ei kiinnosta hänen ulkonäössään mikään muu kuin kasvot ja erityisesti niille leviävä kaunis hymy.

Keväällä hän testasi minuun tiettyjä naisellisia keinoja, kuten ilmeitä ja kävelytyylejä - vieläpä todella rohkeasti ollessaan muiden lähellä, mutta varmistuen ettei kukaan muu katso häntä juuri silloin. Pariin kertaan käänsin katseeni muualle katsoen tilanteet jo sopimattomiksi, mutta tyttö vain hymyili valloittavasti katsoessani häneen päin hetkeä myöhemmin. Tätä tapahtui vain pari kertaa lukuvuoden loppumetreillä. Tyttö tuli aina tilaisuuden tullen juttelemaan, keksii paljon hauskoja juttuja ja aiemmin iltapäiväkerhossa hän toivoi minua pelikaverikseen melkein mihin tahansa. Hänen paras ystävänsä ihastui minuun myös käyttäytyen pitkälti samalla tavalla, mutta ei siitä enempää.

Tyttö tuntui nauttivan suunnattomasti, kun ajoittain kosketin häntä olkapäälle. Jos mahdollista, ilme muuttui entistäkin onnellisemmaksi. Tein tätä luonnostani monille pienille koululaisille, en vain tälle yhdelle. Toisinaan hän myös pyysi minua jonkin tekosyyn varjolla esimerkiksi nostamaan itseään liikuntasalissa. Luulen, ettei hän kehdannut sanoa suoraan haluavansa läheisyyttä. Kerran nostin hänet ilmaan kainaloista ja kannoin ulos liikultasalin varastosta, jossa hän halusi vain jutella. Mikä vekkuli, onnellinen ilme tytön kasvoilla olikaan! Tammi-helmikuun tienoilla hän ei enää halunnut minun koskettavan itseään, mikä on iän huomioiden ymmärrettävää. Sen sijaan kerran keväällä olin liikuntasalissa mahallani patjalla, jolloin hän kävi mahalleen päälleni ja halasi - selvästi tietoisena, että miehen strategiset paikat ovat etupuolella. Kerran esikoululaisten halatessa minua sanoin, että saa hänkin halata minua, jos haluaa. Ei halunnut tai uskaltanut, mutta punastui. Oletan, ettei vain kehdannut. Jossain vaiheessa mietin, että ajattelisiko hän minua sittenkin jonkinlaisena isähahmona eikä ihastumisen kohteena. Näin olisi luonnollisesti parempi.

Hiihtoloman tienoilla hoksasin, että lukuvuosi on loppusuoralla samoin kuin työsopimukseni, enkä täten näe tätä ihanaa lasta enää säännöllisesti. Korkeintaan joskus sijaisena ollessani. Alkoi ahdistaa, että "menetän" hirveän rakkaan ihmisen. Huomasin ajattelevani, että olisipa minullakin joskus tällainen tytär. Ahdistusta vain lisääntyi, kun sain tietää tytön äidin sairastuneen tautiin, joka heikentää hiljalleen tasapainoa ja näköä. Sanoin hänen äidilleen, että voin tulla joskus hoitamaan heidän lapsiaan, jos tarvetta on. Äiti kiitti, halasi minua ja itkimme molemmat. Osasin arvata, ettei hoitoapua tarvittu, vaikkei hän sitä sanonutkaan. Tytön lisäksi perheeseen kuului kaksi vuotta nuorempi eskarilainen poika, josta pidin melkein yhtä paljon kuin tytöstäkin. Viimeisenä koulupäivänä, ollessani kyykyssä, poika kiipesi selkääni ja halasi. Hän ei olisi millään halunnut lopettaa, sillä hän piti minua vähän kuin toisena isänään kaivaten niin ikään valtavasti läheisyyttä.

Viimeisinä koulupäivinä tyttö kysyi ujosti mm. osoitettani, puhelinnumeroani ja sen sellaisia. Teki mieli antaa jotain, mutta en keksinyt yhtäkään hyväksyttävää syytä. Koulun päätösjuhlassa istuin n. 8 riviä tytön takana, mutta tyhjien paikkojen vuoksi tyttö pystyi vilkuilemaan minua aivan jatkuvasti.

Ahdistus ja kaipaus eivät ole hävinneet mihinkään kesän mittaan eikä sijaisena ollessani käydyt lyhyet juttutuokiotkaan tytön kanssa auta. Kysyin jopa ammattilaisilta apua, mutta sain ainoastaan suunnilleen seuraavanlaisen ohjeen: "Se oli se yksi vuosi teidän elämässänne. Ajattele tulevaisuuttasi. Jos pienet lapset pitävät sinusta noin paljon, varmasti jossain on aikuisiakin, jotka pitävät sinusta yhtä paljon".

Mikä avuksi? Olenko yksinkertaisesti liian lapsirakas?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesäpallomaila

      Sairas olet !32

    • sinäolet

      Saatanan pedofiilli.

    • luin.koko.viestin

      No et todellakaan oo sairas.. taidat viihtyä lasten kans ja he tykkää susta. lue lasten hoitajaks tai vaik opeks!

    • Tuntumia

      Minun mielestäni tekstistä välittyy ylimääräinen kiinnostus lapsiin. Varmasti kyseessä on myös aitoja tunteita, mutta vaikutat ikään kuin olevan liian kiinnostunut tilanteista, joissa lapseen on ollut fyysinen kontakti tai olet saanut lapsen tunteita heräämään. Vaikutat myös itse tilanteista hämmentyneeltä. Jotenkin tuosta tekstistä värittyy jokin hiuksen hieno lapsen ja aikuisen suhteelle kuulumaton viritys. Lisäksi kirjoitat ihastuminen- teemalla täällä. Toki lapsi voi olla ihastuttava, mutta tunteesi ei vaikuta nyt sen kaltaiselta ihastukselta.
      Tutkisin itseäni terapiassa vielä tarkemmin ja jos olet itse seksuaalisesti hyväksikäytetty lapsena niin silloin erityisesti. Voin olla väärässäkin, mutta olen lähinnä huolestunut siitä, miten voimakkaasti lapsen osoittama huomio on tehnyt vaikutuksen sinun tunne-elämään.

    • älähankilapsia

      Sinun ei pitäisi työskennellä lasten parissa. Ei nyt, eikä myöhemmin. Ymmärräthän itsekin, että kertomasi asiat eivät kuulu normaaliin sihteeseen aikuisen ja lapsen välillä. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen, sinä et kuulosta vastuunsa tuntevalta aikuiselta.

    • aloittajan_elinehto

      haluaa herättää ahdistusta trollaamalla. älkää ruokkiko

      • Pässistähänkyse

        Joo joo tuttu kirjoitustyyli ei sillä ja ajankohtainen aihe, mutta se häviävän pieni tod. näköisyys...lasten suojelemiseksi... Niin no selkeä tuo tosiaan silti on. Ehkä ajankohtaisuus pisti kommentoimaan.


      • aloittajan_elinehto

        En minäkään yllättyis vaikka paljastuisikin oikeasti pedofiiliksi kaiken muun karmeuden lisäksi. Kaikki mahdollisuudet on hyvä pitää avoinna. Tyyli on tuttuakin tutumpi todellakin...hyvä että meitä tarkkanäköisiä riittää


    • reilua

      Entä jos alottaja ois nainen? tulisko kellekkää mielee että ois jotenki sairas jos viihtys lasten kaa ja miettis tunteita?

      • ei_jatkoon_

        Eiköhän nuo etumusjutut sun muut kertoneet ihan tarpeeksi "tunteidenkäsittelystä"...provosoija, trollaaja ja/tai jokatapauksessa umpisairas tapaus. voi olla ihan aito pedarikin, mene ja tiedä


    • tollo89

      No en todellakaan ole kiinnostunut lapsista seksuaalisesti! Ei ole ikinä käynyt mielessäkään tällainen! Seurustelen aikuisen naisen kanssa enkä kaipaa minkäänlaisia "kukasta kukkaan"-seikkailuja, varsinkaan pikkulasten kanssa.

      Jos ja kun joskus saan omia lapsia, toivoisin mainitun tytön ja hänen veljensä kaltaisia. Siihen yritin viitata jo otsikossa. En ole hyvä kirjoittamaan ja aihealueen valinta meni pahasti pieleen. Sopivaa ei oikein löytynyt ja näköjään täältä löytyy lähinnä provosoijia.

    • Marina88

      Älä välitä noista kommenteista. Luin koko tekstisi ja sain tunteen, että olet rakastava, lapsista välittävä aikuinen mies joka ei tiedä miten suhtautua alaikäisten tyttöjen ihastumisiin ja käyttäytymiseen.

      Löysin yhtymäkohtia omaan elämääni, ensinnäkin lapsena ihastuin herkästi komeisiin nuoriin miesopettajiin tms., mutta he fiksuina ja ammattitaitoisina pitivät ainoastaan ystävälliset välit, välttäen mitään ylimääräistä huomiota.

      Toisekseen, olen ollut useamman kerran se tyttö, johon opettaja tms. on vaikuttanut olevan ihastunut, juuri mainitsemiesi luonteenpiirteiden vuoksi ja koska olin mitenkään elvistelemättä poikkeuksellisen lahjakas koulussa. Ymmärrän, että se voi viehättää. Enemmän tätä tapahtui peruskoulun jälkeen ammattiopinnoissa, kun olin 16-19v. Matikan ope oli aivan selvästi ihastunut, vaikka oli kihloissa ikäisensä naisen kanssa. Ja vein 18v. ikäisenä autoni amikselle autopuolelle korjattavaksi, niin se niiden opettaja taisi ihastua kun muutaman kerran siellä kävin autoni takia. En meinannut päästä pois kun oli ilta ja oltiin kahdestaan hallissa ja se keksi juttua vaikka sanoin monesti et mun pitää lähteä. Kysy puhelinnumeroa ja et voisko saattaa mut kotiin ym. Se meni jo melkein ahdisteluksi.

      Kolmanneksi, olen huomannut että moni pikkupoika "menee polvilleen" jos juttelen jotain tai kiellän tms. En tiedä ovatko vähän ihastuneita vai onko vaan niin hyvä auktoriteetti :D

      Summa summarum: ainoa oikea tapa toimia on toimia normaalisti, ehkä pyrkiä olemaan osoittamatta niin paljon huomiota kyseisille lapsille, kohdella kuten muitakin, ystävällisesti tietysti. Kauniisti sanottu, että nämä lapset herättävät sinussa kaipuun saada omia lapsia, yhtä ihania! Kuitenkin, jos ikävä vaivaa häiritsevästi, mieti mistä se johtuu? Vieraisiin lapsiin ei kuitenkaan saisi kiintyä liikaa, jos ymmärrät mitä tarkoitan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe