Millainen auto tuo Cruze on 3v. ?

KauppakassiaEtsimässä

Autolehdissä ja tällä palstalla mallia hehkutettiin parivuotta sitten paljon. Mainostettiin ihan hyväksi luokassaan ja halvaksi?!
Miten on onko toimivia vielä n.3vuotiaina? Niitä on aika paljon myynnissä ja ovat paljon halvempia kuin muut saman luokan tunnetummat kilpailijat?
Onko tyyppivikoja?miten saa osia,kun ei tuoda maahan?

Esim.2013 n.70tkm ajetun saa lähes 1/2hintaan, jos vertaa samoilla varusteilla olevaan Golfiin, Focukseen, Corollaan tai Octaviaan?!?

57

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KauppakassiaEtsimässä
    • arrikoski

      Pikainen vastaus näin kännykästä. Oma Cruze on nyt 3.5-vuotias ja toimii erinomaisesti. Näissä ei ole mitään tyyppivikoja kuten monissa muissa merkeissä. Osia saa luonnollisesti suoraan merkkihuollosta vähintäin vuoteen 2024 asti. Kulutus 1.4 T 140 hv farmari-Cruzella on viime tankkauksista mitattuna maantieajossa 5.8-6.0 välillä. Kaupungissa 7-8 litran välillä vuodenajasta riippuen. Turbo-Cruzet näyttävät olevan 14800-14900 lähes kaikki. Siis ehkä pari tonnia halvempia kuin mainitsemasi "tunnetummat kilpailijat" keskimäärin. Tunnettuvuuskin on vähän suhteellista. Cruzea on myyty yli 3 miljonnaa eli se on maailman myydyimpiä automalleja. Cruzea ei muuten kyllä ole halpana autona myyty. Oma autoni esimerkiksi maksoi varusteineen yli 30k€. Yhteenvetona voisin sanoa, että suosittelen ja lämpimästi, jos kaipaat hyvää isoa autoa. Tällä nimittäin maantieajokin on vähän erilaista nautintoa kuin kinnereillä. Syksynjatkoa kaikille täältä länsinaapurista!

    • halvallaHyväähihii

      Korealainen halpis, kertooko se jo jotain?

      • halvallaHyväähihii

        Kia siis


      • mazdamies

        Se kertoo aika paljon älykkyydestäsi tai siis sen puutteesta.


    • pikxk

      Mustapekka. Maahantuojaa ei kiinnosta ja sama ilmiö ostajakunnassa. Halvalla se pitää saada kuten Rover tai Saab.

    • Qwwqq

      Cruze on GM-auto samoista osista kasattu kuin Opelkin.

    • automyyjä

      Cruze, Trax ja Orlando ovat haluttua tavaraa. Yleensä ne myydään nopeammin kuin Opelit tai Fordit. Chevyn huolto löytyy melkein kaikilta isommilta paikkakunnilta ja huollot ovat edullisia. Opelit on tosiaan tehty samoista osista kuin Chevyt, joten osia saa marmorin lisäksi halvemmistakin paikoista. Eiköhän jenkit tule pian järkiinsä ja ala myymään kunnon autoja taas Euroopassa.

      • hölynpölyätulee

        Ei oikein täsmää väitteesi, kun katsoo miten kauan cruzet ovat myynnissä esim.nettiautossa..


      • automyyjä

        Meillä ammattilaisilla on työkalut, joilla seurataan myyntiaikoja.


      • Konela-auto

        Saako niihin "työkaluihin" säädettyä myyntipäällikölle mieleiset myyntiajat koreanChevyille? :) Muutenhan niitä ei voi verratan aloittajan mainitsemiin verrokkeihin.

        ja tuskin muuten näät koneeltasi muiden liikkeiden myyntiaikoja?
        Mutta hyvä olet palstalla mainostamaan, vaikkei Chevroletia enää suomeen tuodakkaan.. ;)


      • automyyjä

        Samat ohjelmat on käytössä minulla, GM-myyjillä ja teillä Konelassa, jota nykyään Deltaksikin kutsutaan.


      • AUTOmyyjä

        Kyllähän sieltä kelpaa katsella Gm:n,Fiatin ja mitsun komeita myyntilukuja ja -aikoja. Ja pitää itseään kauheena myyntitykkinä!!

        Sääli kun ette näe että esim.VW:llä vastaavat ovat roimasti kovempia!! Käytettykään helmi ei kauaa kaupassa pysähdy..


      • automyyjä

        Jos nyt halutaan keskustella VW-vaihtoautoista, voin ammattilaisena kertoa pari kiinnostavaa juttua. TSI-DSG-paketti oli muutama vuosi sitten kirosana. Niitä eivät kaikki liikkeet ottaneet lainkaan vaihdossa. Edelleen vanhempien kanssa on melkoisia ongelmia ja niihion lasketaan aina riskilisä hajoamisen varalta eli ne pitää ostaa halvalla, jotta pystytään tekemään remontit ja pysymään plussalla. Päästöskandaalin aikaan vaihdossa tarjottiin paljon VW:n dieseleitä, mutta kysyntä oli olematonta. Sekin on jo tasaantunut. VW ei kuitenkaan ole sellainen haluttu auto käytettynä kuin viime vuosikymmenellä. Opelit ja Chevroletit ovat käytettyinä helppoa myytävää. Niiden kanssa ei ole ongelmia ja kysyntä on tasaista. Meidän kannaltamme siis turvallista ostaa ja ottaa vaihdossa.


      • EnAutomyyjä

        "VW ei kuitenkaan ole sellainen haluttu auto käytettynä kuin viime vuosikymmenellä." HEHEHEHH eipä ole haluttu juu..ja uutenakin vain maailman suurin valmistaja ja taitaa olla suomessakin kärjessä(lisäksi saman valmistajan Skoda)!!!


        "Cruzea ei muuten kyllä ole halpana autona myyty. "
        Sehän on vain sinun mielipide, edullinenhan se on!
        (Suomeen tämä kompakti, edullinen perusauto saatiin mallivuodeksi 2010.AutoBild)
        http://autobild.fi/uutiset/kaytetty-chevrolet-cruze-millainen-on-korean-chevy


        Tämänkin on hauska:
        "Cruzea on myyty yli 3 miljonnaa eli se on maailman myydyimpiä automalleja."
        Cruzeahan on kuitenkin valmistettu jo 8vuotta..Toyotan, Fordin ja VW:n vastaavia malleja myydään jokaista vuositasolla jo n.1milj. kappaletta!!


      • halpismikähalpis
        EnAutomyyjä kirjoitti:

        "VW ei kuitenkaan ole sellainen haluttu auto käytettynä kuin viime vuosikymmenellä." HEHEHEHH eipä ole haluttu juu..ja uutenakin vain maailman suurin valmistaja ja taitaa olla suomessakin kärjessä(lisäksi saman valmistajan Skoda)!!!


        "Cruzea ei muuten kyllä ole halpana autona myyty. "
        Sehän on vain sinun mielipide, edullinenhan se on!
        (Suomeen tämä kompakti, edullinen perusauto saatiin mallivuodeksi 2010.AutoBild)
        http://autobild.fi/uutiset/kaytetty-chevrolet-cruze-millainen-on-korean-chevy


        Tämänkin on hauska:
        "Cruzea on myyty yli 3 miljonnaa eli se on maailman myydyimpiä automalleja."
        Cruzeahan on kuitenkin valmistettu jo 8vuotta..Toyotan, Fordin ja VW:n vastaavia malleja myydään jokaista vuositasolla jo n.1milj. kappaletta!!

        Eipä tuo halpis ooppeli pärjä valtamerkeille mitenkään!
        Esimerkiksi vuonna 2010 Cruzea myytiin maailmanlaajuisesti vain noin 335 000 kappaletta.

        Cruzea myytiin suomessa reilun neljän vuoden aikana kohtuullisesti, ja käytettyjä yksilöitä on alkanut ilmaantua myytäviksi yhä enemmän. Auton hintataso on ollut jo uutena houkuttelevan maltillinen, ja nyt edullisimmat käytetyt Cruzet vaihtavat omistajaa jo alle 10 000 euron hinnoin.


      • automyyjä

        "ja nyt edullisimmat käytetyt Cruzet vaihtavat omistajaa jo alle 10 000 euron hinnoin."

        Pitää paikkansa ja halvimmat saman ikäiset (2010) Focukset ovat tällä hetkellä 5000€ ja Octaviat 5600€.


      • EnAutomyyjä

        Onkohan niillä ajettu "vähän" enemmän??!?!
        Halvimmalla Oculla 325tkm(!) ja Fokuksella 282tkm...Halvin Cruze 199tkm 6900€!!
        Tuon 199tkm ajetut 2010 Ocut ja Fokukset maksavat 8-10t€ (ja ovat aika karvalakkimalleja)!!! Golffit on vielä kalliimpia!!

        Ja koko edellinen postaus oli tästä jutusta, eli ei minun mielipiteitäni!!
        http://autobild.fi/uutiset/kaytetty-chevrolet-cruze-millainen-on-korean-chevy



        ALOITTAJA HUOM!
        Artikkelista löytyy paljon tyypillisiä vikoja Cruzelle ja monia niistä on mainittu myös tällä palstalla.

        Yhteenvetona: kohtuullinen käyttöauto, halpa, kalliit osat ja huollot, ulkoa hyvännäköinen, penkit huonot ja sisusta hieman halppis(AUTOBILD)


      • EnAutomyyjä

        Ei se Cruze vaan inttämällä ihmeellisemmäksi muutu...

        Oletko muuten Auto-Sunilla töissä "automyyjä"?


      • automyyjä
        EnAutomyyjä kirjoitti:

        Onkohan niillä ajettu "vähän" enemmän??!?!
        Halvimmalla Oculla 325tkm(!) ja Fokuksella 282tkm...Halvin Cruze 199tkm 6900€!!
        Tuon 199tkm ajetut 2010 Ocut ja Fokukset maksavat 8-10t€ (ja ovat aika karvalakkimalleja)!!! Golffit on vielä kalliimpia!!

        Ja koko edellinen postaus oli tästä jutusta, eli ei minun mielipiteitäni!!
        http://autobild.fi/uutiset/kaytetty-chevrolet-cruze-millainen-on-korean-chevy



        ALOITTAJA HUOM!
        Artikkelista löytyy paljon tyypillisiä vikoja Cruzelle ja monia niistä on mainittu myös tällä palstalla.

        Yhteenvetona: kohtuullinen käyttöauto, halpa, kalliit osat ja huollot, ulkoa hyvännäköinen, penkit huonot ja sisusta hieman halppis(AUTOBILD)

        Älä nyt suutu, kun tosiasiat näyttivät sinun olleen väärässä. Vaikka Chevroletit olivatkin kalliimpia kuin Focus ja Octavia, ei se mitään muuta. Minä myyn kaikkia näitä.


      • EnAutomyyjä
        automyyjä kirjoitti:

        Älä nyt suutu, kun tosiasiat näyttivät sinun olleen väärässä. Vaikka Chevroletit olivatkin kalliimpia kuin Focus ja Octavia, ei se mitään muuta. Minä myyn kaikkia näitä.

        ÖÖÖÖ...ei kai ketään suuttunut olekkaan!? Onhan halvin Cruze kalliimpi, mutta myös huomattavasti vähemmän ajettu!! Huvittaa vain tuo hauska logiikkasi ja jääräpäinen puolustelu!
        Itseäni ei kiinnosta(enkä omista) mikä noista kolmesta on myydyin, paras tai kallein, mutta faktat eivät oikein ole Cruzen puolella!

        Eli myyt noita kaikkia...oletko pelkkä autojobbari joka myy käytettyjä?


      • Sivustanauraja
        automyyjä kirjoitti:

        Älä nyt suutu, kun tosiasiat näyttivät sinun olleen väärässä. Vaikka Chevroletit olivatkin kalliimpia kuin Focus ja Octavia, ei se mitään muuta. Minä myyn kaikkia näitä.

        automyyjä katso muuten piruuttasi kalleimmat 2010 vastaavat! On Cruze niissäkin halvin, vaikka jätetään RS,ST,ym.mallit pois eli verrataan ns.normaali Ocua ja Fokusta..Cruze on SILTI pari tonnia halvempi!!


      • automyyjä

        Minä voin vain kertoa rehellisen mielipiteeni. Cruze on noista kolmesta minun valintani. Niiden kanssa ei ole ollut ongelmia ja se on noista paras matka-auto. Eivät Focus tai Octavia huonoja ole. Kyllä minä niitäkin myyn.


      • EnAutomyyjä

        Paras matka-auto...kumma ettei korean-chevyjen ajettavuutta ole pahemmin kehuttu...Ja penkit on edessä aika kovat lisut, sekä takana suorat levyt!! Kulutustakin on moitittu suureksi, mutta rahallahan siitä selviää!

        Eipä kai mielipiteistä sovi kiistellä!! Mutta faktat on erikseen eikö juu!!

        Over and out


      • automyyjä

        Minä keskityn siihen faktapuoleen.


      • EnAutomyyjä

        IHIHIHI....juu!! :)


    • ttyugfhy

      Itselläni on cruze 1.8 vm 10. Ihan hyvin on toiminut. Ajettavuus on hiukka huonompi kuin edellisessä astrassani. Taka-akseli on hiukan erillainen niveliltään. Kyllä cruzen uskaltaa ostaa. Itse ajattelin myydä omani suoralla myynnillä ja ostaa näitä loppupään 1.4 turbon.

    • HyväJaHuono

      160.000 takana ja kaikki tyyppiviat korjattu muutamaan kertaan. Ei mitään isompaa, varaosien saatavuudessa aika suuria eroja. Toisilta autohuolto varaosineen onnistuu paremmin kuin toisilta - oma pieni varaosa on ollut tilauksessa kaksi kuukautta....
      Tiedän mihin en vie seuraavalla kerralla.

      • 555765434

        On tainnut pieni omaisuus mennä, kun olet kaikki tyyppiviat korjauttanut pariin kertaan...tuolla ketjun alun linkissä on aika paljon Cruzeissa toistuvia vikoja!?


      • Kyrsii
        555765434 kirjoitti:

        On tainnut pieni omaisuus mennä, kun olet kaikki tyyppiviat korjauttanut pariin kertaan...tuolla ketjun alun linkissä on aika paljon Cruzeissa toistuvia vikoja!?

        Ei ole mennyt pientä omaisuutta, liki kaikki on mennyt takuuseen. mm takaluukkun kytkin kaksi kertaa, penkinlämmittimet kerran, peruutustutka kerran, sisälokasuojat kerran, nestevuotoja siellä ja täällä. Muista viosta en tiedä. Jarrupalat muutaman kerran, levyt kerran, iskarit ja puslat alkavat olla aika valmiit - nämä lasken kulutusosiksi. Tukivarren niveliä ja raidetangon päät kerran, sama juttu kuluvia ovat. Muuta ei tule mieleen, normihuollot näiden päälle.

        Eniten nyppi nestevuodet pakkasella, nyt on paremmat letkut ym ja se, että sai aika monta kertaa viedä huoltoon - vaikkakin ilmaiseen sellaiseen.

        Nyt odottelen yhtä osaa ja olen jo yli kaksi kuukautta odottanut, jos ei tällä viikolla kuulu, ilmoitan, voivat unohtaa koko homman ja tilaan itse netistä 2-3 vrk ja osa on kotona. Harmi vain kun homma on vakuutusyhtiön hoitama. Pitää vain perua vahinkoilmoitus ja hoitaa homma itse jos ei muuten onnistu. Valitettavasti aivan kaikki eivät ymmärrä mitä on asiakaspalvelu.


    • crr

      Kyllähän sitä auton tyyppivioiksi voi kuka tahansa luetella vaikka mitä, mutta todellisuus on aina jotain muuta. Minulla on tyyppivikoina ollut takaluukun lukon kytkin, joka on vaihdettu. Ei montaa kymppiä ollut. Lämmityslaitteen (ilmastoinnin) automatiikka ei toimi minun mielestäni loogisesti ja olen sen pitänyt käsisäätöisenä, joka paljon mukavampaa. Kerran on herkistetty toisen etupyörän jarrua, kun oli hiukan jumissa (hmmm. mitenkäs voi ollakaan jumissa hiukan, joko jumissa tai ei...).
      Mitään muita vikoja ei minun 1,8 LT Cruzessani ole ollut. Bensankulutuksen pitkän ajan keskiarvo 6,6 litraa ja ajo sekalaista. Käytetynä autoa ostaessa voi tietenkin saada ihan millaisen yksilön tahansa, mutta niinhän se on kaikkien merkkien kohdalla. Jotkut ovat pitäneet autoaan paremmin ja jotkut huonommin. Kaikki saa rikki jos haluaa.

    • KauppakassiaEtsimässä

      Ei tullut tähän taloon Cruzea, vaan vastaava kilpailevan merkin malli.

      Koeajo ei vakuuttanut ja aika lailla taitaa pikkuvikaa olla. Yös huollot olivat kalliimmat kuin merkissä johon päädyimme. Kiitos kaikille kommentoijille!

      • MikäTilalle

        Huollot ovat kalliit ja varaosien saatavuus on heikkoa, vaikka ovatkin luvanneet niitä toimittaa - tosin eivät kerro, että toimitusajat voivat helposti olla kuukausia kun muilla on päiviä. Se siitä, oma auto menee vaihtoo ensikuussa. Tilalle ei tule GM autoa, ei todellakaan. Kerran ja toisenkin voi erehtyä, mutta sitten pitäisi jo ymmärtää ja oppia virheistään.


    • TOP_66

      Minulla Cruze 2.0 LT (diesel) vm 2011. Nyt mittarissa 165 tkm. Siis ensimmäinen omistaja olen.

      Tähän mennessä määräaikaishuoltojen lisäksi:
      - peruutustutkat (takuuseen)
      - takaluukun mikrokytkin (kaksi kertaa, ensimmäinen meni takuuseen - toinen alkuperäisosalla maksoi 75 eur vaihtotöineen)
      - pyöränlaakerit taakse, 114 tkm (osat: 2 x 112 eur vaihtotyö 80 eur)

      Kaikki osat on saatu "suoraan hyllystä" tai alle viikon toimitusajalla (AutoPalin, Pori tai AD-korjaamo, Jyväskylä).

      Perheessä ollut/on aiemmin mm. Volvo S40, Honda Accord, Seat Cordoba. Ei Cruzen huollot ole lainkaan kalliimmasta päästä... vaikka vertaankin oman kokemuksen kautta noihin muihin "halpis"autoihin. Seatin huollot ja varaosat olleet edullisimmat, Hondan kalleimmat.

      Ostaisinko uudelleen? Minua miellyttää edelleen, ja hinta-laatusuhteeseen tyytyväinen eli ainakin harkitsisin vaihtoehtona.

      Tällaista näin viiden vuoden kokemuksella Cruzesta.

      Ps. Työkaverillani saman ikäinen diesel Octavia melkein samoilla kilometreillä. Käytiin arvuuttelemassa vaihtohyvityshintoja kolmesta paikasta. Octaviasta luvattiin 1800-2400 euroa parempaa hyvitystä kuin meikäläisen Cruzesta. Vaikka itse en vaihtaisi edes päittäin Cruzea Octaviaan (tai vaihtaisin toki, ja möisin heti pois... mutta tarkoitan siis pitämistä käyttöautona). Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä eli varmaan osin makuasia

      • OstinMuutenCruzen

        Eka huolto ns. pienempi huolto maksoi merkkihuollossa 162 euroa. Edelleiseen autoon vastaava maksoi melkein 300 euroa. Chevroletin huollot ovat siis ainakin aivan halvimmasta päästä.


      • PaikkaOnVäliä

        Riippuu siitä missä huollatat autosi...


      • V_MAX
        PaikkaOnVäliä kirjoitti:

        Riippuu siitä missä huollatat autosi...

        Missä niitä kalliita Chevroletin huoltopaikkoja sitten on? Minä en ole törmännyt yhteenkään. Seuraavaksi on tulossa kallein eli neljännen vuoden huolto tammikuussa. Kolme ensimmäistä olivat hyvinkin edullisia Skodaan ja Volkkariin verrattuna.


      • V_MAX

        Olen muuten ajanut kesällä turbocruzella 5.3 litraa satasella kulutuslukemilla reissuajoa.


    • TOP_66

      Noita kommentteja huoltojen kalleudesta ja varaosien heikosta saatavuudesta minäkin hämmästelin.

      Kulutuksesta (auto siis siis se diesel 2.0 120 kW) kommentti:
      - alin (Jkl-Kemi-Jkl, 932 km maantieajoa): 4,97 l/100 km
      - ylin (sekalaista, talvi): 7,78 l/100km

      Siis pumpulta mitattuna (tosin ajotietokone näyttää yllättävän samoja lukuja, jos ajaa tankillisen)

      Alin kulutus mitatttuna siis talvella (talvirajoitusten aikaan) ja "siististi", kun kokeilin miten vähällä voisi päästä. Ylin taas yli 60% kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa talvipakkasilla.

      Kokonaisuudessaan tällä hetkellä keskikulutus on 5,61 l/100 km
      (kaikki kuitit syötetty tankkaus.com, ja ajoa mittarissa siis 165 tkm).
      Suurin osa ajostani on maantieajoa (noin 80/20%).

    • Chevy1

      Kokemusta 100 tkm ( 1,7 diesel ) ja ainut takuu korjaus parkkitutkat. Ehdottomasti aliarvostettu auto... Suosittelen koeajamaan :) Edellisessä premiun autossani oli aina pikku vikoja, jotka tästä puuttuu :)

    • eiGMseuraava

      Kyllähän tuolla ajellut on..ei mikään ameriikan herkku, mutta käyttöautona menettelee, kunhan ei liikoja vaadi. Kulutus on hieman kova ja vaihdon kohta ollessa ajankohtainen, en ainakaan Opelia osta.

      • eiGMseuraava

        niin ja malli on 1.4T 2012


      • toinenerkki

        Saa sitä aika paljon vaatiakin. Ketjussa näyttää kaikki oikeat Cruze 1.4 T:n omistajat ihmettelevän puppua kulutuksesta. Puppua se nimittäin on, sillä turbokone on pieniruokainen. Olen seurannut kulutusta useamman vuoden ja maantiekulutus on 5.6-5.8.


    • mielopelastra

      Erikoista on se, että Cruze samalla 1,4T koneella on selkeästi hitaampi lämpiämään kuin Astra joka tosiaan lämpiää tosi nopeasti näistä nykyautoista. Ja Cruzen penkit on ihan persiistä verrattuna Astran penkkeihin. Ne eivät kyllä ole samoja osia vaikka teknillisesti olisikin sama auto.

      • toinenerkki

        Cruze 1.4 T lämpeää todella nopeasti ja on yksi lämpimimpiä autoja. Ei voi samana päivänäkään puhua VW-konsernin kylmien autojen kanssa. Minulla oli sijaisautona samanlainen Astra huollosta, eikä se ainakaan nopeammin lämmennyt kuin oma autoni. Penkeissä en mitään eroa huomannut, mutta samoja osiahan ne ovatkin. Astran AGR-penkit ovat paremmat kuin sen peruspenkit, mutta niitä en ole kuin koeistunut.


      • arrikoski
        toinenerkki kirjoitti:

        Cruze 1.4 T lämpeää todella nopeasti ja on yksi lämpimimpiä autoja. Ei voi samana päivänäkään puhua VW-konsernin kylmien autojen kanssa. Minulla oli sijaisautona samanlainen Astra huollosta, eikä se ainakaan nopeammin lämmennyt kuin oma autoni. Penkeissä en mitään eroa huomannut, mutta samoja osiahan ne ovatkin. Astran AGR-penkit ovat paremmat kuin sen peruspenkit, mutta niitä en ole kuin koeistunut.

        Jollain on tarve keksiä näitä jorinoita ja vielä toistaa itseään suurella kulutuksella. Ei kannata noteerata sen kummemmin.


      • huomioita

        Kyllä Astrassa on paremmat etupenkit, mutta takapenkit ovat huonommat(kovat)! Eikä muuten ole Cruzessa ja Astrassa samat etupenkit, verratkaa vaikka(perheessä molemmat)!!

        Meillä ainakin on Cruzen 1.4T keskikulutus 7,6L/100km ja Astrassa 7,2L/100km. Molemmilla ajetaan aikalailla 50/50 maantie ja kaupnki ajoa. Eihän kulutus ero suuri ole, mutta on kuitenkin. Astra on 2011 134tkm ja Cruze 2013 69tkm. Työkaverin Octavia 1.4TSI kulutus on aikalailla sama Astran kanssa, eli on kai aika normaali tuon kokoisille.


    • crr

      Minulla on muutama erilainen auto ja joitain mopoja ja moottoripyöriä, joiden polttoaineen kulutuksista voisin mainita myös jotain.
      - Range Rover V8 EFI vm -87 : ~15-20 l/100 km
      - VW 1200 vm -62 : 6-8 l/100 km
      - Suzuki SJ 413 JX vm -87 : ~8-11 l/100 km
      - Solifer Export vm -66 : ~5 l/100 km
      - Royal Enfield Bullet vm -97 : ~2,5-4 l/100 km
      - Chevrolet Cruze Sedan 1,8 LT vm - 12 : ~6,5-7,2 l/100 km
      Pidemmän matkan keskiarvoksi muodostunut 6,6 l/100 km. Ei ole minusta paljon.

    • kopiokonekäny
      • kopiokonekäyny

      • AinaToyota

        Aivan turha syytellä aina Toyotaa kopioimisesta. Monet uudet autot muistuttavat toisiaan. Tällä kertaa Toyota on kuitenkin onnistunut muotoilussaan, vaikka tyyli onkin jossain määrin lainattu.


      • MinullaAINAtoyota

    • seonpaska

      Laadultaan halpis. Tilojen yksityiskohtien suunnittelu todella surkea. Tyhmän suunnittelun vuoksi helvetin hankala käyttää arjessa. Vikapesä. Tyypillinen "opel".

      • seonpaska

        Puhun siis Toyotastani.


    • veikkoeloranta

      olen cruisallut 3v/2013/1,6 5vaihdetta cruzea ja hyvin se cruisaaluun sopii koska ei ole raketiksi tehty viimeisin vuosihuolto hertsikassa hki maksoi 283,64/27.10.2016 eikä muutkaan huollot sen enempää maksaneet kerran vuodessa huollatan.En ole käsijarrua käyttänyt koko aikana lainkaan ja nyt sain opetuksen lompakon kautta jarrujen herkistely takana maksoi 99,90,joten nyt olen käsijarrun aina vetänyt päälle pysäköidessäni.kaikki autoni olen ostanut uutena 3 ladaa,nissan diesel,sierra diesel,escort diesel,suzusi igni nelivetos, suzu liana at nelivetosiinä oli pakko käyttää käsijarrua ettei auto maannut at seisontalukitusta vasten eli moottori sammuksiin kässäri päälle ja viimeisetti at seisonta asentoonkaikki autot on hyvin toimineet onhan ne kaikka olleet huollon piirissä aina. nykyään ajan vähän ja kuluseuranta on toteutettu MY CAR ohjelmistolla nokian kännykässä ja tässä factaa 3v poltt.7.34 hita 1,4676 kaikki kustannukset yht vak vero huolto renkaa vaidot pyyhkijän sulat.Siis kaikki kulut ilman pääomakuluja ja autotalli sekä prkkipaikka kuluja ne ovt minulla 15 ja 14€ per kkx36kk=1049€ vähäsen ajomärän takia on autoni kulut per km korkeat koska vak vero siis kiinteät kulut jakautuvat reilusti puolta pienempään ajosuoritteeseen nyt ne on 3v/0,25€/km
      joten tässä oli tietoa sinulle kuluista ja tietenkin niille muillekin mututuntuman kirjoittajille
      terveisiin NIS-580 cruze 1,6

    • Koreanhalpis

      Hauskaa kun vanhaa kansaa polttelee päästä ajamaan Letukalla. Moni ei ostettuaankaan tiedä ajavansa re-brändätyllä Daewoolla vaan uskottelee itselleen että tilava ja mukava on Amerikan rauta. Oikeasti, siinä missä Hyundai ja Kia onnistuivat hyvin, siinä Daewoo pysyi kehitysmaa-autona. Se on aina ollut ruma ja lyhytikäinen.. Nyt kun rumeleonttiin lyödään lisää muovikromilla keulalle ja ennen maineikkaan Chevroletilla logo, niin kannattaa muistaa että Daewoo se vaan on.

      • Koreanhalpis

        Minun autotietouteni on muuten 70-luvulta. Silloin oikeat miehet ajoivat jenkkiautoilla ja minulla oli vain Tojota. Eikä se asia siitä miksikään ole vieläkään muuttunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe