Voivoivoi!!!

Daabadaaba

Aivan käsittämätön keskustelu siitä onko maahanmuuttajilla oikeutta muuttaa
Hartolassa Petäjistöön.Todella on oikeus pojat ovat satakertaa sivistyneempiä kuin ikäisensä Hartolan kollot ja tottakai vuokranantaja asuttaa mielellään sellaisia joilta vuokra tulee ajallaan ja joidenka jälkeen ei tarvitse tehdä kymppitonnin remppaa.Valittajat pakatkoon laukkunsa ja muuttakoon muualle kyllä naapurikunnissa asuntoja on.Toivon syvästi että saamme tänne lisää maahanmuuttajia sillä kaikille tekee hyvää avartaa omaa näkökulmaansa sen ahtaan näkökulman jonkan muutaman promillen jokapäiväinen humalatila on pysyvästi hämärtänyt.
Kukaan työssä siis oikeissa töissä käyvä ei naapuriinsa halua lapsiperhettä jotka mekkaloivat niin pihalla kuin sisällä ja kaivavat ja tonkivat kuin Pohjois-Korean nälkää
näkevät ihmiset pihat mustalle mullalle kävelevät ja pyöräilevät istutusten päältä ja kaikkea muuta kamalaa.
Rauhallinen asuinympäristö kuuluu kaikille sitä eivät jotkut mölkyn ja ovien viskojat tunnu tajuavan he ovat niitä jotka käyttävät hyväkseen meidän veronmaksajien rahoja ei aina kannata maahanmuuttajia syyttää kun vikaa on omassakin väessä.

36

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daabadaaba

      Täältäkäsin siis Heinolasta surettaa entisen kotikuntani Hartolan näköalattomuus.Rukoilen että kunnassa huomattaisiin miten tärkeää on rauha ja hiljaisuus.

    • Nimimerkkiliianlyhyt

      Jassoo,saas nähdä kuinka käy vuokran maksun kun pitää pärjätä yksin.Toivotaan kaikkea hyvää maahanmuuttajapojille että jatkossakin asenne on yhtä hyvä.Käyvät koulut loppuun ja menevät opiskelee ja sitten töihin.Mihin töihin?Ei Hartolassa ole kenellekkään töitä.

    • gtdrseses

      kuka heitä valvoo siellä lehdessä joku niiden pää pamppu mies kertoi että ei voi kertoa kuinka monin on jo saanut myönteisen luvan ja kuka taas kielteisen, sen luulisi olevan julkista tietoa kaikille jos ne on saanut kielteisen niin miksi heitä päästetään kouluun vielä ulos ja takaisin turvalliseen kotimaahan, kuten maahanmuuttovirasto on jo todennut että maa on turvallinen

      • klksfsdf

        Ainakin kaksi on saanut myönteisen turvapäätöksen. Muilla käsittely vielä kesken. Kukaan heistä ei ole saanut kielteistä päätöstä. Sen jälkeen täysi-ikäiset saavat valita oman asuinpaikkansa, ja Hartolan afgaanipojista osa on jo täysi-ikäisiä (tänä vuonna 18 vuotta täyttäneitä) ja nuorin on 15-vuotias. Suurin osa v.2000 syntyneitä. Järkevintä heille kuitenkin käydä peruskoulu loppuun samassa paikassa.


    • Joreena

      Otappa selvää ennenkuin tuot muka totuuksia julki.Viikko sitten saimme tiedon että taas uusi kansanryhmä on Afganistanissa vainon alla ja odotettavissa on uusi ja massiivinen maastalähtö jonnekin turvalliseen maahan.Nämä turvallisuusluokitukset eri maista eivät ole 100% luotettavia ja huomatkaa ei Suomikaan ole välttämättä turvallinen maa asua jos katsoo tätä vihapuheiden määrää mitä tämäkin keskustelufoorumi suoltaa.

      • nääsjksfjd

        Pitää muistaa, että ko. henkilöit eivät kaikki suinkaan ole Afganistanista lähtöisin, vaikka täällä ja siellä puhutaan koko ajan vaan afgaaninuorista.


    • EiKiitosHernekeitolle

      Ei ole oikein että kantaväestö, työssäkäyviä normaaleita ihmisiä joutuvat jättämään kotinsa sen takia että pakolaiset/maahanmuuttajat tarvitsevat asuntoja.Niinkö hyväksyisit jos joku ajaisi sinut pois kotoasi?Oli väärin että kunta purki markkinakentän laidalta kerrostalot jos kerran asuntoja on liian vähän ja pakolaisia odotetaan lisää.Omituisia päätöksiä kunnalta.Ei osata ennakoida tulevaa vaikka ongelma on nenän edessä.Oman maan kansalaiset ovat ensisijaisesti avun tarpeessa.

    • Baakellsi

      Kunta teki aivan oikein kerrostalot torin laidalla olivat vain huumeiden sekä muiden laittomien asseiden ja aineitten välityspaikkoja.Siellä loisi ihmisiä jotka eivät maksaneet vuokraansa mieluummin jokainen niin yksityinen vuokranantaja tai kunta tai kaupunki ottaa sellaisen asukkaan joka maksaa vuokransa juuri niinkuin pitääkin,ei hajota asuntoa kopioiksi niinkuin Hartolassa on tehty.Visantien kerrostalot purkuun nyt ja heti ettei siitä tule samanlaista loisten pesäpaikkaa mitä torin laidan hökkelit olivat.Ja se takuuvuokra kaksi kuukautta on aivan liian vähän esim.Turussa pyydetään puolen vuoden vuokraa ja siihen ei käy sossun maksusitoumus vaan pankkitalletus,kaikki vakuutukset on myös vaadittava.Monet asunnot ovat niin karmeassa kunnossa varsinkin lapsiperheitten jäljiltä ettei puolen vuoden vuokratakuulla edes saada asuntoa seuraavalle asuttavaan kuntoon.
      Tuttavani joka on kiinteistönvälittäjä välittää myös vuokra-asuntoja ja kriteerit ovat jämäkät:
      -vakituinen työ
      -ei luottohäiriömerkintöjä
      -1/2 tai 1 vuoden vuokra etukäteen tapauskohtaisesti riippuen
      -ei lemmikkejä
      -ei tupakointia
      -ei lapsiperheille
      .ei sosiaalitoimiston maksusitoumusta
      -pankkitalletus
      -laaja kotivakuutus

      • afddddddddd

        Nämä unohtuivat:
        -ei mielenterveyspotilaita
        -ei sairas- eikä vanhuuseläkeläisiä
        -ei homoseksuaaleja
        -ei ulkomaalaistaustaisia
        -ei yksinhuoltajia


    • weyytjtyuytu

      http://www.afghanistan.fi/kanun/index.php?option=com_content&view=article&id=783:maahanmuuttovirasto-on-arvioinut-afganistanin-turvallisuustilanteen-uudelleen&catid=52:rights&Itemid=81

      tuosta kun otat itse selvää nii 4 eri maakuntaa on afganistaniassa jossa on vaikeaa mutta kukaan ei estä heitä matkustamassta naapuri maakuntaan.luulisi sen olevan halvempaa jos minä muutan pertunmaalle kuin se että lähtisin tästä afganistaniin täysihoitoon ja saisin vielä diskorahaa joka kuukausi ja täyden puhelinedun.

      mitä tulee agnaaninuorten ikä kysymykseeen olen saanut kuulla luotettavalta taholta että he tulivat kepilään viime helmikuussa ja jokainen oli 15 v miten jo nyt osa heistä on 18v millä logiikalla tämä on todettu, et tainnut olla laskentotunnilla koulussa paikalla kun näitä asioita käsiteltiin.

      ja voin kertoa että jokainen on tehtaillut paperin jossa he ovat syntyneet vuonna 2000. eri asian on että tollanen parikymppinen menisi vielä 16v vanhasta kovinkaan pitkään
      ja jos jossakin vaiheessa he tunnustavat että ovatkin vanhempia astuu maahanmuuttolain pykälät voimaan jossa kerrotaan viranomaisen erehdyttämisestä josta seuraa että melkein pistetään takaisin kotiin kenkätehtaaseen töihin
      laki pitää olla kaikille sama myös heille
      ja se on totta että suurin osa ei ole afganistaniasta vaan pakistaniasta joka on taas turvallinen maa, joku juoni ja kertoi heille että rajan yli ja sitten taivas aukenee heille.

      on syytä vielä todeta että tulevaisuudessa heidän kulunsa jää hartolan kuntalaisten maksettaviksi kun valtio vetäytyy velvoitteistaan. veroäyri nousee

      • gfdgdgg

        Minä luulen, että noilla pojilla ei ole välttämättä tarkkaa tietoa syntymäajastaan ja sehän ei heidän vikansa ole vaan paikallisen systeemin. Facebookissa yhdelläkin pojalla on kolme eri profiilia ja jokaisessa niissä näyttää olevan eri syntymäpäivä-ja vuosi - muutaman vuoden tarkkuudella. Pitäisikö uskoa poikien omaan ilmoitukseen vai mihin? Tuskinpa he ryhtyisivätr valehtelemaan itseään vanhemmiksi kuin mitä ovat. Vuonna 1998 syntyneet ovat 18-vuotiaita (syntyneet vuoden alkupuoliskolla). Pakistanin Quettasta ovat muutamat - ja tämäkin perustuu heidän omaan ilmoitukseensa. Hartolassa heidän elintasonsa on korkeampaa kuin keskiverto kantaväestöön kuuluvalla. Rajansa kaikella.

        Pääsevätkö he Suomen armeijaan?


      • sgddsggsd

        Tuo oli asiaa! Jos minun turvallisuuteni Päijät-Hämeessä joutuisi vaakalaudalle niin kyllä minä ennemmin muuttaisin Lappiin tai Pohjanmaalle kuin lähtisin maapaloon toiselle puolelle!


      • 14-18v

        Kertauksen vuoksi laitetaan tähän uudelleen ne syntymäajat:
        12.11.1997
        20.1.1998
        28.6.1999
        1.1.2000
        6.5.2000
        30.6.2000
        30.6.2000
        30.7.2000
        30.7.2000
        30.7.2000
        13.9.2000
        15.5.2001
        1.11.2001
        Aika monet jakavat saman syntymäpäivän.


    • lakeface

      Toimin itse verkostossa joka sijoittaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneen suojaan.Tiedän että se on laitonta mutta ei niin laitonta kuin huumeiden,alkoholin tai tupakan salakauppa.Ja veroäyri nousee muutenkin koska joudumme elättämään niin Hartolan kuin naapurikuntienkin luuserihöt muista se.Jokaisella suomalaisella on mahdollisuus opiskella,hankkia ammatti tai työllistää itse itsensä mutta se on helpompaa hakea massii sossunluukulta.

      • näkökulmaa7336

        "Jokaisella suomalaisella on mahdollisuus opiskella,hankkia ammatti tai työllistää itse itensä mutta seon helpompaa hakea massii sossunluukulta."

        Noin kirjoitti "lakeface".

        Tuohan on totta! Sosiaaliavustukset ovat sitä varten, jos työpaikan menetyksen, sairauden ym. vuoksi joutuu tipahtamaan standardeista ulos. Ja niin se pitääkin olla hyvinvointiyhteiskunnassa, että apua on saatavilla.

        Mutta mitenkäs kun monet pakolaiset ja maahanmuuttajat tulevat Suomeen ja oppivat jo lapsesta lähtien elämään sossuavustuksilla ja muiden ihmisten hyväntahtoisuuden varalla. Eivät varmaan lähde opiskelemaan, hanki ammattia tai työtä kun rahan saa helpommallakin.


    • lakeface

      Aika moni maahanmuuttajista on työllistänyt itse itsensä ja perheensä.Minusta koko Suomen nykyinen järjestelmä tulee romuttaa otetaan käyttöön Tanskanmalli jos et ota työtä vastaan niin ei tule tukiakaan.Tai sitten niin että jos saat työmarkkinatukea niin se olisi määräaikainen esim.3 kk.jonka aikana sinun tulisi tehdä elämällesi joku ratkaisu.Ja sitten kaikki nämä työpajat ja muut tulisi ehdottomasti lakkauttaa ne eivät oikeasti auta työllistymään ne auttavat vain loisimaan.Meillä on omassakin porukassa siivottaa aika paljon ei pidä näitä maahanmuuttajia aina syyllistää.Kohta olemme siinä pisteessä että tapahtui missäpäin Suomea hyvänsä jotakin ikävää niin tekijä on aina maahanmuuttaja vaikka tekijä olisi kantaväestöön kuuluva.
      Suomi sivistysvaltiona sortaa myös omiaan saamelaiset ja romanit sorrettuja vähemmistöjä molemmat.Tunnen lääkärin suomalaisen jonka elämäntehtävä on auttaa paperittomia maahanmuuttajia saamaan terveydenhuoltoa kunnioitan heitä jotka piilottavat heitä jotka eivät syystä tai toisesta ole saaneet oleskelulupaa Suomeen.Ja vielä tunnen niin paljon kantaväestöön kuuluvia jotka elävät sossun tuella kun eivät viitsi tehdä töitä Suomi on pullollaan tekemätöntä työtä tajutkaa jo ei 10 vuoden
      viinaputkessa elävältä yhteiskunnan loiselta voi mitään muuta vaatia kuin nurmikon leikkuuta kun hän ei muuhun ammattitaidottomana pysty.

      • AurinkoistaSunnuntaita

        Tanskan malli? Tanskassa työtön tienaa monesti vielä enemmän kuin Suomessa, koska työttömyyspäiväraha on selkeästi suurempi. Ja siellä ei jätetä hädässä olevia ihmisiä samalla tavalla tyhjän päälle kuin meillä Suomessa. Mistähän lienet onkinut tuollaisen tiedon, että Tanskassa ei saa tukia, jos ei ota työtä vastaan? Käytännössä tilanne on samankaltainen kuin Suomessakin: tukia saa, vaikka töitä ei ole. Sen sijaan työpajoja ja työtoimintakeskuksia on enemmän, mutta ne on organisoitu paremmin. Täällä Suomessa ei ole tarjon muuta kuin maton- ja sukankutomista tai linnunpönttöjen tekemistä. Tanskassa on tajuttu, että yhteiskunta kaatuu, jos työttömät laitetaan tuottamattomaan työhön. Työvoimapolitiikka on alun alkaen Tanskassa hoidettu mallikkaammin ikään kuin olisi pystytty ennakoimaan, että työllisyys kasvaa (on melkein yhtä suuri työttömyysprosentti kuin Suomessa), mutta työttömiä ei suinkaan kyykytetä jossain "puuhastelussa" vaan heidät pyritään ohjaamaan paikkoihin, joissa heidän ammattitaitonsa voidaan maksimoida käytöntöön. Ja huom! Yhdeksän euron ja pienen työttömyyskorvauksen sijaan he saavat 70-90% siitä mitä ovat tienanneet töissä ollessaan. Ainahan se ei ole mahdollista, ja jos ei niin silloin maksetaan työttömyyskorvausta. Ei siellä jätetä ihmistä pulaan. Työkyvytön laitetaan sairaseläkkeelle. Muutenhan tuossa kirjoituksessasi on asiaa, paitsi että korvaan särähtää viimeinen lause, jossa kirjoitit, että ei yhteiskunnan loiselta voi muuta vaatia kuin nurmikon leikkuuta kun hän ei muuhun ammattitaidottomana pysty. Olen eri mieltä; kaikista ei ole nurmikkoa leikkaamaan. Kyllä siinä lihaksia ja kuntoa tarvitaan. Ja mitä tiedän täällä nurmikon leikkaajia niin yksikään heistä ei ole "viinaputkessa elävä yhteiskunnan loinen".


      • työtön_työtön_työtön_

        Olihan tuossa pakolaisaallossa se hyvä puoli että yksi hartolalainen arabiankielen taitoinen pitkäaikaistyötön löysi työpaikan (vaikkei Hartolasta). Niitä farsin taitavia kaivataan ehkä lisää lähiaikoina kun Kepilään saapuu uudet asukkaat.


    • jaajox

      lakeface, mikset toimi isänmaallisesti ja kristityn taustasi mukaan ja kielteisen päätöksen saanethan pitäisi palauttaa pokkiin, se on oma etusi ja myös muiden suomalaisten etu.
      nyt kun kerran tiedätte niin kertokaa miksi maahanmuuttajat ajelee uudehkoilla autoilla, kuka ne heille ostaa, mistä tulee heidän hienot vaatteensa? kuka ne maksaa
      miksi kela kohtelee eriarvoisesti kansalaisia ja maahanmuutaajia heidän edukseen

      mitä tulee noihin syntymäaikoihin josta lista.....ei pidä paikkaansa, olen omin silmin nähnyt aivan erilaisen listan heidä itse tekemänään. mitä tulee iänmäärityksen se voidaan tehdä ja pitäiikin tehdä esim röngtenlausunnon perusteella.

      mistä tulee tieto että aika moni maahanmuuttaja on työllistänyt itsensä ja perheensä
      näkyykö t'äällä esim matun pitämiä kirpputoreja? pizeriaa yms ja puhun nyt tästä viimeaikaisesta matu aallosta
      tiedossahan on kaikilla 90 luvun somali aallosta että kuin moni on heistä työllistynyt tänä aikana, määrä ei ole kovinkaan mairitteleva,osa heistä ei osaa edelleenkään suomea.
      se kotoutuminen meni ihan persiilleen.
      maahan saa tulla jos on asiallisia perusteita, näillä pojilla asia on hieman kyseeenalainen. pitäisi osata erottaa haitta maahanmuutto eli sosiaalisen aseman tarkoituksenmukainen haku ja sitten sotaa paossa olevien lapsien suojelun tarve ja sekin on lähes sataprosenttisesti oltava paikallista, ei toisessa maassa tapahtuvaa.
      eihän siinä ole mitään jiitä.

      • KysyväEksyy

        Jaajox:
        "mitä tulee noihin syntymäaikoihin josta lista.....ei pidä paikkaansa, olen omin silmin nähnyt aivan erilaisen listan heidä itse tekemänään"

        Niin sitä vaan, että tuo on heidän tekemänsä listaus. Mihin tässä enää voi luottaa?


      • KysyväEksyy
        KysyväEksyy kirjoitti:

        Jaajox:
        "mitä tulee noihin syntymäaikoihin josta lista.....ei pidä paikkaansa, olen omin silmin nähnyt aivan erilaisen listan heidä itse tekemänään"

        Niin sitä vaan, että tuo on heidän tekemänsä listaus. Mihin tässä enää voi luottaa?

        Siis tarkoitin, että nuo syntymäajat ovat poikien facebook-profiileissa. Itse ovat sinne ne laittaneet - ja ihan julkista tietoa, julkisessa paikassa.


    • totuusesiin2

      tuohan alkoi kiinnostaan
      Miksi siis somalien ja irakilaisten työllisyysaste on 13% mutta nepalilaisten 72%?
      lainaus tästä:
      http://www.halla-aho.com/scripta/tyollistymisesta.html
      sekä

      Maassamme asuvien Somalian kansalaisten työllisyysaste on 13,2%. Koska somaleita näkee usein tulkkeina, monikulttuurikoordinaattoreina ja vastaavina, on syytä olettaa, että "oikeissa" (ts. muitakin kuin työntekijää itseään hyödyttävissä) töissä heitä on huomattavasti vähemmän. Huonommin menee ainoastaan irakilaisilla (13,1%) ja myanmarilaisilla (9,8%), joskin viimemainittuja on Suomessa niin vähän, että luvut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia.

    • lakeface

      Kuka sanoo että olen kristitty?uskon Jumalaan omalla tavallani en minkään uskonnon ja normien mukaan.Suomella on varaa ottaa maahanmuuttajia jos meillä on varaa elättää näitä omia sossupummeja niin miksemme ottaisi vastaan heitä joilla on todellinen hätä enkä tarkoita vain jotain yhtä kuntaa taikka kahtakaan vaan koko Suomea.maamme on muuttunut suvaitsemattomuuden pesäpaikaksi jossa vain naamanväri ja kaulassa kannettava leijonakoru takaavat sen että olet turvassa.

    • attalairak

      suomalaisista suurin osa on kristittyjä,oletko sinä oman pesäsi likaaja? suomella on yhtä paljon varaa ottaa muslimi elintasopakolaisia kuin saudiarabialla tai virolla
      tai unkarilla.
      näyttääkö sinusta siltä että nämä kultakoru kaulassa euroopan halki tulijat olisivat nälkiintyneitä,heikkoja ja köyhiä, ihmisiä joita yleensä konfliktit kourii kovemmin.
      minusta ei näytä, sekin musu joka oikein telkkarissa jukerti että puuro on koirallekkin liian huonoa ja naisten ruokaa, ei tainnutkaan olla hätää kärsimässä, kun oli etsintäkuulutettu rikoksistaan irakissa ja vielä sotilas, ylipainoinenkin vielä.(hyvin syönyt)
      mikä on sinun mielipiteesi tähän asiaan?
      emme ole suvaitsemattomia vaan oikeudenmukaisia.
      et kommentoinut edellistä viestiäkään missä kerrotaan todelliset työllistymis prosentit. koskettiko se sinua? avasiko se hieman sumuisia silmiäsi?

      • Suvaitsevuutta364

        Jos henkilö ei ole ollut työelämässä koskaan tai enintään muutaman vuoden niin vaikea on ymmärtää ja sisäistää työttömyysprosentteja ymv. Ajat ja tilastot muuttuvat jatkuvasti, eikä kaikilla ole sisäistä lukutaitoa, jota vaaditaan tilastojen tulkitsemiseen.


    • loisianeovat

      Tuolla paskasakilla ei ole mitään oikeutta tulla Suomeen. Aloittaja voi itse elättää loiset, tai mieluummin vetää itsensä kiikkuun.

      • Parasiitti78

        Hän (siis aloittaja) taisikin jo mainita toimivansa verkostossa joka sijoittaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita suojaan, joten osallistuu käsitykseni mukaan maahanmuuttajien elättämiseen. Jostainhan heidän on saatava rahaa elämän perusasioihin ja ja kun eivät ole virallisen systeemin piirissä.


    • lakeface

      Numeroita ja lukuja voidaan suoltaa kuin automaatista ja huom.nimenomaan negatiivisia.Minulla itselläni on hyvin olen onnekseni tai onnettomuudekseni syntynyt sukuun jolla on omaisuutta.Joten minulla on rahaa auttaa heitä joita Suomen armoton järjestelmä potkii päähän.Minulle on ihan samantekevää minne tai kenelle rahojani annan minulla on ammatti joka tuottaa hyvin.En tarvitse enää niin kauhean paljon.Huomenna ostan asunnon/salaisen turvapaikan läheltä Lahtea talon jossa on tilaa ja kenenkään siellä ei tarvitse pelätä.Meillä on siellä tarjota heille ruokaa,lääkärinpalvelut ja kaikki maassa nimeltä Suomi joka itseään sivistysvaltioksi kutsuu..häpeä sinä pian syntympäivääsi viettävä Suomi.

    • UteliasPelle

      Me - veronmaksajat? Meneekö sairaseläkkeestä veroa?

      • gg45h

        Se on työkyvyttömyyseläke , sairaseläkettä ei olemassa. Kyllä, vero siitäkin menee.


    • RoudariRiitta

      Tottakai kaikesta menee vero tupakasta.alkoholista jos ei roudaa Virosta ja myy sitten pimeästi voitolla.Niinkuin minä teen.

    • ihmettelijä2

      KUINKA MEINAAT PITÄÄ LAHDEN TALOSI PIILOSSSA VIRANOMAISILTA jos naapuriin muuttaa matua solkenaan se herättää epäilyksiä vai kellariinko ne tuuppaat

    • lakeface

      Ikävää mutta totta lähimpään naapuriin matkaa rapiat 20 km paikka lähellä Lahtea kuuluu Lahteen oma rauha,iso piha joka on aidattu ja varustettu parhaalla mahdollisella turvatekniikalla samoin meillä on myös vartijat omasta takaa.Joten huoli pois emme ole tulossa takapihallenne samoin meillä on kuljetuksiin erikoisvarusteltu auto.Ja tämä kaikki maksetaan minun kukkarostani ei yhteiskunnan.Haluan auttaa heitä joille hyvinvointi Suomi sanoi ei tänne.

    • yutiyuoyoyo

      käytkö yleensä päivisin töissä vai tuhlaatko kaiken energiasi tuohon hommaan

    • lakeface

      Kyllä olen töissä vanhempieni yrityksessä.Saan määrätä itse työaikani ja kaiken muunkin.Voin keskittää focukseni heihin jotka todella apua tarvitsevat ja sillä saletti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe