Miesystävän lapsi pompottaa

puoliäitiehdokas

Olen löytänyt työpaikaltani todella kivan miehen, jonka kanssa ollaan nyt seurusteltu reilut pari kuukautta. Mies on 13-vuotiaan tytön yh-isä, lapsen äiti ei ole kuvioissa ollenkaan. Mies on muuten todella fiksun oloinen ja järkevä, mutta tytön kohdalla tällä on jokin "sokea piste". Tyttö on kietonut isänsä pikkusormensa ympärille ja saa tämän tekemään melkeinpä mitä tahansa. Kaikessa pitää ottaa tyttö huomioon ihan naurettavuuksiin asti. Mies ei voi tulla luokseni yöksi ellei tyttö ole menossa jonnekin kaverilleen yökylään, koska tyttöä kuulemma pelottaa olla yksin kotona. Vaikea uskoa että 13-vuotiasta todella pelottaa olla yksin kotona. Itse olin saman ikäisenä mielelläni yksin kotona jos vanhempani lähtivät esim. mökille pariksi yöksi enkä itse halunnut mennä. Kun minä menen heille yöksi, tyttö kiukuttelee, tiuskii, puhisee ja pyörittelee silmiään ja käyttäytyy muutenkin niin kuin minun yövierailuni olisi suurin katastrofi mitä elämässä voi kohdata.

On myös hankala saada miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa kun tyttö haluaa koko ajan olla mukana. Pari viikkoa sitten olisin halunnut lähteä miehen kanssa kahdestaan elokuviin ja syömään, mutta tyttö kuuli asiasta ja kysyi heti isältään että saako hänkin tulla, ja mies sanoi välittömästi että totta kai saat. Itse olisin halunnut aikuisten illan kahdestaan, kun elokuvakaan ei tuntunut tyttöä kovasti lopulta edes kiinnostavan. Kotona tyttö on lähes aina siinä huoneessa missä mekin. Esim. jos olemme olohuoneessa, tämä tulee myös olohuoneeseen. Pahimmillaan tunkee istumaan minun ja miehen väliin tai jos se ei onnistu niin menee isänsä kainaloon ja yrittää kääntää tämän huomion itseensä. Miehen mukaan tyttö viettää kyllä aikaa omassa huoneessaan kun he ovat kahdestaan, joten kyse on selvästi siitä että minä olen paikalla. Mutta mies ei näe tuossa väliin tunkemisessa mitään ongelmaa, pitää kuulemma vain ymmärtää ja antaa aikaa. Oikein mitään ei voi suunnitella ilman että mies miettii miten tyttö siihen suhtautuu.

Kyse ei ole siitä että olisin itse lähtökohtaisesti suhtautunut nuivasti tyttöön, päin vastoin olen alusta lähtien yrittänyt olla kiva ja ystävällinen ja yrittänyt tutustua ja keskustella. Hyvinä päivinä tyttö suhtautuu minuun välinpitämättömästi, huonoina taas myrkyllisesti (vittuilee päin naamaa, isänsä mielestä se on vain sarkasmia ja tytön omaa huumoria). Tuntuu siltä kuin tytön mielestä isänkin elämä pitää pyöriä hänen ympärillään. Miehen kavereihin tyttö suhtautuu oikein hyvin, ei protestoi. Kavereidensa kanssa mies saa tytön mielestä mennä ja tehdä, mutta ei minun.

Olen ruvennut miettimään että pistäisin suhteen poikki. En jaksa sellaista suhdetta missä toisen lapsi vaikuttaa ihan kaikkeen ja jonka mielen mukaan asiat aina järjestetään. Siksi kysyisinkin toisilta vastaavassa tilanteessa olleilta että onko tämä vain ohimenevä vaihe vai onko hyväksyttävä ettei minulla ole tuohon perheeseen mitään asiaa koska tyttö on selvästi näin päättänyt? Miehelle tytär on kaikki kaikessa, mikä on periaatteessa ihan oikein ja niin pitääkin kai olla, mutta joku tolkku siinäkin pitäisi olla. Kyllä isälläkin pitää saada olla oma elämä ja uusi parisuhde. Kyseessä on kuitenkin fiksu mies, mukava ja huumorintajuinen. Ainoa ongelma suhteessa on tyttö.

36

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eitulekestämään

      huokaus.
      Tiesitkö että laki kieltää vanhempia jättämästä 13 vuotiasta yksin yöksi. Jos työkaverisi näin tekisi, se olisi lastensuojelukeikka.

      Vaikka sinä olet ollut teini joka on pärjännyt ilman omia vanhempiaan, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki muut olisivat samanlaisia.
      Teinit nyt vaa kiukuttelevat ja vaativat huomiota, se kuuluu tuohon ikään. Ja sinä käyttäydyt myös 13 vuotiaan tavoin, kiukuttelet ja vaadit huomiota. Siinä sitä on työkaverilla kestämistä, ei omaa rauhaa kotona eikä töissä.

      Olet väärässä, ongelma ei ole.... ainoastaan tyttö. Ongelma olet sinä ja sinun asenteesi ja vaikka väitätkin että olet ystävällinen jne, se ei pidä paikkaansa. Asenteesi, se miten sinä haluat määräillä jo kahden kk seurustelun jälkeen työkaverisi ajatuksia, tekemisiä ja jopa suhdetta omaan lapseen kertoo kaiken. Onneksi teini näki feikkinaamasi läpi heti joten ihan tuota pikaa olet historiaa.

      • mekkk

        En ole ikinä kuullutkään että laki kieltää lasta jättämässä tuossa iässä yksin ja itse ainakin olin kotona yksin kun vanhemmat mökille meni kun itseä ei tuossa iässä enää kiinostanut mökkeily vanhempien kanssa. Isä ei osaa olla isä kun antaa teinin pompottaa itseään ja ei laita tytärtään ojennukseen ja tehdään niinkuin aikuiset sanoo eikä niinkuin teini haluaa.


    • oppeliini1

      Tuo ihana unelmien mies kuuluu seuraavat 5 vuotta vain lapselleen. Sinä olet aivan liikaa tuossa yhtälossä, kuten olet jo saanut huomata. Tytto saattaa olla isästään riippuvainen vielä senkin jälkeen.

      Alappa etsimään itsellesi lapseton aviomiesedhokas. Aivan tarpeettomasti alat muuten hankkimaan draamaa. Nyt on sopivin aika poistua ja jättää isä lapsensa kanssa.

    • vastuullinenvanhempi

      Jokainen aikuinen ihminen tajuaa sen, ettei 13 vuotias ole riittävän vanha selviämään yksin kotona yötä tai viikonloppua. Sääli, että sinun vanhempasi ovat olleet toistaitoisia ja ymmärtämättömiä, onneksi työkaverisi ei ole.

      • mekkk

        Itse ainakin sekvisin ihan hyvin ja se tuo sitä itsetuntoa ja kasvamista kun osaa asiat ihan itse eikä aina tarvitse olla vanhempien silmän alla.


    • vastuullinenvanhempi

      just. Se oli silloin se, ei siihen aikaan kun sinä olit lapsi, ollut autoissa turvavöitäkään, mutta hyvin harva sen ajan aikuinen ajelee ilman vöitä tämän päivän liikenteessä.
      Eli oppia ikä kaikki, se mikä oli ennen ok, ei ole aina oikein.
      Onneksi nykyisten lasten vanhemmat ovat sen verran fiksuja etteivät jätä lapsiaan kotiin tuosta noin vaan.

    • askalf

      Olisiko ongelma kuitenkin isä, koska tyttö tuntuu jostain syystä ajattelevan, että hänen pitää kilpailla isänsä huomiosta sinun kanssasi. Siltähän tuo käytös vaikuttaisi. Isän pitäisi siis onnistua luomaan hänelle turvallisempi tunne, eikä se kyllä synny pelkästään siitä, että tekee kaiken kuten lapsi haluaa.

      Rajoja ja rakkautta, vanha resepti, jonka käytännön toteuttaminen vaatii varmasti paljon mietintää. Olen ollut todistamassa tilanteita, joissa esim. vanhempi suorastaan kannustaa läheisiään kilpailemaan siitä, kuka saa eniten hänen huomiotaan - ja ihan ajattelematta, vain siksi että tuntuu mukavalta olla suosittu.

      Toki 13 on hankala ikä muutenkin, parin vuoden kuluttua lapsi on todennäköisesti jo paljon itsenäisempi. Nyt hän on ennen kaikkea lapsi, jolta ei voi odottaa aikuisen käytöstä tai silkkaa järkevyyttä tilanteissa, jotka herättävät vahvoja ja osin tiedostamattomia tunteita.

    • tuttuahuttua

      Kokemusta on kahden tyttölapsen isästä.tytöt asuivat isänsä kanssa ja olivat 15 ja 18 vuotiaita. Emme ikinä onnistuneet olla yhdessä, kun aina tuli soitto milloin milläkin syyn varjolla, vaikka nuorimmainen oli äitinsä kanssa. Kahdessa kuukaudessa tajusin, ettei homma onnistu. Ero tuli. Tätä ongelmaa ei ole kun kyseessä on poikalapsia. En usko suhteemme onnistuvan. Ota ero.

      • Heheheh

        Ee varmasti oo ongelmia piäsöö pojjatki liukkaille


      • mekkk

        Tässä tapuksessa tyttäret ponpottivat isäänsä ja ei osannut tai uakaltanut sano lapsilleen että nyt on muuta tekemistä koska isä antoi tytäriensä pompotella itseään ihan kunolla ja tuossa on lopputulot. Tyttärien isä ei osannut päättää ja laittaa rtajojaan tyttärilleen jos haluaiasi seurustella naisen kanssa ja saa olla yksinään hamaan tappiinsa saakka.


    • oletko_ihan_pipipää

      tuttua huttua nikille "Emme ikinä onnistuneet olla yhdessä, kun aina tuli soitto milloin milläkin syyn varjolla, vaikka nuorimmainen oli äitinsä kanssa."

      Jos sinua oikeasti häiritsi se, että seurustelukumppanisi lapset soittivat isälleen silloinkin kun olivat äidillään.
      Siis oikeastiko miehen olisi pitänyt olla sinun kanssasi niin täysillä, ettei edes omien lasten puheluihin olisi saanut vastata????
      Tollanenhan on ihan sairasta!

      Minä ainakin vastaan lasteni puheluihin joka ikinen kerta, vaikka olisin toisella puolella maapalloa. Koskaan ei voi tietää, onko lapsilla joku hätä vai soittavatko vain muuten.

      • mekkk

        VAstaakko jos olet sekstailemassa ja tässähän oli kysymys siitä ettei isällä ollut aikaa olenkaan hoitaa parisuhdettaan kun tyttäret häiritsivät kokoajan eikä isä uskaltanut sanoa että nyt olen naiseni kanssa ja se siitä.


    • Kyllä kehottaisin tuossa tapauksessa etsimään lapsettoman miehen. Pääset helppomalla. Toisaalta voi ajatella, että se mennyt parisuhde ja lapsi on hionut miehestä pois teräviä särmiä ja itsekyyttä ja tehnyt miehestä enemmän kompromissihaluisen.

      Olen edeltävien kirjoittajien kanssa myös samaa mieltä, että en jättäisi tuon ikäistä lasta yksin viikonlopuksi kotiin. Miehen kannattaa myös yrittää pitää tyttäreensä niin pitkään kuin mahdollista, läheiset välit.

      Siinä olen kuitenkin aloittajan kanssa samaa mieltä, että miehen olisi myös yritettävä järjestää kahdenkeskistä aikaa, esimerkiksi lähettämällä tytär vaikkapa mummolaan viikonlopuksi.

    • Sinäaikuinenhänlapsi

      Uskoisin että tyttö on mustasukkainen ja kokee sinut uhkana. Äiti ei ole tytön elämässä? Tuon ikäiselle tytölle äiti tai naisen malli on äärettömän tärkeä.
      Oma tyttöni jo lähentelee tuota ikää, välillä on niin "aikuista" ja toisessa hetkessä haluaa viereen nukkumaan. Lapset on erilaisia, lapsilla vilkas mielikuvitus. Itse en todellakaan olisi yksin ollut kotona tuon ikäisenä kun pelkäsi joskus pimeässä jalkojen laittamista edes lattialle jos sängyn alta joku "mörkö" tarttuu nilkkoihin!
      Ainut mitä voit tehdä on valloittaa itsesi tytön sydämeen. Näyttää että olet luottamuksen arvoinen. Tehkää kolmistaan yhdessä asioita, leffakäyntejä joista tyttö tykkää, ruoanlaittoa yhdessä, sitten ihan tyttöjen juttuja - meikkausta, hiusten laittoa, shoppailua. Vietä vähitellen aikaa tytön kanssa kaksin ja pikkuhiljaa kun hän alkaa nähdä sinut "hyvänä tyyppinä" voit kertoa että et ole viemässä hänen isäänsä mihinkään! Kerro että välität ja pidät hänen isästään -tytöstä myös! Niin mikäli näin voit sanoa puhtaasta sydämestä ja rehellisesti.
      Tytön historia myös pitäisi ymmärtää, keskustele tästä hänen isänsä kanssa kaksin. Hiljaa hyvä tulee. Mieti myös rehellisesti oletko sinä mustasukkainen tytölle isän huomiosta. Näin ei saisi koskaan olla! Voimia! Älä nyt ainakaan heti ensimmäisenä heitä hyvää alkavaa suhdetta harakoille.

      • Sinäaikuinenhänlapsi

        Niin vielä yksi asia! Vittuilua ei lapselta tarvitse sietää. Seuraavan kerran sanot tytölle (kun olet ottanut hitaan /rauhallisen katsekontaktin) että sovitaanko niin että sinä et puhu ikävästi minulle etkä sinä hänelle. Ja voit todeta että aikuisille ei puhuta rumasti! Tähän tietysti pitäisi saada se isän tuki joka olisi jämäkästi sinun rinnalla ja sinua puolustamassa.


    • Kommentoija69

      13-vuotiasta ei kuulu jättää yksin yöksi tai viikonlopuksi. Sellainen on nykyään lastensuojeluasia.

      • qolköööö

        Itseasiassa lastensuojelun ikäraja taitaapi olla 12-vuodessa. Sitä vanhemman saa vapaasti jättää yksi siksi aikaa kun katsoo että lapsi pärjää. Vaikka viikonlopuksi. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki 13-vuotiaat haluavat jäädä yksin. Tapauskohtaisesti mietittävä asia tuossa iässä.


    • yyytrrrtrrrrrrrrrrr

      Miksi rikoit teisten perheen? Nyt sat siitä maksaa, mies ei pidä susta vaan olet pelkkä siivooja ja onnenonkija. Lapsi on miehelle tärkein ja on hyvä kun hän antaa sen ymmärtää. Laastarit ei yleensä merkkaa kelleen mitään.
      Sitä saa kun rikkoo toisten perheen. Sun kuuluu tehdä sitä mitä laps ja isä sanoo, eikä elää siivellä miehen rahoilla. Mee töihi on muutakin tekemistä kun juoruta toisten asioita.

      • Hohjoijaa

        Kannattaisko opetella lukemaan, tai edes ymmärtämään lukemansa!
        Aloittaja kertoo työpaikalla (eli ON töissä) tavanneensa yh-iskän... Tajusitko?
        Eli on JO eronnut.
        Taidat olla joku katkera jätetty jonkun ex... (jossa itsessään ei ole mitään vikaa???) Heh!


      • miksirikoit
        Hohjoijaa kirjoitti:

        Kannattaisko opetella lukemaan, tai edes ymmärtämään lukemansa!
        Aloittaja kertoo työpaikalla (eli ON töissä) tavanneensa yh-iskän... Tajusitko?
        Eli on JO eronnut.
        Taidat olla joku katkera jätetty jonkun ex... (jossa itsessään ei ole mitään vikaa???) Heh!

        Yleensä ne lapsettomat naiset rikovat perhietä kun heill ei koskaan ole ollut miesystävää eikä perhettä. he haluavat kaiken heti niin katkeruudessa ottavat ja rikkovat toisten perhietä, sitten syyttävät muita kun ei menekkään putkeen.


      • 9438823
        Hohjoijaa kirjoitti:

        Kannattaisko opetella lukemaan, tai edes ymmärtämään lukemansa!
        Aloittaja kertoo työpaikalla (eli ON töissä) tavanneensa yh-iskän... Tajusitko?
        Eli on JO eronnut.
        Taidat olla joku katkera jätetty jonkun ex... (jossa itsessään ei ole mitään vikaa???) Heh!

        Kyllä OP tässä rikkoo perheen eli sotkee isän ja tyttären välejä. Tytär ei ole OP:lle velkaa mitään, ei edes peruskohteliaisuutta. Parempi pysyä poissa jaloista.


    • äitinämiehenkersalle

      Meil kanssa miehen lapsi ei usko mua yhtään, kiukuttelee kaikesta. Olenhan sentään lapsen iti kun kersa on isällään. Minusta olisi kohteliasta että tuo pentu sanoisi mua äidiksi ja kohtelisi kauniisti, minulla on oikeus raivostua huonoon käytökseen mutta ei kersalla, häntähän minä olen tullut kasvattamaan kun on saanut huonoa kasvatusta äidiltään siltä oikealta.
      Me miehen kanssa vaadimme hyvää käytöstä ja panostamme siihen että lapsi tottelee minua ja tekee kuin sanon, haluan että sanoo mua äidiksi.
      Kumma pompottelija on, ei kyllä jaksa mutta pakko on kasvattaa kun on niin jälkeen jäänyt. Olisi kiitollinen kun on saanut minut uudeksi äidiksi, ja arvostaisi sitä että jaksan kasvattaa. Pompottelee joka päivä. Mulla on 40 sääntöä jotka koskee täällä oloa, mutta ei näytä menevän perille. On kiva olla äitinä toisten lapsille koska ne ei oo aina täällä sillon voi kerätä voimia ja rauhoittua, kun lapsi tulee on aina kaaos.

      • Lyyli-

        Et voi vaatia että lapsi sanoo sinua äidiksi kun sinä et olelapsen äiti.


      • kestäkaaosnainen

        Hei!sä et voi vaatia sanomaan äidiks vaik oli nelkyt eri sääntöä ja lapsi isällään (pennuks ja kersaks kutsuminen ei anna susta kovin äidillistä kuvaa)anna miehellesi päävastuu ja olet ite vaan tukena ja puolisona.


      • äitinämiehenpenskoille
        Lyyli- kirjoitti:

        Et voi vaatia että lapsi sanoo sinua äidiksi kun sinä et olelapsen äiti.

        Kyllä voi, sehän on luonnollista lapseltakin joka arvostaa isän uutta naista että hän on lapsen tärkein kasvattaja jota pitää kunnioittaa ja toella ja häneltä kysytään lupa saako soittaa äidille tai mennä ulos tai syödä jotain? On hienoa päästä pomottaa lapsia nostaa itsetuntoa un kersat kyselee lupaa, ja äidiksimua on sanottava se tuntuu kivalta jo kaupassakin ettei kukaan luule ettei noi lapset ole mun. JOhan se kuuluu yleissivistykseen että uutta äitiä on kunnioitettava ja pidettävä parempana kuin omaa äitiä, se on vieraskoreutta ja kunnioitusta.
        Olen ihan aihminen ja vaadin että muakin kohtaa kakarat osaa käyttäytyä.


      • LopetttaisitkoJo

        Sama henkilö on kirjoittanut tämän ja kirjoituksen "miksi rikoit perheen"! Näillä palstoilla on henkilö, joka kirjoittaa paljon näitä provosoivia kirjoituksia, joilla yrittää lietsoa ihmisissä kiukkua ja reaktioita.


    • puoliäitiehdokas

      Tulin päivittämään tilannetta. Vielä yritän sinnitellä vaikka vahvasti näyttää siltä että tämä loppuu.

      Tyttö ei halua tehdä kanssani mitään tyttöjen juttuja tai mitään muitakaan juttuja mitä olen yrittänyt ehdottaa. Melkein suuttui kun ehdotin että voisin meikata hänet. Tyttö ei meikkaa ja on enemmän sellaista poikatyttötyyppiä (pelaa tietokoneella ja pleikkarilla, tykkää rymytä ja pelata palloa ym). En tiedä onko se isän kanssa elämisen vaikutusta kun ovat olleet kahdestaan siitä lähtien kun tyttö on ollut 7-vuotias. Ei ole oikein ollut naisen mallia. Mieskään ei ymmärtänyt kun sanoin että tytölle voisi tehdä ihan hyvää tehdä jonkun kanssa tyttöjenkin juttuja, hän otti sen niin että minun mielestäni hän ei osaa kasvattaa tyttöä (en todellakaan sitä niin tarkoittanut).

      Tytön syysloma-aika oli ihanaa aikaa, koska tyttö oli 350 kilometrin päässä mummolassa. Sinä aikana parisuhde oli juuri sellainen millaista olen aina toivonut. Tiedän että on väärin tuntea näin, mutta huomasin toivovani että tyttö voisi olla poissa pidempään. Yleensähän kukaan ei myöskään toivo että eksät olisivat mukana seurustelukuvioissa, mutta minusta olisi mukavampaa jos tytön äiti olisi tytön elämässä mukana ja että tyttö olisi joskus äitinsä kanssa (äiti ei siis ole sen takia kuvioissa mukana koska eron jälkeen muutti ulkomaille töihin ja meni siellä uusiin naimisiin ja käy Suomessa tosi harvoin, ei edes joka vuosi). Heti kun tyttö tuli kotiin niin kaikki alkoi taas pyöriä tytön ympärillä.

      Ihan hetkittäin on ollut vähän helpompaa, mistä syystä olenkin yrittänyt vielä sinnitellä. Tyttö ei ihan joka hetki yritä varastaa showta itselleen, tosin on edelleen todella myrkyllinen minua kohtaan. Mies ei edelleenkään halua sitä huomata.

      Ehkäpä on fiksuinta lopettaa tämä pikapuoliin. Joulua en uskalla edes ajatella millainen katastrofi se olisi, kun joulu tuli yhtenä päivänä ruokapöydässä puheeksi, tyttö ilmaisi hyvin selvästi että haluaa mennä isänsä kanssa kahdestaan mummolaan. Olin jo vähän elätellyt toiveita että olisin päässyt tapaamaan miehen vanhemmat, mutta täytyy unohtaa se.

      Ihmettelin silloin mieheen tutustuessani että miten noin hyvä mies voi olla sinkku. Enää en ihmettele. Töissä voi vaan olla vähän kiusallista sen jälkeen kun tämän lopetan, mutta sen kanssa on vissiin vaan elettävä.

      • äitipuolieijaksa

        Miehenlaosista pääsee eroon kun tekee heidän olostaa isän luona kurjaa. Ei tarvi kiusaa kunhan muuten ei vaiks puhu heille, eikä huomio mitenkään, sillai saa miehen kokonaan itselleen. Ei äitipuolen tavi kärsii kiukkuavista teineistä, äitipuoli otti itselleen miehen eikä halunnut ryhtyä äidiksi vieraille lapsille. Ei hänentarvi leikkiäkkään äitiä ja viisaampaa, eikä huomioida miehenlapsia, heillä on se entinen äiti jonka pitää lapsistaan huolehtia. Meillä miehen kersat jätti sitten tulemiset, ja se oli meille hyvä hetki saimme olla kahden.


      • Tuokaivitsi
        äitipuolieijaksa kirjoitti:

        Miehenlaosista pääsee eroon kun tekee heidän olostaa isän luona kurjaa. Ei tarvi kiusaa kunhan muuten ei vaiks puhu heille, eikä huomio mitenkään, sillai saa miehen kokonaan itselleen. Ei äitipuolen tavi kärsii kiukkuavista teineistä, äitipuoli otti itselleen miehen eikä halunnut ryhtyä äidiksi vieraille lapsille. Ei hänentarvi leikkiäkkään äitiä ja viisaampaa, eikä huomioida miehenlapsia, heillä on se entinen äiti jonka pitää lapsistaan huolehtia. Meillä miehen kersat jätti sitten tulemiset, ja se oli meille hyvä hetki saimme olla kahden.

        Just. Erittäin fiksua ja aikuismaista toimintaa. ?
        Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
        Toivottavasti.


      • pöllämystynyt

        Voi hyvänen aika... Kun kaksi 13-vuotiaan henkisellä tasolla taistelevat saman miehen huomiosta, niin tämähän siitä seuraa.

        SINÄ OLET AIKUINEN NAINEN! Miten sinä kehtaat? Lapsi on hyvä juuri sellaisena kuin on. Arvosta häntä juuri sellaisena.

        Sinulla ei taida omia lapsia olla, kun olet näin totaalisen pihalla siitä, miten lapsia tulee kasvattaa, kohdella ja arvostaa?

        Te olette pari kuukautta deittailleet. Ei muuten kuulu pätkääkään sinulle, miten tyttö viettää isänsä kanssa Joulua. Mieti sitä sitten 1-2 vuoden päästä, jos opit ajattelemaan tytön tunteita ennen sitä.


      • kakaratkuriin
        pöllämystynyt kirjoitti:

        Voi hyvänen aika... Kun kaksi 13-vuotiaan henkisellä tasolla taistelevat saman miehen huomiosta, niin tämähän siitä seuraa.

        SINÄ OLET AIKUINEN NAINEN! Miten sinä kehtaat? Lapsi on hyvä juuri sellaisena kuin on. Arvosta häntä juuri sellaisena.

        Sinulla ei taida omia lapsia olla, kun olet näin totaalisen pihalla siitä, miten lapsia tulee kasvattaa, kohdella ja arvostaa?

        Te olette pari kuukautta deittailleet. Ei muuten kuulu pätkääkään sinulle, miten tyttö viettää isänsä kanssa Joulua. Mieti sitä sitten 1-2 vuoden päästä, jos opit ajattelemaan tytön tunteita ennen sitä.

        Hei se nainen on tuon kersan itipuoli ksavattaja ja äidin sijainen, isänsä vaimo näin- Hänellä on oikeus mieheensä ja lapsen tulee kunnioittaa ja totella uutta äitipuolta, eikä asettua väliin ja estää isän ja äitipuolen suhdetta. Lapset tulee kysyä lupa joka asiaan saako tulla, saako istua, saako syödä... myös siihen saako puhutella äitipuolta ja näin.
        Lapsi sopeutuu ei se aikuinen.
        Lapsen tulee olla lapsi ei kiukkuava ihminen tai pommpiva teini joka kiusaa äitipuolta. Toivottavasti mies laittaa kersan kuriin ja komentaa häntä sopeutumaan tai sitten ei tarvi tulla isän luokse. Kyse on uudesta suhteesta jota pitää vaalia ja kunnioittaa, kesat ei määrää kuka tulee äitipuoleksi kuka ei, isät määrää ja valitsee sen siihen on kersan tyytyminen.
        Aina valitetaan äitipuolista mutta syy on lapset ja exä jotka hankaloittaa äitipuolen tulemista perheenjäseneksi ja päälliköksi sukuun.


    • humanintrestfirst

      oikeesti, mee hyvä ihminen mäkeen meikkeinesi ja vanhakantaisine sukupuolirooleinesi!
      Oliko kiva dissata nuorta ulkonäöstä!
      Meikkaamiset sun muut eivät kuulu muutenkaan 13 vuotiaan normaaliin elämään vielä, eikä niiden tarvitse kuulua edes aikuisen naisenkaan elämään, jos ne ei naista kiinnosta! Tuolla meikkaamisehdotuksellasi kerroit hyvin selvästi tytölle ettei hän kelpaa sellaisenaan sinulle.
      Arvostelet ja moitit tyttöä joka käänteessä täällä ja sama asenne sulla on taatusti tämän tytön kotonakin. Tykkäisitkö sinä jos joku tulisi toistuvasti sinua haukkumaan ja silmiään pyörittelemään, että miten sä ootkin noin poikamainen, sun omaan kotiin! Mietipä tota omaa asennetasi tätä tyttöä kohtaan uudelleen!

      Oletko hei kuullut, että tänä päivänä naiset voivat olla just sitä mitä itse haluavat olla, eikä tytön/naisen tarttee istua perinteiseen kana-muottiin!

      En yhtään ihmettele, jos tyttö ei halua viettää aikaa noin tylsän kaavoihin kangistuneen kalkkiksen kanssa. Ajattelet vain itseäsi, eisinua kiinnosta joutuisiko tuo lapsen mummo viettämään yksinäisen joulun, jos mies ja tyttö jäävät kotiin sinun kanssasi. Pääasiahan sulle on, että sinä saisit miehen kokonaan itsellesi kaikilta miehelle läheisiltä ihmisiltä. Olet oikeesti tosi sairas tyyppi.

      Respectit miehelle kun antaa lapsensa harrastaa mitä toinen haluaa eikä yritä vääntää lastaan miksikään muuksi ja kunnioittaa perinteitä siinä, että menee jouluna lapsen mukana mummolaan niin kuin on aina ennenkin menty.

    • äitijaäitipuoli

      Voi kuinka toivoisin että tämä olisi trolli, mutta ei taida olla...

      Tietenkin tyttö voi olla mustasukkainen! Se on täysin normaalia! Miten ihmeessä sinä aikuisena ihmisenä et sitä tajua? Sinun pitäisi normaalina aikuisena ihmisenä tuntea tyttöä kohtaan empatiaa, koska hän on sinun ja isänsä suhteen takia joutunut uudenlaiseen tilanteeseen, jossa kokee olevansa uhattuna.

      Ihan ensiksikin, miksi sinä jo yövyt miehen luona pari kk seurustelun jälkeen, vaikka miehellä on lapsi? Minulla oli kaksi lasta kun tapasin mieheni, ja mies pääsi lasten aikana yökylään vasta 8kk seurustelun jälkeen. Mielestäni ei ole sopivaa, että noin lyhyt deitti tulee hämmentämään lapsen elämää. Myös miehelläni oli lapsi, ja samoin toimittiin siihen suuntaan. Aikuiset kyllä malttaa odotella. Ja kun halu on suuri, niin keinotkin keksitään. Onhan niitä esimerkiksin isovanhempia, joiden luona lapset mielellään ovat vaikka viikonlopunkin parin kk välein, jos toinen vanhempi ei ole kuvioissa.

      13v on vielä lapsi, eikä hänen tarvitse olla yksin yötä kotona. Osalle sen ikäisistä se on ok, toisille ei. Missään nimessä lasta ei jätetä yksin vastoin hänen tahtoaan ihan vain siksi, että isukki pääsee tyttöystävän luokse yöksi yksin!

      Se että lapsi tunkee vaikkapa sohvalla isänsä viereen, on merkki siitä, että tyttö pelkää ettei isällä riitä rakkautta hänelle, jos antaa rakkautta sinulle. Isän pitäisi keskustella asiasta tyttönsä kanssa. Ja toki myös aina päästää lähelle, kuten on tehnytkin. Sen lisäksi pitäisi myös sanoittaa tytölle, ettei hänellä ole syytä mustasukkaisuuteen, vaan että isä rakastaa aina tyttöä enemmän kuin ketään muuta. Ja että aikuisten välinen kiintymys on eri asia, eikä kilpaile tytön kanssa.

      Hyvä että olet tytölle ystävällinen, pisteet siitä. Ja mitä tulee varhaisteinin huumoriin, niin se hyvinkin voi olla piikikästä.;) Vaikea sanoa, kun ei ole läsnä ollut. Huumorin taakse voi kätkeytyä myös lapsen kipeitä tunteita, joita täytyy kunnioittaa.

      Nyt ryhdistäydy. Jos lapsella on paha olla, niin keskity siihen, että miten lapselle saa paremman mielen. Vasta sen jälkeen mietit muita asioita. Asiat tärkeysjärjestykseen. Jos et siihen pysty, niin älä enää KOSKAAN aloita suhdetta miehen kanssa, jolla on lapsia. Lupaatko?

    • ikääkin

      Aloittaja on löytänyt mieleisensä miehen työpaikalta, ja nyt sinkkunaisen unelmat tuntuvat lytistyvän tytön olemassaolon takia. Meitsi yhärinä ja aikuistreffailija-kokemuksella yrittää neuvoa mutta en ole varma pystyykö lapseton ymmärtämään:
      pidä hyvästä miehestä kiinni kaikin mokomin, mutta ymmärrä että kyseessä on perheellinen mies. Hänen ydinperheeseensä kuuluu tytär 13-v. ja hän itse.
      Viisas nainen pitäisi suhteenne sellaisena pari/seurustelusuhteena, että näette ainoastaan sinun luonasi. Mies siis menee öiksi kotiinsa, ellei tytär satu olemaan yökylässä jossakin luotettavalla taholla. Tytär saattaa muutamassa kuukaudessa, saadakseen olla enemmän isänsä kanssa, itse ehdottaa että sinäkin olisit heillä enemmän.
      Hänen läsnäollessaan "kuteminen" ymmärrettävästi kuohuttaa ja järkyttää esiteiniä, jolla omat hormonitkin ovat menossa myrskyjä kohti. Toivottavasti tästä oli jotakin apua.
      Sopikaa miehen kanssa, että näin mennään pari-kolme vuotta, eli joko tytär tai sinä asutte hänen luonaan mutta ei molemmat. Jos miehen kanssa pystytte sopimaan, että isä-tytärsymbioosi on määrä katkaista 16-18-vuotiaana tytön poismuuton ja/tai isän asunnonvaihdon muodossa, kestänet jos et ihan kakara ole itsekin.
      Ehditte monta kymmentä vuotta vielä nauttimaan toistenne seurasta, kun tytär on aikuinen.

    • Perheellinenitsekin

      Saattaa olla, että avaajan tilanne helpottuu vasta kun tytär tulee seurusteluikään, eikä isä enää olekkaan rakkain mies hänen elämässään. Siihen voi kulua pari vuotta tai kauemmin. Ei voi tietää...

    • enjaksanuttajuta

      Hyvä ap, olet kertonut, että tytön äidillä on uusi perhe ulkomailla ja tytön mummo asuu kaukana.
      On itsestään selvää, että tyttö tukeutuu isäänsä kaikissa asioissa, koska isä on ainoa aikuinen joka on tytön elämässä 24/7 läsnä. Onneksi tytöllä on hyvä isä joka pitää lapsestaan huolta, kuljettelee harrastuksiin eikä jätä häntä yksin öiksi.

      Käsittääkseni sinä olet aikuinen nainen.
      Sinun pitäisi tajuta, että et sinä voi 2 kk seurustelun jälkeen olettaa, että isä jättää tuosta noin vain lapsensa yksin, tai sysää syrjään elämästään ja keskittyy vain sinuun. Tuollainenhan olisi täysin vastuutonta käytöstä.

      Ootte vasta 2 kk tapailleet ja sinä puhut jo, että mitä jos tyttö muuttaisi äitinsä luokse, menisi yksin jouluna mummon luokse tms.
      Siis oikeestiko lapsen pitäisi lähteä kotoaan pois sen takii, että sinä voisit olla miehen kanssa??? Aikuisten oikeesti, ootko sinä ihan terve ?
      Tuntuu siltä, että sulla viiraa päässä ja pahasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe