Olen yrittänyt itsemurhaa

Liian.lähellä.kuolemaa

Niille nuorille tiedoksi, jotka haikailette itsemurhan tekemisestä. Minä olen ollut todella lähellä kuolemaa. Seisoin jakkaran päällä, olin solminut köyden toisen pään ylös ja toisen kaulaani. Olin aikeissa hypätä jakkaran päältä niin että kuristuisin kuoliaaksi. Olin jo melkein hypännyt, kun tajusinkin että minä HALUANKIN elää. Sain vielä irrotettua köyden ja selvisin. Sanon tämän teille: Vaikka tunnette haluavanne kuolla niin se ei ole totta. Se on vain tunne. Kun olette liian lähellä kuolemaa niin tulette katumaan sitä mitä yritätte. Silloin saattaa olla jo liian myöhäistä. Älkää siis yrittäkö sitä.

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vbvbvbvhjöh

      Jostain luin, että itsemurhan tekeminen on itseasiassa sen verran työlästä, että moni epäonnistuu. Useimmat itsemurhaan taipuvaiset ihmiset kammoavat sekä kipua että epämukavuutta, jota kuolemasta väistämättä seuraa. Harva tajuaa oikeasti kuoleman lopullisuutta (aloittajallekin tilanne varmasti kristallisoitui köysi kaulalla). Hyvin suunniteltukin kuolema saattaa mennä pahasti pieleen, ja seurauksena on ehkä paha ruumiillinen vammautuminen tai aivovamma. Ei kannata.

      Itselläni kokemusta eräästä lääkeaineesta. Annos oli tappava, ja hoitoon pääsykin vei 8 h. Olisin voinut menettää munuaisten toimintakyvyn. Yksittäinen oire voi olla niin sietämätön, että hommaa ei vaan saa vietyä loppuun asti. Eli koskaan ei tiedä, miten itselle käy kokeiluissaan.

      Olen muuten nähnyt tyypin, joka oli yrittänyt hirttäytyä liian kuluneeseen nahkavyöhön. Tilanne oli niin absurdi, että olisi tehnyt mieli nauraa.

      Ehkäpä jos emme olisi näin kolkosta maasta, niin harvempi sovittelisi köyttä kaulaan. Asiat otetaan liian synkästä ja vakavasti. Nk. hauskaa pidetään vain alkoholin voimin. Ja viina puolestaan vie helposti alas ja kurjuuteen.

    • elämäniloajavoimaa

      Kiitos että kerroit toisille kokemuksesi.

    • Lifeislife77

      Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Itsekin tiedän kautta rantojen ihmisen joka halusi tappaa itsensä hyppäämällä junan alle, lopputulos oli että selvisi siitä mutta jalattomana. Pyörätuolissa lopun ikäänsä on sitten.
      Aina on toivoa vaikkei siltä tuntuisikaan sillä hetkellä. Kirjoitit mielestäni hyvin.

    • Minäpävaa

      Nostan koska aloittaja kirjoitti hyvin.

    • Hei.

      Minäkin haluan kiittää aloittajaa: Kerroit raskaan asian, mutta tärkeätä on, että joku näin rohkeasti kertoo. On surullista, että ihmiset, nuoretkin, joutuvat elämässään niin ahtaalle, ettei toivon kipinää eikä valoa tunnu löytyvän mistään yhtään. Ja siinä tuskassa itsemurha tuntuu ainoalta vaihtoehdolta. Itse ajattelen, että aina on toivoa paremmasta, emme tiedä huomisesta, jo se voi tuoda uuden käänteen elämään. Luulen, että meidän jokaisen lähipiirissä; perhe, sukulaiset, ystävät, tuttavat, naapurit, työpaikka, koulu, harrastukset... on tälläkin hetkellä joku, joka kaipaa toisen ihmisen apua, ystävyyttä, huomiota, huolenpitoa, välittämistä. Siis kaipaa paljon sitä, koska tilanne on syystä tai toisesta synkkä. Yritetään kulkea elämäämme avoimin silmin ja huomata toiset ihmiset. Ja kysyä tosissamme mitä kuuluu, kuinka voit...

      Syksyn iloa,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe