Ei ne kaikki mitää naperoit....

14wkikkeli

Miks tääl sanotaa 11-12 vuotiat naperoiks? Miks täällä sanotaa et sen ikäset ei vois seurustella? Miks täällä sanotaa et sen ikäset ei tiedä mitään rakkaus jutuist jne. Murrosikähän voi alkaa jo ennen 11 ikävuotta ja sillo nii tunteitaan alkaa ymmärtää ja ei enää leiki niillä pikkuautoilla ja legoilla. Ei sen ikäset viäl kuitenkaa nii hyvin näitä asioita tiedä, mutta kyllä osa sen ikäsistä on jo murrosiäs ja alkaa olee sellasii vähä vakampia suhteita. Eikä enää sitä et sanotaa vaa aille et mä rakastan sua ja joo. On sen ikäsil jo joillai murrosikä kuluil ja pojat ja tytöt kiinnostaa ja alkaa suuntautuminenki löytyy ja lelut unohtuu. Ite 14v. Poika mut pls älkää sanoko niitä naperoiks. Piiku broidiki o 11 ja murrosikä alkanu ja tyttöi ain meil :D

25

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauha-Guru_

      Ole vain hiljaa tajuat tämän vanhempana.

    • Aikuisetki leikkii legoilla nii miksei nuoremmatki vois?

      • 14wkikkeli

        No se ny oli vertauskuva vitun tosikko


      • Kauha-Guru_

        Älä vikise pentu.


    • ljkjljkljkjl

      Se napero sana on mielestäni enemmänkin sellainen rakastava ilmaus tämän ikäluokan edustajista, ei viittaa niinkään lapsellisuuteen vaan ikään. Ole huoleti.

    • 35385835863856356356

      Nii ei se pelkkä kyrvän koko tee aikuista eikä estä leikkimästä. Se, että on fyysisesti mies ei tarkoita silti henkistä kypsyyttä. Monet 25 ikäset on vielä aika kakaroita, siitä johtuu suuri mesoaminen ja hölmöily.

    • Nabero

      napero siellä vaa kitisee huhhuh

      • 14wkikkeli

        Nabero siel vaa kitisee ahahh


    • Kylmät__kädet____

      Olen 41 ja pidän itseäni täysin naperona. Kaiken lisäksi olen ylpeä siitä ja naiset tykkää..

      • 14wkikkeli

        Pedofiili. 41 tääl nuorten keho palatal ettiis snäppei kikkei jne :,D


    • dfhfgjgjm

      Jani Toivola joskus kirjoitti mielestäni aika hyvin että, jos musta ihminen itse kokee sanan neekeri loukkaavaksi, niin, ei ole muille iso vaiva luopua ko. sanasta, vaikkeivät itse sen loukkaavuutta tunnustaisikaan.

      Eli jos joku lapsi selvästi haluaa olla aikuinen, niin ei kai se nyt niin hirveä juttu ole olla kutsumatta häntä naperoksi, jos tuo sana on se mikä loukkaa.

      Eri asia on jos lapsi alkaa vaatimaan itseään kohdeltavan kuin aikuista, mutta ei omaa aikuisen elämänkokemusta eikä edes itse tiedosta kokomuksensa rajallisuutta. 14-vuotias on näin - en nyt sanoisi aikuisen mutta täysi-ikäisen - näkökulmasta aika kokematon. Tämä ei tietenkään tarkoita, ettei hän saisi hankkia kokemuksia esim. seurustelusta.

    • Murrosiällä ei ole mitään tekemistä henkisen kypsyyden kanssa. Tai noh, välillä se tuntuu kyllä alentavan sen tasoa.

      Kypsyys on monen asian summa ja yksi oleellinen osa sitä on kyky ymmärtää olevansa vielä lapsi. Eli kehittyvä ihminen ja tavallaan vielä raakile, joka ei vielä ole - ja jonka ei vielä edes pidä olla - valmis kaikkiin asioihin.

      Ja sanos nyt 14-vuotias, että kuinka moni ikätovereistasi tietää - tai ainakaan ajattelee - edes sitä, mitä seurustelu oikeasti tarkoittaa? Siis sitä, että seurustelun tarkoitus on jakaa lopulta elämä toisen kanssa, muuttaa yhteen ja perustaa perhe. Ja kuinka moni tajuaa sen, miten helvetin pieni mahdollisuus se on, että se elämänkumppani löytyy jo vaikkapa alle 16-vuotiaana?

      Tokihan sitä voi ihastua ja "seukata" nuorenakin, mutta ei se silloin mitään vakavaa ole. Se on sellaista kevyttä harjoittelua tuleviin ihmissuhteisiin ja sillä hetkellä, kun osalliset itse erehtyvät pitämään sitä vakavana, siitä tulee valitettavasti käytännössä myös touhua vailla toivoa...

      • cjkvxz

        Kuinka moni pysähtyy kyseenalaistamaan tuollaisia väitteitä, että seurustelun pitää aikuisenakaan pyrkiä yhteen muuttamiseen tai perheen perustamiseen? Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja haluja. Mitä pahaa on jakaa rakkaus ja läheisyys pyrkimättä luomaan juridista pariskuntaa.


      • cjkvxz kirjoitti:

        Kuinka moni pysähtyy kyseenalaistamaan tuollaisia väitteitä, että seurustelun pitää aikuisenakaan pyrkiä yhteen muuttamiseen tai perheen perustamiseen? Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja haluja. Mitä pahaa on jakaa rakkaus ja läheisyys pyrkimättä luomaan juridista pariskuntaa.

        No seuraavaksi voidaankin pohtia, että onko esimerkissäsi kyse oikeasta seurustelusta vai enemmänkin sellaisesta kahden läheisen tosiystävän välisestä friends with benefits - tyylisestä ratkaisusta. En pidä tuollaista missään nimessä vääränä, mutta itse en kutsuisi sitä seurusteluksi.

        Mutta ehkä valistatte minua ja kerrotte, missä menee raja sellaisen tosiystävyyden ja seurustelun välillä? Jos ei edes ole tarkoitus muuttaa yhteen, niin onko ainoa ero kenties mahdollisuus harrastaa seksiä seurustelusuhteen ohessa?

        En provoile, vaan olen aidosti kiinnostunut siitä, miten ihmiset asioita mieltävät.


    • tyttö05

      Oon itte kans 11v ja vituttaa se ku ei voi keskustella tääl mitää ku heti tullaa kitisee että jtn vitu napero pikkukakkone meni jo että pitäs olla nukkumas oon aina sille wtf en ny niin napero oo että kattoisin viäki pikkukakkosta:(

      • 14wkikkeli

        Niin tässä juuri sitä hain että 11v ikäsetki on jo nuoria. Vastatkaa niittenki kysymyksii iha normaalisti.


      • Kauha-Guru_

        päivän hauskin viesti.Ei sen ikäiset mistään melkein tajua.13v voi pitää jo esinuorina.


    • 14wkikkeli

      Hain tässä myös sitä että vastatkaa niitte 11v kysymyksii jne. Iha normaalisti. Nekin on nuoria. Ja eiks tää palsta oo just sitä varte et voi kysyy vaikka kehon muutoksist askarruttavist asioista. Ja siihe 11v ikää ne alkaa.

    • Joni25998

      lol :-D

    • Kauha-Guru_

      Jos haluatte aikuistua nopeasti niin vetäkää huumesieniä (omalla vastuulla)
      Sienten vaikutukset ovat pääosin psyykkisiä. Tyypillisillä annoksilla huomattavimpia vaikutuksia ovat voimakkaat muutokset tietoisuuden tilassa. Tavallista on käyttäjien mukaan mm. tunteiden herkistyminen, vahvistunut kyky introspektioon (itsensä tutkimiseen) sekä psyykkisten funktioiden muuntuminen unten näkemistä muistuttavaan tilaan. Muita huomattavia psyykkisiä vaikutuksia ovat visuaaliset muutokset kuten illuusiot, aistien sekoittuminen eli synestesia sekä muutokset ajattelussa ja ajan käsityksessä.[25] Wikipedia

    • tyttö13prkl

      Hemmetti, aikuset ootte idioottei ku ette tajuu et nää "naperot" ei haluu et niit sanotaan naperoiksi. Uskokaa jo... Sitä vaa et ei yli 10 alle 18v ookkaa mikää aikunen mut ei ne mitää kersoikaa oo! Joissain keskusteluis on sanottu mm. näin "mee kersa muualle leikkiin" tai "ei noin pienet napsut tääl saa täällä leikkii"... oon 13, nii sanokaas et luuletteko et oon leikkiis tääl nukeilla? EN... No, luuletteko et kaikki mun ikäset on muuten vaan tääl joissain keskusteluis... Joillain voi olla ongelmii tai haluu vaikka varmistaa jotain ilman että tarvitsee sitä kasvokkain kysyä. Ja lopettakaa se naperoiksi sanominen, ok?

      • Murrosiännapero

        Aika hirveetä ku tääl ihan aikuiset ihmiset haukkuu meitä nuoria naperoiksi ja miksikäs muuksi kersoiksi ja kakaroiksi eikös täällä saa olla ketkä nyt vaa haluu että


    • Koska sen ikäset on pieniä. Niin on 14-16 vuotiaatkin, niin että ajattele ensin kiitos.

    • Murrosiännapero

      Olen 12 vuotias tyttö ja mua luullaan aina joku 5 vuotta ikäistäni vanhemmaksi koska olen kehittyneempi kuin useammat muut meidän luokan tytöt

    • 13vonnuoruusiässä

      murrosikä alkaa virallisesti 13 vuotiaana. en myöskään kiellä että 12veellä ei voisi olla murrosiän merkkejä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe