Se oikea vasta 50-vuotiaana

voikoniinkauanmennä

Onko mahdollista, että se oikea löytyy vasta 50-vuotiaana?

23

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämonliikettä

      Totta kai se on mahdollista. Ihminen muuttuu läpi elämänsä, joten on mahdollista "vanheta onnellisena yhdessä" jo nuorena löytämänsä "sen oikean" kanssa, tai löytää jälleen "se oikea" elämäänsä vaikkapa vielä 80-vuotiaana - kun se edellinen "oikea" on jo delannut.

      • DiLemmar

        Just näin. Niitä oikeita kun on useampia kuin vain se yksi. Ja jopa yhtä aikaa, kuten minulle perskules vieköön on käynyt. Tapsin sieluntoverin, jonka kanssa kemiat pelaa ja hormoonit hyrrää aivan liian kuumana. Niin, että joudun välttelemään häntä, onnellisesti kun naimisissa olen sen oikean kanssa, jonka kanssa myös intohimoa riittää.


      • toistenkustannuksella
        DiLemmar kirjoitti:

        Just näin. Niitä oikeita kun on useampia kuin vain se yksi. Ja jopa yhtä aikaa, kuten minulle perskules vieköön on käynyt. Tapsin sieluntoverin, jonka kanssa kemiat pelaa ja hormoonit hyrrää aivan liian kuumana. Niin, että joudun välttelemään häntä, onnellisesti kun naimisissa olen sen oikean kanssa, jonka kanssa myös intohimoa riittää.

        Niinpä. Juuri varatuilla on suurin pelko siitä, meneekö onni ohi, kun ei voi olla varma. Ennen kutsuivat sitä 50v villitykseksi. Onnellinen sen puoliso, jota ei lempata hyödyttömänä pihalle :) En henkilökohtaisesti usko, että oman onneaan hakien ja paljon pahaa aiheuttamalla lähimmilleen, voisi olla hyvä tie onneen. Ainakin pitää olla tyly muiden tarpeille, eikä sellainen ihminen ole loppupeleissä kenellekkään todella hyvä, koska se koskee kaikkia ihmisiä hänen lähellään.


    • Naiselle 50-vuotta on vähän myöhäistä lisääntymisen kannalta, mutta miksei aivan hyvin ja jopa paljon myöhempään. Katsoin tässä televisiossa dokumentin Charlie Chaplin. Tämä oli yli 50-vuotias, kun löysi elämänsä rakkauden, jonka kanssa meni naimisiin ja oli yhdessä elämänsä loppuun asti! :D

      Itse uskon sen, että oikean voi löytää 60-70-vuotiaana, mutta se liian myöhäistä lastentulon kannalta ellei satu olemaan sitten erittäin lisääntymiskykyinen mies. Mielestäni viisikymmentä vuotias on aika nuori. Isäni on jo yli 50-vuotias, eikä minusta totaallisen vanha. Itse luonnollisesti olen selvästi alle 50 v. eli kokemusta ei ole henkilökohtaisesti siitä - miten vanhempana voi löytää suuren rakkautensa ja sen oikean. Romanttikona uskon, että 90-vuotiaskin voi ehkä löytää sen juuri oikean! :)

      Rakkaus ei ole iästä kiinni vai onko??

      • kommentoija2

        Heh! Meinasin juuri kirjoittaa, että Chaplin ainakin löysi sen oikean vasta yli viisikymppisenä. Mutta sinä ehditkin ensin.


    • OikeanRinnalla

      Kyllä sen oikean voi löytää 50 vuotiaana. Ei sinänsä etteikö joku muukin olisi voinut olla sopiva.

      Me tapasimme nykyisen kumppanini kanssa - 50-vuotiaina. Minä himena alle ja mies hieman päälle. Kummallakin takana avioero ja elettyä elämää. Arvomaailmamme ja persoonamme sopivat hyvin yhteen ja tunteet voimakkaat. Ensimmäistä kertaa elämässä tuntuu voimakkaasti siltä, että tämän ihmisen kanssa vanhenen yhdessä. Aiemmin en ajatellut asioita niin kauaskantoisesti.

      Eletty elämä on tehnyt meistä sellaisia kuin olemme nyt ja se tuntuu hyvältä.

    • Kuulin jutun vanhainkodista. Pappa oli hiippaillut yösydämmenä jonkun muorin viereen. Kun hoitsu oli mennyt aamulla herättämään, olivat olleet siellä yhteisen peiton alla, yövaipat lattialle aseteltuna.

      Ja sitten täällä nillitetään, onko pari-kolmekymppinen liian vanha ihastumaan.

      • Niin ne hormonit hyrrää vanhemmillakin. Läheisyyttä kaipaa ne vanhatkin ihmiset! :D

        Missä päin Suomea tämä tämä vanhainkoti on?


      • SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Niin ne hormonit hyrrää vanhemmillakin. Läheisyyttä kaipaa ne vanhatkin ihmiset! :D

        Missä päin Suomea tämä tämä vanhainkoti on?

        Vantaalla. Tapauksesta on jo melkein 20 vuotta aikaa, joten mahtaakohan kumpikaan ikinuori olla enää hengissä. Mutta minusta tarina on oivallinen osoitus, ettei tunteet ikää katso. :-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Vantaalla. Tapauksesta on jo melkein 20 vuotta aikaa, joten mahtaakohan kumpikaan ikinuori olla enää hengissä. Mutta minusta tarina on oivallinen osoitus, ettei tunteet ikää katso. :-)

        Joo, ikä ei katso ikää. 50-vuotiaat ovat vielä melko nuoria "rakastumaan". Itseeni tässä ihastui noin 50-vuotias mies yliopistolla. Yksi opettaja alkoi katselemaan minua ja ihastui sekä lähestyi sitten, mutta en häneen varsinaista suhdetta rakentanut, sillä minun ikäni 2x ja hänen 5x. Hän olisi voinut olla isäni, miksi suhde ei ollut mahdollinen. Tunteet eivät katso ikää ja niitä on myös vanhuksilla. :D

        Kiitos tarkennuksesta eli Vantaalla ja 20-vuotta sitten! Olin utelias siitä löytyisikö tarinasta juttua jostain internetlähteestä näin Netin aikakautena.

        Hyvää loppuviikkoa, jos ei täällä törmätä enää tällä viikolla! :)


      • SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Joo, ikä ei katso ikää. 50-vuotiaat ovat vielä melko nuoria "rakastumaan". Itseeni tässä ihastui noin 50-vuotias mies yliopistolla. Yksi opettaja alkoi katselemaan minua ja ihastui sekä lähestyi sitten, mutta en häneen varsinaista suhdetta rakentanut, sillä minun ikäni 2x ja hänen 5x. Hän olisi voinut olla isäni, miksi suhde ei ollut mahdollinen. Tunteet eivät katso ikää ja niitä on myös vanhuksilla. :D

        Kiitos tarkennuksesta eli Vantaalla ja 20-vuotta sitten! Olin utelias siitä löytyisikö tarinasta juttua jostain internetlähteestä näin Netin aikakautena.

        Hyvää loppuviikkoa, jos ei täällä törmätä enää tällä viikolla! :)

        Siis rakkaus ei katso ikää, ei siis ikä ei katso ikää! Rakkaus ei katso ikää, joten yli 50-kymppisillä on mahdollisuus onneen! :D


      • gynekologigy

        Siellä dementikkojen osastolla. 25v. ikäero. Mummo tyytyväisenä vastasi -Eikö se ollutkaan mun ukko ?!-
        Mustasukkainen lähihoitaja soitti sukulsisille ja poliisille

        Kaikki saapuivat paikkalle


      • gynekologigy kirjoitti:

        Siellä dementikkojen osastolla. 25v. ikäero. Mummo tyytyväisenä vastasi -Eikö se ollutkaan mun ukko ?!-
        Mustasukkainen lähihoitaja soitti sukulsisille ja poliisille

        Kaikki saapuivat paikkalle

        Olipahan ihan hauska juttu. Mustasukkainen oli siis noin 60-vuotias mieslähihoitaja. Vai oliko mummo 100-vuotias ja mies 75 v. dementtia osaston asukki, johon on ihastunut naislähihoitaja, joka mustakkaisena soitti sukulaisille ja poliisille?

        Tarina ei tainut olla tosi, vaikka olikin ensilukemalla ihan huvittava! :D


    • eisilloinenää

      Mutta jos mä en ennen 50 vuoden ikää oo löytäny niin en mä enää huolikaan.

    • hjhhkjhkjh

      Niin- se oikea. Mikä ja kuka se on milloinkin ja mitä tarvetta varten - se oikea?

      Viiskymppisillä joku niksautus käy päässä, ei ehkä yläpäässä ja niin oikealta siinä kohtaa tuntuu, menee pari vuotta ja ei enää yhtään oikealta tunnu jne. Sellaista se elämänmeno on. Joskus sitten taaksepäin tarkasteltuna vastaa huomaa asiat.

      Väittäisin, että niin kauan menee pieleen, kun ei rakasta ensin itseään, vaan kuvittelee, että se toinen rakastaa toisen ehjäksi. Sellainen suhdekin on lähtökohdiltaan vaikea, jossa toinen kuuntelee toisen pettymykset ja ajattelee, että itse olen parempi ja osaavampi ja ryhtyy sitä haavoitetulle näyttämään, joka puolestaan näkee väläyksen tämä se on unelma. Sehän toimii juuri niinkauan kuin se toinen jaksaa näytellä ylihyveellistä ihmistä.

      Ei ole siis ikäkysymys, vaan elämäntaitokysymys. Sori tästä.

    • me.ollaan.yksilöitä

      Nuoruudessani minä etsin tietoisesti sielunveljeäni, ja aivan eriluonteinen bestikseni etsi toimivaa ja hyvää seksisuhdetta eli partneria joka "ei muutu tylsäksi", kun esim. ikää tulee lisää.

      Nykyään, n. 30 vuotta myöhemmin, minulla on yhä se 20-vuotiaana löytämäni sielunveli ja perhe hänen kanssaan, ja meitä kahta ei erota enää mikään muu kuin kuolema, se on nähty ja koettu jo moneen kertaan tämän elämän aikana.

      Nuoruudenajan bestikseni, johon pidän yhäkin yhteyttä, on onnellinen mutta etsii edelleenkin sitä jotain joka "vie jalat alta". Takana hänellä on jo kaksi myrskyisää avioliitoa ja lapsia neljälle eri miehelle.

      En silti alattele, että olen jotekin onnellisempi tai onnekkaampi kuin bestikseni, me olemme vain eläneet erilailla onnellisina omaa elämäämme kumpikin tykönään.
      Minä löysin sen mitä etsin ja bestikseni on saanut kokea niitä huimia tunnekokemuksia joita hän etsi, ja hänelle on ilmeisen paljon tärkeämpää olla matkalla kuin tulla perille, toisin kuin minulla.

      • Jospa hän löytää sen oikean yli 50-vuotiaana, kun ei enää etsi sitä "hyvää seksisuhdetta". Ehkä hänen oikeansa on erilainen kuin se mitä hän nuorempana etsi?

        Kiitos tarinastasi, joka mielenkiintoinen ja puhuitteleva! Sai ajattelemaan sitä, miten itse voin elää elämääni tästä eteenpäin. :D


    • pellelle

      ? parisuhdepalstalla etsit ? ap, ootko toinen nainen, tai oletko seksisuhteessa

    • yetgrsgsg

      On mahdollista. Takana kaksi pitkähköä parisuhdetta, jälkimmäisen eron jälkeen vajaa 10 v sitten päätin, että tää oli tässä, jatkan omillani. En sitten vaan kai ollut parisuhdekelpoinen, kun kumpikin suhde jätti jälkeensä vain tyhjän olon. Vaihdoin työpaikkaa ja skädäm, siellä tuli vastaan about samanikäinen mies. Juu juu, hienolta tuntuu, tämä mies on se oikea.

    • ei-onni-katso-ikää

      Voi veikkoset onhan se! Minä toimin kotisairaanhoitajana, ja eräs asiakkaani, nyt jo reilusti yli 90 mutta avun kanssa kotona pystyy asumaan, oli mennyt ensimmäisen kerran naimisiin seitsemänkymppisenä! Vaimo oli ollut ensin satunnainen lenkkikaveri, siitä sitten edennyt avioon asti. Pari kymmentä vuotta saaneet yhdessä kunnes vaimo kuoli.
      Sitten taas meidän naapuritalon omistaja, vanhapoika mies löysi yllättäen naisen elämäänsä lähempänä viittä kymmentä. Nainenkin oli yli 40, mutta naimisiin menivät ja vielä tytönkin saivat! Kyllä oli kylällä ihmettelemistä :-D Onnellisena elävät yhdessä ja perhe kukoistaa. Mikä jottei sitä oikeaa voi löytää missä elämän vaiheessa tahansa. Ihmisen läheisyyden ja yhteen kuuluvaisuuden tarve ei katoa iän mukana.

    • Olen 52 ja Rakkaani 57..löysimme toisemme vuosi sitten..molemmilla takana avioero, mutta nyt tuntuu kuin olisimme tunteneet aina..Sellaista aikuista rakkautta ja uskomatonta seksiä...olemme löytäneet sen oikean..toisemme..pienet eleet, kosketus,hymy..

      • SaH..n

        Lohduttavaa. Antaa toivoa.


    • lgh

      Tottakai! Etenkin jos uskoo "oikeaan". Itse ajattelen, että ihmisille on olemassa monta oikeaa. Tilanteen mukaanhan on aina mentävä. Joskus ihmiset muuttuvat elämän myötä jopa vastakohdakseen. Silloin on esimerkiksi uuden oikean aika :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe