Harvinaisen typerä wintoosa

yksiesimerkki

Jos tekee kanssion nimeen alkuun vahingossa tyhjän välilyönnin ja yrittää nimetä uudelleen ottamalla välilyönnin pois, ilmoittaa että kohde ja lähdekansio sama tjsp, kokeilkaa vaikka.

5

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilin.

      Kun tein kansion jonka nimessä on alussa tyhjä välilyönti niin se siivosi välilyönnin pois nimestä automaattisesti ja teki kansionimen ilman sitä alussa olevaa välilyöntiä.

      • seiskallako

        Ainakin Firefoxilla ja Save Images lisäosalla tallennettaessa kun tekee vanhaan polkuun uuden kansion, jää helposti tyhjä alkuun ja tekee kansionkin niin, ovat sitten aakkostettuna alussa. Explorerissa suoraan ei näköjään tee, mutta jotain muuta hölmöä tekee, esim kun poistaa tiedostoja, valitseekin yks kaks kansion kansiopuusta ja poistaa vahingossa sen.


    • Kokeilin myös 10:llä. Välilyönnillä -lyönneillä alkavia kansioiden tai tiedostojen nimiä ei voi tehdä lainkaan. Kaikki välilyönnit poistuvat saman tien.

    • optiosanktio1

      Ilmeisesti kyseessä W7 koska tähän osastoon tehty kysymys mutta selaimesta ei tieternkään ole tajuttu kertoa mitään tietoa-....!!!!

      Tein kokeilun W7 ja Firefox. Loin kansion Kokeilu, nimesin uudelleen siten että tein välilyönnin mutta poistin sen ja kirjoitin uudeksi nimeksi Tarkistus eikä minulla herjannut mitään vaan kansiosta tuli Tarkistus.

      Ehkä minun wintoosa ei ole niin typerä ja itsekin olen suhtkoht selväjärkinen.
      Muistan että joskus on minullakin jossain tapauksessa tullut teksti " kohde ja lähdekansio sama" taisi olla kun siirsin kansiota tjsp. mutta olen melko varma että minulla on ollut taustalla jokin keskeneräinen toimenpide jota en ollu muistanut sannuttaa tjsp. Itse en alkaisi heti syyttämään järjestelmää tai konetta, useimmassa tapauksessa on peiliinkatsomisen paikka.....;)))

      • luekokoketju

        "Ainakin Firefoxilla ja Save Images lisäosalla tallennettaessa kun tekee vanhaan polkuun uuden kansion, jää helposti tyhjä alkuun ja tekee kansionkin niin, ovat sitten aakkostettuna alussa."

        Pitäisikö olla tarkemmin? Ei sillä merkitystä millä kansio tehty sen jälkeen kun ongelma tapahtuu explorerissa, vaikka itse explorissa ei kansiota pystykään noin tekemään. Kun kerran explorer hyväksyy muulla ohjelmalla tehtyyn kansioon tyhjän alkuun ja jopa aakkostaa ensimmäiseksi, pitäisi sen tajuta ero myös kun poistaa sen tyhjän alusta.

        Varmaan tuo kansion teko onnistuu samalla tavalla millä tahansa ohjelmalla missä näkyy kansiopolku. Kun vaikka kopioi uuden kansion nimen nettisivulta, jää alkuun helposti tyhjä väli, muistaakseni ohjelman asennuksessakin on käynyt joskus noin. En siis ole tehnyt uutta kansiota ja nimennyt sen vaan kirjoittanut/liittänyt uuden kansion nimen suoraan asennus/tallenuspolkuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe