Hiukseni lähtevät Risperdal injektiolla

Kauhuissani

Olen käyttänyt vajaa neljä kuukautta Risperdal injektiota. Hiukseni lähtevät tukoittain päästäni. Myöskin kulmakarvat ja ripseni ovat lakanneet lähes kokonaan kasvamasta. Ennen minulla oli paksut hiukset ja tuuheat kulmakarvat ja ripset. Nyt ne ovat Pelkkä muisto vain. Olen kaljuuntumassa. Tunnen erään toisen ihmisen, jolle on tullut pysyvä kalju Zyprexa injektion takia. Minulta ovat myös kaikki seksuaaliset tunteet kadonneet pysyvästi vuodesta 2009 asti käyttämäni Risperidonin takia.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko-ihme

      Se on myrkkyä

    • puoliksi_kalju

      Risperidon 2 mg tabletteina kerran päivässä 3 kk ajan riittää siihen, että hiuksista lähtee puolet.

      Lääkäri tuohon vaan naurahti, että paksut hiukset vieläkin. Kirjasi tuon vielä ylös terveystietoihin. Lääkitystä ei hiustenlähdön takia tarvetta muuttaa. Aivan karmea tilanne.

      • zilander

        Mikset lopeta ainetta itse? Vai oletko vankittuna laitoksessa?


    • puoliksi_kalju

      Myös kynsiin tuli valkeita laikkuja.

    • suola_etikkaista

      Mielenkiintoinen sivuvaikutus (?!): makuaisti muuttuu.

      Suola ei maistu suolalta vaan etikalta.

      Todellakin epäilyttävä ja pelottava lääke, kun tuollaista saa aikaan.

    • käyttänyt

      Ei mulla ainakaan tosta injektiosta oo tullu mitään sivuvaikutuksia, enemmänkin tuntuu auttavan. Tosin oonkin saanu sitä vasta 2,5 kk.

      • Kauhuissani

        Olen käyttänyt Risperdal injektiota 3,5 kuukautta 50 mg. Se on näköjään riittänyt hiusten lähtöön. Sain vaidetuksi tabletteihin ja pienempään annokseen. Toivottavasti tilanne korjaantuu.


    • solumyrkkyä

      Osa hiuksista on Risperidon-lääkityksen jälkeen kasvanut takaisin. Tosin huomattavasti hennompana ja ohuempana.

      Melkoista myrkkyä pitää ko. antipsykootin olla, että tukka lähtee. Moni muu lääke ei pysty (!) samaan. Ei edes kaikki syöpälääkkeet (sytostaatit), mitkä sentään ovat solusalpaajia, soluntappajia.

    • Pienin_ongelmista

      Hiukset on pienin ongelmasi. Tuolla aineella nimittäin lähtee aivotkin, kirjaimellisesti.

    • jannnaaa

      Olen kärsinyt risperidonin käytön lopetuksenkin jälkeen seuraavista:

      - täydellinen seksuaalinen haluttomuus, orgasmikyvyttömyys, tunnetasolla turra
      - vatsa ei toimi tai toimii paljon huonommin kuin ennen lääkettä.
      - olen lihonut monta kiloa
      - iho kasvoissa todella karhea ja kuiva (ennen minulla oli hyvä iho)
      - vapina, kömpelyys, hitaus

      Olen täysin varma myös että tämä lääke on vaikuttanut muistiini ja ylipäätään oppimiskykyyni.

      • Pienin_ongelmista

        Ainakin 3/5 luettelemastasi asiasta ovat hyvin yleisiä ja tunnettuja seuraamuksia neuroleptikäytöstä, risperidoni mukaan lukien. Vatsa- ja iho-ongelmista en osaa sanoa, mutta iho-ongelmista olen kuullut joidenkin muidenkin maininneen. Vatsavaivoista olen kuullut lähinnä viekkareiden aikana. Kognitiovauriot ja sitä kautta vaikeus oppia uutta on ihan tyypillistä aivovaurio-oireilua. Neuroleptien käyttö johtaa ennen pitkää joka tapauksessa aivovaurioon. Ainoastaan laajuus vaihtelee yksilöittäin, aineen, annoksen ja käyttöajan mukaan.


      • päivä_päivältä

        Tilasi kuulostaa kauhean tutulta. Palautuuko tästä koskaan? Miksi ihmisille syötetään tuollaista myrkkyä, mikä tuhoaa koko ihmisen ja elämän? Onko tämä lopullista? Tuntuu, että tosi kevein perustein tuota lääkettä määrättiin ja ymmärtämättömyyttäni myös suostuin sitä syömään lääkärin määräämän annoksen hyväuskoisena, kunnes tajusin itse kuunnella itseäni - kehoani ja mieltäni. Niin paljon pahaa sai aikaan tuo lääkitys.

        Pitkäänkö olit lääkityksellä ja minkä suuruinen oli lääkeannos? Kauanko on lopetuksestasi? Onko tilanne paranemassa vai jäitkö sinä nyt vaan 'tommoseksi'?

        Vajaa vuosi Risperidon 2 mg päiväannoksella. Lopetuksesta reilu puolivuotta. En vielä ole luopunut toivosta, että olo ja elo tästä vielä kohentuisi.


    • Lihakset_jumiin

      Ennen sain kämmenet eteen taivutuksessa helposti maahan. Lääkityksen aikana ei etutaivutus sujunut edes sormenpäät polviin asti.
      Käsi ei eteen nostaessa noussut edes vaakatasoon.
      Ennen sain kädet selän takana helposti yhteen, Risperidon lääkityksen aikana hädin tuskin sai kädet käännettyä selkäpuolelle.

      Olin ihan kävelevä puupökkelö. Vasta lääkityksen lopetettuani tajusin kaiken tuon juurikin lääkkeestä johtuvaksi.

      Onneksi en ehtinyt syömään lääkettä kuin puolisen vuotta. Nuo hirveät oireet tulivat esiin jo muutaman kuukauden käytön aikana. Ja ns. pienellä annoksella.

      Enpä usko, että vieläkään olen tuosta lääkkeestä koskaan toipunut. Josko koskaan!

      Näistä vaan ei uskalla juurikaan missään kenellekään puhua. Epäilys on, että heti näistä jutuista löytyy peruste jollekin lääkitykselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe