mikä ihmeen pankkitapaaminen nordean asiakkaille

täähhh

Nordeasta soitettiin ja kutsuttiin tapaamiseen. Syyksi sanoivat, että heillä on lakisääteinen velvollisuus tuntea asiakkaansa ja että joutuvat sen vuoksi kutsumaan kaikki samallatavoin tämän vuoden loppuun mennessä tapaamiseen henkilökohtaisesti. Mikä juttu tämä nyt oikein on, että kaikkien pitää ravata konttorille tunnin sessioon ja kuka sen kustantaa, että sinne on pakko mennä?

20

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finanssivalvonta
      • täähhh

        En minä tuosta linkistä löytänyt perustetta vaatia henkilökohtaista tapaamista kaikilta asiakkailta kun siinähän on mainittu vain asiakassuhteen aloittaminen ja minulla ollut tili Nordeassa jo vuosikymmeniä. Eikö täällä ole muita Nordean asiakkaita, niin onko soitettu samallatavoin?


      • Baobabi

        KAIKKI pankit ovat velovoitettuja tähän.
        Jos pankki ei hoida asiakkaittensa tunnistusta asianmukaisesti, niin siltä lähtee luvat.


      • täähhh
        Baobabi kirjoitti:

        KAIKKI pankit ovat velovoitettuja tähän.
        Jos pankki ei hoida asiakkaittensa tunnistusta asianmukaisesti, niin siltä lähtee luvat.

        Että niinkuin tikusta asiaa, ennemmin se nordea putoaa omaan keinotteluunsa.


      • Mäntsälä_mielessäin

      • täähhh
        Mäntsälä_mielessäin kirjoitti:

        Kysyyhän nyt vaikka joku Mäntsälän Osuuspankkikin ihan samat asiat.

        http://www.mantsalanuutiset.fi/artikkeli/289078-miksi-pankki-kysyy-tunnistustietoja

        Mutta kun nordeasta vedottiin siihen, että sitä ei voi hoitaa verkossa, kun erikseen vielä kysyin, vaan että he joutuvat kutsumaan kaikki asiakkaansa konttorille tunnin tapaamiseen. Mistä helvestistä ne on tämmöisen vetäisseet vai lasketteliko se nordean soittaja täysin omiaan.


      • P.Aukinen

        Olen itse Nordean asiakas, ja minua ei ole kutsuttu mihinkään tapaamiseen. Joten ei, eivät todellakaan kutsu kaikkia asiakkaitaan.


    • pakko-mennä

      Jokainen pankki tekee omat ratkaisut ja Eu vaatii pankeilta tuon. Ei tarvitse kuin kerran käydä sillä sitten on asiat kunnossa. Yritetään estää niitä tilejä joita rikolliset avaa väärillä papereilla eli syytä niitä. Tietenkin voi olla menemättä jolloin tili on sulussa eli et voi sitä enään köyttää etkä nostaa varoja sieltä. Pankki voi myös ilmoittaa että ei avaa enään tiliä sinulle ikinä. Vaihtaa voi pankkia, mutta et montaa kertaa sillä vain muutama pankki toimii Suomessa ja jos jokaiselle sanot et toimi näin ei sinulla ole tiliä ja tili on pakko olla että saa edes sossutukia sillä niitä ei makseta enään muuten.

    • Pimeetkukat

      Olen pienyrittäjä, kukkakauppias, takana yli 18 vuotta. Vielä pidempään olen ollut Nordean asiakas. Ei ole velkaa, ei paljon rahaa tililläkään. Jokin aika sitten soitti Nordeasta nainen, joka ei suostunut kertomaan nimeään, mutta tivasi vastauksia pankin asiakaskyselyyn. Finanssivalvonta velvoitti tähän. En ollut valmis vastaamaan kysymyksiin, mutta halusin kuitenkin selvittää, onko kysymyksiin pakko vastata, kuten soittaja väitti. Finanssivalvontaan voi soittaa ti ja to, ja yksikön lakimies kertoi, että Nordea on tulkinnut ohjeita väärin ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. No, minulta jäi kyselyyn vastaamatta, ja noin kahden kuukauden kuluttua Nordea sulki tilini ilman mitään. Tästä seurasi se, että en enää voi myydä kukkia pankkikorteilla tai muilla korteilla, koska minulla ei ole tiliä, jonne luottokorttiyhtiö (Nets) voisi tilittää varat. Nyt myyn vain käteisellä, pitkälti ilman kuittia ja suoraan taskuun - Nordea teki miltei 20 vuoden asiakkaastaan pimeän työn tekijän. Kysymys: meneekö Nordean valvonta liian pitkälle, ja tiedetääkö johdossa, mitä kentällä tapahtuu?

      • No-voi-voi

        "En ollut valmis vastaamaan kysymyksiin, mutta halusin kuitenkin selvittää, onko kysymyksiin pakko vastata, kuten soittaja väitti. Finanssivalvontaan voi soittaa ti ja to, ja yksikön lakimies kertoi, että Nordea on tulkinnut ohjeita väärin ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. No, minulta jäi kyselyyn vastaamatta"

        Olet ymmärtänyt Finanssivalvonnan väärin ja tehnyt siksi väärän ratkaisun. Osa Nordean kysymyksistä oli varmastikin sellaisia että niihin ei olisi ollut pakko vastata (asiakasprofilointia jne.). Osa taas oli sellaisia että pankin on niitä pakko kysyä, ja asiakkaan on pakko vastata. Sinä olet jättänyt vastaamatta myös noihin pakollisiin kysymyksiin ja Nordea on sitten toiminut kuten sen on pitänyt toimia.

        Toivottavasti sinua nyt kuitenkin lämmittää se että olit niin kovin periaatteen ihmistä ja pienenä asiakkaana näytit suurelle pankille närhen värkit. Itse olisin sitä mieltä että pienyrittäjälle on aika vakava puute jos ei voisi myydä kuin käteisellä. Antaa aika oudon kuvan koko puljusta, ja monta kauppaa menee varmasti sivu suun.


      • 88988

        Itse en asioi koskaan näissä kuitittomissa harmaan talouden yrityksissä. Tajuavatkohan näiden hämäräheikkien kanssa puljaavat, että he itse asiassa varastavat meiltä lainkuuliaisilta? Kaikkia verokantoja voisi laskea, jos nämä välistävetäjät vain maksaisivat veronsa.


    • Ex-nordealainen

      Kylläpä olen tyytyväinen, että siirsin raha-asiani pois Nordeasta.

    • 88989

      Olisi mielenkiintoista kuulla, mihin pankin kysymyksiin nämä änkyrät eivät halunneet vastata. Jos kritisoitte jotain asiaa, niin kertokaa edes mikä on ongelma. Muuten kritiikkinne on vain ymmärtämättömän hölinää.

      • täähhh

        Että "mihin pankin kysymyksiin nämä änkyrät eivät halunneet vastata".

        Ei pankki ole kysynyt ainakaan minulta mitään, vaan sieltä yllättäen ilmoittivat, että olisi tultava konttorille pankkineuvojan tapaamiseen, koska "on tullut uusia vaatimuksia" ja "laki velvoittaa" ja "joutuvat kutsumaan kaikki". Ongelma on nimenomaan se, että en ymmärrä, miksi pitäisi mennä johonkin tunnin istuntoon pankkineuvojan kanssa pelkästään noin epäämääräisesti esitettyjen verukkeiden nojalla ja kun toisaalta minulla ei ole pankilta lainaa eikä mitään muutakaan, mistä olisi tarpeen neuvotella. Talletustilillä on rahaa, mutta sen ei pitäisi kuulua pankille, jos makuutan varojani korottomalla tilillä ja luulisi että lähettäisivät kirjallista kutsua ja selvitystä, jos heidän mielestään olisi jotain päivitettävää tiliehdoissa tai mahdollisten sijoitusten suhteen, jotta sitä voisi etukäteen rauhassa arvoida ja ennakoida.


    • luottamusvähissä

      Nordea eikä muutkaan vanhemmat näköjään taida asiakaspalvelun taitoja.
      Asiakkaan kanssa pitää neuvotella, eikä vain sanella ehtoja.

      Tästä syystä olen purkanut nyt kahden pankin kanssa asiakkuuden ja keskittänyt yhteen.

      JA kyllä pankit käyttävät tilaisuutta hyväkseen ja ujuttavat taas omiaan joukkoon.
      Eikä minulle tulisi mieleenkään vastailla tuntemattomille
      puhelimessa mitään pankkiasioitani. Tietojen kalastelijoita on muutenkin liikkeellä.


      Ihan vaan tiedoksi parin maalaiskonttoriin, että vaikka te olette pankki,
      ei teillä edelleenkään ole jumalan oikeuksia eikä velvollisuuksia.
      Olette yritys - joka tarjoaa palveluita.

      • vähissäluottamus

        "Eikä minulle tulisi mieleenkään vastailla tuntemattomille
        puhelimessa mitään pankkiasioitani. Tietojen kalastelijoita on muutenkin liikkeellä."

        Niin, osaksi juuri sen takia sinne konttorille mennäänkin, että tiedät varmasti asioivasi pankin edustajan kanssa. Mutta mikään ei taas kelpaa. Ei asian hoitaminen puhelimessa, mutta ei myöskään kasvokkain jutteleminen.


    • näin-käy

      Kaikki joutuu menemään varsinkin jos rahaliikennettä ulkomaille ja sieltä tilille. Jos ei mene niin tili jäädytetään kunnes asia selvitetty samoin kaikki kortit ja nettipankki sulkeutuu samalla eikä rahoja saa tililtä pois. Eli jos ei hoida asioitaan niin oma vika.

    • uteliaanako

      Osuuspankissa kysyttiin vuosi sitten
      Missä olen töissä ja paljo saan palkkaa
      Mitä teen
      Olenko eronnut
      Onko lapsilla sama isä
      Onko poliittisia päättäjiä suvussa
      Maksanko veroja muualle kuin omaan maahan
      Onko osakkeita ja missä pankissa
      Miksi Nordeassa
      Voinko siirtää heille
      Paljo kulutan kuussa rahaa ja mihin
      Millainen perhe ja mitä omistamme
      Sijoitussuunnitelmat
      Teenkö testamentin

    • samakuinalussa

      Ja vielä
      Matkustanko
      Missä
      Onko työ vai huvimatka
      Kuinka usein
      Koska jään eläkkeelle ja miten sitten asun

    • LehtoriMax

      Voi voi. Kyllä sitä vaan jaksetaan tätäkin asiaa ihmetellä.

      Ettekö te ihmiset yhtään perehdy maailman asioihin tai lue uutisia? Millä muulla tavalla pankit pystyisivät selvittämään asiakkaan normaalin rahaliikenteen ja sidonnaisuudet ym. kuin kysymällä juuri tällaisia kysymyksiä?

      Taitaa rahvas kasvaa nykyään tynnyrissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe