Varoitus Turkish Airlinesista!

perhematkaaja

Varasimme lennot jo maaliskuussa vuoden vaihteelle Kuala Lumpuriin ja takaisin. Lentoyhtiöksi valikoitui TA, hinnan ja aikataulun perusteella. Ei olisi kannattanut valita.

Lentoaikataulua on muutettu jo parikymmentä kertaa. Tämän hetkisten tietojen mukaan menolentomme lähtee KAKSI PÄIVÄÄ aiemmin ja paluulentomme lähtee KAKSI PÄIVÄÄ myöhemmin, kuin mitä tilasimme alun perin. TA ei suostu reitittämään muihin kuin omiin lentoihinsa.

Hatuttaa vaan niin helvatisti. Asiasta on oltu yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja heidän mielestään tässä on selvä tapaus. Ainoa ongelma on kun nyt pitäisi perua TA:n lennot ja tilata uudet vastaavat. Hintaa kertyy vastaaville lennoille tähän aikaan vuodesta koko perheelle rapiat 6000 euroa. Ja korvausta saa varmasti odottaa...

Tämä on tositapaus ja varoitus kyseisestä lentoyhtiöstä!

53

2764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TK1764

      Pyytäkää uudelleen reitittämään vaikka Singaporeen teidän alkuperäisillä päivillä. Singaporesta pääsee sitten nopeasti ja halvalla lentäen tai bussilla Kuala Lumpuriin.
      Miksi Turkish Airlines on vaihtanut lentopäiviä ja vielä kahdella päivällä? Kuitenkin joka päivä näyttäisi olevan lentoja viikoilla 52 ja 1.

    • THYeiPetä

      Aloittaja on provo tai ostanut liput jonkun muun kuin Turkish Airlines´n kautta.
      Ei kannata käyttää: SuperSaver,Ebookers jne,heillä omat kiintiöt ja myyvät lippuja enemmän mitä saisivat.
      Itse käyttänyt THY´n lentoja useasti ja aina ostanut yhtiön omilta sivuilta www.thy.com, koskaan ei ole lentoja muuteteltu.
      Mikäli aloittaja on tosissaan,hän on irroittanut asian kokonaisuudesta,eikä mainitse mistä on ostanut lippunsa.

    • Perhematkaaja

      Aloittaja ei ole provo, tämä on tosijuttu. Lennot on varattu Momondo-Supersaver-Turkish Airlines. Niinkuin monta muutakin muun lentoyhtiön lentoa aikaisemmin. Vastaavaa ei ole koskaan aikaisemmin tullut vastaan.

      Kaikki sähköpostit on tallessa. Maaliskuulta muutoksia on toistakymmentä.

      Turkish Airlines ei reititä toiselle lentoyhtiölle, vaikka kuluttaja-asiamies on suoraan kysynyt miksi näin ei tapahdu.

      • SiinäSeJujuPiilee

        Siinähän se juttu on, lippuja ei ole ostettu suoraan lentoyhtiöltä, vaan Momondo-Supersaver kautta. Niin voi käydä,noi välikädet myyvät enemmän kuin mitä niiden kiintiö on.
        Saanko kysyä mikset ostanut suoraan lentoyhtiöltä,olisit varmasti saanut myös parempaan hintaan.
        Joskus vilkaissut esim. Ebookers kautta THY´n lippuja ja suoraan THY´n sivuilta.
        Suoraan ostettuna edulisemmat,aivan samat lennot ja samoina päivinä. Suurin ero oli yli 800 €.
        Sinun lipuistasi on vastuussa Supersaver,ei Lentoyhtiö.


    • Perhematkaaja

      Tuohon Singaporeen reitittämiseen: Kuala Lumpur ei ole meidän varsinainen matkakohteemme, jatkamme siitä Lombokiin. Kun muitakin lentoja tulee, niin ei viitsisi ottaa ainakaan mitään busseja... Sellaista vaihtoehtoa ei kyllä ole tarjottu, että lentäisimme Singaporen kautta.

      Ja onhan tuo tosiaankin kummallista että lentoaikataulua muutetaan parin viikon välein.

    • häränkökköä

      Höpö höpöä, lentoja mihinkään muutella jos ne ei ole kokonaan peruttu. Aikataulumuutoksia voi aina tulla mutta ei ne lennot päivillä muutu jos kerran joka päivä operoidaan.

      • Perhematkaaja

        Niin minäkin luulin. Meillä oli paluulennot 7.1. alunperin ja varasimme lennon ensimmäisten joukossa maaliskuussa. Turkish airlines lentää silloin. Mutta niinpä vaan koko perheen lennot siirrettiin 9.1.

        Menomatka oli varattu samoin jo maaliskuussa. Lentojen päivämäärä oli 20.12. -> 21.12. Tänään ilmoitettiin, että voimme valita kahdesta menolennon päivämäärästä: joko 18.12. tai 27.12.

        Että sellainen lentoyhtiö.


    • TK1764

      20.12. ainakin on lento ja koneessa on tilaa. 7.1. ei ole lentoa tai ei ole koneessa paikkoja.

      • Perhematkaaja

        Juu, tämä onkin mielenkiintoista. Turkish Airline lentää 20.12. ja silti meille tarjotaan 18.12. tai 27.12.! Ja hups, kohta 20.12. lento onkin täynnä. Sama tapahtui paluulennon kanssa.

        Tämä on siis ihan oikeasti totta! Eikä edes ensimmäinen tapaus.


    • TK1764

      Ei ne voi teidän paikkoja myydä eteenpäin tai siirtää seuraavan päivän lennolle jos lento lennetään ja koneessa on tilaa.

      • Perhamatkaaja

        Ei pitäisi voida ei, mutta niin vain näyttävät tekevän. Paluumatka meni ihan samalla tavalla. Lennon päivämäärää siirrettiin vaikka lentoja oli vielä myytävänä. Nyt sitten muutetaan menomatkaa samalla tavalla.

        Copypastea sähköpostista:

        Unfortunately your original flight is no more operating. We have checked airline availability and the possible alternative is given below:

        Alt 1:

        TK1764 18DEC HEL IST 1815 2245


        TK 60 19DEC IST KUL 0205 1725



        Alt 2:


        TK1764 27DEC HEL IST 1815 2245

        TK 60 28DEC IST KUL 0205 1725

        Ja siis samaan aikaan myydään lentoja 20.12.!


      • SuperSaverSucks
        Perhamatkaaja kirjoitti:

        Ei pitäisi voida ei, mutta niin vain näyttävät tekevän. Paluumatka meni ihan samalla tavalla. Lennon päivämäärää siirrettiin vaikka lentoja oli vielä myytävänä. Nyt sitten muutetaan menomatkaa samalla tavalla.

        Copypastea sähköpostista:

        Unfortunately your original flight is no more operating. We have checked airline availability and the possible alternative is given below:

        Alt 1:

        TK1764 18DEC HEL IST 1815 2245


        TK 60 19DEC IST KUL 0205 1725



        Alt 2:


        TK1764 27DEC HEL IST 1815 2245

        TK 60 28DEC IST KUL 0205 1725

        Ja siis samaan aikaan myydään lentoja 20.12.!

        SuperSaver on tässä tapauksessa se joka on myynyt liput ja mokannut.
        Ei kannata syytellä lentoyhtiötä. Itsellä ollut myös ongelmia SuperSaverin kanssa.
        Jouduin ostamaan uudet lentoliput ja koska en voinut käyttää heidän tarjoamia uusia lentoja/lentopäiviä,en saanut rahoja takaisin koska lähtöön oli alle 7 vrk.


      • Perhematkaaja

        Olen tuosta kyllä eri mieltä. Olen varaillut vaikka miten monta lentoa aiemmin Supersaverin ja muiden kautta eikä vastaavia ongelmia ole ilmennyt.

        Ja ei se Supersaver muuta lentoaikataulua viikon välein, sen tekee lentoyhtiö!


      • UskoJaYmmärrä
        Perhematkaaja kirjoitti:

        Olen tuosta kyllä eri mieltä. Olen varaillut vaikka miten monta lentoa aiemmin Supersaverin ja muiden kautta eikä vastaavia ongelmia ole ilmennyt.

        Ja ei se Supersaver muuta lentoaikataulua viikon välein, sen tekee lentoyhtiö!

        Ymmärrän että sua harmittaa,mutta ymmärrä jo että Supersaverilla ja muilla vastaavilla on oma kiintiö lennoille,he myyvät enemmän lippuja mitä heille annettu kiintiö on,luottavat peruutuksiin. Supersaver ottaa omansa välistä.Koska teillä matka juuri juhlapyhien aikana,ei sillon kovin muuteta matkasuunnitelmia.
        Uskon että Supersaver on tapauksessasi yrittänyt saada lisää kiintiötä mitä sovittu ja lentoyhtiö ei ole siihen suostunut.Kyllä tosi on että Supersaver joutuu kantamaan vastuun,vaikka sinä olisit ostanut kuinka monta lentomatkaa heidän kauttaan.
        Lentoyhtiö varmaankin on tarjonnut matkatoimistolle muita vaihoehtoja samalla hinnalla. Hyvinkin voi olla että tällä hetkellä jollain toisella matkatoimistolla on vielä ko. lennoille kiintiötä jäljellä,mutta ei lentoyhtiö voi peruuttaa muiden matkatoistojen kiintiöitä vain siksi että Supersaver sattui myymään liikaa lentolippuja.


      • TK70

        Kyllä tää on ihan höpö höpö juttua. Ei nettimatkatoimistolla ole mitään kiintiöitä reittilennoille. Niitähän on kymmeniä super saverin tapaisia nettimatkatoimistoja, jos kaikilla olis omat kiintiöt niin eipä lentoyhtiöllä paljon myytävää enää olisikaan. Nyt tässä sekotetaan lomalennot ja reittilennot. Lomalennoilla on kiintiöitä matkatoimistoilla. Nettimatkatoimistot vain ja ainoastaan välittää lentolippuja.


      • kiintiöOnJaPysyy
        TK70 kirjoitti:

        Kyllä tää on ihan höpö höpö juttua. Ei nettimatkatoimistolla ole mitään kiintiöitä reittilennoille. Niitähän on kymmeniä super saverin tapaisia nettimatkatoimistoja, jos kaikilla olis omat kiintiöt niin eipä lentoyhtiöllä paljon myytävää enää olisikaan. Nyt tässä sekotetaan lomalennot ja reittilennot. Lomalennoilla on kiintiöitä matkatoimistoilla. Nettimatkatoimistot vain ja ainoastaan välittää lentolippuja.

        Väärin,kyllä nettimatkatoimistoilla on myös kiintiöt.Nimenomaan reittilennoille.
        Tarkoitat varmaankin "lomalennoilla" tilauslentoja-charter.


    • TK1764

      Nyt suosittelen aloittajaa menemään jos vaan mahdollista ja asuu lähellä Helsinki-Vantaata niin turkkilaisen tiskille ja selostamaan tilanne, eikä poistua tiskiltä ennenkuin lennot on vahvistettu. Kannattaa koko ajan itse olla aktiivinen ja seurata esim checkmytrip tai turkish Airlines omilta sivuilta mitä muutoksia lentovaraukseen tehdään.

      • Perhematkaaja

        Enpä kyllä tiedä miten paljon tahti muuttuisi tiskillä käymällä. Kututtaja-asiamieskin on ollut yhteydessä Turkish Airlineen, ei vaikutusta.


    • syytämyyjäämieluummin

      Niin eli vika ei ole Turkish Airlinesin vaan kolmannen osapuolen, joka on myynyt olematonta ja pompottelee teitä nyt niin, että voi välittää halvimman päivän liput.

      Tämä on yksi niistä syistä, miksi kannattaa ostaa suoraan lentoyhtiöltä. Ilmaisia lounaita vain ei ole. TA on yksi Euroopan laadukkaimmista yhtiöistä, se ei ikinä tekisi noin asiakkailleen.

      • 4Re88

        "TA on yksi Euroopan laadukkaimmista yhtiöistä"

        Jep. Tämähän selviää muun muassa Air Crash Info -saitin onnettomuustilastoista.


      • Perhematkaaja

        Tässä tekstiä Euroopan laadukkaimmalta lentoyhtiöltä:
        -----
        Olemme tarjonneet teille korvaavia lentoja sääntöjen mukaisesti lennoilta, joissa on vapaita paikkoja saatavilla. Muille lentoyhtiöille emme uudelleenreititä silloin, kun on kyse aikataulunmuutoksesta johtuvasta peruutuksesta, josta on ilmoitettu matkustajalle hyvissä ajoin eli vähintään 2 viikkoa ennen lähtöä.
        ------
        "Aikataulunmuutoksesta johtuva peruutus" tarkoittaa tässä tapauksessa ylibuukkausta. Lentoyhtiö lentää kyseisinä päivinä, maaliskuussa lippunsa ostanut asiakas ei vain mahdu enää koneeseen...

        Eli:
        - ostat lipun hyvissä ajoin, yli 9 kk ennen lentoa
        - THY on ylibuukkaa koneen
        - THY järjestää lisätilaa heittämällä perheen pois, lennot siirretään toiselle päivälle THYn lennolle
        - toinen kone ylibuukkaantuu
        - tehdään sama juttu
        - ja taas

        Lopputulemana menolento on kaksi päivää aiemmin ja paluulento kaksi päivää myöhemmin kuin alunperin! Ja. nyt eletään vasta marraskuuta...


      • lopetajoitkeminen

        Edelleenkin, tehän ootte SuperSaverin asiakkaita. Teillä on ongelma sen kanssa ja kaikki tietää, että SuperSaver on täyttä paskaa ja sitä käytetään, kun halutaan päästä halvalla. Tällä ei ole mitään tekemistä TK:n kanssa, aivan yleistä toimintaa halpa-agenteilta. Osta seuraavan kerran lippusi lentoyhtiöltä, niin ei tarvitse itkeä netissä.


    • Lentovaraus

      Joo kyllä minäkin suosittelen aina lentovarauksen tekemistä suoraan lentoyhtiön omilta sivuilta, jos kyseessä simppeli menopaluu. Sitten jos kyseessä joku monimutkaisempi reititys tai useampia kohteita, niin joskus tarvitsee käyttää jotain nettimatkatoimistoa. Tässä aloittajan tapauksessa en usko edes että hän on säästänyt yhtään varaamalla lennot Supersaverin kautta.

    • MatkustajaX
      • Peräportti

        No jaa. Turkish kalastelee ääniä matkustajiltaan. Olen lentänyt turkkilaisella viiden vuoden ajan ja yhtiö on mennyt laadullisesti huonompan suuntaan vuosi vuodelta. Nousuunlähdön aikana sallitaan oluen särpiminen tölkeistä, sikaosastossa tarjottava ruoka on mennyt muovikuppitaiteiluksi. Hirveä läjä muovikuppeja, eikä syömiset enää sen kummempia kuin muillakaan yhtiöillä. matkustamohenkilökunnan kielitaito hyvin rajoittunutta. Ruokatarjoilu teatraalista. Laajarunkokoneessa on aina yksi kokin vetimiin pukeutunut mies, jolla korkea hattu. Kaverin tehtävänä on jakaa piskuisia sämpylöitä. On muuten maailman helpoin työ. Kaukolennot kaikki IST kautta, jossa suomalaisia syrjitään mm vessoissa. On muslimivessoja jonne suomalaista ei päästetä. IST-kentällä on tarpeeseen nähden hyvin vähän vessoja. IST lentokentällä virkailijat häseltävät niin että luukkuvahtien ohi pääsisi ilman lippuakin. IST kenttä on todella kallis.

        Puutteistaan huolimatta vastine rahalle voi olla oikein hyvä, kun ostaa kaukolipun tarjouksesta.


      • NiinköSanot
        Peräportti kirjoitti:

        No jaa. Turkish kalastelee ääniä matkustajiltaan. Olen lentänyt turkkilaisella viiden vuoden ajan ja yhtiö on mennyt laadullisesti huonompan suuntaan vuosi vuodelta. Nousuunlähdön aikana sallitaan oluen särpiminen tölkeistä, sikaosastossa tarjottava ruoka on mennyt muovikuppitaiteiluksi. Hirveä läjä muovikuppeja, eikä syömiset enää sen kummempia kuin muillakaan yhtiöillä. matkustamohenkilökunnan kielitaito hyvin rajoittunutta. Ruokatarjoilu teatraalista. Laajarunkokoneessa on aina yksi kokin vetimiin pukeutunut mies, jolla korkea hattu. Kaverin tehtävänä on jakaa piskuisia sämpylöitä. On muuten maailman helpoin työ. Kaukolennot kaikki IST kautta, jossa suomalaisia syrjitään mm vessoissa. On muslimivessoja jonne suomalaista ei päästetä. IST-kentällä on tarpeeseen nähden hyvin vähän vessoja. IST lentokentällä virkailijat häseltävät niin että luukkuvahtien ohi pääsisi ilman lippuakin. IST kenttä on todella kallis.

        Puutteistaan huolimatta vastine rahalle voi olla oikein hyvä, kun ostaa kaukolipun tarjouksesta.

        Pitäisikö miehistön kulkea käytävällä valvomassa ettei kukaan juo olutta tölkistä ja se ei ole vaarallista,ainoastaan päihtymisen takia kiellettyä.
        Se kokkipukuinen setä tai täti tekee työnsä business luokassa josta saattaa tulla auttamaan turisti luokkaan.
        Siihen inflight chef työhön vaaditaan ja annetaan lisäkoulutus.
        Kuinka siellä Istanbulissa nyt suomalaisia niin syrjitään,ovatko kaikki muut kansalaisuudet eri asemissa siellä?
        Kokeile jokus matkustaa Turkishin business luokassa,niin näet miten se tehdään kunnon lentoyhtiössä,(Esim. Finnair ei yllä samalle tasolle,aikoinaan kylläkin).
        Täytyy muistaa että Turkishin lentoliput turistiluokassa ovat erittäin alhaiset, siellä saa enemmän mistä maksaa.


      • Peräportti

        Nousun aikana kaljan kittaaminen on siis ok, eikä turvavöiden kiinnittämiselläkään ole merkitystä. Seison korjattuna. Pidän mm Luftahansaa ja Cathayta paljon parempana luotettavuudeltaan ja palveluiltaan kuin Turkishia. Cathay ja Lufthansa ovat tarjouksesta ostettuna yhtä edullisia kuin Turkish. Turkish on välinpitämätön turvallisuusnäkökohtien suhteen.

        Tiedän että bisneksessä saa parempaa palvelua kalliimpaan hintaan. En voi arvioida kokemuksiani muuta kuin siinä luokassa jossa matkustan. Jos turkkilaisten bisnes on parempi kuin Finnairin, minun sikaosasto-kokemukselle se ei tuo lisäarvoa. En näe mielekkääksi maksaa vähintään satojen eurojen lisähintaa muutaman tunnin lentomatkan vuoksi.

        Faktaa on että Turksih on kalastellut ääniä, mm Peräportilta.


    • Ippekätkä

      Kuulostaa tutulta, siis ihan Supersaverin touhulta, myydään lentoja surutta vaikka lentoyhtiön sivulta lentoja ei enään myydä, sitten tarjotaan jotain paskaan aikaan lentäviä vuoroja ja vaikka itse katsoo lentoyhtiön sivulta että yhtiöllä on tarjota parempiakin niin SS:n kanssa homma ei futaa millään, on omakohtaista kokemusta... valitettavasti.

      • Perhematkaaja

        Siis lentoliput on ostettu jo maaliskuussa. Silloin niitä oli runsaasti tarjolla. Tämän sopan on keittänyt Turkish Airlines, ei Supersaver.


      • Ippekätkä

        Meilläkin kaikki alkoi siitä kun lentoyhtiö peruuttu yhden lennon ja SS tarjosi samalle päivälle lentoa myöhään illasta joka meille ei käynyt. Ilmoitin tämän ja ehdottivat että voivat etsiä lentoja - 1 päiviltä, ilmoitin että edellinen päivä käy mutta asia ei edennyt mihinkään... kesti noin kuukauden ennenkuin homma onnistui ja olin jo yhteydessä lentoyhtiöön suoraan (heille ei ollut ongelma muuttaa lentoja ja vastaukset sai nopeasti) sekä luottokorttiyhtiöön kusetuksen pelossa. Tästä on tarkemmin toisessa Supersaver ketjussa. En tiedä tästä sinun sopasta tietenkään tarkemmin mutta Supersaverilla ei oikein kukaan (nimistä päätellen intialaisia) ota koppia tilanteesta vaan asiaa pallotellaan ja mitään ei tapahdu ja samat asiat pyörii koko ajan, ei ihme ettei asioita ehditä hoitaa ja kaikki ruuhkautuu kun simppeliä asiaa veivataan. Tehoton ja ammattitaidoton (haluton) organisaatio... mutta kun työvoima on halpaa.


    • Peräportti

      Turkish on tosiaan hanakka muuttamaan aikatauluja, lennot honkkariin ostettu helmikuussa, suoraan lentoyhtiöltä. Aikataluja muutettu kahteen kertaan. Muutokset ovat olleet kuitenkin pieniä ja perillä ollaan alkuperäisen aikataulun mukaisesti.

    • TK70

      Aikataulut on muuttunut koska Turkki ei siirtänyt kelloja talviaikaan.

    • 16plus

      Jep, SuperSaver näyttää olevan se ongelma tässä. Turkish on Skytrax 2016 top 10 - lentoyhtiö tänäkin vuonna, ja ihan aiheesta.

    • Ostakaa hyvät ihmiset lennot suoraan lentoyhtiöltä, monta murhetta vähemmän, mahdollisesti myös sellaiset liput, mistä saa jotakin takaisin, jos joutuu peruuttaa lennot, matkavakuutus auttaa sairaustapauksissa

      • Perhematkaaja

        Kerroppa sitten, minkä takia muilla lentoyhtiöillä ei ole tällaista ongelmaa tullut vastaan vaikka lippuja on varattu samalla tavalla? Pitäisikö käydä läpi kaikkien lentoyhtiöiden nettisivut erikseen läpi matkaa suunnitellessa?

        Tiedoksi: ehdot on täsmälleen samat, ostit sitten Supersaverilta tai lentoyhtiöltä suoraan.


    • Aivantuubaa

      Juuri näin, osta suoraan jos et halua välttämättä vaihtaa ajatuksia sähköpostilla viiden eri intialaisen kanssa ja asiat ei mene siltikään (tai ehkä juuri siksi) eteenpäin tai mikä parempaa jonottaa puhelinpalveluun tunti ja sitten et ymmärrä "hinglishistä" yhtään mitään kun puhutaan niin nopeasti "lievällä" korostuksella, ahaa teillä onkin järjestelmä nurin soita tunnin päästä uudestaan... Tämä koskee siis tuota SS firmaa.

    • tääonnäin

      Kyllä THY tekee uudet reititykset, mutta vain jos liput ostettu suoraan niiltä suoraan.
      Omakohtaista kokemusta asiasta.

      • Perhematkaaja

        Juu, THY tekee uudelleenreititykset, mutta vain omille lennoilleen. Ja THY nimen omaan on nämä muuttanut. Ilmeisesti sieltä saa oikean lennon se joka on sen viimeiseksi varannut.


    • TK70

      Ei tarvitse käydä kaikkien lentoyhtiöiden sivuja läpi vaan etsii halvimmat lennot juuri näiltä nettimatkatoimistoilta ja sitten menee varaamaan samat lennot lentoyhtiön sivulta. Näin se kannattaa tehdä. Tällöin oikeesti jää se välikäsi siitä pois jos tulee näitä ongelmia. Se on totta että lentoyhtiö ei välttämättä uudelleen reititä muiden yhtiöiden lennoille, tosin tämäkin on neuvottelu kysymys ja kuinka paljon sulla on voimaa lentoyhtiön kanta-asiakaskortissa.

      • Peräportti

        Juurikin näin.


    • lentoliputnetistä
    • JuupasEipäs

      Ketjun aloittaja jaksaa vain jankata samaa asiaa koko ajan. Ei myönnä että oli virhe kun ei varannut suoraan lentoyhtiöltä.
      Väsyttävää lukea sen jankkaamista,tänne kirjoittelemisen sijaan voisi hoidella lippuasioitansa.
      Juupas-Eipäs-Juupas-Eipäs, siltä tää nyt kuulostaa,eikä johda mihinkään.

      • Perhematkaaja

        Siis olen hoitanut tätä lippuasiaa jo suunnilleen huhtikuusta asti! Aluksi Supersaverin kanssa, sen jälkeen pelkästään Turkish Airlinesin kanssa. Eli sinun mielestäsi Supersaver muuttelee lentoaikatauluja viikon välein, ei THY? Ja se ei ole lentoyhtiön vika jos matkustaja jää ylibuukkauksen takia lennolta?

        Verrataanpas näin: Ostat Gigantista Applen puhelimen ja se hajoaa itsekseen parin päivän jälkeen. Kumman veikkaat olevan vastuussa puhelimen takuusta, Gigantin vai Applen?

        Kyllä tämä asia on lentoyhtiön vastuulla ja sieltä ovat ilmoittaneet korvaavansa (kuittien mukaiset) kulut. Mutta lentoa eivät reititä sille päivälle, mille se on ostettu!

        Kyllä tätä juupas-eipäs linjaa kannattaa jatkaa kun et näköjään ymmärrä asiaa.


      • Ippekätkä

        Apple vastaa loppupelissä takuusta mutta liike josta olet tuotteen ostanut on se minne reklamaatio pääsääntöisesti tehdään, Gigantin tehtävä siis hoitaaa asia eteenpäin parhaalla katsomallaan tavalla ja saada asiakas tyytyväiseksi. En kuitenkaan usko että SS:ltä kannaltaa odottaa mitään maata mullistavaa. Jotain hämärää näiden mekanismeissa on kun ei onnistu, minun tapauksessa lentoyhtiö ei ollut sama mutta rumba alkoi myös siitä että lento oli ylibuukattu vaikka SS: n sivulta sai lentoja vielä varata. Jotenkin luulen että se kitka on SS:n ja lentoyhtiöiden välillä mutta kuten sanottu minulle lentoyhtiö vaihtoi helposti lentoaikataulua mutta ennenkuin se meni SS:lle jakeluun niin...
        Onkohan SS välittänyt rahat eteenpäin ? Minä ehkä viheltäisin pelin poikki ja aloittaisin puhtaalta pöydältä ja ottaisin rahat takaisin... tosin siitäkin SS taitaa ottaa 20,- kuluja / pää tai varaus.


    • Ippekätkä

      Kannattaa lukea tuo "lentoliputnetistä" linkkaama Ylen juttu, nämä Supersaverit, ym jotka on monasti vielä samaa ketjua välittää vain lippuja muka halvemmalla mutta joka välissä saa olla tarkkana ettei mukaan lipsahda ylim. kuluja ja tarjoavat omia pakettejaan jolla voi saada jotain palvelua tai olla saamatta, yleensä mielenkiinto loppuu siinä vaiheessa kun rahat vaihtaa omistajaa. Jutussa mainitaan myös että monasti lentoyhtiön sivulla on reilummat ehdot eli jos vaikka teet kirjoitusvirheen nimeen tai vastaavaa niin heti ei olla kuppaamassa lisää rahaa jotta asia saadaan korjattua.
      Nämä "välityspalvelut" elää vain näillä omilla lisämaksuillaan ja paketeillaan.
      Oma kokemus on Supersaverista kahdelta kerralta, ensimmäinen hoitui hyvin kun kyseessä oli vain tilaus ja rahastus eikä mitään muutoksia mutta toinen ei meinannut onnistua millään vaikka oli joku "palvelupaketti" tms. Keväällä nähdään miten kävi, tällä hetkellä näyttää että kaikki on ok... pitkän väännön jälkeen.
      Syksyllä ollaan menossa KLM-Air Malta yhdistelmällä ja todellakin varasin suoraan lentoyhtiön sivulta.
      En väitä etteikö lentoyhtiökin aiheuttaisi ylimääräisiä ongelmia mutta SS:n kyky ja halu käsitellä näitä muutoksia asiakkaan näkökulmasta ontuu pahasti joko resurssien puutteen tai ammattitaidottumuuden takia.

    • PerheetönMatkailija

      Suosittelen perhematkaajalle kuten joku aiemminkin, ajankäyttö tällä palstalla ei asiaa tule muuttamaan.
      Lentokentälle, tiskille ja asia selvittämään mieluiten siten, että Perhematkaajalla on valveutunut henkilö mukana.

      • eipätaidaauttaa

        Eipä taida auttaa tuo lentoyhtiön tiskillä asiointi. Jos lippu on ostettu matkatoimistosta, niin silloin asioidaan ko. matkatoimiston kanssa. Eivät lentoyhtiöt halua eivätkä voi alkaa tehdä muutoksia jonkun muun firman myymiin lippuihin.


    • Matkailija2000

      Lippujen kanssa ei ollut ongelmia, muistaakseni liput netistä, ei Turkishista. Palvelu koneessa todella sekavaa. Aterioiden jako oli farssi, aina puuttui jotain, sitä lähdettiin hakemaan koneen keittiöstä.
      Otin gin-tonicin aperitiiviksi. Sain n. desilitran giniä ja lirauksen tonocia, jäi juomatta.
      Istuinvyöni ei toiminut, kerroin siitä emoille, ei mitään reaktiota. Sama tapahtui British Airwaysilla, ei vyö toiminut. Minut suorastaan käskettiin toiselle istuimelle, jossa toimiva vyö.
      Ainakin minä tein Thy:llä kaksi matkaa yhdellä kertaa: ensimmäisen ja viimeisen.

    • Kerran.se.vain

      "Istuinvyöni ei toiminut, kerroin siitä emoille, ei mitään reaktiota."

      Turkish Airlines ei ole kiinnostunut turvallisuusasioista. Siksi sen koneita putoileekin niin usein.

      • yx.turisti

        Turkin hallitus lahtaa omiaan ja kaikkea mikä liikkuu. Sotarintamia on lukemattomia. Turkissa ihmishenki on samanarvoinen kuin venäjällä sodassa.


    • Lentäjäässä

      Haluatteko tietää mistä johtuu nuo lentojen siirrot... Turkissa ja noissa maissa asuu koko joukko typeryksiä ja vetelyksiä. Eräskin herra kerran saapui mukanamme Sofiasta. Selitteli jotain ihan lapsellisia ja kummallisia juttuja meille. Vaati päästä ohjaamoon keskustelemaan ja esiintyi muutenkin yltiöpäisesti perseillen. Hävettää tunnustaa, mutta kaikki lentäjät eivät pääsisi edes läpi suomalaisesta seulasta. Joskus oikein hirvittää heidän koulutuksensa taso.

    • Huhheijjaaa

      Oletteko lestoja, vai miten ihmeessä tuollaisen saa maksamaan 6000€?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe