DNAn moraali

FuckediFuck

Nykymuotina näyttää olevan uuden ajan riistämispolitiikka, joka näkyy Laskutuksissa. DNA:kin laskuttaa päällekkäisiä laskuja yhdelle liittymälle, joka tuplaa aika ison janan itse käytetystä, pyydetystä.. DNA ei myöskään tarjoa asiakkaille myymiään paketteja, mutta laskutus pelaa kaikesta huolimatta.

Onko kukaan muu huomannut "maalais-moraalin" Suomessa muuttuneen viimeaikoina? Taantuminen nimittäin on vasta alussa, eikä voi vain huoletta "rikkaana ja rahakkaana" ajatella, että kyllä ne muut laskee ja huolehtii!

26

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaaja-

      keksit omia juttujasi. Semmoiseksi tämä maailma on mennyt

    • tyytyväinen_dnahan

      En allekirjoita aloittajan väitteitä. Itselläni ei ole mitään ongelmia Dnan kanssa, vuosia olen ollut Dnan asiakkaana ja pysynkin.

    • TappakaaNE

      Kyllä paskat myivät uusia liittymiä uusien päälle eivätkä katkaisseet vanhoja liittymiä. Meni tuplalaskutusta pitkään. Huomasin kun yrittivät myydä vielä yhden liittymän lisää. Tämä 24 kuukauden kusetus harhauttaa monia. DNA VITTUUN JA KIRVEELLÄ JOHTO PALASIKSI.

    • kjellow

      Näitä valituksia lukiessa tajuaa, miksi yrittäjän asema on Suomessa huono. Kuka normaali ymmärtää mitä nämäkin asiakkaat haluaa? Ymmärtääkö itse...

    • taasko_vaihtoon

      Ei kyllä kuluttajankaan asema hääppönen ole puhelinoperaattoreiden pelissä.
      Itse vaihdoin kaksi vuotta sitten Dna puhelinliittymän rajattomaan Saunalahden 3g liittymään.
      Syy oli pelkästään se, että Iisalmen viheralueella Dna liittymän netti takkuili. Parin vuoden aikana Saunalahden alkuaan 14,90 maksaneen liittymän hinta kohosi 29,00 euroon. Mutta netti toimi hyvin liikkui missä päin Ylä-Savoa tahansa.

      Kuukausi sitten Dna myyjä soitti ja tarjosi 13,90 maksavaa rajatonta 3g nettiä jossa puhelut ja tekstiviestit maksavat 4,5 snt minuutti ja 4,5 snt viesti.
      No yllätys oli, että kuvaviestit maksavat 40 snt!
      Myyjä väitti, että lähettimien tehoa on toukokuussa 2016 nostettu alueella jossa pääasiassa käytän puhelimen nettiä.
      Näin oli tapahtunut aivan nettitutkan mittauksenkin mukaan.
      Mutta!?
      Nyt jostakin syystä nettiyhteys katoaa puolen tunnin käytön jälkeen ja
      joskus nopeamminkin ja kestää todella kauan ennen kuin yhteyden saa uudelleen härkittyä toimimaan.
      Että on todella raivostuttava netti. Onneksi meillä on vaimon puhelimessa
      Saunalahden netti josta nettiä pystyy jakamaan.

      • outo_pulju

        Eikä tuossa Dna:n kuvaviestin hinnoittelussa ole mitään järkeä ja vielä vähemmän moraalia. Ifolorin paperikuva maksaa kotiin toimitettuna 11 snt, eli melkein
        4 paperikuvaa saa yhden kuvaviestin hinnalla!?
        Kuitenkin Dna liittymässä maksetaan nettiyhteydestä vai millä hitolla Dna kuvaviestejä kuljettaa?


      • härski-

        on härskiä kuvaviestin hinta ja toi mini data 256 kbit/s liian kova hinta 4,90€/kk


    • luurimies

      Meitä jyrätään

      Mä ruuvaan rekisterilaattaa Ladasta irti
      kun sä tuut ja paat syliini pikkuisen
      on sillä vaippa märkä ja sen paidan helmaan
      jää mun poskestani jäljet öljyiset

      Sä katsot surullisesti mua suoraan silmiin
      ja annat mulle viikatut verkkarit
      sä olet ratkonut niistä irti niin kuin pyysin
      seuran merkit ja nimikirjaimet

      Meitä jyrätään
      meitä jyrätään
      Kannaksella aikoinaan Klimit
      isoisää mankeloi
      tänään tankki on pankki ja
      työttömyyden miinaan meistä
      jokainen astua voi

      Mutta rakas, rakkain, rakkaimpani
      me kyllä pärjätään
      kun vain elämän juoksuhaudassa
      saan sun syliisi painaa pään
      kuin kypärään
      kun meitä jyrätään

      Mä autan illansuussa teidät linjurin kyytiin
      ja lasin läpi vielä teitä suutelen
      mä luen kotona aamuun asti Väinö Linnaa
      ja haulikon piippua sahailen

      Ja niin kuin Koskelan Vilho Pohjantähtensä alla
      hankki vapaudenristinsä viimeisen
      mä aion huomenna kohtalon telaketjuihin
      heittää kerrankin kasapanoksen

    • DNAeitoimi

      DNA on suomen epäluotettavin liittymä itselläni ei ole internet toiminut 6 kuukauteen. Aina kun olen soittanut asiasta vastaus on aina ollut, että emme voi tehdä asialle mitään sillä muut eivät ole valittaneet asiasta vaikka kaikki naapurini joilla on DNA ovat valittaneet siitä, että internet ei toimi ja puhelut katkeilevat koko ajan. Joten pelkää huijaamista koko yritys.

      • totuudentorvelo----

        mulla ei ole ollut DNAn kanssa mitään ongelmia. DNA kaapelitv ja mobiililiittymä ollut varmaankin firman alusta asti......ainakin melkein. en tunne tarkkaa historiaa.
        Luotettavuudessa on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja.


      • maurialainen

        sitkeitä ootte,harmi jos liittymiä ei saa purkaa koska eivät toimi vai saako? jos jollain naapurilla joku toinen operaattori toimii?


    • tarpeeksisain

      dna on moraaliton paska!!!!

      • Telco-Guy

        Tästä olen samaa mieltä, mutta eipä taida noi kilpailijat olla yhtään sen paremmalla moraalilla varustettuja. Soneralla on ihan sama toimintamalli. Mutta sitähän se on, kun kilpailutilanne on tiukka, pitää rahat tehdä vaikka päälle kusemalla.

        Turha siinä on operaattoria syyttää. Mitäs olet niin tyhmä, että ostat niiltä palveluita?

        Mä saan vaan sitä paremmat provikat, mitä enemmän mä kusetan sunlaisia aivokuolleita idiootteja. - Pistettäisiinkö vielä pari turhaa palvelua 24kk sopparilla? Sekä näyttösuojakalvo, ja tällaista kännykän puhdistusspraytä, sulle pullo nyt vain 19,90€. Joo, älä sano mitään. Tiedän et tarviit nää. Nimi tohon vaan kiitos.


    • 12-2

      Vaihdoin DNA;n perusliittymäni Globetelille. DNA:lla oli hinta vielä elokuussa 0,66 eur/kk. Maaliskuussa hinta on jo 4,9 eur/kk. Syynä on tiedotteen mukaan kustannusten nousu. Puolessa vuodessa kustannukset ovat nousseet 7-kertaisiksi! Globetelillä on kuukausimaksu 1,59 euroa ja puhelut ja tekstiviestit sentin halvempia kuin DNA:lla. Käyttää Soneran verkkoa. DNA pakkoliitti suppeakaistanettiliittymän, 256 kb/s. Tuollaisella ei käytännössä tee mitään varsinkaan, jos kännykässä ei ole edes nettimahdollisuutta.

      On tietysti mahdollista, että Globetelkin nostaa hintojaan, mutta ei kuitenkaan yli isojen operaattoreiden hintojen, koska sen ainoa kilpailuvaltti on halvemmat hinnat.

    • laskuti

      Onko se mukavaa aina halvinta liittymää etsiä. Minä ja pari muuta oltu Dnalla jo vuosia. Otettiin aikoinaan Onni M liittymät ja nyt syksyllä muuttuivat Dna perusliittymiksi. Puh ja txt on 0,07€ ja kk maksu 2,90€. Liittymiin kuuluu edelleen 100 min/kk puheluja Dnaliittymiin. Joskus katson muitakin liittymiä , mutta vaihto ei kannata...

      • mietintämyssykkä

        taitaa tuo perusliittymä nousta hintaan 4,9€/kk. Ei talous tuohon kaadu, mutta pitää miettiä luopuisko koko kakkosliittymästä. Tarpeetonhan se on tällä hetkellä on........varalla vaan.


      • pspp

        Joo, hinta nousee maaliskuussa. Siirryin Globetelin perusliittymään. Pitkään olen dna:n asiakas ollut, vielä Pro1 jäljellä, mutta kuinka kauan, jos korotukset alkaa olla noin rajuja.


    • globeteliin_siirtyvä
    • nopeaa_toimintaa

      Globetelilla on toiminta nopeaa. 23.1. DNA ilmoitti sähköpostitse nostavansa persuliittymän kuukausimaksun kohtuuttomaksi. Samana päivänä laitoin Globetelille vaihtopyynnön, joka pitää sisällään vanhan numeron säilymisen. Tänään 26.1.tui Globetelilta kirje, jossa on uusi SIM-kortti. Uusi SIM-kortti alkaa toimia 1.2. DNA:n viimeisin hinnakorotus olisi tullut voimaan 1.3.

      • toivomuskaivotoiminta

        toivottavasti eivät nosta hintoja yhtä sukkelasti


      • nopeaa_toimintaa
        toivomuskaivotoiminta kirjoitti:

        toivottavasti eivät nosta hintoja yhtä sukkelasti

        On jopa todennäköistä, että Globetelkin nostaa hintojaan. Sen se teki syksylläkin, kun muut operaattorit olivat nostaneet omia hintojaan. Kuitenkin Globetel pitää hintansa jatkossakin alempena kuin isommat operaattorit, koska se on sen ainoa kilpailukeino.


      • Näintäällä

        Tänään tuli sähköpostilla DNA:lta ilmoitus 5-kertaisesta puhelimen kk. maksun korotuksesta. Soitin välittömästi globetellille ja tein sopimuksen heille. On se kummaa, että kerran kk. soittava joutuu ne kustannusten nousut maksaan? Miltä tuntuisi jos 29,90 kk. rajatonta nostettais 5-kertaisesti? Nostakaa vielä sitä halvinta mokkulan hintaakin, niin vaihdan senkin.


      • nimierkki007
        Näintäällä kirjoitti:

        Tänään tuli sähköpostilla DNA:lta ilmoitus 5-kertaisesta puhelimen kk. maksun korotuksesta. Soitin välittömästi globetellille ja tein sopimuksen heille. On se kummaa, että kerran kk. soittava joutuu ne kustannusten nousut maksaan? Miltä tuntuisi jos 29,90 kk. rajatonta nostettais 5-kertaisesti? Nostakaa vielä sitä halvinta mokkulan hintaakin, niin vaihdan senkin.

        onko puhelimenkin kuukausimaksuja nostettu


      • erfgb
        Näintäällä kirjoitti:

        Tänään tuli sähköpostilla DNA:lta ilmoitus 5-kertaisesta puhelimen kk. maksun korotuksesta. Soitin välittömästi globetellille ja tein sopimuksen heille. On se kummaa, että kerran kk. soittava joutuu ne kustannusten nousut maksaan? Miltä tuntuisi jos 29,90 kk. rajatonta nostettais 5-kertaisesti? Nostakaa vielä sitä halvinta mokkulan hintaakin, niin vaihdan senkin.

        Itselläni on kaksi liittymää DNA:lta. Puolessa vuodessa perusliittymän hinta on nousemassa alle 0,7 eurosta 4,9 euroon. Liittymä siirtyy Globeltelille, jossa hinta on 1,59 euroa ja puheluiden minuuttimaksukin halvempi.

        Toinen liittymä on rajaton 4G 50Mb. Se olisi noussut 24,90 eurosta 29,90 euroon. Sanoin asiakaspalvelulle, että lähtee Saunalahdelle, jos ei hinta putoa. Uusi hinta on 19,90 euroa.


    • Wtondna

      Dna on syvältä. Huono asiakaspalvelu viimeisen päälle. En tiedä ovatko muutkaan tämän alan firmat hyviä, mutta dna on huono!

      • kyselijä.-

        no sano mikä on hyvä. Vai käytätkö kaikesta huolimatta DNA:ta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe