Norwegian check-in Malaga

MIKE----

Kellään tietoa mitkä tai mikä on Norwegianin lähtöselvitystapa/tavat Malagan(AGP) kentältä lähdettäessä?

36

5671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On.fait.la.que

      Tarkoititko kysyä "Onko" kellään tietoa..... Arvelen tarkoittaneesi sitä. Siis vastaus. Jonotus lähtöselvitystiskille ainut tapa.

      • Anonyymi

        Tämän tieto, pitääkö vielä paikkaansa?
        "Malagan kentällä on myös norwegianista automaatit, siitä voi tulostaa boarding laput ja laukkutarrat. Sitten jonottamatta baggage drop tiskille jättämään laukku."

        Missä päin terminaalia löytyy Norweigen automaatit ja missä on baggage drop?


    • MIKE----

      Onko mahdollista etuilla jonossa, tuleeko sanomista?

      • KooKooBoy

        Ainahan se on mahdollista yrittää etuilla. Yleensa olen lyönyt ensin, sitten vasta sanonut.


    • MIKE----

      Täytyy varmaan vetää kunnon pohjat niin tilaa tulee. Kunnon kännissä tuulipuku kahisee uhkaavasti.

    • Näintehtikn

      Check in voi tehdä etukäteen netissä. Malagan kentällä on myös norwegianista automaatit, siitä voi tulostaa boarding laput ja laukkutarrat. Sitten jonottamatta baggage drop tiskille jättämään laukku.

      • Onko.varma.tieto

        Mistä lähtien on ollut mahdollista? Ei vielä viime keväänä


      • Eräs.toinen

        Malagan kentällä oli lähtöselvitysautomaatit jo 2012 kun siellä kävin ja juurikin Norwegianin kyydillä.


    • mailisss

      Malagan kentällä on 4 Norwegianin automaattia siinä kun tullaan pyöröovista lähtöaulaan niin melkeinpä suoraan oven edessä. Norskin automaatit eivät ole olleet v 2012 mutta tänä vuonna on, sillon oli vain iberian automaatit. Lähtöselvityksen tein Norskin automaatilla joulukuun 14. pvä 2016.

      • Eräs.toinen

        Saattaa olla että muistelen Mallorcan kenttää. Tullut asioitua 2012 sekä Mallorcalla että Malagassa. Jommassa kummassa kuitenkin oli norskin automaatit 2012. Lensin itse norskilla ja muistan automaatit siitä kun edessäni oli 50 kiinalaisen ryhmä jotka jonottivat tiskille, josta heidät käännytettiin automaateille. Kukaan kiinalaisista ei osannut englantia eikä mitään muutakaan kieltä joita automaateissa oli tarjolla. Härdellin määrä oli mittaamaton.


      • Onko.varma.tieto
        Eräs.toinen kirjoitti:

        Saattaa olla että muistelen Mallorcan kenttää. Tullut asioitua 2012 sekä Mallorcalla että Malagassa. Jommassa kummassa kuitenkin oli norskin automaatit 2012. Lensin itse norskilla ja muistan automaatit siitä kun edessäni oli 50 kiinalaisen ryhmä jotka jonottivat tiskille, josta heidät käännytettiin automaateille. Kukaan kiinalaisista ei osannut englantia eikä mitään muutakaan kieltä joita automaateissa oli tarjolla. Härdellin määrä oli mittaamaton.

        Noin se ihmisen muisti heittää. Miksihän sitten kaikki suomalaiset jonottavat Norwegianin lähtöselvitystiskille jos kerran on automaatteja? Ovatko sitten liian vaikeita käyttää? Pitääpä testata huhtikuussa.


      • Eräs.toinen

        Viina on polttanut muistin. Jotain muistan sentään. Kun Espanjan kentällä oli se norskin lähtöselvitysautomaatti, niin sitä oli pakko käyttää. Tiskiltä sai ohjeita automaatin käyttämiseen, mutta ei lähtöselvitystä palveluna ilman automaatin käyttöämistä. Tiskille sai tulla asiomaan vasta kun lähtöselvitys oli tehty automaatilla ja tästä oltiin tiukkoina, mm kiinalaisten ryhmälle. Itselleni automaatin käyttö ei ole muuta kuin laiskuuskysmys. Miksi tehdä mitään jos saman saa palveluna. Tietysti jos tiskille on pitkät jonot nin sitten tulee asioitua automaatilla. Useimmiten kuitenkin matkassa on läppäri jolloin teen lähtöselvityksen omalla koneella. Norjalaisella ei ole tullut lenneähdeltyä 2012 jälkeen.


      • Vaihteleva.muisti
        Eräs.toinen kirjoitti:

        Saattaa olla että muistelen Mallorcan kenttää. Tullut asioitua 2012 sekä Mallorcalla että Malagassa. Jommassa kummassa kuitenkin oli norskin automaatit 2012. Lensin itse norskilla ja muistan automaatit siitä kun edessäni oli 50 kiinalaisen ryhmä jotka jonottivat tiskille, josta heidät käännytettiin automaateille. Kukaan kiinalaisista ei osannut englantia eikä mitään muutakaan kieltä joita automaateissa oli tarjolla. Härdellin määrä oli mittaamaton.

        Saattoihan se olla Rooman Fiumicinon, tai Wienin Schwechat, tai CDG Pariisissa tai mikä muu hyvänsä. En millään usko että 50 kiinalaisen ryhmässä ei olisi ollut yhtään kielitaitoista. Miten olisivat muutenkaan selvinneet Euroopassa? Kirjoituksessasi on niin monta ristiriitaista näkemystä, ettei ihme jos vähän kentissä sekaantuu.


      • Qatar_17
        Eräs.toinen kirjoitti:

        Viina on polttanut muistin. Jotain muistan sentään. Kun Espanjan kentällä oli se norskin lähtöselvitysautomaatti, niin sitä oli pakko käyttää. Tiskiltä sai ohjeita automaatin käyttämiseen, mutta ei lähtöselvitystä palveluna ilman automaatin käyttöämistä. Tiskille sai tulla asiomaan vasta kun lähtöselvitys oli tehty automaatilla ja tästä oltiin tiukkoina, mm kiinalaisten ryhmälle. Itselleni automaatin käyttö ei ole muuta kuin laiskuuskysmys. Miksi tehdä mitään jos saman saa palveluna. Tietysti jos tiskille on pitkät jonot nin sitten tulee asioitua automaatilla. Useimmiten kuitenkin matkassa on läppäri jolloin teen lähtöselvityksen omalla koneella. Norjalaisella ei ole tullut lenneähdeltyä 2012 jälkeen.

        Tulostatko myös laukku Tagit sillä läppärillä. Itse en ole koskaan ymmärtänyt näitä voihittajia chek inistä. Miksi pitää tehdä selvitys vrk ennen? Aina on ollut samat paikat mitkä olen varannut samalla kertaa kun lennot. Koskaan en ole chekannut itseäni lennolle etukäteen, kaksi kertaa tosin upgrade tullut business class, en tiedä miksi.


      • Eräs.toinen

        Vastaan samalla kertaa molemmille. Otan valokuvia matkoiltani ja tiedän 100 % varmuudella missä olen lennähdellyt vuonna 2012. Tulin ihan vastikään Kiinasta. Jos kuvittelee kiinalaisia taviksia kielitaitoiseksi, se paljastaa sen ettei ole ollut koskaan tekemisissä kiinalaisten kanssa. Edes nähnyt etäältä. Jopa HK:ssa suurin osa kiinalaisista ei osa englantia edes auttavasti, vaikka englanti on eräs virallisista kielistä.

        Check-inin tekeminen etukäteen (puhelin, läppäri yms) kannattaa minun mielestä sen vuoksi että voi taktikoida istumapaikkojen suhteen. Kiinan matkalla oli neljä legiä, joista kolmelle onnistuin taktikoimaan kolmen jakkaran rivistön itselleni ja "sihteerilleni". Toiselle akkunapaikka ja toiselle käytäväpaikka. Harvempi haluaa siihen väliin ja vaikka tahdosta riippumattomana joutuisikin, useimmat lähtevät hakemaan väljempää paikkaa heti kun on saatu ilmoo siipiin alle.


      • Mummelit.muistelevat

        Suomessa tapaamani kiinalaiset puhuvat lähes poikkeuksetta englantia. Ulkomailla samoin. Lienee oma tulkintasi etteivät "automaatille" käsketyistä kukaan ymmärtänyt englantia. Lentokentästäkään et ollut varma. Sillä taas ei ole muistin kanssa merkitystä jos näppäilee kuvia. Vaimoni harrastaa sitä kovin ja sitten miettii että mistäköhän tuokin on otettu.


      • Eräs.toinen

        Eiköähän tämä asia ole nyt loppuunkäsitelty. Enemmistön kanta voitti. Malagan kentällä ei ole ikinä ollut Norwegianin lähtöselvitysautomaattia, ei kiinalaisten ryhmämatkoja, eikä allekirjoittanut ole käynyt siellä eikä missään muuallakaan. Kaikki kiinalaiset puhuvat ja ymmärtävät englantia. Olitte oikeassa, voititte. Ansaitsisitte mitalin inttämisestä. S24 on hiekkalaatikkonne.


      • Se.kolmas.matkailija

        Hoppee ei oo häppee. Hyvää Uutta Vuotta! Jatketaan mielenkiintoisia keskusteluja v 2017. Muutoin olen sitä mieltä, ettei Norwegianilla ole ollut Malagassa automaatteja. Ellei sitten parin viime kuukauden aikana ole ilmestynyt.


      • olioliolionnn
        Se.kolmas.matkailija kirjoitti:

        Hoppee ei oo häppee. Hyvää Uutta Vuotta! Jatketaan mielenkiintoisia keskusteluja v 2017. Muutoin olen sitä mieltä, ettei Norwegianilla ole ollut Malagassa automaatteja. Ellei sitten parin viime kuukauden aikana ole ilmestynyt.

        Oli automaatti 14.12.2016 tai itseasiassa niitä oli 2 2 = yhteensä 4. Ja Norwegianin väreissä ja Norwegianin lentojen tsekkaamiseen, kielivaihtoehtojakin oli. Jos ovat tuon päivän jälkeen automaatit poistaneet, niin kyllä ihmettelen. Minä ja moni muukin suomalainen ja ruotsalainen (Tukholmaan menijät) tekivät lähtöselvityksen automaatilla.


      • Se.kolmas.matkailija
        olioliolionnn kirjoitti:

        Oli automaatti 14.12.2016 tai itseasiassa niitä oli 2 2 = yhteensä 4. Ja Norwegianin väreissä ja Norwegianin lentojen tsekkaamiseen, kielivaihtoehtojakin oli. Jos ovat tuon päivän jälkeen automaatit poistaneet, niin kyllä ihmettelen. Minä ja moni muukin suomalainen ja ruotsalainen (Tukholmaan menijät) tekivät lähtöselvityksen automaatilla.

        Hyvä tietää. Jonotus Malagassa on aina ennen ollut pitkäveteistä hommaa. Matkustamme pelkästään matkustamolaukun kanssa, joten uudistus kuulostaa hyvältä. Pystyikö automaatilla valitsemaan paikkoja? Nehän menevät ennakkovarausten jälkeen sitä mukaa kuin jonottajat tekevät lähtöselvityksen. Eli suomeksi: voiko tulla päällekkäisiä varauksia tai muita sählinkejä?


    • mailisss

      Automaattia ei ole vaikea käyttää mutta moni (etenkin vanhempi) ihminen haluaa asioida tiskillä ihmisen kanssa. Moni ei ehkä automaatteja huomioinut Malagassa, koska ne kuitenkin melko uusia siellä. Baggage drop tiskillä ei ollut jonoa, sai laukut hyvin jätettyä kun oli ensin automaatilla tulostanut tarralaput, mutta palvelutiskeillä oli jonoa kerrakseen.
      ..Olen kyllä melko varma, ettei 2012 Mallorcallakaan ollut Norwegianin automaatteja - olin nimittäin sielläkin silloin. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole, oli tai ei.

      • Qatar_17

        Ei ole ollut 2015 eikä 2016.


      • Eräs.toinen

        No sitten meillä on eukon kanssa kollektiivinen muistiharha ja molemmilla vieläpä samanlainen. Lääketieteen tutkijat, ottakaa yhteyttä. Me molemmat muistamme 50 kiinalaisen ryhmän joka oli jumissa PMI/AGP-kentällä koska lähtöselvitysautomaatista ei löytynyt kieltä jota kiinalaiset olisivat osanneet. Norskin lähtöselvitysvirkailija ei voinut joustaa kiinalaisten kohdalla, vaan palautti kaikki automaatille. Vartin ihmettelyn jälkeen kiinalaisten ryhmä vedettiin sivuummalle, minkä jälkeen muut matkustajat pääsivät tekemään lähtöselvityksen automaatilla. Me myös.


      • Voi_ollakin
        Qatar_17 kirjoitti:

        Ei ole ollut 2015 eikä 2016.

        Viime vuosina monet lentoyhtiöt poistaneet automaatteja heidän sivukentiltään. Maksaa enemmän kuin istuttaa pari tuntia paikallisia ckinissä. Norwegianista tosin ei kokemusta.


      • Qatar_17
        Eräs.toinen kirjoitti:

        No sitten meillä on eukon kanssa kollektiivinen muistiharha ja molemmilla vieläpä samanlainen. Lääketieteen tutkijat, ottakaa yhteyttä. Me molemmat muistamme 50 kiinalaisen ryhmän joka oli jumissa PMI/AGP-kentällä koska lähtöselvitysautomaatista ei löytynyt kieltä jota kiinalaiset olisivat osanneet. Norskin lähtöselvitysvirkailija ei voinut joustaa kiinalaisten kohdalla, vaan palautti kaikki automaatille. Vartin ihmettelyn jälkeen kiinalaisten ryhmä vedettiin sivuummalle, minkä jälkeen muut matkustajat pääsivät tekemään lähtöselvityksen automaatilla. Me myös.

        No enempää kommentoimatta kenenkään harhoja niin kerrotko missä kohtaa DY automaattit ovat PMI kentällä? Itse en moisia ole löytänyt ei myöskään DY aspa tiennyt niistä. Väittivät kyllä myös marraskuussa että PRG kentällä onnistuu chekkaus automaatissa vaan ei tunnistanut passeja.


      • Eräs.toinen

        En muista enää. Olen käynyt PMI ja AGP-kentillä vain kertaalleen.


    • faktaaon

      Hyvin muista keväisen reissuni malagaan,helsingissä oli automaatti mutta malagassa ei,kysyin jopa tiskillä sitä ja sanottiin ettei niitä ole

      • Onko.varma.tieto

        Olet oikeassa. Minäkin kysyin samaa Norwgianin lennolle lähtiessäni 21.4.2016 klo 9.00 ja virkailija kertoi, ettei yhtiöllä ole automaatteja, bag dropista puhumattakaan. Minkähän kentän tapahtumista edellä oleva höpisee. Tuskin kiinalaiset ovat jonottaneet Norwegianin lennolle. Joillakin yhtiöillä tosin on automaatteja.


    • EinariPekka

      Syyskuussa ainakin oli Norwegianin automaatit. Suurin osa tuntui kuitenkin jonottavan tiskille. Toki saahan sitä jonossa seistä jos siltä tuntuu

    • mitamaksaa

      Mikäli automaattia ei ole ulkomaiden eri kohteissa, joutuuko tiskillä tehdystä chec inistä maksamaan jotain extra?

    • Vähemmilläkinpärjää

      Nyt on varmaa tietoa. Lähdin Malagasta 25.4. klo 10.35 lennolle ja tein lähtöselvityksen Norwegianin punaisessa automaatissa heti terminaali 3 sisääntulon oikealla puolella. Lähtotiskille oli 50 m:n jonot mutta itse selvisin alle 2 min. Tosin minulla oli vain käsimatkatavaroita ehkä 6 kg:n laukku. Bag Dropia siellä ei ole, joten ruumaan menevien tavaroiden kanssa matkustavat joutuvat joka tapauksessa jonottamaan. Siksi kannattaa harkita miten paljon roivetta kuljettaa mukanaan.

      • Fugefesteiltä

        Nyt lokakuussa 2017 automaatteja myös pyöröoven vasemmalla puolella. Käsimatkatavaroilla suoraan turvatarkastukseen.


    • 13plus

      Itse olen aina tehnyt check-inin norwegianin matkapuhelinsovelluksella. Käsimatkatavaran kanssa sitten suoraan turvatarkastukseen.

    • Kohtakotiin

      Niin onko siellä vieläkään drop in mahdollisuutta vai pitääkö ruumalukkujen kanssa jonottaa tiskille? Onko Norwegianin tiskit helppo löytää? Ja onko pakko tulostaa automaatilta laput matkalaukkuihin vai voiko kaiken hoitaa asiakapalvelu tiskillä? Kiitos vastauksista.

    • Korolaa

      On automaatteja ja bag drop.

    • Matkaajatkat

      En tiedä olenko miten halluissa mutta teen juuri automaatilla tässä Malagan kentällä, heti ovista sisään etuoikealla, lähtöselvitystä. Lukko droppi vasen reuna norskin tiskeillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe