Naama paskana

Tomatoeee

Moi, olen etsimässä uutta kunnolla peittävää meikkivoidetta. Mulla on ollu käytössä tämä Vichyn Dermablend nyt jo ainakin 2 vuotta. Ongelma tässä on se ettei sen vaalein sävy ole tarpeeksi vaalea minulle ja se perkelöiytyy ihollani päivän mittaan, joten olen valmis löytämään turpavärkiini jotain uutta. Olen kuulut että joku L’Oréal Infallible 24H-Matte Mattifying Infallible Foundation juttu on matta ja sillee kiva, mutta onko kenelläkään kokemusta siitä että onko tuo vaalein sävy hyvä tällaiselle lähes tulkoon kalpealle naamalle? Ja miten se pysyy iholla ja miten paljon tätä rakastettua puuteria pitää käyttää?
Jos jollain on joku muu todellla hyvä meikkivoide josta löytyy oikeasti vaaleita sävyjä jne. niin kertokaa ihmeessä!

10

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalpea_minäkin

      Jos on kalpea naama niin on oikeastaan turha etsiä vaaleata meikkivoidetta koska jos sen hinta on alle 100€ niin todennäköisesti happanee (tummenee) päivän mittaan naamassa, joten paras ratkaisu on vain etsiä vaaleaa puuteria ja sitä sitten laittaa suunnilleen pari kiloa meikkivoiteen päälle ;) jos et tykkää mattaisesta naamasta niin kiiltoa saa hyvin suihkeilla jotka pitää meikin paikallaan muutenkin.

    • vähennä.kuormaa

      Miksi pitää peittää koko kasvojen iho meikkivoiteella?
      Vaikka olisi näppyjäkin, ei ihoa tarvitse tukkia meikkivoiteella kauttaaltaan, riittää kun rauhoittaa ne kohdat jotka eroavat selvästi muun ihon väristä.

      Esim. Lumenella on uusi meikkivoidesarja jossa on mm. blur eli mattavoide. Pyydä näyte ja kokeile ensin, sopiiko se sinun ihotyyppiisi. Jos sopii, voit etsiä sopivan sävyn.

      Meikkivoiteen värejä voi myös sekoittaa keskenään, ihon värin muuttuessa pitkin vuotta. Mattapohja ei tarvitse puuteria välttämättä ollenkaan, ellei iho ole todella rasvainen. Yleensä silloinkin riittää kun puuteroi T-alueen otsalta nenälle.

      • Tomatoeeee

        Mulla on sellainen "punoitus ongelma" että posket lehahtaa päivän mittaan punakseks ja se on kivuliasta ja hieman noloa, niin paksumpi meikkikerros rauhoittaa ja estää tämän tapahtumasta


    • wtfyyygrraerrgffh

      Kuulostaa siltä että sun ihossa on jotain vikana... Kannattas ehkä käydä ihotautilääkärillä. Kuulostaa oudolta toi jos posket punoittaa päivän mittaan ja se vielä sattuu.

      • IhoTerveeksi

        Olen samaa mieltä ! Ihon ärsytystä on selvästi kuin tuntee kipua. Kannattaisi tosiaan hakeutua lääkärin puheille selvittämään ihon kuntoa ja onko ihossa tulehdustila , eikä sitä ennen kannata hankkia uusia meikkivoiteita koska pian eivät sovi ja tulee turhaan ostettua ! Meikkituotteissa on kaikenlaisia aineita jotka voivat allergisoida , myöskin kasvojen puhdistusaineet. Apteekkituotteet pitäisi kyllä olla turvallisia kuten tämä Vichy jota itse käytän päivävoiteena. Punertavalle iholle on omansävyiset meikkivoiteet joka myyjä osaa neuvoa sitten myöhemmin !


    • tosivaaleitatässä

      Kryolan, se on blascon napin kaltainen teatterimeikki = yhtä hyvä, viisi kertaa halvempi. Siinä sävy light olive. tai siis se vaalein. Ja kyllä peittää!

      bare mineralssin original meikkipuuterilla saa peittävänkin pohjan. Keltasävyinen vaalea.

      Meow cosmeticsilta löytyy vaaleita värejä! Angora on tosi keltainen, en suosittele. Eivät ole peittäviä, mutta sitä original (kevyintä) pohjaa voi käyttää irtopuuterina esim. kryolanin päällä - vielä lisää peittävyyttä.

      äärimmäisen peittävän voiteen saat sekoittamalla mineraalimeikkiä ja perusmeikkivoidetta yhdessä -> sellainen tahna. Vain näpyille.

      Meikin alle apteekin humektania.

      Ja menehän ihotautilääkärille. JOttei olisi ruusufinni!

      • tosivaaleitatässä

        http://carnevalia.fi/make-up/kryolan/face_body_foundation/fair-olive

        Siis tätä tarkoitin. No eipä ole ihan viisi kertaa halvempaa. Onpahan puolet sentään. Grimasilta löytyy samanlainen, mutta ei ole niin hyvä kuin kryolan. On kokemusta molemmista: Grimas on rasvasta tahnaa verrattuna Kryolaniin. Itse käytän Urban Decayn kiinnityssuihketta tämän kanssa. Ja sitten vähän puuteria. Kyllä pysyy.


    • nsbeauty

      Nu skin meikkipohjissa ei ole käytetty mineraaliöljyjä. Peitevoidetta hiukan ongelmakohtiin ja kevyt cc voide päälle. Tulee raikas meikki. Lisätietoa [email protected]

    • Empiu

      Tilaa netistä Revlonin Colorstay. Parasta mitä on. Löytyy rasvoittuvalle ja kuivalle iholle omat. Itsellä käytössä väri buff.

    • samahommatääläkin

      Mä oon miettiny kans tota infalliblen vaaleinta. Mä oon taistellu vaaleen sävyn ettimisen kans pitkään... Pitäs olla peittävä,vaalee ja kestävä voide! Vslitettavasti niitä on vähän etenkin kuivaihoselle... Oon joutunu tekeen meikki sekotuksia sillä vaaleinsävyn oon löytäny lumenen natural codelta mutta se taas ei sellsisenaan pelkästään sovi mun naamalle :(

      Revlonin colorstay buff oli mulle liian tumma, ja niinpä oli kaikkien kehuma mac, ei ainutkaan kosmetologi oo muuta ku kyniny rahat multa. Kaupassa kosmetologi testannu sävyjä ja löytäny "sen oikeen" hintaa ollu 40-60e kun koriin päässy psketinkaa ja huomaakin että on sivan liian tummaa... Joten niihinkään ei auta luottaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe