Miksei Jumala auta afrikkalaisia lapsia?

jhbjhhbnn

Vaikka auttaa ilmeisesti nyrkkeilijöitä voittamaan Olympiakultaa...
Tein videon, jossa käsittelen pahan ongelmaa skeptikon näkökulmasta käsin. Yritin vastata kaikkiin parhaimpiin argumentteihin, joita uskovaisilla on ollut tarjota, ja kykenin mielestäni osoittamaan ne epäpäteviksi. Teistit ja ateistit, unohdinko joitain tärkeitä argumentteja videoltani? Teinkö ajatusvirheitä? Antakaa palautetta, mikäli haluatte.
https://www.youtube.com/watch?v=98TLRRwooN0

29

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enolekäsikirjoitaja

      Mitä pidät auttamisena. Tiedätkö mitä Jumala pitää auttamisena. Onko väärin tai merkityksetöntä että sinua kiinnostaa "afrikkalaiset lapset". Mitä tekisivät ne ihmiset jotka tietävät että on olemassa "afrikkalaiset lapset" ja heidän kärsimyksensä - elämänsä. Eikö juuri he ole sen vuoksi että.......(tähän kehität oman ajatuksen) Se ei ehkä ole sama kuin Jumalan ajatus, voi ollakin!

      • rikkaat.eivät.toimi

        Samaa mieltä. Jumala on antanut ihmisille sekä rahaa että vaikutusvaltaa voida muuttaa asioita maailmassa, mutta mitä he niillä rahoilla tekevät?

        Haluavat osaa aina vaan uudempia asioita itselleen, eikä kärsivien maiden köyhät niitä kiinnosta!


      • tyhannetkysymykset
        rikkaat.eivät.toimi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Jumala on antanut ihmisille sekä rahaa että vaikutusvaltaa voida muuttaa asioita maailmassa, mutta mitä he niillä rahoilla tekevät?

        Haluavat osaa aina vaan uudempia asioita itselleen, eikä kärsivien maiden köyhät niitä kiinnosta!

        Kärsivien maiden köyhät? Entä kärsivien maiden rikkaat?
        Entä tutkimus, jossa köyhät olivat onnellisempia kun rikkaat?
        Entä havainnot, kun köyhille tuotiin rikkaammasta osia ja he alkoivat kärsiä?
        Aloittaja ihmettelee ettei miksei Jumala auta.. miksei aloittaja itse auta?
        Miksi Jumala loi aloittajan, joka vaan valittaa eikä tee mitään. Onko hänet luotu turhaan? Onko hän laiska ja saamaton?


      • tasapu

        Nälkään ja sairauksiin kuoleva avuton lapsi on todiste itsensä saamattomuudesta? Onneksi on kultalusikka suussa syntyneitä jumalantuntijoita näitäkin parjaamaan.


    • toimitaaneisyytellä

      Jumala on taivaassa, mutta Jumala on asettanut ihmisen elämän maan päällä, niin että me olemme Jeesuksen käsiä, jalkoja ja suita. Kato on Jumalasta, mutta nälkä ihmisestä. Jos tänään suoritettaisiin tasaus, niin kaikille maapallon ihmisille riittäisi ruokaa ja tarpeelliset elämälle välttämättömät tarvikkeet.
      Afrikkalainen lapsi näkee nälkää ja janoa siksi että minä, sinä ja me täällä hyvinvointivaltioissa olemme riistäneet häneltä melkein kaiken. Metsät on hakattu ja luonnonraaka-aineet riistetty, jotta meillä täällä olisi elintaso ja Afrikka aavikoituu. On maita joissa ei sada kolmeen vuoteen.

      Joten älä syytä Jumalaa seisoen sormisuussa. Et voi auttaa kaikki, mutta takuulla voit tehdä osaltasi sen afrikkalaisen lapsen eteen: voit alkaa elää ekologisemmin, ostat reilunkaupan tuotteita, otat Afrikasta kummilapsen tai kummikohteen. Jo pienellä panoksella, n. 30 €/kk lapsi pääsee kouluun, saa terveydenhoitoa ja ruuan tai kyläyhteisö saa tehokkaita veden talteenottojärjestelmiä, voi istuttaa puita, saada aikaan parannusta maanviljelyyn, jne.
      En voi tehdä paljon, mutta osaltani olen toteuttanut tätä ja autan pienellä panoksella kyläyhteisöä Keniassa Fida Internationalin kautta.
      On olemassa luotettavia järjestöjä ja Fida on yksi niistä. Jos sinua sitten örkkii totaalisesti kristillisyys, niin voit valita järjestön joka on uskonnollisesti sitoutumaton.

    • Frans_2

      "Miksei Jumala auta afrikkalaisia lapsia?"

      Koske heillä tai heidän vanhemmillaan ei ole varaa maksaa kirkollisveroja tms. kymmenyksiä. Nyrkkeilyn opympiavoittajalla sen sijaan on - ainakin todennäköisemmin.

      • no-jo-on

        Maksaisiko se niitten lapsiesi rahasummat? Miten sinä teit niitä sinne afrikkaan, eikö suomalaiset naiset sinulle kelpaa??


    • Auttaa-kyllä

      Ei Jeesus rukoilut maailman puolesta: Jh. 17:9-17 ".... en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi.

      Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

      Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.

      Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

      En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.

      He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

      Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

      ja 2.Pietarin kirje:
      1:1 "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
      Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,"

    • eiluottamusta

      eihän ne avustusrahat yksityiseltä henkilöltä ikinä perille mene. Ne aina"joku vetää välistä", niin se on.
      täysin mahdotonta kenenkään yksityisen "lennättää" yhtään mitään.

      • kääntykä

        Eikä muslimien lapset kuulu Jeesuksen opetuslapsiin, joita meidän olisi avustettava.
        Islamilaisten lasten ruokkiminen kuuluu allahille. Mutta kun he kääntyvät ja tekevät parannuksen niin Kyllä Jeesus silloin heitä auttaa.


      • AjankohtaOnNyt-

        Savon Arola kysyi: http://keskustlu.suomi24.fi/node/ 11881116

        oletko ratkaissut kysymyxen mix allah pitää niin huonosti huolen omista lapsista että ne joutuu tulla tänne Suomeen Jeesuxen suo-jaan ???

        Allahin asia on ruokkia muslimit.

        Mutta hän ei yksinkertaisesti siihen kykene, koska hänellä ei ole Poikaa jonka kautta voisi auttaa ihmisiä.


    • varmastimenee

      Älä suolla potaskaa- Minulla on kummikannatuslapsi ja avustan myös kyläprojektia ja apu saa konkreettista apua siellä.

    • eikäy

      Allah käyttää vauvoja massamurhapommeina. Semmosta on koraaniväki, eirityisesti ns. koraani-äidit.

    • varmintieto

      Jumala loistaa poissaolollaan muualla kuin ihmisten mielikuvituksessa.

      • luovuttamaton

        kumpi on luopunut sinä vai hän


      • luovuttamaton

        eikö juuri yllä käy selväksi että Jumalan syytä on kaikki kärsimys, kuitenkin väitetään että Jumalaa ei ole?
        Se on ymmärrettävää että hyvinvointi on itse hankittu, mutta koettakaa päästä selvyyteen miksi kaikki ja ainakin kärsimys on Jumalan syytä vaikka sitä ei ole missään.


      • eiköymmärrystälöydy
        luovuttamaton kirjoitti:

        kumpi on luopunut sinä vai hän

        Luopunut mistä?


      • vitsailet
        luovuttamaton kirjoitti:

        eikö juuri yllä käy selväksi että Jumalan syytä on kaikki kärsimys, kuitenkin väitetään että Jumalaa ei ole?
        Se on ymmärrettävää että hyvinvointi on itse hankittu, mutta koettakaa päästä selvyyteen miksi kaikki ja ainakin kärsimys on Jumalan syytä vaikka sitä ei ole missään.

        Mikään ei ole Jumalan syytä. Tietenkään.


    • JustJoop

      Ei niin, etteikö Jumala kärsimystä voisi poistaa maailmasta ja kerran toki sen tekeekin, mutta silloin synti ja kuolema ovat jo saaneet palkkansa. Hän antoi ihmiselle tehtävän: viljellä ja varjella luontoa ja rakastaa lähimmäistä.

      Jos Jumala yhtäkkiä ottaisi meiltä pois vapaan tahdon, niin se tarkoittaisi sitä, ettemme todellakaan voisi valita enää mitään pahaa. Aikamoinen yhtälö, jos katsoo tätä ihmisten ahneutta ja rakkaudettomuutta. Siksi kristityt odottavat Jeesusta pian tulevaksi. Silloin kaikki kärsimys vihdoin poistuu.

      Tämän maailman ruhtinas se ei paljoa piittaa heikompiosaisista ja ihminenkin on aika itsekäs olento. Siksi meillä on täällä välillä aika vaikeaa. Turha siitä kärsimyksestä Jumalaa on syyttää. Hän teki kaiken hyväksi ja antoi ohjeet, miten maailma pysyisi kauniina ja turvallisena paikkana elää, mutta ihminen ei halunnut noudattaa niitä ohjeita, eikä halua tänäkään päivänä niitä ohjeita noudattaa. Valitsemme väärin oman itsekkyytemme ja ahneutemme tähden.

      Jokainen peiliin katsomaan, kuinka lähimmäistä rakastava ihminen sieltä katsookaan takaisin. Ollaan vielä rehellisiä, niin ei kovin montaa sellaista pärstää löydy. Emme rakasta edes itseämme.


      Rakasta lähimmäistäsi, niin kuin itseäsi...

    • 12___13

      Pyytääkö afrikkalaiset lapset Jumalalta apua, haluaisivatko he edes Jumalalta apua?

      Mutta joo, asia on niin, että ihmiset halusivat oppia tuntemaan hyvän ja pahan niin kuin Jumala, sitä varten ollaan tässä kuolemassa oppimassa mistä paha tarkoittaa. Aika rankka oppitunti, mutta onneksi tämä ei kestä ikuisesti. :)

      • emptyline

        Etiopia kristitty maa, muistatko nälänhädän? Varmasti rukoilivat. Jumala ei vastannut hätään.


    • alfa123om22

      Vuonna 2013 Iankaikkinen Isä antoi suostumuksen kolmikategoriaiseen Maailmanlaajuiseen kansalaispalkkaan.
      K-perustulo 1900 e / kk verojen jälkeen 900 e /kk
      K-laina 1900 e / kk verojen jälkeen 900 e / kk
      K-ansiotulo 1900 e / kk verojen jälkeen 900 e /kk

      kansalaispalkkaa saisi jokainen lapsikin ikään katsomatta. Yhteensä tuo maksaisi
      jotakin 582 biljoonaa euroa vuodessa. Lisäbudjetin mahdollisuus olisi sen lisäksi.

      Tuotteiden lähtöhintataso olisi 1.58 euroa / kg. On selvää, että pitäisi luoda rikkaita maita varten lisäksi Kulutuskatto, jotta he vähän paastoisivat ja eivät kuluttaisi kaikkea maailmassa.

      UBI eli maailmanlaajinen kansalaispalkka on ratkaisu maailman kaikkiin ongelmiin patisi, niihin joita syntyy hengen menttämisen uhkaislun takia. Esim. terrorismin takia.

    • Kysyitkö Jumalalta vai itsekö aivan tiedät millainen elämä sielläpäin on heille paras mahdollinen. Eikä sielläkään jokaisen elämä ole samanlainen.
      Onko sinun paras kaikille paras? Parasta on se että ajattelet ja huomaat erilaisia vastauksia itsellesi

    • kysynpävaan

      ovatko he pyytäneet jumalalta apua? kysyvä saa, ja anovalle avataan, sanotaan raamatussa.

    • Fndkfdkdkfn

      Koska maailman ihmiset elää synnissä. Synti tuhoaa. Esim jos joku päättää murhata niin Jumala ei sitä murhaa estä. Miksi? Koska synninlopetus pitää olla omasta halusta kiinni.

      Jumala voi vaikuttaa murhaajan mieleen antaen mahdollisuuden lopettaa mutta jos murhaaja paaduttaa itsensä ja murhaa silti niin Jumala ei sitä todennäköisesti estä. Jos Jumala estäisi kaiken synninteon ei kukaan ihminen voisi tehdä pahaa; ei voisi joutua kadotukseen. Ja silloin väärä ei edes olisi olemassa. Mutta koska väärä on olemassa siksi afrikklaiset ihmiset kuolee. Siksi että heräisitte synnintuskissanne j kääntyisitte Jumalan parantavaan rakkauteen.

      Esim vetoamalla luonnonvarojen riistoon; kierrättämällä elektroniikka; ei ostamalla uutta elektroniikkaa; kierrättämällä vaatteet. Suosimalla kotimaisia tuotteita. Lopettamalla öljynporauksen ja bensankulutuksen. Vähentämällä sähkön ja vedenkäytön minimiin. Silloin afrikanöuonnonvaroja ei enää riistettäisi ja ihmiset voisivat alkaa elvyttää omaa maaperäänsä.

      Näillä keinoin autat myös afrikkalaisia kum tingit omasta elintasosta.

      • oletosittainoikeassa

        Jumala ei voi auttaa. Kaikki on ihmisten tehtävä. Teot ratkaisevat, ei usko.


    • valikoivaon

      Jumala ei auta köyhiä maailman lapsia. Jumala autaa vain erään lahkon jäseniä välilevyn pullistumissa, migreenistä, syövästä parantumisessa jne.

    • Eikö olympiakulta nimenomaan hävitty yhden kilpailijan toimesta. Koko porukka hävisi sille yhdelle? Minun laskujeni mukaan?
      On se niin kamalanvärin tämä
      Kenen puolesta piti Jumalan pelata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe