uskaltaisiko ostaa 6ooo euron mersun?

siirrynmerrsuun

ajatuskulku kulkee niin että haluaisin hyvän automaattivaihteisen pienellä kulutuksella mutta isolla koolla. mersussa on jakoketju joka on hyvä. mersun automaatit on kestäviä jne..

mutta mutta, mersuilla on ajettu paljon. 6000 eurolla voisi saada 300-400tkm ajetun mersun. malli olisi joku farmari. ikäluokka jotain 2000-2005.

kysymyksiä:

takavetoinen auto niin tekeekö automaattilaatikon korjauksen tai vaihdon 1500 eurolla joihinkin mersun malleihin?

onko riski että 6 tonnin mersussa tulee joku tuhansien remontti ja jos sellainen voi tulla mikä remppa se on yleensä?

mikä mersu hintaluokassa olisi sellainen jossa on perusvarmaa maailmanlopun tekniikkaa?

mitä mersua suosittelette?

37

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersujenmersu

      Itse ostaisin E w210 isolla koneella 270cdi tai 320 cdi .

      Toisena vaihtoehtona olisi w211 270 cdi tai 320 cdi.

      Kolmas vaihtoehto c sarjan 2001 eteenpäin.

      Väyrynen on näistä kaikista parhain ajaa mutta se ruostuu yleensä nopeasti.

      Katsele noita w211 korisia ,maailman lopun tekniikkaa ei noissa ole enään niin kuin entisajan mersuissa oli.

      niin ja 2004 loppuvuoden malleja katsele w211 korisilta,mieluiten 2007 mallin loppupäätä.

      Tuota voisit katsoa ja tinkiä vaikka.

      http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8510213

      On noita muitakin väyrynen on iso mutta paras ajaa vanhoistakin mersuista käyttöautona.

    • E220_CDI

      Vaatimuksesi ovat pahat. Automaatti on kestävä, mutta kun sillä tulee kilometrit täyteen, pitää olla joko paljon rahaa tai yritteliäisyyttä hommata käytetty vaihtolaatikko. Kuten sanottu, kestävä, mutta riski, etenkin glykoolivammaisissa W211 ensimmäisissä vuosimalleissa, ellei jäähdytinta ole vaihdettu ajoissa.

      E-farkun takajousitus on aina ilmajousitus, joka ei ole ikuinen. Tonni per nurkka plus tietenkin kompressori siihen lisäksi.

      Suorat koneet ovat luotettavia, vaikkapa tuo 270 CDI, joka jo mainittiin.

      Jos rahat mitenkään riittävät edes 2007 facelift 200 CDI sedaniin manuaalivaihtein, niin se on se huolettomin vehje, jonka tunnetut tyyppiviat ovat halpoja, tyyliin termostaatti ja alustan niveliä. Mutta kunnollisen hinta menee kyllä ohi kuuden tonnin. Eikä se ole farkku. Eikä automaatti. Mutta eipä ole ilmaperääkään, vaan halvat rautajouset.

      Jos on pakko saada halpa farkku Mersu automaatilla, niin kelpaisiko W203 C-sarjalainen? 2005 facelift mallit alkavat tulla lähelle hintaluokkaasi myös siedettävillä kilometreillä, mutta riittääkö tilat?

      Päädyitpä mihin tahansa, niin tässä hintaluokassa kannattaa etsiä kunnes löytää oikeasti hyvin hoidetun yksilön dokumentoidulla historialla. Se ei ole enää paljon huonoja kalliimpi.

      • > Tonni per nurkka plus tietenkin kompressori siihen lisäksi.

        Pikemminkin 500 per nurkka. Kompura kannattaa kyllä vaihtaa samalla, se kustantaa jotain 200-300 euron paikkeilla ja on aika helppo vaihtaa.
        Aikaa menee noiden kolmen komponentin vaihtoon ehkä 2 tuntia yhteensä. Veholla ei tietenkään kannata vaihtaa, tulee "vähän" kalliimmaksi sillä tavalla.

        Tomaatti on kallis, maksaa varmaan tonnin jos levähtää. En kyllä ole vielä kuullut yhdestäkään joka olisi levähtänyt, mutta kai niitä on, kun siitä glykoliongelmasta naristaan... Hoituu vaihtamalla viallinen osa toisen valmistajan vastaavaan. Edullisempaa kuin laatikon vaihto, jos siis tekee ennen kuin glykolit eksyvät väärälle puolelle.

        Suuttimilla on taipumusta vuotaa. Uusi tiiviste maksaa noin 50 senttiä ja uusi pultti pari euroa. Vaihtoon menee 20 minuutista ylöspäin (jos on vuotanut pidempään, voi olla aika tehokkaasti jumissa suutin). Jos suuttimen joutuu uusimaan, se on luokkaa 500 egeä per kappale. Kannattaa pari kertaa vuodessa katsoa vuotojen perään.

        Alustassa on paljon osia ja noilla kilometreillä ovat suurin piirtein kaikki vaihtokunnossa. Jos kaikki on vaihdettu niin hyvä, jos ei niin kannattaa varautua vaihtoihin. Osat ovat kyllä halpoja, mutta jotkut hieman haastavia vaihdettavia.


    • mersujenmersu

      Itselläni on halpa 202 eli c sarjanen vuodelta 2000,ja farkku on pakettiautoksilaitettu.

      Ajettu 648000 ,ei ole laatikkoa vielä aukaistu eikä se siltä vielä tunnu että pitäskään.

      Itse ostan vain halpoja mersuja,edellinen oli väyrynen parivuotta sitten 270cdi koneella 2002 mallin farkku,mutta kun kilometrejä on tuon 300000km-400000km niin alkaa remontti,ihan kaikkea on uusittava.

      Nyt kun otti kerralla laitetun ja paljon ajetun niin ei ole kallista ajo,koneet kestää kunhan tiettyt jutut jo vaiheiltu niin autolla ajaa halvat kilometrit.

    • kinostaatietää

      Miten pitkäksi aikaa aloittaja on suunitellut autoa,kilometreissä että ajallisesti?

      • mersuunsiirryn

        jos mersun ostan niin 5 vuodeksi ainakin. sellainen 150tkm pitäisi olla tulevaisuutta autolla suht hyväkuntoisena. mersuissa hämää tolkuton määrä erilaisia mallimerkintöjä. olen ihan pihalla niistä. kiitos kaikille vastanneille. lisääkin saa neuvoa jos haluaa.


    • älä.maksa.maltaita

      Vm 2001 (käyttöön 2002) hyväkuntoisesta 220 diesel Suomi-Eemelistä, 373 tkm ajettu, 2 hyvillä renkailla, juuri katsastettuna, tarjottiin minulle liikkeessä vaihdossa paljon uudempaan 2700 euroa. Lähde siitä miettimään, mitä sinun itse kannattaa tarjota vanhasta. Tarjontaa on pilvin pimein eikä ostajia vanhoille enää löydy.

      • Ei se ole tyhmä joka pyytää...

        Kyllä tuollaisen hinta on oikeasti jossain siellä 6-8 tonnin välillä. Vähemmän jos myyjänä on yksityinen. Vaihdossa pitäisi tietysti tuon verran suurin piirtein saada, kun huomioidaan alennukset uudemmasta autosta.


    • mersujenmersu

      Sen kun aloittaja tiedostaa tuosta w210 mallista eli väyrysestä että on sitten vaikea päästä eroon eli myydä.

    • avantgardena

      Itse ajoin vm. 2005 C-sarjan 200CDI farmarilla taksia reilu pari vuotta. Paras auto millä olen ajanut, eikä vikoja ollut 250 tkm asti.
      Ajettavuus ja muukin käyttö hakkaa tämän päivän C-sarjalaiset mennen tullen, kaikki selkeää. Uudessa et löydä radiokanavaa.

      • E220_CDI

        Löydän. Löydän kaikki tarvitsemani kanavat kojetaulua vilkaisemattakaan.

        W203 on kyllä minustakin kiva ajaa, mutta tiloissa se häviää uudemmille.


      • avantgardena

        Et löydä, kun menet autoon mihin on tallennettu suosikkikanavalistoja.
        On kohtuullisen syvällä se valikko, että saa ne kaikki kanavat siihen taululle.


      • E220_CDI
        avantgardena kirjoitti:

        Et löydä, kun menet autoon mihin on tallennettu suosikkikanavalistoja.
        On kohtuullisen syvällä se valikko, että saa ne kaikki kanavat siihen taululle.

        En kai minä naapurin isännälle autoani ohjelmoi, emännästä puhumattakaan? Omassa autossani löydän kyllä asemat siinä pikavalintojen järjestyksessä, johon olen ne itse ohjelmoinutkin. Et kai kuvitellut 5-näppäintä pinnaltaan rypytetyksi huvikseen? Ei suinkaan, se on navigointia varten.

        Toisaalta, joka Mersulla osaa ajaa, löytää kyllä minunkin autostani radiokanavat kojetaulua katsomatta. Ei siihen tarvi kuin hipaista COMANDin puheohjausnappia ja kertoa autolle, mitä kanavaa tai radiotaajuutta tahtoo kuunnella.


    • unohdajo

      En ostaisi edes 60 000 euron mersua, kun ylihinta on roima ja arvo laskee kuukausissa tuhansia euroja.
      Arvaan että 6000 euron Mersussa vikoja on siihen malliin, että se on myyjälle jackpot, jos saa sen jollekin idiootille myytyä.
      Sanotaan että Mersu kestää, mutta kukaan ei sano kuinka helvetin paljon sen ylläpito maksaa.

      • hauskaa.joulua

        Noin kertoili meille kateellinen Corollan omistaja.


      • TotuusEiPalaTulessakaa

        Kerrankin joku uskaltaa kertoa totuuden, vaikka se jonkun meseihin mieltyneen kalmukin toimesta yritetäänkin heti vesittää.


      • näinonmarjat
        TotuusEiPalaTulessakaa kirjoitti:

        Kerrankin joku uskaltaa kertoa totuuden, vaikka se jonkun meseihin mieltyneen kalmukin toimesta yritetäänkin heti vesittää.

        Oletko aidosti sitä mieltä, ettei minkään muun merkkisen auton arvo laske??? Ylläpitokustannuksista sen verran henkilökohtaisesti, että itselläni 2005 tojo yaris turbo tuli ihan vitun paljon kalliimmaksi ylläpitää, kuin nykyinen 2005 w211 200cdi automaatti.

        Tojoja sain tuon yariksen myötä kolme, ensimmäisen, ainoa ja viimeisen, seuraavaksi kun milloin autoa vaihdan, mersu voi hyvinkin olla myös seuraava ajokkini.


      • Ja_näin
        hauskaa.joulua kirjoitti:

        Noin kertoili meille kateellinen Corollan omistaja.

        kirjoitteli Toyota-palstan oma trollipoju. Tyyli on tuttu joten sen tunnistaa heti.


    • minäajankauan

      No noin 6000 euron mersussa tai alle ei voi ihan hirveesti menettää varrattuna vaikka 15 tai 20000 euron autoon saatikka kalliinpaan.

      Mersu on suurilla kilometreillä halpa auto pitää,mutta pienille kilometreille sitä ei kannata ostaa,silloin pitäs ehkä katsella muita merkkejä.

      Sen kun muistaa ettei mene siihen vipuun että maksaa vuosimallista,pitää maksaa sen yleiskunnosta ei vuosimallista.

      Vanha cdi mersu voi olla tosi hyvä jos on ollut hyvällä pidolla,ihmiset vain ostaa vuosimallia ja mahdollisimman uutta,se on täysin väärä ajatus mieli etsiä pitoautoa.

      Itse maksoin viime keväänä farmarista pakettiautoksi rekisteröidystä 220 cdi ,650euroa ,tällä olen ajanut nyt viime huhtikuusta yli 30000km,ei ole ongelmia ollut,heinäkuun lopulla sitten on katsastus,ilmastointi on ja webasto ja toimivat sekä automaattilaatikko.

      Kilometrejä 650000km täys huoltokirja.Tälläisella autolla mennään ainakin vielä 5 vuotta ,riitävät varusteet on,kuten airbäkit ja liukaankelin järjestelmä sekä kitkalukko.

      Kaikki tämä 650e pakuksivalmiiksi laitettuna,en myy enkä vaihda edes mihinkään muuhun merkkiin nyt.

    • Maalaistaksi

      Meillä on muijan käytössä w210 sedan eli e200cdi automat vm. 2000.
      Oli ostaissa ajettu 320000 km nyt 630000 km. Kalllein yksitäinen remotti oli laturin vaihto makso 600€ motonetissa vaihto kyläsepällä päälle, on vesijäähdyytteinen mikä teki kalliin. Noin 3sadan tuhannen jälkeen joutuu vaihtaan laturin ja startin . Aika yleinen vaihdettava osa on etu kallistuksenvakaimen päät ne on halvat noin 20€/kpl. 2 tarvitaan ja helppo vaihtaa nosturilla. Oljyjä viihdeltu kun mittaritaulu pyytää, eli olisko 15000km. Vaihteisto öljyt kerran vuoteen, pohjan kautta ja uus suodatin sen takia näin usein kun sinne jää aina vanhaa. Perä öljyt parin kolmen vuoden välein. Moottori öljynä jotain shellin puolisynteettistä mitä on linja-autoissaki käytetty. Suodatin aina parasta motonetin laatua. Auto ollu meillä joku9-10 vuotta niin siinä aikana on menny paljon kulutus osaa, renkaita, jarruosia, suodattimia, pakoputki ja kerran wepasto uuteen. Käyttökulut on ollu halvat, ostaisa makso 15tonnii hyvä jos nyt sais tonnin eli 14 tonnii taivaan tuuliin. Jos ostaisin nyt itselle niin 4 pyttynen diiseli olis mun valinta eli kaikkein yleisin. Taksina nyt -12 mallinen e220cdi sedan , vielä niin vähän ajettu että siitä en sano mitään. Mun mielestä toi mesen onkelma on toi ruoste, hitsaus hommat ei oo mukavia eikä innokkaita tekiöitäkään tahdo löytyy. Kaikki huollot ja remontit tehty itse kyläsepän pajalla. Taksit merkkiliikkeessä kun on ollu uusia.
      Missään nimessä ei voida sanoa että merkkiliikkeet olis parempia. Laskutus on merkkiliikkeissä päätä huimaava.

    • Uunot

      Kukaan järkevä ei osta noin paljon ajettua meseä ja piste.

      • E220_CDI

        Lakkaapa höpöttämästä!

        Puolta halvemmalla ostin aloituksen 300 - 400 tkm ajomäärähaarukassa olevan selvästi vanhemman opiskelija-auton yli kolme vuotta sitten. Oli tiedossa pitkä ajomatka kodin ja opiskelupaikkakunnan välillä, joten en harkinnutkaan kuin dieseliä. Uudempaa etsimme, mutta emme löytäneet kuin raunioina olevia romuja, joita ei voinut harkitakaan useamman vuoden opintoputkeen ja yli 100.000 km arvioidulle ajomäärälle.

        Ostimme lopulta reilulla kolmella ja puolella tonnilla 250D:n. Kuljettajaansa vanhempi auto oli silloin hyvässä kunnossa ja täydellisellä huoltohistorialla, joten emme ole nähneet mitään syytä rikkoa rehellisen auton perinnettä meilläkään, kun sen tehtäväksi kerran tuli kuljettaa nuorta opintoihinsa yli 500 km / sivu läpi puolen Suomen talven.

        Mitään isompaa ei ole matkalla särkynyt, jotain alustan niveliä, hehkut (9€ / kpl) ja vaihtolaturi maksoi monta kymppiä. Dieseliä menee keskimäärin alle 6 sadalle ja kyyti on niin mukavaa, ettei yksikään uusi alle 20.000 € hintainen pääse lähimaillekaan.

        Yhtään ainoaa mission abort failurea ei sattunut koko aikana, vaikka laturin vuoksi lähellä olikin. Etukammiodiesel mekaanisella pumpulla pelasti sen kerran, kun auto oikeasti vikaantui matkalla (hiilet lopussa, 11 €, vaihtoaika kotitallissa 5 min.).

        Yhtään ainoaa huomautusta ei ole saatu katsastuksessa. Aina kelpaa kunniamaininnalla "näin ryhdikästä yksilöä ei ole vähään aikaan nähtykään", eli tämän auton katsastustilasto on 100% hyväksyntä.

        Ja nyt vasta PISTE, mutta vain opiskelija-autolle.

        Nimittäin siinä suhteessa meni homma silloin vuosia sitten munilleen, että sen opiskelijan luennot loppuivat viime keväänä ja mutta vanha Mersu jatkaa entistä pidempää matkaa, nyt työpaikalle, eikä osoita minkäänlaisia kentälle uupumisen oireita.

        Viimeksi tehdyssä 440.000 km huollossa ei ollut tarvetta mihinkään lisätöihin. Kaikki toimii, mistään ei valu mitään, eikä öljyjä tai nesteitä lisätä huoltovälillä. Ei ole tarpeen.

        On turha höpöttää mistään hinta- tai kilometrirajoista joilla kannattaa tai ei kannata ostaa, kun ei selvästikään aiheesta mitään ymmärrä.


      • JopasMurjaisit
        E220_CDI kirjoitti:

        Lakkaapa höpöttämästä!

        Puolta halvemmalla ostin aloituksen 300 - 400 tkm ajomäärähaarukassa olevan selvästi vanhemman opiskelija-auton yli kolme vuotta sitten. Oli tiedossa pitkä ajomatka kodin ja opiskelupaikkakunnan välillä, joten en harkinnutkaan kuin dieseliä. Uudempaa etsimme, mutta emme löytäneet kuin raunioina olevia romuja, joita ei voinut harkitakaan useamman vuoden opintoputkeen ja yli 100.000 km arvioidulle ajomäärälle.

        Ostimme lopulta reilulla kolmella ja puolella tonnilla 250D:n. Kuljettajaansa vanhempi auto oli silloin hyvässä kunnossa ja täydellisellä huoltohistorialla, joten emme ole nähneet mitään syytä rikkoa rehellisen auton perinnettä meilläkään, kun sen tehtäväksi kerran tuli kuljettaa nuorta opintoihinsa yli 500 km / sivu läpi puolen Suomen talven.

        Mitään isompaa ei ole matkalla särkynyt, jotain alustan niveliä, hehkut (9€ / kpl) ja vaihtolaturi maksoi monta kymppiä. Dieseliä menee keskimäärin alle 6 sadalle ja kyyti on niin mukavaa, ettei yksikään uusi alle 20.000 € hintainen pääse lähimaillekaan.

        Yhtään ainoaa mission abort failurea ei sattunut koko aikana, vaikka laturin vuoksi lähellä olikin. Etukammiodiesel mekaanisella pumpulla pelasti sen kerran, kun auto oikeasti vikaantui matkalla (hiilet lopussa, 11 €, vaihtoaika kotitallissa 5 min.).

        Yhtään ainoaa huomautusta ei ole saatu katsastuksessa. Aina kelpaa kunniamaininnalla "näin ryhdikästä yksilöä ei ole vähään aikaan nähtykään", eli tämän auton katsastustilasto on 100% hyväksyntä.

        Ja nyt vasta PISTE, mutta vain opiskelija-autolle.

        Nimittäin siinä suhteessa meni homma silloin vuosia sitten munilleen, että sen opiskelijan luennot loppuivat viime keväänä ja mutta vanha Mersu jatkaa entistä pidempää matkaa, nyt työpaikalle, eikä osoita minkäänlaisia kentälle uupumisen oireita.

        Viimeksi tehdyssä 440.000 km huollossa ei ollut tarvetta mihinkään lisätöihin. Kaikki toimii, mistään ei valu mitään, eikä öljyjä tai nesteitä lisätä huoltovälillä. Ei ole tarpeen.

        On turha höpöttää mistään hinta- tai kilometrirajoista joilla kannattaa tai ei kannata ostaa, kun ei selvästikään aiheesta mitään ymmärrä.

        Et muuten viidessä minuutissa vaihda hiiliä.


      • E220_CDI
        JopasMurjaisit kirjoitti:

        Et muuten viidessä minuutissa vaihda hiiliä.

        En yksittäisiä hiiliä toki. Mutta jos työkalut ovat valmiiksi käsillä, koko hiilisilta säätimineen vaihtuu hetkessä laturia autosta irrottamatta. Riippuu varustelusta mahtuuko kädet vai ei. Ahdettuun tai ilmastoituun en lupaa tuossa ajassa vaihtaakaan.


    • Pmposilo

      Ei 6000 e vielä ongelmatonta mersua saa.
      Summa riittää hyvin johonkin japskiin ta eurooppalaiseen kiankin saat.

      • näinsevanon

        Mikä se on se ongelmaton?

        20000 euroa vaikka laitetaan niin tilanne on ihan sama,se ei siitä muuksi muutu,ongelmat voi olla samalla tavalla.

        Se ei ole siitä hinnasta kiini vaan kuntoisuudesta.

        600000km ajettu mersu voi olla parempi kuin 300000km ajettu jos ostaa sellaisen käyttöautoksi.

        300000km kun alkaa ne osien vaihdot.


      • E220_CDI
        näinsevanon kirjoitti:

        Mikä se on se ongelmaton?

        20000 euroa vaikka laitetaan niin tilanne on ihan sama,se ei siitä muuksi muutu,ongelmat voi olla samalla tavalla.

        Se ei ole siitä hinnasta kiini vaan kuntoisuudesta.

        600000km ajettu mersu voi olla parempi kuin 300000km ajettu jos ostaa sellaisen käyttöautoksi.

        300000km kun alkaa ne osien vaihdot.

        Voin kokemuksesta vahvistaa, että näin se vaan on.

        Jos ostaa rakennussarjan, ei pidä valittaa. En vaan ymmärrä, miksi pitäisi ostaa rakennussarja, kun tässä hintaluokassa oikeasti hyvä ei ole enää juurikaan rakennussarjaa kalliimpi.


    • nouhadolen

      Sinä kysymys minä vastata että voi ostaa Mercedes, veli Ahmed vaihtaa penkki, polkinkumit, vesiletkut ja kaikki tiptop jos gearbox valittaa laittaa paksu oil.

      • E220_CDI

        Nouhad hei, tuolla uudemmasta W212 mallista kyseli joku hönö joka ei mitään huoltohistoriaa tarkistele, kun kaupat pitää tehdä heti nyt saman tien viikonlopulla.

        Pyydä veljeäsi Ahmedia ruuvaamaan siihen Hampurilaistaksiin sopivat kilometrit ja leimatkaa jollain puolalaisella leimasimella ne normaalit jutut huoltolaskun nurkkaan.

        Voit laittaa minun provikat samalle tilille kuin ennenkin, jos tulee kaupat.

        Laitan uusia asiakkaita teille päin heti kun löydän uusia.

        :D


    • Euro6

      Mahtaisiko tuolla hinnalla saada Saksasta tai Belgiasta paremman Mersun, vai alkaako tuossa hinta- ja ikäluokassa erot olemaan jo liian vähäisiä tuonnin kannattavuutta ajatellen?

      Ikuisia dilemmoja nämä autojen vallinnat, varsinkin jos ei ole kyse suurista vuosittaisista kilometreistä, mutta kuitenkin haluaisi hieman mukavuutta ja passiivistakin turvallisuutta.

      Sitten jos haluaa automaatin niin tulee vastaan dilemma kaksoiksytkimellinen vs. perinteinen ja halamansa saatavuus automalliin joka kiinnostaisi.

      Sitten jos ulkomailla haluaa matkustella, niin melko monissa paikoissa tulee yhä enempi vastaan ajokieltoja alle EURO-6 luokan kulkineille. Hankalaksi menee.

      Ps. Oletko katsellut millaisia Ford Mondeoita on satavilla vastaavalla sumalla, ei ehkä lainkaan huono vaihtoehto?

    • MersuKestääHalpanakin

      Uskaltaa sitä ostaa vaikka halvemmakin Mersun. Itsellä ajettu kohta 900 tkm ajettu ja viimeisen päälle huollettu! Tällä vanhalla MB llä ajaa paremalla kyydillä ja pitemmälle kuin uudella Toyotalla! Mersusta ei loppua ajamalla saa mikäli tekee huollot ajoissa niin kuin pitää.
      Huoltoja ja korjauksia on kaikissa merkeissä. Isommat kuluvat osat tulee Mersuissa vaihtokuntoon 250tkm-300tkm kieppeillä; laturi, startti (voi kestää 700tkm), lämppärin moottori, moniurahinha ohjainrullineen, jarrulevyt/-satulat.. halpaa toki uusia, verrattuna nyky Mersuun. Uuteen Mersuun saat etulampun sytyttimen kanssa noin 7000 eurolla kiitos Vehon hinnat. Ei muuta kuin ostoksille jos huoltohistoria on kunnossa..

    • MersuOnKuraa

      Osta ennemmin Fiat punto 2000 mallia ....paljon parempi ja voittaa kiihdytyksessäkin kun lähtee valoista....

    • Maalaistaksi

      Suomessa autoilu ei ole halpaa millään merkillä, siitä pitää huolen viisaasti valitut päättäjät esim. Kyllönen, berneri ja vihreet. Henkilökohtaisesti en osta enää mitään suomeen, loputkin omaisuuden rippeet aion myydä pois ja muuttaa ruotsiin. Muuten valtio verottaa kaikki pikkuhiljaa itselleen.

      • Ohi_meni

        Milloinkas meillä on ollut Kyllönen, Berner tai joku vihreä poliitikko valtiovarainministerinä? Liikenneministereillä on ollut puolueesta riippumatta varsin vähän suoranaista tekemistä autoilun kustannusten kanssa.

        Eihän toki valtiovarainministerikään yksin päätä verotuksen kohdentamisesta, vaan päätökset heijastelevat kulloisenkin hallituksen yhteistä linjaa.

        Autoilun kova verotus on monen kymmenen vuoden ajalta periytynyttä painolastia, jota ovat lähinnä vasemmistolaiset hallitukset olleet lisäämässä ja oikeistolaiset keventämässä. Mutta aina kun on tullut tiukka paikka eteen, on ollut väristä riippumatta helpointa ottaa autoilijoiden kukkarosta...


    • joshaluatnauraa

      Voivoi miten nuo vanhat mersut savuttaa mutta kuskeja naurattaa niin että kärpäsiä lentää suuhun.

    • autoilija5

      C-mersun huollot maksaa noin 850 e/vuosi sisältäen renkaat, akun ...Automaattivaihteisto on hieno ajettava ja mersussa kestävä. Autollani on ajettu 430 000 km ja automaattivaihteiston öljyt (ei sitä täyshuuhtelua) on vaihdettu 3 kertaa.

    • enostaisi

      Ei sitä kyllä vanhaa mersua enään kannata ostaa riesakseen,vanhoillinen jo ulkonäöltään,katsoopa vaikka liikenteessä niin w211 korinen on tosi vanha muihin nähden puhumattakaan c sarjaa tai väyrystä w210.

      Traktorimaisia ne on ja 6000 eurolla saa ihan muuta siis täysin nykyaikaisen auton ilman ruostepelkoja ja kukapa siitä ruosteesta edes maksaa nykyisin?

      14 mersua omistaneena niin en ostaisi enään ,tai sitten pitää laittaa isompia summia että ilkeee ajella muiden nykyaikaisten autojen seassa.

      Kaupunkiin ei viitsi kyllä ajaa noilla enään.

      Jättäisisin itse ostamattahyötyä kun ei saa, vain harmit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe