Oma hevonen

Tallityttö05

Moi! Rakastan hevosia, ja sen takia, niinkuin useimmat, haluaisin oman ponin! Ja ajattelin kysyä olisinko teidän mielestä valmis. :) Ensinnäkin, osaan harjata, puhdistaa kaviot sekä tarvittaessa kiristää löystynyttä kenkää, laittaa varusteet ( suojat, bootsit, satulan, martingaalit, kumpparit, suitset, pintelit, loimen, riimun ), ohjeiden mukaan ruokkia, "osaan ratsastaa" on laaja käsite, mutta perusasiat eli vahva helppo C sekä helppo B:n asioita. Osaan siivota karsinan, eli siivota lantaa sekä levittää uusia puruja, tallitöitä teen aina tallilla mielelläni, ja useimmiten teen näitä: laitan hevosille vesiä, haen ja vien tarhaan ja sisälle, ruokin, lakaisen käytävää, täytän heinäpusseja, siivoan tarhoja, karsinoita, laitumia, pihattoja ja autan alkeislaisia. Uhraudun usein pyöräilemään tallille, sillä rakastan tallilla olemista. Tähän loppuun vielä, olen 11-vuotias ja ratsastanut 5 vuotta. Toivottavasti joku jaksoi lukea sekä vastata!

4

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eisopiva

      Et tule onnistumaan

    • EtOleValmis

      Minusta et ole vielä valmis omaan hevoseen tai poniin. Vaikka oletkin ratsastanut 5 vuotta, mutta tuo "osaan ratsastaa" kohta mietityttää. Miksi se on suluissa?
      Minusta olet vielä liian nuori niin isoon vastuuseen ja käyt vielä koulua.
      Kehottaisin sinua miettimään mielummin hevosen/ponin vuokrausta.

      Itse olen ratsastanut 7 vuotta ja itsekin vielä opiskelen. Olen vuokrannut muutamaa hevosta ja ponia ja olen myös valmentautunut ja käyn yksityistunneilla ammattilaisen silmien alla. Mutta minulla ei ole omaa hevosta vain koulun takia. Sillä vaikka ratsastus on minulle tosi tosi tärkeää ja rakastan sitä. Mutta koulu ja tulevaisuus on vielä tärkeämpää ja haluan päästä hyvään työhön ja sitten vasta mahdollisesti ostaa oman hevosen. Olen kyllä ajatellut ja keskustellut vanhempieni kanssa hankkia ylläpitö hevosen vasta sitten kun nykyinen vuokrasopimus päättyy vuokraponini omistajan kanssa. Jotta pääsisin siihen realistiseen arkeen miltä oman hevosen omistaminen tuntuu ja on todellisuudessa jotta osaisin valmistaustua siihen kun aion ostaa oman hevosen.

      Tiivistettynä: et ole valmis omaan hevoseen, keskustele vanhempiesi kanssa mahdollisesti hevosen/ponin vuokrauksesta, keskity kouluun ja tulevaisuuteen ja kun olet käynyt koulusi läpi. Niin sitten vasta harkitse/mieti hevosen hankkimista, jos olet silloin valmis siihen suureen vastuuseen ja sinulla on varaa omaan hevoseen ja sen omistamiseen niin siitä vain.

      Sori tuli vähän pitkä ja olen huono kirjoittamaan mutta toivon että ymmärsit mitä tarkoitan.

      • jcd

        Höpö höpö.

        Aloittaja ei kirjoittanut, että "osaan ratsastaa", vaan että "osaan ratsastaa" on laaja käsite. Kaksi TÄYSIN eri asiaa.

        Mitä tulee siihen, että koulut pitäisi olla käyty ja hevoset hankkia vasta omalla rahalla aikuisiällä, niin johan pomppasi taas. Meinasitkos, ettei lapsilla saisi omia poneja olla ollenkaan missään tilanteessa?


      • 12vuotiasjollaonponi

        Samaa mieltä lapsilla saa olla poni varsinkin jos vanhemmat osaavat auttaa ja ovat hevosihmisiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe