Vinkkejä Tunisiaan!

pippez

Tsau. Olen suunnitelluy lähteväni Tunisiaan Toukokuun alussa ja nyt ovat kaikki vinkit tervetulleet. Mitä kannattaa nähdä/kokea ja mitä mahdollisesti kannattaa välttää. Maahan ei ilmeisesti tarvita viisumia, mutta onko sinne turvallista matkustaa, mielipiteitä?

18

2261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peneloope

      Hei. Olen myös suunnitellut Tunisian matkaa. En ole aiemmin siellä käynyt. Deturin sivuja luin, ei sieltä paljoa irronnut, ja nyt se firma perunut matkat Tunisiaan. Olisi helpompaa matkustaa vieraaseen maahan jonkun matkatoimiston järjestämällä reissulla. En ole saanut selville tekeekö mikään toimisto enää sinne matkoja. Matkamessuilla täytyy suunnistaa Tunisian edustajan juttusille ja ottaa selvää turvallisuudesta, viisumista ym.

    • käynyt

      1. Ei tarvitse viisumia maahantulo kortti täytetään koneessa. 2. Mikään matkatoimisto ei tee suomesta tällähetkellä matkoja Tunisiaan. 3. Turvallista kun käyttää maalaisjärkeä ja naisten ei suositella kulkevan yksin pimeän aikaan. 3. Tunisiassa on paljon nähtävää riippuen siitä kuinka paljon haluaa matkustaa ja mihin kaupunkiin on tarkoitus mennä.

      • Peneloope

        Meneekö suoria lentoja Tunisiin vai täytyykö konetta vaihtaa ?


    • käynyt

      Ei mene suoria lentoja eikä ole koskaan mennytkään muuta kuin valmismatkoilla joilta kylläkin on saanut ostaa pelkkiä lentojakin.

    • Lyyli52

      Itse matkustan Tunisiaan yleensä Saksan kautta.
      Paikallisia tapoja kunnioittaen ja maalaisjärkeä käyttäen ei ole tarvinut pelätä missään tilanteessa.

    • Peneloope

      se on vain meikäläisen rohkaistava mielensä ja mentävä kokeilemaan, kuinka koneen vaihto onnistuu ensimmäistä kertaa. jännittää kyllä... ja vieras maakin vielä, Tunisia.

    • Tunisia_blogi
      • kooopa1

        mutta uskaltaako sinne edes matkustaa?


      • Käynyt

        Siis miksi ei uskaltais????


    • justusvaanjoo

      Ole matkustanut kyseiseen maahan kaksi kertaa..ensimmaisen ja viimeisen..10 vrk reissu..2 kertaa varastivat rahat ruuhkassa ja kerran yrittivat vieda vaimon laukun.Naisille aika haasteellinen paikka.Likaista turistialueiden ulkopuolella.Balkan parempi..Montenegro ja varsinkin Albania.....

    • Yleistys

      Minä käynyt 11 kertaa ja mitään ei koskaan ole edes yritetty varastaa...ja olen nainen. Liikkunut sahara-tunis välillä. Halusin kertoa vain toisen näkökulman. Kun taas Tallinnassa minulta on yritetty viedä käsilaukku ja ystävältäni vietiin kaulasta koru...en omalla kokemuksellani lähtisi yleistämään näitä sattuu jokaisessa turisti maassa/kaupungissa. Eli jos pelkää miesten puheita tai sitä että jotain yritetään viedä kehotan olemaan lähtemättä yhtään mihinkään.

    • Catariina1

      Olen käynyt viimeisen vuoden aikana 3 kertaa Tunisiassa. Kohteina Tunis ja Gabes. Ihan turvallista on ollut, ei mitään ongelmia. Itselläni on tosin siellä paikallinen mies. Mutta mitään levottomuuksia siellä ole ollut, eikä mitään ole koskaan varastettu. Tykkään itse kovasti ja suosittelen :) Hintataso on todella matalla ja siellä pärjää pienellä rahalla.

      • Kokemus_kertoo

        "eikä mitään ole koskaan varastettu" No, tyhjästähän on paha nyhjäistä !

        Tiedän että kyllä siellä varastellaan, ja paljon, jopa vartioiduilla asuinalueilla.

        Joten millaistahan se oikeasti mahtaa olla tänään, kun silloin kun tuokin maa oli niin sanotusti " rauhallinen", niin noita ryöstelyjä oli, ja paljon .


      • maalaijärki

        No siinä mielessä kyllä , että tyhmäähän sitä on ottaa merkkilaukkuja tai kalliita koruja matkalle mukaan... tai kyllä jos haluaa kaikki rosvot peräänsä.

        Eli hyvällä maalaisjärjellä pärjää jos sellaisen omaa,,,,???


    • Tuulali

      Varasin matkan lokakuun lopussa Monastiriin. Deturilta pystyi tilaamaan matkapaketin. Noista kommenteista sain käsityksen, että siellä on samantapaista kuin Hurghadassa Egyptissä.Vähän alkoi jännittää nuo taskuvarkaat.Olen käynyt Egyptissä 5 kertaa ja siellä mitään ei ole koskaan varastettu. Missään lomakohteessa turvallisuutta ei ole taattu, joten en varsinaisesti pelkää Tunisiassakaan. Onko teillä kokemuksia Monastrista?

      • Hammamet

        Tunisiaa ei kannata pelätäkään, sillä kuitenkin kun itsestään huolehtii niin kaikki sujuu. Osa miehistä on kyllä innokkaina turistien perään, mutta viileällä käytöksellään nekin sitten saa hätyyteltyä pois. Monastirista ei ole kokemuksia, mutta jos tykkää kaupunkielämästä niin on luultavasti hyvä paikka.


    • Kuitenkin

      Se että ei ole koskaann tapahtunut mitään eoitarkoita että mitään eo voisi tapahtua. Ns "arabit" tai pohjoisafrikkalaiset itse kuitenkin ovat sitä mieltä heidän maansa ovat huonoimpia maita mitä maailmassa on ja oli katastrofi syntyä sinne. Kaikilla heillä on sama ajatus: miten pääsisi eurooppaan. Ja tähän käy hyvänä keinona hölmöt eurooppalaiset naiset. Sitten he kehukselevat sillä miten islami on niin voimakas uskonto kun eurooppalaisetkin kääntyvät islamiin. Todellisuudessa nämä kääntyjät ovat juurikin niitä hölmöjä euroopplaisia naisia jotka eivät ymmärrä islamista hölkäsen pöläystä. Itse olen asunut pohjoisafrikassa monta vuotta ja tämä mitän sanon on totta vaikka eivät he sitä ehkä ulkomaalaiselle sanokaan.

    • Eienää

      Olen käynyt. Erittäin likainen maa, ruoka oli hyvää usein, ei aina. Koko ajan meni mihin tahansa joku kerjäämässä rahaa. Pankissa yrittivät huijata, basaarialueella aggressiivisia kauppiaita. Oikein missään saanut rauhassa kulkea. Varsinkin nyt kun poliittinen tilanne se mikä on en lähtisi, siksi sinne ei matkoja esim. A M enää tee. Vrt. Naapurissa Marokossa tapahtuneet pohjoismaisten naisten murhat. Valitettavasti se on juuri niitä maita mihin enää aio mennä koskaan ja kukaan tuntemistani joka on käynyt ei aio mennä toiste. Jos en muuta kohdetta keksi niin sitten pysyn kotona. Turvallista matkaa kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe