Luther-Divari hyökkäyksen kohteena Helsingissä

Luther-Divari hyökkäyksen kohteena Helsingissä

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/luther-divari-hyokkayksen-kohteena-helsingissa/

Rautaputken kanssa riehunut hyökkääjä ilmoitti vastustavansa perinteisen avioliittonäkemyksen kannattajia.

Helsinkiläinen antikvariaatti, Luther-Divari & Kristillinen kirjakauppa, joutui joulukuussa väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi. Rautaputkella varustautuneen hyökkääjän mukaan isku oli kosto siitä, että yritys oli tehnyt Helsingin kirjamessuilla yhteistyötä perinteistä avioliittonäkemystä kannattavan Aito avioliitto ry:n kanssa sekä pitänyt myymälän ikkunassa esillä näkemystä puolustavaa kirjallisuutta.

Poliisi tavoitti tekijän seuraavana päivänä, ja tapaus on käräjäoikeuden käsittelyssä ensi perjantaina.

Hyökkäys alkoi 5. joulukuuta iltapäivällä, kun noin 25-vuotias mies astui myymälään pesäpallomailan kokoisen rautaputken kanssa.

– Mies sanoi, että tämä on paikka, josta levitetään vihapuhetta ja että hän vastustaa sitä. Sitten hän alkoi riehua silmittömästi ja rikkoa myymälän irtaimistoa, Luther-Divarin omistaja Hannu Halonen kertoo.

Yksin myymälässä ollut Halonen meni syrjemmälle ja kehotti miestä rauhoittumaan. Kun Halonen otti puhelimen käteensä ja alkoi soittaa poliisille, hyökkääjä lähti ja rikkoi mennessään tuulikaapin ikkunan ja näyteikkunan.

Pari päivää aiemmin mies oli soittanut Haloselle ja herjannut tätä puhelimessa sekä lähettänyt uhkaavan tekstiviestin.

– Pidätyksen aikana hän oli antanut poliisille ymmärtää, että kaikki liittyi Aito avioliitto ry:n läsnäoloon osastollamme kirjamessuilla. Lisäksi hän oli perustellut toimintaansa jollakin tavalla uskonnolla.

137

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmosta se on, kun pitää vain avohoitaa ja säästää.

      Tällä syömisellä en usko että mielentilatutkimus antaa putkimiehelle terveen paperit.

      En yhtään epäile, etteikö aloittaja ja muutama muukin ota tämän tapauksen kauheana (joskin myös hyvin kaivattuna) esimerkkinä kristittyjen vainoista ja Lopun aikojen koittamisesta.

      • Bibeln

        Jaa että "Rautaputkella suvaitsevaisuuden puolesta"...?


        hmmm, no joo... Samaa (todellisuudessa) suvaitsematonta vihankylvämistä tuo putkenheiluttelija edustaa kuin tämän palstan militanttiateistitkin, kirjoitellessaan loputtomia vihanpurkauksia ja uskovaisia halventavia pilkkakirjoituksiaan.


      • Bibeln kirjoitti:

        Jaa että "Rautaputkella suvaitsevaisuuden puolesta"...?


        hmmm, no joo... Samaa (todellisuudessa) suvaitsematonta vihankylvämistä tuo putkenheiluttelija edustaa kuin tämän palstan militanttiateistitkin, kirjoitellessaan loputtomia vihanpurkauksia ja uskovaisia halventavia pilkkakirjoituksiaan.

        Hemmetin pölvästi, siinä on kuule vähän eroa kritisoiko pimeitä horinoitanne vai alkaako riehua aseen kanssa ja rikkoa paikkoja. Siis täällä normaalien puolella ainakin.

        Kai tämänkin toteaminen oli jotain vihankylvämistä. Kaikkihan teille on, mikä ei ylistä Jeesusta ja "hänen omiaan".


      • Bibeln
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hemmetin pölvästi, siinä on kuule vähän eroa kritisoiko pimeitä horinoitanne vai alkaako riehua aseen kanssa ja rikkoa paikkoja. Siis täällä normaalien puolella ainakin.

        Kai tämänkin toteaminen oli jotain vihankylvämistä. Kaikkihan teille on, mikä ei ylistä Jeesusta ja "hänen omiaan".

        "hemmetin pölvästi"?


      • taastätäsamaa

        Minusta ei kannata ottaa tuollaisen putkenheiluttajan motiiveja ihan uskonnon vainona. Onhan noita predikaatteja marssinut kadulla ja heitellellyt kiviä ikkunoihin kun nuoria sorretaan. Paskatyöt ottaa pahasti päähän joten kadulle mars. Vakavasti kuka tahansa voi käyttää tekosyytä kun haluaa purkaa tuhoamishaluaan. Jos nuo "uskonnonvastaiset" syyt otttasi aina tosissaan niin tämän palstan vihankylvö veisi ennen aikaiseen hautaan.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Minusta ei kannata ottaa tuollaisen putkenheiluttajan motiiveja ihan uskonnon vainona. Onhan noita predikaatteja marssinut kadulla ja heitellellyt kiviä ikkunoihin kun nuoria sorretaan. Paskatyöt ottaa pahasti päähän joten kadulle mars. Vakavasti kuka tahansa voi käyttää tekosyytä kun haluaa purkaa tuhoamishaluaan. Jos nuo "uskonnonvastaiset" syyt otttasi aina tosissaan niin tämän palstan vihankylvö veisi ennen aikaiseen hautaan.

        >Jos nuo "uskonnonvastaiset" syyt ottasi aina tosissaan niin tämän palstan vihankylvö veisi ennen aikaiseen hautaan.

        Ottaahan ne tosissaan, koska Lopunajat ja Jeesuksen loikka. Onhan pelkkä toista mieltä oleminenkin niille jo vainoamista.


      • Bibeln kirjoitti:

        Jaa että "Rautaputkella suvaitsevaisuuden puolesta"...?


        hmmm, no joo... Samaa (todellisuudessa) suvaitsematonta vihankylvämistä tuo putkenheiluttelija edustaa kuin tämän palstan militanttiateistitkin, kirjoitellessaan loputtomia vihanpurkauksia ja uskovaisia halventavia pilkkakirjoituksiaan.

        Juu, en tykkää siitä, että on ryhmä vastustamassa avioliittoon menemistäni, mutta en sentään rautaputkien kanssa heilu sen takia.

        Emme voi kai sille mitään, että jotkut meistä sekoavat. Tunnen pari uskovaakin, joilla pääkoppa on seonnut.


      • torre12 kirjoitti:

        Juu, en tykkää siitä, että on ryhmä vastustamassa avioliittoon menemistäni, mutta en sentään rautaputkien kanssa heilu sen takia.

        Emme voi kai sille mitään, että jotkut meistä sekoavat. Tunnen pari uskovaakin, joilla pääkoppa on seonnut.

        Pistää vihaksi kyllä Suomen verottaja, joka ilmoitti kotikunnakseni Helsingin, ja lätkäisi minut verotettavaksi Suomeen. Ei mitään tolkkua missään.


      • torre12 kirjoitti:

        Pistää vihaksi kyllä Suomen verottaja, joka ilmoitti kotikunnakseni Helsingin, ja lätkäisi minut verotettavaksi Suomeen. Ei mitään tolkkua missään.

        Ei siinä muuten mitään, mutta kun joudun maksamaan verot myös Espanjaan. Olin kaksoisverotettu jo vuoden 2014, ja Suomi ei ole palauttanut sen vuoden veroja, vaikka panin anomuksen jo heinäkuussa 2016.

        On kyllä jo aikalailla hampaankolossa verottajaa ja aitoavioryhmää kohtaan. He vihaavat minua eniten , kuten myös uskova sukuni.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei siinä muuten mitään, mutta kun joudun maksamaan verot myös Espanjaan. Olin kaksoisverotettu jo vuoden 2014, ja Suomi ei ole palauttanut sen vuoden veroja, vaikka panin anomuksen jo heinäkuussa 2016.

        On kyllä jo aikalailla hampaankolossa verottajaa ja aitoavioryhmää kohtaan. He vihaavat minua eniten , kuten myös uskova sukuni.

        Tuo ajatus verottajan vihan kohteena olemisesta on kyllä vaarallisen lähellä "kristittyjen vainoja". ;)
        Ellei sitten kyse ole yhdestä virkailijasta, jolla on jokin oma linjaus.

        Paska homma kuitenkin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuo ajatus verottajan vihan kohteena olemisesta on kyllä vaarallisen lähellä "kristittyjen vainoja". ;)
        Ellei sitten kyse ole yhdestä virkailijasta, jolla on jokin oma linjaus.

        Paska homma kuitenkin.

        Ei ole yksi virkailija. Kysyin yhdeltä, niin hän on "pääkaupunkiseudulla", kun olen lähettänyt kirjeitä viimeiseen Suomessa olleeseeni verotoimistoon: SJK. Se ei tosin sulje mahdollisuutta yhden virkailijan mahdollisuuteen.

        Kun olen täällä joutunut maksamaan sanktioita yli 300 € paikalliselle verottajalle suomalaisen asianhoitajani virheiden takia, niin tämä kaikki kyllä jo kirpaisee. Eläkkeeni kun on vain reilut 1000 € ja on muitakin velvollisuuksia, kuten Ghana.

        Ja kun suomalainen toimittaa kaikki velvollisuutensa.


      • Bibeln kirjoitti:

        Jaa että "Rautaputkella suvaitsevaisuuden puolesta"...?


        hmmm, no joo... Samaa (todellisuudessa) suvaitsematonta vihankylvämistä tuo putkenheiluttelija edustaa kuin tämän palstan militanttiateistitkin, kirjoitellessaan loputtomia vihanpurkauksia ja uskovaisia halventavia pilkkakirjoituksiaan.

        >> Samaa... suvaitsematonta vihankylvämistä tuo putkenheiluttelija edustaa kuin tämän palstan militanttiateistitkin <<

        Kiitos vain, mutta ketä ne muut militantit on?
        Meinaan, että olisihan se kiva tietää, että kenen tiimissä sitä itse toimii.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Samaa... suvaitsematonta vihankylvämistä tuo putkenheiluttelija edustaa kuin tämän palstan militanttiateistitkin <<

        Kiitos vain, mutta ketä ne muut militantit on?
        Meinaan, että olisihan se kiva tietää, että kenen tiimissä sitä itse toimii.

        ps kerro vielä, että kuka on tiimini vetäjä


      • qwertyilija kirjoitti:

        ps kerro vielä, että kuka on tiimini vetäjä

        Saatana Perkele nyt ainakin...


      • pääsee-nauru
        torre12 kirjoitti:

        Ei ole yksi virkailija. Kysyin yhdeltä, niin hän on "pääkaupunkiseudulla", kun olen lähettänyt kirjeitä viimeiseen Suomessa olleeseeni verotoimistoon: SJK. Se ei tosin sulje mahdollisuutta yhden virkailijan mahdollisuuteen.

        Kun olen täällä joutunut maksamaan sanktioita yli 300 € paikalliselle verottajalle suomalaisen asianhoitajani virheiden takia, niin tämä kaikki kyllä jo kirpaisee. Eläkkeeni kun on vain reilut 1000 € ja on muitakin velvollisuuksia, kuten Ghana.

        Ja kun suomalainen toimittaa kaikki velvollisuutensa.

        Reilu tuhat euroa nettona vai? Minkä ihmeen vuoksi naiset eivät ole pitäneet puoliaan, vaikka olen sinusta älykkäämpi, palkkani on tuota luokkaa,silloin harvoin kun joku vielä suvaitsee ottaa itseni töihin. Ja olisin läpeensä tyytyväinen. Vaikka vuokra kopistani on 640 euroa. Toki nyt on vaikeuksia, läppäri alkaa hajota, eikä olisi varaa oikein mihinkään ja sitten pelkään että hampaat alkavat pottuilla, tai muuten tulisi terveyskustannuksia. Täällä kylmässä Suomessa minä silti kököttelen tyytyväisenä. Mutta torre vain narisemistaan narisee. Enkä saisi kuulemma uskoa Jumalaankaan lohdutukseksi. Kyllä on pienet ongelmat.


    • LiberaaliVäkivaltaisena

      Liberaali suvaisee syntiä, mutta totuutta liberaalin on vaikeampaa suvaita. Jollakin tavalla perustelee uskonnolla? Liberaalilta, epämääräiseltä mutinalta kuulostaa, väkivaltaista ateististitityyliberalismia. Vankilaan!

      • Toivon mukaan hän saa sen rangaistuksen mikä kuuluukin. Tosin toimintaa hän on perustellut uskonnolla ja samoin hän on käynyt Setankin kimppuun.


      • mummomuori kirjoitti:

        Toivon mukaan hän saa sen rangaistuksen mikä kuuluukin. Tosin toimintaa hän on perustellut uskonnolla ja samoin hän on käynyt Setankin kimppuun.

        Aa-aktiivit ei muuten puhu siitä Putkimiehen Seta-keikasta mitään, eikä siitäkään, että Putkimies pidätettiin ja saa rangaistuksen.
        Ne kun ei oikein istu siihen marttyyrivisioonsa.


      • 2kkLepoloma
        qwertyilija kirjoitti:

        Aa-aktiivit ei muuten puhu siitä Putkimiehen Seta-keikasta mitään, eikä siitäkään, että Putkimies pidätettiin ja saa rangaistuksen.
        Ne kun ei oikein istu siihen marttyyrivisioonsa.

        Mikä se rangaistus on?


      • 2kkLepoloma kirjoitti:

        Mikä se rangaistus on?

        Varmaankin saa päiväsakkoja.


      • 2kkLepoloma kirjoitti:

        Mikä se rangaistus on?

        Taisi saada lähestymiskiellon.


    • Niin vapaasti lainaan ja muokkaan Torrea "tämähän on teille kuin mannaa taivaasta" nyt teitä uhataan, sorretaan jne.

      Eihän tuo varmaan ihan terve yksilö ollut mutta toisaalta mitä muuta voi odottaa, itse olette meuhkanneet tämän a.a-jutun kanssa ja juttunne olleet todella ala-arvoisia (esim. tällä palstalla) Se vanha totuus , niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan pitänee yhä edelleen paikkansa.

      Jos itse olette ilkeämielinen möykkäkööri joka levittää valheitaan seksuaalivähemmistöistä niin eiköhän tämä ollut ihan odotettavissa oleva asia.

      Teidän onni lienee siinä, että jo valmiiksi alistetun ihmisryhmän päälle olette syljeskelemässä tai voihan sitä kokeilla ottaa sitten uusi uhri (tämän kun hävisitte jo) vaikka yksinhuoltajat , ai niin mutta tehän käytte vaan heikkojen päälle. Ilmankos divari on vielä kuitenkin olemassa.

      • Yksinhuoltajat ovat tosiaan aivan liian suuri ja voimakaskin porukka jotta aa-mamikset uskaltaisivat alkaa niille länkyttää, tuomita ja vaatia oikeuksien rajoittamista.


      • Bibeln

        Seurakuntalainen.fi uutisoi:

        "Luther-Divari ja Aito avioliitto -yhdistys olivat lokakuun lopussa hetken aikaa julkisen kohun keskellä, kun ensin mainittu oli ottanut yhdistyksen mukaan näyttelyosastolleen ilman Helsingin kirjamessujen järjestäjien lupaa.

        Jälkeenpäin on selvinnyt, että hyökkäyksen tehnyt mies oli kohun aikana julkaissut sosiaalisessa mediassa useita uhkaavia viestejä, jotka kohdistuivat Aito Avioliitto -yhdistykseen, sen tiedotussihteeri Pasi Turuseen sekä Luther-Divariin. Eräässä kommentissa hyökkääjä oli muun muassa todennut, että antikvariaatti tulee maksamaan kalliisti yhteistyöstään yhdistyksen kanssa. Joku toinen kirjoittaja oli spekuloinut Luther-Divarin näyttelyosaston tuleen sytyttämisellä."


        >>> Kyllä tämä kertoo minun mielestäni enemmänkin siitä minkälainen "henki" on ainakin netissä A.A:ta vastustavien tahojen puolella ja nythän se eskaloitui oikein todeksikin.

        Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä ja sen arvot tunnustavia vastaan. Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?

        Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen.


      • Bibeln kirjoitti:

        Seurakuntalainen.fi uutisoi:

        "Luther-Divari ja Aito avioliitto -yhdistys olivat lokakuun lopussa hetken aikaa julkisen kohun keskellä, kun ensin mainittu oli ottanut yhdistyksen mukaan näyttelyosastolleen ilman Helsingin kirjamessujen järjestäjien lupaa.

        Jälkeenpäin on selvinnyt, että hyökkäyksen tehnyt mies oli kohun aikana julkaissut sosiaalisessa mediassa useita uhkaavia viestejä, jotka kohdistuivat Aito Avioliitto -yhdistykseen, sen tiedotussihteeri Pasi Turuseen sekä Luther-Divariin. Eräässä kommentissa hyökkääjä oli muun muassa todennut, että antikvariaatti tulee maksamaan kalliisti yhteistyöstään yhdistyksen kanssa. Joku toinen kirjoittaja oli spekuloinut Luther-Divarin näyttelyosaston tuleen sytyttämisellä."


        >>> Kyllä tämä kertoo minun mielestäni enemmänkin siitä minkälainen "henki" on ainakin netissä A.A:ta vastustavien tahojen puolella ja nythän se eskaloitui oikein todeksikin.

        Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä ja sen arvot tunnustavia vastaan. Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?

        Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen.

        Niin teinä olisin kyllä hiukan huolissani koska kun poliisi tai jos alkaa tutkimaan tätäkin palstaa niin kyllä se sitten selviää , oli sitten täällä huudellut rekatulla tai rekkaamattomalla nickillä ;) kun siitä jää tuonne yllä pitoon aina se sama IP- jälki ;)

        Toki varmasti asiaa tarkastellaan monelta kantilta mutta myös aika moni täällä uskovaisena kärähtää asiattomasta kirjoittelusta ja vähintään tuosta lienee sitten tulossa päiväsakkoa kunnianloukkauksesta.


      • Bibeln kirjoitti:

        Seurakuntalainen.fi uutisoi:

        "Luther-Divari ja Aito avioliitto -yhdistys olivat lokakuun lopussa hetken aikaa julkisen kohun keskellä, kun ensin mainittu oli ottanut yhdistyksen mukaan näyttelyosastolleen ilman Helsingin kirjamessujen järjestäjien lupaa.

        Jälkeenpäin on selvinnyt, että hyökkäyksen tehnyt mies oli kohun aikana julkaissut sosiaalisessa mediassa useita uhkaavia viestejä, jotka kohdistuivat Aito Avioliitto -yhdistykseen, sen tiedotussihteeri Pasi Turuseen sekä Luther-Divariin. Eräässä kommentissa hyökkääjä oli muun muassa todennut, että antikvariaatti tulee maksamaan kalliisti yhteistyöstään yhdistyksen kanssa. Joku toinen kirjoittaja oli spekuloinut Luther-Divarin näyttelyosaston tuleen sytyttämisellä."


        >>> Kyllä tämä kertoo minun mielestäni enemmänkin siitä minkälainen "henki" on ainakin netissä A.A:ta vastustavien tahojen puolella ja nythän se eskaloitui oikein todeksikin.

        Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä ja sen arvot tunnustavia vastaan. Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?

        Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen.

        Voi kuule, kyllä se on tuo putkimies joka ihan itse vastaa tekemisistään.

        Olisi kyllä kiinnostavaa kun polliisi huomaisi täältä Räyhiksen törkysolvaukset arkkipiispaa ja Askolaa kohtaan ja saisi nuo nostamaan syytteet, poliisihan ei voi sitä itse tehdä. Olen joskus ajatellut vinkata, mutta aikeeksi on toistaiseksi jäänyt. Toivotan virkavallan erittäin tervetulleeksi tänne omasta puolestani!

        Oletko muuten todella sitä mieltä, että ivaamisesta on ihan lyhyt matka putken kanssa riehumiseen? Kylläpä voikin uskonto ihmisen pään sekoittaa.


      • Bibeln
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi kuule, kyllä se on tuo putkimies joka ihan itse vastaa tekemisistään.

        Olisi kyllä kiinnostavaa kun polliisi huomaisi täältä Räyhiksen törkysolvaukset arkkipiispaa ja Askolaa kohtaan ja saisi nuo nostamaan syytteet, poliisihan ei voi sitä itse tehdä. Olen joskus ajatellut vinkata, mutta aikeeksi on toistaiseksi jäänyt. Toivotan virkavallan erittäin tervetulleeksi tänne omasta puolestani!

        Oletko muuten todella sitä mieltä, että ivaamisesta on ihan lyhyt matka putken kanssa riehumiseen? Kylläpä voikin uskonto ihmisen pään sekoittaa.

        "Oletko muuten todella sitä mieltä, että ivaamisesta on ihan lyhyt matka putken kanssa riehumiseen? Kylläpä voikin uskonto ihmisen pään sekoittaa."

        >>> Olisit jättänyt tuon viimeisen lauseen pois, niin olisin mielelläni voinut jotain vastatakin. Et osaa kirjoittaa ja olla eri mieltä ilman tuollaisia purkauksia?


      • Bibeln kirjoitti:

        "Oletko muuten todella sitä mieltä, että ivaamisesta on ihan lyhyt matka putken kanssa riehumiseen? Kylläpä voikin uskonto ihmisen pään sekoittaa."

        >>> Olisit jättänyt tuon viimeisen lauseen pois, niin olisin mielelläni voinut jotain vastatakin. Et osaa kirjoittaa ja olla eri mieltä ilman tuollaisia purkauksia?

        Olen niin paljon lukenut täällä järkyttävän ahdasmielisiä vuodatuksiasi, että ehkä sitten en. Muistaakseni sulla oli kerran viesti jossa oli jotain järkevää asiaa, mutta voi olla että muistan väärin.


      • Bibeln
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olen niin paljon lukenut täällä järkyttävän ahdasmielisiä vuodatuksiasi, että ehkä sitten en. Muistaakseni sulla oli kerran viesti jossa oli jotain järkevää asiaa, mutta voi olla että muistan väärin.

        No voi harmi!


      • nähty.on.ei.kir
        Bibeln kirjoitti:

        "Oletko muuten todella sitä mieltä, että ivaamisesta on ihan lyhyt matka putken kanssa riehumiseen? Kylläpä voikin uskonto ihmisen pään sekoittaa."

        >>> Olisit jättänyt tuon viimeisen lauseen pois, niin olisin mielelläni voinut jotain vastatakin. Et osaa kirjoittaa ja olla eri mieltä ilman tuollaisia purkauksia?

        Näköjään vittuilun lahja ei parantunut kasteella ;)

        Mutta ei itseasiassa ivaamisesta on vielä matkaa "putkihommiin"
        Sen sijaan uskonnollinen aivopesu ja kansankiihotus siitä ei sitten olekkaan kovin pitkämatka. No Aatu on niin loppuun kuluttu ja ei oikeastaan edes ollut uskonnollinen eli en sitä käytä mutta käytetään vaikka esimerkkinä Salemia . Tietyllä uskonnollisella "ohjauksella" saatiin kunnon joukkohysteria ja kun "grillijuhlat"

        Uskontojen historia on juurikin tuota. Olkoon lahko mikä hyvänsä, riittävän karismaattisella johtajalla ihmiset saadaan tekemään järkyttäviä asioita. Tälläkin palstalla muslimeista kirjoitellaan muttaa hyvät veljet ja sisaret lukekaa kristinuskon historia. Espanjan inkvisiot vain itikanpaska itämeressä ;)


      • nähty.on.ei.kir kirjoitti:

        Näköjään vittuilun lahja ei parantunut kasteella ;)

        Mutta ei itseasiassa ivaamisesta on vielä matkaa "putkihommiin"
        Sen sijaan uskonnollinen aivopesu ja kansankiihotus siitä ei sitten olekkaan kovin pitkämatka. No Aatu on niin loppuun kuluttu ja ei oikeastaan edes ollut uskonnollinen eli en sitä käytä mutta käytetään vaikka esimerkkinä Salemia . Tietyllä uskonnollisella "ohjauksella" saatiin kunnon joukkohysteria ja kun "grillijuhlat"

        Uskontojen historia on juurikin tuota. Olkoon lahko mikä hyvänsä, riittävän karismaattisella johtajalla ihmiset saadaan tekemään järkyttäviä asioita. Tälläkin palstalla muslimeista kirjoitellaan muttaa hyvät veljet ja sisaret lukekaa kristinuskon historia. Espanjan inkvisiot vain itikanpaska itämeressä ;)

        Kristinuskon vientiä latinalaiseen Amerikkaan selosti ihmetellyt aikalainen, että se oli vain ryöstöretki intiaanien rikkauksien saamiseksi. Samalla siitä tuli myös murharetki.

        Mutta kun kristittyjen paikkoja hajotetaan, niin se on valituksen paikka. Vaaditaan rangaistusta.


      • taastätäsamaa

        Moni palstan lukija varmaan kunnostaa kostyymia astellakseen aviolittotodistus kädesssään maaliskuussa ystäville järjestämiinsä hääjuhliin. On varmasti ristiriitainen tunne kun palstan uskovaiset käyttävät kaikki Raamatusta löytyvät moittteet ja tuhon ennustukset kertoessaan mitä heistä ajatellaan. Mitä he ovat tekemässä? Menemässä naimisiin, ei sen kummenpaa.

        Mitäs jos kaikki ne, jotka tietää ainakin kerrran tai kaksi varoittaneensa palstaa lukevia homoja synnistä, lopettaisi vuodeksi ja antaisi riemuvuoden kaikikille muutamalletuhannelle homolle tuntea että he ovat ainakin 12 kuukautta vain ihmisiä. Sopisiko sinulle


      • epätietoinenolen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olen niin paljon lukenut täällä järkyttävän ahdasmielisiä vuodatuksiasi, että ehkä sitten en. Muistaakseni sulla oli kerran viesti jossa oli jotain järkevää asiaa, mutta voi olla että muistan väärin.

        "Olen niin paljon lukenut täällä järkyttävän ahdasmielisiä vuodatuksiasi, että ehkä sitten en. Muistaakseni sulla oli kerran viesti jossa oli jotain järkevää asiaa, mutta voi olla että muistan väärin."

        Tätä varmaan pidät perusteluna miksi uskovaisia tulee vainota? AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.


      • näillä.mennään
        torre12 kirjoitti:

        Kristinuskon vientiä latinalaiseen Amerikkaan selosti ihmetellyt aikalainen, että se oli vain ryöstöretki intiaanien rikkauksien saamiseksi. Samalla siitä tuli myös murharetki.

        Mutta kun kristittyjen paikkoja hajotetaan, niin se on valituksen paikka. Vaaditaan rangaistusta.

        "Kristinuskon vientiä latinalaiseen Amerikkaan selosti ihmetellyt aikalainen, että se oli vain ryöstöretki intiaanien rikkauksien saamiseksi. Samalla siitä tuli myös murharetki."

        Kristinusko leviää etelä-Amerikassa huimaa vauhtia ja jalkapallon MM-kisat ovat aina olleet suurin evankeliointitapahtuma maailmassa, kun latinot rukoilee avoimesti ja samoin yleisurheilijat.


      • epätietoinenolen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi kuule, kyllä se on tuo putkimies joka ihan itse vastaa tekemisistään.

        Olisi kyllä kiinnostavaa kun polliisi huomaisi täältä Räyhiksen törkysolvaukset arkkipiispaa ja Askolaa kohtaan ja saisi nuo nostamaan syytteet, poliisihan ei voi sitä itse tehdä. Olen joskus ajatellut vinkata, mutta aikeeksi on toistaiseksi jäänyt. Toivotan virkavallan erittäin tervetulleeksi tänne omasta puolestani!

        Oletko muuten todella sitä mieltä, että ivaamisesta on ihan lyhyt matka putken kanssa riehumiseen? Kylläpä voikin uskonto ihmisen pään sekoittaa.

        "Olen joskus ajatellut vinkata, mutta aikeeksi on toistaiseksi jäänyt. Toivotan virkavallan erittäin tervetulleeksi tänne omasta puolestani"

        Eli vainot alkaa taas? Tätäkö tarkoitat?


      • vainot.alkaa
        Bibeln kirjoitti:

        Seurakuntalainen.fi uutisoi:

        "Luther-Divari ja Aito avioliitto -yhdistys olivat lokakuun lopussa hetken aikaa julkisen kohun keskellä, kun ensin mainittu oli ottanut yhdistyksen mukaan näyttelyosastolleen ilman Helsingin kirjamessujen järjestäjien lupaa.

        Jälkeenpäin on selvinnyt, että hyökkäyksen tehnyt mies oli kohun aikana julkaissut sosiaalisessa mediassa useita uhkaavia viestejä, jotka kohdistuivat Aito Avioliitto -yhdistykseen, sen tiedotussihteeri Pasi Turuseen sekä Luther-Divariin. Eräässä kommentissa hyökkääjä oli muun muassa todennut, että antikvariaatti tulee maksamaan kalliisti yhteistyöstään yhdistyksen kanssa. Joku toinen kirjoittaja oli spekuloinut Luther-Divarin näyttelyosaston tuleen sytyttämisellä."


        >>> Kyllä tämä kertoo minun mielestäni enemmänkin siitä minkälainen "henki" on ainakin netissä A.A:ta vastustavien tahojen puolella ja nythän se eskaloitui oikein todeksikin.

        Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä ja sen arvot tunnustavia vastaan. Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?

        Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen.

        "Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?"

        Täällä ainakin oli massiivista vihaviestintää Aito avioliitto-porukkaa vastaan. Ei ihme että joku saa idean näistä viesteistä lähteä toimimaan asein.


      • vainot.alkaa
        Bibeln kirjoitti:

        Seurakuntalainen.fi uutisoi:

        "Luther-Divari ja Aito avioliitto -yhdistys olivat lokakuun lopussa hetken aikaa julkisen kohun keskellä, kun ensin mainittu oli ottanut yhdistyksen mukaan näyttelyosastolleen ilman Helsingin kirjamessujen järjestäjien lupaa.

        Jälkeenpäin on selvinnyt, että hyökkäyksen tehnyt mies oli kohun aikana julkaissut sosiaalisessa mediassa useita uhkaavia viestejä, jotka kohdistuivat Aito Avioliitto -yhdistykseen, sen tiedotussihteeri Pasi Turuseen sekä Luther-Divariin. Eräässä kommentissa hyökkääjä oli muun muassa todennut, että antikvariaatti tulee maksamaan kalliisti yhteistyöstään yhdistyksen kanssa. Joku toinen kirjoittaja oli spekuloinut Luther-Divarin näyttelyosaston tuleen sytyttämisellä."


        >>> Kyllä tämä kertoo minun mielestäni enemmänkin siitä minkälainen "henki" on ainakin netissä A.A:ta vastustavien tahojen puolella ja nythän se eskaloitui oikein todeksikin.

        Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä ja sen arvot tunnustavia vastaan. Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?

        Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen.

        "Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen."

        No ainakin henkinen valmennus uskovia vastaa tälläkin palstalla hoidetaan tehokkaasti. Niin paljon täällä vihamielistä kirjoittelua uskovaisia kohtaan, jotka eivät koskaan tee mitään pahaa lähimmäisilleen. Rakkautta vaan julistetaan ja tätä sitten vihataan aivan liian suurella vihalla tällä palstalla.


      • epätietoinenolen kirjoitti:

        "Olen niin paljon lukenut täällä järkyttävän ahdasmielisiä vuodatuksiasi, että ehkä sitten en. Muistaakseni sulla oli kerran viesti jossa oli jotain järkevää asiaa, mutta voi olla että muistan väärin."

        Tätä varmaan pidät perusteluna miksi uskovaisia tulee vainota? AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.

        >AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.

        Vain siksi, että olet sallinut sekoittaa pääsi kiihkouskovaisuudella. Jos yllättäen joskus pääset tälle puolelle, ymmärrät täysin ettei täällä kukaan vainoa uskovaisia, ei ole vihaa eikä raivoa. Paitsi ehkä erittäin harvoilla poikkeusyksilöillä, joista me muut tietenkään emme voi ottaa vastuuta, sillä länsimaissa jokainen aikuinen vastaa vain omista teoistaan.

        Ikävä kyllä "vaino" ja "viha" kuuluvat teidän hulluun lopunaikauskoonne, joten kaikki järkipuhe valuu teistä pois kuin vesi hanhen selästä.


      • dontsin
        taastätäsamaa kirjoitti:

        Moni palstan lukija varmaan kunnostaa kostyymia astellakseen aviolittotodistus kädesssään maaliskuussa ystäville järjestämiinsä hääjuhliin. On varmasti ristiriitainen tunne kun palstan uskovaiset käyttävät kaikki Raamatusta löytyvät moittteet ja tuhon ennustukset kertoessaan mitä heistä ajatellaan. Mitä he ovat tekemässä? Menemässä naimisiin, ei sen kummenpaa.

        Mitäs jos kaikki ne, jotka tietää ainakin kerrran tai kaksi varoittaneensa palstaa lukevia homoja synnistä, lopettaisi vuodeksi ja antaisi riemuvuoden kaikikille muutamalletuhannelle homolle tuntea että he ovat ainakin 12 kuukautta vain ihmisiä. Sopisiko sinulle

        "Mitä he ovat tekemässä? Menemässä naimisiin, ei sen kummenpaa."

        Ja ilmeisesti senjälkeen menevät muiden tukemalla tekemään syntiä keskenään, mistä Jumala selväsanaisesti varoittaa montakin kertaa Sanassaan?


      • epätietoinenolen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.

        Vain siksi, että olet sallinut sekoittaa pääsi kiihkouskovaisuudella. Jos yllättäen joskus pääset tälle puolelle, ymmärrät täysin ettei täällä kukaan vainoa uskovaisia, ei ole vihaa eikä raivoa. Paitsi ehkä erittäin harvoilla poikkeusyksilöillä, joista me muut tietenkään emme voi ottaa vastuuta, sillä länsimaissa jokainen aikuinen vastaa vain omista teoistaan.

        Ikävä kyllä "vaino" ja "viha" kuuluvat teidän hulluun lopunaikauskoonne, joten kaikki järkipuhe valuu teistä pois kuin vesi hanhen selästä.

        ">AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.

        Vain siksi, että olet sallinut sekoittaa pääsi kiihkouskovaisuudella. Jos yllättäen joskus pääset tälle puolelle, ymmärrät täysin ettei täällä kukaan vainoa uskovaisia, ei ole vihaa eikä raivoa. "

        No et ole kyllä kertaakaan kirjoittanut uskovaa vähemmistöä tukevaa viestiä. Kyllä viestisi ovat aina olleet uskovia kohtaan vihamielisiä ja pahuutta tuottavia. Tuokin viestisi sisältää kamalaa ivaa ja loukkaamista, että olemme jotain alempiarvoista.


        "Ikävä kyllä "vaino" ja "viha" kuuluvat teidän hulluun lopunaikauskoonne, joten kaikki järkipuhe valuu teistä pois kuin vesi hanhen selästä."

        Olipas taas ikävästi kirjoitettu uskovasta vähemmistöstä. Nautitko tosiaan tällaisesta, ainakin olet joskus todennut nauttivasi, kun saat loukata uskovaisia.


      • kysyy.hän
        epätietoinenolen kirjoitti:

        ">AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.

        Vain siksi, että olet sallinut sekoittaa pääsi kiihkouskovaisuudella. Jos yllättäen joskus pääset tälle puolelle, ymmärrät täysin ettei täällä kukaan vainoa uskovaisia, ei ole vihaa eikä raivoa. "

        No et ole kyllä kertaakaan kirjoittanut uskovaa vähemmistöä tukevaa viestiä. Kyllä viestisi ovat aina olleet uskovia kohtaan vihamielisiä ja pahuutta tuottavia. Tuokin viestisi sisältää kamalaa ivaa ja loukkaamista, että olemme jotain alempiarvoista.


        "Ikävä kyllä "vaino" ja "viha" kuuluvat teidän hulluun lopunaikauskoonne, joten kaikki järkipuhe valuu teistä pois kuin vesi hanhen selästä."

        Olipas taas ikävästi kirjoitettu uskovasta vähemmistöstä. Nautitko tosiaan tällaisesta, ainakin olet joskus todennut nauttivasi, kun saat loukata uskovaisia.

        Repe ei ehkä miellä uskovaisia ihmisiksi ja siksi haluaa ottaa vapaat kädet aina vaan kirjoittaa ikävällä tavalla heistä pelkästään evankeliumijulistuksen takia. Jos Repe ei hyväksy evankeliumia, niin miksi silti räyhätä vuodesta toiseen uskoville?


      • näillä.mennään kirjoitti:

        "Kristinuskon vientiä latinalaiseen Amerikkaan selosti ihmetellyt aikalainen, että se oli vain ryöstöretki intiaanien rikkauksien saamiseksi. Samalla siitä tuli myös murharetki."

        Kristinusko leviää etelä-Amerikassa huimaa vauhtia ja jalkapallon MM-kisat ovat aina olleet suurin evankeliointitapahtuma maailmassa, kun latinot rukoilee avoimesti ja samoin yleisurheilijat.

        >Kristinusko leviää etelä-Amerikassa huimaa vauhtia

        Etelä-Amerikka on kylläkin ollut kristittyjen kansoittama jo satoja vuosia, joten ei se kristinusko siellä enää mihinkään voi levitä. Tarkoitatkin tietysti karismaattisia protestanttilahkoja, jos juttusi selkokielelle käännetään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kristinusko leviää etelä-Amerikassa huimaa vauhtia

        Etelä-Amerikka on kylläkin ollut kristittyjen kansoittama jo satoja vuosia, joten ei se kristinusko siellä enää mihinkään voi levitä. Tarkoitatkin tietysti karismaattisia protestanttilahkoja, jos juttusi selkokielelle käännetään.

        Näin on. Etelä-Amerikkaan vietiin kristinusko jo 1500-luvulla. Alkujaan se oli vain Euroopan juttu. Eurooppalaiset ovat siis syyllisiä kaikkeen. Verinen levitys, mutta jo 900 vuotta aiemmin (610) syntynyttä islamin väkeä ei edes yritetty käännyttää.

        Kiitos aivan kamalasti. Nyt on turha enää kukkoilla.


      • taastätäsamaa

        dontsin 10.1.2017 18:20

        "Ja ilmeisesti senjälkeen menevät muiden tukemalla tekemään syntiä keskenään, mistä Jumala selväsanaisesti varoittaa montakin kertaa Sanassaan?"


        Voi olla että he vaikka ovat siihen asti pidättäytyneet, koska tietävät häiden odottavan. Niin tai näin, he elävät elämäänsä seksillä tai ilman.
        Sanoin, että täällä on varoittajia ja varoituksia niin paljon että pitää olla kuurosokea etttei huomaisi sitä. Sanomisen ja varoittamisen ovat palstalaiset tehneet tarkasti. Siksi sanoin ettei tiedon puute ole ongelma.

        Minä ajattelen että luotan Jlaan siinä, että Hänkin tekee jotain jos on syytä.

        Minun ei tarvitse toistaa ja toistaa jotain joka on jo sanottu. Kuten tiedät, VT:ssä profeetat eivät Jlan varoitusta konkretisoineet ottamalla kiviä ja heittämällä niitä syyllisenä pitämäänsä päälle. He sanoivat: Jla rankaisee, Hän toimii.
        Kun olen olen kerran asian sanonut, en räksytä vaan annan sen Jlan hoidettavaksi. Toisaalta en ole vakuuttunut siitä, että homous on synti. Koska en usko sitä, teen sen, minkä oikeaksi ymmärrän: koetan saada ihmiset kunnioittamaan toisiaan. Olen siis ihmisoikeusaktivisti.


      • seisahdu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >AInakin kirjoituksesi täällä huokuu vihaa ja jopa raivoa.

        Vain siksi, että olet sallinut sekoittaa pääsi kiihkouskovaisuudella. Jos yllättäen joskus pääset tälle puolelle, ymmärrät täysin ettei täällä kukaan vainoa uskovaisia, ei ole vihaa eikä raivoa. Paitsi ehkä erittäin harvoilla poikkeusyksilöillä, joista me muut tietenkään emme voi ottaa vastuuta, sillä länsimaissa jokainen aikuinen vastaa vain omista teoistaan.

        Ikävä kyllä "vaino" ja "viha" kuuluvat teidän hulluun lopunaikauskoonne, joten kaikki järkipuhe valuu teistä pois kuin vesi hanhen selästä.

        "Vain siksi, että olet sallinut sekoittaa pääsi kiihkouskovaisuudella. Jos yllättäen joskus pääset tälle puolelle, ymmärrät täysin ettei täällä kukaan vainoa uskovaisia, ei ole vihaa eikä raivoa."

        Tarkoittaako tuo ihan tosissaan, että "teidän puolella" vallitsee auvoisuus, kuuleminen, luottamus ja hyvää tarkoittavuus? Repe, ihan vakavasti ottaen, oletko vieraantunut arkitodellisuudesta?


      • dontsin kirjoitti:

        "Mitä he ovat tekemässä? Menemässä naimisiin, ei sen kummenpaa."

        Ja ilmeisesti senjälkeen menevät muiden tukemalla tekemään syntiä keskenään, mistä Jumala selväsanaisesti varoittaa montakin kertaa Sanassaan?

        "Menevät harjoittamaan syntiä". Heteroparitko menevät häiden jälkeen harjoittamaan synnittömyyttä kunnes kuolema heidät erottaa?

        Älä petä itseäsi.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        "Menevät harjoittamaan syntiä". Heteroparitko menevät häiden jälkeen harjoittamaan synnittömyyttä kunnes kuolema heidät erottaa?

        Älä petä itseäsi.

        Homouden harjoittaminen on aina synti!


      • setako.asialla kirjoitti:

        Homouden harjoittaminen on aina synti!

        Eli jos eí satu harjoittamaan homoutta, niin voi elää synnitöntä avioelämää?

        Mutta tiedät itsekin, että varsinkin avioliitoissa on paljon syntiä: pahoja ajatuksiakin sinkoaa vähä väliä.

        Mutta mitä "homouden harjoittaminen" on käytännössä? Mahdatko tietää sitä itsekään ja liittää sen vielä syntiin?


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Eli jos eí satu harjoittamaan homoutta, niin voi elää synnitöntä avioelämää?

        Mutta tiedät itsekin, että varsinkin avioliitoissa on paljon syntiä: pahoja ajatuksiakin sinkoaa vähä väliä.

        Mutta mitä "homouden harjoittaminen" on käytännössä? Mahdatko tietää sitä itsekään ja liittää sen vielä syntiin?

        Se joka ei jarjoita homoutta on vapaa homouden synnistä, eks niin?
        Jos sinä homona et tiedä mitä homous on käytännössä niin en voi sinua auttaa.


      • setako.asialla kirjoitti:

        Se joka ei jarjoita homoutta on vapaa homouden synnistä, eks niin?
        Jos sinä homona et tiedä mitä homous on käytännössä niin en voi sinua auttaa.

        Homouden synti? No se on vain yksi noin 50 synnistä. Turha pettää itseään ja luulla heterona olevansa "turvassa".

        Mutta mitä edes on "homouden synti"? Et osaa olla täsmällinen, jota aina vaadin.

        Oletko sinä itse homojen homo, joka tarkkaan tietää mitä homous käytännössä on ? Itse tiedän sen verran, että jokainen homo on erilainen. Jopa minun ja mieheni entiset parisuhteet ovat aivan erilaisia kuin mitä me nyt yhdessä elämme.

        Yleisesti ottaen syvän kokemuksen antamalla tiedolla homous ja heterous on hyvin paljon samanlaista. Käytännössä ei ole eroa.

        Sen verran voin sinua auttaa.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Homouden synti? No se on vain yksi noin 50 synnistä. Turha pettää itseään ja luulla heterona olevansa "turvassa".

        Mutta mitä edes on "homouden synti"? Et osaa olla täsmällinen, jota aina vaadin.

        Oletko sinä itse homojen homo, joka tarkkaan tietää mitä homous käytännössä on ? Itse tiedän sen verran, että jokainen homo on erilainen. Jopa minun ja mieheni entiset parisuhteet ovat aivan erilaisia kuin mitä me nyt yhdessä elämme.

        Yleisesti ottaen syvän kokemuksen antamalla tiedolla homous ja heterous on hyvin paljon samanlaista. Käytännössä ei ole eroa.

        Sen verran voin sinua auttaa.

        Homouden harjoittaminen on synti syntien joukossa. Vaikka olisi 100 muuta syntiä homouden harjoittaminen on silti aina synti.


      • setako.asialla kirjoitti:

        Homouden harjoittaminen on synti syntien joukossa. Vaikka olisi 100 muuta syntiä homouden harjoittaminen on silti aina synti.

        Olet kyllä outo tyyppi.

        Käytät mahdollisimman epämääräisiä käsitteitä kuten "homouden synti" ja "homouden harjoittamisen synti".

        Onko sinulle aivan mahdotonta olla täsmällinen ilmaisussasi? Minulla on tosi huono mielikuvitus.


      • "Se vanha totuus , niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan pitänee yhä edelleen paikkansa."

        Mietiskelin tuossa, että nyt varmaan asiaa käsitelläänkin aivan toisin kuin tavallisesti. Yleensä kai on olltu uhrin vika aina, jos jotain tapahtuu. Näin perustellaan mm. se miksi mm. homoseksuaaleja saa kiusata ja vainota - syy on heissä itsessään ja siinä, että ääntä pitävät.

        Taitaa nyt kaksoismoraali loistaa tässä asiassa?


      • >> Se vanha totuus , niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan pitänee yhä edelleen paikkansa. <<

        Joku kävi just teidän divarissa vähän sekoittamassa pakkaa ja sinä kommentoit, että "niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

        Kuittasitteko te sen teltaanne vastaan tehdyn "happohyökkäyksen" jollain rahkosmaisella tavalla, vai mitä oikein tarkoitit?


      • Bibeln kirjoitti:

        Seurakuntalainen.fi uutisoi:

        "Luther-Divari ja Aito avioliitto -yhdistys olivat lokakuun lopussa hetken aikaa julkisen kohun keskellä, kun ensin mainittu oli ottanut yhdistyksen mukaan näyttelyosastolleen ilman Helsingin kirjamessujen järjestäjien lupaa.

        Jälkeenpäin on selvinnyt, että hyökkäyksen tehnyt mies oli kohun aikana julkaissut sosiaalisessa mediassa useita uhkaavia viestejä, jotka kohdistuivat Aito Avioliitto -yhdistykseen, sen tiedotussihteeri Pasi Turuseen sekä Luther-Divariin. Eräässä kommentissa hyökkääjä oli muun muassa todennut, että antikvariaatti tulee maksamaan kalliisti yhteistyöstään yhdistyksen kanssa. Joku toinen kirjoittaja oli spekuloinut Luther-Divarin näyttelyosaston tuleen sytyttämisellä."


        >>> Kyllä tämä kertoo minun mielestäni enemmänkin siitä minkälainen "henki" on ainakin netissä A.A:ta vastustavien tahojen puolella ja nythän se eskaloitui oikein todeksikin.

        Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä ja sen arvot tunnustavia vastaan. Muistelen täälläkin palstalla olleen kirjamessujen aikaan asiaan viittaavia otsikoita. Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa?

        Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen.

        >> Se mikä tässä eniten kiinnostaa, on että mediassa uutisoidaan nyt että somessa on ollut aika rajua vihakirjoittelua ko. yritystä [[ eli Luther-divaria] ja sen arvot tunnustavia [eli Aa-yhdistystä] vastaan.... Tarkoitetaanko tässä suomi24:n luterilaisuuspalstaa? <<

        Oletetaan, että tarkoitettiin.

        >> Jos näin on, niin luultavimmin ja todennäköisesti tämän palstan asiaan liittyvien vihapostien kirjoittajat kaivetaan pian päivänvaloon. <<

        Muille palstalaisille, tuo on ihan vakavissaan. Oikeesti!

        >> Enpä lainkaan yllättyisi jos tuo putkenheiluttelijakin olisi tältä palstalta, sen verran törkeää on ollut viime aikoina täällä uskovien ja A.A:n ivaaminen. <<

        Eli tyyliin "sanalla miestä, putkella fundista".
        Ei se kuule mene noin.


    • Jipk

      No niin, jos jotain hyvää puolta haetaan, niin sekä Aitoavioliitto-hanke, että Halosen kirjakauppa saivat tässä mainosta. Aitoavioliittohankehan on aika tehokkaasti pimennetty julkisuudelta.

      • Ai "pimennetty".

        Pitääkö median olla ollenkaan kiinnostunut miehen ja naisen avioliitosta ja heidän lapsistaan sekä tuhoon tuomitusta kansalaisaloitteesta aitoavioryhmän tiimoilta?


      • Kuka välittää jos vähän saitte mainosta. Olette jo hävinneet tämän kapinan.

        Mielenkiinnolla nyt odotan minkän ryhmän päälle käytte seuraavaksi.


      • vainot.alkaa
        nähty.on kirjoitti:

        Kuka välittää jos vähän saitte mainosta. Olette jo hävinneet tämän kapinan.

        Mielenkiinnolla nyt odotan minkän ryhmän päälle käytte seuraavaksi.

        No kyllä nämä uskovien kimppuun käy jokatapauksessa - aseinkin näköjään. Ovat kovaa vauhtia rohkaistumassa.


      • vainot.alkaa kirjoitti:

        No kyllä nämä uskovien kimppuun käy jokatapauksessa - aseinkin näköjään. Ovat kovaa vauhtia rohkaistumassa.

        On teillä kumma uskonto kun haluatte että kaikkea pahaa tapahtuisi. No onneksi maailma on menossa eri suuntaa mitä te haluatte...


      • vainot.alkaa kirjoitti:

        No kyllä nämä uskovien kimppuun käy jokatapauksessa - aseinkin näköjään. Ovat kovaa vauhtia rohkaistumassa.

        Ja höpö, höpö.

        Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan.

        Jokainen on vastuussa ensisijaisesti itsestään. Elä ja anna muiden myös elää.
        Viimeinen lause siis maallisen lain rajoissa.

        Itse olen saannut hyvinkin jyrkän luterilaisen kasvatuksen mummoni toimesta ja paljon ulkomaillakin oleskelleena en ole kohdannut minkäänlaista sortoa tai vainoa. Olenkin tullut siihen lopputulokseen , että johtunee varmaankin siitä koska en itsekkään pyri sortamaan tai vainomaan ketään.

        Lain rajoissa kaikilla on oikeus elää ja olla jopa erimieltä.


      • tweywery

        Jaa "pimennetty." Sori mutta se ei vaan kiinnosta ketään


      • vainot.alkaa
        Ei.luotu kirjoitti:

        On teillä kumma uskonto kun haluatte että kaikkea pahaa tapahtuisi. No onneksi maailma on menossa eri suuntaa mitä te haluatte...

        Mikähän ihmeen kommentti tämäkään on? Ainakin kuvastuu jokin outo patoutunut viha uskovia kohtaan.

        Tuossa olet oikeassa, että maailma on nyt menossa kovaa vauhtia kohti sotia ja väkivaltaa, jos media vähänkin seuraa. Ja tämä on tosiaan aivan eri suunta mihin Jeesus yrittää tänäänkin ihmisiä ja maailmaa ohjata.


      • vainot.alkaa
        nähty.on kirjoitti:

        Ja höpö, höpö.

        Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan.

        Jokainen on vastuussa ensisijaisesti itsestään. Elä ja anna muiden myös elää.
        Viimeinen lause siis maallisen lain rajoissa.

        Itse olen saannut hyvinkin jyrkän luterilaisen kasvatuksen mummoni toimesta ja paljon ulkomaillakin oleskelleena en ole kohdannut minkäänlaista sortoa tai vainoa. Olenkin tullut siihen lopputulokseen , että johtunee varmaankin siitä koska en itsekkään pyri sortamaan tai vainomaan ketään.

        Lain rajoissa kaikilla on oikeus elää ja olla jopa erimieltä.

        "Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan."

        No siinäpä se tuli, lupaus johonkin kamalaan. Me uskovathan olemme kutsutut julistamaan evankeliumia ihmisille, että heidän koko elämänsä muuttuisi Jumalan tarkoittamaksi elämäksi.


        " Olenkin tullut siihen lopputulokseen , että johtunee varmaankin siitä koska en itsekkään pyri sortamaan tai vainomaan ketään. "

        Ja kuitenkin esitit sinäkin epäsuoran uhkauksen uskoviin päin. Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.


      • Ei.luotu kirjoitti:

        On teillä kumma uskonto kun haluatte että kaikkea pahaa tapahtuisi. No onneksi maailma on menossa eri suuntaa mitä te haluatte...

        Onneksi nämä edustavat vain hassua marginaalipoppoota kaikessa äänekkyydessäänkin.


      • vainot.alkaa kirjoitti:

        "Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan."

        No siinäpä se tuli, lupaus johonkin kamalaan. Me uskovathan olemme kutsutut julistamaan evankeliumia ihmisille, että heidän koko elämänsä muuttuisi Jumalan tarkoittamaksi elämäksi.


        " Olenkin tullut siihen lopputulokseen , että johtunee varmaankin siitä koska en itsekkään pyri sortamaan tai vainomaan ketään. "

        Ja kuitenkin esitit sinäkin epäsuoran uhkauksen uskoviin päin. Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.

        En muuten ole uhannut ketään palstalla en epäsuorasti enkä suoraan .

        Jos sinun lukutaitosi on mitä on niin se ei taas ole minun vikani. Tosin luulen, että ongelmasi enemmänkin se, että haluat nähdä teksteissä jotakin muuta mitä ne ovat.


      • epätietoinenolen
        nähty.on kirjoitti:

        En muuten ole uhannut ketään palstalla en epäsuorasti enkä suoraan .

        Jos sinun lukutaitosi on mitä on niin se ei taas ole minun vikani. Tosin luulen, että ongelmasi enemmänkin se, että haluat nähdä teksteissä jotakin muuta mitä ne ovat.

        "Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan."

        Mitä siis tarkoitit tuolla? Mitä sitten tapahtuu jos yritämme määrätä ihmisten elämää?

        Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.


      • vainot.alkaa kirjoitti:

        "Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan."

        No siinäpä se tuli, lupaus johonkin kamalaan. Me uskovathan olemme kutsutut julistamaan evankeliumia ihmisille, että heidän koko elämänsä muuttuisi Jumalan tarkoittamaksi elämäksi.


        " Olenkin tullut siihen lopputulokseen , että johtunee varmaankin siitä koska en itsekkään pyri sortamaan tai vainomaan ketään. "

        Ja kuitenkin esitit sinäkin epäsuoran uhkauksen uskoviin päin. Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.

        >Me uskovathan olemme kutsutut julistamaan evankeliumia ihmisille, että heidän koko elämänsä muuttuisi Jumalan tarkoittamaksi elämäksi.

        Yleensä kutsua ei kylläkään voi esittää toisten puolesta. Sinäkin pitäisit varmaan sopimattomana, jos kutsuisin lauman jehovalaisia tai mormoneja kotiisi julistamaan.

        >Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.

        Jeesus tapettiin siksi että häntä pidettiin epäjärjestyksen lietsojana ja Pax Romanan häiritsijänä. Siis jos hän ylipäätään oli todellinen henkilö.


      • epätietoinenolen kirjoitti:

        "Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan."

        Mitä siis tarkoitit tuolla? Mitä sitten tapahtuu jos yritämme määrätä ihmisten elämää?

        Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        >Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        Ongelmanne on se, että monen mielestä juuri te edustatte tieteen, järjen ja todellisuuden vastaista pimeyttä. Se että tämä mielestänne johtuu Perkeleen vaikutuksesta ei totisesti auta asiaanne yhtään.


      • Korjaan.hieman
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Me uskovathan olemme kutsutut julistamaan evankeliumia ihmisille, että heidän koko elämänsä muuttuisi Jumalan tarkoittamaksi elämäksi.

        Yleensä kutsua ei kylläkään voi esittää toisten puolesta. Sinäkin pitäisit varmaan sopimattomana, jos kutsuisin lauman jehovalaisia tai mormoneja kotiisi julistamaan.

        >Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.

        Jeesus tapettiin siksi että häntä pidettiin epäjärjestyksen lietsojana ja Pax Romanan häiritsijänä. Siis jos hän ylipäätään oli todellinen henkilö.

        "Sinäkin pitäisit varmaan sopimattomana, jos kutsuisin lauman jehovalaisia tai mormoneja kotiisi julistamaan."

        Näinkö hatara perustelu sulla on vuodesta toiseen räyhätä uskoville kaikkea loukkaavaa? Etkö ollenkaan ymmärrä että uskovat ovat ihmisiä, joita koskee syvästi loukkauksesi?

        Tottakai jehovat ja mormonit voisi tänne tulla. Saisimme ainakin aikaan asiallista keskustelua puolin ja toisin. He eivät räyhää eivätkä hakkaa rautaputkilla.


        ">Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.

        Jeesus tapettiin siksi että häntä pidettiin epäjärjestyksen lietsojana ja Pax Romanan häiritsijänä. "

        Pilatus Rooman edustajana ei olisi Jeesusta tappanut, mutta fariseukset vaati ristiinnaulintaa kun muka rikkoi Jumalan tahtoa.


      • epätietoinenolen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        Ongelmanne on se, että monen mielestä juuri te edustatte tieteen, järjen ja todellisuuden vastaista pimeyttä. Se että tämä mielestänne johtuu Perkeleen vaikutuksesta ei totisesti auta asiaanne yhtään.

        ">Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        Ongelmanne on se, että monen mielestä juuri te edustatte tieteen, järjen ja todellisuuden vastaista pimeyttä."

        Ja tässäkö sitten peruste vainoon?


      • vainot.alkaa kirjoitti:

        Mikähän ihmeen kommentti tämäkään on? Ainakin kuvastuu jokin outo patoutunut viha uskovia kohtaan.

        Tuossa olet oikeassa, että maailma on nyt menossa kovaa vauhtia kohti sotia ja väkivaltaa, jos media vähänkin seuraa. Ja tämä on tosiaan aivan eri suunta mihin Jeesus yrittää tänäänkin ihmisiä ja maailmaa ohjata.

        >Tuossa olet oikeassa, että maailma on nyt menossa kovaa vauhtia kohti sotia ja väkivaltaa, jos media vähänkin seuraa.

        Medianlukutaitosi, parahin Korkkiruuvi, taitaa olla heikonlainen, kun et tajua että sokeeraavat uutiset myyvät parhaiten ja siksi ne korostuvat etenkin iltapäivälehdissä, roskasivustoista nyt puhumattakaan.

        Sadoilla miljoonilla pallomme ihmisillä huominen on taas parempi kuin eilinen ja ylihuominen vielä parempi.


      • epätietoinenolen kirjoitti:

        ">Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        Ongelmanne on se, että monen mielestä juuri te edustatte tieteen, järjen ja todellisuuden vastaista pimeyttä."

        Ja tässäkö sitten peruste vainoon?

        >Ja tässäkö sitten peruste vainoon?

        Vaikea vastata, kun se vaino edelleenkin juoksee vain korviesi välistä pururataa. Premissit persiillään.


      • näin.lyhyesti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        Ongelmanne on se, että monen mielestä juuri te edustatte tieteen, järjen ja todellisuuden vastaista pimeyttä. Se että tämä mielestänne johtuu Perkeleen vaikutuksesta ei totisesti auta asiaanne yhtään.

        " Se että tämä mielestänne johtuu Perkeleen vaikutuksesta ei totisesti auta asiaanne yhtään."

        No saatana itse Jeesuksen edessä julistautuu epäsuoraan maailman herraksi, kun lupaa Jeesukselle maailman kaiken loiston, jos Jeesus suostuu kumartamaan häntä.


      • näinhän-se-meni
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ja tässäkö sitten peruste vainoon?

        Vaikea vastata, kun se vaino edelleenkin juoksee vain korviesi välistä pururataa. Premissit persiillään.

        Ja taas ikävä viesti! EIkös se vaino juokse tällä foorumilla noissa uskoviin päin vihamielisissä viesteissä? Ja myös rautaputken heilutuksessa antikvariaatissa?


      • odottelenkyllä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tuossa olet oikeassa, että maailma on nyt menossa kovaa vauhtia kohti sotia ja väkivaltaa, jos media vähänkin seuraa.

        Medianlukutaitosi, parahin Korkkiruuvi, taitaa olla heikonlainen, kun et tajua että sokeeraavat uutiset myyvät parhaiten ja siksi ne korostuvat etenkin iltapäivälehdissä, roskasivustoista nyt puhumattakaan.

        Sadoilla miljoonilla pallomme ihmisillä huominen on taas parempi kuin eilinen ja ylihuominen vielä parempi.

        "Medianlukutaitosi, parahin Korkkiruuvi, taitaa olla heikonlainen, kun et tajua että sokeeraavat uutiset myyvät parhaiten ja siksi ne korostuvat etenkin iltapäivälehdissä, roskasivustoista nyt puhumattakaan. "

        No myönsithän että uutiset ovat shokeeraavia!!! Valehteleeko media suoltaessaan näitä ihmisiä shokeeraavia uutisia? Taidatkos vastata?


      • Korjaan.hieman kirjoitti:

        "Sinäkin pitäisit varmaan sopimattomana, jos kutsuisin lauman jehovalaisia tai mormoneja kotiisi julistamaan."

        Näinkö hatara perustelu sulla on vuodesta toiseen räyhätä uskoville kaikkea loukkaavaa? Etkö ollenkaan ymmärrä että uskovat ovat ihmisiä, joita koskee syvästi loukkauksesi?

        Tottakai jehovat ja mormonit voisi tänne tulla. Saisimme ainakin aikaan asiallista keskustelua puolin ja toisin. He eivät räyhää eivätkä hakkaa rautaputkilla.


        ">Etkö muista, että Jeesus tapettiin juuri siitä syystä, kun pyrki ja julisti määräten ihmisten elämää.

        Jeesus tapettiin siksi että häntä pidettiin epäjärjestyksen lietsojana ja Pax Romanan häiritsijänä. "

        Pilatus Rooman edustajana ei olisi Jeesusta tappanut, mutta fariseukset vaati ristiinnaulintaa kun muka rikkoi Jumalan tahtoa.

        Et ole vissiin tainnut vieläkään huomata, että Räyhis on aloittanut yksin minusta kokonaisia törkysolvausketjuja? Ja samoin monista muista – ilman että ainutkaan toisista fundiksista olisi koskaan moittinut häntä puolella sanallakaan, paitsi Pertsa joskus.

        Jos minulta edellytetään täällä sarvikuononpaksuista nahkaa, voin toki olettaa että ei se vastapuolellakaan seitinohut ole.

        No, tietenkin tiedän että mitä kiihkeämpi ja denialistisempi uskovainen, sen alempana loukkaantumisen rima lepää. Se on kuitenkin teidän ongelmanne enkä voi sitä auttaa. Joka leikkiin ryhtyy jne.


      • näinhän-se-meni kirjoitti:

        Ja taas ikävä viesti! EIkös se vaino juokse tällä foorumilla noissa uskoviin päin vihamielisissä viesteissä? Ja myös rautaputken heilutuksessa antikvariaatissa?

        Jos haluat tulkita vainon käsitteen täysin yleiskielestä poikkeavalla tavalla, sinulla on siihen oikeus, mutta älä kuvittele että siihen mukaan lähdettäisiin.


      • näin.lyhyesti kirjoitti:

        " Se että tämä mielestänne johtuu Perkeleen vaikutuksesta ei totisesti auta asiaanne yhtään."

        No saatana itse Jeesuksen edessä julistautuu epäsuoraan maailman herraksi, kun lupaa Jeesukselle maailman kaiken loiston, jos Jeesus suostuu kumartamaan häntä.

        >No saatana itse Jeesuksen edessä julistautuu epäsuoraan maailman herraksi, kun lupaa Jeesukselle maailman kaiken loiston, jos Jeesus suostuu kumartamaan häntä.

        Mikä on tietysti vain satua, vaikka sen miten totena ottaisit.


      • mutta.miksi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et ole vissiin tainnut vieläkään huomata, että Räyhis on aloittanut yksin minusta kokonaisia törkysolvausketjuja? Ja samoin monista muista – ilman että ainutkaan toisista fundiksista olisi koskaan moittinut häntä puolella sanallakaan, paitsi Pertsa joskus.

        Jos minulta edellytetään täällä sarvikuononpaksuista nahkaa, voin toki olettaa että ei se vastapuolellakaan seitinohut ole.

        No, tietenkin tiedän että mitä kiihkeämpi ja denialistisempi uskovainen, sen alempana loukkaantumisen rima lepää. Se on kuitenkin teidän ongelmanne enkä voi sitä auttaa. Joka leikkiin ryhtyy jne.

        "Joka leikkiin ryhtyy jne."

        No tulihan se sieltä! Kätevästipä osasit perustella itsellesi sen kamalan suhtautumisesi uskoviin, jotka eivät ole sinulle mitään pahaa tehneet.


      • epätietoinenolen kirjoitti:

        "Uskomattomat ei välitä uskovista niin kauan kun uskovat ei yritä määrätä heidän elämäänsä ja tuo pätee tai tulisi päteä myös toiseen suuntaan."

        Mitä siis tarkoitit tuolla? Mitä sitten tapahtuu jos yritämme määrätä ihmisten elämää?

        Evankeliumin julistushan on juuri tätä, että ihmisten elämä muuttuisi ihan kokonaan pois pimeydestä valkeuteen.

        Mitä sitten tapahtuu jos yritätte määräillä ihmisten elämää omilla uskonnollisilla näkemyksillänne ?

        No ihan eksanttia ei ole esittää mutta kautta maailman historian siitä ei seurannut mitään hyvää.

        Jos kykenet niin ajattele tuota ihan järjellä. Kyseessähän on täysin sama asia , että joku pyrkisi rajoittamaan sinun uskonnonvapauttasi, ihan vaan koska ei siitä itse niin välitä. Tai otetaan vielä yksinkertaisempi esimerkki. Kasvissyöjät saisivat päähänsä alkaa vaatimaan meitä muitakin kasvissyöjiksi, vaatisivat lain jonka nojalla makkaranmussutus loppuisi sinultakin. No, tuskin tykkäisit kovin. Eikä auttaisi vaikka he kuinka perustelisivat kuinka lihansyönti vie koko ihmiskunnan perikatoon.

        Juurikin siksi meillä suomessa on maallinen lainsäädäntö joka takaa kaikille tietynlaisen yksilönvapauden. Sinulle se takaa mm. tuon uskonnonvapauden mutta se ei tarkoita sitä, että sinulla on oikeus toisille sitä ilman lupaa tuputtaa tai, että sinulla on oikeus vaatia muita elämään uskonnollisen vakaumuksesi mukaan. Tuo laki takaa sinulle oikeuden harjoittaa uskontoasi yksityisesti tai uskonnollisessa yhteisössäsi ilman, että sinua sen johdosta syrjitään tai, että joutuisit lainedessä siitä tuomiolle.

        Suosittelen kaikille palstan uskovien vainoja kielipitkällä odottaville ja piruja seinille maalaileville uskoville tutustumaan lakiteksteihin. Hyviä ja sellaisia helppoja voisivat olla uskonnonvapauslaki, yhdenvertaisuuslaki ja palstaa katsellen sananvapauslakikaan ei olisi pahitteeksi.


      • mutta.miksi kirjoitti:

        "Joka leikkiin ryhtyy jne."

        No tulihan se sieltä! Kätevästipä osasit perustella itsellesi sen kamalan suhtautumisesi uskoviin, jotka eivät ole sinulle mitään pahaa tehneet.

        No jos ikuisen kärsimyksen toivottelu ja nähtävästi jopa toivominen, jos en ala käyttäytyä teidän vaatimallanne tavalla, ei ole "mitään pahaa", meillä on sitten kovin erilaiset käsitykset siitäkin asiasta.

        Minä taas en toivottele enkä toivo teille mitään pahaa vaan päinvastoin puolustan oikeuttanne laukoa päättömyyksiänne julkisesti – kuten myös omaa oikeuttani lausua niistä mielipiteeni.


      • nähty.on kirjoitti:

        Mitä sitten tapahtuu jos yritätte määräillä ihmisten elämää omilla uskonnollisilla näkemyksillänne ?

        No ihan eksanttia ei ole esittää mutta kautta maailman historian siitä ei seurannut mitään hyvää.

        Jos kykenet niin ajattele tuota ihan järjellä. Kyseessähän on täysin sama asia , että joku pyrkisi rajoittamaan sinun uskonnonvapauttasi, ihan vaan koska ei siitä itse niin välitä. Tai otetaan vielä yksinkertaisempi esimerkki. Kasvissyöjät saisivat päähänsä alkaa vaatimaan meitä muitakin kasvissyöjiksi, vaatisivat lain jonka nojalla makkaranmussutus loppuisi sinultakin. No, tuskin tykkäisit kovin. Eikä auttaisi vaikka he kuinka perustelisivat kuinka lihansyönti vie koko ihmiskunnan perikatoon.

        Juurikin siksi meillä suomessa on maallinen lainsäädäntö joka takaa kaikille tietynlaisen yksilönvapauden. Sinulle se takaa mm. tuon uskonnonvapauden mutta se ei tarkoita sitä, että sinulla on oikeus toisille sitä ilman lupaa tuputtaa tai, että sinulla on oikeus vaatia muita elämään uskonnollisen vakaumuksesi mukaan. Tuo laki takaa sinulle oikeuden harjoittaa uskontoasi yksityisesti tai uskonnollisessa yhteisössäsi ilman, että sinua sen johdosta syrjitään tai, että joutuisit lainedessä siitä tuomiolle.

        Suosittelen kaikille palstan uskovien vainoja kielipitkällä odottaville ja piruja seinille maalaileville uskoville tutustumaan lakiteksteihin. Hyviä ja sellaisia helppoja voisivat olla uskonnonvapauslaki, yhdenvertaisuuslaki ja palstaa katsellen sananvapauslakikaan ei olisi pahitteeksi.

        "Mitä sitten tapahtuu jos yritätte määräillä ihmisten elämää omilla uskonnollisilla näkemyksillänne ?"

        Tässä on syy, miksi kritioin näitä joitakin uskovia. Vallan halu ja halu määrätä muiden puolesta, miten milloin saa ajatella tai tehdä.


      • vainot.alkaa kirjoitti:

        Mikähän ihmeen kommentti tämäkään on? Ainakin kuvastuu jokin outo patoutunut viha uskovia kohtaan.

        Tuossa olet oikeassa, että maailma on nyt menossa kovaa vauhtia kohti sotia ja väkivaltaa, jos media vähänkin seuraa. Ja tämä on tosiaan aivan eri suunta mihin Jeesus yrittää tänäänkin ihmisiä ja maailmaa ohjata.

        Ihmettelin vain teidän uskovaisten tekstien perusteella että toivotte jostain syystä kaikkea pahaa tapahtuvaksi. Tulit jopa itse todistaneeksi tämän oikeaksi vastauksessasi.

        Väkivalta ja sodat ovat oikeasti vähentyneet, mutta mediaseuranta on lisääntynyt. Eli sanojesi mukaan mennään kohti sitä mitä teidän jesse halusi, mutta mitä te uskovat jostain syystä ette halua. Toivothan sinäkin tuossa vastauksessa lisää väkivaltaa ja sotaa...

        Ja tästä on yhtään turha alkaa vääntämään mitään vihaa uskovia kohtaa. Tämä on vain havainto tässäkin keskustelulla olevista uskovaisten teksteistä.


      • sitä.se.on
        mummomuori kirjoitti:

        "Mitä sitten tapahtuu jos yritätte määräillä ihmisten elämää omilla uskonnollisilla näkemyksillänne ?"

        Tässä on syy, miksi kritioin näitä joitakin uskovia. Vallan halu ja halu määrätä muiden puolesta, miten milloin saa ajatella tai tehdä.

        Sitä se demokratia on.


      • >> Aitoavioliittohankehan on aika tehokkaasti pimennetty julkisuudelta. <<

        No lohduttaako se yhtään, että tuo teidän Aa-hanke saa ainakin julkiset hautajaiset.


      • sitä.se.on kirjoitti:

        Sitä se demokratia on.

        ?? Eli uskonnollinen valta kännyttää muita omaan näkemykseen on sinusta demokratiaa??


    • KD-siat.kuolkaa

      HYVÄ! Ois hakannu myyjätkin

    • Iida-02

      SiiiS oliX Toi RauDaputki HuLLu HÅMÅ???? Mä KäviN ViiMe KeSäNä RiPaRiLLa Ja MeiDän PAsTorI SaNoi Et HåmåUs on SYnTi Ja Et KaiKki HåMåt JoTka Ei TeE PaRannUst JouTuu HeLvEttii!!! MiX JoKu RuPeE HåMåX, En VoI YmMäRtÄä!!!!!11111

    • Minkä takia niiden piti vetää ne maksamatta kirjamessuille ja nyt on toinen uskova suuttunut.

      • Susannalla rahat vähissä. Piti yrittää kuokkavieraaksi: heistä ei liiemmin pidetä.


    • setako.asialla

      Oliko tuo terroristi ranneliikeläinen?

      • Mistä me tiedämme mikä sinäkin olet?

        Tuosta tiedämme olleen huumeidenkäyttäjä.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Mistä me tiedämme mikä sinäkin olet?

        Tuosta tiedämme olleen huumeidenkäyttäjä.

        Päihdeongelmat ovat yleisempiä homoilla kuin heteroilla.
        Saatat olla oikeassa sitten, että oli ranneliiikeläinen?


      • setako.asialla kirjoitti:

        Päihdeongelmat ovat yleisempiä homoilla kuin heteroilla.
        Saatat olla oikeassa sitten, että oli ranneliiikeläinen?

        En nyt satu tietämään ketään homoa, joka käyttäisi huumeita. Sinäkö tunnet?


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        En nyt satu tietämään ketään homoa, joka käyttäisi huumeita. Sinäkö tunnet?

        En minäkään mutta tutkimukset niin osoittavat.


      • setako.asialla kirjoitti:

        En minäkään mutta tutkimukset niin osoittavat.

        Ei me tunneta. Mutta ennen aikaan sellaista olikin, kuten näin Cilla Blackista tehdystä elokuvasta. Brian Epstain- manageri peitteli 1960- luvulla homouttaan ja käytti päihteitä ja lääkkeitä kuolleen yksin hotellihuoneensa.

        Nykyään ainakin Euroopassa homot hyväksytään paremmin, eikä ole tarvetta päihteisiin. Tunsin kyllä viisi työkavereinani ollutta heteromiestä, jotka kuolivat viinan käyttöön jo 1980- ja 90- luvuilla. Silloiset työpaikkani lesbot ja minä elämme vieläkin.

        Joskus tilastot eivät siis kerro koko totuutta.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Ei me tunneta. Mutta ennen aikaan sellaista olikin, kuten näin Cilla Blackista tehdystä elokuvasta. Brian Epstain- manageri peitteli 1960- luvulla homouttaan ja käytti päihteitä ja lääkkeitä kuolleen yksin hotellihuoneensa.

        Nykyään ainakin Euroopassa homot hyväksytään paremmin, eikä ole tarvetta päihteisiin. Tunsin kyllä viisi työkavereinani ollutta heteromiestä, jotka kuolivat viinan käyttöön jo 1980- ja 90- luvuilla. Silloiset työpaikkani lesbot ja minä elämme vieläkin.

        Joskus tilastot eivät siis kerro koko totuutta.

        Se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.


      • setako.asialla kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.

        Anteeksi. Sanoin vähän väärin. Tunnen kolme homoa ja lesboa, joilla on alkoholiongelma. Mutta tunnen ja tiedän myös huomattavasti enemmän heteroja, jotka ovat vaikka missä päihteissä.

        Meneekö tasan vai miten suhde on? Joka tapauksessa päihteiden käyttö ei ole kiinni sukupuolisesta suuntauksesta.

        "Se nyt vaan on niin" on tyypillinen uskovan väite.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Anteeksi. Sanoin vähän väärin. Tunnen kolme homoa ja lesboa, joilla on alkoholiongelma. Mutta tunnen ja tiedän myös huomattavasti enemmän heteroja, jotka ovat vaikka missä päihteissä.

        Meneekö tasan vai miten suhde on? Joka tapauksessa päihteiden käyttö ei ole kiinni sukupuolisesta suuntauksesta.

        "Se nyt vaan on niin" on tyypillinen uskovan väite.

        Ihan sama mektä sinä tunnet tai olet tuntematta mutta se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.


      • setako.asialla kirjoitti:

        Ihan sama mektä sinä tunnet tai olet tuntematta mutta se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.

        Et silti saa minua tuntemaan kuin kolme viinanhakuista homoa ja lesboa (heistä kaksi lesboa), mutta tunnen jo kuusi viinaan kuollutta heteroa.

        Voiko sanoa onneksi homojen puolesta? Tilasto ja sinun sana ei ole koko totuus.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Et silti saa minua tuntemaan kuin kolme viinanhakuista homoa ja lesboa (heistä kaksi lesboa), mutta tunnen jo kuusi viinaan kuollutta heteroa.

        Voiko sanoa onneksi homojen puolesta? Tilasto ja sinun sana ei ole koko totuus.

        Ihan sama mitä sinä tunnet tai olet tuntematta mutta se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.


      • Ei koska on hyäkännyt Setaakin vastaan.


      • sitä.se.on
        mummomuori kirjoitti:

        Ei koska on hyäkännyt Setaakin vastaan.

        Mutta sinä hyökkäät vain Aa:ta vastaan.


      • älä.jankuta
        setako.asialla kirjoitti:

        Ihan sama mitä sinä tunnet tai olet tuntematta mutta se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.

        <Ihan sama mitä sinä tunnet tai olet tuntematta mutta se nyt vaan on niin, että homoilla on enemmän päihde- ja psyykeongelmia kuin heteroilla.>

        Mikä ihmeen jankkaaja olet, kun samaa asiaa jankkaat koko ajan?


      • sitä.se.on kirjoitti:

        Mutta sinä hyökkäät vain Aa:ta vastaan.

        En. Kyseenalaistan sellaisen toiminnan, jossa vääryys kasvaa.


    • setako.asialla

      Muuallakin aitolaisia terrorisoitu.
      Aitoa avioliittoa puolustavan, australialaisen kristityn lobbausjärjestön ACL:n päämaja yritettiin tuhota autopommilla Canberrassa. Autopommi sytytti päämajan tuleen ja aiheutti pahoja vaurioita kiinteistölle.Kuitenkin vain autoa kuljettanut henkilö vahingoittui.ACL:n puheenjohtaja yhdisti iskun järjestön vankkaan linjaan puolustaa aito avioliittoa, minkä tähden järjestön työntekijät ovat saaneet tappouhkauksia.

      http://www.canberratimes.com.au/act-news/van-drove-into-australian-christian-lobbys-canberra-headquarters-and-exploded-20161221-gtg6et.html

      • Jaa. Olen itse nähnyt videoita USA:ta, jossa uskonnolliset ihmiset tulevat häiritsemään homopiirien vapaa-ajan viettoja.

        Onko kyse siitä veren kaivamisesta nenästään? Kaikissa porukoissa kun on niitä, jotka tarpeen tullen toimivat lain vastaisesti. Jopa Päivi Räsänen on kehoittanut toimimaan lain vastaisesti, jos tarve vaatii.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Jaa. Olen itse nähnyt videoita USA:ta, jossa uskonnolliset ihmiset tulevat häiritsemään homopiirien vapaa-ajan viettoja.

        Onko kyse siitä veren kaivamisesta nenästään? Kaikissa porukoissa kun on niitä, jotka tarpeen tullen toimivat lain vastaisesti. Jopa Päivi Räsänen on kehoittanut toimimaan lain vastaisesti, jos tarve vaatii.

        Jaa, katsele sinä vain videoita. Me muut tuomitsemme kaiken myös homojen tekemän terrorismin.


      • setako.asialla kirjoitti:

        Jaa, katsele sinä vain videoita. Me muut tuomitsemme kaiken myös homojen tekemän terrorismin.

        Ja sitten se ratkaiseva kysymys: kuka homo on suorittanut terrorismia?


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Ja sitten se ratkaiseva kysymys: kuka homo on suorittanut terrorismia?

        Lue linkki.


      • setako.asialla kirjoitti:

        Lue linkki.

        Siis tekijä oli homo? No, yksi sitten löytyi kaikkien homojen keskuudesta.

        Onnittelen!


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Siis tekijä oli homo? No, yksi sitten löytyi kaikkien homojen keskuudesta.

        Onnittelen!

        Onko kaikkien kiinnijääneiden terorostien seksuaalisuus selvitetty?


      • torre12 kirjoitti:

        Siis tekijä oli homo? No, yksi sitten löytyi kaikkien homojen keskuudesta.

        Onnittelen!

        Olen pahoillani: en havainnut linkistä mitään mainintaa homosta.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        Olen pahoillani: en havainnut linkistä mitään mainintaa homosta.

        Ole vain pahoillasi itsellesi :D


      • setako.asialla kirjoitti:

        Onko kaikkien kiinnijääneiden terorostien seksuaalisuus selvitetty?

        No ei kai sellaista tutkita! Mutta olen itse havainnut kaksi biseksuaalista ja yhden homon, loput varmaan heteroja. Sellaisia on heidän elämänsä antanut tietoa.

        Mutta suunnilleen kaikki on todettu mielenterveyspotilaiksi.


      • setako.asialla
        torre12 kirjoitti:

        No ei kai sellaista tutkita! Mutta olen itse havainnut kaksi biseksuaalista ja yhden homon, loput varmaan heteroja. Sellaisia on heidän elämänsä antanut tietoa.

        Mutta suunnilleen kaikki on todettu mielenterveyspotilaiksi.

        Miten sitten voit väittää, että on löydetty vain yksi homlterroristi?


      • setako.asialla kirjoitti:

        Miten sitten voit väittää, että on löydetty vain yksi homlterroristi?

        Mikä ihmeen sekopää olet! Missä olen väittänyt olevan löydetty vain yksi homoterroristi?

        Haluatko poliisit perään perättömistä lausunnoistasi? Luojan kiitos et tosiaan ole homo ainakaan! Sen tiedän jo tasan tarkkaan.


      • Piti ihan mennä ulkomaille saakka.


      • Lutherdivari
        mummomuori kirjoitti:

        Piti ihan mennä ulkomaille saakka.

        Ei tarvitse. Ihan Helsinki rittää.
        Sinä olet vielä vihakirjoitelun tasolla aa:ta kohtaan. Toivottavasti siihen jääkin.


      • Lutherdivari kirjoitti:

        Ei tarvitse. Ihan Helsinki rittää.
        Sinä olet vielä vihakirjoitelun tasolla aa:ta kohtaan. Toivottavasti siihen jääkin.

        En harrasta vihakirjoittelua. Sen sijaan kritisoin tuon liikkeen toimintaa, jonka moraali ei päivänvaloa kestä.

        Tuo tapaus oli siis ilmeisesti yhden henkilön tekemä, joka oli melskannut Setaakin vastaan. Ilman muuta teko oli väärä kummassakin tapauksessa.


      • Lutherdivari
        mummomuori kirjoitti:

        En harrasta vihakirjoittelua. Sen sijaan kritisoin tuon liikkeen toimintaa, jonka moraali ei päivänvaloa kestä.

        Tuo tapaus oli siis ilmeisesti yhden henkilön tekemä, joka oli melskannut Setaakin vastaan. Ilman muuta teko oli väärä kummassakin tapauksessa.

        Sinä nimenomaan harrastat vohakirjoittelua uskovia kohtaan.
        Sinun moraalisi ei kestä päivänvaloa!


    • >> Rautaputken kanssa riehunut hyökkääjä ilmoitti vastustavansa perinteisen avioliittonäkemyksen kannattajia. <<

      Väärin. Hän ilmoitti vastustavansa Aa-kerhon levittämää vihapuhetta, mutta loppujen lopuksi tuo asia on sivuseikka.

      Kun te Aa-aktiivit ilmoitatte kannattavanne perinteistä avioliittoa (tai vaikkapa perinteistä äänestysoikeutta eli vain miesten oikeutta äänestää), niin te tarkoitatte myös, että te vastustatte noiden oikeuksien laajentamista koskemaan muitakin.

      Eli te vastustatte spn-lakia ja osa teistä vastustaa myös naisten äänioikeutta. (ehkä sinäkin vastustat)
      Lisäksi osa teistä Aa-aktiiveista vastustaa kaikkien maistraatissa solmittujen avioliittojen nimittämistä avioliitoiksi. Kuten vaikkapa oma maistraatissa solmittu avioliittoni. (ette ole yksin, kirkostakin joku piispa esitti tuota samaa)

      Kerro, että jos sinä saisit päätää, niin kenelle antaisit oikeuden vihkiä avioliittoon.
      Antaisitko ev.lut. kirkolle, (kun Mädättäjä-Mäkinen on sen pilannut tms)?
      Entä antaisitko vapaakirkoille, helluntailaisille, adventisteille, jollekin muulle, kenelle?

      Kerro vielä, että minkä rangaistuksen langettaisit heille, kuten vaikkapa minulle, jotka lakia uhmaten nimittäisivät jatkossakin omaa parisuhdettaan avioliitoksi?

      • sitäkö.se.on

        Onko pääsi taas sekaisin?


      • "Lisäksi osa teistä Aa-aktiiveista vastustaa kaikkien maistraatissa solmittujen avioliittojen nimittämistä avioliitoiksi."

        Hmm. onko tuollaisiakin mielipiteitä esitetty?


      • mummomuori kirjoitti:

        "Lisäksi osa teistä Aa-aktiiveista vastustaa kaikkien maistraatissa solmittujen avioliittojen nimittämistä avioliitoiksi."

        Hmm. onko tuollaisiakin mielipiteitä esitetty?

        Onhan niitä. Joku piispa taisi hakea kirkon fundamentalisteille sopivaa kompromissia eli avioliittosanan varaamista yksin kirkolliselle vihkimiselle ja Aa:ssa nyt on paljon tiukempiakin kantoja nähty.

        Eikä tuo avioliittosanan varaaminen pelkästään kristilliselle avioliitolle ole tietenkään mikään yhtenäinen kanta Aa:ssa, kun ei siellä mitään yhtenäistä kantaa ole kuin siitä, mitä ne vastustaa.

        Kun haeskelin sitä juttua jostakin 2010-2014 eli ajalta ennekuin spn-laki hyväksytiin, niin paras vastaantullut oli presidentti Niinistön ehdotus, että luovutaan koko avioliitto-sanasta ja kutsutaan kaikkia avioliittoja, vanhoja ja uusia, pariliitoiksi.

        Aika radikaali idea tuokin oli ja toteuttamiskelvoton.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Onhan niitä. Joku piispa taisi hakea kirkon fundamentalisteille sopivaa kompromissia eli avioliittosanan varaamista yksin kirkolliselle vihkimiselle ja Aa:ssa nyt on paljon tiukempiakin kantoja nähty.

        Eikä tuo avioliittosanan varaaminen pelkästään kristilliselle avioliitolle ole tietenkään mikään yhtenäinen kanta Aa:ssa, kun ei siellä mitään yhtenäistä kantaa ole kuin siitä, mitä ne vastustaa.

        Kun haeskelin sitä juttua jostakin 2010-2014 eli ajalta ennekuin spn-laki hyväksytiin, niin paras vastaantullut oli presidentti Niinistön ehdotus, että luovutaan koko avioliitto-sanasta ja kutsutaan kaikkia avioliittoja, vanhoja ja uusia, pariliitoiksi.

        Aika radikaali idea tuokin oli ja toteuttamiskelvoton.

        tarkennus tuohon ylös; sarkastisessa kielessä paras = pahin, älyttömin


      • >(tai vaikkapa perinteistä äänestysoikeutta eli vain miesten oikeutta äänestää)

        Tarkkaan ottaen se aito ja perinteinen äänestysoikeus taisi olla (maa)omaisuutta omistavien ja hallitsevien miesten juttu, ei muiden. Suomessa ei muistaakseni ole ollut vain miessukupuolen nauttimaa yleistä äänioikeutta koskaan, muualla kyllä, Sveitsissäkin jonnekin 1970-luvulle saakka.

        Oikaiskoon se joka paremmin tietää, jos oikaisun aihetta jäi.


      • sitäkö.se.on kirjoitti:

        Onko pääsi taas sekaisin?

        Etkö taaskaan osaa vastata mihinkään?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >(tai vaikkapa perinteistä äänestysoikeutta eli vain miesten oikeutta äänestää)

        Tarkkaan ottaen se aito ja perinteinen äänestysoikeus taisi olla (maa)omaisuutta omistavien ja hallitsevien miesten juttu, ei muiden. Suomessa ei muistaakseni ole ollut vain miessukupuolen nauttimaa yleistä äänioikeutta koskaan, muualla kyllä, Sveitsissäkin jonnekin 1970-luvulle saakka.

        Oikaiskoon se joka paremmin tietää, jos oikaisun aihetta jäi.

        >> Tarkkaan ottaen se aito ja perinteinen äänestysoikeus taisi olla (maa)omaisuutta omistavien ja hallitsevien miesten juttu, ei muiden. <<

        Näinhän se oli kun sääty-yhteiskunnassa elettiin. Sitten ja mies- ja nais-rahvaskin sai yhtäaikaa äänioikeuden eli meille tuli yleinen ja yhtäläinen äänioikeus kaikille ekana koko Telluksella.

        Mutta Aa-piireissä ei oltane noin tarkkoja historian tulkinnassa eli niille patriarkaalinen miesvalta on perinteinen valtamuoto ja perinteinen äänioikeus on miesten äänioikeus.
        (Ei ne sitä maaomaisuutta tuohon sotke, kun ei näillä ole maaomaisuutta, eikä usein oikein muutakaan).


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >(tai vaikkapa perinteistä äänestysoikeutta eli vain miesten oikeutta äänestää)

        Tarkkaan ottaen se aito ja perinteinen äänestysoikeus taisi olla (maa)omaisuutta omistavien ja hallitsevien miesten juttu, ei muiden. Suomessa ei muistaakseni ole ollut vain miessukupuolen nauttimaa yleistä äänioikeutta koskaan, muualla kyllä, Sveitsissäkin jonnekin 1970-luvulle saakka.

        Oikaiskoon se joka paremmin tietää, jos oikaisun aihetta jäi.

        "...aito ja perinteinen äänestysoikeus..."

        Milloinkahan tuohon yhdistys pykätään asiaa ajamaan? :D


      • EiköVain
        mummomuori kirjoitti:

        "...aito ja perinteinen äänestysoikeus..."

        Milloinkahan tuohon yhdistys pykätään asiaa ajamaan? :D

        Mitä sekoilet?


      • mummomuori kirjoitti:

        "...aito ja perinteinen äänestysoikeus..."

        Milloinkahan tuohon yhdistys pykätään asiaa ajamaan? :D

        Rivikannattajissa kuten US:n bloggaava Jääskeläinen, löytyisi varmaankin halua ja energiaa tuonkin tavoitteen ajamiseksi, mutta taitaa Pasi Turusen päässä sen vielä verran valo loistaa, ettei ihan noin kunnianhimoisia lähde tavoittelemaan.
        Vaikka, toisaalta, lähtihän ne ajamaan Aa-aloitettakin.


    • ArtoTTT

      Medioiden toiminta jossa uutisoidaan yksipuolisesti jotakin vastaan ja jonkin puolesta ja vaietaan jostakin, kääntyy jossakin vaiheessa vielä sitä itseään vastaan. Ei ihmiset loputtomasti ole tyhmiä, kyllä he jossakin vaiheessa huomaavat sen että heille valehdellaan. Sen jälkeen medioiden uskottavuus onkin aika matalalla. Jokainen hulluus kestää oman aikansa, mutta jossakin vaiheessa myös valheet hulluuden takana alkavat paljastua.

      • >> Ei ihmiset loputtomasti ole tyhmiä, kyllä he jossakin vaiheessa huomaavat sen että heille valehdellaan. <<

        Tuosta olemme jyrkästi eri mieltä. Osa todellakin on niin yksinkertaisia, että he ovat kuin syntyneet huijattaviksi. Eikä vain kerran, vaan useasti, ehkä loputtomasti.

        Valitettavaa on myös se, että tuo sama taho, joka hoitaa noiden reppanoiden puolesta ajattelun, usein myös ainakin taloudellisesti hyväksikäyttää noita ressukoita.

        Tämä on huutava vääryys ja siihen pitäisi puuttua.


    • tietäähaluan

      Mitä sanoo tähän vihapuheita vastustava piispa Askola ? Tätäkö on hänen suvaitsevaisuuden käsitys?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe