Itselle parisuhteen saamisen esteenä

Elämätöntä_elämää

on oma elämäntilanteeni.

Olen työssä ja sosiaalinen ihminen, mutta se, mikä estää minua hakeutumasta parisuhteeseen on, että olen veloissa korviani myöten (en pysty matkustelemaan, juhlimaan, tekemään niitä asioita mitä haluaisin), ikäni (olen jo viiskymppinen) ja asun pienessä asunnossa.

Näistä asioista ei ole kiva kertoa ventovieraalle ihmiselle, varsinkin jos toisella on asiat hyvällä tolalla, eikä ole koskaan joutunut elämäntilanteeseen, että elämä voi todellakin näyttää sen kurjan puolen.

8

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • depisbois

      Uskotko tosiaan itse tuohon mitä kirjoitat? Ja mitenkäs se talous? Mistä velat ovat tulleet?

    • miksiparisuhde

      Mites sellainen "kevytsuhde", tapailua vaikka seksin merkeissä ja kahvikupponen silloin tällöin?

      Millaisen parisuhteen sitten haluaisit?

    • Tsemppiäsulle

      Älä suurentele vaan ongelmaa itse. Olethan sentään töissä, terve ja ihan järkevän oloinen!
      Veloista pääsee eroon kunhan vaan ottaa asiaksi ja hoitaa niitä. Asunto on järkevä yhdelle ihmiselle jos se on pieni, ja siten myös velkoihisikin nähden järkevä. On paljon ilmaisia mukavia harrastuksia. Etsi niitä ja niiden parissa harrastavia ihmisiä. Sieltä saatatlöytää mukavan kumppanin.
      Seurakunnan diakonilta voi saada myös apua velkojen maksuun.

    • elämätöntä_elämää

      Velat tulivat avioeron yhteydessä. Lainat oli suunniteltu kahden työssäkävijän maksettavaksi. Sitten tuli työttömyys. Onneksi nyt jälleen töissä ja saan velkaa maksettua, mutta hyvin hitaasti pienen palkan vuoksi.

      Apuja en vuokraan, ym. menoihin saa. Tällä rahalla elää, mutta ei muuta, valitettavasti.

      Kevyttä suhdetta aikoinaan yritin, mutta en saanut siitä mitään irti. Yhteen muuttamista en haikaile, mutta olisi kiva jos olisi mies, jonka kanssa viettää viikonloppuja ja lomia. Hän kävisi kanssani juuri ilmaistapahtumissa, joskus elokuvissa, ulkoilemassa, jne.

      • yyjs

        Vain elämällä voi elää elämää... Raha tietty helpottaa taloudellista puolta, muttei se todellakaan ole elämän ainoa asia. Hyvää elämää voi elää ihan perustoimeentulollakin. Kekseliäs tietty pitää olla. Olet sentään töissä, joten good for you.

        Miehen löytää kyllä jostain deittipalstalta. Ihan varmasti.

        PS. "Tällä rahalla elää" Paljonko se raha on?


    • elämätöntä_elämää

      Se, mikä itselle on pieni, voi toiselle olla suuri määrä rahaa. Pointtina itselle on se, että itse tiedän mihin rahani riittävät ja mihin ei, enkä ole tottunut elämään kenenkään rahapussilla. Parisuhteessa se on ollut, kun rahat ovat olleet yhteiset. Seurustellessa ja omissa asunnoissa asuessa, kumpikin maksaa omat menonsa.

      • jfjs

        "en pysty matkustelemaan, juhlimaan, tekemään niitä asioita mitä haluaisin"

        Siis? Noita kaikkiahan pystyy halutessaan tekemään, se on järjestelykysymys. Vaikea tietysti matkustella 5 tähden hotelleissa, ja juhlia kalleimmissa yökerhoissa. Mutta köyhänäkin VOI matkustaa ja juhlia.


    • sinkku41---

      Ei velaton mieskään saa parisuhdetta koska on työtön. Itselläni ei velkaa ole lanttiakaan. Muuten asiat hyvin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe