Nyt riittää "liikennesuunnittelu".

Nyt.Riittää

Tänään Aamupostissa on liikennesuunnittelija jopa suostunut haastateltavaksi viimeisimmän sähläilyn vuoksi. Nyt kyseessä on Uudenmaankadun ja Martinkadun risteyksen liikennevalot ja niiden tarkoitus. Tarkoituksena kuulemma on vähentää liikennettä Seittemänmiehenkadulla ja ohjata sitä Martinkadulle! Tulosta he eivät tiedä koska liikennettä ei ole laskettu ennen muutostöitä!!! Ei voi olla totta. Vauhdikkain ohje tuli liikennevaloihin, jos ajat ensimmäisiä punaisia päin, niin pitää uskaltaa ajaa myös seuraavia punaisia päin. Tämäkin löytyy lehdestä painettuna. Jokohan olisi kaupungin päättäjien pysäyttää kaikki liikennesuunnittelu ainakin vaalien yli. Lehdessä haastateltu äiti kertoo selvinneensä lastensa kanssa hyvin kadun yli ilman liikennevalojakin.

47

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt.Riittää

      Onko lähiseudun asujilla kokemuksia liikenteen muuttumisista kyseisillä kaduilla muutosten jälkeen? Miten liikennemäärät Hyvinkäänkadulla, Pappilankadulla ja Salonkadulla ovatko muuttuneet?

      • Näkevä.kokenut

        Varmasti ovat muuttuneet. On jo perinne että valot ohitetaan reittiä vaihtamalla.


    • annamunkaikkikestää

      Nämä ns, liikennesuunnittelijat ovat taas katsoneet läppäriänsä vinosta kulmasta, sen vuoksi tuli taas täydellinen 'susi', väsättyä.

    • Huippuohjeistus

      Mitähän poliisi tuumaa ohjeistuksesta punaisia päin ajamisesta? Olihan se yksi ex-poliisi sivuluottamustoimessaan kannattamassa aikoinaan keskusaukion "punaista mattoakin", joten liikennesuunnittelija tuskin saanee pyyhkeitä virkavallalta.

      • ihme.touhua

        Siis miksi pitää ajaa päin punaisia? Se on jääny epäselväksi kaikesta huolimatta. Todella typerästi suuniteltu hässäkkä se kuitenkin on joka tapauksessa.


      • Huippuohjeistus
        ihme.touhua kirjoitti:

        Siis miksi pitää ajaa päin punaisia? Se on jääny epäselväksi kaikesta huolimatta. Todella typerästi suuniteltu hässäkkä se kuitenkin on joka tapauksessa.

        "on oltava siviilirohkeutta ajaa läpi seuraavanki punaisen". Näin opastaa lehdessä kaupunkimme liikennesuunnittelija. Seuraava neuvo lienee käskemään ajamaan kevyen liikenteen väylillä, tai jotain muuta hullua. Kuka on tämän liikennesuunnitteluryhmän esimies? Mikä on se taho jonka pitäisi puuttua todellakin nopeasti ihmisten kiusaamiseen. Kansalaisia kiusataan yhä vaikeutuvilla tempuilla vain siksi, että suunnittelu vihaa autoilla liikkuvia veronmaksajia, joiden on pakko käyttä eri syistä autoa liikkumiseensa vapaassa Suomessa. Harva siellä huvikseen liikkuu, paitsi nuoriso kesäisin "hupirallissaan". Nyt viereisillä pikkukaduilla asuvat saavat lisärasitteita lisääntyneestä liikenteestä.


      • autoilijatar
        ihme.touhua kirjoitti:

        Siis miksi pitää ajaa päin punaisia? Se on jääny epäselväksi kaikesta huolimatta. Todella typerästi suuniteltu hässäkkä se kuitenkin on joka tapauksessa.

        Liikennesuunnittelija ajelee munamankelilla, eihän se voi tietää autoilusta tuon taivaallista.


      • Ei.voi.olla.totta
        autoilijatar kirjoitti:

        Liikennesuunnittelija ajelee munamankelilla, eihän se voi tietää autoilusta tuon taivaallista.

        Kaupungilla kerrotaan ettei tuolla suunnittelijalla ole edes ajokorttia !!!!!


      • autoilija_
        Ei.voi.olla.totta kirjoitti:

        Kaupungilla kerrotaan ettei tuolla suunnittelijalla ole edes ajokorttia !!!!!

        Mutta vasemmistoliiton jäsenkirja on. Sehän selittää miksi joka paikassa palaa punainen.

        Toinen syy voi olla se että tämä herra liikennesuunnittelija on laitattanut liikennevalot ja autoteiden kavennukset niille reiteillä missä itse pyöräilee.


      • Vai.sitä.lajia
        autoilija_ kirjoitti:

        Mutta vasemmistoliiton jäsenkirja on. Sehän selittää miksi joka paikassa palaa punainen.

        Toinen syy voi olla se että tämä herra liikennesuunnittelija on laitattanut liikennevalot ja autoteiden kavennukset niille reiteillä missä itse pyöräilee.

        Ai "vassariko" se onkin, vaikka käytön kuin viherpiiperöllä. Onko kyseinen fillaristisuunnittelija niitä pikakiitäjiä, joita jalankuljat saavat varoa etteivät jää alle.


      • samaa-vanhaa-paskaa
        Ei.voi.olla.totta kirjoitti:

        Kaupungilla kerrotaan ettei tuolla suunnittelijalla ole edes ajokorttia !!!!!

        Jaajaa tämäkin on taas niitä liikennesunnittelijoita - kuin jokaisessa muussakin kaupungissa - jolla "ei ole ajokorttia". Buahhahhahhaaaa! Keksi nyt seuraava "vitsisi" edes itse, äläkä käytä kymmeniä vuosia vanhoja urbaania legendaa, jonka mukaan juuri minkään kaupungin liikennesuunnittelijalla ei ole ajokorttia, tai että hän on saanut potkut jonkun toisen kaupungin liikennesuunnittelijan virasta.


      • Ajokortillinen
        samaa-vanhaa-paskaa kirjoitti:

        Jaajaa tämäkin on taas niitä liikennesunnittelijoita - kuin jokaisessa muussakin kaupungissa - jolla "ei ole ajokorttia". Buahhahhahhaaaa! Keksi nyt seuraava "vitsisi" edes itse, äläkä käytä kymmeniä vuosia vanhoja urbaania legendaa, jonka mukaan juuri minkään kaupungin liikennesuunnittelijalla ei ole ajokorttia, tai että hän on saanut potkut jonkun toisen kaupungin liikennesuunnittelijan virasta.

        Tuotako sinun tarvitsee kopioida useaan ketjuun? Kukaan ei ole pystynyt itse kysymykseen vastaamaan.


      • samaa-vanhaa-paskaa
        Ajokortillinen kirjoitti:

        Tuotako sinun tarvitsee kopioida useaan ketjuun? Kukaan ei ole pystynyt itse kysymykseen vastaamaan.

        Kyllä se tarvitsee oikeaista jokaisessa ketjussa, jossa joku älypää väläyttää tuon iänikuisen "liikennesuunnittelijalla ei ole ajokorttia" -mantran. Mutta ilmeisesti siellä toisessakin ketjussa se olit sinä, joka tuon legendan vieläkin ottaa tosisaan :D


      • Kalikka.kolahtaa
        samaa-vanhaa-paskaa kirjoitti:

        Kyllä se tarvitsee oikeaista jokaisessa ketjussa, jossa joku älypää väläyttää tuon iänikuisen "liikennesuunnittelijalla ei ole ajokorttia" -mantran. Mutta ilmeisesti siellä toisessakin ketjussa se olit sinä, joka tuon legendan vieläkin ottaa tosisaan :D

        Oletko kyseinen liikennesuunnittelija kun käyt noin kuumana.? Todelliseen ongelmaan et osannut sanoa mitään.


      • Anonyymi
        Kalikka.kolahtaa kirjoitti:

        Oletko kyseinen liikennesuunnittelija kun käyt noin kuumana.? Todelliseen ongelmaan et osannut sanoa mitään.

        Hyvä kysymys johon ei ole vieläkään vastattu.


    • MitäJärkeä

      Moni on muuttanut ajoreittiään lähtiessään asunnoltaan keskustaan. Martinkadun ja Uudenmaankadun risteyksen täysin tarpeettomat jarruvalot ottavat päähän. Liikenne Pappilankadulla on selvästi vilkastunut, lieneekö se suunittelijoiden tarkoitus?
      Käsittämätöntä, miten heikoilla taidoilla voi saada pitää työpaikkansa kaupungin hommissa. Yksityisessä firmassa tulisi varmasti kenkää tuollaisesta teknisestä kurittomuudesta. Yksityispuolella ylimieliset ja epäpätevät suunnittelijat saavat tyriä korkeintaan kerran, Hyvinkään kaupungilla näköjään toistuva tyriminen on meriitti, joka varmistaa suojatyöpaikan pysymisen.

      • HyvinkäänMafia

        Hyvinkään maine on mätä. Yleisesti näistäkin asioista puhutaan, mutta hyväveli ja -sisko verkosto on keskenään asioista sopinut edellisten vaalien jälkeen, eikä vaalikaudellä mätiin omenoihin kosketa. Muutama kuukausi vielä niin muutoksen näihinkin asioihin täytyy tulla. Tästä tulee yksi kynnyskysymys kun omaa ehdokasta etsitään ja äänestetään. Toinen kynnyskysymys on kaupungin omaisuuden halpamyynti keplottelijoille, esim. Aseman koulun tontti.


      • Cortina-68

        Ei Hyvinkäällä mitään "hyvä veli" -verkostoa ole, vaikka lapsellisesta "Neuvoskerhosta" niin saattaisi päätellä. Joskus oli demarien "hyvä sisar" -verkosto, mutta sekin kuoli omaan mahdottomuuteensa.
        Kehotus punaisia päin ajamisesta oli liikenteen asiantuntijalta tolkuton. Se tietysti lähti siitä, että autoliikenne vetää, mutta jalankulkijoilla ei ole niinkään väliä.


      • Mazda-70
        Cortina-68 kirjoitti:

        Ei Hyvinkäällä mitään "hyvä veli" -verkostoa ole, vaikka lapsellisesta "Neuvoskerhosta" niin saattaisi päätellä. Joskus oli demarien "hyvä sisar" -verkosto, mutta sekin kuoli omaan mahdottomuuteensa.
        Kehotus punaisia päin ajamisesta oli liikenteen asiantuntijalta tolkuton. Se tietysti lähti siitä, että autoliikenne vetää, mutta jalankulkijoilla ei ole niinkään väliä.

        Kyllä menneinä vuosina niitä nopeita ja outoja kinteistö- ja tonttikauppoja tehtiin, joten hyvä veli on oikeutettu, mutta se onkin sitten oman ketjunsa juttu. Helsingissä oli 70-luvun stallarihuuman aikana jokin ihme jalankulkukomitea tai vastaava, jotka terrorisoivat liikennesääntöjä vsastaan kaikenlaisin rikollisin toimin. Tuli mieleen tuosta kehoituksesta päin punaisia.


      • pyrämiidi
        Cortina-68 kirjoitti:

        Ei Hyvinkäällä mitään "hyvä veli" -verkostoa ole, vaikka lapsellisesta "Neuvoskerhosta" niin saattaisi päätellä. Joskus oli demarien "hyvä sisar" -verkosto, mutta sekin kuoli omaan mahdottomuuteensa.
        Kehotus punaisia päin ajamisesta oli liikenteen asiantuntijalta tolkuton. Se tietysti lähti siitä, että autoliikenne vetää, mutta jalankulkijoilla ei ole niinkään väliä.

        On täällä ollut rappari-verkosto (ei siis räppäri-). Tosin saattaa siitä olla vielä jäänteitä. Muutama vaikuttaja näyttää salasaeuraan kuuluvan.


    • PellelleTikkari

      Tonttuilun voi lopettaa joulu meni jo.

    • Kiinteistöosaaja

      Ainahan Hyvinkäällä ja muuallakin on otettu käyttöön liikennevalot ohittava reitti. Ainoa hankala paikka on pääradan alitus / ylitys, joka on liikennevaloin sumputettu.Muutoin löytyy hyvät ohitusreitit joilla valot ohitetaan, jotkut jopa kaupan ym. pihan kautta. Tuossa kohdin kaupunki pettää asukkaita ja on pettänyt jo kauan, koska varsinkin Seittemänmiehenkadun ja sitä risteävien katujen varrella olevien asuntojen hinnat laskevat siitä mitä ne ovat olleet ostettaessa ja vertailtaessa alueisiin missä liikennevirrat pysyvät vakiona. Asuntoa ostettaessa yleensä huomioidaan kiinteistön alueen liikennemelu yhtenä tekijänä. Melu lienee suurin tekijä myös siihen, että Willan neljäs asuintalo on jo vuosia ollut rakentamatta heikon kysynnän vuoksi.

    • valotpois

      Kruununpuistosta tullessa pääsi aikaisemmin miltei suoraan jatkamaan keskustan suuntaan. Harvoin joutui edes pysähtymään. Nyt vihreällä ehtii kaksi autoa mennä ja seuraavan on odotettava n. minuutti uusia vihreitä. Vähentääkö tämä liikennettä Seitsemänmiehenkadulla, kuten tuossa alkutarinassa sanottiin tapahtuvan

      • juuri.näin

        Ne valot on laitettu siihen vaikeuttamaan sujuvaa liikennettä. Tyhjäkäynnit punaisissa valoisa lisäävät saastepäästöjät, mutta Hyvinkäällähän ne olivatkin liian hyvät.


    • Riku-P

      En todellakaan ymmärrä Kiurun puheita, että valot vähentävät liikennettä Seittemänmiehenkadulla?? Millä ihmeen logiikalla, kysyn vaan. Lisäksi tuo Martinkadun valohankinta tuli täysin puun takaa ilman mitään yleistä vetoomusta tai toivetta. Onhan risteys ollut vähän hankala, mutta ei niin, että olisi tullut mieleenkään laittaa siihen yli 100 000€ valot. Hyvinkäällä olisi kyllä akuutimpiakin paikkoja, jossa valot olisivat todella tarpeen.

      Pellolle joutaisi jo, meillä sanotaan noita kavennuksia 'Kiuruiksi', kun kerran jysäytin renkaan jonkun kavennuksen kivireunaan, niin suusta pääsi 'PRKL Kiuru!'

      • Valintoja.tämäkin

        Ei se mikään hankala ollut. Joku avuton itkenyt liikennesuunnittelijalle ja tämä antanut suunnittelun konsultille, joka työn jäljestä päätellen voisi olla vaikka koulu- tai puoluekaveri. Mistä näitä tietää. Kyllä rahaa tuollaiseen kaupungilla riittää mutta ei terveyskeskuksen vuodeosastolle.


    • MullaOn

      Onko sillä liikenneinssillä ajokortti? Mistä se huhu on peräisin että ei olisi?

      • Tässäkin

        Ei savua ilman tulta.


    • caasujalca

      Heh. Tänään juuri ajelin hämeenkatua kirjavantolpan suunnasta martinkadun risteykseen. Tie oli todella liukas ja valot vaihtuivat vihreästä keltaiseen juuri sellaisessa kohtaa, että pysäytys olisi vaatinut voimakasta lukkojarrutusta. Turvallisempana vaihtoehtona päätin kiihdyttää alta pois "vanhoilla vihreillä", ettei lukkojarrutus olisi johtanut auton hallinnan menetykseen ja mahdollisesti liikenneonnettomuuteen. No nopeus nousi "kiihdytyksessä" 43km/h:n ja samalla huomasin, että edessä on heti toiset valot ja nekin vaihtuivat keltaisen kautta punaiselle edellisten valojen perään niin, että minulle ei jäänyt liukkaalla kelillä muuta vaihtoehtoa, kuin painaa kaasu pohjaan ja toivoa, että ehdin alta pois. Vauhtia tosin kertyi jo reilu 61km/h, mutta se kaiketi on otettu huomioon tuon risteyken riski-arviontia tehdessä liikennevaloja ja niiden rytmitystä suunnitellessa.. ?
      --ai vo ttomiako?

      • Sutta_ja_sekundaa

        Tänään ajoin vanhasta muistista Uudenmaankadun kautta ja olin yhden auton ruuhkassa punaisissa valoissa pitkään tuossa risteyksessä. Muita siinä ei ollut, eikä aikoihin tullutkaan. Konsultin säädöt aivan pielessä, koska nykyisin valot pystytään ohjaamaan vaihtuviksi liikenteen mukaan.


      • Codys

        Anteeksi Caacujalca, mutta millään et kyllä voinut ajaa Hämeenkatua.


      • Caasujalca
        Codys kirjoitti:

        Anteeksi Caacujalca, mutta millään et kyllä voinut ajaa Hämeenkatua.

        Anteeksi tarkoitin Uudenmaankatua. Hyvinkääläisenä vasta 40 vuotta, joten pääkadun nimet vielä sekaisin. Hämeenkadullakin asuin 8 vuotta..


    • Wipedia

      Liikenneinsinöörillä ei tarvitse olla pätevyyttä liikennejärjetelyjen ratkaisuun koska voi käyttää konsultteja. Eihän vakuutuslääkärikään tarvitse tietää lääketieteestä, ihmisen fysiologiasta tai sairauksista mitään. Pappi voi olla pakana, ja kätilönä voi työskennellä perverssi, karvainen karju. Lastentarhan opettajaksi on palkattu pedofiilejä ja Suomen liikenneministerinä voi olla sveitsiläis-porvarillis-kepulainen Berner. Siis, se, että Hyvinkään liikenneratkaisuja suunnittelee tai jättää suunnittelematta joku pätemätön tyyppi tai ryhmä, ei heti välittömästi vaaranna ihmishenkiä. Se tulee sekundääri-ilmiönä, kun älyttömien liikennejärjestelyjen vuoksi autoilijat ja jalankulkijat eivät hyväksy toteutettuja ideoita ja polttavat päreensä ja tekevät vääriä ratkaisuja. Eli jäitä hattuun, autoilijat. Ja KK:lle sulka hattuun!

    • Naurettavaa-tasoa

      Oli taas Uudenmaankadulla kolareita tälläkin viikolla. Lauantaina juuri ko. risteyksessä. Kiuru uskalsi tulla lehteen kommentoimaan, koska ei ollut itse suunnitellut risteystä. Kaupungin liikenneinsinöörinä hänen vastuullaan suunnitelma kuitenkin on, josta hän ei tietenkään maininnut. Koskahan tämä pelleily ja verorahojen tuhlaus loppuu ja alkaisi tulla kunnollisia suunnitelmia?? Viimeaikaiset ratkaisut ovat olleet naurettavia.

      • Nyt.Riittää

        Esimies se on hänelläkin, mutta riittääkö pätevyyttä laittaa liikennesuunnittelu järjestykseen. Kaupungin johdon ja teknisen lautakunnan pitäisi jo toimia jämäkästi, jos alaiset eivät osaa. Tänään aamupostiissa poliisin edustaja tyrmää punaisia päin ajon. Ammatikseen toimiva autokoulun opettajaa kertoo lehdessä että Martinkadun suunnasta on päässyt aina hyvin kääntymään Uudenmaankadulle ja ihmettelee valojen asennusta risteykseen. Niitä turhia valoja ihmettelevät myös veronmaksajat ja myös sitä että konsulttien toimintaa rahoitetaan veronmaksajien rahoista. Onko kyseessä jotkin kytkökset vai miksi käytetty? Kysyn vaan.


      • Vallan.himoa
        Nyt.Riittää kirjoitti:

        Esimies se on hänelläkin, mutta riittääkö pätevyyttä laittaa liikennesuunnittelu järjestykseen. Kaupungin johdon ja teknisen lautakunnan pitäisi jo toimia jämäkästi, jos alaiset eivät osaa. Tänään aamupostiissa poliisin edustaja tyrmää punaisia päin ajon. Ammatikseen toimiva autokoulun opettajaa kertoo lehdessä että Martinkadun suunnasta on päässyt aina hyvin kääntymään Uudenmaankadulle ja ihmettelee valojen asennusta risteykseen. Niitä turhia valoja ihmettelevät myös veronmaksajat ja myös sitä että konsulttien toimintaa rahoitetaan veronmaksajien rahoista. Onko kyseessä jotkin kytkökset vai miksi käytetty? Kysyn vaan.

        Lautakunnassa tuijotetaan piirustuksia läppäristä ja selitetään päätöksiä kuukauden päästä "takki käännettynä".


      • Nopeat_toimet
        Nyt.Riittää kirjoitti:

        Esimies se on hänelläkin, mutta riittääkö pätevyyttä laittaa liikennesuunnittelu järjestykseen. Kaupungin johdon ja teknisen lautakunnan pitäisi jo toimia jämäkästi, jos alaiset eivät osaa. Tänään aamupostiissa poliisin edustaja tyrmää punaisia päin ajon. Ammatikseen toimiva autokoulun opettajaa kertoo lehdessä että Martinkadun suunnasta on päässyt aina hyvin kääntymään Uudenmaankadulle ja ihmettelee valojen asennusta risteykseen. Niitä turhia valoja ihmettelevät myös veronmaksajat ja myös sitä että konsulttien toimintaa rahoitetaan veronmaksajien rahoista. Onko kyseessä jotkin kytkökset vai miksi käytetty? Kysyn vaan.

        Kun esimiestaso on osoittautunut heikoksi, niin asioita kuntoon laittavat pitää laittaa tilalle.


      • Kansalaiskiusaamista

        Koko päättäjätaso on aika laittaa uusiksi. Yksi suunnittelija saa mellastaa ja kiusata ihmisiä


    • MiksLeivoLennät

      Älkää, hitto vieköön, aina valittako kaikesta! Ne Martinkadun risteyksen liikennevalot ovat siunaus pääkadun liikenteelle ja koko Hyvinkään ja Uudenmaan ihmisille, ellei koko maailman ihmiskunnalle! Kun stressaantuneena ja kiireessä ajellaan ja kävellään edestakaisin, niin saa hetkeksi rauhoittua, kun punaiset valot syttyvät, ja autoilija tai jalankulkija saa pienen rauhallisen tuokion katsellessaan tyhjää risteystä, jossa ei tapahdu mitään. Vain likkennevalojen rauhoittava piipitys lepuuttaa sielua. Mieli rentoutuu, kiire katoaa, onnellinen ja rauhallinen hymy valtaa kasvot, jotka hetkeä aiemmin olivat kiireen aiheuttaman ärtymyksen kiristämät. Onnellisuus Hyvinkäällä lisääntyy, kevätmieli valtaa ihmisen ja Kiu..., eikun leivosen riemuinen laulu kuuluu jostakin kuulaan taivaan sinestä.

      • Caasujalka

        Mahtava kommentti!
        Sarkastisuudessaan verraton ja sai hymyn kasvoille.


      • hyh.hyy

        Nyt enää kuu konsultista kesään. Kaupungin kassa pohjaton konsulteille.


      • Anonyymi

        Ja kun vihreät valot syttyvät voi taas rystyset valkoisena puristaa rattia ja kiristellä hampaita. Prkle....


    • Odotellaan

      Toivottavasti nyt lautakuntaan saadaan liikenteen käytön kokeneita osaajia ja mieluiten ammattilaisia. Jäsenyys lautakunnissa ei saa olla enään mikään lohdutuspaikka vaalissa huonosti pärjänneille.

    • Anonyymi

      Nyt "liikennesuunnittelun" mokat Hyvinkäällä on huomioitu Ilta-Sanomien sivuilla. Töpätty on Kytäjänkadun ja Varikonkadun risteyksen suojatiemerkinnöissä liittyen "kärkikolmion" sijoitukseen. Seurataan kuinka nopeasti moka korjataan, vai jääkö tämäkin ikuisuushankkeeksi?

      • Anonyymi

        Hyvinkään liikennesuunnittelijat ovat ilmeisesti entisiä suojatyöläisiä jota saivat kenkää Epalta, kun eivät onnistuneet kasaamaan trukkilavoja valmiiksi sahatusta palikoista.
        Käsittämätöntä, että heidän kaltaisensa tönkköjärjet saavat jatkaa liikenteen sujuvuutta terrorisoimassa.
        Luultavasti se Varikonkadun suojatien kärkikolmio viedään Jokelankadun ja Eteläisen Kehäkadun risteykseen, kun sen kolmio on vanha eikä toimi enää hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkään liikennesuunnittelijat ovat ilmeisesti entisiä suojatyöläisiä jota saivat kenkää Epalta, kun eivät onnistuneet kasaamaan trukkilavoja valmiiksi sahatusta palikoista.
        Käsittämätöntä, että heidän kaltaisensa tönkköjärjet saavat jatkaa liikenteen sujuvuutta terrorisoimassa.
        Luultavasti se Varikonkadun suojatien kärkikolmio viedään Jokelankadun ja Eteläisen Kehäkadun risteykseen, kun sen kolmio on vanha eikä toimi enää hyvin.

        Usein on ehdotettu liikennesuunnittelun yksityistämistä kokonaan, koska ainakin vuosikymmen on näitä hölmöilyjä yleensäkin nähty. Kalliisti rakennetaan ja kohta puretaan hölmöiksi havaitut rakenteet, esim. ns.Martinkadun valot ja myös Sähkökadun ja Hämeenkadun kallis hyppyri. Miksei Hyvinkäällä mitään osata, on usein toistuva kysymys veronmaksajien kokoontuessa esim. lounastauoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on ehdotettu liikennesuunnittelun yksityistämistä kokonaan, koska ainakin vuosikymmen on näitä hölmöilyjä yleensäkin nähty. Kalliisti rakennetaan ja kohta puretaan hölmöiksi havaitut rakenteet, esim. ns.Martinkadun valot ja myös Sähkökadun ja Hämeenkadun kallis hyppyri. Miksei Hyvinkäällä mitään osata, on usein toistuva kysymys veronmaksajien kokoontuessa esim. lounastauoilla.

        Tällä palstalla ei saada toimivaa neuvoa.
        Se, että liikennesuunnittelu, joka luottaa töyssyihin ja kavennettuihin ajoväyliin, on haaveilevaa ja ulkona normaalista, nykyisen tyyppisen taajaman liikenteen todellisuudesta. Se on nähty ja maksettu.
        Suunnittelun yksityistäminen, jossa puolueista ja haaveilijoista riippumattomat asiantuntijat tekisivät suunnitelmia liikenteen järkeistämiseksi olisi hyvä vaihtoehto.
        Se, miksi Hyvinkäällä on päätetty toteuttaa täysin tumpelon liikenneinsinöörin ja puoluepoliittisten perustein valitun lautakunnan pöhelöiden, "minusta kuitenkin tuntuu" päätösten mukaisia ratkaisuja, on tullut kalliiksi, ja ne ovat vaikeuttaneen hyvinkääläisten elämää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe