Suomen saarnaajat

56565565

Kävin seuroissa, sitten kaikki hajosi.

Olen yksinäinen ihminen, joka en jaksa käydä enää missään seuroissa, enkä ole kummallakaan puolella.


Kuulun kai siihen ' pieneen tokkaan' , jolla ei niin väliä olekaan.
Kunhan suomen saarnaajat ovat kuuliaisia ruotsin miehille.

88

2881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4545354535356

      Raamatussa sanotaan että hän lähettää väkevän eksytyksen ja jos mahdollista olis niin valitutkin eksytettäisiin. Nyt kannattaa jokaisen kuunnella mitä seuroissa puhutaan mitä henki tahtoo minulle sanoa! Ei kannata välittää niin paljon niistä kirjoituksista, joissa haukutaan muita vaan lukea tutkia ja kuunnella.

      • ehkäsieltälöytyyhurmos

        Kehotan panemaan baskerin päähän ja vitjat kaulaan ja sitten kirkonpenkkiin istumaan


      • Lessueksytys

        ...kaikessa väkevyydessään on jo tullut.


    • HäväistynPyhät

      Käy molemmissa on parempi kuin olla käymättä missään Sanan kuulossa.
      Miksei kirkossakin.
      Yhtä välttämätöntä, kuin tähän maailmaan syntyvälle lapselle on häntä rakastava perhe, on sinulle toisten uskovien mukanaan tuoma seurakuntayhteys.Hebr. 10:25
      Niissä tahi yhdessä niistä voit turvallisesti kasvaa uskossasi ja tuoda omat lahjasi kaikkien rakennukseksi.Jumalalta saamasi sekä luonnon-, että myös armolahjat on tarkoitettu kaikkien yhteiseksi hyödyksi ja Jeesuksen nimen kirkastamiseksi.
      Kristittyjen suhteen pätee vanha sanonta: "Jos kokoat paljon puita ja sytytät ne tuleen, syntyy suuri roihu.Sitä vastoin yksi puu ei paljon lämmitä."
      Raamatussa Jumala siunaa yhteiset kokoontumiset seuraavasti: "Missä kaksi tai kolme on koossa Minun nimessäni, siellä Minä olen heidän keskellään."Matt. 18:20
      Ota myös mahdollisemman usein osaa seurakuntasi yhteiseen ehtoolliseen, sillä ehtoollisessa Jeesus itse tahtoo vuorostaan palvella ja hoitaa sinua Sanansa ja sakramenttien välityksellä.
      Rukoilen sinulle jaksamista ja voimia Jeesuksen nimeen.

      • TEUTAO1

        "hp:"
        -
        MISSÄ KAKSI TAI KOLME KOKOONTUU ( TARKOITTAA MINUSTA
        ENEMMÄN SITÄ RIPPI TILAISUUTTA ,,2 " TAHI ,,3" TODISTAJANA )
        -
        SIIS ANOA SYNNIT ANTEEKSI !


      • TääOnTätäTaas

        Tää on just tätä käy siellä ja käy täällä. Sanoo kirkkis. täytä vatsasi ravalla niikuin tuhlaajapoikakin juo jokakupista mistävähäsenkin pystytb niin hengellinen vatsasi turpoaa ja menee sekaisin alkaa paskalentämään nnnkuin kaarneenkorpeilla pursiseurassa


      • AivanKamalaa

        Tuolla tavalla sinä puhut toisista kristityitä ja Jumalan sanasta!
        Mieti vähän puheitasi, ettei tule armon henki pilkatuksi.


      • kerrokerro
        TEUTAO1 kirjoitti:

        "hp:"
        -
        MISSÄ KAKSI TAI KOLME KOKOONTUU ( TARKOITTAA MINUSTA
        ENEMMÄN SITÄ RIPPI TILAISUUTTA ,,2 " TAHI ,,3" TODISTAJANA )
        -
        SIIS ANOA SYNNIT ANTEEKSI !

        TEUTA01, kyllä siinä tarkoitetaan muutakin kuin rippitilaisuutta!

        MItä kertoo Raamattu Emmauksen tien kulkijoista? Heitä oli kaksi, kunnes he saivat tuntemattoman seuraansa. Tämä avasi heille SANAA ja sitten he tunsivat Hänet!

        Kyllä Hän itse vieläkin voi selittää surullisille opetuslapsilleen sanaa ja he saavat tuntea, että Hän itse siinä selitti - vaikka vain kahdelle, jotka keskenään puhelevat tiestä ja matkasta!

        Nimimerkillä "kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee"! :)


      • tottaon
        kerrokerro kirjoitti:

        TEUTA01, kyllä siinä tarkoitetaan muutakin kuin rippitilaisuutta!

        MItä kertoo Raamattu Emmauksen tien kulkijoista? Heitä oli kaksi, kunnes he saivat tuntemattoman seuraansa. Tämä avasi heille SANAA ja sitten he tunsivat Hänet!

        Kyllä Hän itse vieläkin voi selittää surullisille opetuslapsilleen sanaa ja he saavat tuntea, että Hän itse siinä selitti - vaikka vain kahdelle, jotka keskenään puhelevat tiestä ja matkasta!

        Nimimerkillä "kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee"! :)

        Kyllä se veljein välisistä asioista siinä puhuu ja juuri tässä osassa on Kristuksen kirkkolaista kysymys että kuinka toimia.Lopuksi vakuuttaa että kussa kaksi taikka kolme ja sanoo vielä missä ikinä asiassa.


    • olettrolli

      ALOITTAJA ON TROLLI KIRKKIS!

    • harjoittele

      Miten saitkin ängettyä sanan "lappi" kirjoitukseesi,varmaan vahingossa,harjoittele tikkukirjaimin sana=ERISEURA.

    • NäinköTeet

      Ja viimeisellä tuomiollako ajattelit sanoa tuon Jumalan edessä syyksi sille, ettei kristillisyys ja elävä usko kelvannut?

      • teuta01

        "Näinkö teet ?
        -Etkö vielä tiedä että HERRA voi ottaa sinulta ,puhe kyvyn
        pois ennen viimeistä tuomiota, ei ole oikeutta puolustaa
        kantaasi. Koko kristillisyydestä , kuin se mies joka tuli
        omin vaatteineen suurelle ehtoolliselle . . . ."
        -
        Kuinka hänen kävi , Kuningas sanoi kuinka olet tullut omin
        vaatteineen ,ja et kuninkaan vaatehuoneen kautta ...
        kuin silloin oli tapana. Että kaikki sai kuninkaan vaatteet . .
        Tietenkin kuningas huomasi heti huoneeseen tullessa että
        yksi on omin vaattein siellä . .
        -
        ja menee luoksi kysyy ,kuinka tulit omin vaattein hääjuhlaan
        mies ei voi vastata enää , häneltä oli mennyt puhekyky. . .
        Kuningas sanoo palvelijoille sitokaa hänen kädet ja jalat ,
        ja heittäkää hänet pimeyteen ,siellä on oleva itku ja ham-mastenkiristys ,ja palvelijat teki niin.
        -
        Tämmöisiä mietteitä tänään,
        -


    • Samoja_ajatuksia

      Olet, avaaja , provo tai et, sinun kaltaisiasi taitaa olla enemmän kuin ne saarnaajat, jotka tämän myllyn laittoivat pyörimään, ikinä pystyvät kuvittelemaan.

      Minäkin tunnistan nuo tuntemukset, joita sinulla on, enkä jaksa ymmärtää sitä separatisti-iloa siitä, että muka Jumalalle kelpaamattomat on nyt häädetty seurakunnasta. Ja nyt on kaikki hyvin. Kyllä se on sellainen juttu, että jos nyt on seurakunnassa kaikki hyvin, minä kierrän sen. Ja kaukaa.

      • ihmevalittajia

        Älä nassuta "samoja ajauksia,puhut paskoo että on häädetty,säkin oot ihan itse lähtenyt,roikut vaan mukana niitten kavereittens takia.


      • piippaappuup

        Nykyiset esikoislestadiolaisten seuroissa kävijät ovat valehtelijoita, toisten haukkujia, kuten nimimerkit ihmevalittaja, Näintkö teet ym.
        Se seurakunta on nyt kadonnut Esikoislestadiolaisten keskuudesta, jossa kannettiin huolta toisista, jossa vaimo huolella lakaisi huonetta niin, että lakaisi sisään päin, ettei yksikään penninki katoaisi.

        Monta yksinäistä on, jotka ahdistuvat, Jatunin hurtat ulvoo ja vääntää Jumalan Sanaa ja sitten väittävät, että Pyhä Henki näin ilmoittaa.


      • vainyksiseurakunta
        piippaappuup kirjoitti:

        Nykyiset esikoislestadiolaisten seuroissa kävijät ovat valehtelijoita, toisten haukkujia, kuten nimimerkit ihmevalittaja, Näintkö teet ym.
        Se seurakunta on nyt kadonnut Esikoislestadiolaisten keskuudesta, jossa kannettiin huolta toisista, jossa vaimo huolella lakaisi huonetta niin, että lakaisi sisään päin, ettei yksikään penninki katoaisi.

        Monta yksinäistä on, jotka ahdistuvat, Jatunin hurtat ulvoo ja vääntää Jumalan Sanaa ja sitten väittävät, että Pyhä Henki näin ilmoittaa.

        Se seuraporukka joka on kököttänyt sielä kaiken mailman luvallisuuksien tullessa sallituksi on nyt IHAN ITSE tehneet lähtönsä niiden eksyttäjä saarnaajien perässä jotka eivät halua kulkea tämän kristillisyyden polkua,voi kuinka meillä toisesta matkaystävästä pidetäänkään huolta,sen olen saanut itse niin ihanasti kokea mutta eihän teille kirkkisille mikään ole auttanut,kasvoitte kaikessa niin suureksi ettei rukoushuoneen seinät enään riittäneet vaan piti lähteä jotain suurta ja helpompaa seuraamaan.säälin ja olen murheellinen kun teidät on eksytetty:TAMPEREEN LEIPOMON LUKITTUJEN SIIVOUSKAAPIN OVIEN TAKANA PERUSTETTUUN PURSISEURAAN!


      • ihasekasin
        piippaappuup kirjoitti:

        Nykyiset esikoislestadiolaisten seuroissa kävijät ovat valehtelijoita, toisten haukkujia, kuten nimimerkit ihmevalittaja, Näintkö teet ym.
        Se seurakunta on nyt kadonnut Esikoislestadiolaisten keskuudesta, jossa kannettiin huolta toisista, jossa vaimo huolella lakaisi huonetta niin, että lakaisi sisään päin, ettei yksikään penninki katoaisi.

        Monta yksinäistä on, jotka ahdistuvat, Jatunin hurtat ulvoo ja vääntää Jumalan Sanaa ja sitten väittävät, että Pyhä Henki näin ilmoittaa.

        PIIPAPPAUUP,SÄHÄN OOT SELKEESTI JEHOVA:)


      • erikoista_oppia
        vainyksiseurakunta kirjoitti:

        Se seuraporukka joka on kököttänyt sielä kaiken mailman luvallisuuksien tullessa sallituksi on nyt IHAN ITSE tehneet lähtönsä niiden eksyttäjä saarnaajien perässä jotka eivät halua kulkea tämän kristillisyyden polkua,voi kuinka meillä toisesta matkaystävästä pidetäänkään huolta,sen olen saanut itse niin ihanasti kokea mutta eihän teille kirkkisille mikään ole auttanut,kasvoitte kaikessa niin suureksi ettei rukoushuoneen seinät enään riittäneet vaan piti lähteä jotain suurta ja helpompaa seuraamaan.säälin ja olen murheellinen kun teidät on eksytetty:TAMPEREEN LEIPOMON LUKITTUJEN SIIVOUSKAAPIN OVIEN TAKANA PERUSTETTUUN PURSISEURAAN!

        Tälläinen pilkkahenki mitä nimimerkki "vainyksiseurakunta" edustaa ei ole sellaista lähimmäisen rakkautta johon meitä on Raamatussa opetettu. Tuollainen solvaaminen kuvastaa lähinnä nimimerkin jonkinasteisista mielenterveysongelmista tai täydellisestä ymmärtämättömyydestä Jeesuksen Kristuksen sovintotyöstä.

        Ehkä tämä on sitten sitä evankeliumin työtä mihin kirkosta erkaantunut liike nykyään panostaa.


      • teuta01
        piippaappuup kirjoitti:

        Nykyiset esikoislestadiolaisten seuroissa kävijät ovat valehtelijoita, toisten haukkujia, kuten nimimerkit ihmevalittaja, Näintkö teet ym.
        Se seurakunta on nyt kadonnut Esikoislestadiolaisten keskuudesta, jossa kannettiin huolta toisista, jossa vaimo huolella lakaisi huonetta niin, että lakaisi sisään päin, ettei yksikään penninki katoaisi.

        Monta yksinäistä on, jotka ahdistuvat, Jatunin hurtat ulvoo ja vääntää Jumalan Sanaa ja sitten väittävät, että Pyhä Henki näin ilmoittaa.

        Puhut penninkeistä , se on väärä ilmaus ihmisestä , koska tässä
        oli kysymys päivä palkasta kuten tulee esiin laupias samarialainen
        vertauksessa , aamulla hän antoi isännälle kaksirahaa jotka oli
        tienannut ,Getsemanessa ja Golgatalla ja ne oli drakmat jotka
        silloin oli päiväpalkka. ...


      • piippaappuup
        ihasekasin kirjoitti:

        PIIPAPPAUUP,SÄHÄN OOT SELKEESTI JEHOVA:)

        "Mutta jos penikat rupeavat keskenänsä tappelemaan, niin tulevat Jatunin hurtat samaan kimppuun. Ja niinkuin koirain tapa on: joka kerran alle joutuu, sen päälle kaikki karkaavat, olkoon se viatoin eli syypää. Yksi pään ja toinen hännän puolesta purevat, kiskovat ja raatavat sitä raukkaa, joka alle on joutunut. Ja sentähden sanon minä teille jo edeltäpäin, te armon penikat: Jos ette ole sovinnossa, niin tulevat Jatunin isot hurtat ja tekevät teistä lopun."

        Tunnistatteko, kenen kirjoitusta kopioin, onko tää Jehovan?


      • Edelleen_samoja
        ihmevalittajia kirjoitti:

        Älä nassuta "samoja ajauksia,puhut paskoo että on häädetty,säkin oot ihan itse lähtenyt,roikut vaan mukana niitten kavereittens takia.

        Kyllä minä nassutan, enkä kysele sinulta mitään.

        Sinä sen sijaan saat kysellä mindeltä ja kumppaneilta mitä huvittaa.


      • Kitaralla_soitan
        vainyksiseurakunta kirjoitti:

        Se seuraporukka joka on kököttänyt sielä kaiken mailman luvallisuuksien tullessa sallituksi on nyt IHAN ITSE tehneet lähtönsä niiden eksyttäjä saarnaajien perässä jotka eivät halua kulkea tämän kristillisyyden polkua,voi kuinka meillä toisesta matkaystävästä pidetäänkään huolta,sen olen saanut itse niin ihanasti kokea mutta eihän teille kirkkisille mikään ole auttanut,kasvoitte kaikessa niin suureksi ettei rukoushuoneen seinät enään riittäneet vaan piti lähteä jotain suurta ja helpompaa seuraamaan.säälin ja olen murheellinen kun teidät on eksytetty:TAMPEREEN LEIPOMON LUKITTUJEN SIIVOUSKAAPIN OVIEN TAKANA PERUSTETTUUN PURSISEURAAN!

        Mindekö se oli, joka kitaramiestä on neuvonut, vai joku muu


      • korjaan_hiukan
        teuta01 kirjoitti:

        Puhut penninkeistä , se on väärä ilmaus ihmisestä , koska tässä
        oli kysymys päivä palkasta kuten tulee esiin laupias samarialainen
        vertauksessa , aamulla hän antoi isännälle kaksirahaa jotka oli
        tienannut ,Getsemanessa ja Golgatalla ja ne oli drakmat jotka
        silloin oli päiväpalkka. ...

        Kyllä penningit on aina ymmärretty vertauskuvallisesti ihmiseksi.


      • 7568
        Kitaralla_soitan kirjoitti:

        Mindekö se oli, joka kitaramiestä on neuvonut, vai joku muu

        Kaiva välillä hanuri esiin


      • Ei_ole_vielä_aika
        7568 kirjoitti:

        Kaiva välillä hanuri esiin

        Ei ole vielä saarnattu hanurista. Vaikka se siltä tuntuisikin.


      • mitä-
        vainyksiseurakunta kirjoitti:

        Se seuraporukka joka on kököttänyt sielä kaiken mailman luvallisuuksien tullessa sallituksi on nyt IHAN ITSE tehneet lähtönsä niiden eksyttäjä saarnaajien perässä jotka eivät halua kulkea tämän kristillisyyden polkua,voi kuinka meillä toisesta matkaystävästä pidetäänkään huolta,sen olen saanut itse niin ihanasti kokea mutta eihän teille kirkkisille mikään ole auttanut,kasvoitte kaikessa niin suureksi ettei rukoushuoneen seinät enään riittäneet vaan piti lähteä jotain suurta ja helpompaa seuraamaan.säälin ja olen murheellinen kun teidät on eksytetty:TAMPEREEN LEIPOMON LUKITTUJEN SIIVOUSKAAPIN OVIEN TAKANA PERUSTETTUUN PURSISEURAAN!

        Ensiksi meidän saarnaajat eivät ole eksyksissä, vaan saarnaavat samaa kallista Jumalan sanaa...jota olemme jo lapsesta saakka saaneet kuulla. Toiseksi emme ole mitään uutta kristillisyyteemme ottaneet niin kuin nämä rukoushuoneiden omiksi vallanneet. Kolmanneksi paikkakunnallemme muualta tulleet (esim. avioliiton kautta) ovat olleet juuri näitä ulos lakaisioita. Noustiin saarnaajiamme vastaan ja ruvettiin kuulopuheiden kautta heitä syrjimään pois, vaikka oikein puhuivat raamatun sanaa. Elävässä uskossa oleva ei kuitenkaan ala riitelemään vaikka kuinka väärin kohdeltaisiin...Heidän tiensä kulkee nöyryydessä, hiljaisuudessa ja rakkaudessa meitä kaikkia syntisiä kohtaan.


    • henkivastaa

      Kaikkinainen valhe ja vääryys tulee kerran ilmi. Puistolan rukoushuoneella kaikunut elävä ja kirkas Jumalan sana johon sydämeni js koettekemukseni vastaa jaa ja aamenta. Lähetysmiehiä ja Vanhimpia jotka huutavat siionin nuurilla mistä vihollinen yrittää tulla, niin heitä häväistäön ja pilkataan. Mutta voi sitä ihmislasta joka lähteneet ja jättäneet tämän äidin joka Rakkaudella "huutaneet" ja varoittaneet vihollisen vaaroista. Esikoiset on eriseuran rakentajia niin se vaan on, hedelmistään puu tunnetaan. Raamatussa on vaikka kuinka monta kertaa kirjoitettua "kuulkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo"

      • 19plus18on37

        Kuulostaa hyvältä. Kerro vielä kuka nämä Hengen ilmoitusten huutajat on vanhimmiksi ruotsin lappiin valinnut ja tehtävään asettanut? Tulen heti takaisin Puistolaan kun joku kertoo tämän.

        Muistakaa että luulo ei ole tiedon väärtti ja valheet paljastuu aina.


      • 91423
        19plus18on37 kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Kerro vielä kuka nämä Hengen ilmoitusten huutajat on vanhimmiksi ruotsin lappiin valinnut ja tehtävään asettanut? Tulen heti takaisin Puistolaan kun joku kertoo tämän.

        Muistakaa että luulo ei ole tiedon väärtti ja valheet paljastuu aina.

        Tulisitko varmasti? Totuus voi olla karmea!


      • 16420

        " Puistolan rukoushuoneella kaikunut elävä ja kirkas Jumalan sana johon sydämeni js koettekemukseni vastaa jaa ja aamenta. Lähetysmiehiä ja Vanhimpia jotka huutavat siionin nuurilla mistä vihollinen yrittää tulla, niin heitä häväistäön ja pilkataan....."

        Kirjoitat kauniisti. Tahdon uskoa niin. Olen kokenut samaa omalla paikkakunnallani.
        Nyt kahden viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin joutunut pettymään juuri niihin hedelmiin... Kolmasosa väestä on mennyt. Lähetystoimi on menetetty. Ei tule enää terveisiä lähetyskentiltä, jonne kerättiin varoja.
        Ihmiset kyräilevät toisiaan. Kutsutaan valikoivasti kylään.

        Pahinta on, että niitä rakkaita ihmisiä, jotka eivät ole voineet jatkaa yhteisössämme lähetysmiesten onnettomien päätösten takia, syyllistetään, vaikka he ovat päätösten uhreja.

        Tai onnettomien päätösten uhreja olemme me kaikki.

        Tästä syystä tuntuu ikävältä osallistua noihin ehtoollisiin. Siihen alkaa tulla sosiaalista painetta. En kyllä haluaisi osallistua näin hajotustyöhön.

        Piispojen kannanotoista saamme kuulla, että ehtoollisiin osallistuvat ovat tosiasiallisesti eronneet kirkosta. Sitä leimaa en mielelläni haluaisi ottaa.


      • piippuuuuuuuuuuu

        "henkivastaa
        18.1.2017 7:46
        Kaikkinainen valhe ja vääryys tulee kerran ilmi. Puistolan rukoushuoneella kaikunut elävä ja kirkas Jumalan sana johon sydämeni js koettekemukseni vastaa jaa ja aamenta. Lähetysmiehiä ja Vanhimpia jotka huutavat siionin nuurilla mistä vihollinen yrittää tulla, niin heitä häväistäön ja pilkataan. Mutta voi sitä ihmislasta joka lähteneet ja jättäneet tämän äidin joka Rakkaudella "huutaneet" ja varoittaneet vihollisen vaaroista. Esikoiset on eriseuran rakentajia niin se vaan on, hedelmistään puu tunnetaan. Raamatussa on vaikka kuinka monta kertaa kirjoitettua "kuulkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo" "

        Miehet ei saa käyttää sormuksia. Miehet saa olla ilman sormuksia, koska he käyttäytyvät niin, ettei muut naiset kiinnosta. (Näinkö tapahtuu miehet oikeesti?)
        Jumalan sanaa, ....tämän Pyhä Henki näin opettaa.


      • Jäsenmaksukelpaa
        16420 kirjoitti:

        " Puistolan rukoushuoneella kaikunut elävä ja kirkas Jumalan sana johon sydämeni js koettekemukseni vastaa jaa ja aamenta. Lähetysmiehiä ja Vanhimpia jotka huutavat siionin nuurilla mistä vihollinen yrittää tulla, niin heitä häväistäön ja pilkataan....."

        Kirjoitat kauniisti. Tahdon uskoa niin. Olen kokenut samaa omalla paikkakunnallani.
        Nyt kahden viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin joutunut pettymään juuri niihin hedelmiin... Kolmasosa väestä on mennyt. Lähetystoimi on menetetty. Ei tule enää terveisiä lähetyskentiltä, jonne kerättiin varoja.
        Ihmiset kyräilevät toisiaan. Kutsutaan valikoivasti kylään.

        Pahinta on, että niitä rakkaita ihmisiä, jotka eivät ole voineet jatkaa yhteisössämme lähetysmiesten onnettomien päätösten takia, syyllistetään, vaikka he ovat päätösten uhreja.

        Tai onnettomien päätösten uhreja olemme me kaikki.

        Tästä syystä tuntuu ikävältä osallistua noihin ehtoollisiin. Siihen alkaa tulla sosiaalista painetta. En kyllä haluaisi osallistua näin hajotustyöhön.

        Piispojen kannanotoista saamme kuulla, että ehtoollisiin osallistuvat ovat tosiasiallisesti eronneet kirkosta. Sitä leimaa en mielelläni haluaisi ottaa.

        Niin kauan kuin tuloistaan vähennetään kirkollisveroa ,niin jäsenyytesi on hyväksytty kirkossa.
        Seurataan tilinauhasta näkyy koska pidetys loppuu ,siihen asti taidamme olla jäseniä.


      • 15217
        Jäsenmaksukelpaa kirjoitti:

        Niin kauan kuin tuloistaan vähennetään kirkollisveroa ,niin jäsenyytesi on hyväksytty kirkossa.
        Seurataan tilinauhasta näkyy koska pidetys loppuu ,siihen asti taidamme olla jäseniä.

        Niin. Jos osallistun separatistiehtoolliseen, niin olen tosiasiassa eronnut kirkosta. asia on sama, jos menisin ortodoksiehtoolliselle tai Luther-säätiön ehtoolliselle.

        Sen jälkeen olisimme veroillamme vain kannatusjäseniä osana maksamassa naispappien palkkoja. näinhän se tapahtuu...

        Tällainen viisaus on ilmestynyt yhteisöömme nyt kahden vuoden aikana.

        Ei auta, kun uskoa tämä Pyhän Hengen johdatukseksi.


      • Miksettienny
        15217 kirjoitti:

        Niin. Jos osallistun separatistiehtoolliseen, niin olen tosiasiassa eronnut kirkosta. asia on sama, jos menisin ortodoksiehtoolliselle tai Luther-säätiön ehtoolliselle.

        Sen jälkeen olisimme veroillamme vain kannatusjäseniä osana maksamassa naispappien palkkoja. näinhän se tapahtuu...

        Tällainen viisaus on ilmestynyt yhteisöömme nyt kahden vuoden aikana.

        Ei auta, kun uskoa tämä Pyhän Hengen johdatukseksi.

        Kannatusjäseneksi? Ei kirkolla ole kuin yksi jäsenyys,se ei ole mitenkään uskon asia.


      • 161531

        "Kannatusjäseneksi? Ei kirkolla ole kuin yksi jäsenyys, se ei ole mitenkään uskon asia".

        Kyllä separatistin jäsenyys kirkossa on pelkkä kannatusjäsenyys.

        - Ei oikeutta pitää seuroja kirkon tiloissa,
        - Ei oikeutta kirkon konfirmaatioon,
        - Ei oikeutta toimia lapsen kummina,
        - Ei oikeutta avioliittovihkimykseen, koska ei ole konfirmoitu. (Vain maistraatissa maksua vastaan tuomarin edessä).
        - Hautajaiset pidetään jossakin hautausmaan kalustevajassa, jos kirkkomaasta on vielä saatu hautapaikka. Jne.

        Myös separatistin pitää Lapin Vanhimpien siunatun neuvon mukaan silti kuulua kirkkoon. Ja osallistua naispappien palkan maksuun.


      • Paljonvääräätietoanetiss
        161531 kirjoitti:

        "Kannatusjäseneksi? Ei kirkolla ole kuin yksi jäsenyys, se ei ole mitenkään uskon asia".

        Kyllä separatistin jäsenyys kirkossa on pelkkä kannatusjäsenyys.

        - Ei oikeutta pitää seuroja kirkon tiloissa,
        - Ei oikeutta kirkon konfirmaatioon,
        - Ei oikeutta toimia lapsen kummina,
        - Ei oikeutta avioliittovihkimykseen, koska ei ole konfirmoitu. (Vain maistraatissa maksua vastaan tuomarin edessä).
        - Hautajaiset pidetään jossakin hautausmaan kalustevajassa, jos kirkkomaasta on vielä saatu hautapaikka. Jne.

        Myös separatistin pitää Lapin Vanhimpien siunatun neuvon mukaan silti kuulua kirkkoon. Ja osallistua naispappien palkan maksuun.

        Kylläpä ovat tietosi vähissä. Kaikki kirkon jäsenet voidaan konfirmoida ja sen jälkeen vihkiminenkin. Yksi mahdollisuus on myös avioliittoon siunaaminen. . Hautapaikat löytyvät kaikille uskoville tai uskottomille. Kaikki vainajat voidaan siunata kappaleissa tai siihen sopivissa kirkoissa. Kirkon tiloissa (kappelit ja eräät kirkot)voi järjestää myös jäähyväistilaisuuden jossa ei ole pappia mukana siunaamassa . Haudalla voi myös suorittaa siunauksen. Vainajan voi siunata pappi tai oma saarnaaja myös rukoushuoneella.
        Vainaja ei autuuteensa tätä siunausta tarvi,mutta omaisille ja ystäville se ja muistotilai suus ovat monesti tärkeä asia.


    • kerrokerro

      Mitään joukkoa ei voi leimata joidenkin yksilöiden mukaan!

      Esikoislestadiolaisuudessa on vilpittömästi uskovia kuten muuallakin. He eivät ole vetämässä raja-aitoja kristittyjen välille. He voivat vierailla toisten kristittyjen luona nimittelemättä näitä miksikään rotiksi ja hiiriksi.

      Tämän palstan kirjoittajat tuntuvat olevan jotain aivan merkillistä kiihkoporukkaa. He ovat työntämässä toisia kattilaan ja istuvat itse kannen päällä ilkkuen. Mutta sitä he eivät näytä näkevän ollenkaan!

      Aloittajan kanssa ajattelevia on todella paljon. Joku täällä solvasi näitä "eriseuran" puhujia siitä, että jättävät lauman susille eivätkä halua olla kaitsemassa heitä. Eihän se ollut enää mahdollistakaan siinä seurakunnassa!

      Mutta sanoisin, että paimenista ei taida kukaan hakea niitä kadonneita mistään - on niin mukava siellä omissa piireissä viettää laatuaikaa. Ei ole mukava lähteä hakemaan eksyneitä tai kadonneita mistään eikä ole kiinnostusta heidän lähtönsä syihin. Tässä mielessä on turha nostaa esille ketään erityisarvostelun kohteeksi - "kaikki ovat kelvottomiksi tulleet"!

      Myös sinä ja minä.

      • armoa-ei_ansaita

        Ihmettelen suuresti sitä, että täällä on niin paljon sellaisia kirjoittajia, joilla tuntuu olevan hyvin VAHVA usko, tieto oikeasta ja väärästä uskosta, oikeasta paikasta uskovalle kuulla Sanaa ja saada sakramentit.

        Minua ainakin jo lapsesta saakka on vaivannut se, että oikean paikan uskova puhuu ja valittaa koko ajan HEIKOSTA uskosta. Nämä kirjoitukset täällä osoittavat, että heikkoa uskoa kirjoittaja ei ole kokenut varmaan koskaan.

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova on saanut uskonlahjaksi suuren velan anteeksi. Tämä armo Häneltä ei voi tehdä armon saanutta armottomaksi toisia uskovia kohtaan. Tai siis näköjään voi.


      • kerrokerro
        armoa-ei_ansaita kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti sitä, että täällä on niin paljon sellaisia kirjoittajia, joilla tuntuu olevan hyvin VAHVA usko, tieto oikeasta ja väärästä uskosta, oikeasta paikasta uskovalle kuulla Sanaa ja saada sakramentit.

        Minua ainakin jo lapsesta saakka on vaivannut se, että oikean paikan uskova puhuu ja valittaa koko ajan HEIKOSTA uskosta. Nämä kirjoitukset täällä osoittavat, että heikkoa uskoa kirjoittaja ei ole kokenut varmaan koskaan.

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskova on saanut uskonlahjaksi suuren velan anteeksi. Tämä armo Häneltä ei voi tehdä armon saanutta armottomaksi toisia uskovia kohtaan. Tai siis näköjään voi.

        Ei todellakaan ansaita, armoa siis - ja eikö "heikko" usko kerro jotain siitä, että uskon kohde on heikko! Käsitettä "heikko usko" ei löydy Raamatusta. Jos löytyy, kertokaa ihmeessä!

        Epäusko löytyy kyllä!

        Epäusko on ainoa kadottava synti, sanoo Luther - juuri siksi, että ainoastaan armoon turvautuva voi löytää avun syntihätäänsä.

        Jumalan suuruus ylittää kaiken käsityskykymme, miksi emme luottaisi Hänen lupauksiinsa? Hän näkee ja tuntee meidät pohjia myöten, mikään ei ole Häneltä salassa.

        Miten lohdullista se onkaan!


    • AteistiAtTheMoment

      Kävin lapsesta asti Kirkossa (Ev.Lut) ja huomasin että kysymys ei ole koskaan ollutkaan keskustelusta vaan ohjatusta ajattelusta. Myöhemmin varttuessani huomasin etten käy enää Kirkossa vaan siitä on tullut turhake. Erosin kirkosta ja lueskelin Raamattua, ensin itsekseni ja sitten yhden Jehovan Todistajan kanssa. Tuolloin tajusin olevani aidosti ateistinen joten totuuden huumassa sanoin sen Jehovan Todistaja tuttavalleni joten jäin ateismin kanssa itsekseni. Toisaalta olen hyvin tyytyväinen sillä Totuus on Totuus enkä mieluusti uskonasioissa tai hengellisissä asioissa valehtele.

      • teisitinen

        Oletko sinä tällä hetkellä positiivinen vaiko negatiivinen ateisti? Sinällään ateistilla on jokin usko; elollinen maapallolla on syntynyt alkuliemestä, ihminen syntyy ja kuolee, ennen sitä eikä sen jälkeen hän ei ole olemassa jne. On siis jonkinlainen usko tai uskomus, joka poissulkee Luojan.

        Minusta Jumalan poissulkeva usko vaatii paljon uskoa. No, jotkut eivät ajattele koko asiaa, mistä tulee ja minne menee, tai mitä on maailmankaikkeus, tai muuta "turhaa" ajattelua.

        Uskon ja toivon, että sinäkin pääsisit kokemaan hetken, jolloin pyydät Luojaasi avuksesi ja lunastajaksesi, pääsisit, armosta, Jumalan lapseksi, elämän Tielle. Minun todellinen elämäni alkoi silloin, kun Hän tuli luokseni.


    • kalle334

      Tämäkin ketju kertoo siitä, että monelta esikoislestadiolaiselta kahdeksas käsky on jäänyt unohduksiin.
      Ja ensimmäisessä käskyssä mainitun Jumalan rinnalle on noussut muita jumalia.

      Esikoislestadiolaiset ovat vaarallisella tiellä, toivottavasti heidän opettajansa puuttuvat menoon, ennekuin myöhä tapaa.

      • Eks-muuta-voisanoa

        Höpö höpö. Kukaan ei pidä ketään jumalaa korkeampana eikä edes saman arvoisena. Lopeta jo noi typerät tyhjänpäiväiset fraasit.


    • Uusikäsky

      Olen miesmuistini käynyt seuroissa . Olen saanut herätyksen ja minut on johdatettu vastaanottamaan armo eli olen päässyt uskomaan itseni armosta autuaaksi.
      En ikinä lähde tästä rakkaasta seurakunnasta ,vaikka muut hylkäisi niin minulla ei ole varaa. Tässä Esikoislestadiolaisessa seurakunnassa on kaikki mitä tarvitsen ja sen ylikin ,kuten esim tuo luottamus vanhimpien ja saarnaajienkin sekä vielä seuraluntalaistenkin kesken. Siinä ilmenee keskinäinen rakkaus .Vaikka rakkaudessamme -ainoan käskyn noudattamisesta paljon on puutteita , niin kyllä sekin tuntomerkki kuitenkin kirkkaana loistaa.

      Uudet tuulet jotka vakuuttavat ettei rakkautta vanhimpiin tarvita on ainoan käskyn me mitätöimistä ja yllättävissä Jumalan vastustajan leiriin.

      • piippaappuup

        Voi sinua raukkaa, kun et erota, mitkä tuulet nyt puhaltaa....


      • teuta0115

        "uusikäsky"
        -
        Mies muisti ! on nykyisin 3.5 vuotta ei enempää , voisimmepa
        tuta asioita sillä aikavälillä sinäkö toimit. ?
        -
        sanasi en koskaan lähde tästä seurakunnasta , viittaa Pietarin
        sanoihin jotka hän lausui Jeesukselle ehtoollisella ...
        -
        johon Jeesus vastaa ,ennen kuin kukko laulaa sinä olet minut
        kolme kertaa kieltänyt. . . ja niin tapahtui. . .
        -
        Joh. 12:45. Ja jooka näkee minut , näkee hänet, joka on minut lähettänyt. 46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei
        yksikään , joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen ,, 47. . ."


      • raskasonaika

        "Uudet tuulet jotka vakuuttavat ettei rakkautta vanhimpiin tarvita on ainoan käskyn me mitätöimistä ja yllättävissä Jumalan vastustajan leiriin."

        En tiedä mikä on Jumalan vastustajan leiri, selitätkö siitä hieman lisää.

        Toiseksi rakkautta vanhimpiin vahvistaisi äärettömästi jos joku tietäisi kuka heidät on valinnut seurakunnan neuvojen antajaksi ja pyyteettömän rakkauden kohteeksi. Kyllä koko uskoani ohjaavien ihmisten valinnasta pitää tietää, jotta heitä voi elämääni ohjaavina opettajina rakastaa ilman epäilyksiä.

        Tämä on minulle äärimmäisen raskas paikka. Tiedän kyllä miten kristillisyyden sananpalvelijat ja yhdistyksen hallitus on valittu. Nyt olen joutunut ymmärtämään että vanhimpien, eli kristillisyyden hengellisen hallituksen valinnasta minulla ei ole mitään käsitystä. Tiedätkö sinä? Voiko joku kertoa asiallisesti miten se tapahtuu?


      • piippaappuup

        TH Helsingistä palloilee yhdistyksen hallituksessa ja toimii runnojana kuin narsisti, mutta häntä ei ole koskaan oikeilla vaaleilla valittu, valitettavasti hän näytti totiset karvansa vasta edeltäjänsä kuoleman jälkeen, jolta epävirallisesti paikan peri.


      • piupaupilli
        piippaappuup kirjoitti:

        Voi sinua raukkaa, kun et erota, mitkä tuulet nyt puhaltaa....

        Eriseuran tuulet puhaltaa!


      • Johdatuksessa
        raskasonaika kirjoitti:

        "Uudet tuulet jotka vakuuttavat ettei rakkautta vanhimpiin tarvita on ainoan käskyn me mitätöimistä ja yllättävissä Jumalan vastustajan leiriin."

        En tiedä mikä on Jumalan vastustajan leiri, selitätkö siitä hieman lisää.

        Toiseksi rakkautta vanhimpiin vahvistaisi äärettömästi jos joku tietäisi kuka heidät on valinnut seurakunnan neuvojen antajaksi ja pyyteettömän rakkauden kohteeksi. Kyllä koko uskoani ohjaavien ihmisten valinnasta pitää tietää, jotta heitä voi elämääni ohjaavina opettajina rakastaa ilman epäilyksiä.

        Tämä on minulle äärimmäisen raskas paikka. Tiedän kyllä miten kristillisyyden sananpalvelijat ja yhdistyksen hallitus on valittu. Nyt olen joutunut ymmärtämään että vanhimpien, eli kristillisyyden hengellisen hallituksen valinnasta minulla ei ole mitään käsitystä. Tiedätkö sinä? Voiko joku kertoa asiallisesti miten se tapahtuu?

        Samoin valitaan vanhimmat ruotsissa kuin saarnaajat ja lähetysmiehet täällä Suomessakin. Vanhimmat etsivät joukkoonsa täydennystä he toimivat(ruotsissa) samoin kuin meillä lähetysmiehiä "asetetaessa" heidän "Tiedustelunsa/keskustelut saattavst ulottua myös erilmaihin. ( Samoinen kuin Suomeen tehtävistä lähetysmiehistä voidaan keskustella vanhimpien kanssa)
        Seurakunta luottaa/ valtuuttaa saarnaajat toimimaan Jumalan, Pyhän Hengen ja rukouksen johdatuksella tässä vastuullisessa asettamistyössä. Tämä valtuutus on uskottu tähän prosessiin ja luotamme kolmiyhteisen Jumalan johtavan seurakuntaansa joka työssä ja toimessa.


      • 87688955
        piippaappuup kirjoitti:

        TH Helsingistä palloilee yhdistyksen hallituksessa ja toimii runnojana kuin narsisti, mutta häntä ei ole koskaan oikeilla vaaleilla valittu, valitettavasti hän näytti totiset karvansa vasta edeltäjänsä kuoleman jälkeen, jolta epävirallisesti paikan peri.

        Piiipuuuupaa th on mies paikallaan
        Luulis et ei paljoo purista mitä kristityt tekee
        Huolehdi vaan et eriseuraan lähteneet kuolevat hyvällä omallatunnolla ettei tule turhan kuuma


      • varmastion
        piippaappuup kirjoitti:

        TH Helsingistä palloilee yhdistyksen hallituksessa ja toimii runnojana kuin narsisti, mutta häntä ei ole koskaan oikeilla vaaleilla valittu, valitettavasti hän näytti totiset karvansa vasta edeltäjänsä kuoleman jälkeen, jolta epävirallisesti paikan peri.

        TH ON TOTUUDEN TORVEEN PUHALTAJA!


      • 3544567564
        varmastion kirjoitti:

        TH ON TOTUUDEN TORVEEN PUHALTAJA!

        Jos helvilää tarkoitat, olet pahasti erehtynyt, hän on pyrkyri, joka survoo alemmat
        ja nuolee ylemmät.
        Ja opillisesti enemmän metsässä kuin paavi.


      • iteootpyrkyri
        3544567564 kirjoitti:

        Jos helvilää tarkoitat, olet pahasti erehtynyt, hän on pyrkyri, joka survoo alemmat
        ja nuolee ylemmät.
        Ja opillisesti enemmän metsässä kuin paavi.

        Älä selitä,lopeta itse se purtsin puntin nuoleskelu,räkä valuu tänne asti!


      • AivanKamalaa

        Rakkautta tarvitaan muihinkin kuin vanhimpiin. Myös kirkon piispoihin ja paimeniin.
        Luottamusta ei voi kuitenkaan vaatia autuuden menettämisen uhalla.
        Sellainen oppi ei ole Jumalasta.
        Kyllä te ihmisten palvojia olette.


      • piippaappuup
        varmastion kirjoitti:

        TH ON TOTUUDEN TORVEEN PUHALTAJA!

        TH on väärydellä astunut hallitukseen ja vääryydellä hallitsee. Palon pahaa saanut aikaan ja saanee edelleen.


      • Rakastamattomuusvaatimus
        AivanKamalaa kirjoitti:

        Rakkautta tarvitaan muihinkin kuin vanhimpiin. Myös kirkon piispoihin ja paimeniin.
        Luottamusta ei voi kuitenkaan vaatia autuuden menettämisen uhalla.
        Sellainen oppi ei ole Jumalasta.
        Kyllä te ihmisten palvojia olette.

        Saattaa niitä palvojia vielä ollakin,vaikka uskoakseni he ovat poistuneet uusien tuulien mukana saarnaamaan rakkaudettomuus vaatimusta vanhimpia vastaan.
        Onko uusi käsky peruttu uudessa tuulessa?


      • kukaaneiolepyhä

        Etkö tiedä ettei jumalan poika asu ihmisen tekemissä rakennuksissa,
        missä roikkuu kaikenlaisia ikonia,sekä muka hartautta edistäviä
        "talismanneja".Kovin alhaisena pidätte kirkastettua persoonaa.
        Jeesus Nazaretilainen on palannut taivaan valtakuntaan,ja istuu
        isänsä YAHWEn oikella puolella,josta hän tulee tuomitsemaan kansat.
        Miljoonilta ihmisiltä on mennyt kaikki aika hukkaan liittymällä kaiken-
        karvaisiin lahkoihin,ja vielä lisäksi heillä on OTSAA kutsua itseään
        kristityiksi.Viimeisen apostolin kuoltua,kristillisyys kuoli sen mukana.


    • selitysmiehet

      Oliko Suomessa yksimielisesti päätetty ottaa sakramentit itselle vuonna 2014, kun siitä oikein kiitoskirjekin tuli Ruotsista?
      Vai oliko Ruotsissa ollut valheellinen hengen ilmoitus ja siksi kiitoskirje oli pelkkää potaskaa?

      Ruotsalaisten olisikin hyvä selittää suomalaisille tolloille, että oliko
      a. hengenilmoitus valheellinen vai
      b. kiitoskirje valheellinen

      • totuuttapyydän

        "selitysmiehet" Kysy rehellistä vastausta niiltä luopioilta, jotka muuttivat yhtä sanaa kokouksen jälkeen, kun vanhimmille oli uskoteltu yksimielisyys ja päätös sakramenteistä. He Juudakset kyllä sen tunnossaan tietävät, vaikka hengellinen huoruus on yhtä tunnotonta, kuin luonnollinenkin. Oletkos kuullut nauhalta HP:n puhuvan "päätöksestä" tiedotteen jälkeen??


      • Eivalhetta

        Kyllä itselleni on ainakin selvää, että Ruotsissa on ollut eri kuva tilanteesta kuin Suomessa. Ei kai he nyt vastoin totuutta päätöksestä kiittäisi kirjallisesti, ellei sellaista heidän käsityksensä mukaan olisi tehty.

        Pakko joidenkin vanhempien veljien näköjään vikaa lapinmaalta etsiä.


    • taitaakiehua

      MITÄ IHMETTÄ TE ERIKOISET JAKSATTE JAUHAA AINA VAAN EHTOOLLISASIASTA.TAITAA TEILLÄ OLLA HEINÄÄ HATTU TÄYNNÄ KUN ETTE YMMÄRRÄ VIELÄKÄÄN ETTÄ JUNA MENI JO JA JÄITTE ASEMALLE RUIKUTTAAN.

      • totuus_ei_kiehu

        Niin jäätiin asemalle kun vihollinen lähti junaa ohjaamaan väärälle raiteelle. Me olimme asemalaiturilla surullisia kun katselimme teidän omahyväisiä jopa ilkkuvia kasvoja junanne ikkunassa. Junanne joka on matkalla kadotukseen.

        Me emme muuttaneet mitään sakramenttien osalta meillä ei ole myöskään mitään tarvetta ymmärtää mitään uusia kaste juttuja. Jatkamme vanhassa, kuten aina ennenkin.


      • oletjohomeessa
        totuus_ei_kiehu kirjoitti:

        Niin jäätiin asemalle kun vihollinen lähti junaa ohjaamaan väärälle raiteelle. Me olimme asemalaiturilla surullisia kun katselimme teidän omahyväisiä jopa ilkkuvia kasvoja junanne ikkunassa. Junanne joka on matkalla kadotukseen.

        Me emme muuttaneet mitään sakramenttien osalta meillä ei ole myöskään mitään tarvetta ymmärtää mitään uusia kaste juttuja. Jatkamme vanhassa, kuten aina ennenkin.

        Pysy ihmeessä sielä mätänevässä kirkossasi:)


      • uskovaeräsvaan

        "taitaakiehua
        19.1.2017 10:35
        MITÄ IHMETTÄ TE ERIKOISET JAKSATTE JAUHAA AINA VAAN EHTOOLLISASIASTA.TAITAA TEILLÄ OLLA HEINÄÄ HATTU TÄYNNÄ KUN ETTE YMMÄRRÄ VIELÄKÄÄN ETTÄ JUNA MENI JO JA JÄITTE ASEMALLE RUIKUTTAAN"

        Mitä te separatistit noin julkeasti mellastatte, että capslock on koko teksinä päällä. Niin kauan jauhamme, vääryyttä vastaan, kun elonpäiviä riittää, jotta tekin vielä tulisitte tuntoihinne pahoista töistänne. Hajotitte Jeesuksen lauman hajalle, sudet raatelee lauman sisällä, eikä armoa tunne. Puolustellaan valheellisesti Raamattua väännellen pahoja töitä.


      • 07790
        uskovaeräsvaan kirjoitti:

        "taitaakiehua
        19.1.2017 10:35
        MITÄ IHMETTÄ TE ERIKOISET JAKSATTE JAUHAA AINA VAAN EHTOOLLISASIASTA.TAITAA TEILLÄ OLLA HEINÄÄ HATTU TÄYNNÄ KUN ETTE YMMÄRRÄ VIELÄKÄÄN ETTÄ JUNA MENI JO JA JÄITTE ASEMALLE RUIKUTTAAN"

        Mitä te separatistit noin julkeasti mellastatte, että capslock on koko teksinä päällä. Niin kauan jauhamme, vääryyttä vastaan, kun elonpäiviä riittää, jotta tekin vielä tulisitte tuntoihinne pahoista töistänne. Hajotitte Jeesuksen lauman hajalle, sudet raatelee lauman sisällä, eikä armoa tunne. Puolustellaan valheellisesti Raamattua väännellen pahoja töitä.

        Purtsin ja Irjatädin jaloissa on varmaan kivaa


      • todellistaeriseuraa
        uskovaeräsvaan kirjoitti:

        "taitaakiehua
        19.1.2017 10:35
        MITÄ IHMETTÄ TE ERIKOISET JAKSATTE JAUHAA AINA VAAN EHTOOLLISASIASTA.TAITAA TEILLÄ OLLA HEINÄÄ HATTU TÄYNNÄ KUN ETTE YMMÄRRÄ VIELÄKÄÄN ETTÄ JUNA MENI JO JA JÄITTE ASEMALLE RUIKUTTAAN"

        Mitä te separatistit noin julkeasti mellastatte, että capslock on koko teksinä päällä. Niin kauan jauhamme, vääryyttä vastaan, kun elonpäiviä riittää, jotta tekin vielä tulisitte tuntoihinne pahoista töistänne. Hajotitte Jeesuksen lauman hajalle, sudet raatelee lauman sisällä, eikä armoa tunne. Puolustellaan valheellisesti Raamattua väännellen pahoja töitä.

        Ehhehe,vapaan tyylin porukka se lähti kun annikki tähti:)


      • Piippaappuup
        07790 kirjoitti:

        Purtsin ja Irjatädin jaloissa on varmaan kivaa

        Kyllä Herran Jeesuksen seurassa on hyvä olla.


      • sevaaraon
        Piippaappuup kirjoitti:

        Kyllä Herran Jeesuksen seurassa on hyvä olla.

        Ettei tuo tunne tulekin vaan lihasta kun sielä kirkon pylväitä,urkuja ja maalauksia kahtelee? Taitaapi tulla.


      • pakkoneuvo

        Etkö "taitaakiehua" muista enää, että kiistahan on sakramenttien pakko-otosta itselle, ei muusta. Muu on sitten lisätty matkan varrella ja muusta on turha keskustella tämän hajaannuksen yhteydessä.

        Lyhyesti:
        -toiset halusivat sakramentit itselle, mikä johtaa lahkolaisuuteen ja oman kirkon perustamiseen.
        -toiset halusivat jatkaa entiseen tyyliin eli pitää sakramentit kirkossa ja toimia kirkon sisäisenä herätysliikkeenä edelleen.

        Ainut syy sakramenttiseparatismiin oli Ruotsista tullut määräys ja siihen kuuluva pakko nöyrtyä määräyksen alle.


      • anneli12345
        totuus_ei_kiehu kirjoitti:

        Niin jäätiin asemalle kun vihollinen lähti junaa ohjaamaan väärälle raiteelle. Me olimme asemalaiturilla surullisia kun katselimme teidän omahyväisiä jopa ilkkuvia kasvoja junanne ikkunassa. Junanne joka on matkalla kadotukseen.

        Me emme muuttaneet mitään sakramenttien osalta meillä ei ole myöskään mitään tarvetta ymmärtää mitään uusia kaste juttuja. Jatkamme vanhassa, kuten aina ennenkin.

        On se sepe ihme kun täällä puhut rumasti ja tuomitset vaikka toista väität. Ole rehellinen myös nimelläsi! Se olisi reilua peliä, nyt on kaksinaamaistaa.Ei riitä se, että sanoo välillä kiitos Jeesus hallelujaa!


      • Mistälöydänpakotetut
        pakkoneuvo kirjoitti:

        Etkö "taitaakiehua" muista enää, että kiistahan on sakramenttien pakko-otosta itselle, ei muusta. Muu on sitten lisätty matkan varrella ja muusta on turha keskustella tämän hajaannuksen yhteydessä.

        Lyhyesti:
        -toiset halusivat sakramentit itselle, mikä johtaa lahkolaisuuteen ja oman kirkon perustamiseen.
        -toiset halusivat jatkaa entiseen tyyliin eli pitää sakramentit kirkossa ja toimia kirkon sisäisenä herätysliikkeenä edelleen.

        Ainut syy sakramenttiseparatismiin oli Ruotsista tullut määräys ja siihen kuuluva pakko nöyrtyä määräyksen alle.

        Osa seurakunnassa otti vapaaehtoisesti neuvot vastaan. Ne jotka eivät ottaneet neuvoa vastaan siirtyivät Esikoiset ry.een . Missä ovat nämä pakotetut? Olisi mielenkiintoista keskustella pakotetun ihmisen kanssa.


      • naulan.kanta

        Suomessa syntyi yksimielinen halu ottaa sakramentit itselle kuten Ruotsissakin on otettu.
        Käänyttiin lapinvanhinten puoleen asian tiimoilta ja vanhimmat yksimielisesti näyttivät vihreää valoa. Lähettiin vielä saarnaajista muodostettu lähetystö neuvottelemaan, mutta yllättäen ennen suomalaisten saarnaajien pääsyä Ruotsiin saatiin kiitoskirje Lapista Suomen saarnaajien yksimielisestä pätöksestä ottaa sakramentit itselle.
        Yksimielisesti loppiaisena 2016 tehtiinkin sitten päätös, joka yksimielisesti otettiin käytäntöö joka paikkakunnalla. Muutama saarnaaja pyysi päästä hyllylle ja heidät päästettiin sinne.

        Kaikki on tapahtunut niin vapaaehtoisesti ja rakastavaisesti, että jumalattomilla hiirillä ja rotilla ei ole edes aavistusta moisesta jaloudesta, avoimuudesta ja rehellisyydestä.


      • 1122111
        naulan.kanta kirjoitti:

        Suomessa syntyi yksimielinen halu ottaa sakramentit itselle kuten Ruotsissakin on otettu.
        Käänyttiin lapinvanhinten puoleen asian tiimoilta ja vanhimmat yksimielisesti näyttivät vihreää valoa. Lähettiin vielä saarnaajista muodostettu lähetystö neuvottelemaan, mutta yllättäen ennen suomalaisten saarnaajien pääsyä Ruotsiin saatiin kiitoskirje Lapista Suomen saarnaajien yksimielisestä pätöksestä ottaa sakramentit itselle.
        Yksimielisesti loppiaisena 2016 tehtiinkin sitten päätös, joka yksimielisesti otettiin käytäntöö joka paikkakunnalla. Muutama saarnaaja pyysi päästä hyllylle ja heidät päästettiin sinne.

        Kaikki on tapahtunut niin vapaaehtoisesti ja rakastavaisesti, että jumalattomilla hiirillä ja rotilla ei ole edes aavistusta moisesta jaloudesta, avoimuudesta ja rehellisyydestä.

        Joko olet trolli tai täysin tietämätön separatismin vaiheista.


      • Kitara_gunnar

        Sarkasmitutka kannattaa käydä huollattamassa...


    • Lapin_vanhimpien_vanhin

      En kyllä hyväksy tätä nykyseuroje maallistuneisuutta. Seuroihin tullaan jumalattomien rakentamia teitä pitkin minkä lie pakanoiden rakentamilla autoilla jotka on vielä ostettu kirjanoppineilta anekauppiailta. Hävetkää. Seuroihin saa ja pitää tulla vain hevosreellä, soutuveneellä tai potkukelkalla. Peltoja, ojia, puroja ja polkuja pitkin, pitäkööt pakanat asfalttitiensä. Kivillä kännykän vilkuilijoita pitäisi.

      • hampaatonlappilainen

        Poronpurijat taas vauhdissa.


    • 7770

      Lukekaa luopiot, "totuuttapyydän" kirjoitus. Siinä on lyhyesti se, miten asiat meni. Kysykää HP:ltä Ja SS:tä, jos voisivat olla edes nyt rehellisiä, kun kysytään asiasta.

      • ystävänterveiset

        7770,rauhoitu,ja lue raamattua itsenäisesti.Et tarvitse epämiellyttäviä
        harhauttajia.On paljon parempi olla yksin kuin olla nenästä vedetty
        lahkolainen.Et ole saanut mitään tuomiota vaikka et koskaan liittyisi
        mihinkään kristikunnan porukkaan.Raamattuun pohjautuva tieto
        tulee antamaan sinulle tyydytyksen jota kukaan pirullinen väärän
        opin julistaja ei kykene sinulta riistämään,silloin olet vahvoilla.
        Rohkeutta ystäväni,rohkeutta.


    • yksinäinen-

      Sama minulla. Yksinäinen. Ei kukaan pidä yhteyttäkään. Odotan, että joku edes soittaisi joskus. Itse pidin yhteyttä, mutta koin sen hyvin yksipuoliseksi, joten en enää jaksanut.

      • hipoorikollisuutta

        Te yksinäiset.Pitäkää yhteyttä toisiinne,niin silloin ette ole enää yksin.
        Meitä,kirkkoihin pettyneitä on maapallolla miljoonia.Me emme perusta
        kirkkoja eikä synagoogeja,ei temmppeleitä eikä rukoushuoneita,koska
        se ei ole raamatun mukaista.Jeesus julisti niityillä,ja rinteillä antaen
        esimerkin kirkkojen tarpeettomuudesta.Turhaa ajan sekä varojen
        tuhlaamista.Paljon rohkeutta tarvitaan nykyään,koska on niin paljon
        harhauttajia jeeuksen nimissä.


    • Enminäuskalla

      Uskonnottomana yksin olokin on paljon helpompaa, uskon vouhotukset ja kouhotukset sekoittavat ihmiset, se on näilläkin sivuilla helposti nähtävissä. Tervetuloa itsenäinen, rohkea ajattelu ja terve itseluottamus!

      • eikolehtihaavia

        enminäuskalla,sinä sen sanoit.Ole lujana,ja tutki itsenäisesti ilman
        sepustajia,jotka vievät harhaopeillaan sinut täydelliseen kurjuuteen.
        Jos yksikään saarnaaja pyytää sinulta rahaa,hän edustaa silloin paholaista.Raamattuun uskominen on "ILMAISTA".Jeesus ei koskaan
        kulkenut kolehtihaavin kanssa julistaessaan hyvää uutista.Kristitty
        auttaa toista kristittyä pyytämättä.


    • dixhy

      Miksi vain kävit. olisit myös uskonut, .... no..... ei sitä kait voi ottaa sitäkään.

      • turhuuttakaikki

        dixhy,puhut halkinaisella kielellä,sanoisi vanha intiaani.Miten rehellinen
        totuutta janoava voi uskoa,jos saa virheellistä tietoa,joka sotii raamatun pyhiä kirjoituksia vastaan.Kukaan ei ole kelvollinen opettamaan toista taivaan valtakunnan päätöksistä.Apostolien kuoltua
        ei ole uusia asetettu siihen virkaan.Paavikaan ei ole mitään,ei yhtään
        mitään.Pelkkä kaapuun pukeutunut harhaoppinen,ja lisäksi politikko.


    • unohdalahkot

      Älä anna periksi.Kenenkään ei tarvitse istua kuuntelemassa puolitotuuksia.Onhan sinulla oma raamattusi.Tutki sitä itsenäisesti,
      ja hae seuraa samankaltaisista henkilöistä jotka eivät ole mistään
      "järjestäytyneestä porukasta kotoisin".Saat nauttia "salaista mannaa"
      ja kun löydät raamatusta totuuksia,ne tulevat tekemään sinut vapaaksi
      kaikista harhaopeista.Meitä raamattu-oppilaita on hajallaan ympäri
      maapalloa,me kaikki olemme pettyneitä kristikunnan sotiin ja petoksiin.
      Jossakin voi olla nettiyhteyskin,samoin ajatteleviin totuudellisiin
      tutkijoihin.Me emme ole mitään Hihhuleita",vaan järjellisiä tutkijoita.

      • tutkitaanjärjellä

        täällä hilluu joku aamuvirkku "järjellinen" tutkija, väittää olevansa
        hyvää päivän jatkumoa vaan!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe