Mitä tehdä miehen kanssa? Miten päästä yli?

Mmmknl

Eli rakastuin mieheen heti ensisilmäyksellä ja oikeastaan jo ennen kuin tavattiin. Mies kuitenkin suhteemme alussa, vielä silloin kun seurusteltiinkin virallisesti, katseli pitkään ja jatkuvasti muiden naisten kuvia ja haukkui minua. Metsästi siis muita naisia ja oli minun kanssani, kun ei parempaa sillä hetkellä ollut. Pilkkasi joka ikistä asiaa ulkonäössäni, kropassani, kasvoissani, luonteessani. Vertaili muihin naisiin, halusi että pukeudun paremmin, alan käymään salilla ja meikkaan enemmän, värjään hiukseni. Täysi kusipää siis.

Olen halunnut erota jo useaan kertaan, hän taas ei. Ollaan oltu puolitoista vuotta yhdessä, ja puhuttu nämä asiat selviksi. Hän kuulemma rakastaa minua, eikä halua ikinä erota. Ei kai eh katsele enää muita naisia, mutten oikein usko vieläkään. Olen tullut todella epävarmaksi ja itsetuntoni on aivan pohjalla. En meikkaa enkä pukeudu enää mieheni ollessa paikalla, koska tunnen itseni maaiman inhlttavimmaksi miehen silmissä. En halua lähteä minnekään enkä tykkää hänen kosketuksestaan, koska silloin hän häpesi minua ja on puristellut "läskejäni" (olen siis hoikka, tai no liian laiha..). Tämä siis vaikuttaa todella paljon molempiin ja itse olin jo valmis luovuttamaan. Teinkin typerän tempun, joka olisi ollut hyvä syy jättää minut, mutta mies päätti yrittää koska rakastaa minua ja haluaa olla kanssani loppuelämäni.

Nykyyään kaikki on siis periaatteessa hyvin, mies ei enää hauku, ei tosin kauheasti kehukaan tai "ihaile" niinkuin mielestäni kuuluisi. Jos rakastaa, eikö silloin toinen ole se maailman täydellisin, millään muulla ei ole väliä? Mies on pyytänyt anteeksi, itkenyt katuvansa, mutta en vaan tunnu pääsevän yli. Minulla on aina ollut melko huono itsetunto ja olen kokenut todella kamalia suhteita. Kuvittelin että tämä mies rakastaisi minua juuri sellaisena kuin olen, mutta alisti ja painoi minut ihan maan rakoon. Nyt sanoo että haluaisi minun olevan oma itseni, koska rakastaa minua, eikä yrittävän olla parempi.

Haluaisin päästä tästä yli, jotta näkisin onko suhteestamme mihinkään, mutta en vaan osaa enää olla oma itseni tai olla tyytyväinen mihinkään itsessäni. Minusta on tullut todella arka, surullinen ja epävarma. Haluaisin tuntea itseni joskus vielä kauniiksi ja kelpaavaksi. Olisiko kenelläkään neuvoja tai kokemusta? :/

22

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivanhullua

      Ei todellakaan ole kokemusta vastaavasta, toivottavasti ei kenelläkään muulla.

      Mitä ihmettä oikein ajattelet tai haet tuollaisesta SEURUSTELUsuhteesta, jossa itsetuntosi hävitetään, itsevarmuutesi naisena on nolla ja tiedät sekä tunnet, ettei sinua rakasteta tai arvosteta. Oletko masokisti vai muuten vain haluat olla marttyyrin roolissa?

      On ihme, jos rakastat ihmistä, joka tekee sinulle tuon kaiken, mitä miehesi on saanut aikaan. En voi ymmärtää, onneksi ei minun tarvitsekaan.

      Ehkä joskus käsität, että sinun elämäsi on sellainen, millaiseksi sinä sen rakennat.

      • kjddsagoaskg

        Olet aito marttyyri ja "parantaja" ja miehesi ehkäpä sellainen, joka nauttii siitä, että te molemmat keskitytte hänen elämäänsä, hänen ongelmiinsa ja häneen kaikkinensa. Jos se sinulle sopii, mikäs siinä. Mies rakastaa itseään, ei sinua.


    • Mmmkln

      En jotenkin tajunnut tilannetta aluksi, ajattelen että jos muutun, niin mies alkaa pitämään minusta. Tyhmää..
      Nyt on kuitenkin mieskin erilainen, en vaan osaa luottaa siihen, että myös ajattelee eri tavalla kuin tuolloin.. miksi olisi kanssani jollei rakastaisi..? Kun ensimmäisen kerran sanoi että tämä on tässä ja hyvää loppuelämää, mies oli todella rikki.. viime toukokuusta asti on ehkä ollut huomattavasti huomaavaisempi, mutta itse en usko yhteenkään kehuun tms. noiden vanhojen juttujen takia.. pelkään että olen vain vainoharhainen, että mies rakastaa nyt minua oikeasti, mutta en vain usko sitä.

      Onko täysin typerää? :S

      • Poistu

        Ei ole typerää, koska minäkin arvelen, että tuskin hän ajattelee eri tavalla. Miehesi ei vain sano noita enää ääneen koska on todennut menneensä liian pitkälle ja sen johtavan siihen, että uhkaisit taas lähteä.

        "Miksi olisi kanssani jollei rakastaisi..?" on lapsellisen sinisilmäinen kysymys ja kertoo että epäilet itsekin sitä rakkautta olevankaan. Hän ehkä haluaa pitää sinut elämässään koska saa sinulta asioita mitä hän tarvitsee, ei siihen tarvita rakkautta. Hänellä ei siksi olisi edes tarvetta ihailla tai osoittaa spontaania hellää kiintymystä kuten rakastavaiset tekevät. Hän ei anna sinulle AIDOSTI kannustusta tai kokemusta, että olisit arvokas ja hyväksytty kaikin tavoin, ja siksi epäilet hänen rakkauttaan. Olet huomannut että ne ovat vain sanoja: ei tunnu oikealta, ei riitä. Hän vain sanoo, mitä arvelee sinun haluavan kuulla. Tulet toivottavasti vielä huomaamaan, että kun joku rakastaa sinua aidosti sinut kokonaan hyväksyen, et koe siitä epäilyksen häivää.

        On erittäin todennäköistä, että jos ja kun hän vihdoin löytää jonkun mielestään paremman koska olit alunperinkin se second best, sinä jäät kuin nalli kalliolle vakuutteluista huolimatta. Hän ei tule ikävöimään. Mietit siis väärää kysymystä, sitä miten pääsisit yli huonosta kohtelusta. Sen sijasta sun pitäisi miettiä, miten pääset eroon ja yli ihmisestä joka ei tee sinua onnelliseksi. Eli sinuna lähtisin ja pysyvästi, etsi oikea rakkaus. Suhteenne on jo kasvanut kieroon ja itsekin ymmärrät, että suhde on jo tehnyt sinut epävarmaksi. Jos miehesi ei löydä parempaa, kiikkuu hän tuossa suhteessa juuri niin kauan kuin sinä sallit.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Joo joo, turha itkeä kun naiset aina niihin paskoihin pelimiehiin rakastuu. Rakastuit sen ulkonäköön ja luulit että komean miehen luonne on hyvä ja komea mies on myös hyvä rehellinen kumppani. turha siis itkeä omaa tyhmyyttäsi.

      • Mmmkln

        Ei nyt muiden silmissä välttämättä ole komea, itselleni aina ollut silti. Ja seurustellut vain muutaman kerran, ettei mikään pelimieskään ole ainakaan ennen ollut. Omaa vähän huonon itsetunnonkin, mutta silti olin liian huono ja halusi paremman.


    • Tsöh

      "En halua lähteä minnekään enkä tykkää hänen kosketuksestaan". Mikäköhän oli lisäksi "typerä temppusi" jonka miehelle teit.
      Teidän välillä mitään aitoa rakkautta ole koskaan ollutkaan, ei kummallakaan.

    • blondichka

      Millainen oli isäsi lapsuudessa vai mikä on syy että haet itsellesi toistuvasti satuttavaa kumppania? Jos isä oli kylmä, etäinen eikä antanut oikealla tavalla kehuja ja huomiota siitä on tullut sinun normi käsitys miehestä ja se vaatii paljon työtä tiedostaa tämä muuttaa omaa ajattelutapaansa.

      Oma isäni oli kyllä paikalla elämässäni mutta kuitenkin hyvin etäinen eikä koskaan juurikaan kehunut tai ilmaissut rakkauttaan jne niinpä deittailin monenmonta vuotta minulle epäsopivia miehiä ihan vaan, koska he huomioivat minut. Suurin osa heistä oli täysin k☆sipäitä mutta en siihen aikaan osannut pyytääkään enempää kun itse huomio oli minulle tarpeeksi.

      Se on todella tärkeää, että alat pitää itsestäsi ja rakennat taas identiteettisi ja minäkuvasi ehjäksi, jos haluat olla terveessä onnellisessa ihmissuhteessa. Kaikilla ihmisillä on omat mielipiteensä ja syyt käytökseensä (kumppanisi esim. Saattoi olla epävarma itsestään ja siksi haukkui sinua) mutta sinun pitää päättää, että pidät itsestäsi riippumatta muiden mielipiteistä. Jos koet ettei tämä onnistu nykyisen kumppanisi kanssa jätä hänet. Jos koet, ettet halua erota hänestä sinun täytyy antaa hänelle anteeksi ja päästä noista kommenteista yli. Itselleni on jooga harrastuksesta ollut tosi paljon apua vaikka se aluksi tuntui hitaalta ja tylsältä se tekee hyvää keholle ja mielelle, auttaa hengittämään, päästämään irti asioista ja jollain tapaa on tasapainottanut minua. En sano, että kaikille tämä sopisi mutta sinun täytyy löytää ne omat keinot vahvistaa itseäsi.

      • Mmmkln

        Isäni tuskin oli olemassa lapsuudessani, enkä edelleenkään ole oikein missään väleissä kummankaan vanhempani kanssa. Eli kyllä, vaikea lapsuus, ongelmallinen äiti- ja isäsuhde, rakkauden puute.. haluan kuitenkin uskoa, että lapsuudenkin kokemuksista pääsee yli, kun vaan tiedostaa asian ja rakentaa itseään tietoisesti varmemmaksi. Eli sieltähän helposti haavoittuva itsetuntoni ja heikko itsearvostukseni juontaa..

        Haluaisin oppia unohtamaan nuo kommentit, koska tuntuu, että ne vaikuttavat siihen millaisena näen tilanteen nyt. Onko mahdollista, että meillä on vielä onnellinen tulevaisuus, jos unihdetaan kaikki vanhat ongelmat? En vain tiedä miten unohtaa. Ja jos se ei auta, vaan tilanne jatkuu, niin sillon minä en ainakaan ole syypää, vaan on aika mennä eteenpäin kun viimeinenkin kortti on käännetty.

        Joogaamista olen aloitellutkin, mies ei enää tykkää että menen salille, koska ei halua että muutun pinnalliseksi ja vaihdan miehenkin salilla käyvään. Ei siis kiellä, muttei siitä pidäkään. Mutta joogaaminen on muutenkin stressaavalle luonteelleni hyvä ja sen avulla oppii helpommin tulemaan sinuiksi kehonsa kanssa. Onko kenties vinkkejä kotona joogailuun, hyviä sivustoja tms.?

        Kiitos ymmärtävästä vastauksesta! :)


      • psoepoke

        Ei sinun pidä unohtaa niitä kommentteja sillä tavalla, että jäisit saman miehen kanssa suhteeseen! Jos haluat että vaikea lapsuus ei enää ohjaa valintojasi, niin etsi sinua paremmin kohteleva mies, ja ala myös itse puhumaan itsellesi kunnioittavammin.

        Ei, onnellinen ja tasapainoinen tulevaisuus teillä kahdella ei ole uskoakseni mahdollinen. Se voi olla tyydyttävä, kelvollinen tms, ehkä jos käy hyvin, mutta ei onnellinen.


    • Oppeliini1

      "Onko mahdollista, että meillä on vielä onnellinen tulevaisuus, jos unihdetaan kaikki vanhat ongelmat? "

      "mies ei enää tykkää että menen salille, koska ei halua että muutun pinnalliseksi ja vaihdan miehenkin salilla käyvään"

      Teillä tulee olemaan mitä onnellinen tulevaisuus - VAIN kun kuljette eri teitä. Kumpikin omalla tahollaan.
      Mies ei laske sinua itsenäistymään, vahvistumaan henkisesti. Hän haluaa sinut uskollisen koiran asemaan ja on onnistunut siinä. Kokoa viimeiset voimanrippeesi ja tavarasi ja vaihda maisemaa. Ilman tuota miestä.

      Sinun on paljon parempi elää yksin. Täytä vapaa aikasi sinua henkisesti kehittävällätavalla oppimalla uusia asioita, hankkimalla muuta tekemistä joko toisen työpaikan tai harrastusten parissa.

      Tuo mies puhuu yhtä, tekee toista. Teoistaan mies/nainen tunnetaan. Puhe on halpaa ja sitä on helppo lässyttää mitä tietää toisen haluavan kuulla.

      • Mmmkln

        Hmm.. mutta kukaan muu ei pidä miestäni mitenkään ilkeänä, kaikki näkevät hänessä täydellisen poikaystävän. Mitä jos ongelma olenkin minä, joka ottaa itseensä niin herkästi ja pyörii menneissä? Minun vain pitäisi saada itsetuntoni kuntoon niin kaikki olisi hyvin? Tiedän että olisin ainakin tasapainoisempi yksin, mutta jos ongelma onkin minussa, luovutan ilman yritystä muuttua.

        Vai onko käsitykseni tilanteesta jo täysin hämärtynyt..? :o


      • Breikkiä

        Teillä saattaa tosiaan olla molemmilla huono itsetunto ja vaikeuksia elää itsenäisenä ihmisenä parisuhteessa. Mies esim. ei halua että menet salille jottet löytäisi sieltä parempaa, vaikka ymmärtänee itsekin, ettei toisen elämää saa rajoittaa omien itsetunto-ongelmien/epävarmuuden vuoksi. Olen samaa mieltä kuin yllä oleva, että tuo sinun haukkumisesi aikanaan on saattanut olla hänen keinonsa kohottaa omaa itsetuntoa toisen kustannuksella.
        Molempien pitäisi pystyä nyt kasvamaan henkisesti itsenäiseksi omaksi itsekseen, eikä peilata itseään toiseen tai toisen tunteita itseensä.
        Ehkä joku parin kuukauden breikki olisi paikallaan, ihan siis kunnon irtirepäisy eikä mitään roikkumista puolivillaisesti. Alat tekemään juuri niitä asioita mistä pidät, menet salille jne. Alat etsimään omaa minuuttasi ja hyvää oloa kehossasi, itsehyväksyntää. Jos 2 kk:n päästä tuntuu, että olet valmis jatkamaan suhdetta, ja mies olisi myös päässyt eteenpäin, voitte vielä onnistua hyvinkin.


      • Mmmkln

        Mies on tosiaan todella mustasukkainen, ollut koko ajan, vaikken ole antanut siihen mitään aihetta. Aluksi tämä ahdisti todella kun lenkille lähtiessä piti vakuutella ettei lähde treffeille, mutta siihenkin tottui. Jossain vaiheessa päätin sitten yrittää elää elämääni siitä huolimatta, mikä osaltaan on aiheuttanut riitoja.

        Mies on vähän lapsellinen vielä, siis nuori, esim. rahankäytön, vastuun ja puheidensa suhteen. Jos se nyt iästä on kiinni. Itse olen aina ollut itsenäinen, kiltti, sivistynyt, fiksu, herkkä. Opiskelen yliopistossa ja mies on enemmänkin amisnuori. Aluksi tällä ei ollut itselleni merkitystä mutta kun huomasin kuinka paljon se vaikuttaa käytökseen, aloin miettiä asiaa.

        Olen taukoa ehdottanut, eroakin monta kertaa, mutta mies ei jotenkin näe asiaa samalla tavalla. Uskon että hän luulee olevansa rakastunut ja haluaa ns. hyvän parisuhteen, mutta minä taas kaipaan sitä tosirakkautta, joka myös näytetään kaikin tavoin. Nyt vaan en ole varma huomaisinko edes jos sellaista olisi kun olen niin epävarma?

        Tullut tosi hyviä pointteja täällä ja vähän saanut selkeyttä omasn päähän, nyt täytyy vielä päättää miten edetä :)


      • Oppeliini1
        Mmmkln kirjoitti:

        Hmm.. mutta kukaan muu ei pidä miestäni mitenkään ilkeänä, kaikki näkevät hänessä täydellisen poikaystävän. Mitä jos ongelma olenkin minä, joka ottaa itseensä niin herkästi ja pyörii menneissä? Minun vain pitäisi saada itsetuntoni kuntoon niin kaikki olisi hyvin? Tiedän että olisin ainakin tasapainoisempi yksin, mutta jos ongelma onkin minussa, luovutan ilman yritystä muuttua.

        Vai onko käsitykseni tilanteesta jo täysin hämärtynyt..? :o

        Jokaisessa vastauksessasi kerrot lukijoille miehen epäkohdista. Ne todellakin ovat luotaantyöntäviä. Sinä jatkat kertomustasi kuinka pahan olon miehen käytös saa sinussa aikaan.

        On todellakin vaikea ymmärtää miksi et halua terveempää elämää. Mikä sinua kiehtoo tuossa vääristyneessä suhteessa? Ehkä sinä haluatkin vain valittaa, olet onnellinen vain kun saat olla onneton.?

        Mitä kieroutuneisuutta koet elää yksin sen ajan kun kokoat itsesi kasaan, vahtistat henkistä minääsi, opit uusia asioita, koulutat itseäsi enemmän ja olet valmis valitsemaan eri tason ystäviä?

        Tietysti valittaminen ja pahan olon pitäminen on niiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon helpompaa. Onhan se tututtua juttua :( .


      • Breikkiä
        Mmmkln kirjoitti:

        Mies on tosiaan todella mustasukkainen, ollut koko ajan, vaikken ole antanut siihen mitään aihetta. Aluksi tämä ahdisti todella kun lenkille lähtiessä piti vakuutella ettei lähde treffeille, mutta siihenkin tottui. Jossain vaiheessa päätin sitten yrittää elää elämääni siitä huolimatta, mikä osaltaan on aiheuttanut riitoja.

        Mies on vähän lapsellinen vielä, siis nuori, esim. rahankäytön, vastuun ja puheidensa suhteen. Jos se nyt iästä on kiinni. Itse olen aina ollut itsenäinen, kiltti, sivistynyt, fiksu, herkkä. Opiskelen yliopistossa ja mies on enemmänkin amisnuori. Aluksi tällä ei ollut itselleni merkitystä mutta kun huomasin kuinka paljon se vaikuttaa käytökseen, aloin miettiä asiaa.

        Olen taukoa ehdottanut, eroakin monta kertaa, mutta mies ei jotenkin näe asiaa samalla tavalla. Uskon että hän luulee olevansa rakastunut ja haluaa ns. hyvän parisuhteen, mutta minä taas kaipaan sitä tosirakkautta, joka myös näytetään kaikin tavoin. Nyt vaan en ole varma huomaisinko edes jos sellaista olisi kun olen niin epävarma?

        Tullut tosi hyviä pointteja täällä ja vähän saanut selkeyttä omasn päähän, nyt täytyy vielä päättää miten edetä :)

        Sinun ei tarvitse neuvotella breikistä miehen kanssa. Tee ratkaisu itse. Sinun elämä.

        Taidat tietää jo itsekin, että hän ei ole se oikea. Hyvä että kirjoitat tänne, näin saat pohtia ilman miehen vaikutusta onko suhteessa enemmän miinuksia kuin plusdia - sinun kannaltasi. Se on iso askel kohti itsenäistä ajattelua ja itsevarmuutta.


    • hjkio

      Ap:n on aika itse nähdä mies ihan totuuden mukaisesti.
      Mikä on sellainen mies, joka alistaa, latistaa, usein kutsutaan narsisteiksi.
      Mitä mies saa sinulta, elätätkö häntä ja osallistuuko hän lainkaan kuluihin. Jos näin on, että ei mitenkään, on syytä todella miettiä, miksi roikut hänessä.
      Varmasti on rankkaa päästää tai päästä irti suhteesta, sillä tuontapaisessa suhteessa mies on ilmeisesti kuitenkin sitten jossakin välissä esittänyt hyvää rakastajaa ja toisessa moittinut eli aivopessyt riippuvaiseksi toisen. Varsinkin jos saa sellaista hyvää itselleen, josta ei ole valmis luopumaan.

      Toisaalta oman huonon itsetunnon vuoksi saatat olla ns. läheisriippuvainen ja et päästä irti, vaikka näet että sinua hyväksikäytetään mitä julmimmin.

      Nyt kerrot, että mies on muuttunut, sitä vastoin itse tuntuisit olevan kurjassa kunnossa. Miten mies nyt on muuttunut edukseen, elätätkö häntä.
      Jos sinulla on hyvät välit vanhempiisi, koeta vaikka jutella heidän kanssaan. Tai sitten ole rohkea ja tilaa aika parisuhdeneuvontaan, löydät tiedot paikallisen seurakunnan nettisisuilta. Jos terveytesi on mielestäni jo laihtumisen vuoksi kovin alhaalla, tilaa aika lääkärille ja ehkä on syytä kertoa että tämä yhteinen elämä on syynä ja sama minkä kirjoitit jo tilatessa, että saisit ajan selliselle lääkärille, joka osaisi ottaa tämänkin asian mukaan hoitoon. Ehkä itse pyytäisin aikaa naislääkärille.

      Yhden miehen vuoksi ei kannata koko elämäänsä tuhota, sillä kirjoituksesi perusteella olet järkevä ihminen.
      Aina ja joka tapauksessa sinä itse teet päätöksen, ei tämä mies , eikä kukaan meistä vastaajista tai edes ne vanhempasi. Saatat tarvita eri näkökulmia sen oman päätöksesi tekemiseen ja tukeakin ulkopuolisilta ihmisiltä.

    • gaslighted

      jos et halua suhteesta lähteä niin ainakin sinun olisi hyvä oppia pitämään itsestäsi ja tehdä asioita jotka tekevät sinut iloiseksi. Sinun ei tarvitse pyytää hänen lupaansa. Monet joilla on ollut samanlainen suhde itseni mukaanlukien alkavat muuttaa itseään sellaiseksi että se toinen hyväksyy. Mutta mitä hyvänsä tekee ei se toinen ole tyytyväinen. Vaikka varsinainen haukkuminen loppuu niin kontrollointi jatkuu salakavalasti esimerkiksi mököttämisenä jos sinä menet jonnekin tai sinulla on hauskaa jonkun toisen seurassa. Ja jollain tavalla yrittämällä estää toisen itsetuntoa kasvamasta. Sehän saataisi johtaa suhteen ja sitä myötä kontrollin menetykseen. Joutuisivat etsimään jonkun uuden jota voisivat kontrolloida. Itsetunnon nousua mustasukkaiset ihmiset eivät voi sietää koska kokevat sen uhkana. Jos itsetunto kumppanilla kohoaa niin hän saattaakin huomata miten on tullut kohdelluksi ja ymmärtää että ei tarvitse olla sellaisen kanssa joka yrittää kontrolloida. Kun he huomaavat että toisen mitta on tullut täyteen niin muuttavat jonkun verran käytöstään ettei toinen lähde suhteesta ja voivat näin edelleen jatkaa kontrollointia. Kyseessä ei välttämättä ole narsisti mutta ihminen jolla on narsistisia piirteitä ja erittäin huono itsetunto. Mutta hänen itsetuntonsa on hänen itse korjattava ja sinun omasi. Syy miksi hän ei suostu taukoon on hänen pelkonsa että huomaat olevasi onnellisempi ilman häntä. Ja usein näin onkin kun on kyse kontrolloivasta kumppanista. Vasta kun huomaa pystyvänsä hengittämään ilman että toinen on koko ajan niskassa, näkee missä tilassa on elänyt. Silloin vihdoin pystyy nauttimaan elämästä ja tekemään omia juttuja ilman kyselyjä. Parisuhteen ei kuulu olla vankila. Kontrolloiminen ei ole rakkautta. Ole itsesi paras ystävä ja mieti mitä toivoisit parhaan ystäväsi tekevän tilanteessasi. Sitä paitsi usein ulkopuoliset luulevat että kontrolloija on todella mukava ja hurmaava ihminen. Sekin on taktiikka. Jos osaat englantia kannattaisi sinun lukea tekstejä aiheesta subtle emotional abuse, löytyy googlesta noilla sanoilla. Itse olen lukenut aiheesta paljon koska joskus on vain paha olo suhteessa mutta ei oikein tiedä miksi. Sitä vain miettii yksinään että onko minussa jotain vikaa kun kaikki ongelmat parisuhteessa tuntuvat olevan minun syytäni. Mutta syynä saattaakin olla henkinen väkivalta joka on hyvin salavihkaista syyllistämistä. Jos sinulla on jatkuva syyllisyydentunne kaikesta mitä teet niin voi olla kyse tästä. Toivottavasti saat itsellesi paremman itseluottamuksen

    • uodyu

      Ei hitsin viturat sentään! Ei tuo ole rakkautta. Se on riippuvuutta. Peräisin huonosta itsetunnosta "kelpaanko kenellekään".

      Jätä mies, ja elä yksin vähintään pari vuotta. Tee mitä haluat ja kehität itsetuntoasi ja -tuntemustasi.

    • kjdfölkjdf

      Taidat olla aika nuori nainen, jolle ei ole takanaan hyvää suhdetta/tietoa millainen on hyvä suhde. En ala neuvomaan, mutta mieti oletko onnellinen vai et ja toimi sen mukaan....

    • UnicornDream76

      Omasta kokemuksesta sanon: juokse ja lujaa. Enkä vitsaile.

      Itse törmäsin vastaavaan mieheen ollessani 15-vuotias ja systemaattinen aivopesu alkoi siitä. Päädyimme naimisiin asti ja vasta reilusti yli kaksikymppisenä päätin hakea eroa, kun olin saanut itsetuntoni takaisin muilla tavoin ja "kasvatettua munat" itselleni.

      Mies ei tuosta parane koskaan. Vaikka ei enää suoranaisesti sinua hauku, hän jatkaa aina muiden naisten katselua ja vertailua, vaikka sitä ei enää teekään verbaalisesti. Hyvin suurella todennäköisyydellä metsästää edelleen muita naisia (mutta pitää sinut koko ajan ykkösenään, jotta on joku aina varalla, kun kakkonen tai kolmonen lähtee).

      Sinulla ei tule olemaan ystäviä, ei huonolla tuurilla perhettäkään, harrastuksia tai omia menoja. Kaikki tehdään miehen kanssa ja mieluiten neljän seinän sisällä. Mies saa mennä, sinä et. Erota ei haluta ja jos yritetään, uhkaillaan jäämään vaikka itsemurhalla.

      Arvosta itseäsi sen verran, että haet itsellesi hyvän elämän ja miehen, jonka ansaitset. Miehen, joka sanoo sinun olevan kaunis aamulla kun heräät tukka pörrössä meikittä, miehen, joka puristaa sinua kevyesti takapuolesta kun laitat ruokaa ja kehuu, miten hyvältä se näyttää, miehen, joka poikakavereilleen kehuu millainen nainen hällä kotona on.

      Noita miehiä nimittäin on ja he ovat normaaleita, empaattisia ihmisiä. He eivät ole mitään pahiksia tai "kivoja kundeja", he ovat niitä perusmiehiä ja juuri sellaisen sinä ansaitset.

    • pahapahempimenneisyys

      Kyllä teidän suhde on jo kaluttu. Et koskaan pysty unohtamaan pahoja hetkiänne. Nyt kun yrität parantaa henkistä olotilaasi paremmaksi sekään ei käy miehelle. Ihan oikeesti. Jos et osaa tosta jäteläjästä erota käy juttelemassa vaikka tk psykologin kanssa. Sulla on selkeesti jäänyt kokematta turvallisuutta omilta vanhemmilta joka johtaa aina huonoon itsetuntoon ja ajatumiseen noille vajaille miehille. Anteeksi suora kommenttini mutta kun olen ollut nuorena just tuollanen taukki. Jätä se mies nyt ja uudista numerosi yht. tietosi niin että voit jättä menneen täysin taakse. Paranet henkisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe