Kajaaniin muutto

Kajaaniinehka

Kannattaako reilu 20 vuotiaan muuttaa kajaanin asumaan? Kajaanin hyvät j huonot puolet?

30

2040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stegs

      Miksipä ei. Tämä on sopivan kokoinen, kaikki tarvittava löytyy.

      Huonoja puolia? En keksi.

    • Ounounouounou

      Lueppa vähän aikaa tätä palstaa ja mieti sitten uudestaan :D.

      • Huomautan_vain

        Tavalliset ihmiset Kainuussakin käyttävät aikansa normaaliin elämään, eivät he roiku näillä palstoilla. Siksi moderoimaton suomi24 on Kainuun sekopäiden tihentymä, josta ei pysty päättelemään yhtään mitään.


      • Pettynytkainuu

        Älä muuta ikinä Kainuuseen!


      • hyvinjännä

        Miksi?


      • Ounounouounou
        Huomautan_vain kirjoitti:

        Tavalliset ihmiset Kainuussakin käyttävät aikansa normaaliin elämään, eivät he roiku näillä palstoilla. Siksi moderoimaton suomi24 on Kainuun sekopäiden tihentymä, josta ei pysty päättelemään yhtään mitään.

        Juu, on kajaanissa normaaliakin väkeä mutta tältä palstalta saa erittäin hyvän kuvan mitä se pahimmillaan on.
        Niin ja kuten tuossa jo porukka puhuikin; elä muuta huuhkajanvaaraan, pikku-kettuun (varsinkaan) tai lohtajalle (tämä on ehkä pienin paha näistä kolmesta).
        Pietarin asuntoihin ei kannata muuttaa jos ei ole ihan pakko.
        Kämpissä vetää ja ne ovat usein entisten narkkaireiden käytössä olleet joten hellan tuuletusritilän irroittamalla saattaa löytää jotahi aarteita entiseltä asukkaalta. Yleensä varmistuksen tähän saa tarkistamalla onko vesihanassa viellä ristikkoa sisällä vai onko se revitty sieltä piipun pesäksi.


      • Lohtajalainen
        Ounounouounou kirjoitti:

        Juu, on kajaanissa normaaliakin väkeä mutta tältä palstalta saa erittäin hyvän kuvan mitä se pahimmillaan on.
        Niin ja kuten tuossa jo porukka puhuikin; elä muuta huuhkajanvaaraan, pikku-kettuun (varsinkaan) tai lohtajalle (tämä on ehkä pienin paha näistä kolmesta).
        Pietarin asuntoihin ei kannata muuttaa jos ei ole ihan pakko.
        Kämpissä vetää ja ne ovat usein entisten narkkaireiden käytössä olleet joten hellan tuuletusritilän irroittamalla saattaa löytää jotahi aarteita entiseltä asukkaalta. Yleensä varmistuksen tähän saa tarkistamalla onko vesihanassa viellä ristikkoa sisällä vai onko se revitty sieltä piipun pesäksi.

        Niin siis mitä vikaa lohtajassa muka on. 2 vuotta olen täällä asunut (omistusasunnossa) ja mitään häiriöitä tai häiriköitä en ole tavannut. Ehkä se on enemmän kiinni siitä missä porukoissa pyörii ja jos harrastaa kello 2 aikaan yöllä jotain yöjuoksua niin voihan se joku spurgu vastaan hoiperrella.


      • Ounounounoun
        Lohtajalainen kirjoitti:

        Niin siis mitä vikaa lohtajassa muka on. 2 vuotta olen täällä asunut (omistusasunnossa) ja mitään häiriöitä tai häiriköitä en ole tavannut. Ehkä se on enemmän kiinni siitä missä porukoissa pyörii ja jos harrastaa kello 2 aikaan yöllä jotain yöjuoksua niin voihan se joku spurgu vastaan hoiperrella.

        Olen samaa mieltä tuosta että riippuu missä porukassa pyörii. Joskus tuntuu että ihmiset jotka elävät samalla kadulla näkevät ihan erinlaisen maailman kuin toinen.
        Lohtajasta varoitin, itse olen niin out of loop ollut jo monta vuotta etten tiedä varmaksi, mutta opiskelija-asunnot, halvat vuokrat ja kaupungin kämpät yleensä vetävät kyseenalaisia yksilöitä puoleensa.


    • Kajaanipazkaa

      Kajaanin lohtaja sekä huuhkajanvaara pahimmat sekopää paikat ja sitten torninmäki ja heinisuolla päin olevat pietarin asunnot..
      Kannattaa kyllä miettiä todellakin minne päin muuttaa..
      Kavereita tulee helposti mutta ne on niitä vedättäjiä yleensä

      • Lohtajalainen

        En ole lohtajalla sekopäitä nähnyt, varmaankin riippuu asuuko omistusasunto alueella vai vuokrakasarmissa.


    • eipietari

      En ainakaan muuttaisi Pietarin asuntoihin. On siellä niin sekopäisiä asukkaita. Itse asuin aikoinaan kyseisessä asunnossa. Ja sain tarpeeksi metelöivistä mamuista mustalaisista ja muutenkin laitapuolelle sortuneista suomalaisista sossupummeista. Voi hyvä helevatta! Yksityiseltä saat asunnon halvemmalla ja on rauhallista.

      • Ongelmaasumaa

        Joo totta tuo pietarin asunto homma.


    • kateellisten_maakunta

      Ei kannata muuttaa, ellet ole paksunahkainen eli kestät paikallisten kateuden.

      • ohikulkia

        Kateuden lisäksi kovasti yritetään varastaa identiteettiä ja matkia muita ihmisiä. Artisti eveliinaa kovasti pikkupennut koittaa esittää nenäkoruineen, vaikken alkuperäinen immeinen edes tiedä missä Kajaani on, ei ole käyny ja tuskimpa käy. Puna-mustat romani pirut ja noidat pelaa kateellisten junttien alitajunnan kautta karvasta lasta.


    • 7oikee

      Muuta Ristijärvelle, siellä on transukin.

    • nähtyä

      EI KANNATA, KYLÄ PAHANEN ON TODELLAKIN MUUTTUMASSA KYLÄKSI EI KAUPUNGIKSI. PALVELUT SUPISTUU TAI LAKKAA.

    • lflor

      Ei missään nimessä....tai no jos pitää saada boostia työelämän suhteen niin tottakait työpaikka kannattaa ottaa mutta koko ajan hakupäällä pois Knista.

    • sukulaisill

      Keskustaan ja nakertajaan elä muuta aina
      siellä nykyään on nyrkit pystyssä.
      Ja töitä et saa, jos ei isä tai äiti hommaa suhteilla

      • ValtavaPula

        Työvoimapula vallitsee, töitä on mutta missä työntekijät...?


    • Muutaja234243

      Lisää mielipiteitä kuulisin mielelläni...
      Miten Kajaanin kuihtuminen todellisuudessa näkyy?
      Onko Kajaaniin järkevää asettua ns. aloilleen?

      • Kuihtumisenkuningas

        Jos sitä kajaania nyt ruvetaan siirtelemään eihän siitä mittään tule. Länsipuolella on se oulujärvi, peittäsi ärjän ja pohjoseen jos mennään on jättiläisten maa paltamo. Ittään ne ei sotkamolaiset ota. Eikö se ole parasta kun pijetää kajaani siinä paltaniemeläisten vieressä nakertajan takakylänä. Eihän se hääviä ole siirrellä mihinkään, kun ei ne ota mihinkään suuntaan. Rakentasivat vaan sen linnansa uuteen uskoon kun ovat kerran possautelleet ilimaan- siitä lähtis kajjjaani nousuun-voisi valita uuven linnanherran taikka kuninkaan kajjaaniin. Van kukapa se oisi se kuningas...? No jospa se aseuttusi alolleen-uusi kuningas !


    • Jonottaja

      Kuopio ja Oulu järkevämmät paikat muuttaa sillä Kajaanissa ei ole muuta työtä kuin puhelinmyyjä paikkoja sekä palkkatuki juttuja tarjolla.

      • TöitäOnTekijöille

        Kajaanissa on tällä hetkellä valtava työvoimapula!


      • Nääh

        Johan vitsin murjasit. Joo, telemarkkinoinnissa ja siivousalalla, kun täkäläiset kuvittelevat olevansa "saastaisten" siivoojien yläpuolella ja antavat piruparkojen tuntea sen myös nahoissaan.


    • ElämästäEiSelviäHengissä

      Mieti, etsitkö uutta pysyvää kotipaikkaa, vai oletko matkalla. Kajaaniin kannattaa ehkä tulla käymään. Elämä opettaa. Mutta tulevaisuutesi rakentamisen onnistut tekemään takuulla helpommalla jossain eläväisemmässä paikassa.

    • nalkamääfame

      Riippuu mistä muutat. Jos tulet pohjoisesta, niin kaikki aina etelään on hyväksi. Jos olet vaikka Kuopiosta etelään nykyisin, niin älä missään nimessä tee sellaista virhettä elämässäsi.

    • Karo__

      Itse jo useita vuosia sitten muuttanut pois Kajaanista, mutta voisin muuttaa takaisinkin. Mitä Lohtajaan tulee, olen lähes koko Kajaanissa asumiseni ajan asunut lohtajalla niin vuokra-asunnoissa kun omistusasunnossa enkä kyllä pidä sitä itse mitenkään sen pahempana tai parempana kuin mikään muukaan asuinalue Kajaanissa tai täällä etelässäkään. Jokaisessa asuinalueessa on hyvät ja huonot puolensa. Jos töitä saa tai koulupaikan niin mikä jottei, ei kajaani ole sen kummempi paikka kuin muutkaan. Pieni kaupunki mutta itse viihdyn aina kun siellä käyn. 😊

    • Tyytyväinen_Kajaaniin

      Itse asunut nyt reilun puoli vuotta kajaanissa. Asun kajaanin-pietarin opiskelija-asunnossa, enkä ole huomannut mitään puutteita tai häiriöitä? Ihmiset ovat mukavia ja kaikki tarvittavat palvelut löytyvät, prisma, cittari, joitakin erikoisliikkeitä, sairaala, ammattikorkeakoulu, Useampi hesburger, ei yhtäkään mäkkäriä :( Lohtajasta en osaa sanoa juuta enkä jaata, paitsi että kaikki kajaanilaiset joiden kanssa olen puhunut, sanovat että sinne ei kannata muuttaa.

    • ParhaaLähtee

      Kaikki lahjakkaimmat nuoret lähtee täältä muualle... Mutta jos sulla on työpaikka jo tiedossa, niin voit muuttaakin...

    • Minttukiki

      Olen asunut reilut 8 vuotta Kajaanissa. Muutin pohjois-savosta, josta olen lähtöisin. Töitä on ollut ja muutenkin ihan hyvin mennyt. Olen asunut pietarin asunnoissa Teppanassa ja laajankankaalla ja ei pahemmin moittimista. Normaali vuokra-asumista kerrostaloissa eli ääntä kuului jonkin verran.. Asun nykyään Lohtajalla(omistusasunnossa). Rauhallista ja turvallista on ollut. Turhaan mollaavat Lohtajaa. Riippuu ihan siitä millasissa porukoissa itse liikkuu ja miten itse elelee! Hyvin oon toimeen tullut Kajaanilaisten kanssa, varsinkin kun he eivät juuriani ja taustaani tunne! =) Haaveissa tietysti joskus muuttaa takaisin etelään päin.. Tyhjät liikerakennukset keskustassa vähän harmittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe