Raskaana narsistille?

Nainen.35v

Mies on muuttunut parin vuoden kuluessa ihan toisenlaiseksi kuin tavatessamme. Alkuun hän oli ihana,huomioonottava ja rakastava. En koskaan pyydä apua turhaan,vain jos oikeasti tarvitsen mutta apua ei heru jos hänellä on tärkeämpää tekemistä(bilereissu kaverien kanssa). Ei tosin viikottain käy ulkona,tisssuttelee kotona "sivistyneesti". Alkoholia kuluu viikottain useampana iltana kyllä siis. Kertoo juovansa rentoutuakseen ja minä olen alkoholille yliherkkä nipottaja. On kaikessa oikeassa,lapseni(jonka isä ei siis ole)kanssa olen kuulemma hysteerinen kun en esim. aamuisin nuku pitkään ja anna nelivuotiaan touhuilla yksin hereillä asunnossa. Lapsen pitäisi olla itsenäisempi,ei saisi koskaan tulla aamuyöstä viereeni nukkumaan koska tuon ikäisen pitäisi osata nukkua omassa huoneessaan aina. Lapsen leikit häiritsevät miestä vaikka alkuun vaikutti että viihtyy lapsen kanssa hyvinkin. Nyt kaikki on kaupankäyntiä,hän suostuu esimerkiksi huolehtimaan kodista vain jos saa seksiä. Seksiä ei ole ollut aikoihin kunnolla,en vain pysty haluamaan ihmistä joka huutaa viikottain milloin mistäkin syystä. Tulistuu herkästi kaikesta,kritiikkiä ei kestä lainkaan mistään aiheesta. On mielestään kaiken asiantuntija. Ottaa riskejä esim. Liikenteessä,mutta omasta mielestään on niin erinomainen kuljettaja ettei mitään riskiä ole esim.jäisellä tiellä 150km/h ajamisessa autolla jossa on huonot talvirenkaat. Suuttuu jos pelkään kyydissä. Puhuu aina itsestään,on kuuntelevinaan minua mutta oikeasti ei tiedä yhtään esimerkiksi mistä ruuista minä pidän tai mille olen allerginen. Syyttää huonoa muistiaan joka kerta. Syyttää että minä teen parisuhteen helvetiksi kun en ole samanlainen kuin alussa. Minulla on kuulemma epäterve suhde perheeseeni koska haluan nähdä ikääntyneitä ja sairaita vanhempiani viikottain. Aikuisen ei ole tarpeen käydä vanhemmillaan jatkuvasti. Tämä kuulostaa kyllä kamalalta kirjoitettuna. En varmasti ole samanlainen,se on tosi. Annoin miehen suostutella itseni toiseen lapseen ja olen nyt raskaana rv13. Jatkuvan riitelyn ja ahdistunsen takia kävin jo alkuraskaudessa lääkärissä ja sainkin lähetteen raskaudenkeskeytykseen mutta mies puhui minut ympäri. Jaksoi olla kaksi kolme päivää ystävällinen mutta sitten räjähti taas. Hävettää kaikki,oma tyhmyys eniten että olen saanut itseni tällaiseen soppaan. Kysyin suoraan mieheltä viikko sitten onko mielestään narsisti. Kielsi mutta sanoi että "on minulla narsistisia piirteitä jonkun verran" ja naureskeli päälle. Mies sanoo että olen raskauden takia sekaisim mutta olenko?

19

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oottesairaitatyyppejä

      Ei hyvää päivää!!! Narsismin myöntäminen tai narsisti-diagnoosin teko se on se kaikkein tärkein juttu tuossa teidän paskasuhteessa????

      Itse olisin pakannut tavarani jo siinä vaiheessa jos mies vetää sataaviittäkymppiä liukkailla keleillä huonoilla talvirenkailla yleisellä tiellä!!! Noihan tekee vain päästään täysin vinksahtanut tyyppi!!!
      Enkä ikinä, siis ikinä!!! enää miehen kyytiin nousisi enkä missään tapauksessa omaa lastani autoon mukaan ottaisi!!

      ja sinä jauhat jostain narsismista!!! Oikeesti, tosi sairaita päästänne ootte molemmat!
      Sun jo olemassa oleva lapsi pitäisi ottaa huostaan, se ei ole turvassa teidän kanssanne.

      • Junikor

        Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei ole mitään todellista käsitystä narsismista, tai siitä, mitä se aiheuttaa uhreille. Onko sinulla, tai kaltaisillasi aiheesta tietämättömillä oikeus tuomita narsismin todellisia uhreja??? Suosittelen tutustumaan narsismiin ja mitä se todellisuudessa tarkoitta. Aiheesta on tänäpäivänä saatavana paljonkin ihan tieteellistäkin faktaa. Onneksi!
        ps. olisiko sinulla itselläsi nyt "peiliinkatsomisen paikka"?


      • TotuusSattuu
        Junikor kirjoitti:

        Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei ole mitään todellista käsitystä narsismista, tai siitä, mitä se aiheuttaa uhreille. Onko sinulla, tai kaltaisillasi aiheesta tietämättömillä oikeus tuomita narsismin todellisia uhreja??? Suosittelen tutustumaan narsismiin ja mitä se todellisuudessa tarkoitta. Aiheesta on tänäpäivänä saatavana paljonkin ihan tieteellistäkin faktaa. Onneksi!
        ps. olisiko sinulla itselläsi nyt "peiliinkatsomisen paikka"?

        Kyse ei ole siitä onko joku narsismin uhri vai ei vaan siitä että ei ole oleellista päättää onko aloittajan mies oikea narsisti vai ei. Oleellista on huomata että tuo mies kohtelee aloittajaa liitossa huonosti ja on vaaraksi niin hänen hyvinvoinilleen kuin terveydelleenkin.
        Ihan sama onko mies narsisti vai ei, olisi parempi jos aloittaja lopettaisi suhteen mahdollisimman nopeasti ja eläisi ilman tätä miestä.


    • Jollekinapua

      Ajattele nyt vaan omaa ja lapsesi turvallisuutta ja tulevaisuutta. Kaikki miehen toiminnat saattavat aiheuttaa käytöshäiriöitä lapsessasi. Ei ole hyvä esimerkki. Muuta omaan asuntoon ja ota etäisyyttä.

    • kusipäätuoon

      Eiköhän miehesi ole tavallinen, keskenkasvuinen kusipää. Pelasta itsesi ja lapsesi ja lähde menemään. Sä pärjäät ihan varmasti lasten kanssa ilman ilkeää miestä kodissasi. Pelottaa varmasti lähteä mutta joskus se vaan on ainoa oikea päätös. Kusipäät ei muutu miksikään koska eivät todellisuudessa halua muuttua. Koithan sen jo itsekkin, muutaman päivän kohteli sua hyvin ja sitten palasi omaksi itsekseen.

    • Narsistinkanssaeläen

      Olen myös narsistin kanssa ja ihan liitossa. Raskaaksi sai ja osaa vedota minuun niin että joudun sietämään todella rankkoja juttuja. Tietää että olen täydellinen uhri hänelle. Nyt kun lapsia mukana tietää etten eroa koska olen kasvatettu niin että lapsiani suojelen. Kiltti se on lapsille ja esittää upeaa isää. Minua kohtaan täydellinen narsisti. Toisia naisia kuvioissa. Minun pitää nyt vaan ymmärtää kun sen elämä on ollut rankkaa ennen meitä. Siksi sortuu naisiin ja käy tämän tästä reissuillaan. Tietää etten eroa hae ja perhettäni hajota koska lapset kärsisi kun isä ei ole paikalla. Lapsemme eivät näe eivätkä aavista asiaa. Kohtelemme toisiamme hyvin niiden edessä. Tiedän siis joutuneeni narsistin kynsiin täysin. Älkää nyt ruvetko huutamaan erosta koska odotan siihen kunnes ovat aikuisia ja itsenäisiä. Kärsin siis niin kauan kun lapset ovat vastuullani. Itsehän tähän ryhdyin ja nyt ainoastaan nautin kun lapset ovat onnellisia ja saavat kaiken hyvän. Muusta paskasta en välitä. Elämä on välillä ihanaa ja nautin eduista mitä mies antaa lapsille ja minulle joita en yksin voisi tarjota. Senkin tiedän että jos eron otan alkaa lapsien kautta manipuloida ja kaikkien suhteet rikki. Joten suojelen lapsiani kunnes ovat aikuisia. Köykööt nussimassa niitä surullisia kakkosia jotka putkahtelee esille tämän tästä. Kunhan jaksaisi niiden typeryydet. Elämä arsistin kanssa kovaa mutta tiedän joskus pääseväni tästä helvetistä.

      • Narsistinrinnalla

        Vielä sen verran kerron että kunpa ne naiset jotka ovat suhteessa varatun kanssa tietoisesti ja olette vastineet eroa mitä tuo narsisti ei tee ikinä niin tämä on se syy miksei minusta eroa ota koska olen täydellinen uhri narsistille. Aina kun alkaa se painostaminen ja syyllistäminen kun en älyä erota on se laitettu harteilleni kun olen typerä puoliso joka ei usko toisen naisen tarinaa suhteesta. Sitä ne ihmettelee ja agressiivisesti haukkuvat kun olen tyhmä. Mutta ne syyt jaksamiseen on nuo lapset. En altista niitä tuolle narsistille eivätkä itse sairastu tuohon aikuisena. Sitten kun ovat aikuisia itse niin ehkä silloin voin kertoa totuuden mutta voi olla etten kerro silloinkaan. Itse tähän ryhdyin ja yritän löytää elämän iloja muista ja varon tuon narsistin tekemisiä. Toki toivon että löytäisi uuden itselleen ja ottaisi eron minusta ja kohdistaa sen toiseen mutta tiedän sen olevan toive ajattelua. Kuten jo mainitsin olen täydellinen uhri sille. Ei ole siis vielä löytänyt oikeaa uhria johon vaihtaa. Mutta se on vain minun toiveajatus.


      • omavalintasi
        Narsistinrinnalla kirjoitti:

        Vielä sen verran kerron että kunpa ne naiset jotka ovat suhteessa varatun kanssa tietoisesti ja olette vastineet eroa mitä tuo narsisti ei tee ikinä niin tämä on se syy miksei minusta eroa ota koska olen täydellinen uhri narsistille. Aina kun alkaa se painostaminen ja syyllistäminen kun en älyä erota on se laitettu harteilleni kun olen typerä puoliso joka ei usko toisen naisen tarinaa suhteesta. Sitä ne ihmettelee ja agressiivisesti haukkuvat kun olen tyhmä. Mutta ne syyt jaksamiseen on nuo lapset. En altista niitä tuolle narsistille eivätkä itse sairastu tuohon aikuisena. Sitten kun ovat aikuisia itse niin ehkä silloin voin kertoa totuuden mutta voi olla etten kerro silloinkaan. Itse tähän ryhdyin ja yritän löytää elämän iloja muista ja varon tuon narsistin tekemisiä. Toki toivon että löytäisi uuden itselleen ja ottaisi eron minusta ja kohdistaa sen toiseen mutta tiedän sen olevan toive ajattelua. Kuten jo mainitsin olen täydellinen uhri sille. Ei ole siis vielä löytänyt oikeaa uhria johon vaihtaa. Mutta se on vain minun toiveajatus.

        Mistä tiedät, että miehesi on narsisti? Onko lääkärin diagnoosia asiasta? Keittiöpsykologit usein tuomitsee sellaiset ihmiset narsisteiksi, jotka toimii muutoin kuin yleisen moraalin hyväksymällä tavalla.
        Sä olet heittäytynyt uhrin rooliin omasta halustasi. Leikit marttyyria mutta et sä siitä sen enempää kunnoitusta saa kuin kukaan muukaan. Etkä sä siitä mihinkään lähde kun lapset ovat aikuisia. Susta on vaan kivaa leikkiä uhria.
        Eikö sua yhtään pelota edes se ajatus, että mies tuo reissuiltaan mukanaan sulle elinikäisen sukupuolitaudin?


      • Narsistinkumppani
        omavalintasi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että miehesi on narsisti? Onko lääkärin diagnoosia asiasta? Keittiöpsykologit usein tuomitsee sellaiset ihmiset narsisteiksi, jotka toimii muutoin kuin yleisen moraalin hyväksymällä tavalla.
        Sä olet heittäytynyt uhrin rooliin omasta halustasi. Leikit marttyyria mutta et sä siitä sen enempää kunnoitusta saa kuin kukaan muukaan. Etkä sä siitä mihinkään lähde kun lapset ovat aikuisia. Susta on vaan kivaa leikkiä uhria.
        Eikö sua yhtään pelota edes se ajatus, että mies tuo reissuiltaan mukanaan sulle elinikäisen sukupuolitaudin?

        Tässäkin syytät martyyriksi ok olen jo tottunut näihin syytöksiin. Mistä tiedän sen olevan narsisti? No kun suhteilee varattuna ollessaan muiden kanssa eikä halua erota. Kotona esittää hellää ja katuvaista miestä joka lankesi toisen naisen syliin itkien ettei halua erota. Se että raskaaksi tulin oli molempien päätös. Samalla oli kakkonen jo olemassa joka tuli esille. Piti tehdä päätös mitä haluan ja päätin että lapsi on se joka saa kaiken. Tauteja toki pitää pelätä mutta osaan avut hakea. Turha sinun on arvostella päätöksiäni. Se että on tehnyt sen usein eikä eroa pyydä on se että pitää minua täydellisenä uhrina kun tietää että voi käydä reissuillaan rauhassa kun anteeksi annan ja ymmärrän ne syyt sen käytökseen. se miksi näin teen ei kuulu sinulle eikä niille surullisille kakkosille. Ja kuten jo kerroin kun aika tulee että yksin jään tuon kanssa teen ratkaisun sitten vasta miten hoidan tai mitä teen. Ihan vain tiedoksesi en välitä kuka minut tuomitsee tai arvostelee. Kun joku tulee kysymään asiasta kerron sen sitten mistä narsistin tunnen. Luuletko että lähtee lääkäriin? Älä naurata eihän se toki myönnä sitä vaan kun kaikki johtuu menneisyydestä ja mistä esimerkin sai käytökseensä. Ei siihen lääkäriä tarvita. Lopeta ihmisten arvostelu ja niiden tekemiset ei kuulu sinulle. Jos kolahti itseesi näen että olet nähtävästi juuri tuo kakkonen joka nuolee haavojaan. Muutoin et haukkuisi minua.


      • soijpui

        Höpöhöö... Itse olen narsistista eronnut, vaikka meilläkin on yhteinen lapsi. KYLLÄ KANNATTI! Se oli elämäni paras päätös! Myös lapsen kannalta, koska nyt hänellä on onnellinen äiti.<3
        Älä heittäydy marttyyriksi. Kyllä lapset kasvaessaan vaistoavat kaiken, ja tulevat elämässään ehkä kulkemaan sinun jalanjälkiäsi. Sitäkö haluat, että opetat lapsillesi, ettei heidänkään kuulu pitää puoliaan? Vai millaisen roolimallin haluat antaa?


      • Junikor
        omavalintasi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että miehesi on narsisti? Onko lääkärin diagnoosia asiasta? Keittiöpsykologit usein tuomitsee sellaiset ihmiset narsisteiksi, jotka toimii muutoin kuin yleisen moraalin hyväksymällä tavalla.
        Sä olet heittäytynyt uhrin rooliin omasta halustasi. Leikit marttyyria mutta et sä siitä sen enempää kunnoitusta saa kuin kukaan muukaan. Etkä sä siitä mihinkään lähde kun lapset ovat aikuisia. Susta on vaan kivaa leikkiä uhria.
        Eikö sua yhtään pelota edes se ajatus, että mies tuo reissuiltaan mukanaan sulle elinikäisen sukupuolitaudin?

        Kuka sinä oot täällä ketään tuomitsemaan??? Oletko omasta mielestäsi niin täydellinen, että voit arvostella toisten valintoja? Hyi kun olet ilkeä!!! Saisit kyllä hävetä, jos vaan osaat?


    • pipipäitäriittäääää

      Tämä narsistin rinnalla tyyppi on mielisairas, vääntää samaa juttua aamusta iltaan. Ei sille kannata mitään vastatan.

      • Terveihminen

        Onneksi sinä olet terve?


    • oppeliini1

      Käyt viikottain vanhempiesi luona.
      Miksi et muuttaisi sinne lapsesi kanssa kokonaan. Tuo olisi parasta kaikille. Mies saisi tilaa rauhoittua ja opetella elämään kunnioitettavammalla tavalla.
      Sinä ja lapsesi saisitte kerrankin olla rauhassa tuolta hirvioltä.
      Vanhempasi olisivat ikionnellisia saadessaan teistä seuraa.
      Lapsesi räjähtäisi ilosta saadessaan hyväksyvää seuraa isovanhemmista.

      Mutku tyomatkasi pitenisi. Entä sitten?! pidempi tyomatka on pieni haitta saada elää rakastavassa ja rauhallisessa ilmapiirissä!

    • ymmärrätkö

      Ei se mies tänne kirjoittelemalla muutu , itse sinun on suunnattava elämäsi.

    • osduheou

      Yksityiskohdista voi olla montaa mieltä. Eli esim. minäkin olen sitä mieltä, että 4v pärjää kyllä aamulla hyvin itsekseen tovin leikkimässä ja itsenäinen nukkumaan opettaminen on osa elämää yms. Ja minä olen siis äiti.

      Mutta teidän ongelma ei olekaan nämä mielipide-erot, vaan se että kunnioitus toisianne kohtaan on loppunut. Molemmat syytätte toisianne siitä, että toinen on "vääränlainen".

      Pelkästään tämän kirjoituksen perusteella on vaikea sanoa, onko mies narsisti vai ei. Onko hän kovin mustasukkainen? Rajoittaako hän ystävyyssuhteitasi? Yms?

      Narsisti tai ei, niin itsekäs mies toki voi olla. Ja kenties sinäkin vähän kyvytön keskustelemaan erilaisista näkökulmista? Teille en suosittelisi lapsen hankintaa yhdessä... Miten itse suhtaudut aborttiin? Olisiko se sinulle henkisesti ok? Jos olisi, niin tee se. Jos ei, niin varaudu siihen, että lopetat tarpeen tullen parisuhteen ja neuvottelet yhteishuoltajuudesta miehen kanssa, josta et edes pidä.

    • wefwwefweewwe

      oliko miehesi ihonväri arjalaisen vaalea vaiko yöntimon näköinen

    • miksirikoitperheen

      Aha, menit sitten rikkomaa toisten perheen ja tekeydyit raskaaksi jotta vaan saat miehen itsellesi? Tuliko mieleen että miehen lapset kaipaa isää ja exä? No ei varmaan. Kannattiko??? Häpee ihminen tekojasi ja ihan oikein että mies narsistui seurassasi.

    • parempikotilapselle

      Jos sinulla itselläsi on tollainen tunne miestäsi kohtaan ja että sinulla ei ole hyvä olla tollaisessa suhteessa. Tilanne ei todellaakaan kuulosta hyvältä ja tuskin mies muuttuu paremmaksi kun lapsi syntyy.
      Sinä voit kyllä lähteä tuosta suhteesta pois!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe